بله | کانال شمس الوحی
عکس پروفایل شمس الوحیش

شمس الوحی

۵۷۶عضو
بازارسال شده از برنامه فراز
thumbnail
undefined دولت امام زمان عج فقط دولت شیعیان نیستچه کسی بیشترین نشانه های ظهور را محقق کرده است؟
undefinedگفتگو با دکتر محمود مطهری نیاundefined استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه مهدویت
undefinedمشاهده گفتگوی کامل:undefined مشاهده کامل ویدیو در آپارات



گفتگوهایی برای روزهای فراز ایران..undefined

undefinedبا ما همراه باشید:undefined بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرامundefined آپارات | یوتیوب

۱۲:۳۴

شمس الوحی
undefined undefined دولت امام زمان عج فقط دولت شیعیان نیست چه کسی بیشترین نشانه های ظهور را محقق کرده است؟ undefinedگفتگو با دکتر محمود مطهری نیا undefined استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه مهدویت undefinedمشاهده گفتگوی کامل: undefined مشاهده کامل ویدیو در آپارات گفتگوهایی برای روزهای فراز ایران..undefined undefinedبا ما همراه باشید: undefined بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام undefined آپارات | یوتیوب
undefined گفتگوهایی برای فهم روایت الهی و تمدنی از جنگundefined به سردبیری هسته منظومه فکری علامه طباطبایی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلامundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
undefined آینده الهی تاریخ...
undefined اندیشه پایان تاریخ یکی از ارکان شکل دهنده مکاتب است. هر یک از مکاتب به میزان آن که عامل محرک تاریخ را چه بدانند نقطه پایانی تاریخ حیات بشر در این کره خاکی را تصویر می کنند. مارکسیسم پایان تاریخ را جامعه بی طبقه می داند و لیبرالیسم بهترین نظام سیاسی حاکم بر جهان را جامعه آزاد و لیبرال معرفی می کند. در ادیان الهی و ابراهیمی؛ تصویر نهایی تاریخ، آینده ای توحیدی است. در نگاه مکتب شیعه، «ظهور، رجعت و قیامت» مراتب یک حقیقت هستند. در این نگاه، انسان به مانند مسافری است که به دنبال گم شده خود گشته و همه گزینه های ممکن را در طول تاریخ امتحان کرده اما در نهایت به این حال رسیده که جز راه نجات الهی و جز ولیّ الهی کسی نمی تواند زندگی وی را سامان داده و او را به سرمنزل سعادت و خوشبختی رهنمون سازد. در این میان آن چه که موجب بیداری بشر و حرکت وی به سمت آرمان های توحیدی است، ادراک ظلم و ستمی است که توسط مستکبران عالم بر بشر روا داشته می شود. بر این مبنا، میدان اصلی مبارزه در جهان میان مستضعفان و مستکبران عالم است. به همین دلیل می توان گفت که تلاش برای بیداری مستضعفان عالم و ایجاد جبهه ای مقاوم در جهت مبارزه با ظلم، مهم ترین رکن در تحقق آرمان توحید در زندگی بشر می باشد.


undefined ۱. ر.ک المیزان ج ۲ ص۱۰۶: ظهور، رجعت و قیامت مراتب یک حقیقت هستند. ۲. ر.ک المیزان ج۴ ص۱۰۷: غایت، افق و هدف اجتماع، روح ساری در فعالیت های جامعه

#فراز
@shamsolvahy

۱۲:۳۴

thumbnail
undefined مرحوم علّامه‌ی طباطبائی از پدیده‌های کم‌نظیر حوزه‌های علمیّه‌ی ما در طول قرنها است؛ انصافاً یک پدیده‌ی کم‌نظیری است.مقام معظم رهبری ۱۴۰۲/۸/۱۷
undefinedبا توجه به نزدیکی ایام سالگرد رحلت مرحوم علامه طباطبایی (رضوان الله علیه)، ان شاالله طی چند پست آینده، به مرور گوشه‌هایی از ابعاد شخصیتی، سلوک اخلاقی و مجاهدت‌های فکری این عالم ربانی از کلام مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) خواهیم پرداخت.
با ما همراه باشید...
#علامه_طباطبایی #رهبر_انقلاب#پدیده_کم_نظیر

undefined هسته منظومه فکری علامه طباطبایی (ره)
با ما همراه باشید: بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
undefined @shamsolvahy

