بازارسال شده از همدلی متصدیان بانک ملی ایران
۰۷۴ حساب کوتاه مدت که سود سپرده به این حساب واریز میشهبلند مدت ۰۵۶
۱۷:۰۶
بازارسال شده از سیبا تحت وب
درود بر شما. جناب طاهری جعفری. بخوایم بدونیم یه نفر تو چه حسابهایی امضادار هست از چه مسیری باید بررسی کنیم؟ مثلا امضا دار بچه هاش امضادار شرکت یا امضا دار حساب خودش
۱۴:۲۵
بازارسال شده از سیبا تحت وب
سلام با اجازه استاد طاهری در مرکز گزینه ۱
۱۴:۲۵
بازارسال شده از سیبا تحت وب
بعد ۹
۱۴:۲۵
بازارسال شده از سیبا تحت وب
سلام حسابهای مشترک مشتری در کدام قسمت از مرکز قابل جستجو میباشد اگر فاقد نمونه امضا باشد
۱۴:۲۵
بازارسال شده از سیبا تحت وب
اگه اشتباه نکنم مرکز گزینه 1 بعد 11ویا محیط سیبا گزینه 4173
۱۴:۲۵
بازارسال شده از سیبا تحت وب
نحوه بازیابی اطلاعات مشتریان مشترک و حساب های مرتبط با آنها بر اساس شماره مشتری خاص
به اطلاع همکاران گرامی میرساند :
گزینه 1 ← 11 محیط مرکز RT00 به منظور بازیابی اطلاعات شماره مشتریان مشترک و حساب های مرتبط با آنها برای شماره مشتری خاص ایجاد گردیده است .
از این گزینه برای تعیین لیست حساب های مشترکی که یک مشتری در آنها سهیم می باشد ، می توان استفاده نمود .به عنوان مثال : برای یافتن لیست حساب های مشترک مشتری که هنگام افتتاح حساب مشترک جدید با پیغام خطای نقض قانون ، یک حساب از این نوع مواجه می گردد ، می توان از این گزینه استفاده کرد و حسابی که باعث بروز این خطا گردیده است را استخراج نمود .
پس از ورود شماره مشتری مورد نظر در گزینه 1 ← 11 ، با زدن کلید Enter لیست شماره مشتریان مشترک مرتبط با شماره مشتری وارد شده نمایش داده میشود با ورود کاراکتر اسلش ( / ) کنار هر یک از شماره مشتری های نمایش داده شده در لیست ، می توان لیست حساب های مرتبط با شماره مشتری مذکور را استخراج نمود .
───────────────ارسال شده در : 1400/10/08 ساعت 15:17:52
کمک یار ملی
به اطلاع همکاران گرامی میرساند :
گزینه 1 ← 11 محیط مرکز RT00 به منظور بازیابی اطلاعات شماره مشتریان مشترک و حساب های مرتبط با آنها برای شماره مشتری خاص ایجاد گردیده است .
از این گزینه برای تعیین لیست حساب های مشترکی که یک مشتری در آنها سهیم می باشد ، می توان استفاده نمود .به عنوان مثال : برای یافتن لیست حساب های مشترک مشتری که هنگام افتتاح حساب مشترک جدید با پیغام خطای نقض قانون ، یک حساب از این نوع مواجه می گردد ، می توان از این گزینه استفاده کرد و حسابی که باعث بروز این خطا گردیده است را استخراج نمود .
پس از ورود شماره مشتری مورد نظر در گزینه 1 ← 11 ، با زدن کلید Enter لیست شماره مشتریان مشترک مرتبط با شماره مشتری وارد شده نمایش داده میشود با ورود کاراکتر اسلش ( / ) کنار هر یک از شماره مشتری های نمایش داده شده در لیست ، می توان لیست حساب های مرتبط با شماره مشتری مذکور را استخراج نمود .
