فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً
پس قطعاً در کنار سختی، آسانی همراه است. قطعاً در کنار هر سختی، آسانی همراه است.
سختیهای زندگی، همیشه یکی از چالشهای مهم انسان بوده است.آیا سختیها پایانپذیرند؟ گشایشها و آسانیها چه زمانی به وجود خواهند آمد؟
یکی از سنت های الهی این است که در پی هر سختی ، آسانی می آید . این یک فکر عظیم کارسازی برای همه جوامع است. همه حوادث رقت بار طبق این سنت در درون خود بشارت تحول و آینده ای روشن را میدهد . فقط یک شرط دارد و آن صبر و استقامت (به معنای مقاومت و مبارزه )می باشد .این آیه ارتباط نزدیکی با آیه زیر دارد
وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لاٰ یَحْتَسِب» (طلاق، ۲و۳)
... و هرکس مراقب حدود خدا باشد و رعایت کند، خدا براى بیرون شدن او از تنگناها راه نجات پدید مىآورد و از جایی که تصور نمی کند به او روزی میرساند.
گاهی در تنگنای شدید که انسان قرار می گیرد ، کمکی ، نفسی ، خونی از جایی که انسان خیالش را نمی کند ، به او می رسد . این همان رزق بدون حساب است ، رزق ممکن است کمک مالی ، امنیتی ، خطور یک فکر ناب باشد .بعبارت دیگر از دل تهدید ها ، فرصت ها بیرون می آید . اعتماد به این سنت الهی در دل مومن هیچ نگرانی و حزنی را باقی نمی گذارد . ماه رمضان بهترین فرصت است برای نشان دادن ظرفیت خود به خدا ، چه از سوی یک فرد چه از سوی یک ملت .
پس قطعاً در کنار سختی، آسانی همراه است. قطعاً در کنار هر سختی، آسانی همراه است.
سختیهای زندگی، همیشه یکی از چالشهای مهم انسان بوده است.آیا سختیها پایانپذیرند؟ گشایشها و آسانیها چه زمانی به وجود خواهند آمد؟
یکی از سنت های الهی این است که در پی هر سختی ، آسانی می آید . این یک فکر عظیم کارسازی برای همه جوامع است. همه حوادث رقت بار طبق این سنت در درون خود بشارت تحول و آینده ای روشن را میدهد . فقط یک شرط دارد و آن صبر و استقامت (به معنای مقاومت و مبارزه )می باشد .این آیه ارتباط نزدیکی با آیه زیر دارد
وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لاٰ یَحْتَسِب» (طلاق، ۲و۳)
... و هرکس مراقب حدود خدا باشد و رعایت کند، خدا براى بیرون شدن او از تنگناها راه نجات پدید مىآورد و از جایی که تصور نمی کند به او روزی میرساند.
گاهی در تنگنای شدید که انسان قرار می گیرد ، کمکی ، نفسی ، خونی از جایی که انسان خیالش را نمی کند ، به او می رسد . این همان رزق بدون حساب است ، رزق ممکن است کمک مالی ، امنیتی ، خطور یک فکر ناب باشد .بعبارت دیگر از دل تهدید ها ، فرصت ها بیرون می آید . اعتماد به این سنت الهی در دل مومن هیچ نگرانی و حزنی را باقی نمی گذارد . ماه رمضان بهترین فرصت است برای نشان دادن ظرفیت خود به خدا ، چه از سوی یک فرد چه از سوی یک ملت .
۱۴:۰۷
تقابل دو آزادی
در تعریف و محدوده آزادی بین اندیشمندان غربی و تفکر اسلامی تفاوت هایی وجود دارد .
در تفکر غربی آزادی تا جایی مجاز است که به آزادی و حریم دیگران لطمه وارد نکند و از محدوده قوانین خارج نشود .
در تفکر اسلامی آزادی تا جایی مجاز است که به حریم دیگران و حریم خود فرد هم تجاوز نشود .
مبارزان راه آزادی در غرب ،با موانعی مبارزه می کنند که از بیرون می خواهد آزادی افراد را سلب و محدود کند.
مبارزان آزادی خواه اسلامی ، علاوه بر مبارزه با عوامل آزادی بیرون از وجود انسان با عوامل درونی نیز مبارزه می کنند ، عواملی مثل طمع ،هواها ، هوس ها ، تعصبات ، اخلاقیات فاسد و...که آزادی انسان را محدود می کنند .
اساسا قدرتمندان عالم برای محدود کردن آزادی انسان ها ابتدا آنها را از درون به بند می کشند ، سپس آزادی آنها از بیرون خودبخود محدود خواهد شد .
قدرتمندان عالم برای به بند کشیدن ملت ها نیز دست می گذارند بر نقاط ضعف درونی آن ملت،و از آنجا آنها را برده خود می کنند.ادامه دارد ...https://eitaa.com/galamranje
در تعریف و محدوده آزادی بین اندیشمندان غربی و تفکر اسلامی تفاوت هایی وجود دارد .
در تفکر غربی آزادی تا جایی مجاز است که به آزادی و حریم دیگران لطمه وارد نکند و از محدوده قوانین خارج نشود .
در تفکر اسلامی آزادی تا جایی مجاز است که به حریم دیگران و حریم خود فرد هم تجاوز نشود .
مبارزان راه آزادی در غرب ،با موانعی مبارزه می کنند که از بیرون می خواهد آزادی افراد را سلب و محدود کند.
مبارزان آزادی خواه اسلامی ، علاوه بر مبارزه با عوامل آزادی بیرون از وجود انسان با عوامل درونی نیز مبارزه می کنند ، عواملی مثل طمع ،هواها ، هوس ها ، تعصبات ، اخلاقیات فاسد و...که آزادی انسان را محدود می کنند .
اساسا قدرتمندان عالم برای محدود کردن آزادی انسان ها ابتدا آنها را از درون به بند می کشند ، سپس آزادی آنها از بیرون خودبخود محدود خواهد شد .
قدرتمندان عالم برای به بند کشیدن ملت ها نیز دست می گذارند بر نقاط ضعف درونی آن ملت،و از آنجا آنها را برده خود می کنند.ادامه دارد ...https://eitaa.com/galamranje
۱۳:۵۸
تفاوت دیگری آزادی در این دو تفکر مربوط به حوزه اجتماعی و وظایف حکومت ها در خصوص تامین آزادی است .