۱۷:۳۴

thumbnail
undefined تشکیل پایگاه فکری تهاجمی را باید از علامه طباطبائی یاد بگیریم
undefined یک خصوصیّت جذاب... جهادِ فکریِ کم‌نظیرِ آقای طباطبائی در بحبوحه‌ی تهاجم اندیشه‌های وارداتی و بیگانه است*... هم با اصول فلسفه و هم با بیانات تفسیری... این کتاب المیزان سرشار است از مسائل سیاسی و اجتماعی که... اینها امروز هم مسائلِ روزِ ما است؛ اینها در اختیار افراد قرار میگرفت. این پایگاه فکری تهاجمی را مرحوم آقای طباطبائی به وجود آورد؛ این، آن کاری است که به نظر من ماها باید این کار را از آقای طباطبائی یاد بگیریم: *تشکیل پایگاه‌های فکری پُرکننده‌ی خلأ‌ها و دارای جنبه‌ی تهاجم، نه موضع انفعالی و تدافعی.
undefined بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی. ۱۴۰۲/۸/۱۷
#علامه_طباطبایی #جهاد_فکری#پدیده_کم_نظیر#پایگاه_فکری_تهاجمی
undefined هسته منظومه فکری علامه طباطبایی (ره)
با ما همراه باشید: بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
undefined @shamsolvahy

۱۵:۴۳

thumbnail
undefined شاگردپروری
undefined یک جنبه‌ی دیگر علمی این بزرگوار علامه طباطبایی]، مسئله‌ی شاگردپروری است. این شاگردپروریِ مرحوم آقای طباطبائی چیز عجیبی است. این یکی از هنرهای هر عالِمی است؛ در بین علما داریم کسانی که شاگردپرورند و شاگردهای زیادی دارند؛ مرحوم آقای طباطبائی از این قبیل آدمها است*... تربیتِ شاگردِ فیلسوف مثل شهید مطهّری، مثل شهید بهشتی، مثل مرحوم آقای مصباح و دیگران، و مثل بعضی از بزرگانی که امروز هستند، تربیت امثال اینها را به تعدادی که از درس مرحوم آقای طباطبائی استفاده کردند، بنده هیچ سراغ ندارم در هیچ کس دیگری؛ مسئله‌ی شاگردپروری. تا فلاسفه‌ی بعدیِ زمانِ ما که در تهران کسانی بودند [مثل] مرحوم آمیرزا احمد آشتیانی، قبل از ایشان مرحوم آمیرزا مهدی آشتیانی، یا مرحوم آقای آملی (رضوان الله علیهم)؛ خب اینها فیلسوف بودند، منتها تربیت شاگرد از اینها به قدر آقای طباطبایی معهود نیست؛ ایشان زنده کرد فلسفه را و انصافاً فیلسوف‌سازی کرد.

undefinedحالا این نکته هم جالب است که *شاگردان ایشان - یعنی بسیاری از شاگردان ایشان - غالباً جزو نقش‌آفرینان در انقلاب اسلامی‌اند.
در این مجلس خبرگانی که قانون اساسی را نوشت، تعداد زیادی از آن افراد شاگردهای مرحوم آقای طباطبائی هستند؛ چه در مجلس خبرگان، چه قبل از مجلس خبرگان در آن جمعی که قانون اساسی نوشته میشد که مرحوم آقای مطهّری هم جزو آنها بود، اینها شاگردهای مرحوم آقای طباطبائی هستند. و تعدادی از شهدای بنامِ انقلاب اسلامی از شاگردهای آقای طباطبائی‌اند؛ شهید مطهّری شاگرد ایشان است، شهید بهشتی شاگرد ایشان است، شهید قدّوسی شاگرد ایشان است، شهید آشیخ علی حیدری نهاوندی شاگرد ایشان است؛ از این قبیل شهدای برجسته شاگردهای آقای طباطبائی (رضوا‌ن الله علیه) هستند، بعضی هم بحمدالله در قید حیاتند که منشأ افادات زیادی هستند.

undefined بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی. ۱۴۰۲/۸/۱۷

#علامه_طباطبایی
#جهاد_فکری
#شاگرد_پروری
#پایگاه_فکری_تهاجمی

undefined هسته منظومه فکری علامه طباطبایی (ره)

