۶ آذر ۱۴۰۲
۱۲:۱۷
۸ آذر ۱۴۰۲
تربیتی که باید می شدیم!
“آبل موتای”دونده کنیایی در مسابقات سال 2012 تورنمنت اسپانیا، نفر اول بود؛تا خط پایان ده متر فاصله داشت و با خیال اینکه از خط پایان عبور کرده، میایستد!“ایوان فرناندز” دونده اسپانیایی که پشت سر او بود،متوجه خطای او میشود. ابتدا به او اشاره میکند که خط پایان جلوتر است؛ وقتی میبیند که او متوجه زبان او نمیشود،حریف را هل میدهد و پشت سر او میدود.موتای به عنوان نفر اول از خط پایان عبور میکند و فرناندز نفر دوم.همهٔ اینها در چندثانیه رخ میدهد.خبرنگار از فرناندز پرسید:چرا اینکار را انجام دادی؟وی پاسخ داد: رویای من این است که روزی همه ما اینچنین زندگی اجتماعیای داشته باشیم.خبرنگار قانع نشد و پرسید:ولی چرا اجازه دادی دونده کنیایی اول شود؟ ایوان گفت: من که اجازه ندادم!او خودش داشت اول میشد.خبرنگار اصرار داشت که تو میتوانستی اول شوی.ایوان نگاهی به او انداخت و گفت:درست است، اما حاصل آن پیروزی چه بود؟!آن مدال چه افتخاری برای من داشت؟مادرم چه فکری در مورد من میکرد؟!آیا آن وقت کشورم به من افتخار میکرد؟راستشرابخواهیدمدال نه،اما اخلاق برایممهمتر بودمن تصور میکنم با انجام این کار، افتخاری را کسب کردم که اگر جلو میزدم و برنده میشدم،نمیتوانستم آن را به دست بیاورم.این برای من بسیار اهمیت دارد.زیرا در روزگاری که در ورزش،در جامعه و در سیاست، هر رفتاری ممکن است از افراد سر بزند،این رفتارهای صادقانه است که به دل مینشیند.»
بیایید روشهای درستِ برنده شدن را بیاموزیم.
................................
یه مهندس ساده کامپیوتر که به نوآوری و فناوری و به مشاوره در حوزه استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین علاقمند هستمسایتAlihoseinian.irبلهhttps://ble.ir/sayed_ali_hoseinianایتاhttps://eitaa.com/joinchat/4105175391C3b97a5e71cواتساپhttps://chat.whatsapp.com/GTvZjjTeD1V8LfvPyBDW4b
“آبل موتای”دونده کنیایی در مسابقات سال 2012 تورنمنت اسپانیا، نفر اول بود؛تا خط پایان ده متر فاصله داشت و با خیال اینکه از خط پایان عبور کرده، میایستد!“ایوان فرناندز” دونده اسپانیایی که پشت سر او بود،متوجه خطای او میشود. ابتدا به او اشاره میکند که خط پایان جلوتر است؛ وقتی میبیند که او متوجه زبان او نمیشود،حریف را هل میدهد و پشت سر او میدود.موتای به عنوان نفر اول از خط پایان عبور میکند و فرناندز نفر دوم.همهٔ اینها در چندثانیه رخ میدهد.خبرنگار از فرناندز پرسید:چرا اینکار را انجام دادی؟وی پاسخ داد: رویای من این است که روزی همه ما اینچنین زندگی اجتماعیای داشته باشیم.خبرنگار قانع نشد و پرسید:ولی چرا اجازه دادی دونده کنیایی اول شود؟ ایوان گفت: من که اجازه ندادم!او خودش داشت اول میشد.خبرنگار اصرار داشت که تو میتوانستی اول شوی.ایوان نگاهی به او انداخت و گفت:درست است، اما حاصل آن پیروزی چه بود؟!آن مدال چه افتخاری برای من داشت؟مادرم چه فکری در مورد من میکرد؟!آیا آن وقت کشورم به من افتخار میکرد؟راستشرابخواهیدمدال نه،اما اخلاق برایممهمتر بودمن تصور میکنم با انجام این کار، افتخاری را کسب کردم که اگر جلو میزدم و برنده میشدم،نمیتوانستم آن را به دست بیاورم.این برای من بسیار اهمیت دارد.زیرا در روزگاری که در ورزش،در جامعه و در سیاست، هر رفتاری ممکن است از افراد سر بزند،این رفتارهای صادقانه است که به دل مینشیند.»
بیایید روشهای درستِ برنده شدن را بیاموزیم.
................................