اشاره شد که محدوده آزادی در تفکر بشری تا جایی است که به دیگران ضرر نزند و قوانین وسیاست های دولت ها هم بر این اساس تدوین و اعمال میشود .
در تفکر توحیدی محدوده آزادی فرد تا جایی است که به دیگران و خودش ضرر نرساند .ولی در قوانین آنجایی که فرد به خودش ضرر می زند ، اجازه تحقیق و تفحص داده نشده و هیچ شخص و حکومتی اجازه ندارد در این خصوص ورود کند و آنجایی که فرد در خلوت بدون ضرر به دیگران آزادی خود را نقض می کن. او را تحت تعقیب یا مجازات قرار دهد .
همین چیزی که امروز در حکومت جمهوری اسلامی اجرایی می شود و افراد آنچیزی را که در کشور های دیگر که مدعی آزادی هستند ، ندارند و به کوچکترین بهانه نقض قوانین مورد شدید ترین محدودیت ها و مجازات می شوند ولی در جمهوری اسلامی افراد در فضای مجازی و فضای حقیقی هر نوع سخنی را بر زبان می رانند بطوریکه صدای مدعیان آزادی غربی نیز در آمده که چرا این آزادی ها را مثل غرب در چهار چوب قانون محدود نمی کنید .
حکومت اسلامی در بیان نظرات تا جایی که منجر به بر اندازی نشود ، هیچ اجازه دخالتی را به سیستم های نظارتی نمی دهد ، و معتقد است که افراد بایستی با خود کنترلی درونی و رعایت اخلاق این محدودیت ها را رعایت کنند ولی سیستم غربی تاکید بر کنترل قانونی دارد که خود این تشدید کننده دیکتاتوری در سیستم حکومتی غربی ، علی رغم ادعای آزادی طلبی آنهاست .
البته ایجاد زیر ساخت ها برای منظم سازی و سازماندهی تامین آزادی های اجتماعی و نحوه اعتراض مدنی بایستی از سوی اندیشمندان به دولتمردان پیشنهاد شود تا منجر به پیشرفت هر چه بیشتر در این حوزه گردد .
اشاره شد که محدوده آزادی در تفکر بشری تا جایی است که به دیگران ضرر نزند و قوانین وسیاست های دولت ها هم بر این اساس تدوین و اعمال میشود .
در تفکر توحیدی محدوده آزادی فرد تا جایی است که به دیگران و خودش ضرر نرساند .ولی در قوانین آنجایی که فرد به خودش ضرر می زند ، اجازه تحقیق و تفحص داده نشده و هیچ شخص و حکومتی اجازه ندارد در این خصوص ورود کند و آنجایی که فرد در خلوت بدون ضرر به دیگران آزادی خود را نقض می کن. او را تحت تعقیب یا مجازات قرار دهد .
همین چیزی که امروز در حکومت جمهوری اسلامی اجرایی می شود و افراد آنچیزی را که در کشور های دیگر که مدعی آزادی هستند ، ندارند و به کوچکترین بهانه نقض قوانین مورد شدید ترین محدودیت ها و مجازات می شوند ولی در جمهوری اسلامی افراد در فضای مجازی و فضای حقیقی هر نوع سخنی را بر زبان می رانند بطوریکه صدای مدعیان آزادی غربی نیز در آمده که چرا این آزادی ها را مثل غرب در چهار چوب قانون محدود نمی کنید .
حکومت اسلامی در بیان نظرات تا جایی که منجر به بر اندازی نشود ، هیچ اجازه دخالتی را به سیستم های نظارتی نمی دهد ، و معتقد است که افراد بایستی با خود کنترلی درونی و رعایت اخلاق این محدودیت ها را رعایت کنند ولی سیستم غربی تاکید بر کنترل قانونی دارد که خود این تشدید کننده دیکتاتوری در سیستم حکومتی غربی ، علی رغم ادعای آزادی طلبی آنهاست .
البته ایجاد زیر ساخت ها برای منظم سازی و سازماندهی تامین آزادی های اجتماعی و نحوه اعتراض مدنی بایستی از سوی اندیشمندان به دولتمردان پیشنهاد شود تا منجر به پیشرفت هر چه بیشتر در این حوزه گردد .
۲۱:۰۷
سوره مبارکه يوسف آیه ۸۷يا بَنِيَّ اذهَبوا فَتَحَسَّسوا مِن يوسُفَ وَأَخيهِ وَلا تَيأَسوا مِن رَوحِ اللَّهِ ۖ إِنَّهُ لا يَيأَسُ مِن رَوحِ اللَّهِ إِلَّا القَومُ الكافِرونَترجمه:پسرانم! بروید، و از یوسف و برادرش جستجو کنید؛ و از رحمت خدا مأیوس نشوید؛ که تنها گروه کافران، از رحمت خدا مأیوس میشوند!»
یکی از گناهان کبیره ناامیدی از رحمت خداست .یاس ناشی از انفعال است ، ناشی از احساس بن بست است . انسان احساس کند که دیگر نمی شود کاری کرد .برای یک جامعه این یک سم خطرناک است ، آنچیزی که امروز دشمنان سعی میکنند در ذهن جوانان با بزرگنمایی نقاط ضعف ایجاد کنند .دشمن با روش های متعدد رسانه ای این را القا می کند. کار نیروهای دلسوز این است که با بیان پیشرفت ها و نقاط قوت به صورت منطقی و بیان پیشرفت های کشور جلوی این نا امیدی را بگیرند .وعده الهی هم بنا را بر پیروزی جبهه حق گذاشته است و این وعده تخلف ناپذیر الهی است .تخلفات گوناگون هم که صورت می گیرد با مطالبه گری جدی جوانان باید جلوی آن گرفته شود ، این انقلاب حاصل خون هزاران شهید می باشد ، بی تفاوتی در برخورد ها و عدم مطالبه گری از مسئولین به هیچ وجه پذیرفتنی نیست . هرکس جلوی این نا امیدی را نگیرد در این گناه کبیره شریک است .
