لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل وسطی کلاو
۱۴۳ عضو

وسطی کلا

کانال خبری سرگرمی وسطی کلا
مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۲ تیر
بازارسال شده از کانال گیزمیز 💯
thumbnail
undefinedدبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: وقتی سال گذشته ترامپ زمزمه تغییر نام خلیج فارس را مطرح کرد، ایرانیان با هر گرایشی یک‌صدا از هویت سرزمینی خود دفاع کردند
undefinedحالا رئیس‌جمهور آمریکا در یک سند رسمی بین‌المللی عبارت «Persian Gulf» را امضا کرده است.
undefined @GizmizTel undefined

۲

۱۵:۳۰

undefinedundefinedسعید جلیلی: رهبری در مورد شیوه مذاکره و برخی بندهای تفاهم نظر دیگری داشتند/ به هیچ وجه منظور از بیان جمله «بنده علی الاصول نظر دیگری داشتم» مخالفت با اصل مذاکره نبوده
سایت بصیرت:undefinedسعید جلیلی عضو شورای‌عالی امنیت ملی در دیدار با نماینده ولی فقیه در سپاه: به هیچ وجه منظور رهبری از بیان جمله «بنده علی الاصول نظر دیگری داشتم» مخالفت با اصل مذاکره نبوده است بلکه ایشان در مورد شیوه مذاکره و برخی بندهای تفاهم نظر دیگری داشتند.undefinedهمه عزیزانی که در شورای عالی امنیت ملی به سند تفاهم رای مثبت دادند از روی دغدغه و دلسوزی و با نگاه کارشناسی رای دادند و هرگز نمی توان آنها را به مخالفت با رهبری متهم کرد.

@vostakolaa

۱۹

۱۵:۴۲

undefinedصهیونیست‌ها دنبال اقتصاد مقاومتی و ایران دنبال بازار آزاد!
undefinedنخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی در جمع گروهی از تروریست‌های یهودی: من خودکفایی دفاعی می خواهم. من از حمایت هایی که از دوستان آمریکایی مان دریافت کردیم و در طول سال ها هم از آنها حمایت کرده ام ، بسیار قدردانی می کنم.
undefinedاما امروز ، من می‌گویم که ما به توانایی مستقل تسلیحات خود نیاز داریم. ما سلاح های خودمان را تولید می کنیم تا خودمان را از وابستگی آزاد کنیم.‌‌
undefinedبه قول دوست ما که این مطلب را برای من فرستاده کی فکرش را می‌کرد که بعد از حدود دو سال و نیم نبرد (از طوفان الاقصی تا امروز) رژیم صهیونیستی به دنبال اقتصاد مقاومتی و خودکفایی نظامی و تسلیحاتی برود و ایران نیز به دنبال اقتصاد جهانی و بازار آزاد!
undefinedمن نمی‌دانم چگونه باید پیروزی و شکست را ترجمه کرد و چگونه باید برای برخی‌ها در داخل کشور که نوک دماغشان را می‌بینند و فکر می‌کنند که ما باید آمریکا را ۱۰ هیچ می‌زدیم، این را در مغزشان بکوبیم که گر به قول دوستی دیگر این بازی را ۴ بر ۳ هم ببریم هنر کرده‌ایم... ما امروز بازی را به ۳ برده‌ایم و این اقدام بزرگی است.
undefinedدشمنی که آمده بود تا ما را ده بر صفر بزند و نابود کند و نظام ما را تغییر داده و ایران را تجزیه و منهدم کند، امروز به چنان فلاست و فلاکتی افتاده که دنبال اقتصاد مقاومتی و خودکفایی تسلیحاتی رفته است! عالم و آدم می‌دانند که این برای رژیم حقیر و تروریست صهیونیستی امکان ندارد؛ این پیشگفتار نابودی رژیم است که بنیانگذار ایران مدرن وعده‌اش را داده بود.
@vostakolaa

