عکس پروفایل طهورط

طهور

۱۱۵عضو

14021020-01 ماه رجب.mp3

۲.۰۷ مگابایت
undefined #صوت undefined قابلیت ویژه نفس انسان در ماه رجبundefined گفتاری از استاد حسینی شاهرودیundefined 20 ـ دی ـ 1402
@sharabetahour

۱۵:۴۵

طهور
undefined undefined قابلیت ویژه نفس انسان در ماه رجب undefined گفتاری از استاد حسینی شاهرودی undefined 20 ـ دی ـ 1402 undefined صوت در ادامهundefinedundefined کانال طهور @sharabetahour
undefined قابلیت ویژه نفس انسان در ماه رجبundefined گفتاری از استاد حسینی شاهرودیundefined 20 ـ دی ـ 1402
undefined تفاوت ماه رجب ـ و دو سه ماه بعد از آن که اخوات ماه رجب حساب می‌شوند ـ با سایر ماه‌ها، تفاوت میان قطره و دریاست؛ تفاوت میان آب راکد و آب جاری یا انهار بزرگ است.undefined ماه رجب این‌گونه است که اگر کسی موفق به درک آن بشود، مجاری روح و نفس انسان آن‌چنان گشوده می‌شود که گویی رحمت الهی به‌صورت رودخانه و نهرهای بزرگ وارد روح و نفس انسان می‌شود.undefined این از اقتضائات تکوینی این ماه است و این‌که چرا این‌گونه است، در جاهای دیگر اشاراتی داشتیم که تکرار آن لازم نیست.undefined آن‌چه اهمیت دارد این است که در این ماه نفس انسان این استعداد و قابلیتش پای کار می‌آید و به‌گونه‌ای است که انگار مثل کودکی است که دهان باز کرده، فقط باید غذا را در اختیارش قرار دهند. نفس انسان در این ماه این‌جوری است. به همین خاطر است که ـ اوج آن در ماه مبارک رمضان است ـ گفته شده که آدم بخوابد هم عبادت است. این‌که بخوابد عبادت است، تغییر و تحولی از ناحیه خدای متعال نیست، تغییر از ناحیه خدای متعال هیچ‌وقت امکان‌پذیر نیست. خدای متعال تام الفاعلیه است. عین نور، عین وجود، عین کمالات، عین تجلی است. این‌گونه نیست که گاهی تجلی کند، گاهی تجلی نکند؛ او اصلاً تجلی است، نه تجلی کردن یا متجلی شدن. این قابلیت‌هاست که زمینه دریافت تجلی کمتر یا تجلی بیشتر را فراهم می‌کند.undefined ماه رجب، ماه بندگی است، ماه عبادت خدای متعال، ماه درخواست کردن، تقاضا کردن از خدای متعال است. استعداد و قابلیت ویژه‌ای در نفس انسان وجود دارد. برخلاف برخی از ماه‌ها که انقباض وجود دارد، این ماه ماه انبساط است، ماه انفتاح نفس انسان و دروازه‌های ورودی نفس انسان است. بنابراین همین‌که آدم وارد این ماه بشود، فقط اندک توجهی داشته باشد که این ماه، ماه رجب هست، این ماه ماه خیر و برکت عیان و آشکار هست، به اندازه همان ورودش به این ماه متأثر هست و آثار و کمالات را به‌دست می‌آورد.undefined البته اگر کسی بیشتر از این توجه داشته باشد، یعنی در این ماه هم اهل فکر و تأمل باشد و هم اهل عبادت و ریاضت و اطاعت از خدای متعال بلکه انقیاد از خدای متعال باشد، طبعاً آثار و برکاتش آن اندازه هست که در تصور هیچ متصوری نمی‌گنجد. undefined بنابراین توجه کردن به اعمال و عبادت این ماه، چه عبادات خاص این ماه که برخی اذکار و ادعیه و زیارات و مانند آن‌هاست و چه عبادات دیگری که اجتماعی و اقتصادی و ایثار کردن و انفاق کردن و مانند آن‌هاست، در این‌جا این زمینه را فراهم می‌کند که بی‌نهایت برابر ماه‌های قبل، بنده‌ای که وارد این ماه شده از برکات و تجلیات خدای متعال برخوردار شود.undefined این تجلیات یا برکات چه توجه داشته باشیم، چه نداشته باشیم، حاضر و حاصل می‌شود، یعنی ما آن را دریافت می‌کنیم. ممکن است که در این‌جا وقتی که در معرض این تجلیات قرار می‌گیریم، نفهمیم که فرق آن با ماه قبلی چه شد؟ علتش آن است که ما توجه به خودمان نداریم، علم به علم نداریم، احاطه علمی بر همه حیثیت‌های وجودی‌مان نداریم، نمی‌توانیم درک کنیم و الا اتفاق افتاده ولو ندانیم.undefined بنابراین این تعبیر که گاهی می‌گویند فرق بین مسلمان‌ها و غیرمسلمان‌ها یا فرق این ماه و آن ماه در خود ما چیست؟ از ماه مبارک رمضان پنج روز که می‌گذرد، همان آدم‌های قبلی هستیم! [پاسخش این است که] ما آدم‌های قبلی نیستیم، یعنی هر عبادتی چه آگاهانه و عالمانه، چه تشریعی چه تکوینی، اثر خاص و ویژه خودش را در نفس انسان دارد، ولو این‌که این اثر آن‌قدر آشکار نیست که خودمان بفهمیم یا دیگران بفهمند.
کانال طهور @sharabetahour

