بازارسال شده از کانال گیزمیز 💯
۲
۱۵:۳۰
سایت بصیرت:
@vostakolaa
۱۹
۱۵:۴۲
@vostakolaa
۲۰
۱۷:۱۲
@vostakolaa
۱۹
۱۷:۱۳
@vostakolaa
۲۲
۱۷:۱۴
مهم است که همه میخواهند بخشی از معامله بزرگ باشند! روسها خودشان نتوانستهاند با امریکا در اوکراین وارد مذاکره شده و آن را به نتیجه برسانند (به دلیل اهمال و سستی و امید واهی بستن به برخی مسائل) حالا میخواهند به مذاکرات ایران و امریکا کمک کنند. روسها میدانند که مهمترین عاملی که باعث شد تا امروز مذاکرات ایران با امریکا به سرانجامی رسیده و به زبان سادهتر، امریکا پذیرفته تا با ایران به شکل برابر گفتوگو کند (ترامپ ساعتی پیش از عنوان مذاکرات عادلانه حرف زد که برای امریکایی جماعت ان هم ترامپ بیسابقه است) پیروزی ایران بر امریکا در جنگ بود. یعنی اگر روسها هم میخواهند وارد مذاکره و نهایی کردن مساله شوند باید جنگ را با پیروزی به پایان برسانند.
@vostakolaa
@vostakolaa
۱۸
۲۲:۰۲
@vostakolaa
۱۸
۲۲:۰۲
وسطی کلا
️گیر عجیب سوزن خبرگزاریهای داخلی روی اعداد خسارت دشمن امریکایی!!
از همان ابتدای جنگ در مورد خسارت سنگین و بیسابقه دشمن امریکایی در جنگ علیه ایران مطالب بسیاری نوشتم؛ در حالی که همواره تلاش داشتم تا بر اساس دادههای عینی و سطح خسارتهای وارد شده به پایگاهها و داراییهای دشمن ثابت کنم که دشمن نه تنها صدها میلیارد دلار خسارت که شاید بیش از یک هزار تا دو هزار میلیارد دلار خسارت قطعی دیده است.
اما رسانههای امریکایی در هماهنگی با وزارت جنگ ترامپ در تلاش بوده و هستند تا هر چند روز یک بار با انتشار یک گزارش و ارائه اعداد متفاوت، که هیچکدامم بالاتر از 100 میلیارد دلار نشده، فضا را مدیریت کرده و متاسفانه خبرگزاریها و کانالهای فارسی زبان هم بدون کم و کاست این گزارشهای سفارشی را ترجمه و منتشر میکنند! اما این درست نیست.
من از این خبرگزاریها میخواهم که به جای ترجمه بی خود و بی جهت، بنشینند و بر اساس تصاویر منتشر شده و برخی اطلاعات عینی و گزارشهای اطلاعاتی خود سطح خسارت وارده به دشمن را بررسی کنند. اینکه با کمال تاسف خبرگزاریها ما که توان تهیه چنین گزارشهایی را ندارند به سراغ ترجمه مطالب سفارشی وزارت جنگ امریکا میروند دارند زحمات رزمندگان ما را بر باد میدهند.
خسارتها بسیار بیشتر و دستکم 20 برابر این اعداد و ارقام خیالی است. برای امریکاییها عیب و ایراد است که بگویند در حملات ایرانی که نیم قرن محاصره بود، تحریم بود، تحت فشار بود و این همه علیهاش فتنهگری و خرابکاری شد این حجم از خسارت را دیدهاند، اما این برای رسانه نیمهرسمی کشور که پولش را همان نهادی میدهد که پایگاههای امریکایی را منهدم کرده بسیار بدتر است. حدود 300 تصویر ماهوارهای تا امروز منتشر شده، روی همین تصاویر بنشینید و کار کنید مطمئن باشید که اعدادی که به دست میآورید حیرت انگیز است... @vostakolaa
@vostakolaa
۱۸
۲۲:۰۳
@vostakolaa
۱۸
۲۲:۰۳
@vostakolaa
۱۸
۲۲:۰۵