عکس پروفایل شناخت صحنهش

شناخت صحنه

۳۳۵عضو
عکس پروفایل شناخت صحنهش
۳۳۵ عضو

شناخت صحنه

«شناخت صحنه» اولین عنصر لازم از عناصر چهارگانه طرح شده توسط رهبر انقلاب در تاریخ 98/3/1 جهت تحقق حرکت عمومی جوانان در گام دوم انقلاب می باشد.
ارتباط با ما:admin1442@

۱۴ آبان ۱۴۰۰

#بازتاب #تحلیل
undefinedنسبت #جبهه_انقلابی با دولت آقای رئیسی چیست؟undefinedجواد نیکی ملکی
آیا همه انقلابی‌ها در نسبت با دولتِ نهم (احمدی‌نژاد) درست عمل کردند؟نقش‌های مخرب و نقش‌های سازنده در جبهه انقلابی کدامند؟
undefinedتجربه ۸۴ بما می‌گوید اگر جبهه انقلابی نسبت خود را با «دولت جدید همسو» بخوبی تعریف نکند در کوتاه‌مدت انسجامش را از دست داده و ممکن است بخش‌هایی از جبهه در باتلاقِ ۳ نقشِ مخرب گرفتار شوند؛ جریان غربگرا نیز تمام تلاش خود را جهت سوق دادن جوانان انقلابی به سمت بازی در این ۳نقش خواهدکرد:
undefined توجیه‌گران افراطی: این افراد به بهانه خطر جریان‌های رقیب، «آرمانگرایی» را تعطیل کرده ؛ معایب دولت را نمی‌بینند و همه‌ی منتقدان را یک‌کاسه کرده و تکمیل کننده پازل دشمن می‌نامند. برخی از آن‌ها وابستگی به دولت دارند.

undefined غرزن‌های همیشگی: از همان ابتدا و با اولین مواضع و اقدامات دولت شروع به نقدهای یک‌طرفه و تند و تیز کرده و نقاط قوت دولت را نادیده می‌گیرند. برخی‌شان دچار «سندرم آرمانگرایی منهای واقع‌بینی» هستند و برخی دیگر به خاطر عدم حضور در دولت و... این گونه رفتار می‌کنند.
undefined منفعلان: آنان امید، انگیزه و حس تأثیر خود را به مرور از دست می‌دهند؛ قدر و قیمت «فرصت طلایی دولت هم‌سو» را نمی‌دانند و در صورت عدم حضور مستقیم در دولت تمایلی به فعالیت ندارند.فرایند انفعال آن‌ها عموما دفعی نیست بلکه تدریجی و متأثر از عملکرد دولت است.
undefined هرقدر تعداد بازیگران این ۳ نقش مخرب بیشتر باشد احتمال از دست دادن فرصت طلایی حرکت در مسیر گام دوم و خطر بازگشت دوره سیاه غرب‌گرایان بیشتر می‌شود.
undefined لذا جبهه انقلابی باید با «آرمان‌گراییِ واقع‌بینانه » یک ترکیب متوازن از ۴ نقش خود در نسبت با دولت آقای رئیسی را تولید کند؛ چه نقش‌هایی؟
undefined ۱) حامی: حمایت عام از دولتی که گفتمان انقلابی دارد ضروریست و حمایت خاص از مواضع، برنامه‌ها و اقدامات انقلابی باید به فعالیت مستمر جریان انقلابی تبدیل شود. رسانه و تخاطب واقعی از مهمترین عرصه‌های این «جهاد تبیینی» هستند؛ نباید گذاشت غربگرایان مواضع انقلابی و خدمات دولت را تخطئه کند.
undefined ۲) منتقد: پرچمِ نقدِ منصفانه، صریح و خیرخواهانه و سازنده‌ی دولت باید دست جوانان انقلابی باشد. عدم واقع‌نگری نقد را به نِق و ندادن پیشنهادِ اصلاحی، نقد را به ناله تبدیل می‌کند. پرواضح است که پیش‌نیازِ انتقاد، نظارت است و پیش‌نیازِ نظارت، شفافیت.
undefined ۳) یاری‌گر: دولت، نیازمند بهره‌گیری از ظرفیتهای مردمی است؛ بخشی از جوانان انقلابی باید وارد دولت شوند و مسئولیت بپذیرند. برخی اما در بیرون دولت باید به تهیه ایده‌ها و برنامه‌ها و معرفی افراد توانمند بپردازند«سازماندهی جریان مردمی یاریگر» از بهترین هدیه‌ها به یک دولت انقلابی است.
undefined ۴) مطالبه‌گر: باید با صبر، حوصله، متانت و استقامت از دولت مطالبه کنیم. چه چیز را؟ آرمان‌های اصلی انقلاب، انتظارات امامین انقلاب، شعارهای خودِ دولت، انتظارات و‌ حقوق مردم را… تجربه نشان داده است که اگر این مطالبه‌ها تبدیل به یک «جریان عمومی هدفمند» شود؛ محقق خواهد شد.
undefinedنکته پایانی: افراط و تفریط در هر یک از این ۴ نقش، «نقش‌آفرینی سازنده» را به «نقش‌آفرینی مخرب» تبدیل می‌کند. رهبران فکری و افراد مؤثر رسانه‌ای در جبهه انقلاب در حفظ این توازن نقشی مهم دارند اما اکسیرِ کار، پیگیری دقیق «بیانات امام خامنه‌ای» است.

