#جمع_بندی #سوسک #سم
همه آنچه در صنفی جات درباره سمّ سوسک کُش پرسیده اند.
تذکر: توضیحاتی که گاه جلوی برخی موارد آمده، همان توضیحاتی است که افراد در صنفی جات داده اند، و بنده در این باره نظری نداده ام و اطلاعی ندارم .
سوال:برای ریشه کن کردن سوسک- سوسک کش قوی چی خوبه ؟- از این پودرها ریختیم اما فایده نداشت
پاسخ ها:
1- خمیر امحاء (امحا) (تصویر شماره 1)- یک خمیر مانند خمیردندان است، که باید از داروخانه یا عطاری بگیرید. (گاهی به آن کرِم یا پماد امحا هم میگویند)- کثیف کاری نداره و مجربه. ریشه کن میکنه!- تجربه شده و عالی...- آنرا در گوشه ها به اندازه نخود میگذارید و ریشه کن میکند. این یک پماد ابتکاری از یک گروه محقق بوده است.
خمیر سوسک کش بزن: امحاء، یا هر مارکی یافتید- ۲ تا نخود گوشه هاش می زنی نسل شون ۲ هفته بعد نابوده.- این تمیزترین و بی دردسر ترین کاره، بدون هیچ جا به جایی.
2- پودرِ بکُش بکُش (تصویر شماره 2)- اون رو از داروخونه تهیه کنید. (بسته سبز رنگ)- یه سم قوی هست. عالیه. من خوابگاهو ازین زدم.هیچ حشره ای از پارسال تابستون دیده نشد
محمدعلی شجاعی فرد: خمیر امحاء و پودرِ بکُش بکُش: هرکدوم جواب نداد اون یکی
3- اسپری سوسک کش کامِن (تصویر شماره 3)- همه مغازه ها هم دارن (سیاهه و شبیه آب پاش) - عجیب اثرگذار بود!- یه بار که چند روز خونه نبودیم تمام خونه رو زدم(البته میگن خطری نداره)، از اون به بعد دیگه خبری ازشون نشد- فقط کامن. لامصب ساس رو هم میکشه- کارایی فوق العاده ای داشته در تجربه های شخصی.- بزن تو خونه بوش تا دو ماه همه چیز رو فراری می ده. البته خودتون نمی فهمید بوش رو. خونه هم دو ساعت خالی باشه بهتره- سم قوی و خوبیه ولی بو داره. به نظرم سم تار و مار مخصوص سوسک و ... بگیر بزن تو خونه. بوش کمتره قدرتش رو هم شنیدم خوبه (اگه این سم کامن رو روی سیمان سفید و درز سرامیک بزنی بعد اگه دستمال بکشی زرد میشه و رنگ زردیش میمونه...)- بنده از سوسک کش کامن راضی هستم. بصورت اسپری هست. برای ما تار و مار جواب نداد
4- قلم سوسک کشتو نت بگرد پیدا میکنی.
5- خرید از سم فروشی- مغازههای سم فروشی نیز سم هایی با تضمین دارند که میشه با اسپری مانند اسپری شیشه شور آنرا زد- از این سوسک کشا که باهم قاطی میکنی بگیر. سه تا محلوله و یک بسته پودر که میریزی تو اب و تو خونه میریزی(نمونه سوسکو عکس بگیر ببر برای سم فروشی)
س. سم فروشی ها مکان خاصی دارن؟ج. ما از سراسیاب دولاب میگیریم. ناصرخسرو هم داره
6- سم پاشی:حسین باقری: اگر مورد حاد باشه و سوسکا زیاد ، باید زنگ بزنی به این شرکتا بیان کل خونه سم بزنن . اگر تک و توک باشه ، معمولا با همین تجویزات دوستان حل میشه . محمدعلی شجاعی فرد: سم پاشی هم به خوبی امحاء و بکُش بکُش نیستبه سوال 3 در بخش زیر(سوالات موردی) هم مراجعه کنید.