https://eitaa.com/galamranje
یکی از گناهان کبیره ناامیدی از رحمت خداست .یاس ناشی از انفعال است ، ناشی از احساس بن بست است . انسان احساس کند که دیگر نمی شود کاری کرد .برای یک جامعه این یک سم خطرناک است ، آنچیزی که امروز دشمنان سعی میکنند در ذهن جوانان با بزرگنمایی نقاط ضعف ایجاد کنند .دشمن با روش های متعدد رسانه ای این را القا می کند. کار نیروهای دلسوز این است که با بیان پیشرفت ها و نقاط قوت به صورت منطقی و بیان پیشرفت های کشور جلوی این نا امیدی را بگیرند .وعده الهی هم بنا را بر پیروزی جبهه حق گذاشته است و این وعده تخلف ناپذیر الهی است .تخلفات گوناگون هم که صورت می گیرد با مطالبه گری جدی جوانان باید جلوی آن گرفته شود ، این انقلاب حاصل خون هزاران شهید می باشد ، بی تفاوتی در برخورد ها و عدم مطالبه گری از مسئولین به هیچ وجه پذیرفتنی نیست . هرکس جلوی این نا امیدی را نگیرد در این گناه کبیره شریک است .
https://eitaa.com/galamranje
۱:۲۸
اینکه علی ظاهر مشاهده میشه روزه خواری هست یا برخی ظواهر دینی رعایت نمیشه دلیل بر بی اعتقادی مردم نیست .اعمالی که از سر تقلید از پدران و گذشتگان باشد از نظر خود دین هم ارزش چندانی ندارد امروز جامعه در حال رشد فکری است و هر چیزی را جوانان براحتی قبول نمی کنند و برای آن استدلال می خواهند.انکار یک امر خود اولین گام در جهت استحکام بخشی به پایه های عقلانی آن است .چندین سال قبل خواهی نخواهی بر اساس عرف همه خانم ها چادر داشتند ولی امروز با گسترش ارتباطات و رشد فکری مردم جوان زیر بار عرف نمی رود و این خود نشانه خوبی در جامعه است هر چند در ظاهر نشانه های دینی مقداری هم مخدوش شود .این رشد فکری ها در نهایت منجر به پذیرش عقلانی ظواهر و فلسفه و منطق دین هم خواهد شد که در اینصورت خیلی ارزشمندتر است .مثل خانمی که نه از سر اجبار و عرف جامعه بلکه بر حسب منطق حجاب را برای ارزش نهادن به خود انتخاب کرده است....
یا کسیکه از سر عرف روزه و نماز بجا می آورد با آنکسی که با منطق و احساس نیاز این امور را رعایت می کنند خیلی تفاوت دارند .هرچند تعداد این نفرات کم باشند خدا که نیاز به سیاهی لشکر ندارد ، دین انسان فهیم می خواهد
یا کسیکه از سر عرف روزه و نماز بجا می آورد با آنکسی که با منطق و احساس نیاز این امور را رعایت می کنند خیلی تفاوت دارند .هرچند تعداد این نفرات کم باشند خدا که نیاز به سیاهی لشکر ندارد ، دین انسان فهیم می خواهد
۱:۲۸
دشمن که می خواهد مردم نفهمند ،به هر دو ضربه می زند .
می توانست ظاهری از دین را مثل کشور های عربی و.... به اجرا بگذارد .
جمهوری اسلامی سختی را به خود می دهد ، هزینه را پرداخت می کند ، #انتخابات برگزار می کند ، خود را آماج تهمت ها قرار می دهد ، تا همه چیز را با رشد فکری
مردم خود باید با تفکر در احکام و اعتقادات اسلامی آنها را در زندگی خود اجرایی کنند ، وگرنه مجبور کردن مردم از طریق اعمال قانون به رعایت ظواهر دینی کار آسانی و البته کم نتیجه است .
۱۳:۴۳
چرا دوستداران تمدن غرب و طرفداران حل مسائل از طریق مذاکره ، اخیرا اصرار عجیبی به انتقام سخت پیدا کرده اند ؟
چپ و راست نظام را و نیرو های نظامی را متهم به ترس از اسرائیل می کنند .
آنها که صلح و گفتگو از اصلی ترین کلید واژه هایشان بوده ، مدام از انتقام سخت سخن می گویند .
براستی اینان که مدافعان حرم را مدافعان اسد می نامیدند و در کشته شدن سردار دلها خوشحالی خود را به زور مخفی کردند ،می توان باور نمود که الان از کشته شدن مستشاران نظامی ناراحتند ؟!
می توان باور نمود که اینها نگران منافع ملی هستند .
پرسشی که باید پاسخ داده شود این است در صورت درگیری آغاز درگیری ایران و رژیم غاصب ، واکنش این جماعت چه خواهد شد ، آیا با توجه به سابقه این جماعت نمی توان پیش بینی کرد که اولین کسانی باشند که نظام را متهم به جنگ افروزی کنند و فریاد واویلا سر دهند ،که مردم در این شرایط یک جنگ کم داشتند و این نظام آن را هم بر سر مردم آورد؟
این جماعت همانها هستند که در حمله عراق به کویت نظام را زیر فشار قرار داده بودند که چرا ایران وارد جنگ به نفع کویت نمی شود ،که با تدبیر امام جامعه در آن زمان ، کشور از تله ای که اینان می خواستند کشور را در آن گرفتار کنند، نجات پیدا کرد .
البته دغدغه دوستداران انقلاب در پیگیری انتقام سخت را باید از این مسأله جدا دانست .
پس زیاد به حرف های ستایش گران همیشگی تمدن غرب ، اعتباری نیست . و نظام بهتر می داند چگونه فارغ از هیاهوی اینان کار منطقی را در زمان مقرر به انجام برساند .
https://eitaa.com/galamranje
چپ و راست نظام را و نیرو های نظامی را متهم به ترس از اسرائیل می کنند .
آنها که صلح و گفتگو از اصلی ترین کلید واژه هایشان بوده ، مدام از انتقام سخت سخن می گویند .
براستی اینان که مدافعان حرم را مدافعان اسد می نامیدند و در کشته شدن سردار دلها خوشحالی خود را به زور مخفی کردند ،می توان باور نمود که الان از کشته شدن مستشاران نظامی ناراحتند ؟!
می توان باور نمود که اینها نگران منافع ملی هستند .
