عکس پروفایل کانال سیدمحمد خردمندک

کانال سیدمحمد خردمند

۲۹۶عضو

Emam_hosayn_52_2.mp3

۳۸:۳۶-۱۷.۶۷ مگابایت

۸:۲۸

Emam_hosayn_52_3.mp3

۰۱:۰۰:۵۳-۲۷.۸۷ مگابایت

۸:۲۸

Emam_hosayn_53_1.mp3

۵۳:۳۹-۲۴.۵۶ مگابایت

۸:۲۸

Emam_hosayn_53_2.mp3

۰۱:۱۶:۳۸-۳۵.۰۸ مگابایت

۸:۲۹

Emam_hosayn_53_3.mp3

۴۱:۵۹-۱۹.۲۲ مگابایت

۸:۲۹

Emam_hosayn_54_1.mp3

۵۵:۳۶-۲۵.۴۵ مگابایت

۸:۲۹

Emam_hosayn_54_2.mp3

۵۵:۵۴-۲۵.۵۹ مگابایت

۸:۳۰

Emam_hosayn_54_3.mp3

۴۳:۵۶-۲۰.۱۲ مگابایت

۸:۳۱

Emam_hosayn_55_1.mp3

۳۹:۲۲-۱۸.۰۳ مگابایت

۸:۳۱

Emam_hosayn_55_2.mp3

۴۶:۲۹-۲۱.۲۸ مگابایت

۸:۳۲

Emam_hosayn_55_3.mp3

۳۷:۵۲-۱۷.۳۳ مگابایت

۸:۳۲

thumnail

۸:۳۳

thumnail

۹:۳۳

thumnail

۲:۰۵

thumnail
#بخوان_و_بخوان_و_بخوان #کتاب_های_کودکان
شاد شاد در کنار هم
دوشنبه – 15 بهمن 1403 – 4 شعبان 1446 – 3 فوریه 2025
• امروز کتابِ « شاد شاد در کنار هم» نوشته ی یوتا لانگروتر، تصویرگری اشتفانى داله و مترجم ی معصومه نفیسى را با آقا سیدمجتبی خواندیم. مشخصات نشر: تهران: مبتکران، کتاب های میچکا،۱۳۹۷ ؛ مشخصات ظاهری: ۲۸ صفحه، مصور(رنگی) مناسب برای گروه سنی: ب.• کتاب قشنگ و جالبی بود؛ به قول سیدمجتبی ما در میان داستان: چه برادر با معرفتی!
https://www.aparat.com/sm.kheradmand

۳:۲۳

thumnail
#روز_نگاشت - 1380#بخوان_و_بخوان_و_بخوان #امام_عصر_علیه_السلام_معنای_زندگی
* یکشنبه – 31 تیر 1380 – اول جمادی الاول 1422 – 22 جولای 2001
• امروز مطالعه ی کتاب «ا ص‍ال‍ت‌ م‍ه‍دوی‍ت‌ در اس‍لام‌ از دی‍دگ‍اه‌ اه‍ل‌ ت‍س‍ن‍ن‌» را به پایان رساندم؛ مشخصات کتاب از این قرار است: • عنوان و نام پدیدآور: اص‍ال‍ت‌ م‍ه‍دوی‍ت‌ در اس‍لام‌ از دی‍دگ‍اه‌ اه‍ل‌ ت‍س‍ن‍ن؛ ت‍ال‍ی‍ف‌ م‍ه‍دی‌ ف‍ق‍ی‍ه‌ای‍م‍ان‍ی؛ مشخصات نشر: [بی‌جا]: مه‍دی‌ ف‍ق‍ی‍ه‌ای‍م‍ان‍ی، ١٣٧۶؛ مشخصات ظاهری: ‏ ١۶٨ صفحه؛ موضوع: م‍ح‍م‍دب‍ن‌ ح‍س‍ن‌ عجل الله تعالی فرجه - ام‍ام‌ دوازده‍م‌ 255 ق. موضوع: اح‍ادی‍ث‌ اه‍ل‌ س‍ن‍ت‌؛ موضوع: م‍ه‍دوی‍ت‌.• کتاب را در تاریخ سوم مرداد 1379 در مشهد خریداری نمودم. • کتابی بسیار مفید و خواندنی، محققانه و مستند است.• در صفحه ی اول این کتاب نوشته ام: تتبع و فیش برداری و غور در این کتاب شریف که ان شاء الله بارها و بارها مورد مرا جعه ی مجدد قرار خواهد گرفت، در ساعت چهار و چهل و پنج دقیفه ی صبح اول جمادی الاول سال 1422 (سی و یکم تیر ماه 1380) در منزل به پایان رسید. امید که امام عصر ارواحنا فداه نگارنده ی این کتاب، من حقیر و همه ی دوستداران حضرتش را مورد عنایت خاصه شان قرار دهند و در دنیا و آخرت دستگیری نماید. الحمدلله رب العالمین.
https://www.aparat.com/sm.kheradmand

