سایت تو ایران بوده ولی #گوگل سایت رو نمیدیدهاز دیروز که اینترنت کم و بیش وصل شده گوگل داره رتبه های سایت ها رو بازیابی میکنه
کاری که موتورهای به اصطلاح جستجوی ایرانی نه تو این 3 ماه که تو این سال ها هم انجام نمیدادن و فقط بودجه و پول خرجشون میشد.البته غیر از برتینا که فکر میکنم امیدی بهش هست.
حالا بماند که یه عده ای تو دوره #قطعی_اینترنت با هر روشی (کار ندارم) که تونسته بودن به اینترنت دسترسی پیدا کنن اومده بودن دنبال شکار مشتری بیچاره که ببینید ما با سرچ کنسول داریم کار میکنیم و داریم سایت ها رو #سئو میکنیم.
باز هم بماند که اصلا اکوسیستم #کسب_و_کار_اینترنتی یک پایه ثابت داره، اونم کاربر اینترنتی هست که با اختیار بتونه از خدمات استفاده کنه.یعنی وقتی اون کاربر اینترنتی دسترسی به نت نداره نه سئو و نه رتبه سایت ها در گوگل و خیلی کارهای دیگه عملا بی فایده است.
الان هم که نت داره وصل میشه، جالبه که گوگل خودش داره رتبه سایت ها رو حتی بهتر از قبل بالا میاره در نتایج جستجو اومدن عکس نمودار رشد سرچ کنسول مشتری هاشون رو اینور و اونور منتشر میکنن و تبلیغ میکنن.در واقع از آب گل آلود دارن ماهی میگیرن و جیب صاحبین کسب و کار رو میزنن.یا مثلا تو تبلیغاتشون مینویسن : نتیجه اعتماد مشتریچقدر بعضی ها تو بیزینس از روش های کثیف استفاده میکنن.
انگار بعضی ها اعتقادی به اصل اعتماد و صداقت در کسب و کار ندارن.
کاری که موتورهای به اصطلاح جستجوی ایرانی نه تو این 3 ماه که تو این سال ها هم انجام نمیدادن و فقط بودجه و پول خرجشون میشد.البته غیر از برتینا که فکر میکنم امیدی بهش هست.
حالا بماند که یه عده ای تو دوره #قطعی_اینترنت با هر روشی (کار ندارم) که تونسته بودن به اینترنت دسترسی پیدا کنن اومده بودن دنبال شکار مشتری بیچاره که ببینید ما با سرچ کنسول داریم کار میکنیم و داریم سایت ها رو #سئو میکنیم.
باز هم بماند که اصلا اکوسیستم #کسب_و_کار_اینترنتی یک پایه ثابت داره، اونم کاربر اینترنتی هست که با اختیار بتونه از خدمات استفاده کنه.یعنی وقتی اون کاربر اینترنتی دسترسی به نت نداره نه سئو و نه رتبه سایت ها در گوگل و خیلی کارهای دیگه عملا بی فایده است.
الان هم که نت داره وصل میشه، جالبه که گوگل خودش داره رتبه سایت ها رو حتی بهتر از قبل بالا میاره در نتایج جستجو اومدن عکس نمودار رشد سرچ کنسول مشتری هاشون رو اینور و اونور منتشر میکنن و تبلیغ میکنن.در واقع از آب گل آلود دارن ماهی میگیرن و جیب صاحبین کسب و کار رو میزنن.یا مثلا تو تبلیغاتشون مینویسن : نتیجه اعتماد مشتریچقدر بعضی ها تو بیزینس از روش های کثیف استفاده میکنن.
انگار بعضی ها اعتقادی به اصل اعتماد و صداقت در کسب و کار ندارن.
۸۵
۱۵:۲۴
#وردپرس 7 چند روزیه که منتشر شدهحتی المقدور سعی کنید قصد قبل از بروزرسانی یک نسخه سالم بک آپ از سایت بگیرید.آپدیت های هسته وردپرس ممکنه باعث بشه شاهد ناسازگاری در قالب و افزونه ها با نسخه جدید باشید و سایت به هم بریزه و بالا نیاد.در نهایت قبل از بروزرسانی: بک آپ گیری مطمئن، بررسی سازکاری افزونه ها و قالب سایت و همچنین بررسی سازگاری سرور میزبان و نسخه php با نسخه جدید وردپرس رو انجام بدید.