undefined #رسانه_شناخت_صحنه#جبهه_ما #جبهه_مردمی #اهل_البصر_و_صبر
undefined @shenakhte_sahneundefined instagram.com/shenakhte_sahne

۱۶:۰۱

۱۷ آبان ۱۴۰۰

thumnail
#بازتاب
undefinedبرگزاری هفتاد و یکمین نشست (وبینار) انقلاب اسلامی
undefinedموضوع: بررسی موضوعات سیاسی منطقه (افغانستان، عراق، لبنان آذربایجان)@safir_channel
undefined باحضور دکتر احد کریم خانی (معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس)

undefined چهار شنبه ۱۹ آبان ماه ۱۴٠٠ ساعت ۱۶:۱٠
با همکاری:undefinedمجمع تخصصی گفتمان انقلاب اسلامیundefinedمرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهرانundefinedبسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قمundefinedمرکز مدیریت حوزه های علمیه (مرکز ارتباطات و بین الملل)
undefined لینک ورود: b2n.ir/majmaenghelab
پشتیبان در روبیکا: http://rubika.ir/safir_channel

undefined #رسانه_شناخت_صحنه#جبهه_ما #منطقه#جبهه_مقابل_ما #آمریکا
undefined @shenakhte_sahneundefined instagram.com/shenakhte_sahne

۱۶:۰۵

۱۸ آبان ۱۴۰۰

thumnail
#بازتاب
undefined همایش جریان شناسی فکری سیاسی ایران معاصر

undefinedسخنران اول : حجت الاسلام دکتر سید علی حسنیبا موضوع: فرق و ادیان بعد از انقلاب اسلامی
undefinedسخنران دوم: جناب آقای حسن محمدیبا موضوع : جریان شناسی تاریخ معاصر در فضای مجازی با تاکید بر نظام پهلوی

undefined مکان: سالن همایش‌های موسسه امام خمینی ره
undefinedزمان: پنج‌شنبه ۲۰ آبان
undefined #رسانه_شناخت_صحنه#جبهه_ما #تاریخ #هویت
undefined @shenakhte_sahneundefined instagram.com/shenakhte_sahne

۱۳:۵۷

۱۹ آبان ۱۴۰۰

thumnail
#بازتاب
undefined نقد توصیه نامه یونسکو تحویل رئیس محترم جمهور شد. undefined@rfiqhciundefined #یونسکو پس دو سال کار و سه اصلاحیه بلاخره پیش نویس نهایی سند اخلاق هوش مصنوعی را امسال منتشر ساخت و بنا دارد که در اجلاسیه چهل و یکم در آبان ماه ۱۴۰۰ در پاریس، این سند را به تصویب کشورهای عضو برساند.
undefined ۲۰ روز قبل دفتر فقه معاصر اقدام به دعوت عمومی از اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی برای همکاری در نقد پیش نویس این توصیه نامه، نمود.
شماری از اساتید و محققان محترم حوزه های فقهی، اخلاق، فلسفه اخلاق، حقوق و هوش مصنوعی اعلام آمادگی نمودند و با کار فشرده و دقیق ایشان، توانستیم علاوه بر نقدهای بنیادین و شکلی سند، اقدام به ارائه پیشنهادهای راهبردی و تقنینی مناسبی نیز بنماییم.
undefined حضرت آیت‌الله اعرافی نیز مثل همیشه با حمایت و پشتیبانی و اقدامی سریع متن آماده شده را به دست حجت الاسلام رئیسی رساندند تا مورد استفاده هیات ایرانی حاضر در اجلاسیه قرار گیرد. تا دوباره با یک ۲۰۳۰ جدید مواجه نشویم.
undefined مراتب تقدیر و تشکر خود را از همه اساتید و محققین گرامی اعلام می نماییم. ما منتظر سند نهایی یونسکو در #اخلاق_هوش_مصنوعی خواهیم بود. سپس نقدهای موجود ناظر به پیش نویس را با همکاری نویسندگان نسبت به متن سند مصوب تصحیح و تکمیل نموده و در قالب کتابی مستقل از #سری_کتاب_های_هوش_مصنوعی به انتشار عمومی خواهیم رساند.
undefined #رسانه_شناخت_صحنه#جبهه_ما #حوزه #غلبه_نرم‌افزاری #حکمرانی#جبهه_مقابل_ما #جهانی_سازی #حاکمیت_مجازی
undefined @shenakhte_sahneundefined instagram.com/shenakhte_sahne