───────────────ارسال شده در : 1400/10/08 ساعت 15:17:52
کمک یار ملی
۱۴:۲۶
بازارسال شده از همکاران محترم حوزه خاتم الانبیاء
نحوه پرداخت هزینه تحصیلی فرزندان کارمندان
️ شاغلین : جهت هزینه تحصیلی یک سند 1202 که پس از امضا توسط کاربران ارشد شعبه توسط تحویلدار ثبت میگردد:بدهکار : سرفصل CO20بستانکار : شماره حساب فرزند کارمند
جهت جایزه تحصیلی یک سند 1202 که پس از امضا توسط کاربران ارشد شعبه توسط تحویلدار ثبت میگردد:بدهکار : سرفصل CO21بستانکار : شماره حساب فرزند کارمند
️ بازنشسته : مرحله پرداخت توسط تحویلدار:هزینه تحصیلی و جایزه تحصیلی هر کدام طی یک سند1202 صادر و پس از امضاء کاربران ارشدتوسط تحویلدار به حساب فرزند همکار بازنشسته واریز گردد:
بدهکار : DC07بستانکار : حساب فرزند کارمند بازنشسته
مراحل ثبت در حسابداری متمرکز ( سایما ) :قالب پرداخت جایزه تحصیلی اولاد بازنشستگان: 11200800قالب تسویه جایزه تحصیلی اولاد بازنشستگان: 11200900قالب پرداخت هزینه تحصیلی اولاد بازنشستگان: 11201000قالب تسویه هزینه تحصیلی اولاد بازنشستگان: 11201100
توجه بفرمایید برای پرداخت هزینه تحصیلی فرزند همکار بازنشسته حتما باید ابتدا یک شماره حساب در نمونه مراکز متعلق به شعبه افتتاح شود:از منوی مدیریت حساب ها - مراکز - تعریف نمونه مراکز مانده دار وارد شوید و در پایین صفحه جستجوی سریع با سرفصل سرفصل 11 رقمی() را وارد و جستجو نمایید.در کادر جدول مانند وسط سرفصل 8 رقمی(11700106) مورد نظر را مشاهده مینمایید. آنرا با زدن تیک انتخاب نمایید.سپس در بالای صفحه شماره حساب مدنظر (مثلا کد شعبه)جهت افتتاح را به همراه شرح آن(پرداخت هزینه تحصیلی فرزندان بازنشستگان) وارد و در پایین صفحه ذخیره را بزنید.از طریق منوی مدیریت اسناد - صدور سند پیش نویس، با انتخاب قالب 11201000 سرفصل 11700106 با شماره حساب مفتوح شده را بدهکار و حساب واسطه 12150106 بستانکار گردد.برای جایزه تحصیلی نیز از طریق منوی مدیریت اسناد - صدور سند پیش نویس، با انتخاب قالب 11200800 سرفصل 11700201 را بدهکار و حساب واسطه 12150106 بستانکار گردد.
از آنجایی که باید مانده این سرفصلها در بعضی از شعب به اداره امور و در شعب مستقل به اداره رفاه منتقل شود به شرح ذیل در سیستم حسابداری باید عمل گردد:
استفاده از قالب 11200900 برای تسویه سرفصل 11700201بدهکار: مرکز صادرهبستانکار: سرفصل11700201
️ شاغلین : جهت هزینه تحصیلی یک سند 1202 که پس از امضا توسط کاربران ارشد شعبه توسط تحویلدار ثبت میگردد:بدهکار : سرفصل CO20بستانکار : شماره حساب فرزند کارمند
جهت جایزه تحصیلی یک سند 1202 که پس از امضا توسط کاربران ارشد شعبه توسط تحویلدار ثبت میگردد:بدهکار : سرفصل CO21بستانکار : شماره حساب فرزند کارمند
️ بازنشسته : مرحله پرداخت توسط تحویلدار:هزینه تحصیلی و جایزه تحصیلی هر کدام طی یک سند1202 صادر و پس از امضاء کاربران ارشدتوسط تحویلدار به حساب فرزند همکار بازنشسته واریز گردد:
بدهکار : DC07بستانکار : حساب فرزند کارمند بازنشسته
مراحل ثبت در حسابداری متمرکز ( سایما ) :قالب پرداخت جایزه تحصیلی اولاد بازنشستگان: 11200800قالب تسویه جایزه تحصیلی اولاد بازنشستگان: 11200900قالب پرداخت هزینه تحصیلی اولاد بازنشستگان: 11201000قالب تسویه هزینه تحصیلی اولاد بازنشستگان: 11201100
توجه بفرمایید برای پرداخت هزینه تحصیلی فرزند همکار بازنشسته حتما باید ابتدا یک شماره حساب در نمونه مراکز متعلق به شعبه افتتاح شود:از منوی مدیریت حساب ها - مراکز - تعریف نمونه مراکز مانده دار وارد شوید و در پایین صفحه جستجوی سریع با سرفصل سرفصل 11 رقمی() را وارد و جستجو نمایید.در کادر جدول مانند وسط سرفصل 8 رقمی(11700106) مورد نظر را مشاهده مینمایید. آنرا با زدن تیک انتخاب نمایید.سپس در بالای صفحه شماره حساب مدنظر (مثلا کد شعبه)جهت افتتاح را به همراه شرح آن(پرداخت هزینه تحصیلی فرزندان بازنشستگان) وارد و در پایین صفحه ذخیره را بزنید.از طریق منوی مدیریت اسناد - صدور سند پیش نویس، با انتخاب قالب 11201000 سرفصل 11700106 با شماره حساب مفتوح شده را بدهکار و حساب واسطه 12150106 بستانکار گردد.برای جایزه تحصیلی نیز از طریق منوی مدیریت اسناد - صدور سند پیش نویس، با انتخاب قالب 11200800 سرفصل 11700201 را بدهکار و حساب واسطه 12150106 بستانکار گردد.
