بله | کانال اخبار ستاد مدارس مسجدمحور
ا

اخبار ستاد مدارس مسجدمحور

۱۳عضو

در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمی‌شود.

thumbnail
جلسه با آقای میری ...

۱۰:۵۷

thumbnail

۱۰:۴۴

thumbnail

۱۰:۴۵

روایات
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:مَن أعطاهُ اللَّهُ حِفظَ کتابِهِ فَظَنَّ أنَّ أحَداً اعطىَ أفضَلَ مِمّا اعطىَ فقد غَمَطَ أفضَلَ النِّعمَةِ.
هر کس که خدا نعمت حفظ کتاب خود را به او عطا کند و آن کس گمان کند که به دیگران نعمتى بزرگ‌تر از این نعمت او داده شده است، بى‌گمان نسبت به بزرگ‌ترین نعمت تحقیر و ناسپاسى روا داشته است.میزان الحکمه: 10/ 4816 ؛ کنزالعمّال: 2317
حدیث درجات بهشت
حدیث لا فرق بینی و بین حامل القرآن
من اجلال الله اجلال حامل القرآن
کسی که به حافظ قرآن اهانت کند مثل این که به خدا اهانت کرده ... لعنة الله علیه

اشرف مخلوقات انسان نیست قرآن است و حتی بالاتر از اهلبیت علیهم‌السلام است
امیرالمؤمنین علیه‌السلامقرآن آنی نیست که بر لوح‌ها نوشته می‌شود قرآن آنیست که بر قلب‌ها نوشته می‌شود
هدف حفظ قرآن قرآن شدن هست
من قرأ القرآن و هو شاب مؤمن (حفظ کند) اختلط القرآن بلحمه و دمه...
کسی که قرآن شد دیگر هر جایی نمی‌رود هر کاری نمی‌کند
جملات عجیب حضرت آقا:من اگر چیزی از معنویت داشته باشم که ندارم حاضرم بدهم و حفظ قرآن را بگیرمحاضرم عضوی از اعضایم را بدهم و حفظ قرآن را بگیرم
شبههشمر هم حافظ قرآن بودمثل زباله‌دانی است که قرآن در آن قرار گرفته
تکریم حفاظامیرالمؤمنین علیه‌السلام دست سارق را قطع نکردند چون حافظ سوره بقره بود
مرحوم اقبالهر روز صبح پدرم می‌پرسید چه می‌کنی می‌گفتم قرآن می‌خوانم تا چند روز ادامه داشت تا از او پرسیدم چرا می‌پرسی گفت چگونه می‌خوانی آنطوری بخوان که گویا خدا بر تو می‌خواند اینطور شد که اروپا رفت و سالم ماند

۱۰:۴۶

شیوه حفظمقدمهمعمولا به کسی نمی‌گوییم چطور درس بخوان چطور حفظ کنحفظ روش داردحفظ طوطی‌واربرخی فکر می‌کنند باید اینقدر بخوانند تا حفظ شوندمثلا مراکز استان‌ها را تکرار میکردیم فارس شیرازپایه اصلی حفظ تمرکز است نه تکرارروخوانی و روانخوانی با استماع ترتیل و صحیح‌خوانی بررسی شده باشدترجمه و مفاهیم را چند ساعت قبل باید خوانده باشداینجاست که با دو بار خواندن حفظ می‌شود البته نباید تلقین کند نمی‌توانددو بار از رو دو بار از حفظقسمت اول را اگر فراموش می‌کند حالا هر دو قطعه را از رو بخوان تا از روتا پایان جایی که حفظ می‌کند دائم برمیگردد از اولتمرکز یعنی توجه به مفاهیم و آهنگ و کلمات شروع و پایان و قرینه گذاشتن و ارتباط معنایی و منطقیundefinedحفظ تصویری یا سمعیبه تجربه حفظ سمعی بهتر استمثل دعاهایی که از رسانه شنیدیم و حفظ شدیم کندتر ولی ماندگارتر استخصوصا اگر زمزمه شودبرای همین صفحه را که حفظ شدی نباید دیگر نگاه کنیچون اگر بدانی در دسترست هست مثل شماره تلفنی که در گوشی هست حفظ نمی‌کنیتثبیت:بیست دقیقه نیم ساعت نگه می‌دارد بعد تا دو ساعت بعد هر دو سه ساعت تا حفظ بعدی تکرار کنی هفت هشت بار تا حفظ بعدی (یک شبانه‌روز)مرور:این صفحه را با ده برابر آن (ده درس) دوره می‌کنی بدون قرآن در دست بودنیعنی اگر امروز صفحه یازده هستم یازده را هشت بار می‌خوانم و یک تا ده را یک بارفردا ۱۲ هشت بار و ۲ تا ۱۱ یک باراز ابتدا تا آنجا را هم دو بار مرور در طول هفتهوقتی زیاد شد جزء قدیم یک باربهترین زمان حفظ جدید متفاوت است اما اکثرا قائل به شب هستند شب با نشاط و گرسنه و تشنه نبودن، اما باید زمان ثابت شود تا بدن عادت کند نظم در زمان مهم استاما مرور صبح خوبهقرآن حفظ بدون ترجمه و خط درشت و صفحه خلوتبهرامپور برای ترجمهخط مشکی براق نباشدسقف بلند برای حفظ بهتر است