۱۲:۰۶

۲۸ آبان ۱۴۰۰

thumnail
#پوستر
undefinedغفلت و غارت
[وقتی که غفلت از تواناییِ خود بر ملّتی حاکم شد، غارت آن ملّت آسان می‌شود. ببینید، غفلت و غارت مکمّلِ هم‌ هستند؛ غفلت مقدّمه‌ی غارت است، غارت افزایش‌دهنده‌ی غفلت است؛ غفلت و غارت با همدیگر همراهند.]
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور

undefined #رسانه_شناخت_صحنه #جبهه_ما #بیداری#جبهه_مقابل_ما #استعمار
undefined@shenakhte_sahneundefinedinstagram.com/shenakh

۱۷:۳۸

۱۴ آذر ۱۴۰۰

thumnail
undefined جنگ نرم افزاریundefined فصل دوم | شماره اول
undefinedاخبار عراق مهم است؛ ۱:۲۰بامداد جمعه۱۳دی‌ماه ۱۳۹۸ در پی حمله هدفمند هلی‌کوپتر آمریکایی به فرودگاه بغداد که مستقیما با دستور رئیس‌جمهور آمریکا انجام شد، سردار قاسم‌سلیمانی و ابومهدی المهندس و جمعی از همراهان به شهادت رسیدند. پس از آن موج‌ گسترده واکنش‌ها منطقه و جهان را فرا گرفت. ده‌ها هزار عراقی و میلیون‌ها ایرانی پیکر شهدای‌مقاومت را تشییع کردند. خواسته آنان یک کلام بود: «انتقام سخت» از بانیان جنایت
undefinedیک سال بعد در تاریخ ۲۶آذر ۹۹ حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای در دیدار خانواده شهید سلیمانی با اشاره به سیلی دیگری که در حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد زده شد فرمودند: «اما سیلی سخت‌تر عبارت است از غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار که نیازمند همت جوانان انقلابی و نخبگان مؤمن ما است و همچنین اخراج آمریکایی‌ها از منطقه که همت ملت‌ها و سیاست‌های مقاومت را می‌طلبد.»
undefinedاخبار عراق مهم است؛ در۱۵ اسفند۱۳۹۹ خبر دیگری از عراق مخابره شد؛ ما در رسانه شناخت صحنه خبر مذکور را این‌گونه و از قول مدیر مسئول روزنامه جوان بازتاب دادیم:
undefinedامروز #دانشگاه_آمریکایی_بغداد با حضور نخست‌وزیر عراق افتتاح شد. رئیس این دانشگاه‌آمریکایی است و گفته این دانشگاه اینقدر بزرگ است که من احساس می‌کنم شهردار یک شهرم. رشته علوم‌سیاسی و مدیریت جزو رشته‌های اولیه است. به برکت کاظمی آمریکا شکست سخت را پاسخ نرم، راهبردی و بلند مدت می‌دهد.
undefined از همان نیمه نخست سال۱۴۰۰ رسانه شناخت صحنه ناظر به ضرورت بحث غلبه نرم‌افزاری روایتی از استعمار علمی در ایران را تحت عنوان فصل اول از سلسله مباحث جنگ نرم افزاری در سی شماره منتشر کرد و اینک فصل دوم را آغاز می‌کند: مرجعیت علمی آمریکا در سرزمین های اسلامی!
ادامه دارد...
undefined #رسانه_شناخت_صحنه#جبهه_ما #غلبه_نرم‌افزاری#جبهه_مقابل_ما #جنگ_نرم_افزاری
undefined@shenakhte_sahneundefinedhttp://instagram.com/shenakhte_sahne

۱۲:۴۹

۱۵ آذر ۱۴۰۰

thumnail
undefinedundefined کتاب فصل اول سلسله مباحث جنگ نرم‌افزاری (استعمار علمی) منتشر شد:
undefined[نگاهی به استعمار علمی در ایران]

undefined دانلود نسخه الکترونیکی:undefined https://b2n.ir/narmafzari


undefined #رسانه_شناخت_صحنه#جبهه_ما #غلبه_نرم‌افزاری#جبهه_مقابل_ما #استعمار_علمی
undefined@shenakhte_sahneundefinedhttp://instagram.com/shenakhte_sahne