از آنجایی که باید مانده این سرفصلها در بعضی از شعب به اداره امور و در شعب مستقل به اداره رفاه منتقل شود به شرح ذیل در سیستم حسابداری باید عمل گردد:
استفاده از قالب 11200900 برای تسویه سرفصل 11700201بدهکار: مرکز صادرهبستانکار: سرفصل11700201
۷:۵۲
بازارسال شده از استقرار سامانه های متمرکز ویکپارچه
وکالتی نمودن حساب مشتریان برای انجام معاملات در بورس کالا
بااحترام، پیرو دستورالعمل شماره 44934 مورخ 1398/06/13 و با توجه به استقبال اخیر مشتریان برای وکالتی نمودن حساب ایشان به منظور انجام معاملات در بورس کالا (خرید خودرو، سیمان و ...) ، در نظر داشتن نکات ذیل به هنگام وکالتی نمودن حساب مشتری ضروری میباشد:
علاوه بر حساب کوتاه مدت عادی، وکالتی نمودن حساب قرض الحسنه پس انداز مشتریان برای انجام معاملات بورس کالا امکان پذیر میباشد.
انجام خدمت وکالتی نمودن حساب در همه شعب قابل انجام است، لذا از ارجاع مشتری به شعبه افتتاح کننده حساب اکیدا خودداری گردد.
هیچگونه کارمزدی برای وکالتی نمودن حساب متصور نمیباشد. لذا دریافت هرگونه وجه برای انجام خدمت یادشده ممنوع است.
همکاران به منظور وکالتی نمودن حساب مشتریان، به آدرس پرتال بورس https://bourse.bmi.ir/portalserver/signin (مندرج در دستورالعمل شماره 45523 مورخ 1399/03/07) مراجعه نموده و همچنین برای انجام خدمت مذکور، بدوا دستورالعمل صدرالاشاره را به دقت مطالعه نمایند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــنامه شماره 47185 مورخ 1401/06/09مسئول پاسخگو: آقای سلیمانی (شماره تلفن: 88910594 و 88910595 -021)
───────────────ارسال شده در : 1401/06/09 ساعت 15:21:04
کمک یار ملی
بااحترام، پیرو دستورالعمل شماره 44934 مورخ 1398/06/13 و با توجه به استقبال اخیر مشتریان برای وکالتی نمودن حساب ایشان به منظور انجام معاملات در بورس کالا (خرید خودرو، سیمان و ...) ، در نظر داشتن نکات ذیل به هنگام وکالتی نمودن حساب مشتری ضروری میباشد:
علاوه بر حساب کوتاه مدت عادی، وکالتی نمودن حساب قرض الحسنه پس انداز مشتریان برای انجام معاملات بورس کالا امکان پذیر میباشد.
انجام خدمت وکالتی نمودن حساب در همه شعب قابل انجام است، لذا از ارجاع مشتری به شعبه افتتاح کننده حساب اکیدا خودداری گردد.
