بازارسال شده از hasan heidari
۱
۱۶:۲۲
دوستان بنظر کارتون مسخرهای ساختن؛ ولی در عین مسخره بودنش چند مورد از ناتوانی های دولت روحانی را خوب یادآور شده:
1_ 9 برابر شدن قیمت دلار (از 3 تومن به 28 تومن)، در حالی که در دولت شهید رئیسی فقط دوبرابر شد و الان 60 تومنه. 2_ حماقت و بیعرضگی در نحوه افزایش قیمت بنزین و در نتیجه وقوع اعتراضات سال 98 و در نتیجه فیلترینگ اینترنت. (جالبه که حالا فیلترینگی که بعلت کوتاهی خودشون و زمان آذریجهرمی انجام شده، میخوان باهاش رای جمع کنن) 3_ نساختن نیروگاه و قطعی های مکرر برق4_ بدبخت کردن مردم تو بورس در سال 99.5_ تعطیلی تعداد زیادی از کارخونجات مثل هپکو، هفت تپه، آذراب و واگن پارس که بعدا توسط رئیسی مجددا سرپا شدن.6_ ناکارآمدی در تهیه واکسن کرونا7_ ناتوانی در فروش نفت
آیا ما باز هم از دولت روحانی و کابینهاش که الان پشت پزشکیان در اومدن دفاع می کنیم؟!
1_ 9 برابر شدن قیمت دلار (از 3 تومن به 28 تومن)، در حالی که در دولت شهید رئیسی فقط دوبرابر شد و الان 60 تومنه. 2_ حماقت و بیعرضگی در نحوه افزایش قیمت بنزین و در نتیجه وقوع اعتراضات سال 98 و در نتیجه فیلترینگ اینترنت. (جالبه که حالا فیلترینگی که بعلت کوتاهی خودشون و زمان آذریجهرمی انجام شده، میخوان باهاش رای جمع کنن) 3_ نساختن نیروگاه و قطعی های مکرر برق4_ بدبخت کردن مردم تو بورس در سال 99.5_ تعطیلی تعداد زیادی از کارخونجات مثل هپکو، هفت تپه، آذراب و واگن پارس که بعدا توسط رئیسی مجددا سرپا شدن.6_ ناکارآمدی در تهیه واکسن کرونا7_ ناتوانی در فروش نفت
آیا ما باز هم از دولت روحانی و کابینهاش که الان پشت پزشکیان در اومدن دفاع می کنیم؟!
۹۳۶
۱۲:۰۴
۹۹
۱۴:۰۸
#استوری
۱۱۵
۱۴:۰۹
#استوری
در کلام دوست نخبگان و در عمل دشمن نخبگان
در کلام دوست نخبگان و در عمل دشمن نخبگان
۱۰۶
۱۴:۱۴
۹۹
۰:۰۰
۹۹
۰:۰۰
۹۹
۰:۰۰
بازارسال شده از نفس الرحمن
. بسمه تعالی خدایا روی سخنم با توستدلم گرفته ای خدای دوست و نزدیک، هوای گریه دارم...!
خدایا همه ما می دانیم که تو قوانینی بر این جهان حاکم کردهای، می دانیم که به انسانها اختیار دادی و اصرار هم داری که سرنوشت امور به اختیار خود آنها رقم بخورد و به فرموده امام صادق (ع) ابا داری از اینکه دخل و تصرف معجزهوار در امور بکنی (ابا الله ان یجری الامور الا بالاسباب)
اما از طرف دیگر و عین همه امور زندگی شخصیمان که پس از تلاشهایمان سرنوشت کار را به خودت می سپاریم، در این امر اجتماعی انتخابات هم سرنوشت کشور را به خودت می سپاریم. ما تلاش خود را کردیم و می دانیم که تو خودت فرمودی «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم»؛ یعنی در این صحنه کارزار انتخاباتی که من کاملا آن را صفبندی مومنین راسخ با مومنین غربگرا می بینم*، در دور دوم انتخابات حتی اگر یک نفر بیشتر در جبهه غربگرایان ایستاده باشد، رئیس جمهور از میان آنها خواهد بود اما خدایا صحنهای که من دارم می بینم صحنه قهر و واگذاری این قوم نیست و سخت به یاریات امیدوارم. اگر 80 درصد قوم، انتخاب دیگری داشتند می دانم که به حکم آیه شریفه «ان الله لا یغیر ما بقوم....» و سایر مبانی، ما را به حال و نظر خود وا میگذاشتی ولی هم از دور اول انتخابات مشخص بود، هم از نظرسنجی های فعلی؛ که رقابت بسیار تنگاتنگ است و از آن سالهایی است که ممکن است یکی 13 میلیون رای بیاورد و دیگری 13 میلیون و یک نفر! پدیدهای که در طول تاریخ کل انتخابات ایران بیسابقه بوده است و پیشبینی ها بر آن است که اختلاف آرا کمتر از یکی دو میلیون بیشتر نخواهد بود. لذا از تو میخواهیم که خودت هر آنچه صلاح می دانی را «یغیر ما بقوم» کنی. یعنی دل آن یک نفر آخر یا آن یک میلیون آخر را به سمت حق و عدالت متمایل کنی. ما که نفهمیدیم حکمت پرواز و عروج آن شهید جمهور عزیز (و نه به قول بعضی سقوط و ارتفاع نگرفتناش!) و خلاصه کوتاه شدن دوره چه بود ولی امیدوارم برای مردم خیر بوده باشد و شخصی بیاید که اهل اصلاحاتی باشد که شاید شهید جمهور هم نبود. البته اصلاحاتی عملی و علیوار نه اصلاحاتی رایجمع کن و حرفوار!