۱۴:۱۳

۱۶ آذر ۱۴۰۰

thumnail
undefined جنگ‌ نرم‌ افزاریundefined فصل‌ دوم | شماره دوم
undefined [دانشگاه آمریکایی]
undefined دانشگاه آمریکایی خود را چنین معرفی می‌کند: اینجا یک موسسه پژوهشی دانشجومحور است که مکان مرکزی آن در واشینگتن قرار دارد و کالج‌ها و مدرسه‌های سطح بالایی از نظر رده‌بندی داراست و دانشکده‌های معتبری برای ایجاد تغییرات معنادارد در جهان فراهم کرده است.
undefined ما دانشگاه کوشندگان و رویاپردازان، فعالان و هنرمندان، عالمان و رهبرانِ خدمتگزار هستیم. ما متوجه می‌شویم که وقتی همه ما مشارکت کنیم، همه موفق می‌شویم. ما به معنای واقعی کلمه یک دانشگاه آمریکایی هستیم.
undefined دانش‌آموخته‌های ما خودشان را برای وظیفه متفاوت خود در رهبری جهان و بازسازی جهان و چالش‌های منطقه‌ای و فرصت‌های آن آماده می‌سازند. در AU اشتیاق تبدیل به عمل می‌شود، دانشجویان فعالانه در دنیای اطراف خود درگیر می‌شوند و رهبران امروز، رهبران فردا را تربیت می‌کنند.

undefinedادامه دارد...undefined #رسانه_شناخت_صحنه#جبهه_ما #غلبه_نرم‌افزاری#جبهه_مقابل_ما #جنگ_نرم_افزاری
undefined@shenakhte_sahneundefinedhttp://instagram.com/shenakhte_sahne

۱۵:۵۸

۲۰ آذر ۱۴۰۰

thumnail
undefined جنگ‌ نرم‌ افزاریundefined فصل‌ دوم | شماره سوم
undefined [دانشگاه را سیاسی نکنید!]
undefined«دانشگاه آمریکایی» یک موسسه‌ي با گرایش پروتستانی- متدیستی است که در سال ۱۸۹۳م توسط کنگره آمریکا تاسیس شده و در سال ۱۹۱۴ م به طور رسمی آغاز به کار کرده است.
undefinedاین دانشگاه در پاسخ به فراخوان جرج‌‌واشینگتن به منظور تاسیس دانشگاه ملی در پایتخت(واشینگتن.دی.سی) و در زمین اهدایی جان فلچر که یک متدیست بود بنا شده است.
undefinedدانشگاه آمریکایی به منظور آموزش بخش عمومی برای آینده طراحی شده و این هدف تا به امروز امتداد داشته است. دورنمای جهانی، واقع‌گرایی عملگرایانه و علاقه به بخش عمومی اجزای تشکیل دهنده دانشگاه آمریکایی هستند. این دانشگاه امروزه از ۵۰ ایالت آمریکا و ۱۲۴ کشور دانشجو پذیرفته است.
undefinedدانشکده‌های این دانشگاه شامل امور بین الملل، هنر و علم، فوق‌دیپلم کسب و کار، ارتباطات، امور خارجه، آموزش و کالج حقوق واشینگتن هستند. دانشگاه آمریکایی ۱۶۰ دوره درسی ارائه می‌دهد و تا الان دو جایزه پولیتزر، دو جایزه نوبل، یک سناتور آمریکا، ۲۵ نماینده مجلس آمریکا و ۱۸ سفیر آمریکا تحویل داده است.

undefinedادامه دارد...undefined #رسانه_شناخت_صحنه#جبهه_ما #غلبه_نرم‌افزاری#جبهه_مقابل_ما #جنگ_نرم_افزاری
undefined@shenakhte_sahneundefinedhttp://instagram.com/shenakhte_sahne

۱۴:۳۵

۲۵ آذر ۱۴۰۰

thumnail
undefined جنگ‌ نرم‌ افزاریundefined فصل‌ دوم | شماره چهارم
undefined [ اِی یو اینترنشنال ]
undefined راهبرد ۵ ساله دانشگاه آمریکایی با عنوان تغییردهندگان برای تغییر در جهان یک دید و چشم انداز خاص به دانشگاه می‌دهد و میراث آموزش و پژوهشی دانشگاه را در پایتخت ملت‌های گوناگون و بین‌الملل به همراه خود بهبود می‌بخشد.
undefined تاکنون ۸۰ موسسه در بیش از ۵۵ کشور جهان با نام دانشگاه آمریکایی تاسیس شده‌است. از نیکاراگوئه و نیجریه و ویتنام تا فرانسه، قاهره، لبنان و افغانستان بصورت تقریبی بیش از ۱۵۰ هزار دانشجو در حال تحصیل می‌باشد.
undefined برخی از این دانشگاه‌ها سابقه‌ای تا پیش از جنگ‌های داخلی آمریکا نیز دارند اما بیش از دوسوم از این دانشگاه‌ها در سه دهه اخیر بنا شده‌اند. جالب آن که بسیاری از این موسسات جدید تنها نام این دانشگاه را دارند و نه تحت نظارت هستند و نه از قوانین آمریکا تبعیت می‌کنند.
undefined علاقه به دانشگاه آمریکایی در خاورمیانه و مناطق دیگر به مساله برندسازی مربوط می‌شود. رئیس سابق دانشگاه آمریکایی بیروت گفته بود که کلمه آمریکایی در زمینه آموزش به مانند سوئیس در زمینه ساعت‌سازی شده است.

