۲۱ تیر
۸:۵۹
۲۲ تیر
بازارسال شده از انتشارات صهبا - مؤسسۀ جهادی
۱۲:۴۳
۲۳ تیر
شیخ شهید
بردیم یا باختیم؟ #یادداشت هیچ کدام! گام اول حرکت را برداشتیم ما در گام اول توده فعال ایجاد کردیم. ما مشارکت را بالا بردیم. اما این مشارکت وقتی موثر است که #آگاهانه و #ایجابی شکل بگیرد نه سلبی و به خاطر #ترس. پس گام دوم نیاز به کار جدی دارد. راه کار آن هم ایجاد امامان میانی فعال برای بیداری امت است. باید امت آگاهانه به سمت انتخاب برود و این امر ممکن است ولی نه در این یکی دو انتخابات. این انتخابات بیداری و اثر امامان میانی را نشان داد. تفاوت مشارکت مرحله اول و دوم شاهد ادعایم. پس اول خود را تقویت کنیم و بعد اطرافیان و بعد جامعه را وَ مٰا أَرْسَلْنٰاكَ إِلاّٰ مُبَشِّراً وَ نَذِيراً لَقَدْ أَرْسَلْنٰا رُسُلَنٰا بِالْبَيِّنٰاتِ وَ أَنْزَلْنٰا مَعَهُمُ اَلْكِتٰابَ وَ اَلْمِيزٰانَ لِيَقُومَ اَلنّٰاسُ بِالْقِسْطِ باید پدرخواندگی سیاسی و قیم مآبی را کنار بگذاریم باید اجازه دهیم خود مردم (همه مردم جامعه) آزادانه انتخاب و رشد کنند. جامعه باید به بلوغ سیاسی برسد و در راه بلوغ درد کشیدن و انتخابهای گوناگون طبیعی است. پس اگر دنبال مقصر میگردیم نه شورای نگهبان و نه کاندیداها و نه شخص دیگری را هدف قرار ندهیم. با اجماع و تصمیم بالا به پایین و یا حذف گزینههای غربگرا جامعه پیشرفت نمیکند! مقصر شخص بنده و شما هستیم که به بلوغ جامعه کمک نکردیم خودمان را اصلاح کنیم #انتخابات #آقا_سعید #تفکر @sheikh_shahid
۱۵:۱۴
۲۴ تیر
۱۷:۴۵
۹ مرداد
۹:۴۵
۹:۴۵
۹:۴۵
۹:۴۵
۹:۴۵
۲۱ مرداد
اسلام اجتماعی کافی نیست! به اسلام سیاسی نیاز داریم
تجربهى تاريخ بشريت نشان داده است كه براى بردن بشريت به سوى هدف و مقصدى بهتر و سعادتى بالاتر، تربيت لازم هست اما هرگز كافى نبوده است. هيچگاه نشده است ما جامعهاى را در تاريخ پيدا كنيم (ولو جامعهاى كوچك) كه بر محور و مدار تربيت صحيح، نظام صحيح هم پيدا كرده باشد، يا با عامل تربيت توانسته باشيم نابسامانىهايش را برطرف كنيم و توانسته باشيم با عامل تربيت دردهايش را برطرف نمائيم. ايدهآل اين است كه انسان به صورت يك موجود آزادِ انتخابگر به سوى راه حق برود، اما ايدهآلى است كه درصد تحققش در جامعهى بشرى هميشه زير نصاب بوده است
کتاب:نظام اقتصادی در اسلام (مباحث نظری)#تفکرشهید مظلوم #بهشتی
@sheikh_shahid
تجربهى تاريخ بشريت نشان داده است كه براى بردن بشريت به سوى هدف و مقصدى بهتر و سعادتى بالاتر، تربيت لازم هست اما هرگز كافى نبوده است. هيچگاه نشده است ما جامعهاى را در تاريخ پيدا كنيم (ولو جامعهاى كوچك) كه بر محور و مدار تربيت صحيح، نظام صحيح هم پيدا كرده باشد، يا با عامل تربيت توانسته باشيم نابسامانىهايش را برطرف كنيم و توانسته باشيم با عامل تربيت دردهايش را برطرف نمائيم. ايدهآل اين است كه انسان به صورت يك موجود آزادِ انتخابگر به سوى راه حق برود، اما ايدهآلى است كه درصد تحققش در جامعهى بشرى هميشه زير نصاب بوده است
کتاب:نظام اقتصادی در اسلام (مباحث نظری)#تفکرشهید مظلوم #بهشتی
@sheikh_shahid
۱۳:۲۹
۲۳ مرداد
کتاب:نظام اقتصادی در اسلام (مباحث نظری)
اين را با قاطعيت مىگويم كه اين سيستم اجتماعى قطعاً ضداسلامى است، و بر يكايك ماست كه با اين سيستم مبارزه كنيم. انسانها در سيستمى كه در آن نه غنى مىتواند در خانهى فقير سر سفره بنشيند و با او يك لقمه غذا بخورد و نه فقير در خانهى غنى مىتواند سر سفره بنشيند و يك لقمه غذا بخورد، ديگر با هم برادر نيستند. اين مقدار را با قاطعيت عرض مىكنم كه تعاليم قرآن و تعاليم اسلام روى برقرار كردن رابطهى برادرانه بين همهى اعضاى جامعهى اسلامى تكيه دارد.
