بازارسال شده از فرهنگی پرورشی دبیرستان امام رضا علیه السلام واحد۴
۱۲:۴۶
#بازدید_واحد_۴#طرح_مطالعاتی_نوروز_۴۰۴
شامگاه جمعه ۸ فروردین ۴۰۴ همزمان با لحظات ملکوتی اذان مغرب و افطار روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان
بازدید مدیر عامل محترم بنیاد فرهنگی رضوی جناب آقای علی پرست از طرح اعتکاف علمی دانش آموزان و گپ و گفت صمیمانه ایشان با دانش آموزان شرکت کننده در طرح مطالعاتی نوروز ۱۴۰۴@sch_emamreza_4
۹:۴۷
بازارسال شده از کلاس ۱۲۵۱سال۱۴۰۴
از هوش مهمتر! ویژگیهای شخصیتی مؤثر در موفقیت تحصیلی
در حالی که ضریب هوشی (IQ) از دیرباز بهعنوان عامل اصلی موفقیت تحصیلی مطرح بوده است، پژوهشهای جدید نشان میدهند که ویژگیهای شخصیتی مانند وظیفهشناسی (Conscientiousness)، ثبات هیجانی (Emotional Stability) و پشتکار (Grit) تأثیر بسزایی در عملکرد تحصیلی دارند و حتی میتوانند از ضریب هوشی مهمتر باشند.
یافتههای کلیدی پژوهش
مطالعهای که توسط آنجلا داکورث (Angela Duckworth) و مارتین سلیگمن (Martin Seligman) در سال ۲۰۰۵ انجام شد، نشان داد که خودکنترلی (Self-discipline) در پیشبینی عملکرد تحصیلی از ضریب هوشی مهمتر است. این مطالعه بر روی دانشآموزان دبیرستانی انجام شد و نشان داد که کسانی که سطح بالاتری از خودکنترلی داشتند، عملکرد تحصیلی بهتری نسبت به همتایان خود با IQ بالاتر ولی خودکنترلی کمتر داشتند (Duckworth & Seligman, 2005).
همچنین، پژوهش دیگری که توسط رابرت پلمن (Robert Plomin) و همکارانش در سال ۲۰۱۴ انجام شد، نشان داد که تفاوتهای فردی در موفقیت تحصیلی بیش از آنکه به IQ مربوط باشند، تحت تأثیر ویژگیهای شخصیتی مانند پشتکار و وظیفهشناسی هستند (Plomin et al., 2014).
چرا شخصیت مهمتر از ضریب هوشی است؟
دانشآموزانی که پشتکار بیشتری دارند، حتی در مواجهه با چالشها، به تلاش خود ادامه میدهند و کمتر دلسرد میشوند.
افرادی که وظیفهشناسی بالایی دارند، بهتر برنامهریزی میکنند و تکالیف خود را بهموقع انجام میدهند.
دانشآموزانی که از نظر هیجانی پایدارتر هستند، در زمان امتحانات اضطراب کمتری دارند و عملکرد بهتری نشان میدهند.
نتایج این پژوهشها چه پیامدی برای آموزش دارد؟
این یافتهها نشان میدهند که برای بهبود عملکرد تحصیلی دانشآموزان، صرفاً نباید بر افزایش ضریب هوشی تمرکز کرد، بلکه لازم است ویژگیهای شخصیتی مانند پشتکار، خودکنترلی و مسئولیتپذیری در آنها تقویت شود. مدارس میتوانند با برنامههای آموزشی مناسب، این مهارتهای شخصیتی را در کنار دروس علمی به دانشآموزان آموزش دهند.
منبع:
https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1111/j.1467-9280.2005.01641.x
در حالی که ضریب هوشی (IQ) از دیرباز بهعنوان عامل اصلی موفقیت تحصیلی مطرح بوده است، پژوهشهای جدید نشان میدهند که ویژگیهای شخصیتی مانند وظیفهشناسی (Conscientiousness)، ثبات هیجانی (Emotional Stability) و پشتکار (Grit) تأثیر بسزایی در عملکرد تحصیلی دارند و حتی میتوانند از ضریب هوشی مهمتر باشند.
یافتههای کلیدی پژوهش
مطالعهای که توسط آنجلا داکورث (Angela Duckworth) و مارتین سلیگمن (Martin Seligman) در سال ۲۰۰۵ انجام شد، نشان داد که خودکنترلی (Self-discipline) در پیشبینی عملکرد تحصیلی از ضریب هوشی مهمتر است. این مطالعه بر روی دانشآموزان دبیرستانی انجام شد و نشان داد که کسانی که سطح بالاتری از خودکنترلی داشتند، عملکرد تحصیلی بهتری نسبت به همتایان خود با IQ بالاتر ولی خودکنترلی کمتر داشتند (Duckworth & Seligman, 2005).