۲۰

۱۷:۱۲

undefinedاعلام برائت نماینده سابق جمهوری‌خواه از این حزب!
undefinedتبعات شکست آمریکا در تجاوز مشترک با صهیونیست‌ها علیه ایران قرار نیست به این سادگی دامن آمریکایی‌ها را رها کرده و آنها را در یک معرکه و گیر و دار امتیازات اقتصادی یا تبادلات امنیتی رها کند؛ تبعات این جنگ و شکستی که ایران به دشمن آمریکایی وارد کرده بسیار گسترده است و همانگونه که سال گذشته نیز گفتم، آمریکا را تکان خواهد داد.
undefinedدر واقع تبعیت کورکورانه ترامپ و برخی از اعضای حزب جمهوری‌خواه - که علاوه بر کاخ سفید کنگره را هم در اختیار داشته - از رژیم صهیونیستی و مفتضح کردن آمریکا در انظار جهانی باعث شده تا سطح مخالفت‌های مردمی بالا رفته و عملاً شاهد بروز مشکلات درون حزبی نیز باشیم... تبعات این شکست به گونه‌ای شده که به باور من باید شاهد شکل‌گیری یک جریان سوم در عرصه سیاسی آمریکا با حضور چهره‌های قدرتمندی باشیم که دیکتاتوری دو حزبی را یک بار برای همیشه پایان دهند.
undefinedدر همین رابطه نماینده جمهوری‌خواه سابق کنگره آمریکا در پیامی در فضای مجازی به صراحت از ادامه حمایت از سیاست‌های فعلی حزب متبوع خود اعلام برائت کرد. این اظهارات در حالی مطرح ‌شده که در ۴۸ ساعت گذشته، تنش‌های داخلی در میان جمهوری‌خواهان بر سر بسته‌های بودجه و جهت‌گیری‌های سیاسی به اوج خود رسیده است.
undefinedمارجوری تیلور گرین، نماینده سابق جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در این پیام صریح با اشاره به تصمیم چند وقت پیش «تاکر کارلسون»، مجری،‌ مفسر و پادکستر آمریکایی که چندی پیش در پی پیامدهای تجاوزگری دولت دونالد ترامپ علیه ایران از حمایت از این رئیس جمهور آمریکا و حزب جمهوری خواه اعلام پشیمانی کرد، نوشت: «تاکر (کارلسون) تنها کسی نیست که دیگر از حمایت از حزب جمهوری‌خواه خسته شد.» وی با تاکید بر گستردگی این نارضایتی از وضعیت ایجاد شده در داخل جمهوری خواهان افزود: «تعداد بسیار زیادی از ما هستیم که به‌شدت از این وضعیت خسته شده‌ایم و هرگز از حزبی که به رای‌دهندگانش و کشورش خیانت می‌کند، حمایت نخواهیم کرد.»
undefinedشکست از ایران و محور مقاومت در غرب آسیا که بر اساس نوشته نیویورک تایمز باید آن را هدیه ایران به آمریکا ارزیابی کرد - چرا که باعث شد تا مقامات این کشور توانایی و ظرفیت خود را بدانند و آگاه باشند که نمی‌توانند سرنوشت کشورهای جهان را تغییر دهند- پیامدهای وسیع‌ و گسترده‌تری نیز خواهد داشت. اینکه ما فکر کنیم این موضوع صرفاً در حزب جمهوری‌خواه با خواهد ماند اشتباه است و نیروهای جوان و نسل جدید آمریکا که در عصر جدید و خارج از سلطه جریان‌های رسانه‌های اصلی بزرگ شده‌اند، حتماً چنین تغییری را مطالبه خواهند کرد.