۱۱:۵۳

شیوه‌های کلاسداریحفظ جدید زیر نظر استاد و در کلاسکم یکی دو خط یکی دو آیهبا همان سبک دو بار تکرار جمعی و بعد بدون نگاه با هم و بعد دو سه نفر هم جدا جدابعد دو قطعه از حفظ با همساعت کلاس۲۰ دقیقه ده درس و سپس حفظ جدیدده درس همخوانی یا تک تک پرسیدن۲۰ دقیقه روانخوانی یا صحیح‌خوانی و ترجمه مفاهیم نکات تربیتی آیات روز بعد۲۰ دقیقه استماع حفظ روز بعد با هدف۱. آشنایی ذهن با کلمات و آیات۲. ترتیل‌خوانی و تجوید و لحنبعد از مدتی خود بچه‌ها می‌گویند دو خط کمه زیادش کندر پایه متوسطه هر کدام از حفظ و ده درس و مرور یک زنگ دارد
چند نکتهرقابت منفی است و متکی به نمره و امتیاز نباید بارآورد: الا بذکر الله تطمئن القلوب نشه تضطرب القلوباداره کلاس به صورت جمعی به جای فرد به فرد وقتی فقط جلوی استاد بخواند دیگر نمی‌تواند جلوی بقیه بخواندکلاس‌ها بالای ده نفر نشودجمع‌خوانی در کنار تک‌خوانی. چون خودش لذت‌بخش است و آنان را برای جمع‌خوانی هم آماده می‌کند.جز تثبیت بقیه بهتره با بقیه و در جمع باشد
بر فرض امتیازدهی از ضعیف استفاده نکنید متوسط تا عالی۱۰ امتیاز مفاهیم ۲۰ امتیاز تجوید و ترتیل ۷۰ امتیاز حفظمفاهیم برداشت شما چیست گفتگومحورحفظ اگر اشتباه را تذکر دادید یکی دو امتیاز اگر نتوانست ۲ امتیاز حرکت اشتباه هم نصف این با تذکر و بدونش

۱۳:۰۹

thumbnail
جلسه بازدید و هم‌اندیشی خانم جمالی با خانم شکراللهی مدیر مسجدمدرسه حضرت ولیعصر شهرک محلاتی

۷:۴۲

thumbnail
شرکت در جلسه تربیت مربی آقای کرباسچی در مسجد فائق

۲۰:۲۲

بازارسال شده از مدارس مسجدمحور تهران (خلاصه)
thumbnail
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedنشست و افطاری مدیران و فعالان مدارس مسجدمحور استان تهران در ماه مبارک رمضان (چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه) در مسجد کمیل (مجموعه مسجدستان) برگزار شدundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
در این جلسه مدیران مدارس مسجدمحور به لزوم همکاری بیشتر بین مدارس تأکید داشتند.در بخشی از جلسه آقای سعیدی‌نژاد اخبار و گزارش‌هایی درباره مدارس مسجدمحور ارائه فرمودند.در بخشی دیگر این جلسه آقای خداوردی درباره امکان فعالیت‌های کارآفرینانه در مدارس ارائه داشتند.همچنین آقای کرباسچی درباره تربیت مربی با مدیران به گفتگو پرداختند.

حضار جلسه


undefined کانال خلاصه مطالب مدارس مسجدمحورble.ir/masjedmadresehzil.ink/masjid

۱۰:۳۸

بازارسال شده از مدارس مسجدمحور تهران (خلاصه)
thumbnail

۱۰:۳۸

بازارسال شده از مدارس مسجدمحور تهران (خلاصه)
thumbnail

۱۰:۳۸

بازارسال شده از مدارس مسجدمحور تهران (خلاصه)
thumbnail

۱۰:۳۸

بازارسال شده از مدارس مسجدمحور تهران (خلاصه)
thumbnail

۱۰:۳۸

بازارسال شده از مدارس مسجدمحور تهران (خلاصه)
thumbnail

۱۰:۳۸

thumbnail
جلسه مشترک تربیت مربی

۱۳:۰۷

thumbnail
جلسه مربیان ادبستان جواد الائمه ع

۷:۴۶

thumbnail
جلسه با مسجدمدرسه روح‌اللهمسجد بقیة الله شهرک شهید کلاهدوزمنطقه ۱۴

۱۲:۴۰

thumbnail

۱۲:۴۰