عکس پروفایل حسن صفرزاده تهرانیح

حسن صفرزاده تهرانی

۲۵عضو
عکس پروفایل حسن صفرزاده تهرانیح
۲۵ عضو

حسن صفرزاده تهرانی

کانال رسمی نشر آثار حسن صفرزاده تهرانیدسترسى آسان به مطالب و مباحث مختلف"اسلامى و مناسبتی"با محتوای جذاب، منحصر به فرد، دارای قالب‌بندی اصولی و دسته‌بندی حرفه‌ایundefined https://dla.ir/

۲۰ تیر

thumnail
undefined عزادار واقعی حضرت امام حسین علیه السلام کسی است که
undefined با رعایت دقیق آداب عزاداری؛ نهایت تلاش خود را بکار می‌گیرد
undefined تا عزاداری سید و سالار شهیدان به هدف اصلی خود برسد و از آفت و آسیب حفظ شود.
#عزادار_واقعی
undefinedundefined undefinedundefined https://dla.ir/
undefined @safarzadeh_tehrani

۱۷:۱۶

undefinedعزادار حسینی و مدافع واقعی اهل بیت عصمت و طهارت کیست؟
undefined“عزادار واقعی” با پیروی از حضرت اباعبدالله الحُسَيْنُ عَلَيْهِ‌السَّلام ارزش‌های دینی و انسانی را احیای می‌کند.
undefined“عزادار واقعی” مراسم عزاداری را با آداب و شرائط برگزاری می‌کند و آن از آفت و آسیب حفظ می‌کند.
undefined“عزادار واقعی” به فراگیری آموزه‌های دینی اهتمام می‌ورزد و با شرکت در مجالس عزاداری، بر دانش دینی خود می‌افزاید.
undefined“عزادار واقعی” یک انسان متدین است و در انجام واجبات و ترک محرمات و حتی رعایت مستحبات و ترک مکروهات دقت دارد و مراسم عزا را بگونه‌ای برگزار می‌کند که واجبی ترک نشود و حرامی مرتکب نگردد.
undefined“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی معنوی است، کسی است که با راز و نیاز با حضرت حق خاصه در دل شب جایگاه معنوی خود را ارتقا می‌بخشد و شایستگی لازم را در خود بوجود می‌آورد و در مجالس عزا از ارتباط با خالق هستی غافل نمی‌شود.
undefined“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی اخلاقی است با حرکات وزین؛ شایستگی خود را در پیروی از امام نشان دهد و از آن چه وهن شیعه است خود را دور نگه‌می‌دارد.
undefined“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی منطقی است و آموزه‌هاي ديني را با سند و دليل می‌پذیرد و از خرافه و بدعت به دور است.
undefined“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی متعادل است در همه برنامه‌های سوگواری سید و سالار شهیدان اعتدال را رعایت می‌کند.
undefined“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی عزتمند است؛ حرکات و سکنات او حکایت از عزتمندی قیام عاشورا دارد.
undefined“عزادار واقعی” یک انسان کاملاً سیاسی است، از حق و حقيقت به عنوان وظيفه “ولو بلغ ما بلغ” دفاع می‌نمايد، از ظالمان و فاسدان متنفر است، با ظلم و ستم، فساد و انحراف، مبارزه می‌كند.
undefined“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی حماسی و انقلابی است و در پیروی از آن بزرگوار حماسه می‌آفریند و در مجالس و مراسم سوگواری‌‌ بعد حماسی نهضت عاشورا نمایان می‌سازد.
undefined“عزادار واقعی” کسی است که مقتدران در مرز اسرائیل ایستاده و فریاد مرگ بر کفر و نفاق را با سردادن در عمل ثابت می‌کند.

ادامه مطلب در آدرس زیرundefinedundefined https://dla.ir/14010415-2/#عزادار_واقعیundefined undefinedundefined undefined undefined
undefined @safarzadeh_tehran

۱۷:۱۸

۲۲ تیر

undefined بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام
undefined بخش هفتم: وصیت نامه امام حسین علیه السلام
undefined امام حسین علیه السلام در وصیت خود آورده است:
undefined وَاَنَّى لَمْ اَخْرُجْ اَشِرا وَلا بَطِراً وَلا مُفْسِداً وَلا ظالِماً وَ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِصْلاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی، أُریدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعرُوفِ وَ أَنْهى عَنِ الْمُنْکَرِ، وَ أَسیرُ بِسیرَةِ جَدِّی وَ أَبی؛
undefined من برای سرکشى و تکبر و فساد و ظلم قیام نکردم، تنها براى اصلاح امّت جدّم به پا خواستم. مى‌خواهم امر به معروف و نهى از منکر کنم و به روش جدّم و پدرم رفتار نمایم.
undefined حضرت أَبا عَبدِاللهِ الحُسَين عَلَيهِ السَّلام با پیش بینی آینده و با وصیت تاریخی خود، از خباثت بنی‌امیه پرده بر‌داشته و اتهام خارجی خوانده آن بزرگوار را از حرکت و قیام خود دور می‌کند و با وصیت الهی خود، زمینه تأثیر رسالت پیام رسانان نهضت را فراهم کرده و پیروزی خون بر شمشیر را رقم می‌زند.
ادامه مطلب در آدرس زیرundefinedundefined https://dla.ir/1402042801-2/#بازخوانی_قیام_عاشوراundefined undefinedundefined undefined undefined
undefined @safarzadeh_tehrani

