عکس پروفایل جمع بندی صنفی جات مشکاتج
۴۷۳ عضو

جمع بندی صنفی جات مشکات

تلاش می کنم هر از چندی یکی از موضوعات موجود در #صنفی_جات مشکات را (که در زمان های مختلف افراد مختلف درباره آن نظر داده اند) در کل گروه صنفی جات جستجو کنم و #جمع_بندی آنرا در این کانال قرار دهم.همچنین اگر رفقای دیگر چنین جمع بندی هایی انجام دهند، إن‌شاءالله آنها را هم در گروه ارسال نمایم
بازارسال شده از علی سراج 🇮🇷
#جمع_بندی #ختنه
همه آنچه در صنفی جات درباره ختنه پرسیده اند.
تذکر: توضیحاتی که گاه جلوی برخی موارد آمده، همان توضیحاتی است که افراد در صنفی جات داده اند، و بنده در این باره نظری نداده ام و اطلاعی ندارم .
نکات و سوالات اولیه:
0- چه کارهایی روز هفتم ولادت فرزند انجام می شود؟ یکی از آنها ختنه کردن است.undefined اخْتِنُوا أَوْلَادَكُمْ يَوْمَ السَّابِعِ لا يَمْنَعْكُمْ حَرٌّ وَ لَا بَرْدٌ فَإِنَّهُ طَهُورٌ لِلْجَسَدِ، (فَإِنَّهُ أَطْيَبُ وَ أَطْهَرُ وَ أَسْرَعُ لِنَبَاتِ اللَّحْمِ) وَ إِنَّ الْأَرْضَ لَتَضِجُّ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى مِنْ بَوْلِ الْأَغْلَفِ ... السُّنَّةُ يَوْمَ السَّابِعِ فَلَا تُخَالِفُوا السُّنَنَ إِنْ شَاءَ اللَّهُ. (تحف العقول، شبیه آن در: کافی، من لا یحضره الفقیه، عیون اخبار الرضا ع، صحیفةالرضا ع، مکارم الأخلاق)undefined اسْرَعَوا بِخِتَانِ أَوْلَادِكُمْ فَإِنَّهُ أَطْهَرُ لَهُم‏. (دعائم الإسلام)
س 1- برای ختنه در روایات فرموده روز هفتم بچه انجام بشه، اما چند جا زنگ زدم گفتن کار غلطیه ، زیر سی-چهل روز انجام نمیدیم
ج)- طب جدید میگه یه درصد خوبی احتمال تنگی مجاری ادراری داره زیر یک ماه. ولی ما که برای هردوتا پسرمون 7 روزگی کردیم شد- یک‌ماهگی تا دو ماهگی دیگه شروع به سینه خیز رفتن میکنه کم‌کم و اون موقع اصلا نمیشه دیگه باید بزاری برای سنی که بفهمه وگرنه کار رو چندین باره میکنه- به نقل از استاد مادرشاهی پسر دکتر لباف : خانم دکتر لباف همون وقت که بچه رو از شکم بیرون میاره، پسر رو ختنه میکنه(در صورت رضایت پدر)- خود من، پسرم را سیزده روزه ،پیش جراح عمومی ختنه کردم، و ان قلتی نبود- ببر مطب خصوصی، انجام میدن
س 2- سلام برای ختنه نوزاد چه تجربیات و پیشنهاد هایی دارید؟ روش حلقه یا جراحی؟ ظاهرا از نگاه سنتی، روش جراحی بهترهچه نکاتی رو باید دقت کرد؟در چه وقتی خوبه انجام بشه؟ در تهران کجا رو پیشنهاد میدید؟هزینه ش چقدره؟بیمه تقبل میکنه یا نه؟
ج)- سلمان ساعتیان: حتما یک جای خوب ببرید. یک کلیپی دیدم یک متخصص در تلوزیون می گفت، ختنه ی بد موجب میشه در آینده مردها در رابطه جنسی دچار انزال زودرس بشن و مشکلات بعدش..- فرهاد شیرمحمدی: چیز خاصی نیست ختنه. هرچند سرسری هم نگیر. به نظرم نه لازمه یه جای خیلی خاص بری، و نه بچه ت رو دست این جاهای شلوغ و بی حوصله و زیادی دولتی و رایگان و اینا بده. راه دوری نمیره.نکته ی خاصی نداره. من باشم اگر جراحی خواستم بکنم، حتما دکتر خوب پیدا میکنم.- رضا فرضی: ما بچه اولمون رو با روش حلقه انجام دادیم و دومی رو اخیراً با روش جراحی.زمان اولی، همه می‌گفتن حلقه بهتره و برای دومی، خیلیا می‌گفتن جراحی؛ چون ظاهراً حلقه، عوارضی ممکنه داشته باشه از جمله چسبندگی، برگشت‌پذیری، تنگی مجرا و... که این عوارض در جراحی کمتره ظاهراً.هر دو رو طبق روایات در 7 روزگی بردیم و خدا رو شکر انجام دادن (برخی جاها انجام نمیدن توی این سن).البته برای جراحی، ظاهراً بررسی می‌کنن جثه بچه رو ولی جایی که ما بردیم، انجام می‌داد.هر دوشون به لطف خدا خیلی خوب بوده و فقط جراحی، یه روزی نیاز به مراقبت داره منتهی بچه خیلی اذیت نشد به فضل خدا. هر دو پسر رو بردیم متخصص اطفال آقای باتجربه؛تهران و مسلط و باآرامش انجام دادن.هزینه جراحی الآن حدود 900-2.5 درمیاد و قیمت حلقه حدود 250-700 تومنه. [قیمت مربوط به دی ماه 1399 است. فروردین 1401 کسی نوشته: آزاد ۳۰۰ تومن]البته جراحی هر کسی انجام نمیده چون سخت‌تره و ظریف‌تر.برخی جاها بیمه قبول می‌کنن و برخی جاها نه. منتهی بیمه اونقدری هزینه رو کاهش نمیده.