@vostakolaa

۱۹

۱۷:۱۳

undefinedباز هم خبرسازی رسانه‌های زرد در مورد صحبت‌های نخست وزیر پاکستان
undefinedدیدم برخی از اکانت‌ها به نقل از نخست وزیر پاکستان مطالبی را منتشر می‌کنند که مانند مطالب آن استاد دانشگاه کذایی در مورد تنگه هرمز جز مزخرفات فکری و تراوشات ابتر ذهنی چیزی نیست. در برابر دوربین‌ها نخست وزیر پاکستان این موارد را مطرح کرد:
undefinedاین تفاهم‌نامه به موشک‌های بالستیک اشاره‌ای ندارد.
undefinedهرگز روی میز نبود؛ هرگز در دستور کار قرار نداشت.
undefinedطرف ایرانی هرگز حتی نمی‌خواست درباره آن بحث کند.
undefinedنمی‌توان دو استاندارد داشت که برخی کشورها موشک‌های بالستیک داشته باشند و ایران نداشته باشد. نمی‌توان این نوع دورویی را پذیرفت.
undefinedاین را به اطلاع آنهایی که در حال خبرسازی و جعل خبر هستند برسانید و بگویید تا بدانند که قدرت ایران آنقدر هست که بتواند از میراث خامنه‌ای بزرگ و شهید طهرانی مقدم حاجی زاده و دیگر شهدایی که در راه اعتلای نام ایران در خون خود غلطیدند را پاسداری کند... مشخص نیست تا کی برخی‌ها می‌خواهند بر خط نفاق و دورویی به جعل خبر در روزگاری که همه چیز ثبت و ضبط است بپردازند...

@vostakolaa

۲۲

۱۷:۱۴

مهم است که همه می‌خواهند بخشی از معامله بزرگ باشند! روس‌ها خودشان نتوانسته‌اند با امریکا در اوکراین وارد مذاکره شده و آن را به نتیجه برسانند (به دلیل اهمال و سستی و امید واهی بستن به برخی مسائل) حالا می‌خواهند به مذاکرات ایران و امریکا کمک کنند. روس‌ها می‌دانند که مهمترین عاملی که باعث شد تا امروز مذاکرات ایران با امریکا به سرانجامی رسیده و به زبان ساده‌تر، امریکا پذیرفته تا با ایران به شکل برابر گفت‌وگو کند (ترامپ ساعتی پیش از عنوان مذاکرات عادلانه حرف زد که برای امریکایی جماعت ان هم ترامپ بی‌سابقه است) پیروزی ایران بر امریکا در جنگ بود. یعنی اگر روس‌ها هم می‌خواهند وارد مذاکره و نهایی کردن مساله شوند باید جنگ را با پیروزی به پایان برسانند.
@vostakolaa

۱۸

۲۲:۰۲

undefined️گیر عجیب سوزن خبرگزاری‌های داخلی روی اعداد خسارت دشمن امریکایی!!
undefinedاز همان ابتدای جنگ در مورد خسارت سنگین و بی‌سابقه دشمن امریکایی در جنگ علیه ایران مطالب بسیاری نوشتم؛ در حالی که همواره تلاش داشتم تا بر اساس داده‌های عینی و سطح خسارت‌های وارد شده به پایگاه‌ها و دارایی‌های دشمن ثابت کنم که دشمن نه تنها صدها میلیارد دلار خسارت که شاید بیش از یک هزار تا دو هزار میلیارد دلار خسارت قطعی دیده است.
undefinedاما رسانه‌های امریکایی در هماهنگی با وزارت جنگ ترامپ در تلاش بوده و هستند تا هر چند روز یک بار با انتشار یک گزارش و ارائه اعداد متفاوت، که هیچکدامم بالاتر از 100 میلیارد دلار نشده، فضا را مدیریت کرده و متاسفانه خبرگزاری‌ها و کانال‌های فارسی زبان هم بدون کم و کاست این گزارش‌های سفارشی را ترجمه و منتشر می‌کنند! اما این درست نیست.
undefinedمن از این خبرگزاری‌ها می‌خواهم که به جای ترجمه بی خود و بی جهت، بنشینند و بر اساس تصاویر منتشر شده و برخی اطلاعات عینی و گزارش‌های اطلاعاتی خود سطح خسارت وارده به دشمن را بررسی کنند. اینکه با کمال تاسف خبرگزاری‌ها ما که توان تهیه چنین گزارش‌هایی را ندارند به سراغ ترجمه مطالب سفارشی وزارت جنگ امریکا می‌روند دارند زحمات رزمندگان ما را بر باد می‌دهند.
undefinedخسارت‌ها بسیار بیشتر و دستکم 20 برابر این اعداد و ارقام خیالی است. برای امریکایی‌ها عیب و ایراد است که بگویند در حملات ایرانی که نیم قرن محاصره بود، تحریم بود، تحت فشار بود و این همه علیه‌اش فتنه‌گری و خرابکاری شد این حجم از خسارت را دیده‌اند، اما این برای رسانه نیمه‌رسمی کشور که پولش را همان نهادی می‌دهد که پایگاه‌های امریکایی را منهدم کرده بسیار بدتر است. حدود 300 تصویر ماهواره‌ای تا امروز منتشر شده، روی همین تصاویر بنشینید و کار کنید مطمئن باشید که اعدادی که به دست می‌آورید حیرت انگیز است...
@vostakolaa