۱۱:۵۵

thumnail
undefined بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام
undefined بخش هشتم: تعیین مسیر حرکت امام حسین عَلَيهِ السَّلام
undefined حضرت امام حسین علیه السلام پاسخ به پیشنهاد خروج از راه‌هاى فرعى و کوهستانى مدینه فرمودند:
undefined لا وَاللّه لا اُفارِقُهُ حَتّى یقْضِی اللّهُ ماهُوَ قاضٍ؛ undefinedنه به خدا سوگند! مسیر معمولى و جاده عمومى را می‌رویم و به کوره‌راه‌ها منحرف نخواهم شد تا آن چه را خدا خواهد محقق شود.
undefined حضرت أَبا عَبدِاللهِ الحُسَين عَلَيهِ السَّلام به عنوان یک رهبر الهی، در حرکت اصلاحی و مقدس خود، فرار را، خواری و خفت دانسته و با انتخاب راه اصلی مدینه به مکّه و قرار دادن حرکت خود در مرئی و منظر همگان، دست به یک فراخوان عمومی زده است تا آنانی که می‌خواهند در این حرکت اصلاحی و مقدس شرکت کنند راحت بتوانند ملحق شوند و آنانی که گریزانند حجتی نداشته باشند.
ادامه مطلب در آدرس زیرundefinedundefined https://dla.ir/14020402802-2/#بازخوانی_قیام_عاشوراundefined undefinedundefined undefined undefined
undefined @safarzadeh_tehrani

۱۱:۵۷

thumnail
undefined بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام
undefined بخش نهم: تلاوت قرآن کریم هنگام خروج از مدینه و ورود به مکه
undefined حضرت امام حسین علیه السلام در خروج از مدینه، آیه شریفه حرکت موسى از مصر را قرائت نمود: undefined فَخَرَجَ مِنْها خائفاً یتَرَقَّبُ قالَ رَبِّ نَجِّنى مِنَ الْقَومِ الظّالِمینَ؛ undefined موسی ترسان و نگران از شهر خارج شد و گفت: پروردگارا ! مرا از این قوم ظالم رهایی بخش.
undefined و هنگام ورود به مکّه این آیه شریفه را قرائت نمود: undefinedوَلَمّا تَوَجَّهَ تِلْقاءَ مَدْینَ قالَ عَسى رَبِّى اَنْ یهْدِینى سَواءَ السَّبیلِ؛ undefinedو چون موسى به شهر مدین روى آورد چنین گفت: امیدوارم پروردگارم به راه راست رهنمونم گردانده و بر آنچه خیر و صلاحم در آن است هدایتم فرماید.
undefined حضرت أَبا عَبدِاللهِ الحُسَين عَلَيهِ السَّلام با تلاوت این دو آیه، مبارزه تمام عیار بر علیه طاغوت زمان را شروع کرد و با تلاوت «عَسى رَبِّى اَنْ یهْدِینِى سَواءَ السَّبیلِ» و به همگان فهماند که نتیجه هرچه باشد به یقین عنایتی است از طرف پروردگار عالم و ما تسلیم خواسته او هستیم.

ادامه مطلب در آدرس زیرundefinedundefined https://dla.ir/140204294589-2/
#بازخوانی_قیام_عاشوراundefined undefinedundefined undefined undefined
undefined @safarzadeh_tehrani

۱۱:۵۸

۲۳ تیر

thumnail
undefinedبرای صیانت بهتر مراسم عزاداری و اثر گذاری بیشتر مراسم سوگواری،
undefined باید مراسم و برنامه‌های عزاداری آسیب شناسی شود
undefinedو پر واضح است که هر آسیبی به ترک یکی از آداب عزاداری برمی‌گردد
undefined و سبب آسیب و آفت در عزاداری می‌شود.

ادامه مطلب در آدرس زیرundefinedundefined https://dla.ir/1401041501-2/#آسیب_شناسی_عزاداریundefined undefinedundefined undefined undefined
undefined @safarzadeh_tehrani

۱۵:۳۰

thumnail
undefined بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام
undefined بخش دهم: سخن امام حسین در پاسخ به عبدالله بن عمر
undefined پیشانی تمامیشان داغ سجده داشتآنان که خیمه‌گاه مرا تیر می‌زدند
undefined پاسخ امام حسین به دلسوزی عبداللّه بن عمر این حقیقت را روشن می‌کند undefinedکه چه بسیارند کسانی که منافع دین را می‌خواند، اما حاضر نیستند هزینه تدینّشان را بپردازند، اینان همواره دین را برای خود هزینه می‌کنند نه خود را برای دین، اینان خود را علاقمند و دلسوز رهبران دینی می‌دانند و برای اثبات ادعای ریاکارانه خود، دست و بازوی امام را می‌بوسند و یا اشک تمساح می‌ریزند undefined اما هرگز حاضر نیستند در حمایت و تحقق منویات امام قدمی بردارند.