#تفکرشهید مظلوم #بهشتی
@sheikh_shahid
اين را با قاطعيت مىگويم كه اين سيستم اجتماعى قطعاً ضداسلامى است، و بر يكايك ماست كه با اين سيستم مبارزه كنيم. انسانها در سيستمى كه در آن نه غنى مىتواند در خانهى فقير سر سفره بنشيند و با او يك لقمه غذا بخورد و نه فقير در خانهى غنى مىتواند سر سفره بنشيند و يك لقمه غذا بخورد، ديگر با هم برادر نيستند. اين مقدار را با قاطعيت عرض مىكنم كه تعاليم قرآن و تعاليم اسلام روى برقرار كردن رابطهى برادرانه بين همهى اعضاى جامعهى اسلامى تكيه دارد.
#تفکرشهید مظلوم #بهشتی
@sheikh_shahid
۱۴:۳۴
۲۹ مرداد
کتاب:نظام اقتصادی در اسلام (مباحث نظری)
بدين ترتيب است كه در حدى كه فعلاً از اين روايات مىفهميم، بر خودمان لازم مىدانيم آنچه را كه موجود است، آنچه را كه در نتيجهى كسب و كار داريم، آنچه را كه در يك اقتصاد به اصطلاح آزاد كنونى به دست مىآوريم، آنچه از راه حرام غصبى نباشد، آنچه روى موازين بشود گفت حلال است، براى خودمان نگذاريم و براى ديگران هم در آن سهمى قائل باشيم و اين را به استناد اين همه روايات معتبرى كه برايتان خواندم، به صورت «واجب» تلقى مىكنيم.
#تفکرشهید مظلوم #بهشتی
@sheikh_shahid
بدين ترتيب است كه در حدى كه فعلاً از اين روايات مىفهميم، بر خودمان لازم مىدانيم آنچه را كه موجود است، آنچه را كه در نتيجهى كسب و كار داريم، آنچه را كه در يك اقتصاد به اصطلاح آزاد كنونى به دست مىآوريم، آنچه از راه حرام غصبى نباشد، آنچه روى موازين بشود گفت حلال است، براى خودمان نگذاريم و براى ديگران هم در آن سهمى قائل باشيم و اين را به استناد اين همه روايات معتبرى كه برايتان خواندم، به صورت «واجب» تلقى مىكنيم.