پرسشی که باید پاسخ داده شود این است در صورت درگیری آغاز درگیری ایران و رژیم غاصب ، واکنش این جماعت چه خواهد شد ، آیا با توجه به سابقه این جماعت نمی توان پیش بینی کرد که اولین کسانی باشند که نظام را متهم به جنگ افروزی کنند و فریاد واویلا سر دهند ،که مردم در این شرایط یک جنگ کم داشتند و این نظام آن را هم بر سر مردم آورد؟
این جماعت همانها هستند که در حمله عراق به کویت نظام را زیر فشار قرار داده بودند که چرا ایران وارد جنگ به نفع کویت نمی شود ،که با تدبیر امام جامعه در آن زمان ، کشور از تله ای که اینان می خواستند کشور را در آن گرفتار کنند، نجات پیدا کرد .
البته دغدغه دوستداران انقلاب در پیگیری انتقام سخت را باید از این مسأله جدا دانست .
پس زیاد به حرف های ستایش گران همیشگی تمدن غرب ، اعتباری نیست . و نظام بهتر می داند چگونه فارغ از هیاهوی اینان کار منطقی را در زمان مقرر به انجام برساند .
https://eitaa.com/galamranje
۲۱:۲۰
می گویند چرا به رهبر خودتان گوشت تلخ نمی گویید به مولا علی می گویید .
جالب است این حرف ها را کسانی می زنند که با تأسی از آنکه در روز عاشورا اسکیت خود را تعطیل نمی کرد ، در روز شهادت مولا علی ، سیزده بدر خود را با رقص همراه کردند .
سخن در مورد رهبری عزیز است ، آری اینها باید رهبر را گوشت تلخ بدانند ، آن موقع که مرحوم هاشمی در خواست کردند که بایستی سهم عمده ای از دانشگاه آزاد را به نام خاندان وی بزنند و رهبری جلوی این امر را گرفت گوشت تلخی کرد .
خاصیت ایستادن در مقابل زیاده خواهی دوستان گوشت تلخ شدن است .
آن موقع که عطا الله مهاجرانی ریاست جمهوری مادام العمر آقای هاشمی را ، در کشور تئوریزه می کرد، رهبری با صلابت جلوی این بدعت ایستاد گوشت تلخ شد .
رهبری آنوقت که آقای خاتمی در سال ۷۶ رای آورد و بسیاری از علما و اصولگرا ها ریختند سر رهبری که ، ریاست جمهوری وی را تنفیذ نکند که با ریاست جمهوری او اسلام به خطر می افتد ولی ایشان ایستاد در مقابل همه آنها و گوشت تلخ شد .
آنموقع که رهبری در سال ۸۸در مقابل شورش علیه جمهوریت در راستای صیانت از آرا مردم ، در مقابل فتنه گران ایستاد ، گوشت تلخ شد .
وقتی مجلس بدون در نظر گرفتن شرایط حساس منطقه ، در صدد استیضاح آقای روحانی بود ، رهبری معظم آنرا به صلاح کشور ندانستند و جلوی آنرا گرفتند ، از خود خشونت نشان داد و به تعبیری دوستان را رنجاندند .
خاصیت ایستادن در مقابل زیاده خواهی ها و بی قانونی دوستان گوشت تلخی است . طبیعی است که بدخواهان ، سیلی خوردگان و... رهبر عزیز را که سفارش همه شهداست ، گوشت تلخ بنامند .همچنان که مولا علی را نامیدند .
و....
https://eitaa.com/galamranje
جالب است این حرف ها را کسانی می زنند که با تأسی از آنکه در روز عاشورا اسکیت خود را تعطیل نمی کرد ، در روز شهادت مولا علی ، سیزده بدر خود را با رقص همراه کردند .
سخن در مورد رهبری عزیز است ، آری اینها باید رهبر را گوشت تلخ بدانند ، آن موقع که مرحوم هاشمی در خواست کردند که بایستی سهم عمده ای از دانشگاه آزاد را به نام خاندان وی بزنند و رهبری جلوی این امر را گرفت گوشت تلخی کرد .
خاصیت ایستادن در مقابل زیاده خواهی دوستان گوشت تلخ شدن است .
آن موقع که عطا الله مهاجرانی ریاست جمهوری مادام العمر آقای هاشمی را ، در کشور تئوریزه می کرد، رهبری با صلابت جلوی این بدعت ایستاد گوشت تلخ شد .
رهبری آنوقت که آقای خاتمی در سال ۷۶ رای آورد و بسیاری از علما و اصولگرا ها ریختند سر رهبری که ، ریاست جمهوری وی را تنفیذ نکند که با ریاست جمهوری او اسلام به خطر می افتد ولی ایشان ایستاد در مقابل همه آنها و گوشت تلخ شد .
آنموقع که رهبری در سال ۸۸در مقابل شورش علیه جمهوریت در راستای صیانت از آرا مردم ، در مقابل فتنه گران ایستاد ، گوشت تلخ شد .
وقتی مجلس بدون در نظر گرفتن شرایط حساس منطقه ، در صدد استیضاح آقای روحانی بود ، رهبری معظم آنرا به صلاح کشور ندانستند و جلوی آنرا گرفتند ، از خود خشونت نشان داد و به تعبیری دوستان را رنجاندند .
خاصیت ایستادن در مقابل زیاده خواهی ها و بی قانونی دوستان گوشت تلخی است . طبیعی است که بدخواهان ، سیلی خوردگان و... رهبر عزیز را که سفارش همه شهداست ، گوشت تلخ بنامند .همچنان که مولا علی را نامیدند .
و....
https://eitaa.com/galamranje
۶:۳۸
یعیش وحده و یموت وحده
رسول خدا (ص) فرمود: آسمان و زمين، كسى راستگوتر از ابوذر را به خود نديدهاند تنها زندگی می كند و تنها می میرد و تنها برانگیخته می شود و تنها وارد بهشت می شود.
ابوذر رحمت الله علیه نماد یک انسان مطالبه گر و حق طلب است که ذره ای در مقابل کجروی دستگاه حاکم کوتاه نیامد .