ادامه مطلب در آدرس زیرundefinedundefined https://dla.ir/1402042896798-2/
#بازخوانی_قیام_عاشوراundefined undefinedundefined undefined undefined
undefined @safarzadeh_tehrani

۱۵:۳۳

undefined بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام
undefinedundefined بخش یازدهم: نامه امام حسین به بنی هاشم
حضرت أَبا عَبدِاللهِ الحُسَين عَلَيهِ السَّلام در نامه‌ای به بنى‌هاشم چنین نوشت:
بِسْمِ اللّه الرَّحْمنِ الرَّحیم مِنَ الحُسَین بْنِ عَلِىّ اِلى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِی وَمَنْ قِبَلَهُ مِنْ بَنِى هاشِمٍ، اَمّا بَعْدُ فَاِنَّ مَنْ لَحِقَ بِى اِسْتَشْهَدَ وَمَنْ تَخَلَّفَ لَمْ یدْرِک الْفَتْحَ، وَالسَّلامُ؛ بِسْمِ اللّه الرَّحْمنِ الرَّحیم، از حسین بن على به محمد بن على و افراد دیگر از بنی‌هاشم که در نزد وى هستند. اما بعد: هر که به من ملحق شود شهید خواهد شد و هر که از همراهى من خوددارى کند به فتح و پیروزى دست نخواهد یافت والسلام.
حضرت أَبا عَبدِاللهِ الحُسَين عَلَيهِ السَّلام با جمله «فَاِنَّ مَنْ لَحِقَ بِى اِسْتَشْهَدَ وَمَنْ تَخَلَّفَ لَمْ یدْرِک الْفَتْحَ» «هر که به من ملحق شود شهید خواهد شد و هر که از همراهى من خوددارى کند به فتح و پیروزى دست نخواهد یافت» بصیرت افزایی کرد و به همگان فهماند که فتح و پیروزی در گرو جانفشانی و شهادت در راه خداست و هر کس دنبال فتح و پیروزی است باید در این حرکت و قیام همراه شود، نه آن که بنشیند و نظاره‌گر باشد.

ادامه مطلب در آدرس زیرundefinedundefined https://dla.ir/1402042805-2/
#بازخوانی_قیام_عاشوراundefined undefinedundefined undefined undefined
undefined @safarzadeh_tehrani

۱۵:۳۳

۲۴ تیر

thumnail
undefined بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام
undefinedundefined بخش دوازدهم: خطبه امام حسین در مکه
حضرت أَبا عَبدِاللهِ الحُسَين عَلَيهِ السَّلام چه تعبیر زیبا و چه تشبیه دلنشین از مرگ دارد:خُطَّ الْمَوْتُ عَلى وُلْدِ آدَمَ مَخَطَّ الْقَلادَةِ عَلى جیدِ الْفَتاةِ؛ مرگ برای آدمیزاد همانند گردنبندى است بر گردن دختران جوان.
این تعبیر زیبا و تشبیه دلنشین از مرگ نشان از نوع مواجه انسان با مرگ است که زندگی انسان را تغییر می‌دهد. ترس از مرگ، خاری و خفت می‌آورد و نترسیدن از مرگ، زندگی عزتمند را به دنبال دارد.
شهید مطهری در کتاب انسان کامل می‌فرماید: یکی از مظاهر کمال طرز مواجهه انسان با مرگ است. زیرا خیلی از بدبختی‌های انسان به خاطر ترس از مرگ است. بعضی به خاطر اینکه نمیرند تن به پستی‌ها و بدبختی‌های زیادی می‌دهند.
ادامه مطلب در آدرس زیرundefinedundefined https://dla.ir/1402042806-2/
#بازخوانی_قیام_عاشوراundefined undefinedundefined undefined undefined
undefined @safarzadeh_tehrani

۱۷:۰۸

thumnail
undefined بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام
بخش سیزدهم: پاسخ امام حسین علیه السلام به پیشنهاد عبداللّه بن زبیر
ترسیم آینده ابن زبیر بود که فرمود: اِنَّ اَبى حَدَّثَنى اَنَّ بِمَکّة کبْشاً بِهِ تُسْتَحَلُّ حُرْمَتُها؛ پدرم به من خبر داد که به سبب وجود قوچى در مکّه احترام آن شهر درهم شکسته خواهد­شد.
این که می‌بینیم، یکی براى حفظ خود کعبه را سپر و بلاگردان خویش می‌کند و دیگری خود و اهل و عیالش را سپر و بلاگردان کعبه، یکى اسلام را فداى شخصیت خویش مى‌کند و دیگرى خود را فداى اسلام، یکی به سوى خود مى‌خواند و دیگرى به سوى خدا و یکی میل ریاست دارد و دیگری مسئولیت رهبری؛ به همین خاطر است.
این که ابن زبیر می‌خواهد کبوتر حرم شود و دوست دارد آن بزرگوار از حرم خارج شود؛ به خاطر تفاوت بنیادی بین این دو راه و دو حرکت است، گرچه در ظاهر هر دو مشابه یک دیگرند. همین تشابه است که افراد ساده اندیش و کوته بین را به اشتباه می‌اندازد.
ادامه مطلب در آدرس زیرundefinedundefined https://dla.ir/1402042807-2/
#بازخوانی_قیام_عاشوراundefined undefinedundefined undefined undefined
undefined @safarzadeh_tehrani

۱۷:۱۰

thumnail
undefined بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام
بخش چهاردهم: دعوت عبیداللّه بن حرّ توسط امام حسین
حضرت أَبا عَبدِاللهِ الحُسَين عَلَيهِ السَّلام در جواب عبیدالله حر جعفی که از یاری امام سر پیچی کرد و در عوض می‌خواست اسب معروف خود را به حضرت تقدیم کند، جمله معروف آیه 51 سوره کهف را تلاوت فرمود: وَما کنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُداً" "من هرگز از افراد گمراه یاری و کمک نمی‌گیرم"