۱۵:۵۶

بازارسال شده از طهور
thumnail
undefined عشق به معارف؛ مرتبه اعلای رغائبundefined مراتب و مصادیق رغائبundefined گفتاری از استاد حسینی شاهرودی ویژه لیلۀ الرغائب (اولین جمعه ماه رجب)

undefined صوت در ادامهundefinedundefined
کانال طهور @sharabetahour

۱۴:۱۵

بازارسال شده از طهور
undefined عشق به معارف؛ مرتبه اعلای رغائبundefined مراتب و مصادیق رغائبundefined گفتاری از استاد حسینی شاهرودی ویژه لیلۀ الرغائب (اولین جمعه ماه رجب)
undefined در نگاه مشهور و متعارف می‌گویند لیلة الرغائب شبی است که باید آدم آرزو کند و هر تقاضایی که از خدای متعال دارد، به زبان و عملش اظهار کند تا خدای متعال آرزوهایش را برآورده کند. این سخن نادرست نیست ولی مرتبه ادنی (پایین‌ترین مرتبه) رغائب است. آرزو کردن و تقاضا کردن و از خدا خواستن در همه ایام و لیالی سال امر پسندیده است و شاید ممکن است امشب (جمعه اول ماه رجب) پسندیده‌تر هم باشد. بنابراین رد نمی‌کنیم که رغائب این نیست اما درجه پایین است.undefined درجه کامل رغائب عبارت است از تحقق یافتن میل‌ها و رغبت‌ها یا رغبت کردن به خوبی‌ها و امور پسندیده در عمل. همچنان‌که در جاهایی هست که انسان خوف یا در تعبیر عرفانی و دینی رهبت دارد، یعنی از چیزی می‌ترسد. نقطه مقابل رهبت، رغبت است، یعنی یک چیز را دوست دارد، نه این‌که به زبان می‌آورد و دعا می‌کند، نه، اصل این‌که ما چنین میلی داشته باشیم، این خود درجات مختلفی دارد.undefined اولین درجه آن است که هم میل و رغبت به عمل صالح داشتن، هم آن را به فعلیت رساندن و هم رفتارهای متناسب با این رغبت از خود نشان دادن. مثل این‌که گاهی کسی به ما می‌گوید بفرمایید بخورید، می‌گوییم میل نداریم یعنی رغبت نداریم؛ نه این‌که سیر هستیم، ممکن است گرسنه هم هستیم ولی به هر دلیلی میل نداریم. ولی اگر کسی رغبت داشته باشد، حداقل قدری از این غذا می‌خورد، اگر زیادتر باشد، به‌قدر متعارف می‌خورد و اگر رغبتش خیلی زیاد باشد، بیشتر از حد متعارف می‌خورد.undefined رغبتی که در این شب گفته می‌شود، این است که اولاً در اولین درجه به اعمال صالح و پسندیده رغبت داشته باشید، ثانیاً در مرتبه فعلیت و عمل هم اعمال صالح را انجام بدهید، آن اندازه که رغبت دارید.undefined مرتبه کامل‌تر، رغبت به خُلقیات پسندیده و فضایل و مکارم اخلاقی است که به همین‌گونه است. یعنی اولاً به مکارم اخلاقی رغبت داشته باشد، یعنی وقتی که یک خلق خوب را در دیگران می‌بیند، با همه وجود تشویق و تحسین کند ولو صدایش به او نمی‌رسد ولی در دل خود می‌گوید احسنت. قدم دیگر این است که خلق‌های پسندیده را در عمل نشان بدهد یعنی کارهایی که نشان دهنده خلق پسندیده است را انجام بدهد.undefined مرتبه سوم، رغبت به معارف است؛ یعنی فهمیدن، ادراک کردن؛ میل و رغبت و اشتیاق و عشق به فهمیدن داشته باشد و در عمل هم تلاش کند که بفهمد.undefined گمان بنده بر این است که این رغبت در مقابل رهبت است. اما در عین حال آرزو داشتن و تقاضا کردن و دعا کردن هم امر پسندیده است ولی نسبت آن رغبت و آرزو که در بین مردم رواج دارد با این رغبتی که در مقابل رهبت است، مانند پاشیدن آب جلوی حیات خانه و آب دادن به گل و باغچه است.undefined آبی که جلوی خانه پاشیده می‌شود، هیچ گل و گیاهی از آن به بار نمی‌آید و هیچ اثری ندارد، اما جلوی گرد و غبار را می‌گیرد. کسانی که صرفاً آرزو دارند و از رغائب جمعه اول ماه رجب فقط آرزو و دعای آن را دارند، این حداقل جلوی گرد و غبارها را می‌گیرد، اما نباید انتظار داشت که از این رغبت‌ها معرفت، خلق حسن یا عمل صالح پدید بیاید.

۱۴:۱۵

بازارسال شده از طهور

13950126laylatorraqaeb.mp3

۲.۵۵ مگابایت
undefined #صوت
undefined عشق به معارف؛ مرتبه اعلای رغائبundefined مراتب و مصادیق رغائبundefined گفتاری از استاد حسینی شاهرودی ویژه لیلۀ الرغائب (اولین جمعه ماه رجب)