undefinedادامه دارد...undefined #رسانه_شناخت_صحنه#جبهه_ما #غلبه_نرم‌افزاری#جبهه_مقابل_ما #جنگ_نرم_افزاری
undefined@shenakhte_sahneundefinedhttp://instagram.com/shenakhte_sahne

۱۵:۲۶

۱۴ دی ۱۴۰۰

thumnail
undefined️ بیانات در دیدار خانواده و ستاد سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با رهبر انقلاب ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
undefined #از_منظر رسانه شناخت صحنه
undefined شهید سلیمانی برای دشمنانش خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است.
undefinedوضع آمریکا را ببینید! از افغانستان آن جور فرار می‌کند. و در عراق ناچار است که تظاهر به خروج کند -البتّه باید برادران عراقی هوشیارانه مسئله را دنبال کنند- مجبور است که بگوید که من بعد از این نقش مستشاری ایفا خواهم کرد؛ یعنی اقرار کند به اینکه آنجا حضور نظامی نمی‌خواهد داشته باشد و نمی‌تواند داشته باشد. مسئله‌ِی یمن را ملاحظه کنید، مسئله‌ی لبنان را نگاه کنید.
undefinedجریان ضدّاستکباری در منطقه، جریان مقاومت در منطقه، امروز از دو سال پیش، پُررونق‌تر و شاداب‌تر و امیدوارتر دارد حرکت می‌کند و کار می‌کند. در سوریه هم این‌ها زمین‌گیر شدند، در سوریه هم هیچ امیدی برای آینده‌شان نیست؛ اینها برکات این خون عزیز و خون مظلومانه است.
undefined #رسانه_شناخت_صحنه#جبهه_ما #منطقه#جبهه_مقابل_ما #آمریکا
undefined @shenakhte_sahneundefined instagram.com/shenakhte_sahne

۱۶:۲۷

۲۳ دی ۱۴۰۰

thumnail
undefined جنگ‌ نرم‌ افزاریundefined فصل‌ دوم | شماره پنجم
undefined [ پدرخوانده ]
undefined این فقط AU نیست که با راهبرد « تغییر در جهان» به جذب و تربیت نخبگان می‌پردازد؛ این راهبرد اساسی، طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های آمریکایی در زمینه آموزش را شامل می‌شود.
undefined طرح Fulbright «فولبرایت» که به عنوان بزرگترین طرح آموزشی در تاریخ معاصر دنیا مشهور است، یکی از برنامه‌های تغییر فرهنگی توسط آمریکا می‌باشد که با هدف بهبود روابط فرهنگی میان ملت‌ها ( ترویج فرهنگ آمریکایی) و دیپلماسی فرهنگی و رقابت فرهنگی میان آنان از طریق جذب و هدایت نخبگان و دانشمندان طراحی و انجام شده است.
undefined بر اساس این طرح رقابتی، به دانشجویان، پژوهشگران و اساتید، دانشمندان و هنرمندانِ منتخب، بورس تحصیلی کامل اعطا می‌شود. این طرح توسط سناتور آمریکا ویلیام فولبرایت در سال ۱۹۴۶م، ۱۳۲۵ ه.ش بنا نهاده شده است.
undefinedاین برنامه سالیانه حدود ۸ هزار بورس اعطا می‌کند که ۱۶۰۰ نفر از آنان دانشجوی آمریکایی، ۱۲۰۰ نفر پژوهشگر آمریکایی و ۴ هزار نفر دانشجوی خارجی می‌باشند، همچنین ۹۰۰ نفر نیز پژوهشگر خارجی را به منظور بازدید می‌پذیرد.
undefinedادامه دارد...
undefined #رسانه_شناخت_صحنه#جبهه_ما #غلبه_نرم‌افزاری#جبهه_مقابل_ما #جنگ_نرم_افزاری
undefined@shenakhte_sahneundefinedhttp://instagram.com/shenakhte_sahne

۱۳:۳۱

۱۶ بهمن ۱۴۰۰

thumnail
undefined جنگ‌ نرم‌‌ افزاریundefined فصل‌ دوم | شماره ششم
undefined [ جهانی‌سازی ]
undefinedدر سال ۱۹۴۵م و پس از جنگ جهانی دوم ویلیام فولبرایت پیشنهاد داد که از فروش تجهیزات نظامی زايد آمریکا بودجه‌ای برای بهبود روابط ببن‌المللی میان آمریکا و دیگر کشورها استفاده شود. برنامه فولبرایت هم‌زمان با رویکرد سازمان ملل متحد به منظور تغییر آموزشی در کشورهای گوناگون طرح شده است.
undefinedاین طرح توسط موسسه آموزش بین‌الملل ( IIE) در بیش از ۱۶۰ کشور فعال است. اداره آموزش و فرهنگ آمریکا ( ECA) واقع در وزارت خارجه آمریکا حامی مالی این طرح است که منابع مالی خود را از طریق کنگره آمریکا دریافت می‌کند. البته این برنامه از راه‌های دیگر از جمله کشورهای شریک، موسسات و شرکت‌ها نیز حمایت مالی می‌شود.
undefinedاز زمان تاسیس این برنامه تاکنون بیش از ۳۷۰ هزار نفر در این برنامه شرکت داشته‌اند که چهره‌های زیادی در زمینه‌های گوناگون را شامل می‌شود. از جمله آنها ۸۸ نفر برنده جایزه پولیتزر، ۷۵ نفر برنده بورس مک‌آرتور، ۶۰ نفر برنده جایزه نوبل، ۱۰ نفر منتخب کنگره آمریکا، ۱ نفر دبیرکل سازمان ملل و ۳۸ نفر رئیس‌جمهور یا نخست‌وزیر می‌باشد.
undefinedادامه دارد...
undefined #رسانه_شناخت_صحنه#جبهه_ما #غلبه_نرم‌افزاری#جبهه_مقابل_ما #جنگ_نرم_افزاری
undefined@shenakhte_sahneundefinedhttp://instagram.com/shenakhte_sahne

