۸. وقتی سکوت میتونه دارایی شما رو حفظ کنه.خب دارایی فقط مادی نیست؛ آرامش روان، حریم خصوصی، ایدههای کاری و رازهای شخصی هم داراییهای ما هستن. وقتی کسی بیش از حد اطلاعات به اشتراک میذاره، معمولاً بخاطر اضطراب اجتماعیش هست یا اینکه نیاز به پذیرش و توجه داره.مرز محکم که داشته باشیم، کمک میکنه بازیچه دست آدمهای سوءاستفادهگر نشیم که دستکاری روانیمون نکنن!
۶۶
۲۰:۲۰
۹. وقتی حرف زدن در جهت تغذیه نَفْس و دنبال اعتبار و تایید بودن باشه (مدیریت کردن ایگو)وقتی آدم یه تمایل زیادی به خودستایی یا تاییدطلبی بیرونی داره، معمولاً از اونجایی میاد که عزت نفس پایین باشه.خیلی وقتا این مواقع سکوت کردن میشه یه تمرین که عمیق بشیم توی خودمون و اون عزت نفس اصیل رو درونی کنیم. واقعاً وقتی اصراری نداشته باشیم که خودمون رو اثبات کنیم یا توجه کسی رو جلب کنیم، روان آرومتری داریم.
۷۶
۲۰:۴۰
۱۰. اگر حرفات به صداقت کسی خیانت میکنه (اخلاق و وفاداری)اینکه راز کسی رو فاش کنیم یا دست روی نقطه ضعفهایی بذاریم که برامون گفته؛ اونم وقتی باهاش صمیمی هستیم، یه جور پرخاشگری منفعلانه است؛ یعنی عملا داریم به رابطه خیانت میکنیم و سرمایه اجتماعی طرف مقابل رو از بین میبریم.پس عمدتاً برای اینکه با بقیه یه رابطه امن داشته یاشیم، باید امانتدار باشیم و از امنیت روانی بقیه هم محافظت کنیم.
۸۵
۲۰:۴۵
تحویل سال سوختگان از محرم استیعنی حسین، عید خدا انتخاب شد...
۷۹
۱۶:۳۲
خبتجربه روز اول کارورزیاینقد سنگین بود که، پناه بردیم به حضرت عبدالعظیم حسنی!
۷۲
۱۹:۵۴
زندگی شوق رسیدن به همان فرداییست،که نخواهد آمد!تو نه در دیروزی، و نه در فردایی ظرف امروز، پر از بودن توست
#سهراب_سپهری
#سهراب_سپهری
۷۶
۱۴:۰۰
به قول حافظ شیرازی:
تو به تقصیر خود افتادی از این در محروماز که مینالی و فریاد چرا میداری؟!
تو به تقصیر خود افتادی از این در محروماز که مینالی و فریاد چرا میداری؟!
۶۱
۱۸:۳۸
صائب تبریزی هم میفرماد:
هر که بیش از ظرف می بخشد به ارباب سوال،کاسۀ دریوزه را بر فَرقِ سایل بشکند!
ببین به هرکی داری چقد میبخشی و از چی!؟وقتی زیاد از حدش باشه و از ظرفیتش بیشتر، داری در حقش ظلم میکنی.به قدر کفایت...!
هر که بیش از ظرف می بخشد به ارباب سوال،کاسۀ دریوزه را بر فَرقِ سایل بشکند!
ببین به هرکی داری چقد میبخشی و از چی!؟وقتی زیاد از حدش باشه و از ظرفیتش بیشتر، داری در حقش ظلم میکنی.به قدر کفایت...!
۳۸
۱۸:۴۱
اگر یکی سریع کاری که باهاش دارین رو انجام میده و در دسترسه، لزوماً فکر نکنین بیکاره :)، اون آدم برای شما و کارتون ارزش قائله!
و میدونین که؛ این طرز فکر برای کسیه که وقتی میتونه کاری رو انجام بده، چون خودش اون مدلیه، برای جلوگیری از اینکه شما رو یه وقت هوا برنداره که همیشه از این خبراست، اون کار رو نمیکنه!
درس اخلاقی اینکه فکر نکنیم دنیا حول محور ما میچرخه!علاوه بر اینکه ما هیچی نیستیم، دنیا هم هیچ خبری نیست کاکو!
و میدونین که؛ این طرز فکر برای کسیه که وقتی میتونه کاری رو انجام بده، چون خودش اون مدلیه، برای جلوگیری از اینکه شما رو یه وقت هوا برنداره که همیشه از این خبراست، اون کار رو نمیکنه!
درس اخلاقی اینکه فکر نکنیم دنیا حول محور ما میچرخه!علاوه بر اینکه ما هیچی نیستیم، دنیا هم هیچ خبری نیست کاکو!
۲۱
۱۸:۳۸
بغض نامت لشگری را ابن ملجم کرده است ...
۱۰
۳:۳۴