ادامه مطلب در آدرس زیرundefinedundefined https://dla.ir/1402042808-2/
#بازخوانی_قیام_عاشوراundefined undefinedundefined undefined undefined
undefined @safarzadeh_tehrani

۱۷:۱۱

۲۵ تیر

undefined بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام
بخش پانزدهم: پذیرایی از لشکر حر
undefined حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام پس از ورود به منزل شراف دستور داد جوانان پیش از طلوع صبح به سوی فرات رفته و بیش از حد معمول و مورد نیاز آب برای خیمه‌ها حمل نمایند. قبل از ظهر همین روز و در میان گرمای شدید حر بن یزید در رأس هزار نیروی مسلح وارد این سرزمین گردید و چون حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام شدت عطش و تشنگی توأم با خستگی و سنگینی سلاح و گرد و غبار راه را در سپاهیان حرّ مشاهده نمود، به یاران خویش دستور داد تا آنان را به همراه مرکب‌هایشان سیراب نمایند و بر مرکب‌هایشان آب بپاشند.
undefined یاران آن حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام طبق دستور حضرت وی عمل نموده از یک طرف افراد را سیراب می کردند و از طرف دیگر جلو مرکب‌هایشان می گذاشتند و از طرف دیگر به یال و کاکل و پاهای آنها آب می‌پاشیدند.
undefined یکی از لشکر حر به نام علی بن طعان محاربی می‌گوید: من در اثر تشنگی و خستگی شدید پس از همه‌ی سربازان و پشت سر لشکریان توانستم به منطقه شراف و محل اردوگاه سپاه وارد شوم، در آن هنگام چون همه‌ی یاران حسین سرگرم سیراب نمودن لشکریان بودند، کسی به من توجه نکرد، در این موقع مرد خوش رو و خوش خویی که از کنار خیمه‌ها متوجه من گردیده بود و بعد من فهمیدم که آن بزرگوار حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام است؛ به یاریم شتافت و در حالی که مشک آبی با خود حمل می‌کرد؛ خود را به من رسانید.
undefined وقتی حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به من رسید فرمود: اَنِخِ الّراوِیة؛ شترت را بخوابان، و من که با لغت حجاز آشنایی نداشتم؛ منظور آن بزرگوار را نفهمیدم و حضرت به زبان عراقی فرمود: اَنِخِ الْجَمَلَ؛ شتر را بخوابان، و من مرکب را خواباندم و مشغول خوردن آب گردیدم ولی در اثر تشنگی شدید و دست پاچگی، آب به سر و صورتم می ریخت و نمی‌توانستم به راحتی آب بخورم. در این هنگام آن بزرگوار فرمود: اِخْنِثِ السِّقاءَ؛ مشک را فشار بده، و من باز هم منظور حضرت را نفهمیدم. آن‌گاه حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام با یک دست دهانه ی را به دست گرفت و با دست دیگر آن را فشار داد تا من به راحتی آب بنوشم و بدون زحمت سیراب شوم.
undefined بازخوانی اقدام حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در پذیرایی از لشکر حرundefined کرامت و بزرگواریپذیرایی لشکر حر توسط حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام از کرامت و بزرگواری آن حضرت حکایت دارد همان گونه که این کرامت و بزرگواری در طول حرکت و در تمامی اقدامات قیام به وضوح روشن و واضح است. اگر حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام تن به بیعت با یزید ملعون نمی‌دهد، و اگر برای خروج از مدینه‌ی منوره از بیراهه نمی‌رود و اگر برای حفظ حرمت کعبه در پناه مکه نمی‌ماند و اگر در ابتدای مواجهه با لشکر حر فرمان جنگ نمی‌دهد و اگر در روز عاشورا شروع کننده‌ی جنگ نمی‌شود؛ همه بخاطر کرامت و بزرگواری حضرت است.
undefined خباثت و پستیگر چه پذیرایی حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام از لشکر حر، حکایت از کرامت و بزرگواری آن حضرت دارد؛ اما در مقابل خباثت و پستی یزیدیان در صحنه‌ی دلخراش کربلا را نمایان ساخت آن‌گاه که آب را بر روی خاندان عصمت و طهارت بستند و با آن که حضرت با کرامت و بزرگواری، در آن صحرای سوزان با آب از آنان پذیرایی نمود اما آنان با خباثت تمام، آن پذیرایی را با بستن آب تلافی کردند.از آب هم مضايقه کردند کوفيان خوش داشتند حرمت ميهمان کربلا
بودند ديو و دد همه سيراب می مکيد
خاتم ز قهط آب سليمان کربلا
زان تشنگان هنوز به عيوق می رسد * فرياد العطش ز بيابان کربلا
ادامه مطلب در آدرس زیرundefinedundefined https://dla.ir/1402042809-2/
#بازخوانی_قیام_عاشوراundefined undefinedundefined undefined undefined
undefined @safarzadeh_tehrani