۱۶:۰۵

۲۰ بهمن ۱۴۰۰

thumnail
undefined️ بیانات در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
undefined #از_منظر رسانه شناخت صحنه
undefined ما هم باید تهاجم ترکیبی داشته باشیم

undefined تهاجم ترکیبیِ جبهه عظیم دشمنحرف آخر من این است که دشمنان ما، جبهه‌ی دشمن - چون دشمن یک جبهه است؛ یک جبهه‌ی عظیم است- امروز دست زده به یک تهاجم ترکیبی؛ تهاجم دشمن یک تهاجم ترکیبی است؛ یعنی جنبه‌ی اقتصادی در آن هست، جنبه‌ی سیاسی در آن هست، جنبه‌ی امنیّتی در آن هست، جنبه‌ی رسانه‌ای در آن هست، جنبه‌ی دیپلماسی در آن هست -از همه جهت یک حمله‌ی ترکیبیِ دسته‌جمعی را شروع کرده‌اند- ما هم در مقابل بایستی حرکتمان حرکت ترکیبی باشد؛ از همه جهت بایستی تلاش کنیم.
undefined تهاجم در برابر تهاجمالبتّه دفاع باید بکنیم امّا همیشه در موضع دفاعی نمی‌توانیم بمانیم؛ این را باید توجّه داشت. این که من می‌گویم باید دفاع کنیم، خب دفاع یک کار لازم است امّا همیشه نمی‌شود در موضع دفاعی ماند؛ دشمن تهاجم می‌کند، ما هم باید تهاجم داشته باشیم؛ در زمینه‌های مختلف؛ هم در زمینه‌های رسانه‌ای، هم در زمینه‌های اقتصادی، هم در زمینه‌های امنیّتی. اهل فکر در این زمینه‌ها مسئولند؛ کسانی که اهل فکرند، ‌اهل کار و اقدامند، بخصوص مسئولان، در هر کدام از این عرصه‌ها که می‌توانند بایستی تلاش کنند.
undefined پیش خواهیم رفت، اگر وظیفه مان را بدانیمو ان‌شاءالله همچنان که بر خلاف خواسته‌ی دشمن و بر خلاف گمان‌های آشفته‌ی دشمن، جمهوری اسلامی بیش از چهار دهه، با قدرت پیش رفته و روزبه‌روز بحمدالله مستحکم‌تر و ریشه‌دارتر شده، در آینده هم همین حرکت ادامه پیدا خواهد کرد؛ به نظر من و ان‌شاءالله به توفیق الهی از گذشته هم بهتر حرکت خواهیم کرد و پیش خواهیم رفت و دشمن ناکام خواهد شد؛ منتها باید هر کدام وظیفه‌ی خودمان را در هر بخشی بدانیم.
undefined #رسانه_شناخت_صحنه#جبهه_ما #تهاجم_ترکیبی #جهاد_تبیین#جبهه_مقابل_ما #جنگ_هیبریدی
undefined @shenakhte_sahneundefined instagram.com/shenakhte_sahne