هیچگونه کارمزدی برای وکالتی نمودن حساب متصور نمیباشد. لذا دریافت هرگونه وجه برای انجام خدمت یادشده ممنوع است.
همکاران به منظور وکالتی نمودن حساب مشتریان، به آدرس پرتال بورس https://bourse.bmi.ir/portalserver/signin (مندرج در دستورالعمل شماره 45523 مورخ 1399/03/07) مراجعه نموده و همچنین برای انجام خدمت مذکور، بدوا دستورالعمل صدرالاشاره را به دقت مطالعه نمایند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــنامه شماره 47185 مورخ 1401/06/09مسئول پاسخگو: آقای سلیمانی (شماره تلفن: 88910594 و 88910595 -021)
───────────────ارسال شده در : 1401/06/09 ساعت 15:21:04
کمک یار ملی
۱۴:۱۴
بازارسال شده از سیبا تحت وب
طلاعیه سایپا جهت وکالتی کردن حساب بانک ملیبدینوسیله به اطلاع متقاضیان محترم می رساند:جهت تعریف حساب وکالتی ، مشتریان محترم بایستی به شعب یکی از بانکهای تجارت ، ملت ، ملی ، صادرات واقتصاد نوین و رفاه مراجعه حضوری داشته باشند و در صورتی که حساب بانک ملی دارند می توانند با مراجعه به سایت بانک ملی https://firoozeh.bmi.ir/signin به صورت آنلاین در این خصوص اقدام نمایند.
۱۴:۱۵
بازارسال شده از استقرار سامانه های متمرکز ویکپارچه
با سلاممشخصات حساب شرکت در شرف تاسیس رو با چه گزینه ای در سیبا به نام شرکت ثبت شده اصلاح کنیم؟؟باتشکر
۱۶:۳۰
بازارسال شده از استقرار سامانه های متمرکز ویکپارچه
استعلام اشخاص حقوقی از سامانه مربوطه استعلام شخص حقوقی در cif نهاب در cif جستجو بر اساس شماره مشتری و ویرایش کامل در cif
۱۶:۳۰
بازارسال شده از استقرار سامانه های متمرکز ویکپارچه
نحوه انجام عملیات لغو خدمت در سامانه جامع مدیریت اطلاعات اشخاص
با احترام ، به اطلاع میرساند:در راستای تسهیل در انجام امور مربوط به اصلاح و ویرایش اطلاعات مشتریان ، امکان انجام عملیات لغو خدمت در سامانه جامع مدیریت اطلاعات اشخاص (سجاا) فراهم شده است .
بر این اساس واحدها در صورت احراز اشتباه کاربری در انجام عملیات رفع نقص در سامانه سجاا می بایست مراحل ذیل را انجام نمایند :
در سامانه تحویلداری تحت وب سیبا تمامی حسابهای مرتبط با شماره مشتری مربوطه شناسایی و برای هرکدام عملیات دستور ویژه " واریز و برداشت از حساب غیر مجاز می باشد" ثبت گردد .
سوابق عملیات های مالی و غیر مالی انجام پذیرفته بر روی حسابهای مرتبط از زمان وقوع اشتباه بررسی و اقدامات لازم در خصوص برگشت آن انجام پذیرد .
نکته : در صورتیکه عملیات مالی و غیر مالی بر روی حساب ها انجام پذیرفته باشد ، عملیات برگشت با اطلاع رسانی به اشخاص ذینفع انجام پذیرد .
درخواست لغو خدمت(unlock) توسط معاون شعبه و رئیس شعبه در سامانه سجاا شامل شماره مشتری کد ملی نامعتبر ، نام ، نام خانوادگی ، نام پدر ، شماره شناسنامه و تاریخ تولد برای اشخاص حقیقی و شماره مشتری ، شناسه ملی نامعتبر ، نام مشتری ، تاریخ ثبت و شماره ثبت برای اشخاص حقوقی برای اصلاح ثبت گردد.
نکته : در صورت انجام عملیات ادغام شماره مشتری توسط شعب ، ضروری است اقدامات لازم در خصوص مکاتبه با اداره کل مدیریت عملیات بانکی به منظور برگشت آن انجام پذیرد.