۱۴:۱۵

بازارسال شده از طهور
undefined شرح برخي عبارات دعاي رجبيه
undefined پرسش:با عرض سلام و ادب حضور استاد ارجمند، در یکی از ادعیه ماه مبارک رجب می‌خوانیم « اللهم انی اسئلک بمعانی جمیع ما یدعوک به ولاة امرک» تا اینجا که می‌فرماید «یعرفک بها من عرفک» ضمیر «ها» به چه بر می‌گردد؟ و عبارت « فتقها و رتقها بیدک بدؤها منک و عودها الیک» به چه معناست؟ در ادامه می‌فرماید «فبهم ملأت سمائک و ارضک...» آیا مرجع ضمیر «هم» همان مرجع ضمیر «ها» در عبارت فوق است. مقامات و علامات الهی به چه معناست؟ در انتهای این دعا از خداوند می‌خواهیم که «و اصلح لنا خبیئة اسرارنا». از محضرتان تقاضا دارم درباره این عبارت نیز توضیح بفرمایید. با عرض سپاس و تشکر.
undefined پاسخ از استاد حسینی شاهرودی:با نام خدادعاي ماه رجبundefined از بازگشت ضمير پرسيده بوديد، يادآوري مي‌کنم که با توجه به اين نکته که ماه رجب مقدمه ماه شعبان است و ماه شعبان، ماه ظهور ولايت اعظم الهي در صورت ختم نبوت و ولايت و تجليِ احمديِ محمدي است، مغز و محور اعمال اين ماه، عبوديت به منظور دريافت استعداد درک محبت و ولايت در ماه بعد است. از اين‌رو، اشاره‌ها بلکه صراحت‌هايي که دل را متوجه مقصد اصلي نمايد، بسيار است که يکي از آن‌ها توقيع مبارک حضرت بقية الله صلوات‌الله‌عليه است.undefined البته چنان‌که مي‌دانيد، ماه شعبان، ماه ولايت و مقدمه ماه مبارک رمضان است. از اين‌رو، در اعمال و اوراد و ادعيه اين ماه، اشارت‌ها و صراحت‌هاي بسياري به‌منظور آشکار ساختن حقيقت توحيد وجود دارد.undefined به‌هرحال، توضيحي در باره ارجاع ضميرهاي ياد شده عرض مي‌کنم:undefined تعابير شريف توقيع مبارک، در برخي از فرازها نشان مي‌دهد که مقصود از «يعرفک بها»، «لافرق بينک و بينهم»، «فتقها و رتقها»، «بدئها و عودها» همان است که در ضميرهاي «فجعلتهم»، «المعلنون»، «الواصفون» و مانند آن و نيز ضميرهاي «انهم عبادک»، «فبهم ملأت» و مانند آن مقصود است. به اعتبار لفظ «ولاة»، ضمير «ها» آمده است و بنابر نظر حقير که لفظ «مقامات» نيز با واژه ولاة، جز از جهت اجمال و تفصيل يا ظهور و بطون تفاوت چنداني ندارد، به اعتبار اين واژه (مقامات) نيز ضمير «ها» آمده است و به اعتبار واژه‌هاي «عبادک»، «خلقک»، ضمير «هم» آمده است.undefined بر اين اساس، مقصود از اسئلک بما نطق فيهم، فجعلتهم معادن ... و ارکاناً، يعرفک بها من عرفک، لافرق بينک و بينهم الاّ انهم عبادک تا آخر اين فراز، همان واليان امر الهي است که امين بر اسرار و توصيف کنندگان چيزي هستند که ديگران مجاز بدان نيستند. فرازهايي از زيارت جامه کبيره، امين الله و آل يس نيز بدان اشاره بلکه تصريح دارند.undefined بر اين اساس، واليان او، معادن کلمات، ارکان توحيد و آيات و مقامات اويند و عبارت «لا تعطيل لها»، وصف مقامات، آيات و کلمات است نه وصف ولاة.undefined بنابر آن‌چه که درباره گمان خويش گفتم، ميان مقامات و توحيد و آيات از سويي و ولايت از ديگر سو، تفاوت اساسي وجود ندارد. مهم‌ترين تفاوت آن دو که سبب دوگانگي ظاهري شده است، تفاوت در اجمال و تفصيل يا ظهور و بطون است. از اين ديدگاه، ولايت، ظاهر توحيد است و توحيد، باطن ولايت.undefined بر اين اساس، عبارت «لا تعطيل لها» که وصف مقامات است، وصف ولاة نيز هست و در نتيجه، ولاة در عين حال که معدن کلمات هستند، خود کلمات نيز هستند و در عين حال که ارکان توحيد هستند، به اعتبار عدم تعدد حقيقي ميان ارکان و صاحب آن، توحيد نيز هستند بلکه حصن و حقيقت توحيدند. توضيح بيشتري در مقاله‌اي که در بزرگ‌داشت مرحوم قاضي طباطبايي نوشته شد، آمده است.undefined يادآوري اين نکته بد نيست که فهم اين دعا با فهم دعاي کميل، قرين و يا بدان بستگي دارد. چنان‌که برخي از تعابير اين دعا را بايد با فهم زيارت جامعه کبيره، فهم نمود.undefined عبارت «بهم ملأت سمائک و ارضک» را با تعابيري چون، «نحن والله الاسماء الحسني»، و «باسمائک التي ملأت ارکان کل شئ» و نيز با «ارواحکم في الارواح» و مانند آن مقايسه کنيد.undefined عبارت« بدؤها منک و عودها اليک» را با عبارت «بکم فتح الله و بکم يختم» و نيز با «اياب الخلق اليکم و حسابهم عليکم» مقايسه کنيد.undefined يا خبيئة توضيح و تأکيد بر اسرار است، در اين صورت همه اسرار ما از مکنونات است و از او مي‌خواهيم که آن را مکنون نگه‌دارد و يا آن که قيد اسرار است. در اين صورت، اسرار بر دو قسم است‌. قسمي از آن آشکار مي‌گردد و قسمي ديگر ممکن است در کمون خويش باقي بماند. در اين صورت، مقصود از خبيئه همين قسم دوم است.