۱۸

۲۲:۰۲

وسطی کلا
undefined️گیر عجیب سوزن خبرگزاری‌های داخلی روی اعداد خسارت دشمن امریکایی!! undefinedاز همان ابتدای جنگ در مورد خسارت سنگین و بی‌سابقه دشمن امریکایی در جنگ علیه ایران مطالب بسیاری نوشتم؛ در حالی که همواره تلاش داشتم تا بر اساس داده‌های عینی و سطح خسارت‌های وارد شده به پایگاه‌ها و دارایی‌های دشمن ثابت کنم که دشمن نه تنها صدها میلیارد دلار خسارت که شاید بیش از یک هزار تا دو هزار میلیارد دلار خسارت قطعی دیده است. undefinedاما رسانه‌های امریکایی در هماهنگی با وزارت جنگ ترامپ در تلاش بوده و هستند تا هر چند روز یک بار با انتشار یک گزارش و ارائه اعداد متفاوت، که هیچکدامم بالاتر از 100 میلیارد دلار نشده، فضا را مدیریت کرده و متاسفانه خبرگزاری‌ها و کانال‌های فارسی زبان هم بدون کم و کاست این گزارش‌های سفارشی را ترجمه و منتشر می‌کنند! اما این درست نیست. undefinedمن از این خبرگزاری‌ها می‌خواهم که به جای ترجمه بی خود و بی جهت، بنشینند و بر اساس تصاویر منتشر شده و برخی اطلاعات عینی و گزارش‌های اطلاعاتی خود سطح خسارت وارده به دشمن را بررسی کنند. اینکه با کمال تاسف خبرگزاری‌ها ما که توان تهیه چنین گزارش‌هایی را ندارند به سراغ ترجمه مطالب سفارشی وزارت جنگ امریکا می‌روند دارند زحمات رزمندگان ما را بر باد می‌دهند. undefinedخسارت‌ها بسیار بیشتر و دستکم 20 برابر این اعداد و ارقام خیالی است. برای امریکایی‌ها عیب و ایراد است که بگویند در حملات ایرانی که نیم قرن محاصره بود، تحریم بود، تحت فشار بود و این همه علیه‌اش فتنه‌گری و خرابکاری شد این حجم از خسارت را دیده‌اند، اما این برای رسانه نیمه‌رسمی کشور که پولش را همان نهادی می‌دهد که پایگاه‌های امریکایی را منهدم کرده بسیار بدتر است. حدود 300 تصویر ماهواره‌ای تا امروز منتشر شده، روی همین تصاویر بنشینید و کار کنید مطمئن باشید که اعدادی که به دست می‌آورید حیرت انگیز است... @vostakolaa
undefinedاعتراف نیویورک تایمز به خسارت یک تریلیون دلاری و پیروزی قاطع ایران
undefinedدر این میان همانگونه که گفتم امریکایی‌ها ناچار خواهند شد آرام آرام سطح خسارت‌های وارده به خود را رسانه‌ای کرده و اعداد جدیدی را وارد ادبیات رسانه‌ای خود کنند... اگر تا امروز به دستور وزارت جنگ کسی حق نداشت عدد بالای 100 میلیارد دلار را وارد رسانه‌ها کند، اما رسانه نیویورک تایمز نخستین گام را برداشت تا پذیرش ححم خسارت را عادی‌سازی کند؛ موضوعی که به نظر من البته بیشتر است و در آینده شما ابعاد مختلف آن را خواهید دید.