دیشب به بعضی دوستانی که این مدت در ستادهای تبلیغاتی بیچشمداشت، بیحاشیه و توقع دیده شدن تلاش کردند، با مردم صحبت کردند، به مساجد و پارک ها و چهارراهها رفتند و دویستکال با بیستکال زدند گفتم شب جمعه است و دیگر بیایید این یک ساعت بعد از نماز عشاء را دعای کمیل بخوانیم و کار را از خود خدا بخواهیم. بنظرم دیگر همان است که گفت کار فقط از دست خدا و حضرت عباس (ع) بر می آید. دوستان روز جمعه است، دیگر فقط دعا کنید برای عاقبت بخیری «قوم»؛ که گاهی خیر در آن است که خدا می بیند و نه آن که ما می پنداریم. خدایا با «قوم» قهر نکن و آن یک نفر را خودت بگذار آن طرف دیوار که برای «قوم» خیر است.
*البته سران بعضی جریانات می توانند کاملا غربگرا، ضددین و غیرمومن باشند اما در میان مردم و رایدهندگان عمدتا صفبندی مومنین راسخ با مومنین غربگرا است چون غیرمومنین اصولا اصلا رای نمی دهند.
خدایا همه ما می دانیم که تو قوانینی بر این جهان حاکم کردهای، می دانیم که به انسانها اختیار دادی و اصرار هم داری که سرنوشت امور به اختیار خود آنها رقم بخورد و به فرموده امام صادق (ع) ابا داری از اینکه دخل و تصرف معجزهوار در امور بکنی (ابا الله ان یجری الامور الا بالاسباب)
اما از طرف دیگر و عین همه امور زندگی شخصیمان که پس از تلاشهایمان سرنوشت کار را به خودت می سپاریم، در این امر اجتماعی انتخابات هم سرنوشت کشور را به خودت می سپاریم. ما تلاش خود را کردیم و می دانیم که تو خودت فرمودی «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم»؛ یعنی در این صحنه کارزار انتخاباتی که من کاملا آن را صفبندی مومنین راسخ با مومنین غربگرا می بینم*، در دور دوم انتخابات حتی اگر یک نفر بیشتر در جبهه غربگرایان ایستاده باشد، رئیس جمهور از میان آنها خواهد بود اما خدایا صحنهای که من دارم می بینم صحنه قهر و واگذاری این قوم نیست و سخت به یاریات امیدوارم. اگر 80 درصد قوم، انتخاب دیگری داشتند می دانم که به حکم آیه شریفه «ان الله لا یغیر ما بقوم....» و سایر مبانی، ما را به حال و نظر خود وا میگذاشتی ولی هم از دور اول انتخابات مشخص بود، هم از نظرسنجی های فعلی؛ که رقابت بسیار تنگاتنگ است و از آن سالهایی است که ممکن است یکی 13 میلیون رای بیاورد و دیگری 13 میلیون و یک نفر! پدیدهای که در طول تاریخ کل انتخابات ایران بیسابقه بوده است و پیشبینی ها بر آن است که اختلاف آرا کمتر از یکی دو میلیون بیشتر نخواهد بود. لذا از تو میخواهیم که خودت هر آنچه صلاح می دانی را «یغیر ما بقوم» کنی. یعنی دل آن یک نفر آخر یا آن یک میلیون آخر را به سمت حق و عدالت متمایل کنی. ما که نفهمیدیم حکمت پرواز و عروج آن شهید جمهور عزیز (و نه به قول بعضی سقوط و ارتفاع نگرفتناش!) و خلاصه کوتاه شدن دوره چه بود ولی امیدوارم برای مردم خیر بوده باشد و شخصی بیاید که اهل اصلاحاتی باشد که شاید شهید جمهور هم نبود. البته اصلاحاتی عملی و علیوار نه اصلاحاتی رایجمع کن و حرفوار!
دیشب به بعضی دوستانی که این مدت در ستادهای تبلیغاتی بیچشمداشت، بیحاشیه و توقع دیده شدن تلاش کردند، با مردم صحبت کردند، به مساجد و پارک ها و چهارراهها رفتند و دویستکال با بیستکال زدند گفتم شب جمعه است و دیگر بیایید این یک ساعت بعد از نماز عشاء را دعای کمیل بخوانیم و کار را از خود خدا بخواهیم. بنظرم دیگر همان است که گفت کار فقط از دست خدا و حضرت عباس (ع) بر می آید. دوستان روز جمعه است، دیگر فقط دعا کنید برای عاقبت بخیری «قوم»؛ که گاهی خیر در آن است که خدا می بیند و نه آن که ما می پنداریم. خدایا با «قوم» قهر نکن و آن یک نفر را خودت بگذار آن طرف دیوار که برای «قوم» خیر است.
*البته سران بعضی جریانات می توانند کاملا غربگرا، ضددین و غیرمومن باشند اما در میان مردم و رایدهندگان عمدتا صفبندی مومنین راسخ با مومنین غربگرا است چون غیرمومنین اصولا اصلا رای نمی دهند.
۱
۱:۵۵