اینجور کار کردن و استقامت کردن بواقع سخت است . کار اجتماعی که می خواهی بکنی ، اولین ویژگی که باید داشته باشی این است که بتوانی دوستان را با خود همراه کنی . دوستان باید بتوانند تلخی همدیگر را تحمل کنند ، تا برای کار در عرصه اجتماع صیقل یابند . اثر کار گروهی در اجتماع شاید طولانی مدت تر از کار فردی باشد ولی گستردگی آن بیشتر و اثر بخشی آن نیز خیلی عمیق تر است . اساسا خداوند برکت خود را در کار جمعی قرار داده است .برای کار در اجتماع بایستی جمعی کار کرد وگرنه هرکسی می خواهد تنهایی کار کند نیاز به روحیه ای مثل ابوذر دارد .
https://eitaa.com/galamranje
رسول خدا (ص) فرمود: آسمان و زمين، كسى راستگوتر از ابوذر را به خود نديدهاند تنها زندگی می كند و تنها می میرد و تنها برانگیخته می شود و تنها وارد بهشت می شود.
ابوذر رحمت الله علیه نماد یک انسان مطالبه گر و حق طلب است که ذره ای در مقابل کجروی دستگاه حاکم کوتاه نیامد .
اینجور کار کردن و استقامت کردن بواقع سخت است . کار اجتماعی که می خواهی بکنی ، اولین ویژگی که باید داشته باشی این است که بتوانی دوستان را با خود همراه کنی . دوستان باید بتوانند تلخی همدیگر را تحمل کنند ، تا برای کار در عرصه اجتماع صیقل یابند . اثر کار گروهی در اجتماع شاید طولانی مدت تر از کار فردی باشد ولی گستردگی آن بیشتر و اثر بخشی آن نیز خیلی عمیق تر است . اساسا خداوند برکت خود را در کار جمعی قرار داده است .برای کار در اجتماع بایستی جمعی کار کرد وگرنه هرکسی می خواهد تنهایی کار کند نیاز به روحیه ای مثل ابوذر دارد .
https://eitaa.com/galamranje
۸:۵۱
Safavi Abbas:
جزئیات جدیدی از پاسخ موشکی ایران به اسرائیل/ تمام تصورات این بود که این جنگ حداقل یک ماه تا ۳ ماه طول میکشد اما تقریباً یک روز بیشتر طول نکشید/ تمام موشکهای هایپر سونیک ما به هدف اصابت کرد
ابطحی دبیرکل کنفرانس بینالمللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی:آخرین تماس را مقامات مصری ۳ ساعت پیش از عملیات داشتند؛ التماس میکردند که این کار انجام نشود.
۵ قدرت موشکی جهان شامل آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و رژیم صهیونیستی با تمام استعداد و آخرین فناوریهای خود به میدان آمدند.
پنتاگون فرماندهی کامل را پذیرفت و سنتکام وارد منطقه شد و ۸ منطقه دفاع ضد موشکی را طراحی کردند؛ زاگرس، قفقاز، ترکیه، خلیج فارس، دریای سرخ و مدیترانه از جمله این مناطق بودند.
۶ ناو ضد موشک در دریای سرخ، سیستم موشکی عربستان و امارات ۶ لایه آتشباری در این مدت کوتاه عملیاتی شد.
طرف مقابل ما ۱۵ هواپیمای ضد سیگنالی به پرواز درآوردند و علاوه بر این آواکسهای عربستان و آواکسهای خودشان و همچنین پهپادهایی را به پرواز درآوردند تا مانع دستیابی ایران به اهداف خود شوند.
در عملیات وعده صادق ۱۰ کشور در میدان نبرد مقابل ایران بودند.
ما تا کنون در هیچ نبردی با رادارهای آنها و همچنین سیستمهای گنبد آهنی و فلاخن مواجه نشده بودیم و اینها موجب شده بود که مادر طرح و عملیات مقداری دچار مشکل باشیم.
آنها در ۶ ماهه نبرد طوفان الاقصی در درگیری با یمنیها، لبنانیها و عراقیها نسبت به سیستم پهپادی و موشکی آشنایی پیدا کرده بودند.
آمریکاییها داخل رژیم صهیونیستی را بر عهده رژیم صهیونیستی گذاشتند و سایر مناطق را خودشان قبول کردند.
تمام تصورات این بود که این جنگ حداقل یک ماه تا ۳ ماه طول میکشد اما تقریباً یک روز بیشتر طول نکشید.
موشکهای بالستیک و کروز و همچنین پهپاد از جمله ابزارهای ما در این عملیات بودند که بالستیک ظرف ۱۵ دقیقه، کروز ظرف ۳ ساعت و پهپاد طی ۷ ساعت به دشمن رسیدند.
پهپادهایی که در عملیات شرکت کردند سرعتی در حدود ۱۶۰ الی ۱۷۰ کیلومتر در ساعت داشتند به همین دلیل نیز ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰ اولین دسته پهپادی راهی شد تا سیستمهای پدافندی دشمن را درگیر کند.
تمام موشکهای هایپر سونیک ما به هدف اصابت کرد.
ساعت ۳ بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین وقتی که عملیات وعده صادق تقریباً به پایان رسیده بود سفیر سوییس را به عنوان حافظ منافع آمریکا برای اولین بار بجای وزارت خارجه، به سپاه احضار شد و به او هشدارهای لازم را دادند که اگر آمریکاییها کوچکترین اقدامی انجام دهند، تمام منطقه را روی سرشان خراب میکنیم.
#وعده_صادق🚀💪
بخش دوم/ جزییات شنیدنی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونسیتی از زبان سردار ابطحی از مسئولین میز فلسطین در سپاه قدس و مشاور وزیر کشور و رییس مجلس در امور فلسطین
بخش دوم:
پهپادهای ایرانی از ۸ منطقه دفاعی، ۵ منطقه را درگیر کردند که ۸۰ درصد درگیریها در غرب اردن بود و پهپادهایی که وارد عملیات شدند ۱۰۰ درصد به اهداف خود دست یافتند چراکه هیچ کدام برای انهدام نرفته بود و صرفا برای درگیر کردن گنبد آهنین و فلاخن داود به پرواز درآمدند.
بعد از پهپادها موشکهای ما شلیک شد و تمام ۱۲ موشک هایپرسونیک ما به فضل الهی به هدف اصابت کرد و حتی یک هایپرسونیک هم دچار مشکل نشد؛ وقتی هایپرسونیک در حال فرود به ۱۳ ماخ میرسد درحالی که سرعت موشکهای فلاخن داود در بهترین حالت ۱.۷ ماخ است و به همین دلیل نیز تمام موشکهای هایپرسونیک ما به هدف اصابت کرد.