۲۱:۵۳

thumnail

۱۴:۱۷

#روز_نگاشت #برگزاری_سمینارها_سخنرانی_ها_جلسات_کلاس_ها_و_کارگاه_ها
* جمعه – 26 آبان 1402 – 3 جمادی الاول 1445 – 17 نوامبر 2023
• امروز صبح، سومین جلسه از مجموعه جلسات «#در_محضر_مکیال_المکارم» تشکیل شد؛ خلاصه ی مباحث به قلم یکی از دانشجویان فعال کلاس چنین است:• در بررسی تکلیف جلسه ی قبل، در طول هفته گذشته کاری که در آن اختیار نداشته باشیم وجود نداشت! همه ی کارها با اختیار انجام شد یا با اختیار انجام نشد. • فرد اگر اختیار نداشته باشد، پاداش و اجر و توبیخ معنا پیدا نمی‌کند؛ اگر اختیار را باور کنیم دیگر کمتر تحت تأثیر جو قرار می‌گیریم. • ما با اختیار خودمان به در خانه ی ائمه علیهم‌السلام رجوع می‌کنیم.• بعضی افراد با امکانات کمتر از ما، کارهای پر اثری انجام داده و می‌دهند؛ ما هم همت کنیم.• با مُراجعه به آیات قرآن و روایات می‌یابیم که هر کس باید نسبت به امام زمان عصر خودش یک اعتقاد، توجه، خضوع و اطاعت ویژه و مستقلی داشته باشد. روایت مشهوری است از وجود نازنین خاتم الانبیا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم که فرمودند: مَن مَاتَ وَ لَم یَعرِف إمامَ زَمانِهِ ماتَ مِیتَهً جَاهِلِیَّه. هر کس بمیرد و نشناسد امام زمانش را، بر مرگ جاهلیت مرده است. یعنی هدایت نیافته، یعنی در تاریکی مرده، یعنی در گمراهی مرده یعنی ثمره همه زحمات زندگیش چیزی جز بدبختی و آتش نیست.• امیرالمومنین علیه‌السلام در خطبه ی۱۹۰ نهج البلاغه می فرمایند: مَن ماتَ مِنكُم على فِراشِهِ و هُو على مَعرِفَةِ حَقِّ ربِّهِ و حَقِّ رَسولِهِ و أهلِ بَيتِهِ ماتَ شَهيدا، و وَقَعَ أجرُهُ علَى اللّهِ، و استَوجَبَ ثَوابَ ما نَوى مِن صالِحِ عمَلِهِ، و قامَتِ النِّيَّةُ مَقامَ إصلاتِهِ لِسَيفِهِ. محققاً کسی که از شما در بستر خویش بمیرد و آنچنان که باید معرفت حق متعال را داشته باشد، و آنچنان که باید معرفت پیامبر اکرم را داشته باشد و آنچنان که باید معرفت اهل بیت پیامبر را داشته باشد، شهید از دنیا رفته است و مزدش با خداوند است و مستوجب پاداش عمل شايسته اى است كه در نيّت داشته است و اين نيّت به منزله ی شمشير كشيدن او در راه خداست.• طبق روایات، مصداق آیه ی: یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ، فقط ائمه معصومین است و هیچ‌کس دیگری نیست.• رسولُ اللّه صلى الله عليه و آله: إنّي قَد تَرَكْتُ فِيكُمُ الثّقلَيْنِ، ما إنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهما لَن تَضِلّوا بَعْدي، و أحَدُهُما أكْبَرُ مِنَ الآخَرِ: كِتابُ اللّه حَبْلٌ مَمْدودٌ مِنَ السَّماءِ إلَى الأرضِ، و عِتْرَتي أهلُ بَيْتي، ألاَ و إنَّهُما لَن يَفْتَرِقا حتّى يَرِدا علَيَّ الحَوضَ. امام زمان و قرآن هرگز از هم جدا نمی‌شوند. هنگام خواندن قرآن به این نکته ی معرفتی توجه داشته باشیم.• کسی که معتقد به امام زمان نیست کافر است،‌ همانطور که طبق آیات قرآن کسی که معتقد به ولایت امیرالمومنین علیه السلام نیست کافر است.• دعا هم عبادت است. دعا یعنی درخواست کردن، طلب حاجت کردن و اعلام نیاز کردن. خدای متعال طلب و درخواست و ابراز خشوع و نیاز ما را در درگاه خودش به عنوان عبادت محسوب می‌کند.• دعا مخزن عبادت است همچنان که ابر، مخزن باران است. یعنی آن نیازی که تو در خودت ضمن دعا می‌بینی و خضوعی که در برابر خدای متعال حس می‌کنی، این ریشه ی عبادت است. • برای آن که جایگاه دعا را درک کنیم، باید بیچارگی خود را و غنای مطلق خدا را بفهمیم.• بعد نمازهای ظهر یا عصر یا مغرب، مدتی بنشینم و تأمل کنیم که ما چه دارم که مال خودمان باشد؟ ما برای خدا چه‌کار کردیم که پدر و مادری اینطور نصیبمان شده؟ هیچ! من از آن خانم یا از آقای همکارم چه بندگی بیشتری نسبت به درگاه خدا داشتم که مثلاً او در سرش یک تومور دارد و من ندارم! چند بار خدا را شکر کردیم برای انواع نعمت هایی که به من داده است؟• خدا همان‌طوری که اسبابی فراهم می‌کند که ما متذکر به دعای بیشتر و خضوع بیشتر و درخواست بیشتر به درگاهش ‌شویم، همان‌طور هم اسبابی فراهم می‌کند تا برای ما گشایش‌هایی ایجاد کند.
https://www.aparat.com/sm.kheradmand