با ما همراه باشید: [بله
| ایتا | تلگرام | اینستاگرام

undefined @shamsolvahy

۱۵:۵۹

thumbnail
به مناسبت ایام سالگرد رحلت علامه طباطبایی (رضوان الله تعالی علیه)
در سال‌های اخیر، جریان‌هایی کوشیده‌اند با تفسیرهای تقلیل‌دهنده، علامه طباطبایی را از متن جامعه، انقلاب و مسائل زمانه جدا نشان دهند؛روایت هایی که او را تنها در حاشیه‌های فلسفه و تفسیر محدود نشان می‌دهد و نقش اجتماعی، تربیتی و جهادی او را نادیده می‌گیرد.
اما واقعیت آن است که امروز انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری به مکتب اجتماعی علامه طباطبایی نیازمند است. همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند:undefined علامه یک «پایگاه فکری تهاجمی» در برابر هجوم اندیشه‌های بیگانه بنا کرد.undefined جهاد فکریِ کم نظیر او، حصارهای اعتقادی جامعه را مستحکم کرد.undefined و از همه مهم‌تر، شاگردان فراوانی تربیت کرد که بسیاری از ایشان غالباً جزو نقش آفرینان در انقلاب اسلامی بودند.
دوره مدینةالمیزان (۱):آشنایی با جایگاه مکتب فکری و عملی مرحوم علامه در فضای تولید علوم انسانی تلاشی است برای بازخوانی همین نقش مغفول:undefined مشی علمی و عملی علامهundefined نظام اندیشه و مکتب فکری ایشانundefined و اینکه چگونه از ظرفیت فکری مکتب اجتماعی علامه برای تولید علوم انسانی اسلامی استفاده کنیم.
undefined شامل:۹ جلسه فیلم همایشی + ۱۲ جلسه فیلم آموزشی
در این دوره، اساتید تلاش کرده‌اند روایتی از سیره علمی و عملی حیات علامه طباطبایی را نشان دهند که چگونه یک فیلسوف، مفسّر، عارف و نظریه‌ساز اجتماعی توانست از دل یک منطق واحد و منسجم، مکتبی تأثیرگذار بنا کند.

undefined تخفیف ویژه سالگرد (مدت محدود)تخفیف عمومی: 40 درصدتخفیف ویژه دانشجویان و طلاب: 60 درصد

undefined ثبت نام و تهیه کد تخفیف
undefined اطلاعات بیشتر: ۰۹۱۰۴۰۵۵۰۴۶
#هسته_منظومه_فکری_علامه_طباطبایی
با ما همراه باشید: بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
undefined @shamsolvahy

۱۳:۵۰

thumbnail
undefined مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) به مناسبت ایام ارتحال مرحوم علامه طباطبایی (رض) برگزار می‌کند:
undefined «مَصیر دو مکتب»
undefined نشست علمی با موضوع «بررسی نسبت مکتب فکری و سیاسی-اجتماعی علامه طباطبایی (رض) با مکتب امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی»
undefinedبخش اول: با ارائه استاد علی جعفری هُرستانی | استاد و پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
undefinedبخش دوم: با ارائه آقای مجتبی قادری | پژوهشگر هسته منظومه فکری علامه طباطبایی (رض)
undefined یکشنبه ۲۵ آبان | ساعت ۱۰ الی ۱۲
undefined جلسه به صورت مجازی برگزار می‌شود.
undefined پیوند شرکت در نشست مجازی

#هسته_منظومه_فکری_علامه_طباطبایی
با ما همراه باشید: بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام

۱۵:۵۵

شمس الوحی
undefined undefined مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) به مناسبت ایام ارتحال مرحوم علامه طباطبایی (رض) برگزار می‌کند: undefined «مَصیر دو مکتب» undefined نشست علمی با موضوع «بررسی نسبت مکتب فکری و سیاسی-اجتماعی علامه طباطبایی (رض) با مکتب امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی» undefinedبخش اول: با ارائه استاد علی جعفری هُرستانی | استاد و پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) undefinedبخش دوم: با ارائه آقای مجتبی قادری | پژوهشگر هسته منظومه فکری علامه طباطبایی (رض) undefined یکشنبه ۲۵ آبان | ساعت ۱۰ الی ۱۲ undefined جلسه به صورت مجازی برگزار می‌شود. undefined پیوند شرکت در نشست مجازی #هسته_منظومه_فکری_علامه_طباطبایی با ما همراه باشید: بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
undefined*نسبت علامه طباطبایی با انقلاب اسلامی چیست؟*
undefined*این سوال، چندسالی است که در عرصه فکری جامعه ما زیاد مطرح می شود*. برخی افراد نیز تلاش می کنند تا با شبهه افکنی پیرامون علامه، ایشان را فردی مخالف با جریان انقلاب و نهضت حضرت امام معرفی کنند. برای پاسخ به این سوال از جهت رفع شبهه، فعالیت های خوبی انجام شده است اما به نظر می رسد که برای پاسخ دقیق این سوال، هم نیازمند به شناخت حقیقت انقلاب اسلامی هستیم و هم بایست مکتب فکری اجتماعی علامه طباطبایی را بهتر درک کنیم تا بتوانیم ربط و نسبت علامه با انقلاب را بشناسیم.
undefined*انقلاب اسلامی به دنبال تشکیل حاکمیت توحید و اسلام در حیات انسانی و عرصه سیاسی و اجتماعی است. این انقلاب به دنبال کنار زدن اندیشه سکولار و از بین بردن ایده حاکمیت زمینی و بشری و زندگی اجتماعی بدون خداست.*
undefinedسوال اصلی این است که آیا مکتب فکری اجتماعی علامه طباطبایی با شکل گیری چنین پدیده ای مخالفت دارد؟ پاسخ کوتاه و مختصر این که مکتب علامه نه تنها با چنین پدیده ای مخالفت ندارد بلکه خود موید آن بوده و از زمینه سازان به وجود آمدن چنین جریانی بوده است.
undefinedدلایل و شواهد برای پاسخ به این سوال زیاد است اما در میان آثار علمی و کنش های علامه می توان به یک کنش مشخص اشاره کرد که نسبت علامه با ایده انقلاب اسلامی را به وضوح نشان می دهد. انتشار آثاری که عبارتند از: مقاله «مرجعیت و تقلید در اسلام و شیعه» و مقاله «ولایت و زعامت» که برای اولین بار در کتاب «بحثی درباره مرجعیت و روحانیت» به چاپ رسیده اند.
undefinedاین آثار هم به لحاظ نظری و اندیشه ای در یک رتبه فاخر به ارائه فلسفه اجتماعی اسلام و ایده حکومت اسلامی می پردازد و هم به لحاظ شرایط تاریخی در یک برهه حساس تاریخی نوشته شده است. در طرح سیاسی اجتماعی علامه، حکومت دینی نقش محوری و اساسی دارد به گونه ای که برپایی و اقامه دین بدون اقامه حکومت ممکن نخواهد بود.
undefinedدر نشست مجازی «مصیر دو مکتب»*، بر اساس همین دغدغه، به ارائه زمینه تاریخی و اثرگذاری این اثر و هم چنین نقاط برجسته محتوایی آن پرداخته شد.

undefined*گزارش این نشست به زودی منتشر می شود.

#هسته_منظومه_فکری_علامه_طباطبایی
undefined با ما همراه باشید: بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام

۴:۴۶

7106765928657592066_350059026987633.mp3

۴۹:۱۱-۲۳.۵۸ مگابایت
undefined «مَصیر دو مکتب»
undefined نشست علمی با موضوع «بررسی نسبت مکتب سیاسی-اجتماعی علامه طباطبایی (رض) با مکتب امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی»
undefinedبا ارائه آقای مجتبی قادری | پژوهشگر هسته منظومه فکری علامه طباطبایی (رض)
undefined یکشنبه ۲۵ آبان ماه
undefinedموضوعات مطرح شده:
00:35] طرح مسئله و نقد رویکرد شبهه‌محور

[06:04] روابط امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی (رض) در بستر تاریخی

[13:55] بزنگاه تاریخی و نقش ایجابی علامه طباطبایی (رض)

[20:18] زمینه‌های نگارش کتاب «بحثی درباره مرجعیت و روحانیت»

[28:18] تبیین اندیشه حکومت ولایی در آثار علامه طباطبایی (رض)

[40:02] مغالطه جدی آقای کدیور و پاسخ به آن

[44:55] جمع‌بندی مباحث و تبیین نسبت میان امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی (رض)

undefined [مطالعه متن گزارش جلسه

undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined نشانی صفحات مجازی هسته مکتب امام خمینی (ره)
بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
undefined نشانی صفحات مجازی هسته منظومه فکری علامه طباطبایی (رض)
بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام

۱۵:۲۹

شمس الوحی
undefined به مناسبت ایام سالگرد رحلت علامه طباطبایی (رضوان الله تعالی علیه) در سال‌های اخیر، جریان‌هایی کوشیده‌اند با تفسیرهای تقلیل‌دهنده، علامه طباطبایی را از متن جامعه، انقلاب و مسائل زمانه جدا نشان دهند؛ روایت هایی که او را تنها در حاشیه‌های فلسفه و تفسیر محدود نشان می‌دهد و نقش اجتماعی، تربیتی و جهادی او را نادیده می‌گیرد. اما واقعیت آن است که امروز انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری به مکتب اجتماعی علامه طباطبایی نیازمند است. همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند: undefined علامه یک «پایگاه فکری تهاجمی» در برابر هجوم اندیشه‌های بیگانه بنا کرد. undefined جهاد فکریِ کم نظیر او، حصارهای اعتقادی جامعه را مستحکم کرد. undefined و از همه مهم‌تر، شاگردان فراوانی تربیت کرد که بسیاری از ایشان غالباً جزو نقش آفرینان در انقلاب اسلامی بودند. دوره مدینةالمیزان (۱):آشنایی با جایگاه مکتب فکری و عملی مرحوم علامه در فضای تولید علوم انسانی تلاشی است برای بازخوانی همین نقش مغفول: undefined مشی علمی و عملی علامه undefined نظام اندیشه و مکتب فکری ایشان undefined و اینکه چگونه از ظرفیت فکری مکتب اجتماعی علامه برای تولید علوم انسانی اسلامی استفاده کنیم. undefined شامل: ۹ جلسه فیلم همایشی + ۱۲ جلسه فیلم آموزشی در این دوره، اساتید تلاش کرده‌اند روایتی از سیره علمی و عملی حیات علامه طباطبایی را نشان دهند که چگونه یک فیلسوف، مفسّر، عارف و نظریه‌ساز اجتماعی توانست از دل یک منطق واحد و منسجم، مکتبی تأثیرگذار بنا کند. undefined تخفیف ویژه سالگرد (مدت محدود) تخفیف عمومی: 40 درصد تخفیف ویژه دانشجویان و طلاب: 60 درصد undefined ثبت نام و تهیه کد تخفیف undefined اطلاعات بیشتر: ۰۹۱۰۴۰۵۵۰۴۶ #هسته_منظومه_فکری_علامه_طباطبایی با ما همراه باشید: بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام undefined @shamsolvahy
thumbnail
undefined چرا «مدینه المیزان»؟
undefined از زبان شرکت‌کنندگان بشنوید
برای انتخاب یک مسیر آموزشی، هیچ‌چیز مطمئن‌تر از شنیدن تجربه کسانی که پیش از ما این راه را رفته‌اند، نیست.در این پست بخشی از تجربه‌ها و برداشت‌های شرکت‌کنندگان دوره مدینه‌المیزان را مرور می‌کنیم.
به جمع ما در مدینه‌المیزان بپیوندید…
undefined دوره را با تخفیف ویژه ایام سالگرد رحلت علامه طباطبایی (رض) تهیه کنید. (مدت محدود)تخفیف عمومی: 40 درصدتخفیف ویژه دانشجویان و طلاب: 60 درصد

undefined ثبت نام و تهیه کد تخفیف
#هسته_منظومه_فکری_علامه_طباطبایی
با ما همراه باشید: بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
undefined @shamsolvahy

۷:۱۵

شمس الوحی
undefined به مناسبت ایام سالگرد رحلت علامه طباطبایی (رضوان الله تعالی علیه) در سال‌های اخیر، جریان‌هایی کوشیده‌اند با تفسیرهای تقلیل‌دهنده، علامه طباطبایی را از متن جامعه، انقلاب و مسائل زمانه جدا نشان دهند؛ روایت هایی که او را تنها در حاشیه‌های فلسفه و تفسیر محدود نشان می‌دهد و نقش اجتماعی، تربیتی و جهادی او را نادیده می‌گیرد. اما واقعیت آن است که امروز انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری به مکتب اجتماعی علامه طباطبایی نیازمند است. همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند: undefined علامه یک «پایگاه فکری تهاجمی» در برابر هجوم اندیشه‌های بیگانه بنا کرد. undefined جهاد فکریِ کم نظیر او، حصارهای اعتقادی جامعه را مستحکم کرد. undefined و از همه مهم‌تر، شاگردان فراوانی تربیت کرد که بسیاری از ایشان غالباً جزو نقش آفرینان در انقلاب اسلامی بودند. دوره مدینةالمیزان (۱):آشنایی با جایگاه مکتب فکری و عملی مرحوم علامه در فضای تولید علوم انسانی تلاشی است برای بازخوانی همین نقش مغفول: undefined مشی علمی و عملی علامه undefined نظام اندیشه و مکتب فکری ایشان undefined و اینکه چگونه از ظرفیت فکری مکتب اجتماعی علامه برای تولید علوم انسانی اسلامی استفاده کنیم. undefined شامل: ۹ جلسه فیلم همایشی + ۱۲ جلسه فیلم آموزشی در این دوره، اساتید تلاش کرده‌اند روایتی از سیره علمی و عملی حیات علامه طباطبایی را نشان دهند که چگونه یک فیلسوف، مفسّر، عارف و نظریه‌ساز اجتماعی توانست از دل یک منطق واحد و منسجم، مکتبی تأثیرگذار بنا کند. undefined تخفیف ویژه سالگرد (مدت محدود) تخفیف عمومی: 40 درصد تخفیف ویژه دانشجویان و طلاب: 60 درصد undefined ثبت نام و تهیه کد تخفیف undefined اطلاعات بیشتر: ۰۹۱۰۴۰۵۵۰۴۶ #هسته_منظومه_فکری_علامه_طباطبایی با ما همراه باشید: بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام undefined @shamsolvahy
thumbnail