موشکهای بارشی و خوشهای ما که در آسمان منفجر و به صدها موشک تبدیل میشوند از نوعی است که دشمنان زیاد با آن کار نکرده بودند و هر موشک ضد موشک آمریکاییها به دنبال تکهای از این خوشهها میرفت و بعد از پهپادها این نوع موشک ها سپر دوم برای درگیر کردن سامانههای پدافندی بودند؛ بنابراین میتوان گفت که موشکهای بارشی ما ۱۰۰ درصد موفق بودند.
سایر موشکها نیز بین ۸۵ تا ۹۰ درصد به هدف برخورد کرده است و این اطمینان نیز به دلیل رصد تصاویر ماهوارهای، رصد دوربینهایی که روی موشکها قرار داشتند و به صورت برخط تصاویر را ارسال میکردند و همچنین منابع محلی است.
دشمن امکانات زیادی را به کار برد و هیچ دستاوردی کسب نکرد ولی در مقابل شکستن سپر موشکی رژیم صهیونسیتی از دستاوردهای ما در این عملیات بود.
بعد از وعده صادق هم در سطح تاکتیکی و تکنیکی و هم در سطح عملیاتی و نظامی این سپر موشکی امروز برای کل جهان فاقد ارزش شد، همچنین در حوزه تکنیکی مطمئن شدیم که سیستمهای ما به چه صورت کار میکنند و در واقع این تازه اولین مانور ما با فشنگ جنگی بوده است.
ما ثابت کردیم که جمهوری اسلامی ایران به تنهایی میتواند با تمام دنیا درگیر شود؛ فرماندهان ما در ۷ ساعت در یک اتاق عملیات نشستند و با هم
#وعده_صادق🚀💪
۲۰:۳۲
ه اتاقهای فکر منطقهای، فرامنطقهای و جهانی درگیر شدند.
در دکترین نظامی اسرائیل جواب بین ۲ تا ۱۳ ساعت است و اینکه تا به امروز هیچ غلطی نکردند دلیلش موفقیت ۱۰۰ درصد۶ عملیات وعده صادق است.
الان در حال ورود به سومین روز بعد از عملیات هستیم و به طور قاطع آسیبپذیری اسرائیل روشن شد و اطمینان دارم که اسرائیل از امروز به طور مستقل وارد هیچ درگیری نمیشود و از طرف دیگر اروپا و آمریکا فهمیدند که بار و هزینه اسرائیل از سطح امکان آنها بالاتر رفته است.
در عملیات وعده صادق قرار بود که فقط اسرائیل تنبیه شود اما با توجه به اینکه کشورهای بسیاری درگیر این عملیات شدند، تنبیهی دسته جمعی رخ داد. در شورای امنیت نیز دیدیم که کاری نتوانستند انجام دهند و الان جمهوری اسلامی ایران در تراز یک قدرت جهانی مطرح شده است و از امروز جهان طوری دیگر به جمهوری اسلامی ایران نگاه میکند.
آخرین تماس را مقامات مصری ۳ ساعت پیش از عملیات داشتند و التماس میکردند که این کار انجام نشود و تمام تلاششان این بود که ما را قانع کنند تا یا جواب را به آینده موکول کنیم یا چنانچه قصد داریم حتماً جواب دهیم این جواب را به صورت نیابتی بدهیم یا اینکه با موضوع آتش بس در غزه و عدم حمله به رفح معامله کنیم؛ این درحالی بود که امر، امر رهبری بود و بنا نبود که از آن کوتاه بیاییم؛ به همین دلیل نیز در پاسخ به پیشنهادات و پیامهایی که مطرح میشد میگفتیم که اینها را بررسی خواهیم کرد و فقط میگفتیم که اگر بلافاصله آتش بس برقرار شود، ما درصدی از عملیات خود را کوچکتر میکنیم.
بعد از اتمام عملیات این دفعه، دیپلماسی نظامی انجام شد یعنی ساعت ۳ بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین وقتی که عملیات وعده صادق تقریباً به پایان رسیده بود سفیر سوییس را به عنوان حافظ منافع آمریکا برای اولین بار به جای وزارت خارجه، به سپاه احضار شد و به او هشدارهای لازم را دادند که اگر آمریکاییها کوچکترین اقدامی انجام دهند، تمام منطقه را روی سرشان خراب میکنیم.
سفیر سوییس به سرعت پیام ایران را منتقل کرد و آمریکاییها نیز سریع پیام را دریافت و اعلام کردند که ما کاری نداریم و اصلا دخالتی نمیکنیم.
در شرایطی که همه کسانی که در رژیم صهیونسیتی حضور دارند متجاوز هستند اما نهایت نجابت ملت ما و انسانیت و کرامت و بزرگی ملت ایران بود که موشکهای خود را به ساختمانهای رژیم صهیونسیتی نزد و این مستمر نیست و تازه الان راه را یاد گرفتیم.
#وعده_صادق

بخش سوم:
دشمن در ابتدا ۷۰ هواپیما وارد آسمان کرد و بعد از اینکه مشاهده کرد تعداد هواپیماهایش کم است، از پایگاههایی در قبرس و دیگر نقاط باز هم هواپیما به آسمان آورد و ۷ ساعت نبرد را با ۱۰۳ هواپیما پیگیری کرد و یک میلیارد و سی صد و پنجاه میلیون دلاری که میگویند هزینه کردند صرف پروتز همین هواپیماها کردند در حالی که کل پهپادهایی که ایران استفاده کرد در مجموع زیر ۲۰ میلیون دلار خرج برداشتند.
#وعده_صادق

#وعده_صادق
#وعده_صادق
۲۰:۳۲
رفتار های اجتماعی ساده ولی اثرگذار
نگاهی به احادیث اهلبیت نشان می دهد که علی رغم سادگی ظاهر آنها، تنظیم کننده روابط اجتماعی انسان ها در زندگی هستند .
حق و تکلیف یکی از این مواردی است که در احادیث به آنها مکرر اشاره شده :
حق فرزند بر پدر و مادر حق همسایه بر همسایه حق معلم بر دانش آموزان حق مردم بر حاکمان
تکلیف فرزند در مقابل پدر و مادر تکلیف همسایه در مقابل همسایه تکلیف معلم در مقابل دانش آموزان تکلیف مردم در مقابل حاکمان و ....