توضیحات و نکات:1- انواع سوسک داریم: سوسک فاضلاب (سوسک بزرگ، که همون سوسک چِندِشان!) و سوسک کابینت(سوسک کوچک). باید ببینی کدومهتکرار: این سوسک ریزا که بهش سوسری آلمانی یا سوسک کابینتی میگن، ظاهرا سمش با این سوسک بزرگا که بهش چاهی یا حمومی یا آمریکایی میگن، فرق داره. (تصویر شماره 1 و 2)
2- سوسک کش رو باید حتما دومرحله استفاده کرد تا جواب بده : یک بار برای سوسکای موجود و هفته بعد برای اونایی که تازه از تخم درمیان.تکرار: هر سمی میزنی دو دوره بزن. یک دور بعد از اینکه از تخم شون در میان هم بزن.به سوال 3 در بخش زیر(سوالات موردی) هم مراجعه کنید.
3- سوسک ها در صورت مهیا بودن شروط مقابل قادر به ادامه حیات هستن ، و الا فلا ! : رطوبت ، وجود غذا ...- حسین باقری: نکات زیر رو هم رعایت کنید:۱) چاه بست های فاضلاب۲) درزگیری پنجره ها ۳) حتی المقدور استفاده از سم ها در چاه های بیرون از منزل مثل حیاط و پشت بام۴) عدم بیرون قرار دادن مواد غذایی در شبهامثل سیر و شربت و ...۵) نظافت بخصوص از منی در لباسها۶) غسل جنابت درست هم چک شود ۷) استفاده از ادعیه و آیات و نورانی و معطر کردن منزل
4- حسین باقری: ظاهرا برگ بو و توتون دور کننده ارگانیک حشرات هستن ! تجربه ای خودم راجع به سوسگ با این علفا ندارم ولی جهادی برای عقرب و ... توتون میریختیم ، ظاهرا جواب هم میداد !
سوالات موردی را در نویسه بعدی ببینید
برای تعجیل ظهور امام زمان و عاقبت بخیری بنده و خانواده ام صلواتی هدیه بفرمایید.
جمع بندی صنفی جات مشکات: @senfijat_meshkat
همه آنچه در صنفی جات درباره سمّ سوسک کُش پرسیده اند.
تذکر: توضیحاتی که گاه جلوی برخی موارد آمده، همان توضیحاتی است که افراد در صنفی جات داده اند، و بنده در این باره نظری نداده ام و اطلاعی ندارم .
سوال:برای ریشه کن کردن سوسک- سوسک کش قوی چی خوبه ؟- از این پودرها ریختیم اما فایده نداشت
پاسخ ها:
1- خمیر امحاء (امحا) (تصویر شماره 1)- یک خمیر مانند خمیردندان است، که باید از داروخانه یا عطاری بگیرید. (گاهی به آن کرِم یا پماد امحا هم میگویند)- کثیف کاری نداره و مجربه. ریشه کن میکنه!- تجربه شده و عالی...- آنرا در گوشه ها به اندازه نخود میگذارید و ریشه کن میکند. این یک پماد ابتکاری از یک گروه محقق بوده است.
خمیر سوسک کش بزن: امحاء، یا هر مارکی یافتید- ۲ تا نخود گوشه هاش می زنی نسل شون ۲ هفته بعد نابوده.- این تمیزترین و بی دردسر ترین کاره، بدون هیچ جا به جایی.