۸:۴۰

undefined بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلامبخش شانزدهم: رمزگشائی حرکت هوشمنانه‌ی حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در عصر تاسوعا
undefined حضرت به حضرت ابوالفضل فرمود: اِرْجِعْ اِلَیهِمْ فَاِنْ اسْتَطَعْتَ اَنْ تُؤَخِّرَهُمْ اِلی غُدْوَةٍ وَتَدْفَعَهُمْ عَنَّا الْعَشِیةَ نُصَلِّی لِرَبِّنَا اللَّیلَةَ وَنَدْعُوهُ وَنَسْتَغْفِرَهُ فَهُو یعلَمُ اَنِّی اُحِبُّ الصَّلوةَ وَتِلاوَةَ کتابِهِ وَکثْرَةَ الدُّعاءِ وَاْلا سْتِغْفارِ؛undefined به سوی آنان بازگرد و اگر توانستی کار آنان را به فردا موکول کن تا ما امشب را به نماز و استغفار و مناجات با پروردگارمان بپردازیم؛ زیرا خدا می داند که من به نماز و قرائت قرآن و استغفار و مناجات با خدا علاقه‌ی شدید دارم.
undefined رمز گشائی حرکت هوشمندانه‌ی حضرت اباعبدالله الحُسَین عَلَیهِ‌السَّلامبه یقین حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام برای خواندن نماز و قرآن و دعا و مناجات عقب افتادگی نداشت که بخواهد در این ساعات آخر آن را جبران کند. آن بزرگوار زمینه را برای غوغای فردا، آماده می‌کرد.
undefined رزمنده‌ی جهادگر و مجاهد فی سبیل الله در شرائط سخت نبرد از سه ناحیه ممکن است آسیب ببیند: یکی از ناحیه اراده، ممکن است سست شود و یکی از ناحیه هدف، ممکن است منحرف شود و یکی از ناحیه نتیجه، ممکن است شکست بخورد و حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام چاره جوئی کرد و و تمام این نگرانی‌ها با برنامه شب عاشورا برطرف کرد چرا که سنت الهی بر این تعلق گرفته است که ارتباط با خالق هستی راه گشای شرائط سخت و طاقت فرسا است.
undefined رزمنده‌ی جهادگر و مجاهد فی سبیل الله اگر بخواهد در میدان نبرد سست نشود باید ارتباط با خداوند تبارک و تعالی را تقویت کند. خداوند در آیه‌ی 153 سوره بقره می‌فرماید:undefined یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ؛ اى كسانى كه ایمان آورده‌اید، از شكیبایى و نماز مدد جویید كه خدا با شكیبایان است.undefined منظور از معیت خداوند یعنی دست قدرت خداوند با کسانی است که از نماز و شکیبایی کمک بگیرند و چون خداوند عزیز و شکست ناپذیر است، معیت و همراهی او پیروزی و شکست ناپذیری را به ارمغان می‌آورد. همان گونه که در خداوند در آیه‌ی 153 سوره بقره می‌فرماید:undefined إنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی كُنْتُمْ تُوعَدُونَ؛ بر آنان كه گفتند: پروردگار ما اللّه است و پایدارى ورزیدند، فرشتگان فرود مى‌آیند كه مترسید و غمگین مباشید، شما را به بهشتى كه به شما وعده داده شده بشارت است.
undefined آن مقدار که برای زندان‌ها و آسایشگاه‌ها و نقاهت‌گاه‌ها هزینه شده است؛ یک‌صدم آن برای عوامل ایجادی و اثباتی هزینه شده بود و آن مقدار که قاضی و مأمور و زندان‌بان آموزش داده شده است یک‌صدم آن برای عوامل خدمتگزار مراکز مذهبی آموزش داده شده بود؛ به یقین بهتر و بیشتر نتیجه گرفته بودیم.undefined اگر برای اداره‌ی شایسته‌ی مساجد و مراکز مذهبی، کارگزاران لایق و خِبره آموزش داده بودیم، بهتر نتیجه گرفته بودیم. مگر مشخصه‌ی مؤمنان این نیست که وقتی به حکومت رسیدند، باید نماز را اقامه کنند: الَّذِینَ إِن مَکنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلاَةَ؛ همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند و این به این معنی است که اداره‌ی حکومت و پایداری آن به نماز است و اگر چنین می‌شد؛ دیگر مساجدمان بی رونق نبود، از جوانان خالی نبود، جوانانمان برای حضور در برنامه‌های مساجد، با عشق و علاقه، گوی سبقت را از یکدیگر می ربودند و هنجارآفرین می‌شدند.
ادامه مطلب در آدرس زیرundefinedundefined https://dla.ir/1402042810-2/#بازخوانی_قیام_عاشوراundefined undefinedundefined undefined undefined
undefined @safarzadeh_tehrani

۱۷:۴۰

thumnail
undefined ما از تو به غیر از تو نداریم تمنا حلوا به کسی ده که محبت نچشیدهسعدی
#امام_حسینundefinedundefined undefinedundefined https://dla.ir/
undefined @safarzadeh_tehrani