کانال طهور @sharabetahour

۱۴:۱۲

بازارسال شده از طهور
thumnail
undefined امام جواد (علیه السلام)؛ پاداش كمال شيعيانundefined گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
undefined متن کامل در پایگاه اطلاع‌رسانی طهور به نشانی زیر:https://b2n.ir/s41592
کانال طهور @sharabetahour

۶:۵۲

thumnail
undefined عبودیت از ذاتیات بیّن وجود انسان کامل استundefined شرح #اصول_کافی ـ درس 217#کتاب_توحید
undefined صوت در ادامهundefinedundefinedکانال طهور @sharabetahour

۱۳:۳۹

kafi217-Tohid099-13951205.mp3

۱۵.۷۹ مگابایت
undefined #صوتundefined عبودیت از ذاتیات بیّن وجود انسان کامل استundefined شرح #اصول_کافی ـ درس 217#کتاب_توحید
کانال طهور @sharabetahour

۱۳:۴۳

طهور
undefined undefined عبودیت از ذاتیات بیّن وجود انسان کامل است undefined شرح #اصول_کافی ـ درس 217 #کتاب_توحید undefined صوت در ادامهundefinedundefined کانال طهور @sharabetahour
undefined عبودیت از ذاتیات بیّن وجود انسان کامل استundefined شرح #اصول_کافی ـ درس 217#کتاب_توحید
undefined️ ادامه [حدیث 128]undefined️ اولیت مذکور در روایت (فَأَوَّلُ مَنْ نَطَقَ) اولیت زمانی نیست و رتبی است؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد این کثرت، کثرت علمی است، نه کثرت عینی. ثانیاً این مرتبه مربوط به عین ثابت موجودات نیست.undefined️ عوالم طولی نامتناهی استundefined️ در عالم اعیان ثابته تمایز وجود دارد و بنابراین همان‌گونه که موجودات در جهان طبیعت از حیث شدت و ضعف و کمال و نقص متفاوت هستند، در آن‌جا نیز همین‌گونه است و در عین این‌که متصف به وجوب وجود می‌شوند اما در عین حال با هم تفاوت دارند؛ همچنان‌که در عالم اسماء و صفات نیز تفاوت و تمایز وجود دارد.undefined️ دین خدای متعال عبارت است از مرادها یا اراده‌های خدای متعال undefined️ معنای امین بودن پیامبر و امیرالمؤمنین علیهما الصلات و السلام این است که هر کدام از موجودات را به اندازه قدر و قابلیت و استعداد، سهمی از وجود و کمالات آن عطا می‌کنند و به اعتدال وجودی می‌رسانندundefined️ معنای این‌که آن‌ها مسؤول هستند این است که: 1ـ هر کسی که سهمی از علم، دین و امانت‌های الهی طلب می‌کند، معدن و مخزن آن در وجود پیامبر و امیرالمؤمنین علیهما الصلات و السلام است و همه از این‌ها طلب و سؤال می‌کنند2ـ با توجه به آیه «لتسألن یومئذ عن النعیم» و این‌که مسؤولیت متوجه بزرگ‌ترین نعمت‌هاست و بزرگ‌ترین نعمت‌ها در اختیار خاندان پیامبر است، از آن‌ها سؤال می‌شود.3ـ تعبیر دیگری که عرفانی است این است که از آن‌جا که تمام خلق از مراتب وجودی پیامبر و خاندان پیامبر هستند، بنابراین اگر کسی خطا کند، توبیخ حقیقی از آن کیست؟ از آن کسی است که آن موجود ذیل آن است.4ـ با توجه به این‌که سؤال کنند خدای متعال است، بین سائل و مسؤول عنه باید سنخیت وجود داشته باشد.undefined️ موافقت و مخالفت امر تکوینی و تشریعیundefined️ اقرار به ربوبیت برای تمام مخلوقات و افعال خدای متعال امر لازم است، یعنی هیچ‌یک از موجودات سمت ربوبیت ندارد، حتی پیامبرundefined️ غلو در جایی است که کسی ربوبیت را برای غیرخدا اثبات کرد یا ربوبیت خدای متعال را از کسی سلب کرد و اتفاقاً تنها مصداق غلو همین استundefined️ عبودیت از ذاتیات بیّن و آشکار وجود انسان کامل است؛ برای سایر موجودات از ذاتیات غیر بین است
کانال طهور @sharabetahour

۱۳:۴۷

بازارسال شده از طهور
thumnail
undefined [آواهنگ]
undefined يا باب الحوائج يا موسي بن جعفر
undefined صوت در ادامهundefinedundefined
کانال طهور @sharabetahour

۲:۵۷

بازارسال شده از طهور

Imamkazem_[Tahour.ir].mp3

۲.۶۱ مگابایت
undefined [آواهنگ]
undefined يا باب الحوائج يا موسي بن جعفر

۲:۵۷

طهور
undefined undefined [آواهنگ] undefined يا باب الحوائج يا موسي بن جعفر undefined صوت در ادامهundefinedundefined کانال طهور @sharabetahour
undefined يا باب الحوائج يا موسي بن جعفر (عليهما السلام)undefined اگر کسی در مسیر کسب علم و یافتن معارف حقیقی خاندان پیامبر علیهم الصلات و السلام اقدام کرد ولی در دفعات و مراحل بدوی موفق نشد، بارها اقدام کرد و نشد، خواست که از علم خاندان پیامبر و از نور معرفت آن خاندان علیهم الصلات و السلام برخوردار بشود ولی موفق نشد، اگرچه برخی از شواهد نشان می‌دهد که باید به حضرت علی بن موسی، امام رضا صلوات الله و سلامه علیه متوسل بشود، ولی با توجه به این‌که رفع هر نوع شکست، هرگونه زحمت و سختی که زمینه ناامیدی را فراهم سازد، از باب الحوائج انتظار می‌رود، در این‌گونه موارد نیز از حضرت موسی الکاظم صلوات الله و سلامه علیه می‌توان انتظار داشت.undefined در باب علم نیز همین‌گونه است. اگر کسی آن توانایی عقلی را که بتواند ابواب علوم و معارف را بگشاید نداشت یا اگر استعدادش را داشت، در زندگی معمول و متعارف و با کوشش و تلاش فراوانی که انجام داد، موفق نشد، توسل به حضرت کاظم علیه الصلات و السلام بسیار سودمند است یا شاید تنها راه باشد؛ اگرچه به هریک از انوار مطهر و پاک هم که مراجعه کنیم، باز به حضرت موسی بن جعفر علیه السلام مراجعه کرده‌ایم.
کانال طهور @sharabetahour