سوال اصلی:برای ختنه کجا رو پیشنهاد میدهید؟
الف) تهران1- دکتر جلال نژاد سنگسری. جراح هستن و گویا تو بیمارستان های خوب تهران با هزینه بالا ختنه میکنن. آخر هفته ها میان جاهای عام المنفعه تر، مثل درمانگاه فاطمه الزهرا س سپاه سمت نبرد و چند جای دیگه مثل شهر ری و خراسون. ما هردوتا پسرمون بردیم پیششون با هزینه خیلی مناسب و کیفیت خوب.با چه روشی ختنه میکنه؟ حلقه. خوبیش اینه که بچه ی هفت روزه رو هم انجام میده (البته نوزاد رو باید قبلش از دکتر اطفال پرسید چون ناف رو معاینه میکنند که مبادا بخاطر گریه ی زیاد ختنه پاره بشه)= درمانگاه فاطمه الزهرا، بلوار ابوذر، دکتر سنگسری، تلفنشون داخل گوگل هست (اول باید حضوری برید و وقت بگیرید، لازم نیست بچه رو ببرید برای تعیین وقت) (با دفترچه تامین اجتماعی حدودا ۱۵۰ ت میشه [قیمت دی ماه 1399] ظاهرا بخشی اش هم تکمیلی میده)
2- درمانگاه ابوریحان، رایگان انجام می‌ده. دکتر حسینی یکشنبه ها هست. حدود ساعت ۱ ظهر. هر دو بچه من اونجا ختنه شدند. باید وقت گرفت؟ ج: فکر نمیکنم بشه از قبل وقت گرفت برای این دکتر. توی سایت دی کلینیک ابوریحان ببینید. ذیل عنوان درمانگاه اطفال. دکتر جراحی اطفال. دکتر حسینی. ولی وقتش هم سال ۹۴ همین بود، هم سال ۹۷. یکشنبه ها، ظهر ساعت ۱۲ و نیم اونجا باشید حله‌. ختنه ی این دکتره با حلقه ست‌ البته[ظاهرا این دکتر عوض شده و دکتر بعدی لزوما قابل تایید نیست از نظر همین شخص نظردهنده و برای بچه سوم در ختنه با مشکلاتی مواجه شده اند]
3- بیمارستان مصطفی خمینی. کارش خوب بود بچه خیلی کم اذیت شد. قبل رفتن تلفنی هماهنگ کن.4- [بیمارستانِ] محب کوثر. اگر اصرار کنی و بگی راهم دوره، همون روز با چند ساعت معطلی برات انجام میدن.5- بیمارستان نجمیه، دکتر متولیان6- بیمارستان بقیةالله، جمعه صبح انجام می دهد و به روش حلقه.
7- دکتر اسحاق حسینی فوق تخصص اطفال فلکه چهارم تهرانپارس. فقط بگو جراحی کنه و حلقه نندازه.8- دکتر صبور (داییِ صدرا بهرامی). خیابان گیشا، کوچه سوم. جمعه ها ختنه انجام میده. فقط هم جراحی (و نه حلقه). باید وقت بگیرید از قبل. 02188269199. یه کمی قیمت ش بیش از نُرم هست. ولی کارش خوبه و تضمینی!9و10- هر دو پسر رو بردیم متخصص اطفال آقای باتجربه؛تهران و مسلط و باآرامش انجام دادن: برای حلقه، بردیم سمت تهرانپارس: دکتر سید عباس اسحاق‌حسینی؛ فوق تخصص نفرولوژی کودکان.برای جراحی، بردیم سمت سعادت‌آباد: دکتر مقیمی؛ فوق‌تخصص نوزادان.
ب) قم- درمانگاه قرآن و عترت، حضوری باید وقت بگیری
برای تعجیل ظهور امام زمان و عاقبت بخیری بنده و خانواده ام صلواتی هدیه بفرمایید.
undefined۱

۴

۷:۳۱