۱۵:۰۰

۱ اسفند ۱۴۰۰

thumnail
undefined️بیانات در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
undefined #از_منظر رسانه شناخت صحنه
undefined ببینید دشمن چه چیزی را هدف گرفته، نقطه مقابل آن را عمل کنید.
undefinedاگر کشور از هدف‌های انقلاب دور شده بود، دشمنان انقلاب این ‌قدر دشمنی با نظام کشور و جمهوری اسلامی و ایران اسلامی نمی‌کردند...سفارش من به جوا‌ن‌های عزیزمان این است که امروز ببینند دشمن در چه خطّی حرکت می‌کند، دشمن چه چیزی را هدف گرفته، نقطه‌ی مقابل آن را عمل کنند و حرکت کنند.
undefinedدشمن ملّت را ...افکار عمومی را ... فکر جوان‌ها را هدف گرفته؛ میلیاردها دلار دارند خرج می‌کنند، در این اتاق‌های فکرشان -به اصطلاحِ خودشان اتاق‌های فکر و گروه‌های اندیشه‌ورز- دارند تلاش می‌کنند برای اینکه ملّت ایران را و بخصوص جوان‌ها را از این راه برگردانند.
undefinedوسیله‌ای که آنها دنبال می‌کنند فعلاً دو وسیله است: یکی فشارهای اقتصادی است برای اینکه مردم را به تنگ بیاورند و از نظام اسلامی جدا کنند، یکی هم لجن‌پراکنی است؛ لجن‌پراکنی‌ها، دروغ‌پردازی‌ها، تهمت زدن‌ها،...یعنی دشمنیِ اقتصادی، دشمنیِ رسانه‌ای.
undefinedجوان‌ها در مقابل این‌ها باید بِایستند؛ ملّت ایران باید در مقابل این دو حرکت بِایستد. فشار اقتصادی را با تلاش درونی، تلاش داخلی و با خنثی کردن تحریم‌ها و البتّه تلاش دیپلماسی -همان طور که مشغولند برادران خوب ما- [باید خنثی کرد]؛ ... این از طرفی، و خنثی کردن حرکت رسانه‌ای دشمن و لجن‌پراکنی‌های دشمن [از طرف دیگر].

undefined #رسانه_شناخت_صحنه#جبهه_ما #جهاد_تبیین #اقتصاد_مقاومتی#جبهه_مقابل_ما #جنگ_هیبریدی
undefined @shenakhte_sahneundefined instagram.com/shenakhte_sahne

۱۲:۲۳

۲ اسفند ۱۴۰۰

thumnail
undefined سلسله نشست‌های خط مبارزهundefined با موضوع: جهاد تبیینundefined نشست اول: جنگ شناختی
undefined با ارائه: حاج حسین امیدیان (دبیر ستاد جبهه فرهنگی مردمی البرز)
undefined مجری کارشناس: برادر حسین افتخاری (معاون راهبردی خانه اندیشه ولایت)
undefined میزبان: معاونت راهبردی ستاد جبهه فرهنگی مردمی استان البرز
undefined با حضور دبیران، معاونین راهبردی و شبکه‌سازی و هدایت عملیات مجامع استانی و تخصصی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

undefined زمان: چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶/۳۰ لغایت ۱۸
undefined لینک شرکت در نشست:undefined https://gharar.sshb.ir/b/a7d-ket-jvp


undefined #رسانه_شناخت_صحنه#جبهه_ما #جهاد_تبیین#جبهه_مقابل_ما #جنگ_هیبریدی
undefined @shenakhte_sahneundefined instagram.com/shenakhte_sahne

۱۹:۵۵

۱۶ اسفند ۱۴۰۰

thumnail
undefined️ بیانات در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
undefined #از_منظر رسانه شناخت صحنه
undefined جاهلیت مدرنundefinedاگر مختصّات این جاهلیّت را درست ندانیم، نمی‌توانیم با آن مقابله و مبارزه کنیم.
undefined این میدان از آن میدان‌هایی نیست که انسان سرش را بیندازد پایین و حمله کند؛ برنامه‌ریزی لازم دارد، مطالعه لازم دارد، برنامه‌ی خردمندانه باید تهیّه بشود، با حکمت بایستی با این قضیّه مواجه شد. و این برنامه باید متّکی باشد بر شناخت وسیع مختصّات این جاهلیّت.

undefined #رسانه_شناخت_صحنه#جبهه_ما #چشم_جبهه_ای#جبهه_مقابل_ما #جاهلیت_مدرن
undefined @shenakhte_sahneundefined instagram.com/shenakhte_sahne

۱۴:۳۶

۱۵ فروردین ۱۴۰۱

thumnail
#بازتاب undefined از ایران ۱۳۰۱ تا ایران ۱۴۰۱(بررسی تحولات ایران در یک قرن اخیر)
undefined با حضور: دکتر موسی حقانی رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر
undefined شبکه افق؛ برنامه‌تلویزیونی جهان‌آرا
undefined دوشنبه ١٥ فروردین ساعت ٢٢:٠٠undefined تکرار روز بعد ساعت ١٤:٣٠

undefined #رسانه_شناخت_صحنه#جبهه_ما #ایران #تاریخ #هویت#جبهه_مقابل_ما #استعمار
undefined@shenakhte_sahne undefinedhttp://instagram.com/shenakhte_sahne