۷:۱۵

شمس الوحی
undefined به مناسبت ایام سالگرد رحلت علامه طباطبایی (رضوان الله تعالی علیه) در سال‌های اخیر، جریان‌هایی کوشیده‌اند با تفسیرهای تقلیل‌دهنده، علامه طباطبایی را از متن جامعه، انقلاب و مسائل زمانه جدا نشان دهند؛ روایت هایی که او را تنها در حاشیه‌های فلسفه و تفسیر محدود نشان می‌دهد و نقش اجتماعی، تربیتی و جهادی او را نادیده می‌گیرد. اما واقعیت آن است که امروز انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری به مکتب اجتماعی علامه طباطبایی نیازمند است. همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند: undefined علامه یک «پایگاه فکری تهاجمی» در برابر هجوم اندیشه‌های بیگانه بنا کرد. undefined جهاد فکریِ کم نظیر او، حصارهای اعتقادی جامعه را مستحکم کرد. undefined و از همه مهم‌تر، شاگردان فراوانی تربیت کرد که بسیاری از ایشان غالباً جزو نقش آفرینان در انقلاب اسلامی بودند. دوره مدینةالمیزان (۱):آشنایی با جایگاه مکتب فکری و عملی مرحوم علامه در فضای تولید علوم انسانی تلاشی است برای بازخوانی همین نقش مغفول: undefined مشی علمی و عملی علامه undefined نظام اندیشه و مکتب فکری ایشان undefined و اینکه چگونه از ظرفیت فکری مکتب اجتماعی علامه برای تولید علوم انسانی اسلامی استفاده کنیم. undefined شامل: ۹ جلسه فیلم همایشی + ۱۲ جلسه فیلم آموزشی در این دوره، اساتید تلاش کرده‌اند روایتی از سیره علمی و عملی حیات علامه طباطبایی را نشان دهند که چگونه یک فیلسوف، مفسّر، عارف و نظریه‌ساز اجتماعی توانست از دل یک منطق واحد و منسجم، مکتبی تأثیرگذار بنا کند. undefined تخفیف ویژه سالگرد (مدت محدود) تخفیف عمومی: 40 درصد تخفیف ویژه دانشجویان و طلاب: 60 درصد undefined ثبت نام و تهیه کد تخفیف undefined اطلاعات بیشتر: ۰۹۱۰۴۰۵۵۰۴۶ #هسته_منظومه_فکری_علامه_طباطبایی با ما همراه باشید: بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام undefined @shamsolvahy
thumbnail