همچنین، پژوهش دیگری که توسط رابرت پلمن (Robert Plomin) و همکارانش در سال ۲۰۱۴ انجام شد، نشان داد که تفاوتهای فردی در موفقیت تحصیلی بیش از آنکه به IQ مربوط باشند، تحت تأثیر ویژگیهای شخصیتی مانند پشتکار و وظیفهشناسی هستند (Plomin et al., 2014).
چرا شخصیت مهمتر از ضریب هوشی است؟
نتایج این پژوهشها چه پیامدی برای آموزش دارد؟
این یافتهها نشان میدهند که برای بهبود عملکرد تحصیلی دانشآموزان، صرفاً نباید بر افزایش ضریب هوشی تمرکز کرد، بلکه لازم است ویژگیهای شخصیتی مانند پشتکار، خودکنترلی و مسئولیتپذیری در آنها تقویت شود. مدارس میتوانند با برنامههای آموزشی مناسب، این مهارتهای شخصیتی را در کنار دروس علمی به دانشآموزان آموزش دهند.
منبع:
https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1111/j.1467-9280.2005.01641.x
۱۵:۲۸
جدول زمانبندی آزمونهای مرحله دوم المپیادهای علمی کشوری ۱۴۰۴
𖠇࿐ྀུ༅࿇༅════════اداره استعدادهای درخشان خراسانرضوی
𖠇࿐ྀུ༅࿇༅════════اداره استعدادهای درخشان خراسانرضوی
۲۱:۲۱
بازارسال شده از بنیاد فرهنگی رضوی
به همت متوسطه پسرانه امام رضا(ع) واحد۴ انجام شد؛
۱۰:۰۶
بازارسال شده از بنیاد فرهنگی رضوی
۱۰:۰۶
بازارسال شده از بنیاد فرهنگی رضوی
۱۰:۰۶
بازارسال شده از بنیاد فرهنگی رضوی
۱۰:۰۶
بازارسال شده از بنیاد فرهنگی رضوی
۱۰:۰۶
۱۶:۳۲
۱۶:۳۲
بازارسال شده از کلاس ۱۲۵۱سال۱۴۰۴
سلام وبا آرزوی قبولی طاعات وعبادات وتبریک عید سعیدفطرآزمون خیلی سبز پایه دوازدهم روز جمعه ۱۵ فروردین۱۴۰۴ ازساعت ۸صبح برگزارخواهدشد.حضور کلیه عزیزان دراین آزمون الزامیست.
۰:۴۶
بازارسال شده از کانال مشاوره واحد۴
۵:۱۰
بازارسال شده از کلاس۱۲۶۱سال۱۴۰۴
آزمون خیلی سبز پایه دوازدهم جمعه ۱۵فروردین۱۴۰۴
۴:۳۶
بازارسال شده از گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
بازارسال شده از دورتاب
4_6015094650006673940.pdf
۴۷۵.۸۲ کیلوبایت
۷:۳۰
بازارسال شده از کلاس۱۱۵۱سال۱۴۰۴
اصلاحیه برنامه امتحانات مستمر وهماهنگ کشوری نوبت دوم دبیرستان امام رضاعلیه السلام واحد۴به اطلاع دانش آموزان می رساند نمره مستمر نوبت دوم هر دانش آموز از میانگین عملکرد وی در این امتحانات درنظر گرفته می شود و غیبت دراین امتحانات بمنزله نمره صفر خواهدبود.
۵:۴۳
بازارسال شده از کلاس۱۰۵۱
https://podform.ir/f/vmKoK7zazTmOwslYHTNgtw==لینک ثبت نام کتابخانه ماههای فروردین واردیبهشتمهلت ثبت نام و واریز وجه تا روز دوشنبه 18فروردین می باشد
۵:۴۸
بازارسال شده از بنیاد فرهنگی رضوی
بنیاد فرهنگی رضوی با هدف ایجاد هویت بصری مشترک و تقویت حس تعلقپذیری دانشآموزان مدارس امام رضا(ع) به فرهنگ رضوی، مسابقهای تحت عنوان «به نقش آفتاب»، جهت طراحی لباس ورزشی در سطح دانشآموزان مدارس امام رضا(ع) ترتیب داده است.
شرکتکنندگان در این مسابقه، با الهام از پرچم آستان قدس رضوی تا تاریخ نهم اردیبهشت مهلت دارند که طراحیهای خلاقانه خود را به نشانی الکترونیک https://survey.porsline.ir/s/HgcowDJd ارسال کنند.
گفتنی است، پس از داوری آثار، طی مراسمی با حضور طراح برتر، ضمن تقدیر از طرح برگزیده در شب ولادت امام رضا(ع) مقارن با هجدهم اردیبهشتماه، لباس فرم منتخب رونمایی میشود.
۹:۵۲
بازارسال شده از بنیاد فرهنگی رضوی
نوروز؛ فرصتی برای رشد آموزشی و تربیتی دانش آموزان مدارس امام رضا(ع)
۹:۳۰