۱۴:۱۶

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

thumnail
undefinedچرا «ماجرای فلسطین، همچنان مهم‌ترین و زنده‌ترین مسئله‌ی مشترک امّت اسلامی است»(۱) ؟undefined پرسش و پاسخ، مبتنی بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی
undefined مشخصات منحصربه‌فردی در این مسئله وجود دارد: (۲)
undefinedاولا فلسطین قطعه‌ای از خاک اسلامی است که توسط بیگانگان غصب شده و مطابق نظر فقهای همه مذاهب اسلامی باید به سرزمین اسلام باز گردد.(۲و۴)
undefinedدوم آنکه این حادثه‌ی بی‌سابقه در تاریخ، با کشتار و جنایت و ظلم و اهانت مستمر انجام‌گرفته است؛ لذا مسئله‌ی فلسطین صرفاً یک مسئله‌ی عربى و حتّى صرفاً یک مسئله‌ی اسلامى نیست، یک مسئله‌ی انسانىِ بسیار بااهمیت است.(۲و۴)
undefinedسوم آنکه قبله‌ی اول مسلمانان و بسیاری از مراکز محترم دینی که در این کشور قرار دارد، به تخریب و توهین و زوال تهدید شده است.(۲)
undefinedچهارم آنکه اساساً تشکیل جامعه جعلی و دولت یهودی - یا به تعبیر درست‌تر، دولت صهیونیست - در حساس‌ترین نقطه‌ی جهان اسلام، از آغاز تاکنون، نقش یک پایگاه نظامی و امنیتی و سیاسی را برای دولت‌های استکباری بازی کرده و جبهه غرب استعماری که به علل گوناگون، دشمن اتحاد و اعتلا و پیشرفت کشورهای اسلامی است، از آن همواره چون خنجری در پهلوی امت اسلامی استفاده کرده است.(۲و۳)
undefinedپنجم آنکه صهیونیسم که خطر اخلاقی و سیاسی و اقتصادی بزرگی برای جامعه‌ی بشری است، این جای پا را وسیله‌ای و نقطه‌ی اتکائی برای گسترش نفوذ و سلطه‌ی خود در جهان قرار داده است.(۲)
undefinedششم آنکه دفاع از فلسطین، دفاع از حقیقت است؛ حقیقتی بسیار گسترده‌تر از مسئله‌ی فلسطین. امروز مبارزه‌ی با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار است، مبارزه با نظام سلطه است.(۷)
undefinedهفتم، هزینه‌ی مالی و انسانىِ سنگینی که کشورهای اسلامی تاکنون در قبال مسئله فلسطین پرداخته‌اند.(۲)
undefined هشتم، اشتغال ذهنی دولت‌ها و ملت‌های مسلمان در این مسئله.(۲)
undefinedنهم، مقابله با اسرائیل جزو مصالح همه کشور های آزاد است.(۳)
undefinedو دهم آنکه ماجراى فلسطین، عبارت از آن نقطه‌اى است که باید مستضعفان عالم با الهام از روح ایمان و توکل به خداى بزرگ، پشت مستکبران بزرگ جهان و در رأس آن‌ها امپریالیزم امریکا و مزدوران صهیونیسمش را بشکند و خُرد کند و ماجرای قدس برای ملت ما و برای همه امت بزرگ اسلام یک ماجرای تعیین کننده است.(۴)
undefined منابع:۱) ۱۴۰۰/۰۲/۱۷ سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز جهانی قدس ۲) ۱۳۹۰/۰۷/۰۹ بیانات در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین۳) ۱۳۷۹/۰۹/۲۵ بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران‌۴) ۱۳۵۹/۰۵/۱۷ بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران۵) ۱۳۸۷/۱۰/۱۰ بیانات در خطبه‌‌های نمازجمعه۶) ۱۳۸۱/۰۳/۰۹ بیانات در دیدار کارگزاران نظام۷) ۱۳۹۶/۰۳/۳۱ بیانات در دیدار جمعی از استادان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها
undefined #رسانه_شناخت_صحنه#جبهه_ما #فلسطین#جبهه_مقابل_ما #صهیونیسم #استعمار
undefined @shenakhte_sahneundefined http://instagram.com/shenakhte_sahne

۱۳:۰۵

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

thumnail
#اینفوگرافیک
undefined دانشگاه؛ مسئله‌ی چالشیِ درجه‌ی یک انقلاب undefined بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از دانشجویان در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۰۶ #از_منظر رسانه شناخت صحنه
undefined چالش میانِ دو نگاه
undefined️ نگاه انقلاب به دانشگاه:undefinedجایگاهی برای نخبه‌پروری و حل مسائل کشورundefinedمرکز تولید و رشد علم و تامین اقتدار ملی به وسیله دانشundefinedایجاد دانشگاه مُتِدَیّن
undefined️ نگاه واپسگرای ضدانقلاب به دانشگاه:undefined جایگاهی برای مهره‌سازی (در جهت سیاست نو استعماری)undefined تربیت دانشمند مصرفی با دانش منسوخ شده برای جامعه‌ مصرفی (در جهت ایجاد بازار برای محصولات غربی)undefined دین زدایی کردن از دانشگاه
undefined #رسانه_شناخت_صحنه#جبهه_ما #غلبه_نرم‌افزاری#جبهه_مقابل_ما #استعمار_علمی
undefined@shenakhte_sahneundefinedinstagram.com/shenakhte_sahne

۱۲:۳۵