2- پودرِ بکُش بکُش (تصویر شماره 2)- اون رو از داروخونه تهیه کنید. (بسته سبز رنگ)- یه سم قوی هست. عالیه. من خوابگاهو ازین زدم.هیچ حشره ای از پارسال تابستون دیده نشد
محمدعلی شجاعی فرد: خمیر امحاء و پودرِ بکُش بکُش: هرکدوم جواب نداد اون یکی
3- اسپری سوسک کش کامِن (تصویر شماره 3)- همه مغازه ها هم دارن (سیاهه و شبیه آب پاش) - عجیب اثرگذار بود!- یه بار که چند روز خونه نبودیم تمام خونه رو زدم(البته میگن خطری نداره)، از اون به بعد دیگه خبری ازشون نشد- فقط کامن. لامصب ساس رو هم میکشه- کارایی فوق العاده ای داشته در تجربه های شخصی.- بزن تو خونه بوش تا دو ماه همه چیز رو فراری می ده. البته خودتون نمی فهمید بوش رو. خونه هم دو ساعت خالی باشه بهتره- سم قوی و خوبیه ولی بو داره. به نظرم سم تار و مار مخصوص سوسک و ... بگیر بزن تو خونه. بوش کمتره قدرتش رو هم شنیدم خوبه (اگه این سم کامن رو روی سیمان سفید و درز سرامیک بزنی بعد اگه دستمال بکشی زرد میشه و رنگ زردیش میمونه...)- بنده از سوسک کش کامن راضی هستم. بصورت اسپری هست. برای ما تار و مار جواب نداد
4- قلم سوسک کشتو نت بگرد پیدا میکنی.
5- خرید از سم فروشی- مغازههای سم فروشی نیز سم هایی با تضمین دارند که میشه با اسپری مانند اسپری شیشه شور آنرا زد- از این سوسک کشا که باهم قاطی میکنی بگیر. سه تا محلوله و یک بسته پودر که میریزی تو اب و تو خونه میریزی(نمونه سوسکو عکس بگیر ببر برای سم فروشی)
س. سم فروشی ها مکان خاصی دارن؟ج. ما از سراسیاب دولاب میگیریم. ناصرخسرو هم داره
6- سم پاشی:حسین باقری: اگر مورد حاد باشه و سوسکا زیاد ، باید زنگ بزنی به این شرکتا بیان کل خونه سم بزنن . اگر تک و توک باشه ، معمولا با همین تجویزات دوستان حل میشه . محمدعلی شجاعی فرد: سم پاشی هم به خوبی امحاء و بکُش بکُش نیستبه سوال 3 در بخش زیر(سوالات موردی) هم مراجعه کنید.
توضیحات و نکات:1- انواع سوسک داریم: سوسک فاضلاب (سوسک بزرگ، که همون سوسک چِندِشان!) و سوسک کابینت(سوسک کوچک). باید ببینی کدومهتکرار: این سوسک ریزا که بهش سوسری آلمانی یا سوسک کابینتی میگن، ظاهرا سمش با این سوسک بزرگا که بهش چاهی یا حمومی یا آمریکایی میگن، فرق داره. (تصویر شماره 1 و 2)
2- سوسک کش رو باید حتما دومرحله استفاده کرد تا جواب بده : یک بار برای سوسکای موجود و هفته بعد برای اونایی که تازه از تخم درمیان.تکرار: هر سمی میزنی دو دوره بزن. یک دور بعد از اینکه از تخم شون در میان هم بزن.به سوال 3 در بخش زیر(سوالات موردی) هم مراجعه کنید.
3- سوسک ها در صورت مهیا بودن شروط مقابل قادر به ادامه حیات هستن ، و الا فلا ! : رطوبت ، وجود غذا ...- حسین باقری: نکات زیر رو هم رعایت کنید:۱) چاه بست های فاضلاب۲) درزگیری پنجره ها ۳) حتی المقدور استفاده از سم ها در چاه های بیرون از منزل مثل حیاط و پشت بام۴) عدم بیرون قرار دادن مواد غذایی در شبهامثل سیر و شربت و ...۵) نظافت بخصوص از منی در لباسها۶) غسل جنابت درست هم چک شود ۷) استفاده از ادعیه و آیات و نورانی و معطر کردن منزل
4- حسین باقری: ظاهرا برگ بو و توتون دور کننده ارگانیک حشرات هستن ! تجربه ای خودم راجع به سوسگ با این علفا ندارم ولی جهادی برای عقرب و ... توتون میریختیم ، ظاهرا جواب هم میداد !
سوالات موردی را در نویسه بعدی ببینید
برای تعجیل ظهور امام زمان و عاقبت بخیری بنده و خانواده ام صلواتی هدیه بفرمایید.
جمع بندی صنفی جات مشکات: @senfijat_meshkat
۲.۴K
۱۹:۱۳