undefinedروز گذشته گزارشی مهم در این نشریه صهیونیستی اما منتقد ترامپ و سیاست‌های او منتشر شد که در آن از شکست فضاحت بار امریکا در حمله به ایران می‌پرداخت. تحلیلگر نیویورک تایمز اذعان می‌کند حقیقت ناخوشایند این است که «ایران در جنگ پیروز شد و به همین دلیل است که در مذاکره هم پیروز شد. ترامپ تا آنجا که می‌توانست وقت‌کشی کرد، زیرا می‌دانست هر گونه توافقی که امیدی به آن وجود دارد یک تحقیر خواهد بود – اما از طرف دیگر شکست در جنگ هیچ راه خروج مناسبی نیز برای او باقی نگذاشت.»
undefinedرسانه آمریکایی با برجسته ساختن «شکست مفتضحانه»آمریکا در جنگ‌افروزی خود علیه ایران عنوان می‌کند: «درسی که باید از این شکست مفتضحانه آموخت، این است که از آغاز جنگ‌های غیرضروری اجتناب کنیم، غرور خود را که همه چیز بی‌نقص پیش خواهد رفت تعدیل کنیم و بسیار بیشتر برای حل مشکلات جهانی به دیپلماسی تکیه کنیم. در این مورد، جنگ‌طلبانی که بیشترین عزم را برای نابودی ایران داشتند، بیشترین کار را برای تقویت آن انجام داده‌اند، و این باید یک داستان عبرت‌آموز باشد.»
undefinedنیویورک تایمز با اشاره به اینکه هزینه این جنگ افروزی علیه ایران «یک آمریکای ضعیف‌شده به علاوه انبوهی از جان‌های از دست رفته است»، تصریح می‌کند «لیندا بیلمز»، کارشناس تأمین مالی جنگ در هاروارد، می‌گوید که معتقد است صورتحساب نهایی کلی برای این جنگ - از جمله تعمیر پایگاه‌ها، جایگزینی مهمات و سال‌ها مزایا برای کهنه‌سربازان مجروح - به احتمال بسیار زیاد ۱ تریلیون دلار خواهد بود و به این ترتیب «مبالغ هنگفتی از پول آمریکایی‌ها که می‌توانست صرف تامین بیمه بهداشت و درمان، دانشگاه، مراقبت از کودکان یا کمک‌های بشردوستانه شوند در خلیج فارس هدر رفتند.»
undefinedخلاصه اینکه ابعاد این نبرد هنوز ناگفته مانده و همانگونه که بالاتر تاکید کردم، دلایل و عوامل بسیاری در مورد چرایی پذیرش حقیقت توسط ترامپ و تیمش وجود دارد که نخستین دلیل آن را می‌توان در پذیرش خواسته‌های ایران دانست... متاسفانه از آنجایی که امریکاشناسان ما شده‌اند روای فلاکت و شکست ایران در تلویزیون حکومتی و انحصاری کشور به جای پرداختن به حقایق داخلی امریکا و روایت کارشناسان جنگ طلبی مانند رابرت کیگان که شکست را غیرقابل خدشه می‌داند، مشخص است که مردم ما چیزی نخواهند فهمید... من و چند نفر فرد محدود دیگر چه از دستمان بر می‌ آید؟
@vostakolaa