در حدیث نبوی چهار حق را بر گردن مردم نسبت به همدیگر قرار داده
حق اول توبه کننده را دوست بدارند . همانندی که خدا آنها دوست دارد .ما معمولا در برخورد و قضاوت در مورد افراد به سابقه آنها و خطا های آنها بیشتر توجه می کنیم ، در حالیکه خدا بیشتر به توبه او نگاه می کند تا گناه او .ما ها معمولا در برخورد با افراد جامعه سخت گیر هستیم ، اولین چیزی که از آنها در قضاوت ها لحاظ می کنیم خطاهای گذشته آنهاست ، اصلا حال آنها را مد نظر قرار نمی دهیم و انتظارات ما از مردم صد در صدی است .
در حالیکه دوست داریم مردم در مورد ما آنگونه قضاوت نکنند .
البته در سپردن مسئولیت به افراد بایستی سخت گیری نمود و در مورد کسانی که مسئولیت در جامعه پذیرفته اند بایستی نسبت به مردم عادی کمتر اغماض کرد .
ادامه دارد ...https://eitaa.com/galamranje
نگاهی به احادیث اهلبیت نشان می دهد که علی رغم سادگی ظاهر آنها، تنظیم کننده روابط اجتماعی انسان ها در زندگی هستند .
حق و تکلیف یکی از این مواردی است که در احادیث به آنها مکرر اشاره شده :
حق فرزند بر پدر و مادر حق همسایه بر همسایه حق معلم بر دانش آموزان حق مردم بر حاکمان
تکلیف فرزند در مقابل پدر و مادر تکلیف همسایه در مقابل همسایه تکلیف معلم در مقابل دانش آموزان تکلیف مردم در مقابل حاکمان و ....
در حدیث نبوی چهار حق را بر گردن مردم نسبت به همدیگر قرار داده
حق اول توبه کننده را دوست بدارند . همانندی که خدا آنها دوست دارد .ما معمولا در برخورد و قضاوت در مورد افراد به سابقه آنها و خطا های آنها بیشتر توجه می کنیم ، در حالیکه خدا بیشتر به توبه او نگاه می کند تا گناه او .ما ها معمولا در برخورد با افراد جامعه سخت گیر هستیم ، اولین چیزی که از آنها در قضاوت ها لحاظ می کنیم خطاهای گذشته آنهاست ، اصلا حال آنها را مد نظر قرار نمی دهیم و انتظارات ما از مردم صد در صدی است .
در حالیکه دوست داریم مردم در مورد ما آنگونه قضاوت نکنند .
البته در سپردن مسئولیت به افراد بایستی سخت گیری نمود و در مورد کسانی که مسئولیت در جامعه پذیرفته اند بایستی نسبت به مردم عادی کمتر اغماض کرد .
ادامه دارد ...https://eitaa.com/galamranje
۶:۴۳
در ادامه بحث حق و تکلیف به دومین حقی که مردم نسبت به همدیگر باید رعایت کنند می پردازیم
حق دوم بر ضعیف فرودست ترحم کنند . ضعیف را لگدمال و پایمال نکنند . بر خلاف دنیای جنگل که متعلق به حیوانات وحشی است و در دنیای متمدن امروز از آن وحشی ها بدتر هستند ، پیامبر بر مراعات حق ضعیف تاکید می فرمایند .نقطه افتراق تمدن اسلامی و تمدن مدرن جاهلی در همین مسأله است که آنها وقتی احساس بکنند که طرف ضعیف است بلافاصله لگد مالش می کنند و تمام حقوقش را از بین می برند ولی در مقابل طرفدار قدرتمندان و دوستان خود هستند . ولی اسلام یک قاعده دارد و می فرماید با ظالم دشمن باش و یاور مظلوم باش .
ما هم در زندگی اجتماعی و خانوادگی خود اینگونه باشیم . در مقابل ضعفا متواضع و در مقابل زورگویی ها مستحکم و قاطع باشیم ، آنگاه روابط اجتماعی تنظیم خواهد شد .
حق دوم بر ضعیف فرودست ترحم کنند . ضعیف را لگدمال و پایمال نکنند . بر خلاف دنیای جنگل که متعلق به حیوانات وحشی است و در دنیای متمدن امروز از آن وحشی ها بدتر هستند ، پیامبر بر مراعات حق ضعیف تاکید می فرمایند .نقطه افتراق تمدن اسلامی و تمدن مدرن جاهلی در همین مسأله است که آنها وقتی احساس بکنند که طرف ضعیف است بلافاصله لگد مالش می کنند و تمام حقوقش را از بین می برند ولی در مقابل طرفدار قدرتمندان و دوستان خود هستند . ولی اسلام یک قاعده دارد و می فرماید با ظالم دشمن باش و یاور مظلوم باش .
ما هم در زندگی اجتماعی و خانوادگی خود اینگونه باشیم . در مقابل ضعفا متواضع و در مقابل زورگویی ها مستحکم و قاطع باشیم ، آنگاه روابط اجتماعی تنظیم خواهد شد .
۱:۲۹
شهادت حق مردان بی ادعاست.
۱۶:۵۱
رفتار های امام در قضیه شهادت رییس جمهور
آنچه که در نگاه اول از این رفتار ها برداشت می شود این است که امام درست در نقطه مقابل دشمن که می خواهد فضا احساسی شود و مردم و نیرو های انقلابی در شخصیت و مظلومیت آقای رییسی بمانند ، امام بیشتر تاکید بر رفتار و ادامه سیاست های دولت رییسی دارند .
در حقیقت امام با این برخورد ها جامعه را از احساس به سمت عقلانیت سوق می دهند تا مردم دست به انتخاب درست در انتخابات بزنند و در شخصیت فردی رییس جمهور نمانند .
از لحظه اولی که این سانحه اتفاق افتاد امام مسیر منطق را به مردم و مسیولین نشان دادند و در پیام و نماز نیز خیلی جدی و رسمی رفتار فرمودند .