یه مهندس ساده کامپیوتر که به نوآوری و فناوری و به مشاوره در حوزه استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین علاقمند هستمسایتAlihoseinian.irبلهhttps://ble.ir/sayed_ali_hoseinianایتاhttps://eitaa.com/joinchat/4105175391C3b97a5e71cواتساپhttps://chat.whatsapp.com/GTvZjjTeD1V8LfvPyBDW4b
۳:۱۱
قانون دو پیتزا
نشر: گاهنامه مدیر■زمانی در شرکت آمازون مدیران به کارمندان پیشنهاد میدادند تا حدی که در توانشان هست، باید با دیگران ارتباط برقرار کنند اما؛ ناگهان روزی، جِف بِزوس مدیرعامل و موسس آمازون برخلاف انتظار عموم شیوه عجیب مدیریتی را معرفی کرد و گفت “نه! هرگز… ارتباطات زیاد مضر است…"
□و بعد قانون عجیب و جالبی عنوان کرد برای کارمندانش که با نام قانون ۲ عدد پیتزا معروف شد. این قانون میگوید: تیم کاری شما، باید به اندازه ای بزرگ باشد، که بتوانید با ۲ عدد پیتزا تمام اعضای آنرا سیر کنید.
●ارتباطات بیشتر عملا کلید حل مشکل ارتباطات نیست! برای مثال، قانون ۲ عدد پیتزا را میتوانید به سادگی در جمع های بزرگتر مانند عروسی ها و جشن ها ببینید. در چنین شرایطی، به علت افزایش تعداد افراد، تعداد ارتباطاتی که باید ایجاد کنید افزایش پیدا میکند، در نتیجه شما نمیتوانید ارتباطات معنادار و بهتری با همه ایجاد کنید و مجبور میشوید، ارتباطات و سطح مکالماتتان را سطحی تر انتخاب کنید. به همین دلیل است که در جمع های بزرگتر، مردم معمولا به دسته های کوچکتری تقسیم میشوند.
○اما چطور جِف بِزوس، توانست به کمک قانون ۲ عدد پیتزا و شیوه نوین مدیریتش، درآمد شرکت آمازون را ۱.۸ برابر افزایش دهد؟
■شاید قبلا تصور میکردید منابع انسانی بزرگترین سرمایه یک کسب و کار است، پس با افزایش منابع انسانی خوب، سرمایه کسب و کار افزایش پیدا میکند و رشد آن سریع تر خواهد شد… اما متاسفانه اینچنین نیست! اکثر مدیران قدیمی با چنین تصوری راه کسب و کارشان را با شکست موازی کردند…
□جِف بِزوس متوجه شد، با ایجاد تیم های کوچکتر، ارتباطات راحت تر و موثر تر میشود، باعث میشود مرکزیت تیم حفظ شود، سرعت و پریشانی کاهش یابد، باعث شود افراد تیم بیشتر سعی کنند خلاق تر باشند. مشکل اصلی با تیم های بزرگتر، فقط افزایش تعداد اعضای تیم نیست.
●روانشناس سازمانی و متخصص پویایی تیم، ریچارد جی هاکمن نیز اشاره میکند: مشکل اصلی، پیوند بین افراد تیم است. تعداد پیوندی که بین افراد تیم برقرار میشود، به شرح زیر است:n(n-1)/2n: تعداد افراد حاضر در تیمبا افزایش تعداد افراد تیم، پیوندهای بین افراد بیشتر میشود.
○اگر قانون ۲ عدد پیتزا را رعایت کنید، تعداد اعضای تیم حدودا ۶ نفر می شود. با توجه به فرمول فوق، تعداد پیوندهای ارتباطی مساویست با ۱۵ پیوند.
■اگر تعداد اعضای گروه شما ۱۲ نفر شود، پیوندهای بین تیم شما ۶۶ عدد خواهد بود. در یک کسب و کار به ظاهر کوچک که ۵۰ نفر در آن درحال کار هستند، ۱۲۲۵ ارتباط ایجاد میشود.
■به هر میزان تعداد افراد تیم شما افزایش بیابد و یا افراد بیشتری در کسب و کار شما وجود داشته باشند، همانند گلوله برفی با افزایش یک نفر، تعداد پیوند ها به صورت نمایی افزایش پیدا میکند.
□هاکمن میگوید: “به هر میزان تعداد نفرات یک تیم افزایش پیدا کند، به همان میزان اعضای آن در ایجاد روابط با همدیگر به مشکل بر می خورند، مشکلات فردی افزایش پیدا میکند و آسیب پذیری تیم در برخورد با مشکلات بیشتر میشود.”
●اکثر مدیران ارشد شرکت ها و یا کارآفرینان در برخورد با نیروهای کار جدید در دام تله ی ذهنی گرفتار میشوند که هرچقدر میتوانند افراد تیم شان را افزایش دهند، نیروی کار بیشتری استخدام کنند تا رشد کسب و کارشان سریع تر و با شتاب بیشتری افزایش یابد. اما در واقع، با افزایش اندازه تیم، افراد تیم مغرورتر میشوند و مسئولیت پذیری افراد نسبت به خروجی تیم کمتر میشود.