@web2irbot web-2.ir
@web2irbot web-2.ir
۷۹
۲۱:۳۶
به نظر شما #اینترنت وصل شده؟
نمیدونم چرا اینترنت دیتاسنترها وصل نمیشه، مگر بهانه قطعی اینترنت، امنیت نبود؟!!!بماند که با وجود قطعی اینترنت انبوهی از #حملات_سایبری اتفاق افتاد.شاید هم واقعا برخی همین دلایل رو باور میکنن.
به هر حال دروغ گفتن باعث بی اعتبار شدن بیشتر گوینده دروغ میشه.الان میگید اینترنت وصل شده ولی دقیقا اون بخشی از اینترنت که لازمه احیا حیات کسب و کارهای اینترنتی هست هنوز 100% قطعه!!
هیچ کدوم از سرورهای داخلی طی 3 ماه گذشته با وجود شناسایی صدها آسیب پذیری خطرناک بروزرسانی نشدن.شاید شرکتهای بزرگ تونسته باشن به نحوی #سرور هاشون رو آپدیت کنن که البته بعید میدونم ولی کسب و کارهای شخصی و کوچک و متوسط و فریلنسرها چطوری باید سرورهاشون رو بروزرسانی و آسیب پذیریها رو برطرف کنن.
اگر یه روز صبح از خواب بیدار شیم ببینیم از شب قبلش اینترنت و دسترسی به سرورهای داخلی وصل شده یک بهشتی برای هکرها فراهم کردید.
#سایت های آپدیت نشده، سرورهایی که آسیب پذیریها روشون وجود داره، و مدیر سرور از همه جا بی خبر که صداش به هیچ جا نمیرسه.
نمیدونم چرا اینترنت دیتاسنترها وصل نمیشه، مگر بهانه قطعی اینترنت، امنیت نبود؟!!!بماند که با وجود قطعی اینترنت انبوهی از #حملات_سایبری اتفاق افتاد.شاید هم واقعا برخی همین دلایل رو باور میکنن.
به هر حال دروغ گفتن باعث بی اعتبار شدن بیشتر گوینده دروغ میشه.الان میگید اینترنت وصل شده ولی دقیقا اون بخشی از اینترنت که لازمه احیا حیات کسب و کارهای اینترنتی هست هنوز 100% قطعه!!
هیچ کدوم از سرورهای داخلی طی 3 ماه گذشته با وجود شناسایی صدها آسیب پذیری خطرناک بروزرسانی نشدن.شاید شرکتهای بزرگ تونسته باشن به نحوی #سرور هاشون رو آپدیت کنن که البته بعید میدونم ولی کسب و کارهای شخصی و کوچک و متوسط و فریلنسرها چطوری باید سرورهاشون رو بروزرسانی و آسیب پذیریها رو برطرف کنن.
اگر یه روز صبح از خواب بیدار شیم ببینیم از شب قبلش اینترنت و دسترسی به سرورهای داخلی وصل شده یک بهشتی برای هکرها فراهم کردید.
#سایت های آپدیت نشده، سرورهایی که آسیب پذیریها روشون وجود داره، و مدیر سرور از همه جا بی خبر که صداش به هیچ جا نمیرسه.
۶۶
۲۰:۳۵
چقدر بده که اینترنت قطع هست و هنوزم نیازی نمیبینن که ما از دنیا با خبر باشیم.تازه اینکه یه اتصال نیم بندی بهمون دادن ولی هنوز اجازه بروزرسانی سرورها و سایت ها داده نشده رو درک نمیکنم.
واقعا میارزه برای اینکه یه عده ای رانت v - p - n فروشی شون رو بخورن این همه زیرساخت رو فنا کرد؟!!!
از روزی که داریم یوتیوب و سایت های مرجع علمی در حوزه فناوری رو چک میکنم از این همه حملات و باگ های لینوکسی شگفت زده شدم.
یه زمانی یه نظریه این بود که #لینوکس با اینکه متن باز هست مشکلات امنیتی ندارهیه نظریه هم این بود که چون لینوکس جامعه هدف عمومی کمتری داره نسبت به ویندوز و مک هکرها کمتر میرن سراغ این سیستم عامل
ولی این روزها که هوش مصنوعی دنیا رو تو خودش قورت داده شاهد کشف باگ هایی هستیم که سال ها، میلیون ها سرور رو تهدید میکرده و تازه طی یکی دو ماه اخیر داره کشف میشه.
