«از صید ماهی تا پادشاهی(۴)» در صفحهی علموفناوری روزنامه که از شماره ۹۱۲ با همکاری #پارک_علم_و_فناوری راه انداختیم و در شمارهی ۹۱۵ به شمارهی چهارم خود رسید، علاوه بر مصاحبه با #علی_عباسی مدیرعامل شرکت «آیان(قبضینو)»، گام چهارم مسیر کارآفرینی در شریف هم مرور شد. «متین» یا همان شخصیتی که اگرچه داستانی اما مبتنی بر زندگی تعدادی از دانشجویان در مسیر کارآفرینیست، در این گامها مسیر کارآفرینی را طی میکند و بر اساس داستانهای واقعی شریفیها، در سه گام قبل، بعد از شکلگیری ایده به پختهتر کردن آن در آزمایشگاه ایدهسازی یا همان مرکز کارآفرینی و پیدا کردن همتیمی و... پرداخت تا در نهایت استارتآپ خود را خلق کند و به مرحله چهارم برسد. مرحلهای که برای یک محصول کامل از نظر فنی و تکنیکی، بسیار ضروری بود و اگر نگوییم ضروریتر از بخشهای قبل است، بلکه لااقل نتیجه و بهثمر نشستن آنها در بازار وابسته به همین گام است و آن، «طراحی محصول بازارپسند» نامیده میشود. طراحی متناسب با نیاز بازار، تغییر نگاه به خریدار از مشتری به راهکار، ارتباط با دانشجویانی که به فنون بازاریابی تسلط بالایی دارند و... از جمله بخشهاییست که در این قسمت توسط نویسنده مرور شده و میتوانید در ادامه بخوانید: از صید ماهی تا پادشاهی (۱): ایدههای سرگرداناز صید ماهی تا پادشاهی (۲): پختهسازی ایدههااز صید ماهی تا پادشاهی (۳): خلق یک استارتآپ @sharifdaily