بسم الله الرحمن الرحیمخدا کند که آن بنویسم که او میخواهد و آنچه او میخواهد بنویسم.
۱۱:۳۵
ثُمَّ كانَ عاقِبَةَ الَّذِينَ أَساؤُا السُّواى أَنْ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّـهِ وَ كانُوا بِها يَسْتَهْزِؤُنَ
سوره مبارکه روم، آیه ۱۰
عاقبت کسانی که بد کردند، به تکذیب و تمسخر آیات خدا انجامید!
#قرآن_نوشت
@sotoudeyar
سوره مبارکه روم، آیه ۱۰
عاقبت کسانی که بد کردند، به تکذیب و تمسخر آیات خدا انجامید!
#قرآن_نوشت
۱۲:۵۸
وَ لَمْ يَكُنْ لَهُمْ مِنْ شُرَكائِهِمْ شُفَعاءُ وَ كانُوا بِشُرَكائِهِمْ كافِرِينَ
سوره مبارکه روم، آیه ۱۳
اینهایی که برای خدا شریک قرار دادید، شریک شمایند و نه شریک خدا!
پناه بر خدا از همهی چیزهایی که در عالم موثر قرارشان دادیم...
#قرآن_نوشت
@sotoudeyar
سوره مبارکه روم، آیه ۱۳
اینهایی که برای خدا شریک قرار دادید، شریک شمایند و نه شریک خدا!
پناه بر خدا از همهی چیزهایی که در عالم موثر قرارشان دادیم...
#قرآن_نوشت
۱۳:۰۴
"شعارت باید عربی باشه ها"،
"منم میخوام وسطش یه نوحه یزدی حماسی بخونم"،
"مرگ بر ضد ولایت فقیه از همه مهمتره"اما حرف خاص دیگری هم بود. یکی در این میانه آمد زیر گوشم گفت: "این ها منتظرند جمعیت خلوت شود تا همه را بگیرند. زودتر شعار را شروع کنید تا مردم نرفتند." فکر نمیکردم حرفش جدی باشد و گذاشتم به حساب روحیه پلیسی امنیتیاش.
۵:۵۶
- رعایت ضوایط حرم بر همه واجب است. ما همه بر ضد اسرائیل هستیم اما حرم جای زیارت است و نه کار سیاسی.+ پس هیهات من الذله و حرب لمن حاربکم چیست؟ آیا جزو زیارت نیست؟ اینها را خود سیدالشهدا فرمود.- در حرم نباید سر و صدا و ازدحام ایجاد کرد. مگر قرآن نگفته که لاترفعوا اصواتکم فوق صوت النبی؟ آیا این سر و صدا درست بود؟+ سر و صدای باطل که غلط است اما مگر خودتان بعد از نماز بلند صلوات نمیفرستید؟ مگر همه با هم لبیک یا حسین نمیگویند؟ این تولی و آن تبری است. ما که در حال تکلم با امام نیستیم! اینکه خدام، زوار را ضرب و شتم کنند صحیح است؟- هر خادمی که زائر را زده اسمش را بدهید که من تنبیهش کنم اما خوب است ما هم بیاییم مشهد را شلوغ کنیم؟+ شما بیایید با هم برویم شعار بدهیم.- اینجا عراق است! در حرم گروههای مختلفی مثل مقلدین آقای سیستانی، شیرازیها و... میآیند و میروند. اگر شعارهای سیاسی باب شود ما نمیتوانیم اینجا را مدیریت کنیم. مجبوریم جلوی شعارها را بگیریم و این قانون حرم است.
۵:۵۶
۵:۵۶
پایان.
۵:۵۶
ستودهیار
کربلا، اربعین، برائت
سکانس اول: دوشنبه ۲۰ مرداد
نماز جماعت ظهر و عصر حرم در قسمتی که امام جماعت آن منسوب به دفتر شیرازیهاست به پایان رسید و تعداد کمی از جمع، کم رمق شعار "مرگ بر اسرائیل" سر دادند. همین که صدا پیچید خادمان حرم سریعا واکنش نشان داده و صدا کمی فروکش کرد. ناگهان از یکی از حجرههای جنب بابالقبله فردی ایستاده شعار را تکرار کرد و اینبار جمعیت مهیجتر ادامه داد. چهرهی درهمکشیده خادمان یکسره سیاهپوش پلیس عتبه (البته بعدا فهمیدم اسمشان این است) که تلاش بیشتر اما بیفایدهتری برای ساکتکردن زوار میکردند نشان میداد در کنترل جمعیت مصرند. یک دقیقه نشد که کل صحن در حال شعار بودند؛ که البته هیچ شعاری علیه شیرازیها و حتی شعار مرگ بر ضد ولایتفقیه هم گفته نمیشد.
به تعداد خادمانی که بین جمعیت با خشونت در حال برخورد بودند افزوده میشد. یکیشان یکدفعه دستم را محکم گرفت و در تلاش مذبوحانهای که برای تخلیه جمع داشتند با عتاب تلاش کرد به بیرون بیندازدم. واکنش بچگانهای بود. دستم را رها کردم و با یکیشان تلاش کردم صحبت کنم. مدام میگفت "زیاره الحسین آرام". شاید یک دقیقه نشد که دیدم هماو در حال رها کردن مشت و لگد به سمت زائران است! اوضاع کاملا آشفته و به همریختهای بود. جمعیت هم دیگر جری شده و به هیچ وجه آرام نمیشد. بهانهی اینکه نماز سمت آقای سیستانی هنوز تمام نشده هم خیلی سریع رنگ باخت و دروغ بودنش عیان شد.
