بـلـه | ایـتـا | ایـنـسـتـاگـرام | سـایـت
۹:۴۱
بـلـه | ایـتـا | ایـنـسـتـاگـرام | سـایـت
۹:۰۱
تاریخ را فاتحان مینویسند؟ بعضی میگویند این جمله را چرچیل گفته و دیگران میگویند شایعه است. تاریخ را اما چه فاتحان بنویسند و چه دیگران، یک چیز مشخص است: تاریخ شفاهی را هرکه بنویسد، همو فاتح است.تاریخ شفاهی، میدان مبارزه است. و کیست که نداند امریکا سرش درد میکند برای جنگ؟ جنگ استیطانی، جنگ سرد، جنگ اتم، سلسلهجنگهای کلاسیک و جنگ رسانهای. از همه قلم در کارنامهاش دارد. پس بد نیست نگاهی هم بیندازیم به جنگ نرمِ «روایات» متحدهٔ امریکا.
تام کروز چطور معروف شد؟ با بازی در فیلم «سلاح برتر» و به لطف جنگندهٔ .f14دقیقتر بگوییم: این سلاح برتر را حمایت مالی و تجهیزاتیِ وزارت دفاع امریکا در اختیار تام کروز قرار داد. «سکوت برهها»، «مرد آهنی 1 و 2»، هر چهار قسمت «ترانسفورمرز»، «زن شگفتانگیز 84»، «کینگ کنگ»، «پارک ژوراسیک ۳»، «ایندیانا جونز» و «آخرین جنگ صلیبی» از آندسته فیلمهای ظاهراً غیرنظامی هستند که با بودجه و امکانات نظامی وزارت دفاع امریکا ساخته شدهاند. احتمالاً لازم نیست به حمایت وزارت دفاع از فیلمهای نظامی و جنگی که در آن مشخصاً ارتش امریکا بهشکلی قهرمانانه بهتصویر درمیآید، اشاره کنیم.
وزارت دفاع امریکا البته علیرغم دستودلبازیاش در خرجکردن هزینه و تهیهٔ تجهیزات، دستورالعمل مشخص و سفتوسختی برای کمک به تولیدات رسانهای غیردولتی در حوزهٔ سرگرمی دارد. انیمیشن، سریال، مستند یا حتی بازی رایانهای فرقی نمیکند، همگی باید از این دستورالعمل پیروی کنند.
بـلـه | ایـتـا | ایـنـسـتـاگـرام | سـایـت
۱۴:۰۸
۱۴:۰۸
۱۴:۰۸
۱۴:۰۸
۱۴:۰۸
۱۴:۰۸
ابراهیم حسن بیگی داستان نویس برجسته انقلاب و نویسنده ۱۴۰ عنوان کتاب در حوزههای مختلف دین، انقلاب و کودک و نوجوان است که برخی از آثار وی به زبانهای انگلیسی، عربی، ترکی استانبولی، ترکمنی، ازبکی و اسپانیایی ترجمه شده است؛ وی در نشستی که به همت حوزه هنری استان گلستان برگزار شد، برخی از تجربه های خود را در زمینه داستان نویسی بومی تشریح کرد، که در این پست به مرور برخی سخنان وی پرداخته ایم.
برای مطالعه کامل این مطلب به سایت سوره سیمرغ مراجعه کنید.
عضویت در صفحه اختصاصی #سوره_سیمرغ (درباره هنر و روایت بومی انقلاب اسلامی):
بـلـه | ایـتـا | ایـنـسـتـاگـرام | سـایـت
بـلـه | ایـتـا | ایـنـسـتـاگـرام | سـایـت
۱۷:۲۳
۱۷:۲۳
۱۷:۲۳
۱۷:۲۳
دربارهی مفهوم «اصالت شرقی ژاپنی» در انیمههای ژاپنی باید گفت تهاجم فرهنگی غربی به ژاپن چیزی از این بوم باقی نگذاشته است. فرهنگ غرب، ریشههای یکی از عمیقترین هویتهای تمدنی را مرحلهبهمرحله نشانه رفته؛ سپس آن را از بستر طبیعیاش بیرون آورده، اکنون آن را در گلدانی تزیینی نگه میدارد و حتی شاخ و برگش را نیز به سلیقهی خود هرس میکند. مانگا و انیمه، امروزه نماد ژاپن است؛ اما نه نمادی از معنای ژاپنی اصیل؛ بلکه بدلی نامرغوب و ارزان که در بساط دورهگردان عامهپسند پیدا میشود، اما چنان پرزرقوبرق است که هر بینندهای آن را «سوغات آن دیار» تصور میکند و خواهان آن است.
بـلـه | ایـتـا | ایـنـسـتـاگـرام | سـایـت
۱۱:۱۸
۱۱:۱۸
۱۱:۱۸
۱۱:۱۸
۱۱:۱۸
۱۱:۱۸
۱۱:۱۸
۱۱:۱۸