#تفکرشهید مظلوم #بهشتی
@sheikh_shahid
۸:۱۸
۳۱ مرداد
بازارسال شده از تاریخچهٔ ماجرای من
۱۲:۱۴
۴ شهریور
خلاصه نهضت حسین علیه السلام
یک جمله در زیارت اربعینِ امام حسین علیهالصّلاةوالسّلام ذکر شده است که مانند بسیاری از جملات این زیارتها و دعاها، بسیار پُرمغز و در خور تأمّل و تدبّر است. امروز به مناسبت روز تاسوعا و روز عزا، در خطبهی اول قدری پیرامون همین جمله - که ناظر به جهت قیام حسینی است - عرایضی عرض میکنیم. آن جمله این است: «و بذل مهجته فیک». این زیارت اربعین است؛ منتها فقرههای اوّل آن، دعاست که گویندهی این جملات خطاب به خداوند متعال عرض میکند: «و بذل مهجته فیک»؛ یعنی حسینبنعلی، جان و خون خود را در راه تو داد؛ «لیستنقذ عبادک من الجهالة»؛تا بندگان تو را از جهل نجات دهد؛ «و حیرة الضّلالة»؛ و آنها را از سرگردانیِ ناشی از ضلالت و گمراهی برهاند. این یک طرف قضیه، یعنی طرفِ قیام کننده؛ حسینبنعلی علیهالسّلام است. طرف دیگر قضیه، در فقرهی بعدی معرفی میشود: «و قد توازر علیه من غرّته الدنیا و باع حظّه بالارذل الأدنی»؛ نقطهی مقابل، کسانی بودند که فریب زندگی، آنها را به خود مشغول و دنیای مادّی، زخارف دنیایی، شهوات و هواهای نفس، از خود بیخودشان کرده بود؛ «و باع حظّه بالارذل الأدنی»؛ سهمی را که خدای متعال برای هر انسانی در آفرینش عظیم خود قرار داده است - این سهم عبارت است از سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت - به بهای پست و ناچیز و غیر قابل اعتنایی فروخته بودند. این، خلاصهی نهضت حسینی است
#تفکر#استاد_سید_علی_خامنهای
@sheikh_shahid
یک جمله در زیارت اربعینِ امام حسین علیهالصّلاةوالسّلام ذکر شده است که مانند بسیاری از جملات این زیارتها و دعاها، بسیار پُرمغز و در خور تأمّل و تدبّر است. امروز به مناسبت روز تاسوعا و روز عزا، در خطبهی اول قدری پیرامون همین جمله - که ناظر به جهت قیام حسینی است - عرایضی عرض میکنیم. آن جمله این است: «و بذل مهجته فیک». این زیارت اربعین است؛ منتها فقرههای اوّل آن، دعاست که گویندهی این جملات خطاب به خداوند متعال عرض میکند: «و بذل مهجته فیک»؛ یعنی حسینبنعلی، جان و خون خود را در راه تو داد؛ «لیستنقذ عبادک من الجهالة»؛تا بندگان تو را از جهل نجات دهد؛ «و حیرة الضّلالة»؛ و آنها را از سرگردانیِ ناشی از ضلالت و گمراهی برهاند. این یک طرف قضیه، یعنی طرفِ قیام کننده؛ حسینبنعلی علیهالسّلام است. طرف دیگر قضیه، در فقرهی بعدی معرفی میشود: «و قد توازر علیه من غرّته الدنیا و باع حظّه بالارذل الأدنی»؛ نقطهی مقابل، کسانی بودند که فریب زندگی، آنها را به خود مشغول و دنیای مادّی، زخارف دنیایی، شهوات و هواهای نفس، از خود بیخودشان کرده بود؛ «و باع حظّه بالارذل الأدنی»؛ سهمی را که خدای متعال برای هر انسانی در آفرینش عظیم خود قرار داده است - این سهم عبارت است از سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت - به بهای پست و ناچیز و غیر قابل اعتنایی فروخته بودند. این، خلاصهی نهضت حسینی است
#تفکر#استاد_سید_علی_خامنهای
@sheikh_shahid
۱۲:۵۶
۸ شهریور
اندیشه اسلامی دنیا را مانع [سلوک] نمیبینددستور به دنیاگریزی نمیدهد.
در اندیشه دینی دنیا راه رسیدن به خداست.دنیا مزرعه آخرت است.
شما خلیفه خداوند فی الارض هستید؛ در همین دنیا!
جلسه سیزدهم سلوک اجتماعیاستاد یزدان پناه
#تفکر
@sheikh_shahid
در اندیشه دینی دنیا راه رسیدن به خداست.دنیا مزرعه آخرت است.
شما خلیفه خداوند فی الارض هستید؛ در همین دنیا!
جلسه سیزدهم سلوک اجتماعیاستاد یزدان پناه
#تفکر
@sheikh_shahid
۱۳:۴۰
۱۷ شهریور
نمیشود با هر کس و ناکسی ائتلاف کرد.