○برای مثال، تحقیقاتی توسط دانشجویان دانشگاه MIT انجام شد که بدین شرح است: یک بازی لگو (LEGO) برای درست کردن به دو نفر دادند و در ۳۶ دقیقه تمام شد. مجددا همان بازی را به ۴ نفر دادند، اینبار بازی در ۵۲ دقیقه تمام شد! ۴۴� زمان بیشتر…
■اما چطور قانون ۲ عدد پیتزا را در کسب و کار خود پیاده کنیم؟ عدد جادویی کدام است؟ جِف بزوس معتقد است حداکثر افرادی که باید در شرکتش در یک تیم باشند، ۶ یا ۷ نفر است. هاکمن معتقد است، نهایت ۵ نفر مفید ترین حالت است و بیشتر از ۱۰ نفر میتواند خطرناک باشد.
□باب سوتون کارشناس مدیریت نظامی آمریکا، معتقد است ”بهترین عدد ۴ است و حساس ترین عملیات های نظامی را نیز با کمک تیم های ۴ نفره انجام میدهیم…”
●اگر میتوانید، تیم کاریتان را کمتر از ۵ نفر و حداقل تک رقمی نگه دارید. اگر نمیتوانید، حداقل تیم بزرگتان را به تیم های کوچکتر تقسیم کنید. احساسات را در تیم تان به جریان بیاندازید به هر میزان بتوانید صمیمیت بین افراد تیم را افزایش دهید، به همان میزان کارایی تیم شما افزایش پیدا خواهد کرد.
○شرکت Zappos با هزاران کارمند، به خوبی به کارمندان خود یاد داده که افراد تیم شان در واقع اعضای خانواده کاری شان هستند. یکی از ابتکارات جالب این شرکت در کمک کردن به کارمندان برای درک بیشتر همدیگر، مشخص کردن خصوصیات هر کدام از کارمندان است که به عنوان اطلاعات ب
نشر: گاهنامه مدیر■زمانی در شرکت آمازون مدیران به کارمندان پیشنهاد میدادند تا حدی که در توانشان هست، باید با دیگران ارتباط برقرار کنند اما؛ ناگهان روزی، جِف بِزوس مدیرعامل و موسس آمازون برخلاف انتظار عموم شیوه عجیب مدیریتی را معرفی کرد و گفت “نه! هرگز… ارتباطات زیاد مضر است…"
□و بعد قانون عجیب و جالبی عنوان کرد برای کارمندانش که با نام قانون ۲ عدد پیتزا معروف شد. این قانون میگوید: تیم کاری شما، باید به اندازه ای بزرگ باشد، که بتوانید با ۲ عدد پیتزا تمام اعضای آنرا سیر کنید.
●ارتباطات بیشتر عملا کلید حل مشکل ارتباطات نیست! برای مثال، قانون ۲ عدد پیتزا را میتوانید به سادگی در جمع های بزرگتر مانند عروسی ها و جشن ها ببینید. در چنین شرایطی، به علت افزایش تعداد افراد، تعداد ارتباطاتی که باید ایجاد کنید افزایش پیدا میکند، در نتیجه شما نمیتوانید ارتباطات معنادار و بهتری با همه ایجاد کنید و مجبور میشوید، ارتباطات و سطح مکالماتتان را سطحی تر انتخاب کنید. به همین دلیل است که در جمع های بزرگتر، مردم معمولا به دسته های کوچکتری تقسیم میشوند.
○اما چطور جِف بِزوس، توانست به کمک قانون ۲ عدد پیتزا و شیوه نوین مدیریتش، درآمد شرکت آمازون را ۱.۸ برابر افزایش دهد؟
■شاید قبلا تصور میکردید منابع انسانی بزرگترین سرمایه یک کسب و کار است، پس با افزایش منابع انسانی خوب، سرمایه کسب و کار افزایش پیدا میکند و رشد آن سریع تر خواهد شد… اما متاسفانه اینچنین نیست! اکثر مدیران قدیمی با چنین تصوری راه کسب و کارشان را با شکست موازی کردند…
□جِف بِزوس متوجه شد، با ایجاد تیم های کوچکتر، ارتباطات راحت تر و موثر تر میشود، باعث میشود مرکزیت تیم حفظ شود، سرعت و پریشانی کاهش یابد، باعث شود افراد تیم بیشتر سعی کنند خلاق تر باشند. مشکل اصلی با تیم های بزرگتر، فقط افزایش تعداد اعضای تیم نیست.