۱۷:۴۲

۲۶ تیر

undefined بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام بخش هفدهم: سفارش حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به زینب کبری سَلامُ الله عَلَیْها
undefined حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در واقعه‌ی کربلا دو توصیه و دو سفارش به حضرت زینب کبری سَلامُ الله عَلَیْها دارد در یکی می‌فرماید:undefined یا اُخْتِی لاتَنْسِینِی فِی نَافِلَةِ الَّلیل؛ خواهر مرا در نماز شب فراموش نکن، undefined و در دیگری می‌فرماید: لاَتَقُولُوا بِاَلْسِنَتِكُمْ مَا ینْقُصُ عَنْ قَدْرِكُمْ؛ سخنی بر زبان نرانید كه از ارزش شما بكاهد.
undefined بازخوانی سفارش حضرت امام حسین به زینب کبری دو توصیه و دو سفارش حضرت امام حسین به حضرت زینب کبری، در حقیقت دو درخواست و به عبارت بهتر دو فرمان و دو دستور است به زینب کبری که یک دنیا مطلب دارد.
undefined این دو فرمان و این دو دستور، در بردارنده‌ی تمام حقیقت قیام و نهضت حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام است و آن هدفی که امام حسین در حرکت و قیامش در نظر داشت در این دو دستور نهفته است و از آن بالاتر، این دو دستور تمام حقیقت دین است. undefined یکی خدایی بودن و توحید و دیگری شایستگی و بزرگواری و مکارم اخلاق.
undefined حضرت امام حسین در فرمان و دستور اول از حضرت زینب کبری می‌خواهد تا او را در نماز شب فراموش نکند: یا اُخْتِی لاتَنْسِینِی فِی نَافِلَةِ الَّلیل. حضرت امام حسین اقامه‌ی نماز شب در آن شرائط طاقت فرسا توسط زینب کبری را مفروض گرفته است و به آن سفارش نمی‌کند، بلکه توصیه امام به فراموش نکردن وی در نماز شب است.
undefined حضرت زینب کبری یک وظیفه‌ی سنگین و یک رسالت بزرگ بر دوش دارد. وظیفه‌ی سنگین آن بزرگوار، صبوری و استقامت در برابر مصائب دلخراش روز عاشورا و مصائب دردناک اسارت خاندان عصمت و طهارت است، undefinedundefined و رسالت بزرگ آن بزرگوار، رساندن پیام عاشورا برای پیروزی خون بر شمشیر است. و ارتباط با خالق هستی، تضمین کننده‌ی موفقیت زینب کبری در این وظیفه‌ی سنگین، در این مأموریت طاقت‌فرسا و در این رسالت بزرگ است.
undefined حضرت امام حسین در فرمان و دستور دوم از حضرت زینب کبری می‌خواهد تا سخنی بر زبان نراند كه از ارزش آن بزرگوار کاسته شود: لاَتَقُولُوا بِاَلْسِنَتِكُمْ مَا ینْقُصُ عَنْ قَدْرِكُمْ. حضرت امام حسین با این فرمان حضرت زینب کبری را برای روزهای سخت پیش روی آماده می‌کند.
undefined فرمان و دستور حضرت امام حسین نه اختصاص به سخن و نه اختصاص به زینب کبری دارد. هر کسی که می‌خواهد عزادار حضرت امام حسین باشد، هر کسی که می‌خواهد نام و یاد سید و سالار شهیدان را زنده نگه دارد، هر کسی که می‌خواهد راه حضرت امام حسین را ادامه دهد و هر کسی که می‌خواهد با ظلم و ستم مبارزه کند باید سنجیده عمل کند تا موفق شود.
undefined بر این اساس عزادار باید شأن و منزلت خود و مجلس و مراسم سوگواری را به شایستگی رعایت کند و از آن چه وهن اسلام و طعن شیعه است دوری کند. مگر ممکن است برای بزرگداشت رهبری که از پیام‌رسان نهضتش می‌خواهد کاری نکند که قدر و منزلتش کاسته شود دست به هر کاری زد؟!
undefined مراسم و مجالس عزاداری و سوگواری باید مستند، محتوائی، شایسته، صحیح، دقیق، فراگیر، همگانی، پرشور، با پذیرائی وزین، با آداب و شرائط، با حدود و ثغور و با نظر کارشناسانِ آزموده برگزار شود تا شرکت کننده تعبدش نسبت به دین، التزامش نسبت به وظائف دینی، تبعیت پذیریش نسبت به رهبران دینی بیشتر شود و اسلام گسترش یابد، دین تقویت شود و از آفت، آسیب، انحراف و دشمنی حفظ گردد.
ادامه مطلب در آدرس زیرundefinedundefined https://dla.ir/1402042811-2/
#بازخوانی_قیام_عاشوراundefined undefinedundefined undefined undefined
undefined @safarzadeh_tehrani