۱۸

۲۲:۰۳

undefinedتا‌ حاج قاسم زنده بود و در حال مبارزه با جریانات نفاق و تکفیر و مزدور، هزار و یک تهمت به او می‌زدند... به بهانه عدالت و سازشگر بودن و مذاکره هر لگدی را که رسیدند به او زدند و پشت سرش او را عامل تخریب جایگاه ایران در منطقه خواندند؛ او را قدرت طلب و چاپلوس خواندند و امروز مدافع میراثش شده و نگران از جایگاه محور شیعه شده‌اند؟!
undefinedبی‌عرضه‌ها و بی‌بته‌ها می‌مانند اما مردان میدان جنگ مردانه پر می‌کشند و عاشقانه به سوی معبود می‌شتابند تا بازمانده‌های همان بی‌‌بته‌ها به خاطر منافع خود، مدافع میراثش شوند... چقدر این روزها من را یاد صدر اسلام می‌آورد! آنهایی که به یاری حسین فاطمه نشتافتند و نرفتند اما بعد از قتل عام اهل بیت (س) شمشیر خونخواهی برافراشتند؟!
undefinedبرخلاف بسیاری که در توهمات بیمارگونه عده‌ای گرفتار شده‌اند، من تاریخ خوانده و بیش از همه آنها بر جان جهان و آنچه در پیرامون ایران می‌گذرد آگاهی دارم. اینکه برخی در تلاش هستند تا در همین روزگار تاریخ را تحریف کرده و برای خود سقیفه راه بیندازند شک نکنید راه به جایی نخواهد برد. وای بر آنانی که سرشار از کینه و عقده شده‌اند؛ وای بر آنانی که به نام ین از دنیای دیگران دفاع می‌کنند؛ وای بر آنانی که ق را در مطلوب خود می‌یابند نه در حقیقت معبود...
undefinedاما وای بر آنانی که می‌بینند و می‌دانند و می‌فهمند و سکوت می‌کنند! وای بر آنانی که می‌شناسند، بوده‌اند، دیده‌اند و شنیده‌اند اما امروز خود را به به کوری و کری زده و منکر می‌شوند! خدا به فریاد ما برسد که فکر می‌کنیم روز حساب نیست و محاسبه نخواهیم شد! وای بر ما که بر میراث خونین ملتی نشسته‌ایم که قرن‌هاست عزادار است و عده‌ای دارند کربلا را به شکل دیگری تحریف می‌کنند... خدا خودش به فریاد ما برسد. فکر می‌کنید عد از غدیر خم چه پیش آمد یا فکر می‌کنید بعد از حج سال ۶۰ هجری قمری چه اتفاقی افتاد؟!
undefinedوای بر ما که حرف دشمن شده شاقول و معیار اندازه‌گیری ما! وای بر ما که گاهمان به دهان دشمن است که چه می‌گوید تا آن را چماقی کنیم و بر سر خود بکوبیم و فکر هم می‌کنیم که چقدر کارمان درست است و چقدر راهمان دقیق و چقدر قلمی که بر قدم و این مردم زده‌ایم حساب شده بوده است!