●روانشناس سازمانی و متخصص پویایی تیم، ریچارد جی هاکمن نیز اشاره میکند: مشکل اصلی، پیوند بین افراد تیم است. تعداد پیوندی که بین افراد تیم برقرار میشود، به شرح زیر است:n(n-1)/2n: تعداد افراد حاضر در تیمبا افزایش تعداد افراد تیم، پیوندهای بین افراد بیشتر میشود.
○اگر قانون ۲ عدد پیتزا را رعایت کنید، تعداد اعضای تیم حدودا ۶ نفر می شود. با توجه به فرمول فوق، تعداد پیوندهای ارتباطی مساویست با ۱۵ پیوند.
■اگر تعداد اعضای گروه شما ۱۲ نفر شود، پیوندهای بین تیم شما ۶۶ عدد خواهد بود. در یک کسب و کار به ظاهر کوچک که ۵۰ نفر در آن درحال کار هستند، ۱۲۲۵ ارتباط ایجاد میشود.
■به هر میزان تعداد افراد تیم شما افزایش بیابد و یا افراد بیشتری در کسب و کار شما وجود داشته باشند، همانند گلوله برفی با افزایش یک نفر، تعداد پیوند ها به صورت نمایی افزایش پیدا میکند.
□هاکمن میگوید: “به هر میزان تعداد نفرات یک تیم افزایش پیدا کند، به همان میزان اعضای آن در ایجاد روابط با همدیگر به مشکل بر می خورند، مشکلات فردی افزایش پیدا میکند و آسیب پذیری تیم در برخورد با مشکلات بیشتر میشود.”
●اکثر مدیران ارشد شرکت ها و یا کارآفرینان در برخورد با نیروهای کار جدید در دام تله ی ذهنی گرفتار میشوند که هرچقدر میتوانند افراد تیم شان را افزایش دهند، نیروی کار بیشتری استخدام کنند تا رشد کسب و کارشان سریع تر و با شتاب بیشتری افزایش یابد. اما در واقع، با افزایش اندازه تیم، افراد تیم مغرورتر میشوند و مسئولیت پذیری افراد نسبت به خروجی تیم کمتر میشود.
○برای مثال، تحقیقاتی توسط دانشجویان دانشگاه MIT انجام شد که بدین شرح است: یک بازی لگو (LEGO) برای درست کردن به دو نفر دادند و در ۳۶ دقیقه تمام شد. مجددا همان بازی را به ۴ نفر دادند، اینبار بازی در ۵۲ دقیقه تمام شد! ۴۴� زمان بیشتر…
■اما چطور قانون ۲ عدد پیتزا را در کسب و کار خود پیاده کنیم؟ عدد جادویی کدام است؟ جِف بزوس معتقد است حداکثر افرادی که باید در شرکتش در یک تیم باشند، ۶ یا ۷ نفر است. هاکمن معتقد است، نهایت ۵ نفر مفید ترین حالت است و بیشتر از ۱۰ نفر میتواند خطرناک باشد.
□باب سوتون کارشناس مدیریت نظامی آمریکا، معتقد است ”بهترین عدد ۴ است و حساس ترین عملیات های نظامی را نیز با کمک تیم های ۴ نفره انجام میدهیم…”
●اگر میتوانید، تیم کاریتان را کمتر از ۵ نفر و حداقل تک رقمی نگه دارید. اگر نمیتوانید، حداقل تیم بزرگتان را به تیم های کوچکتر تقسیم کنید. احساسات را در تیم تان به جریان بیاندازید به هر میزان بتوانید صمیمیت بین افراد تیم را افزایش دهید، به همان میزان کارایی تیم شما افزایش پیدا خواهد کرد.
○شرکت Zappos با هزاران کارمند، به خوبی به کارمندان خود یاد داده که افراد تیم شان در واقع اعضای خانواده کاری شان هستند. یکی از ابتکارات جالب این شرکت در کمک کردن به کارمندان برای درک بیشتر همدیگر، مشخص کردن خصوصیات هر کدام از کارمندان است که به عنوان اطلاعات ب
۱۷:۱۸
ه کارمند دیگر داده میشود، و کارمند مذکور برای وارد شدن به سیستم با توجه به اطلاعات دریافتی باید نام کارمند مورد نظر که اعضای تیم اش است را حدس بزند.
■شرکت Karma نیز با اینکه یک استارتاپ کوچک است، اما افراد تیم ۳۰ نفره اش را مجاب کرده حتما با همدیگر در یک ساعت معین ناهار بخورند، آن هم ناهار خانگی، نه فست فود.
□کار تیمی را به کمک شفاف سازی، ساده تر کنید. به هر میزان وظایف و سمت های افراد تیم مشخص تر و شفاف تر باشد، به همان میزان کارایی تیم افزایش می یابد، سوء تفاهم ها کاهش می یابد و انتظارات منطقی تر خواهد بود.منبع: سایت تدسا(خلاصه و اصلاح شده)................................