۶:۴۳

undefinedبازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام بخش هجدهم: منشور جهانی آزادگی
undefined حضرت امام حسین با صدای بلند فریاد نمود: وَيْحَكُمْ يا شيعَةَ آلِ أَبي سُفْيانَ! إِنْ لَمْ يَكُنْ لَكُمْ دينٌ، وَ كُنْتُمْ لا تَخافُونَ الْمَعادَ، فَكُونُوا أَحْراراً في دُنْياكُمْ هذِهِ، وَارْجِعُوا إِلی أَحْسابِكُمْ إِنْ كُنْتُمْ عَرَبَاً كَما تَزْعُمُونَ ؛ undefined وای بر شما! ای پيروان آل ابی سفيان! اگر دين نداريد و از حسابرسی روز قيامت نمی‌ترسيد لااقل در دنيای خود آزاده باشيد، و اگر خود را عرب می‌دانيد شرف انسانی خود را حفظ کنید.
undefinedبازخوانی منشور جهانی آزادگی حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلامundefined با آن که لشکریان عمر سعد به هیچ منطقی پایبند نبودند، اما حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام، بر مبانی مورد قبول طرف مقابل، که خود را عرب شرافتمند می‌پنداشتند؛ استدلال کرد و ‌فرمود: وَارْجِعُوا إِلی أَحْسابِكُمْ إِنْ كُنْتُمْ عَرَبَاً كَما تَزْعُمُونَ؛ اگر خود را عرب می‌دانيد؛ شرف انسانی خود را حفظ کنید. و فَكُونُوا أَحْراراً في دُنْياكُمْ؛ و در دنيای خود آزاده باشيد. undefined و سپس با جدال احسن لشکریان را به تمکین نظر خود واداشت و با این بیان دفع شر نمود و آنان را از حمله‌ی ناجوانمردانه به خیام حرم باز داشت.
undefined حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام گرچه به ظاهر یک خطابه اختصاصی به لشکریان عمر سعد دارد اما در واقع آن بزرگوار از قتلگاه کربلا، یک پیام عمومی و یک منشور جهانی آزادگی برای همه جهانیان در همه اعصار صادر کرده است حتی آنانی که پایبند به قوانین الهی و دستورات آسمانی نیستند.
undefined ادیان الهی بویژه دین مبین اسلام هر نوع تجاوز به حقوق دیگران را در مقام جنگ و دفاع و حتی در آنجا که آغازگر جنگ، دشمن خونخوار باشد، محکوم کرده است دین مبین اسلام تعرض به افرادِ دشمن که وارد جنگ نشده‌اند را منع کرده است، اسلام آزار و اذیت زنان و پیران، تعقیب فراری‌ها، فحش و ناسزا دادن، خراب کردن خانه‌ها، بریدن و آتش زدن درختان، آلوده کردن و بستن آب‌ها و... همه را ممنوع کرده است و در آیه 190 سوره بقره می‌فرماید:undefined وقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ؛ با كسانى كه با شما جنگ مى‌كنند، در راه خدا بجنگيد و تعدى مكنيد. زيرا خدا تعدى‌كنندگان را دوست ندارد. فقط با دشمنی که با شما می‌جنگد مقابله کنید و متعرض افراد دیگر دشمن نشوید.
undefined منشور جهانی آزادگی حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در جهان متمدن و پیشرفته‌ی امروز چه جایگاهی دارد؟ جهان متمدن و پیشرفته‌ی امروز چه اندازه به آن پایبندند؟ سیاست‌مداران دنیا چه مقدار با منشور جهانی آزادگی آشنا هستند؟ حقوق دانان چقدر روی منشور جهانی آزادگی اسلام مطالعه کرده‌اند؟ آیا غیر از این است که بشر امروز نسبت به این منشور دستش خالی است؟ آیا غیر از این است که قوانین بین‌المللی از حقایق این منشور ارزشمند تهی است؟ آیا غیر از این است که حاکمان مدعی جهان با این منشور انسانی بیگانه‌اند؟
undefined با یک نگاه به کشورهای گرفتار نظام سلطه به خوبی پاسخ این سؤال‌ها را می‌توان دریافت و به روشنی درنده خویی و وحشیگری صاحبان تمدن و پیشرفت را می‌توان مشاهده کرد و به وضوح می‌توان دید که مدعیان تمدن و پیشرفت با آن که بویی از حریت و آزادگی و بویی از شرافت انسانیت نبرده‌اند! چگونه با توحش و جاهلیت مدرن و با بردگی و بربریت پیشرفته؛ طبل پر سر و صدا و تو خالی تمدن را جار می‌زنند در حالی که تمدن و انسانیت در "منشور جهانی آزادگی" حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام است.
ادامه مطلب در آدرس زیرundefinedundefined https://dla.ir/1402042812-2/#بازخوانی_قیام_عاشوراundefined undefinedundefined undefined undefined
undefined @safarzadeh_tehrani

۶:۴۵

thumnail
undefined منشور جهانی آزادگی
undefined با یک نگاه به کشورهای گرفتار نظام سلطه به روشنی درنده خویی و وحشیگری صاحبان تمدن و پیشرفت را می‌توان مشاهده کرد و به وضوح می‌توان دید که: undefined مدعیان تمدن و پیشرفت با آن که بویی از حریت و آزادگی و بویی از شرافت انسانیت نبرده‌اند! چگونه با توحش و جاهلیت مدرن و با بردگی و بربریت پیشرفته؛ طبل پر سر و صدا و تو خالی تمدن را جار می‌زنند. undefined در حالی که تمدن و انسانیت در "منشور جهانی آزادگی" حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام است.
#بازخوانی_قیام_عاشوراundefinedundefined undefinedundefined https://dla.ir/1402042812-2/
undefined @safarzadeh_tehrani

۶:۴۷

thumnail
undefined️بلند مرتبه شاهی ز صدر زین افتادundefined️اگر غلط نکنم عرش بر زمین افتاد
#عاشورا_حسینی
undefinedundefined undefinedundefined https://dla.ir/
undefined @safarzadeh_tehrani