هم زمان درخواست لغو خدمت شامل موارد ذیل از طریق مکاتبه اتوماسیون به دایره انفورماتیک اداره امور متبوع ارسال گردد. - شماره مشتری رفع نقص شده ؛ - حساب / حسابهای مرتبط ؛ - تاریخ انجام عملیات رفع نقص ؛ - شرح وضعیت عملیات های مالی و غیر مالی انجام پذیرفته بر روی حساب و برگشت آن؛ - وضعیت انجام عملیات ادغام شماره مشتری ؛
دوایر انفورماتیک درخواست مذکور را بررسی و پس از تایید ، مکاتبه مربوطه را به دایره بازرسی اداره امور ارجاع نمایند.
در صورت موافقت با درخواست ، بازرس محترم ادارات امور شعب از طریق سامانه سجاا و مراجعه به منوی گزارش درخواست لغو خدمت (unlock) لغو خدمتهای درخواستی را مشاهده می نماید و تایید /عدم تایید را در سامانه جامع سجاا اعمال می نماید.
نکته : در صورت عدم تایید درخواست ، دلایل عدم پذیرش و راهنمایی لازم در خصوص نحوه تعیین تکلیف آن از طریق سامانه پیشخوان خدمت به شعبه اعلام گردد .
پس از تایید توسط بازرس ، امکان اصلاح اطلاعات مشتری مذکور از طریق سامانه سجاا برای کاربر شعبه فراهم می گردد.
نکات قابل توجه :
عملیات ثبت درخواست در شعب مستقل توسط معاونین شعب و تایید آن توسط روسای مربوطه قابل انجام می باشد. گزارش عملیات سیستمی در سامانه ثبت می گردد و حسب درخواست در اختیار واحدهای نظارتی و مراجع ذیصلاح قرار خواهد گرفت .
ـ_______________________دستورالعمل شماره47441 مورخ 1401/11/12مرجع صدور دستورالعمل : اداره کل اطلاعات بانکیواحد و مسئول پاسخگو: شرکت داده ورزی سداد - جناب آقای سالارپور ( شماره تلفن: 9-88704848-021 داخلی 148 )
کمک یار ملی
با احترام ، به اطلاع میرساند:در راستای تسهیل در انجام امور مربوط به اصلاح و ویرایش اطلاعات مشتریان ، امکان انجام عملیات لغو خدمت در سامانه جامع مدیریت اطلاعات اشخاص (سجاا) فراهم شده است .
بر این اساس واحدها در صورت احراز اشتباه کاربری در انجام عملیات رفع نقص در سامانه سجاا می بایست مراحل ذیل را انجام نمایند :
در سامانه تحویلداری تحت وب سیبا تمامی حسابهای مرتبط با شماره مشتری مربوطه شناسایی و برای هرکدام عملیات دستور ویژه " واریز و برداشت از حساب غیر مجاز می باشد" ثبت گردد .
سوابق عملیات های مالی و غیر مالی انجام پذیرفته بر روی حسابهای مرتبط از زمان وقوع اشتباه بررسی و اقدامات لازم در خصوص برگشت آن انجام پذیرد .
نکته : در صورتیکه عملیات مالی و غیر مالی بر روی حساب ها انجام پذیرفته باشد ، عملیات برگشت با اطلاع رسانی به اشخاص ذینفع انجام پذیرد .
درخواست لغو خدمت(unlock) توسط معاون شعبه و رئیس شعبه در سامانه سجاا شامل شماره مشتری کد ملی نامعتبر ، نام ، نام خانوادگی ، نام پدر ، شماره شناسنامه و تاریخ تولد برای اشخاص حقیقی و شماره مشتری ، شناسه ملی نامعتبر ، نام مشتری ، تاریخ ثبت و شماره ثبت برای اشخاص حقوقی برای اصلاح ثبت گردد.
نکته : در صورت انجام عملیات ادغام شماره مشتری توسط شعب ، ضروری است اقدامات لازم در خصوص مکاتبه با اداره کل مدیریت عملیات بانکی به منظور برگشت آن انجام پذیرد.