یه مهندس ساده کامپیوتر که به نوآوری و فناوری و به مشاوره در حوزه استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین علاقمند هستم
سایتAlihoseinian.irبلهhttps://ble.ir/sayed_ali_hoseinianایتاhttps://eitaa.com/joinchat/4105175391C3b97a5e71cواتساپhttps://chat.whatsapp.com/GTvZjjTeD1V8LfvPyBDW4b
■شرکت Karma نیز با اینکه یک استارتاپ کوچک است، اما افراد تیم ۳۰ نفره اش را مجاب کرده حتما با همدیگر در یک ساعت معین ناهار بخورند، آن هم ناهار خانگی، نه فست فود.
□کار تیمی را به کمک شفاف سازی، ساده تر کنید. به هر میزان وظایف و سمت های افراد تیم مشخص تر و شفاف تر باشد، به همان میزان کارایی تیم افزایش می یابد، سوء تفاهم ها کاهش می یابد و انتظارات منطقی تر خواهد بود.منبع: سایت تدسا(خلاصه و اصلاح شده)................................
یه مهندس ساده کامپیوتر که به نوآوری و فناوری و به مشاوره در حوزه استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین علاقمند هستم
سایتAlihoseinian.irبلهhttps://ble.ir/sayed_ali_hoseinianایتاhttps://eitaa.com/joinchat/4105175391C3b97a5e71cواتساپhttps://chat.whatsapp.com/GTvZjjTeD1V8LfvPyBDW4b
۱۷:۱۸
۱۰ آذر ۱۴۰۲
بیشترین سوالی که مدیران صنعتی برای حل مشکلاتشان در ذهنشان وجود دارد؟
مدیران صنعتی با چالشهای مختلفی در محیط کار خود مواجه هستند. این چالشها میتوانند از عوامل داخلی، مانند عملکرد ضعیف کارکنان، تا عوامل خارجی، مانند تغییرات بازار، متغیر باشند. در نتیجه، سوالاتی که مدیران صنعتی برای حل مشکلات خود در ذهن دارند، نیز بسیار متنوع هستند.
با این حال، برخی از سوالات رایجتر که مدیران صنعتی با آنها مواجه میشوند عبارتند از:
*چگونه میتوانم عملکرد کارکنان را بهبود بخشم؟ *چگونه میتوانم هزینهها را کاهش دهم؟ *چگونه میتوانم بهرهوری را افزایش دهم؟ *چگونه میتوانم محصولات یا خدمات جدیدی را توسعه دهم؟ *چگونه میتوانم با تغییرات بازار رقابت کنم؟
این سوالات میتوانند به مدیران صنعتی کمک کنند تا مشکلات خود را شناسایی کرده و راهحلهای مناسب را برای آنها پیدا کنند.
در ادامه، به برخی از این سوالات و راهحلهای احتمالی آنها میپردازیم:
چگونه میتوانم عملکرد کارکنان را بهبود بخشم؟
یکی از مهمترین چالشهای مدیران صنعتی، بهبود عملکرد کارکنان است. برای این کار، مدیران میتوانند از روشهای مختلفی استفاده کنند، مانند:
*برنامهریزی و هدفگذاری دقیق برای کارکنان *ارائه آموزش و توسعه حرفهای به کارکنان *ایجاد انگیزه و رضایت شغلی در کارکنان *ایجاد محیط کاری سالم و حمایتکننده
چگونه میتوانم هزینهها را کاهش دهم؟
کاهش هزینهها یکی دیگر از چالشهای مهم مدیران صنعتی است. برای این کار، مدیران میتوانند از روشهای مختلفی استفاده کنند، مانند:
*کاهش هزینههای عملیاتی، مانند هزینههای تولید و توزیع *کاهش هزینههای مدیریتی، مانند هزینههای دفتری و کارکنان *کاهش هزینههای فروش و بازاریابی
چگونه میتوانم بهرهوری را افزایش دهم؟
افزایش بهرهوری یکی از راههای بهبود عملکرد و کاهش هزینهها است. برای این کار، مدیران میتوانند از روشهای مختلفی استفاده کنند، مانند:
*بهبود فرآیندهای کاری *استفاده از فناوریهای جدید *آموزش و توسعه کارکنان
چگونه میتوانم محصولات یا خدمات جدیدی را توسعه دهم؟
توسعه محصولات یا خدمات جدید یکی از راههای افزایش رقابتپذیری و رشد کسبوکار است. برای این کار، مدیران میتوانند از روشهای مختلفی استفاده کنند، مانند:
*انجام تحقیقات بازار *استفاده از نوآوریهای فناورانه *بررسی نیازهای مشتریان
چگونه میتوانم با تغییرات بازار رقابت کنم؟
جهان امروز در حال تغییر سریع است و کسبوکارها باید خود را با این تغییرات سازگار کنند. برای این کار، مدیران میتوانند از روشهای مختلفی استفاده کنند، مانند:
*تحلیل دقیق بازار *تطبیق محصولات یا خدمات با نیازهای بازار *توسعه استراتژیهای جدید
البته، اینها تنها برخی از سوالات رایجتر هستند که مدیران صنعتی با آنها مواجه میشوند. در هر کسبوکار خاص، ممکن است سوالات دیگری نیز وجود داشته باشد که مدیران باید برای حل آنها تلاش کنند.