۷:۱۵

شمس الوحی
undefined به مناسبت ایام سالگرد رحلت علامه طباطبایی (رضوان الله تعالی علیه) در سال‌های اخیر، جریان‌هایی کوشیده‌اند با تفسیرهای تقلیل‌دهنده، علامه طباطبایی را از متن جامعه، انقلاب و مسائل زمانه جدا نشان دهند؛ روایت هایی که او را تنها در حاشیه‌های فلسفه و تفسیر محدود نشان می‌دهد و نقش اجتماعی، تربیتی و جهادی او را نادیده می‌گیرد. اما واقعیت آن است که امروز انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری به مکتب اجتماعی علامه طباطبایی نیازمند است. همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند: undefined علامه یک «پایگاه فکری تهاجمی» در برابر هجوم اندیشه‌های بیگانه بنا کرد. undefined جهاد فکریِ کم نظیر او، حصارهای اعتقادی جامعه را مستحکم کرد. undefined و از همه مهم‌تر، شاگردان فراوانی تربیت کرد که بسیاری از ایشان غالباً جزو نقش آفرینان در انقلاب اسلامی بودند. دوره مدینةالمیزان (۱):آشنایی با جایگاه مکتب فکری و عملی مرحوم علامه در فضای تولید علوم انسانی تلاشی است برای بازخوانی همین نقش مغفول: undefined مشی علمی و عملی علامه undefined نظام اندیشه و مکتب فکری ایشان undefined و اینکه چگونه از ظرفیت فکری مکتب اجتماعی علامه برای تولید علوم انسانی اسلامی استفاده کنیم. undefined شامل: ۹ جلسه فیلم همایشی + ۱۲ جلسه فیلم آموزشی در این دوره، اساتید تلاش کرده‌اند روایتی از سیره علمی و عملی حیات علامه طباطبایی را نشان دهند که چگونه یک فیلسوف، مفسّر، عارف و نظریه‌ساز اجتماعی توانست از دل یک منطق واحد و منسجم، مکتبی تأثیرگذار بنا کند. undefined تخفیف ویژه سالگرد (مدت محدود) تخفیف عمومی: 40 درصد تخفیف ویژه دانشجویان و طلاب: 60 درصد undefined ثبت نام و تهیه کد تخفیف undefined اطلاعات بیشتر: ۰۹۱۰۴۰۵۵۰۴۶ #هسته_منظومه_فکری_علامه_طباطبایی با ما همراه باشید: بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام undefined @shamsolvahy
thumbnail

۷:۱۵

بازارسال شده از مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
thumbnail
#ببینید
undefined منطق متفکرمحوری و اختصاصات علامه طباطبایی | به بیان جناب آقای علی جعفری هرستانی در دوره ویدیویی مدينةالمیزان (۱)
undefinedundefined حجم بالایی از معارف اجتماعی سیاسی، در حوزه فلسفه سیاسی، فلسفه اقتصاد، فلسفه اجتماع در تفسیر المیزان بروز و ظهور داشته. چراکه المیزان در طی فرآیند عرضه مسائل اجتماعی از سوی شاگردان به علامه طباطبایی و در پاسخ به جریان های فکری مخالف نگارش شده است.
undefined به جمع ما در مدینه‌المیزان بپیوندید…
undefined دوره را با تخفیف ویژه ایام سالگرد رحلت علامه طباطبایی (رض) تهیه کنید. (مدت محدود)تخفیف عمومی: 40 درصدتخفیف ویژه دانشجویان و طلاب: 60 درصد
undefined ثبت نام و تهیه کد تخفیف
#هسته_منظومه_فکری_علامه_طباطبایی
undefinedundefinedundefinedundefinedundefined
undefined #مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
undefined Rushd.irundefined @rushdisuundefined @shamsolvahy

۱۳:۰۷

مقاله حکومت اسلامی و ولایت فقیه در فلسفه سیاسی علامه طباطبایی.pdf

۱.۳ مگابایت

undefined مصیر دو مکتب
undefinedارائه صورت گرفته در خصوص بررسی نسبت علامه طباطبایی و انقلاب اسلامی مبتنی بر پژوهشی است که بر اساس همین دغدغه در هسته منظومه فکری علامه طباطبایی رض انجام شده است. در این مقاله ما به دنبال آن بودیم تا با بررسی زمینه های اجتماعی و سیاسی دوره نگارش مقالات «ولایت و زعامت» و «مرجعیت و تقلید در اسلام و شیعه» به شناخت قصد و کنش علامه طباطبایی در خصوص حکومت اسلامی و ولایت فقیه بپردازیم.
در ادامه به معرفی این مقاله خواهیم پرداخت:
undefinedعنوان«حکومت اسلامی و ولایت فقیه در فلسفه سیاسی علامه طباطبایی»
undefinedنویسندگان: جناب آقای مجتبی قادری (پژوهشگر هسته منظومه فکری علامه طباطبایی (رض) مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع))جناب آقای حسین قاسمی (دبیر و پژوهشگر هسته منظومه فکری علامه طباطبایی رض مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام)دکتر محمد صادق نصرت پناه (عضو هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق علیه السلام)
undefinedچکیده مقاله: پژوهش حاضر با بهره گیری از روش قصدگرای اسکینر ، انتشار مقالات «ولایت و زعامت در اسلام» و «اجتهاد و تقلید در اسلام و شیعه» توسط علامه طباطبایی را کنش گفتاری ایشان در دهه 40 شمسی تلقی کرده و با هدف صورت بندی طرح نظری فلسفه سیاسی علامه طباطبایی و فهم قصد ایشان از انتشار این مقالات سامان گرفته است. اين پژوهش با پاسخ به طرح سؤال «طرح حکومت اسلامی و ولایت فقیه در فلسفه سیاسی علامه طباطبایی چیست؟»، با بررسی شرایط زمینه ای (اجتماعی- تاریخی) و متنی (مقالات منتشر شده) به نسبت یابی طرح ایشان با سایر متفکران این دوره پرداخته وطرح مختار ایشان را ارائه می دهد. در انتهاء مشخص می شود که علامه طباطبایی با اثبات عقلی ضرورت حکومت اسلامی و ولایت فقیه در عصر غیبت، نسبت مردم با سازمان ولایت را صورت بندی می‌کند. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که قصد ایشان از این کنش، «تثبیت عقلی و فلسفی نظام اجتماعی و سیاسی دین با محوریت تشکیل سازمان ولایت» بوده است.
undefined با ما همراه باشید: بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام

۱۱:۲۳

بازارسال شده از مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
thumbnail
#ببینید
undefined روایتی تحلیلی از تحقق مکتب فکری علامه طباطبایی | به بیان جناب آقای حسین قاسمی در دوره ویدیویی مدينة الميزان (۱)
undefinedundefined اصلی ترین نقطه‌ای که علامه طباطبایی به عنوان نقطه تغییر و رسالت خود در فضای حوزه علمیه قم می بیند، اصلاح فکری و معنوی قلب جامعه است.
undefined به جمع ما در مدینه‌المیزان بپیوندید…
undefined دوره را با تخفیف ویژه ایام سالگرد رحلت علامه طباطبایی (رض) تهیه کنید. (مدت محدود)تخفیف عمومی: 40 درصدتخفیف ویژه دانشجویان و طلاب: 60 درصد
undefined ثبت نام و تهیه کد تخفیف
#هسته_منظومه_فکری_علامه_طباطبایی
undefinedundefinedundefinedundefinedundefined
undefined #مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
undefined Rushd.irundefined @rushdisuundefined @shamsolvahy

۱۳:۵۱

thumbnail
undefined در دوره مدینه المیزان چه می‌آموزید؟
undefined ما در این دوره از کلیات عبور می‌کنیم و به تحلیل «پروژهٔ فکری و عملی» علامه طباطبایی می‌پردازیم:
undefined کشفِ «انقلاب خاموش» علامه برای اصلاح ساختار حوزه undefined بررسی نقش ایشان در «پیچ تاریخی تمدن اسلامی»undefined یادگیریِ «منطق متفکر محوری» برای تولید علوم انسانی undefined شرح «منطق فهم و تولید علم» در اندیشه علامهundefinedتبیین «اختصاصات مکتب فکری علامه طباطبایی» در تولید علوم انسانی اسلامی
undefined یک منظومهٔ کامل؛ از روش‌شناسی علمی تا کنشگری اجتماعی.
undefined به جمع ما در مدینه‌المیزان بپیوندید…
undefined دوره را با تخفیف ویژه ایام سالگرد رحلت علامه طباطبایی (رض) تهیه کنید. (مدت محدود)تخفیف عمومی: 40 درصدتخفیف ویژه دانشجویان و طلاب: 60 درصد
undefined ثبت نام و تهیه کد تخفیف
#هسته_منظومه_فکری_علامه_طباطبایی
با ما همراه باشید: بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
undefined @shamsolvahy

۱۳:۳۹

thumbnail

۱۳:۳۹

thumbnail
undefined*اساتید دوره مدینه المیزان چه کسانی هستند؟*
مدرسان این دوره، ترکیبی قوی از اساتید سطوح عالی حوزه و اساتید دانشگاهی هستند که متمرکز بر آثار و اندیشه علامه طباطبایی (رض) فعالیت می کنند.
undefined*استاد حجت‌الاسلام محمدرضا عابدینی undefinedحجت‌الاسلام امین اسدپور undefinedحجت‌الاسلام دکتر زهیر انصاریان undefinedجناب آقای علی جعفری هرستانیundefined دکتر مرتضی جوانعلی‌آذرundefinedجناب آقای حسین قاسمی*
undefined به جمع ما در مدینه‌المیزان بپیوندید…
undefined دوره را با تخفیف ویژه ایام سالگرد رحلت علامه طباطبایی (رض) تهیه کنید. (مدت محدود)تخفیف عمومی: 40 درصدتخفیف ویژه دانشجویان و طلاب: 60 درصد
undefined ثبت نام و تهیه کد تخفیف
#هسته_منظومه_فکری_علامه_طباطبایی
با ما همراه باشید: بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
undefined @shamsolvahy

۶:۳۱

thumbnail

۶:۳۱