هم زمان درخواست لغو خدمت شامل موارد ذیل از طریق مکاتبه اتوماسیون به دایره انفورماتیک اداره امور متبوع ارسال گردد. - شماره مشتری رفع نقص شده ؛ - حساب / حسابهای مرتبط ؛ - تاریخ انجام عملیات رفع نقص ؛ - شرح وضعیت عملیات های مالی و غیر مالی انجام پذیرفته بر روی حساب و برگشت آن؛ - وضعیت انجام عملیات ادغام شماره مشتری ؛
دوایر انفورماتیک درخواست مذکور را بررسی و پس از تایید ، مکاتبه مربوطه را به دایره بازرسی اداره امور ارجاع نمایند.
در صورت موافقت با درخواست ، بازرس محترم ادارات امور شعب از طریق سامانه سجاا و مراجعه به منوی گزارش درخواست لغو خدمت (unlock) لغو خدمتهای درخواستی را مشاهده می نماید و تایید /عدم تایید را در سامانه جامع سجاا اعمال می نماید.
نکته : در صورت عدم تایید درخواست ، دلایل عدم پذیرش و راهنمایی لازم در خصوص نحوه تعیین تکلیف آن از طریق سامانه پیشخوان خدمت به شعبه اعلام گردد .
پس از تایید توسط بازرس ، امکان اصلاح اطلاعات مشتری مذکور از طریق سامانه سجاا برای کاربر شعبه فراهم می گردد.
نکات قابل توجه :
عملیات ثبت درخواست در شعب مستقل توسط معاونین شعب و تایید آن توسط روسای مربوطه قابل انجام می باشد. گزارش عملیات سیستمی در سامانه ثبت می گردد و حسب درخواست در اختیار واحدهای نظارتی و مراجع ذیصلاح قرار خواهد گرفت .
ـ_______________________دستورالعمل شماره47441 مورخ 1401/11/12مرجع صدور دستورالعمل : اداره کل اطلاعات بانکیواحد و مسئول پاسخگو: شرکت داده ورزی سداد - جناب آقای سالارپور ( شماره تلفن: 9-88704848-021 داخلی 148 )
کمک یار ملی
۱۴:۲۵
بازارسال شده از استقرار سامانه های متمرکز ویکپارچه
سلام همکار عزیز ، پس از ارائه کد رهگیری انتقال توسط مشتری ، ابتدا باید انتقال گیرنده دارای حساب کوتاه مدت نزد بانک ملی باشد . در صورت داشتن وارد سامانه جامع عمره مفرده می شویم و در غیر اینصورت ابتدا یک حساب کوتاه مدت افتتاح و بعد از 24 ساعت وارد سامانه جامع عمره مفرده شده و در کارتابل زائر با وارد کردن کد ملی انتقال دهنده و کلیک راست بر روی سطر انتخاب شده گزینه انتقال رو زده و کد ملی انتقال گیرنده رو وارد می کنین ، سپس سیستم برای چاپ سند یک برگ 1201 خواسته و بعد یک برگ 576 برای واریز می خواهد که پس از اخذ چاپ مجددا در کارتابل زائر کد ملی جدید رو وارد کرده و راست کلیک و چاپ کارت ثبت نام رو می زنین . بعد از انجام مراحل فوق وارد سیستم مرکز شده و گزینه 4 21 رو زده و کد رهگیری صادره از طریق سامانه جامع عمره مفرده رو وارد کرده و تائیدیه اخذ می کنیم و سپس ماننده بستن سپرده بلند مدت در سیستم وب عمل می کنیم . لازم بذکر است که در حساب کوتاه مدت انتقال گیرنده حتما مبلغ 8.000.000 ریال موجودی باشد . چون بعد از یکی دو روز سیستم بصورت اتوماتیک موجودی حساب را برداشته و سپرده 7.950.000 حج افتتاح می نماید .
۱۴:۲۵
۹:۳۴
۹:۳۶
بازارسال شده از استقرار سامانه های متمرکز ویکپارچه
سپاس از شما. مدنظر بیشتر آدرس سامانه ای که باید در سامانه ثبت شود ؟ لطفا آدرس سامانه رو بزرگواری کنید.
۱۳:۲۵
بازارسال شده از استقرار سامانه های متمرکز ویکپارچه
با لینک زیر وارد سامانه بشید http://172.27.0.199/form/formlogin.php
۱۳:۲۵
بازارسال شده از کمک یار ملی
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
بازارسال شده از کانون صنفی کارکنان شبکه بانکی کشور
۲:۳۱