................................
یه مهندس ساده کامپیوتر که به نوآوری و فناوری و به مشاوره در حوزه استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین علاقمند هستمسایتAlihoseinian.irبلهhttps://ble.ir/sayed_ali_hoseinianایتاhttps://eitaa.com/joinchat/4105175391C3b97a5e71cواتساپhttps://chat.whatsapp.com/GTvZjjTeD1V8LfvPyBDW4b
مدیران صنعتی با چالشهای مختلفی در محیط کار خود مواجه هستند. این چالشها میتوانند از عوامل داخلی، مانند عملکرد ضعیف کارکنان، تا عوامل خارجی، مانند تغییرات بازار، متغیر باشند. در نتیجه، سوالاتی که مدیران صنعتی برای حل مشکلات خود در ذهن دارند، نیز بسیار متنوع هستند.
با این حال، برخی از سوالات رایجتر که مدیران صنعتی با آنها مواجه میشوند عبارتند از:
*چگونه میتوانم عملکرد کارکنان را بهبود بخشم؟ *چگونه میتوانم هزینهها را کاهش دهم؟ *چگونه میتوانم بهرهوری را افزایش دهم؟ *چگونه میتوانم محصولات یا خدمات جدیدی را توسعه دهم؟ *چگونه میتوانم با تغییرات بازار رقابت کنم؟
این سوالات میتوانند به مدیران صنعتی کمک کنند تا مشکلات خود را شناسایی کرده و راهحلهای مناسب را برای آنها پیدا کنند.
در ادامه، به برخی از این سوالات و راهحلهای احتمالی آنها میپردازیم:
چگونه میتوانم عملکرد کارکنان را بهبود بخشم؟
یکی از مهمترین چالشهای مدیران صنعتی، بهبود عملکرد کارکنان است. برای این کار، مدیران میتوانند از روشهای مختلفی استفاده کنند، مانند:
*برنامهریزی و هدفگذاری دقیق برای کارکنان *ارائه آموزش و توسعه حرفهای به کارکنان *ایجاد انگیزه و رضایت شغلی در کارکنان *ایجاد محیط کاری سالم و حمایتکننده
چگونه میتوانم هزینهها را کاهش دهم؟
کاهش هزینهها یکی دیگر از چالشهای مهم مدیران صنعتی است. برای این کار، مدیران میتوانند از روشهای مختلفی استفاده کنند، مانند:
*کاهش هزینههای عملیاتی، مانند هزینههای تولید و توزیع *کاهش هزینههای مدیریتی، مانند هزینههای دفتری و کارکنان *کاهش هزینههای فروش و بازاریابی
چگونه میتوانم بهرهوری را افزایش دهم؟
افزایش بهرهوری یکی از راههای بهبود عملکرد و کاهش هزینهها است. برای این کار، مدیران میتوانند از روشهای مختلفی استفاده کنند، مانند:
*بهبود فرآیندهای کاری *استفاده از فناوریهای جدید *آموزش و توسعه کارکنان
چگونه میتوانم محصولات یا خدمات جدیدی را توسعه دهم؟
توسعه محصولات یا خدمات جدید یکی از راههای افزایش رقابتپذیری و رشد کسبوکار است. برای این کار، مدیران میتوانند از روشهای مختلفی استفاده کنند، مانند:
*انجام تحقیقات بازار *استفاده از نوآوریهای فناورانه *بررسی نیازهای مشتریان
چگونه میتوانم با تغییرات بازار رقابت کنم؟
جهان امروز در حال تغییر سریع است و کسبوکارها باید خود را با این تغییرات سازگار کنند. برای این کار، مدیران میتوانند از روشهای مختلفی استفاده کنند، مانند:
*تحلیل دقیق بازار *تطبیق محصولات یا خدمات با نیازهای بازار *توسعه استراتژیهای جدید
البته، اینها تنها برخی از سوالات رایجتر هستند که مدیران صنعتی با آنها مواجه میشوند. در هر کسبوکار خاص، ممکن است سوالات دیگری نیز وجود داشته باشد که مدیران باید برای حل آنها تلاش کنند.