در نهایت هم ما که صلاحیت لازم رو برای اینکه دسترسی لازم برای اطلاع و استفاده از این اطلاعات داشته باشیم رو نداریم.
واقعا میارزه برای اینکه یه عده ای رانت v - p - n فروشی شون رو بخورن این همه زیرساخت رو فنا کرد؟!!!
از روزی که داریم یوتیوب و سایت های مرجع علمی در حوزه فناوری رو چک میکنم از این همه حملات و باگ های لینوکسی شگفت زده شدم.
یه زمانی یه نظریه این بود که #لینوکس با اینکه متن باز هست مشکلات امنیتی ندارهیه نظریه هم این بود که چون لینوکس جامعه هدف عمومی کمتری داره نسبت به ویندوز و مک هکرها کمتر میرن سراغ این سیستم عامل
ولی این روزها که هوش مصنوعی دنیا رو تو خودش قورت داده شاهد کشف باگ هایی هستیم که سال ها، میلیون ها سرور رو تهدید میکرده و تازه طی یکی دو ماه اخیر داره کشف میشه.
در نهایت هم ما که صلاحیت لازم رو برای اینکه دسترسی لازم برای اطلاع و استفاده از این اطلاعات داشته باشیم رو نداریم.
۵۴
۲۳:۲۷
در این مدتی که #اینترنت قطع هست شما هم براتون پیش اومده که حتی سرویس های داخلی مثل اسنپ یا لوکیشن ها و نقشه های آنلاین هم به خوبی کار نکنه براتون.مثلا یک سایت داخل ایران که قاعدتا علیرغم قطعی اینترنت باید باز بشه ولی یا کند باز میشه یا اصلا باز نمیشه یا با ایرانسل باز میشه و با همراه اول باز نمیشه و مشکلاتی از این دست. یا مثلا یه بار باز میشه و یک بار باز نمیشه.
این اتفاق به نظر اختلالی هست که روی سرویس های DNS به صورت عمدی افتاده. چرا؟!!!خیلی واضحه:همه میدونیم که تمام دنیای شبکه و اینترنت با DNS آدرس دهی میشه، یعنی تمام سایت ها و نودها و هر آنچه که در شبکه وجود داره و ما با زدن آدرسش در مرورگرهای موبایل یا کامپیوتر بازشون میکنیم با سرویس DNS مدیریت میشن.حالا یه عده از متخصصین شبکه اومدن راهکاری رو پیدا کردن تو چند سال اخیر که بر پایه DNS تونستن دسترسی به اینترنت جهانی رو برای کاربران داخل ایران فراهم کنن.
یعنی این راه اتصال به حدی برای دوستان v - p -- ان فروش زور داشت و از اون بدتر اینکه این دوستان چقدر نفوذ و دسترسی دارن که برای جلوگیری از اتصال عموم به اینترنت آزاد حاظر شدن روی سرویس DNS هم اختلال بندازن و به قیمت ایجاد مشکل برای سرویس های داخلی و سایت های داخلی و کسب و کارهای کوچک ، درآمد خودشون از فروش وی پ n به افراد بیشتر رو افزایش بدن.
قضاوت رو به شما میسپارم اونی که به بهانه #امنیت ، دقیقا #امنیت_دیجیتال همه مردم داخل ایران رو نشونه گرفته چه صفتی میشه بهش داد و چی خطاب کنیم این مدل افراد رو.
این نظر منه که بر اساس اتفاقات و مشاهدات و رصد اخبار این مدت نوشتم. امیدوارم اشتباه باشه و واقعا دست هیچکدوم از مدیران و مسئولین به این مسائل آلوده نباشه.
این اتفاق به نظر اختلالی هست که روی سرویس های DNS به صورت عمدی افتاده. چرا؟!!!خیلی واضحه:همه میدونیم که تمام دنیای شبکه و اینترنت با DNS آدرس دهی میشه، یعنی تمام سایت ها و نودها و هر آنچه که در شبکه وجود داره و ما با زدن آدرسش در مرورگرهای موبایل یا کامپیوتر بازشون میکنیم با سرویس DNS مدیریت میشن.حالا یه عده از متخصصین شبکه اومدن راهکاری رو پیدا کردن تو چند سال اخیر که بر پایه DNS تونستن دسترسی به اینترنت جهانی رو برای کاربران داخل ایران فراهم کنن.