۱۰:۴۸

۲۷ تیر

undefined پیام‌آور قیام و نهضت عاشورا حضرت امام سجاد
undefined1. خطبه‌های آتشینحضرت امام سجاد به کمک حضرت زینب کبری، با بیانات مستدل و با سخنان روشن‌گر و با خطبه‌های آتشین در کوفه و شام:هم حقانیت قیام و نهضت سید و سالار شهیدان را ثابت کرد؛هم حقانیت اهل‌بیت عصمت و طهارت را اثبات نمود؛هم از سید و سالار شهیدان و یاران با وفای آن بزرگوار دفاع کرد؛هم یاد و خاطره جانفشانی‌های صحنه کربلا و حماسه عاشورا را تا ابد زنده نگه‌داشت؛هم پیام نجات‌بخش آن را به نسل‌های بعدی منتقل کرد؛هم قیام سید و سالار شهیدان را اثرگذار و ماندگار ساخت؛هم اسلام را زنده نگه‌داشت؛هم پیروزی ظاهری دستگاه خلافت را به شکست واقعی تبدیل نمود؛هم شکست ظاهری قیام عاشورا را به پیروزی واقعی مبدل کرد؛هم پیروزی ‌خون بر شمشیر را در تاریخ جاودانه ساخت؛هم روحیه شهادت طلبی را تثبیت کرد؛هم پشتوانه‌ی فکری امویان را درهم کوبید؛هم هیئت حاکمه را رسوا ساخت؛هم انقراض دودمان پلید بنی‌امیه را رقم زد؛هم بی‌وفایی کوفیان را برملا ساخت؛هم دامنه تبلیغات زهرآگین چندین ساله امویان علیه اهل‌بیت عصمت و طهارت را درهم شکست؛و هم نهضت سید و سالار شهیدان را از تحریف نجات داد.
undefined2. ذکر مصائب کربلاحضرت امام سجاد عَلَیهِ السَّلام به عنوان بزرگ‌ترین عزادار حضرت امام حسین در خفقان‌ترین شرائط حاکم، در هر مناسبتی، با ذکر مصائب کربلا و یادآوری خاطرات دلخراش صحنه عاشورا:هم حماسه بی‌بدیل عاشورا را تقدس بخشید؛هم مظلومیت حضرت امام حسین را ثابت کرد؛هم احساسات مسلمانان را برای دفاع از مظلوم، برانگیخت؛هم قیام سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام را از فراموشی نجات داد؛هم خباثت درونی حاکمان جور را فریاد زد؛
undefined3. دعا و مناجاتحضرت امام سجاد در خفقان‌ترین شرائط حاکم، با روش عالی و بی‌بدیل دعا به عنوان بهترین شیوه تبلیغ و تربیت:هم عالی‌ترین معارف دین را برای تشنگان زلال معرفت تبیین نمود؛هم پیچیده‌ترین آموزه‌های دینی را در قالب دعا و مناجات تعلیم ‌داد؛هم مسلمانان را برای پیروی صحیح از منویات دین تربیت نمود؛هم برای مبارزه و دفاع از کیان اسلام، با تربیت نیروهای ارزشی؛ کادرسازی کرد؛هم مسلمانان را برای دفاع جانانه از کیان اسلام و مسلمین مجهز ساخت؛هم یک مبارزه‌ی مخفی و در عین حال کارساز با دشمن غدّار را پی‌ریزی نمود.
undefined4. شور و شعور حسینیحضرت امام سجاد به عنوان بزرگ‌ترین عزادار حضرت امام حسین با ذکر مصائب کربلا، قلوب شیعه را با عزاداری اهل‌بیت عصمت و طهارت پیوند می‌زد و احساسات مسلمانان را برمی‌انگیخت و وقتی قلب‌ها رقیق می‌شد؛ قلوب مسلمانان را با دعا و مناجات به خالق هستی مرتبط می‌ساخت و با عبادت و سجده‌های طولانی، این پیوند را استحکام می‌بخشید. آن بزرگوار، شور حسینی را با شعور حسینی درآمیخته بود. با ذکر مصائب کربلا، شور حسینی را و با دعا و عبادت، شعور حسینی را پیوند زده بود.
undefined جهادی خستگی ناپذیر و مبارزه‌ی نفس‌گیر حضرت امام سجاد در آن شرائط طوفانی، پیچیده، دردناک و بحرانی، به حدی موفقیت آمیز و پیروزمندانه بود که خلفای غاصب، وجود پر برکت آن بزرگوار را نتوانستند تحمل کنند و حضرت را پس از آزار و اذیت‌های بسیار به شهادت رساندند.
ادامه مطلب در آدرس زیرundefinedundefined https://dla.ir/14000610-2/#شهادت_امام_سجادundefined undefinedundefined undefined undefined
undefined @safarzadeh_tehrani

۱۰:۰۴

thumnail
undefined پیوند با اهل‌بیتحضرت امام سجاد عَلَیهِ السَّلامundefined با ذکر مصائب کربلا، قلوب شیعه را با عزاداری اهل‌بیت پیوند زد،undefined و احساسات مسلمانان را برانگیخت و وقتی قلب‌ها رقیق می‌شد؛undefined قلوب مسلمانان را با دعا و مناجات به خالق هستی مرتبط، می‌ساختundefined و با عبادت، این پیوند را استحکام می‌بخشید.
#شهادت_امام_سجادundefinedundefined undefinedundefined https://dla.ir/14000610-2/
undefined @safarzadeh_tehrani

۱۰:۰۵