۲:۵۷

thumnail
undefined تشکیک وجود سخنی در حد فهم حکیم الهی است، نه در حد فهم عارف ربانی.undefined گزیده درس‌های شرح حدیث عنوان بصری
undefined علت، یکی بیشتر نیست، آن‌هم علت تام است. اشتراک علت‌های مختلف و علت ناقص با علت تام، اشتراک لفظی است؛ یعنی عرف به این علت ناقص علت می‌گوید و الا اصلاً سمت علیت ندارند. زیرا خودْ عین تعلق به دیگری هستند و بنابراین چیزی نمی‌تواند متعلق به این‌ها باشد. undefined به تعبیر دیگر، این‌ها چون خودْ وجود ظلّی دارند، نمی‌توانند مقوم یک وجود ظلّی دیگر باشند.undefined تشکیک وجود سخنی در حد فهم حکیم الهی است، نه در حد فهم عارف ربانی. عارف ربانی به همان اندازه تشکیک وجود را باطل می‌داند که تباین وجود را باطل می‌داند.
undefined صوت در ادامهundefinedundefined
کانال طهور @sharabetahour

۱۳:۳۴

04-01.mp3

۶۱۳.۵۶ کیلوبایت
undefined #صوت undefined تشکیک وجود سخنی در حد فهم حکیم الهی است، نه در حد فهم عارف ربانی.undefined گزیده درس‌های شرح حدیث عنوان بصری
@sharabetahour

۱۳:۳۵

بازارسال شده از طهور
thumnail
undefined پرونده ویژه ماه شعبان در پایگاه طهور به نشانی زیرundefinedundefinedhttps://b2n.ir/m32893
کانال طهور @sharabetahour

۱۶:۰۲

thumnail
undefined پرونده ویژه ماه مبارک رمضان در پایگاه طهور به نشانی زیرundefinedundefinedB2n.ir/j03098
کانال طهور @sharabetahour

۱۳:۳۰

thumnail
#سخن_نگاشت
undefined الهی لاتؤدبنی بعقوبتک undefined️ امام سجاد (علیه الصلات و السلام) طبق این نقل از خدا می‌خواهد که با عقوبت خدا ادب نشود. نقطه‏ مقابل آن، اين است كه آن‌قدر خداوند لطفش را شامل حال بندگانش بفرمايد تا شرمنده درگاهش شوند، در حضور نمك‌‏گير خدا شوند تا شرم داشته باشند از اين‏كه خلاف رضای او عمل كنند و اين شدنی و بهترين راه در تعليم و تربيت است.
undefined شرح دعای #ابوحمزه_ثمالی - درس اول
undefined @sharabetahour

۵:۰۷

thumnail
undefined عبودیت از ذاتیات بیّن و آشکار وجود انسان کامل استundefined گزیده درس‌های شرح اصول کافی ـ درس 217
undefined غلو در جایی است که کسی ربوبیت را برای غیرخدا اثبات کرد یا ربوبیت خدای متعال را از کسی سلب کرد و اتفاقاً تنها مصداق غلو همین است.undefined عبودیت از ذاتیات بیّن و آشکار وجود انسان کامل است؛ برای سایر موجودات از ذاتیات غیر بین است.
undefined صوت در ادامهundefinedundefined
کانال طهور @sharabetahour

۸:۱۱

ka217-01.mp3

۳.۷۱ مگابایت
undefined #صوت
undefined عبودیت از ذاتیات بیّن و آشکار وجود انسان کامل استundefined گزیده درس‌های شرح اصول کافی ـ درس 217
کانال طهور @sharabetahour

۸:۱۲