یعنی این راه اتصال به حدی برای دوستان v - p -- ان فروش زور داشت و از اون بدتر اینکه این دوستان چقدر نفوذ و دسترسی دارن که برای جلوگیری از اتصال عموم به اینترنت آزاد حاظر شدن روی سرویس DNS هم اختلال بندازن و به قیمت ایجاد مشکل برای سرویس های داخلی و سایت های داخلی و کسب و کارهای کوچک ، درآمد خودشون از فروش وی پ n به افراد بیشتر رو افزایش بدن.
قضاوت رو به شما میسپارم اونی که به بهانه #امنیت ، دقیقا #امنیت_دیجیتال همه مردم داخل ایران رو نشونه گرفته چه صفتی میشه بهش داد و چی خطاب کنیم این مدل افراد رو.
این نظر منه که بر اساس اتفاقات و مشاهدات و رصد اخبار این مدت نوشتم. امیدوارم اشتباه باشه و واقعا دست هیچکدوم از مدیران و مسئولین به این مسائل آلوده نباشه.
۵۳
۰:۱۴
خلاصه از اینترنت از قطعی تا این چند روزی که وصل شدهنمودار دوره 30 روزه که از 5 خرداد شیرش باز شدهولی نه برای دیتاسنترها، فقط برای کاربران خانگی و شخصی
۲۸
۱۱:۱۵
این هم وضعیت #اینترنت از 3 اسفند 1404 تا امروز 19 خرداد 1405امیدوارم اینترنت دیتاسنتر ها هم وصل بشهیک ارتباط خیلی جزئی در برخی دیتاسنترها دیده میشه که حجم اختلالات خیلی زیادی دارهدیروز 18 خرداد تا ساعتای 8 شب خیلی خوب بود ولی دوباره یا کلا قطع شده یا اختلال زیاد و حجم درخواست ها مانع از ارتباط سرورها و سایت ها به مخازن مرجع میشه
۳۸
۱۱:۲۲
اگر اینترنت سرورهای هاستینگ یا VPS/VDS هاتون دوباره به اینترنت جهانی وصل شده، این موارد رو جدی بگیرید:
حتما بکآپ سالم و قابل ریستور تهیه کنیدقبل از هر آپدیت یا تغییر، از فایلها، دیتابیسها و کانفیگها بکآپ بگیرید و تست ریستور هم انجام بدید.
بروزرسانیهای امنیتی سیستمعامل و سرویسهادر این مدت باگها و آسیبپذیریهای متعددی برای Linux Kernel، OpenSSH، PHP، Exim، Docker، Redis، WordPress و سایر سرویسها منتشر شده.حتما وضعیت آپدیتها رو بررسی کنید.
تنظیمات امنیتی سایت و سرور رو بازبینی کنیدفعال بودن Firewall، Fail2Ban، ModSecurity، Captcha، Anti-Spam و محدودسازی لاگینها رو چک کنید.بعد از اتصال اینترنت، رباتها و اسکنرهای اتوماتیک دوباره شروع به اسکن و حمله میکنن؛ مخصوصا اسپم کامنت، Brute Force و Exploit Scan.
تغییرات موقتی دوران قطعی اینترنت رو برگردونیدبعضی دوستان برای دور زدن اختلالات، DNS Resolver، hosts، repo mirror، CDN یا تنظیمات کش و فایروال رو تغییر دادن که ممکنه الان باعث اختلال در آپدیتها یا عملکرد سرویسها بشه.
وضعیت DNS و Resolver سرور رو بررسی کنیدتنظیمات اشتباه DNS میتونه باعث کندی، اختلال در ایمیل، مشکل SSL یا حتی Fail شدن آپدیتها بشه.
لاگها و وضعیت امنیتی سرور رو چک کنیدلاگهای SSH، Web Server، Mail Server و System Log رو بررسی کنید تا در صورت وجود Login مشکوک، اسکن یا مصرف غیرعادی منابع سریع متوجه بشید.
سلامت SSL و سرویسهای مانیتورینگ رو بررسی کنیدممکنه SSL ها expire شده باشن یا Cron Job و Backup Task ها در این مدت دچار مشکل شده باشن.
اگر از WordPress استفاده میکنید:افزونهها، قالبها، XML-RPC، REST API، کاربران ادمین و فایلهای مشکوک داخل wp-content رو بررسی کنید.
این چند ماه اخیر تعداد آسیبپذیریها و اکسپلویتهای منتشرشده خیلی زیاد بوده؛سروری که مدت طولانی آپدیت نشده و دوباره به اینترنت وصل میشه، عملا هدف آمادهای برای اسکنرها و باتهاست.
