برای کمترشدن اضطراب در چنین شرایطی میتوانید با دوستان نزدیک در فضایی امن دیدار و گفتگو داشته باشید و از احساسات و نگرانیهای خود حرف بزنید و نظر دیگران را بشنوید ولی اگر فضای امنی برای گفتگو ندارید سکوت را ترجیح میدهم.زمانی را برای استراحت مغز و ذهن خود قرار دهید.در این زمانها حتی اگر کوتاه باشد، کمی ورزش کردن،پیاده روی کوتاه، شنیدن موسیقی مورد علاقه و دیدن فیلم مورد علاقه و ...پیشنهاد میشود.
دوست عزیز در جهانی که عدم قطعیت و وجود احتمالات متعدد جزئی انکار ناپذیر از قوانین هستی است، بهترین روش برای آرامش بخشیدن به زندگی پذیرش این واقعیت است که:ما بر بسیاری از امور جهان کنترل نداریم.یکی از اصول رواقیونی مانند سقراط،سنکا و... این بود که در شرایط دشوار اگر بر مشکل خود کنترل داری که آن را حل کن و برایش اقدامی انجام بده و اگر کنترلی بر آن نداری آن را واگذار و رها کن و ذهن خود را درگیرش نکن.ما بر رفتار خود کنترل مسقیم داریم اما بسیاری از موضوعات پیرامون ما در جهان هستی در اختیار ما نیست.مسئولیت ما در قبال آن چیزی است که بر آن کنترل موثری داریم پذیرش این موضوع بسیار کمک کننده است.
۳۹۷
۹:۱۸
مرکز روابط عمومی و امور بینالملل سازمان اداری و استخدامی کشور
۴۳۳
۵:۱۶
ادارات تهران امروز ساعت ۱۲ ظهر تعطیل میشوند.
استاندار تهران:پایان کار تمامی وزارتخانهها، سازمانها و دستگاههای اجرایی مستقر در تهران برای امروز چهارشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۵ ساعت ۱۲ ظهر است.
این تصمیم بهمنظور تسهیل حضور کارکنان در اجتماع بزرگ «امام رضاییها» و مدیریت ترافیک شهر اتخاذ شده است.
آخرین اخبار تعطیلی [5]شنبه ها @tatilatnews
۳۹۵
۸:۳۶
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:
۳۸۰
۹:۰۶
۳۴۰
۵:۴۳
۲۸۹
۴:۵۳
اضافهکاری به حضور کارکنان ادارات بعداز ساعت ۱۳ تعلق نمیگیرد.
به گزارش مشرق، حسین رحمانیان، سخنگوی سازمان اداری و استخدامی کشور جزییات جدیدی از تغییر ساعت کاری دستگاههای اجرایی را تبیین و اعلام کرد: به حضور کارکنان بعد از ساعت ۱۳ اضافه کاری تعلق نمیگیرد.
وی افزود: ساعت آغاز به کار و خاتمه ادارات ۷ تا ۱۳ تعیین شده که از شنبه ۲۶ اردیبهشت لازمالاجرا بود و تا روز یکشنبه ۱۵ شهریور اعتبار دارد و این بازه قابل تغییر (افزایش یا کاهش) نیست.
وی افزود: طبق این بخشنامه، تعیین حجم و درصد حضور کارکنان همچنان در اختیار استانداران است اما ساعت آغاز به کار و خاتمه قابل تغییر نیست.
به گفته رحمانیان، هدف از ابلاغ بخشنامه تغییر ساعت کاری دستگاههای اجرایی، مدیریت بهینه مصرف انرژی و حفظ پایداری شبکه سراسری برق، همراه با تأمین آسایش مردم و در راستای تأکید رئیسجمهور مبنی بر متوقف نشدن خدمترسانی به مردم است.
سخنگوی سازمان اداری و استخدامی کشور تأکید کرد: وسایل روشنایی و سرمایشی باید یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیری همزمان با پایان ساعت کاری خاموش شوند.
وی اظهار کرد: بر اساس ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارکنان دولت موظف به ارائه ۴۴ ساعت خدمت در هفته هستند؛ بنابراین کسری ساعات موظفی باید در قالب دورکاری جبران شود. دستگاههای اجرایی خدماترسان و واحدهای عملیاتی، آموزشی، بهداشتی و سایر بخشهایی که مستقیم به مردم خدمت ارائه میکنند، از جمله مدارس، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و بخشهای آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهمنظور تداوم خدمات عمومی و حفظ ایمنی کارکنان، مطابق نظر مرجع ذیصلاح و عالیترین مقام دستگاه مربوطه فعالیت خواهند کرد.
رحمانیان تصریح کرد: دستگاهها موظفند برای شناورسازی ساعت شروع به کار یکی از زوجین در خانوادههایی که زن و شوهر هر دو کارمند و دارای فرزند خردسال زیر ۶ سال هستند، در بازه زمانی ۷ تا ۸ صبح همکاری لازم را داشته باشند.
آخرین اخبار تعطیلی [5]شنبه ها @tatilatnews
به گزارش مشرق، حسین رحمانیان، سخنگوی سازمان اداری و استخدامی کشور جزییات جدیدی از تغییر ساعت کاری دستگاههای اجرایی را تبیین و اعلام کرد: به حضور کارکنان بعد از ساعت ۱۳ اضافه کاری تعلق نمیگیرد.
وی افزود: ساعت آغاز به کار و خاتمه ادارات ۷ تا ۱۳ تعیین شده که از شنبه ۲۶ اردیبهشت لازمالاجرا بود و تا روز یکشنبه ۱۵ شهریور اعتبار دارد و این بازه قابل تغییر (افزایش یا کاهش) نیست.
وی افزود: طبق این بخشنامه، تعیین حجم و درصد حضور کارکنان همچنان در اختیار استانداران است اما ساعت آغاز به کار و خاتمه قابل تغییر نیست.
به گفته رحمانیان، هدف از ابلاغ بخشنامه تغییر ساعت کاری دستگاههای اجرایی، مدیریت بهینه مصرف انرژی و حفظ پایداری شبکه سراسری برق، همراه با تأمین آسایش مردم و در راستای تأکید رئیسجمهور مبنی بر متوقف نشدن خدمترسانی به مردم است.
سخنگوی سازمان اداری و استخدامی کشور تأکید کرد: وسایل روشنایی و سرمایشی باید یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیری همزمان با پایان ساعت کاری خاموش شوند.
وی اظهار کرد: بر اساس ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارکنان دولت موظف به ارائه ۴۴ ساعت خدمت در هفته هستند؛ بنابراین کسری ساعات موظفی باید در قالب دورکاری جبران شود. دستگاههای اجرایی خدماترسان و واحدهای عملیاتی، آموزشی، بهداشتی و سایر بخشهایی که مستقیم به مردم خدمت ارائه میکنند، از جمله مدارس، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و بخشهای آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهمنظور تداوم خدمات عمومی و حفظ ایمنی کارکنان، مطابق نظر مرجع ذیصلاح و عالیترین مقام دستگاه مربوطه فعالیت خواهند کرد.
رحمانیان تصریح کرد: دستگاهها موظفند برای شناورسازی ساعت شروع به کار یکی از زوجین در خانوادههایی که زن و شوهر هر دو کارمند و دارای فرزند خردسال زیر ۶ سال هستند، در بازه زمانی ۷ تا ۸ صبح همکاری لازم را داشته باشند.
۲۸۴
۳:۴۹
فارس:
۱۹۹
۶:۴۷
۴۷
۵:۱۱
بازارسال شده از خبرفوری
۱
۵:۱۱