۱۰:۲۲

#روز_نگاشت - 1396#برگزاری_سمینارها_سخنرانی_ها_جلسات_کلاس_ها_و_کارگاه_ها #روانشناختی_و_تربیتی
* چهارشنبه – 20 دی 1396 – 22 ربیع الثانی 1439 – 10 ژانویه 2018
• امروز اولین جلسه از مجموعه ی پنج جلسه ای «اصولی در #تربیت_جنسی» در دبستان پسرانه ی صلحا را اداره نمودم؛ مخاطبان مادران دانش آموزان سال اول تا چهارم دبستان بودند. خلاصه ی این جلسه به قلم یکی از بانوان فعال چنین است:• ما خود عامل تغییر زندگی خودمان هستیم.• چگونه باید سعی کنیم مفاهیم آموزش داده شده را کاربردی و عملیاتی کنیم؟• یکی از مسائل مورد ابتلای خانواده ها، مسائل جنسی فرزندان است؛ ولی پیش از پرداختن به اصول آن باید پدر و مادر هم سو فکر کنند تا انشاءالله به نتیجه برسند.• آماری از کنگره ی سلامت خانواده: سن شروع اولین رابطه به ۱۲ و ۱۳ سالگی رسیده است و سطح رابطه ها از عاطفی به تماس جنسی کشیده شده است.• آمار تکان دهنده ی مجلس از روابط جنسی در ایران: با استناد به نامه ای از آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۸و۱۳۸۹ از۱۴۱۵۵۵ دانش آموز دختر و پسرِ دوره ی متوسطه ، ۱۰۵۰۵۴ نفر یعنی ۷۴ درصد دارای رابطه ی غیر مجاز با جنس مخالفند. • ادعا این است اگر خانواده یعنی پدر و مادر و فرزندان، اصول تربیتی را در بعد معنوی، آموزشی، جنسی، روابط اجتماعی و آداب درست رعایت کنند، همه ی عوامل محرک با تمام انرژی و قدرتش قابل عقب راندن است اما کوچکترین گپی در خانواده، فرزند را آسیب پذیر تر می کند.• در قسمت دوم از این جلسه سؤالاتی مطرح شد که به بعضی از آن ها پاسخ داده شد:• سؤال: فرزندم رابطه دو حیوان را دیده اما بعد اشاره ای به آنچه دیده، نکرده است؛ عکس العمل ما چه باید باشد؟ • جواب: 1) اگر پیگیری خاصی نمی کند شما هم به روی خود نیاورید. 2) اگر شما حساسیت نشان ندهید انشاء الله مشکلی پیش نمی آید. 3) اگر در این موضوعات خیلی حساسیت به خرج داد احتمالا از جایی اطلاعاتی گرفته، که اگر منبع اطلاعات را فهمیدید باید محل ورود آن را مدیریت کنید. 4) قبل از هر اقدامی مشورت کنید.• واکنش های معمول در مسائل تربیت جنسی چه چیزهایی است؟ الف) بعضی آزادی در روابط را برای رشد فکری، عاطفی و اجتماعی فرزند مفید دانسته و گاهی تشویق می کنند. ب) بعضی به آزاد گذاشتن، همراه با توصیه های اخلاقی و رعایت خط قرمز ها معتقدند. ج) بعضی به خاطر اجتناب از حریص شدن و تبعاتی همچون درگیریهای خانوادگی می گویند، باید فرزند آژاد باشد. د) اعمال مدیریت ها، رفت و آمد ها، میهمانی ها، میزان استفاده از تلفن همراه و اینترنت. ه) برخورد های تند و خشونت آمیز.
https://ble.ir/S_M_Kheradmand