................................
یه مهندس ساده کامپیوتر که به نوآوری و فناوری و به مشاوره در حوزه استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین علاقمند هستمسایتAlihoseinian.irبلهhttps://ble.ir/sayed_ali_hoseinianایتاhttps://eitaa.com/joinchat/4105175391C3b97a5e71cواتساپhttps://chat.whatsapp.com/GTvZjjTeD1V8LfvPyBDW4b
۱۳:۱۸
۱۱ آذر ۱۴۰۲
۲۰:۴۰
۱۹ آذر ۱۴۰۲
یکی از افزونههای محبوب برای تشخیص وردپرس در مرورگر گوگل کروم، افزونه Wappalyzer است. این افزونه به شما کمک میکند تا اطلاعات مختلفی در مورد یک سایت، از جمله سیستم مدیریت محتوای مورد استفاده، زبان برنامهنویسی، پایگاه داده، و بسیاری موارد دیگر را بدست آورید.
برای نصب افزونه Wappalyzer، مراحل زیر را طی کنید:
1. مرورگر گوگل کروم خود را باز کنید.2. به آدرس chrome://extensions/ بروید.3. روی دکمه افزودن به کروم کلیک کنید.4. افزونه Wappalyzer را جستجو کنید و روی دکمه افزودن کلیک کنید.
پس از نصب افزونه، برای استفاده از آن، مراحل زیر را طی کنید:
1. به سایت موردنظر خود بروید.2. روی نماد افزونه Wappalyzer در نوار ابزار مرورگر خود کلیک کنید.3. اطلاعات مربوط به سایت در پنجره ای باز خواهد شد.
در این پنجره، اطلاعات مختلفی در مورد سایت مشاهده خواهید کرد، از جمله:
سیستم مدیریت محتوای مورد استفاده (CMS)
زبان برنامهنویسی پایگاه داده
فریمورکها و کتابخانههای مورد استفاده سرویسهای شخص ثالث مورد استفاده
نسخه نرمافزارهای مورد استفاده
افزونه Wappalyzer یک ابزار رایگان و کاربردی برای تشخیص وردپرس و سایر اطلاعات مربوط به یک سایت است.
افزونههای دیگری نیز برای تشخیص وردپرس در مرورگر گوگل کروم وجود دارند، از جمله:
WP Theme Detector
WP Plugin Detector* What CMS
این افزونهها نیز اطلاعات مشابهی را در اختیار شما قرار میدهند.
................................
یه مهندس ساده کامپیوتر که به نوآوری و فناوری و به مشاوره در حوزه استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین علاقمند هستمسایتAlihoseinian.irبلهhttps://ble.ir/sayed_ali_hoseinianایتاhttps://eitaa.com/joinchat/4105175391C3b97a5e71cواتساپhttps://chat.whatsapp.com/GTvZjjTeD1V8LfvPyBDW4b
برای نصب افزونه Wappalyzer، مراحل زیر را طی کنید:
1. مرورگر گوگل کروم خود را باز کنید.2. به آدرس chrome://extensions/ بروید.3. روی دکمه افزودن به کروم کلیک کنید.4. افزونه Wappalyzer را جستجو کنید و روی دکمه افزودن کلیک کنید.
پس از نصب افزونه، برای استفاده از آن، مراحل زیر را طی کنید:
1. به سایت موردنظر خود بروید.2. روی نماد افزونه Wappalyzer در نوار ابزار مرورگر خود کلیک کنید.3. اطلاعات مربوط به سایت در پنجره ای باز خواهد شد.
در این پنجره، اطلاعات مختلفی در مورد سایت مشاهده خواهید کرد، از جمله:
سیستم مدیریت محتوای مورد استفاده (CMS)
زبان برنامهنویسی پایگاه داده
فریمورکها و کتابخانههای مورد استفاده سرویسهای شخص ثالث مورد استفاده
نسخه نرمافزارهای مورد استفاده
افزونه Wappalyzer یک ابزار رایگان و کاربردی برای تشخیص وردپرس و سایر اطلاعات مربوط به یک سایت است.
افزونههای دیگری نیز برای تشخیص وردپرس در مرورگر گوگل کروم وجود دارند، از جمله:
WP Theme Detector
WP Plugin Detector* What CMS
این افزونهها نیز اطلاعات مشابهی را در اختیار شما قرار میدهند.
................................