#linux #server #security #wordpress #sysadmin
@web2ir
web-2.ir
این چند ماه اخیر تعداد آسیبپذیریها و اکسپلویتهای منتشرشده خیلی زیاد بوده؛سروری که مدت طولانی آپدیت نشده و دوباره به اینترنت وصل میشه، عملا هدف آمادهای برای اسکنرها و باتهاست.
#linux #server #security #wordpress #sysadmin
@web2ir
web-2.ir
۲۸
۱۴:۱۹
قطعی اینترنت، عامل اصلی نا امنی در فضای مجازی استقطعی اینترنت چه بلایی سر امنیت سرورها میآورد؟ بررسی باگهای XZ و OpenSSH
چقدر تلخ است که اینترنت قطع باشد و هنوز هم نیازی نبینند که ما از دنیا باخبر باشیم.
حتی وقتی یک اتصال نیمبند هم میدهند، باز اجازهی بروزرسانی سرورها و سایتها داده نمیشود، و این برای کسی که روی زیرساخت، امنیت، و پایداری سرویس کار میکند، فقط یک محدودیت ساده نیست – یک ریسک عملیاتی جدی است.
چون در دنیای امروز، بهروزرسانی امنیتی یک انتخاب لوکس نیست، بخشی از حداقلهای نگهداری سیستم است.
مطالعه کامل یادداشت
@web2ir
https://bt0.ir/1
چقدر تلخ است که اینترنت قطع باشد و هنوز هم نیازی نبینند که ما از دنیا باخبر باشیم.
حتی وقتی یک اتصال نیمبند هم میدهند، باز اجازهی بروزرسانی سرورها و سایتها داده نمیشود، و این برای کسی که روی زیرساخت، امنیت، و پایداری سرویس کار میکند، فقط یک محدودیت ساده نیست – یک ریسک عملیاتی جدی است.
چون در دنیای امروز، بهروزرسانی امنیتی یک انتخاب لوکس نیست، بخشی از حداقلهای نگهداری سیستم است.
۵۴
۲۰:۵۵
امضای توافق ایران و آمریکا توسط پزشکیان و ترامپ دونالد ترامپ و مسعود پزشکیان رئیس جمهورهای آمریکا و ایران تفاهم نامه 14 بندی را امضا کردند. پزشکیان در دفتر ریاست جمهوری ایران و ترامپ در حضور رئیس جمهور فرانسه در کاخ ورسای این تفاهم را مقابل دوربین امضا کردند.
امیدوارم کسی زیر میز نزنه، امیدوارم اینبار واقعا یک عقلانیتی در همه طرف ها برای پایبندی و احترام به حقوق دیگر طرف ها باشه که شاهد این باشیم مردم ایران هم با آرامش و آسایش زندگی کنن.
از همه مهمتر امیدوارم کاسبان تحریم و جنگ طلبان و کسب و کارهایی که روی تحریم ها ساخته شدن به دلیل نگرانی از منبع درآمدشون سنگ اندازی نکنن.شما هم نگران نباشید، شما ها باهوش هستید و با شرایط اقتصاد آزاد و بدون تحریم حتما خیلی بهتر میتونید کسب و کارتون رو مدیریت کنید.
و امیدوارم اینبار کسی سر ما مردم کلاه نذاره که بعدا گندش در بیاد.
لینک خبر:https://www.tabnak.ir/005myT
امیدوارم کسی زیر میز نزنه، امیدوارم اینبار واقعا یک عقلانیتی در همه طرف ها برای پایبندی و احترام به حقوق دیگر طرف ها باشه که شاهد این باشیم مردم ایران هم با آرامش و آسایش زندگی کنن.
از همه مهمتر امیدوارم کاسبان تحریم و جنگ طلبان و کسب و کارهایی که روی تحریم ها ساخته شدن به دلیل نگرانی از منبع درآمدشون سنگ اندازی نکنن.شما هم نگران نباشید، شما ها باهوش هستید و با شرایط اقتصاد آزاد و بدون تحریم حتما خیلی بهتر میتونید کسب و کارتون رو مدیریت کنید.
و امیدوارم اینبار کسی سر ما مردم کلاه نذاره که بعدا گندش در بیاد.
لینک خبر:https://www.tabnak.ir/005myT
۲۵
۱۱:۳۹