۱۰:۵۷

کانال سیدمحمد خردمند
#روز_نگاشت - 1396 #برگزاری_سمینارها_سخنرانی_ها_جلسات_کلاس_ها_و_کارگاه_ها #روانشناختی_و_تربیتی * چهارشنبه – 20 دی 1396 – 22 ربیع الثانی 1439 – 10 ژانویه 2018 • امروز اولین جلسه از مجموعه ی پنج جلسه ای «اصولی در #تربیت_جنسی» در دبستان پسرانه ی صلحا را اداره نمودم؛ مخاطبان مادران دانش آموزان سال اول تا چهارم دبستان بودند. خلاصه ی این جلسه به قلم یکی از بانوان فعال چنین است: • ما خود عامل تغییر زندگی خودمان هستیم. • چگونه باید سعی کنیم مفاهیم آموزش داده شده را کاربردی و عملیاتی کنیم؟ • یکی از مسائل مورد ابتلای خانواده ها، مسائل جنسی فرزندان است؛ ولی پیش از پرداختن به اصول آن باید پدر و مادر هم سو فکر کنند تا انشاءالله به نتیجه برسند. • آماری از کنگره ی سلامت خانواده: سن شروع اولین رابطه به ۱۲ و ۱۳ سالگی رسیده است و سطح رابطه ها از عاطفی به تماس جنسی کشیده شده است. • آمار تکان دهنده ی مجلس از روابط جنسی در ایران: با استناد به نامه ای از آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۸و۱۳۸۹ از۱۴۱۵۵۵ دانش آموز دختر و پسرِ دوره ی متوسطه ، ۱۰۵۰۵۴ نفر یعنی ۷۴ درصد دارای رابطه ی غیر مجاز با جنس مخالفند. • ادعا این است اگر خانواده یعنی پدر و مادر و فرزندان، اصول تربیتی را در بعد معنوی، آموزشی، جنسی، روابط اجتماعی و آداب درست رعایت کنند، همه ی عوامل محرک با تمام انرژی و قدرتش قابل عقب راندن است اما کوچکترین گپی در خانواده، فرزند را آسیب پذیر تر می کند. • در قسمت دوم از این جلسه سؤالاتی مطرح شد که به بعضی از آن ها پاسخ داده شد: • سؤال: فرزندم رابطه دو حیوان را دیده اما بعد اشاره ای به آنچه دیده، نکرده است؛ عکس العمل ما چه باید باشد؟ • جواب: 1) اگر پیگیری خاصی نمی کند شما هم به روی خود نیاورید. 2) اگر شما حساسیت نشان ندهید انشاء الله مشکلی پیش نمی آید. 3) اگر در این موضوعات خیلی حساسیت به خرج داد احتمالا از جایی اطلاعاتی گرفته، که اگر منبع اطلاعات را فهمیدید باید محل ورود آن را مدیریت کنید. 4) قبل از هر اقدامی مشورت کنید. • واکنش های معمول در مسائل تربیت جنسی چه چیزهایی است؟ الف) بعضی آزادی در روابط را برای رشد فکری، عاطفی و اجتماعی فرزند مفید دانسته و گاهی تشویق می کنند. ب) بعضی به آزاد گذاشتن، همراه با توصیه های اخلاقی و رعایت خط قرمز ها معتقدند. ج) بعضی به خاطر اجتناب از حریص شدن و تبعاتی همچون درگیریهای خانوادگی می گویند، باید فرزند آژاد باشد. د) اعمال مدیریت ها، رفت و آمد ها، میهمانی ها، میزان استفاده از تلفن همراه و اینترنت. ه) برخورد های تند و خشونت آمیز. https://ble.ir/S_M_Kheradmand
thumnail

۱۱:۰۰