یه مهندس ساده کامپیوتر که به نوآوری و فناوری و به مشاوره در حوزه استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین علاقمند هستمسایتAlihoseinian.irبلهhttps://ble.ir/sayed_ali_hoseinianایتاhttps://eitaa.com/joinchat/4105175391C3b97a5e71cواتساپhttps://chat.whatsapp.com/GTvZjjTeD1V8LfvPyBDW4b
۱۹:۳۴
۲۰ آذر ۱۴۰۲
روایت زیر از فرصت دادن دوهفتهای پیامبر اکرم برای کارآفرینی به فرد متقاضی کمک، بسیار جالب است. روایتی این بار از جنس کسبوکار و ۱۰۰۰ سال قبل از تاسیس دانشگاه استنفورد و برگزاری چالش ۵ دلاری!
"مردی به محضر رسول خدا آمد و از تنگدستی به ایشان گله کرد؛ حضرت فرمودند برو تا چیزی بیابی. مرد به خانه رفت و زیرانداز و پیالهای با خود آورد و عرضه داشت: این است که اهل خانه بخشی از آن را زیرانداز و قسمت دیگرش را روانداز خود قرار میدهند و با این پیاله هم آب مینوشند.رسول خدا به اصحاب فرمودند چه کسی این دو را میخرد؟ یکی از اصحاب گفت: من به دو درهم میخرم. حضرت به او فروختند.
سپس به مرد گرفتار فرمودند با یک درهم 🪓 تیشهای بخر و با درهم دیگر برای خانواده خود غذایی تهیه کن. مرد همین کار را کرد و به نزد رسول اکرم بازگشت.
حضرت فرمودند به صحرا برو و هیچ خار و هیزمی را رها مکن و تا پانزده روز دیگر به نزد من نیا مرد پس از این مدت با ده درهم به محضر حضر رسید و به ایشان عرض کرد خداوند در آنچه به من امر فرمودید #برکت داد.
رسول اکرم فرمودند: این عمل بهتر از آن است که در روز قیامت حاضر شوی در حالی که در چهرهات تیرگی درخواست از دیگران نقش بسته باشد".سخن بیهقی، جلد ۷، صفحه ۳۹ و تفسیرالدرالمنثور، جلد ۲، صفحه ۹۶.
................................
یه مهندس ساده کامپیوتر که به نوآوری و فناوری و به مشاوره در حوزه استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین علاقمند هستمسایتAlihoseinian.irبلهhttps://ble.ir/sayed_ali_hoseinianایتاhttps://eitaa.com/joinchat/4105175391C3b97a5e71cواتساپhttps://chat.whatsapp.com/GTvZjjTeD1V8LfvPyBDW4b
"مردی به محضر رسول خدا آمد و از تنگدستی به ایشان گله کرد؛ حضرت فرمودند برو تا چیزی بیابی. مرد به خانه رفت و زیرانداز و پیالهای با خود آورد و عرضه داشت: این است که اهل خانه بخشی از آن را زیرانداز و قسمت دیگرش را روانداز خود قرار میدهند و با این پیاله هم آب مینوشند.رسول خدا به اصحاب فرمودند چه کسی این دو را میخرد؟ یکی از اصحاب گفت: من به دو درهم میخرم. حضرت به او فروختند.
سپس به مرد گرفتار فرمودند با یک درهم 🪓 تیشهای بخر و با درهم دیگر برای خانواده خود غذایی تهیه کن. مرد همین کار را کرد و به نزد رسول اکرم بازگشت.
حضرت فرمودند به صحرا برو و هیچ خار و هیزمی را رها مکن و تا پانزده روز دیگر به نزد من نیا مرد پس از این مدت با ده درهم به محضر حضر رسید و به ایشان عرض کرد خداوند در آنچه به من امر فرمودید #برکت داد.
رسول اکرم فرمودند: این عمل بهتر از آن است که در روز قیامت حاضر شوی در حالی که در چهرهات تیرگی درخواست از دیگران نقش بسته باشد".سخن بیهقی، جلد ۷، صفحه ۳۹ و تفسیرالدرالمنثور، جلد ۲، صفحه ۹۶.
................................
یه مهندس ساده کامپیوتر که به نوآوری و فناوری و به مشاوره در حوزه استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین علاقمند هستمسایتAlihoseinian.irبلهhttps://ble.ir/sayed_ali_hoseinianایتاhttps://eitaa.com/joinchat/4105175391C3b97a5e71cواتساپhttps://chat.whatsapp.com/GTvZjjTeD1V8LfvPyBDW4b
۱۸:۲۴
۲۱ آذر ۱۴۰۲
۹:۲۱
۱۴ بهمن ۱۴۰۲
۱۹:۳۸
۱۹:۳۸
۲۱ بهمن ۱۴۰۲
۸:۴۲
۸:۴۳
۲۲ بهمن ۱۴۰۲
۱۹:۵۷
۲۷ بهمن ۱۴۰۲
۲۰:۳۸
۱ فروردین
۱۱:۳۸
۱۱:۳۸
۱۱:۳۸
۱۱:۳۸