امام دعوای شخصی ندارد؛ اما در دائرهی مکتب، با قاطعیت کامل، جاذبه و دافعهی خود را اعمال میکند. این یک شاخص عمده از زندگی امام و مکتب امام است. تولّی و تبرّی در عرصهی سیاست هم باید تابع تفکر و فکر و مبانی اسلامی و مذهبی باشد؛ اینجا هم باید انسان ملاک و معیار را این قرار بدهد؛ ببیند خدای متعال از او چه میخواهد.
با این روشی که امام در پیش گرفته بود و در گفتار و کردار او منعکس بود، نمیشود انسان خود را در خط امام بداند، دنبالهروِ امام بداند، اما با کسانی که صریحاً پرچم معارضهی با امام و اسلام را بلند میکنند، خودش را در یک جبهه تعریف کند. نمیشود قبول کرد که آمریکا و انگلیس و سیا و موساد و سلطنتطلب و منافق بر روی یک محوری توافق کنند، حول یک محوری جمع بشوند، بعد آن محور باز ادعا کند که من خط امامم! این نمیشود، این قابل قبول نیست.
نمیشود با هر کس و ناکسی ائتلاف کرد. باید ببینیم دشمنان دیروز امام در برابر ما چه موضعی میگیرند. اگر دیدیم مواضع ما جوری است که آمریکای مستکبر، صهیونیست غاصب، مزدوران قدرتهای گوناگون، مخالفین و معاندین امام و اسلام و انقلاب از ما تجلیل میکنند، احترام میکنند، بایستی در مواضعمان شک کنیم؛ باید بدانیم که راه درست و مستقیم را نمیرویم. این معیار است، این یک ملاک است. امام هم بارها بر همین تکیه میکرد. امام میفرمود - در نوشتهجات امام وجود دارد، در اسناد قطعی فرمایشات امام این هست - که اگر از ما تعریف کردند، بدانیم که خیانتکاریم. این خیلی مهم است. ۱۳۸۹/۰۳/۱۴
#وفاق#تفکر#مکتب_امام#استاد_سید_علی_خامنهای
@sheikh_shahid
امام دعوای شخصی ندارد؛ اما در دائرهی مکتب، با قاطعیت کامل، جاذبه و دافعهی خود را اعمال میکند. این یک شاخص عمده از زندگی امام و مکتب امام است. تولّی و تبرّی در عرصهی سیاست هم باید تابع تفکر و فکر و مبانی اسلامی و مذهبی باشد؛ اینجا هم باید انسان ملاک و معیار را این قرار بدهد؛ ببیند خدای متعال از او چه میخواهد.
با این روشی که امام در پیش گرفته بود و در گفتار و کردار او منعکس بود، نمیشود انسان خود را در خط امام بداند، دنبالهروِ امام بداند، اما با کسانی که صریحاً پرچم معارضهی با امام و اسلام را بلند میکنند، خودش را در یک جبهه تعریف کند. نمیشود قبول کرد که آمریکا و انگلیس و سیا و موساد و سلطنتطلب و منافق بر روی یک محوری توافق کنند، حول یک محوری جمع بشوند، بعد آن محور باز ادعا کند که من خط امامم! این نمیشود، این قابل قبول نیست.
نمیشود با هر کس و ناکسی ائتلاف کرد. باید ببینیم دشمنان دیروز امام در برابر ما چه موضعی میگیرند. اگر دیدیم مواضع ما جوری است که آمریکای مستکبر، صهیونیست غاصب، مزدوران قدرتهای گوناگون، مخالفین و معاندین امام و اسلام و انقلاب از ما تجلیل میکنند، احترام میکنند، بایستی در مواضعمان شک کنیم؛ باید بدانیم که راه درست و مستقیم را نمیرویم. این معیار است، این یک ملاک است. امام هم بارها بر همین تکیه میکرد. امام میفرمود - در نوشتهجات امام وجود دارد، در اسناد قطعی فرمایشات امام این هست - که اگر از ما تعریف کردند، بدانیم که خیانتکاریم. این خیلی مهم است. ۱۳۸۹/۰۳/۱۴
#وفاق#تفکر#مکتب_امام#استاد_سید_علی_خامنهای
@sheikh_shahid
۲:۲۱
۲۰ شهریور
۲:۳۰
۷ مهر
۱۲:۲۵
۱۸:۳۳
۱۱ مهر
۱:۰۰