در بین خدام یکیشان از همه بیشتر اخم داشت و خشونت. از چهرهاش گویا نفرت میریخت. مثل این ناظمهایی که میرسند بالا سر دانشآموزان سیگار به دست مدرسه. شعارها اینها بود و ولاغیر: مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، اباالفضل علمدار خامنهای نگهدار و هیهات من الذلّه
در این اثنا یک نفر با ظاهری حزب اللهی و سری بیمو در حلقهای از زائران که معلوم بود رفیقانش هستند شروع کرد به لیدری جمع. حرف خاص تحریکآمیزی نزد اما توانست شعارها را متحدتر کند. گویا اوضاع داشت برایش خراب میشد که رفقایش جمعش کردند و بردند. تجربه تجمعات تهران و جلوی سفارتها آدم را نسبت به هر لیدری مشکوک میکند اما اینجا جایی برای مشکوک شدن نبود. الله اعلم.
همین که بردنش گویا یک نفر شمشیر را روی شانهی چپ و راستم زد و به رهبری قیام منصوبم کرد. یکهو من بودم و جمعیتی پر از خشم و انتظار برای ادامه شعار. مدت کوتاهی شعار دادم تا اینکه با تذکراتی که منطقی یافتم جمعیت را با صلواتی متوقف کردم. با اینکه پیش از اذان زیارت عاشورا خوانده شده بود اما عتبه به نظر تعمدی و برای در حاشیه بردن شعارها باز هم زیارت عاشورا پخش کرد.
به احترام زیارت که در میانهاش بود ساکت ماندیم. در این وقفه کوتاه دیگر رسما به عنوان وزیرشعار این جمع در حال شنیدن پیشنهادهای مردمی برای شعارها بودم: "اصل مشکل اینها آمریکاست، مرگ بر آمریکا یادت نره"، "شعارت باید عربی باشه ها"، "منم میخوام وسطش یه نوحه یزدی حماسی بخونم"، "مرگ بر ضد ولایت فقیه از همه مهمتره" اما حرف خاص دیگری هم بود. یکی در این میانه آمد زیر گوشم گفت: "این ها منتظرند جمعیت خلوت شود تا همه را بگیرند. زودتر شعار را شروع کنید تا مردم نرفتند." فکر نمیکردم حرفش جدی باشد و گذاشتم به حساب روحیه پلیسی امنیتیاش.
این وسط دو سه روحانی هم آمدند و تلاش کردند برای قرارگیری در حلقه لیدری جمع ولی به وضوح امکانش را نداشتند. یکی دیگر آمد و گفت که خدام اشتباهشان را مبنی بر ضرب و شتم پذیرفتند و دیگر نباید ادامه دهیم که حساسشان کنیم. اما در آن میانه گوش مردم به هیچ چیز بدهکار نبود. حدس خودم این بود برای اتمام این وضعیت باید دقایق کوتاهی شعار را ادامه داد و بعد با آرامش تمامش کنیم. یکی دو نفر هم مجدد آمدند و همینها را گفتند.
به هر حال زیارت عاشورا تمام شد و به محض اتمامش فریاد زدم مرگ بر اسرائیل. جمعیت مجدد خروشید. شاید دو سه دقیقه هم نشد که اتفاقی مشکوک و غلط میانه داستان را تغییر داد. در بین جمعیتی که تا الان حتی یک شعار علیه #شیرازیها نداده بودند، فردی فریاد زد که: "شیرازی از این طرف (باب القبله) رفت بیرون، بریم پشت سرش شعار بدیم." من شعار و به طور کلی مقابله با شیرازیها در اربعین و مخصوصا کربلا را غلط میدانستم. اقلیتی که در این سالها کم زورتر و تزویرش آشکارتر بود، نباید مبارزه ما با استکبار را به حاشیه میبرد. حتی بلند گفتم اشتباه میکنید اما دیگر کار خراب شده بود. جمعیت به سرعت و با استقبال گرم خدام برای تخلیه حرم، از باب القبله بالا رفتند و رفتند و رفتند. اینجا بود که از جمعیت خارج شدم و به داخل حرم بازگشتم. بازگشتی پرماجرا و دنبالهدار...
@sotoudeyar
اینجا کمی بعد از درگیری میان زوار و خدام است و شرایط قدری آرام شده
۲:۲۸
بازارسال شده از عبور
جدال دو اسلام .mp3
۵۳:۲۶-۱۲۲.۳۲ مگابایت
روایتی از دستگیری محمد ناصربخت فارغ التحصیل دانشگاه علم و صنعت و طلبه حوزه علمیه مشکات در سفر اربعین۱۴۰۴
#جدال_دو_اسلام#گزارش_صوتی
__
۱۴:۰۶
۲:۰۷
-e-nNxBq8Wc.mp3
۰۵:۵۷-۵.۴۹ مگابایت
اميد است كه پروردگارتان به شما رحم كند و اگر به طغيان و فساد برگرديد، ما هم [عذاب سخت] بازگرديم، و دوزخ را براى كافران، زندانى تنگ قرار داديم.
اگر برگردند، برمیگردیم. با دلی قرصتر، عزمی محکمتر و ارادهای آهنین. مگر مردان را از جنگ هراسی هست؟!
۵:۵۲