@vostakolaa

۱۸

۲۲:۰۳

undefinedگزارشی که در روایت آن تردید دارم....
undefinedچند هفته است که می‌خواهم گزارشی در مورد یک مسئله بسیار مهم راهبردی بنویسم اما هر بار پشیمان می‌شوم؛ سال‌هاست که نکته‌ای را می‌دانم موضوعی را به شکل ابتدایی آن خبر دارم و ابعادش را هم به خوبی پیدا کرده و حتی اثراتش را هم دیده‌ام؛ اما به هزار و یک دلیل تا امروز آن را نگفته‌ام و به هزار و یک دلیل هم دوست دارم آن را مطرح کنم.
undefinedشاید برای بسیاری‌ها هنوز چرایی پایان ناگهانی جنگ سوال باشد؛ برای خیلی‌ها پذیرش شرایط ده‌گانه ایران برای توقف جنگ توسط رئیس جمهور کذاب و تروریست آمریکا عجیب باشد (هرچند در ایران یک مشت خود تحقیر بدبخت نادان نمی‌دانند چه اتفاقی افتاده) اما در خارج از ایران و در میان کارشناسان مطرح و تحلیلگران برجسته و افراد آگاه و صاحب سبک در حوزه راهبردهای کلان هنوز این سوال مطرح است که واقعاً چه اتفاقی افتاد؟!
undefinedمن می‌دانم چه اتفاقی افتاد می‌دانم که چه مسائلی وجود داشت می‌دانم قرار بود چه اتفاقی بیفتد می‌دانم که آنچه شما در جنگ دیدید با آنچه که اتفاق افتاد و آنچه که قرار بود روی دهد، زمین تا آسمان متفاوت بود. وقتی ایران تهدیدش را مبنی بر جنگ منطقه‌ای عملیاتی کرد؛ وقتی از فرامنطقه‌ای شدن جنگ گفت و پیام‌هایش را به صورت علنی و مخفیانه به گوش‌های زنگ زده ترامپ اوباش حاضر در کاخ سفید رساند آنها فهمیدند که اگر بازی را ادامه دهند، ممکن است اتفاقات بدتری بیفتد.‌
undefinedبا برخی از دوستان در این زمینه صحبت کردم و نکاتی را به آنها به عنوان تبادل نظر رد و بدل کرده و هرچند که گفتند این مسئله را مطرح کن، اما نمی‌دانم بگویم یا نگویم! هرچند هم مقامات ارشد کشور در بالاترین سطوح تصمیم گیری این موضوع را می‌دانند و خود دشمن نیز کم و بیش از کم و کیف آن آگاه است، اما باور کنید که اگر بگویم مغزهای کرم خورده و توهم زده برخی‌ها آن را نخواهد پذیرفت! داستانی است بزرگ و مهم و نشان می‌دهد که آنان که شهد شهادت را در آغوش کشیده‌اند و شهد شیرین وصل را به دست آوردند از خود میراثی بر جای گذاشتند که امروز ما بر آن میراث سترگ در حال چیدن صفحه شطرنج جهان هستیم....
undefinedدارم با خودم کلنجار می‌روم که از کجا شروع کنم چگونه مطرح کنم و چگونه ناگفته‌هایی را بگویم که دشمن را ناچار به پذیرش شکست و وحشت از شروع دوباره جنگ کرده است.... تمام کارشناسان آمریکایی و غربی بر این باورند که اتفاقی روی داده که باعث شده ترامپ و تصمیم‌گیران سیاسی و نظامی آمریکا از آنچه که قرار است پیش بیاید و ممکن است روی دهد، ترسیده و وحشت زده به فکر پایان جنگ به شکلی باشند که آبرویشان بیشتر نرود. اگر یادتان باشد بارها گفتم که اگر جنگ دوباره شروع شود، امتیازاتی که دشمن باید بدهد دیگر امتیاز نیست، «تسلیم» است...
undefinedحالا دعا کنید ا اگر شد این روایت را برای شما بازگو کنم هرچند می‌دانم بسیاری را حیرت زده و بسیاری دیگر را حیران و سرگردان خواهد کرد. دارم با خودم فکر می‌کنم چگونه بگویم که نه سیخ بسوزد و نه کباب. اتفاقی افتاد و موضوعی پیش آمد که تصمیم گرفتم این مسئله را مطرح کنم که اگر قرار شد گزارش را منتشر کنم حتماً آن را بازگو خواهم کرد.....
@vostakolaa

۱۸

۲۲:۰۵