در دیدارهای مقامات کشور ها نیز تاکید بر ادامه سیاست های دکتر رییسی دارند و از فرصت پیش آمده امام نهایت استفاده را می فرمایند تا عقلانیت و منطق کشور را تبیین فرمایند به طور مثال در دیدار امیر قطر فرمودند: از دست دادن رییس جمهور جامع الاطراف سخت است اما در حرکت کشور هیچ تغییر رخ نمی دهد . این یعنی امام به جامعه و نیرو های انقلابی پیام می دهند که به دنبال انتخاب گزینه ای مثل رییسی باشید و...
https://eitaa.com/galamranje
آنچه که در نگاه اول از این رفتار ها برداشت می شود این است که امام درست در نقطه مقابل دشمن که می خواهد فضا احساسی شود و مردم و نیرو های انقلابی در شخصیت و مظلومیت آقای رییسی بمانند ، امام بیشتر تاکید بر رفتار و ادامه سیاست های دولت رییسی دارند .
در حقیقت امام با این برخورد ها جامعه را از احساس به سمت عقلانیت سوق می دهند تا مردم دست به انتخاب درست در انتخابات بزنند و در شخصیت فردی رییس جمهور نمانند .
از لحظه اولی که این سانحه اتفاق افتاد امام مسیر منطق را به مردم و مسیولین نشان دادند و در پیام و نماز نیز خیلی جدی و رسمی رفتار فرمودند .
در دیدارهای مقامات کشور ها نیز تاکید بر ادامه سیاست های دکتر رییسی دارند و از فرصت پیش آمده امام نهایت استفاده را می فرمایند تا عقلانیت و منطق کشور را تبیین فرمایند به طور مثال در دیدار امیر قطر فرمودند: از دست دادن رییس جمهور جامع الاطراف سخت است اما در حرکت کشور هیچ تغییر رخ نمی دهد . این یعنی امام به جامعه و نیرو های انقلابی پیام می دهند که به دنبال انتخاب گزینه ای مثل رییسی باشید و...
https://eitaa.com/galamranje
۱۲:۰۵
کمکاری نیروهای انقلابی را خدا جبران کرد
همیشه می گفتیم که دولت رییسی رسانه ندارد ، خوب کار می کند ، ولی بروز و ظهور ندارد ...در ضمن اینکه اینرا می پذیریم باید کم کاری خودمان را هم بپذیریم اینقدر کمکاری کردیم ، خدا خودش شد رسانه رییسی ؛ از شرق تا غرب عالم پرچم نیمه برافراشته کردند و حتی دشمنان پیام تسلیت دادند ...این تلنگری است به ما ها که اگر کار نکنیم ، کار نظام زمین نمی ماند و شرمساری اش می ماند برای ما خدا خوب می داند خلا ها را چگونه پر کند ولی وظیفه از ما ساقط نمی شود .آری رییسی موظف بود کار کند و حرف نزد ولی ما چه وظیفه ای داشتیم ...
این درس بزرگ رییسی بود به همه ما که فکر کردیم این درس بزرگ شهدا مانده در دهه شصت غافل از اینکه هنوز رمز شهادت اخلاص است . همان چیزی که فکر می کردیم نقطه ضعف رییسی است نقطه قوت او بود و نقطه ضعف ما....https://eitaa.com/galamranje
همیشه می گفتیم که دولت رییسی رسانه ندارد ، خوب کار می کند ، ولی بروز و ظهور ندارد ...در ضمن اینکه اینرا می پذیریم باید کم کاری خودمان را هم بپذیریم اینقدر کمکاری کردیم ، خدا خودش شد رسانه رییسی ؛ از شرق تا غرب عالم پرچم نیمه برافراشته کردند و حتی دشمنان پیام تسلیت دادند ...این تلنگری است به ما ها که اگر کار نکنیم ، کار نظام زمین نمی ماند و شرمساری اش می ماند برای ما خدا خوب می داند خلا ها را چگونه پر کند ولی وظیفه از ما ساقط نمی شود .آری رییسی موظف بود کار کند و حرف نزد ولی ما چه وظیفه ای داشتیم ...
این درس بزرگ رییسی بود به همه ما که فکر کردیم این درس بزرگ شهدا مانده در دهه شصت غافل از اینکه هنوز رمز شهادت اخلاص است . همان چیزی که فکر می کردیم نقطه ضعف رییسی است نقطه قوت او بود و نقطه ضعف ما....https://eitaa.com/galamranje
۹:۰۷
آنها که راه شهدا را منسوخ می دانند، آنها خود منسوخ هستند، شایستگی نمایندگی ملت امام حسین را ندارند ....
https://eitaa.com/galamranje
https://eitaa.com/galamranje
۱۱:۱۵
نه ستم کنید نه زیر بار ستم بروید .
برای تنظیم روابط اجتماعی افراد در جامعه و برای تنظیم روابط با دنیا رعایت همین یک دستور العمل کافیست .
کاندیدایی که وارد عرصه انتخابات می شود چون می خواهد یک کشور بزرگ و ملت عظیم ایران را نمایندگی کند ، باید از عمق وجود به این دستور در گفتار و رفتار معتقد باشد .
کسانیکه دنیا را فقط چند قدرت مستکبر جهانی می دانند و تمام امورات کشور را به خوش آمد آنها متصل کنند ، اینها نمی توانند ملت بزرگ ایران را نمایندگی کنند و مشکلات این ملت را حل کنند .
آنهایی که در داخل با دیدن نیرو های انقلابی و جوانان و مردم محروم چهره در هم می کشند ولی در برخورد با قدرتمندان عالم اختیار از کف می دهند آنها اعتقادی به مقاومت ندارند و ملت را به ذلت رهنمون خواهند شد.
https://eitaa.com/galamranje
برای تنظیم روابط اجتماعی افراد در جامعه و برای تنظیم روابط با دنیا رعایت همین یک دستور العمل کافیست .
کاندیدایی که وارد عرصه انتخابات می شود چون می خواهد یک کشور بزرگ و ملت عظیم ایران را نمایندگی کند ، باید از عمق وجود به این دستور در گفتار و رفتار معتقد باشد .
کسانیکه دنیا را فقط چند قدرت مستکبر جهانی می دانند و تمام امورات کشور را به خوش آمد آنها متصل کنند ، اینها نمی توانند ملت بزرگ ایران را نمایندگی کنند و مشکلات این ملت را حل کنند .
آنهایی که در داخل با دیدن نیرو های انقلابی و جوانان و مردم محروم چهره در هم می کشند ولی در برخورد با قدرتمندان عالم اختیار از کف می دهند آنها اعتقادی به مقاومت ندارند و ملت را به ذلت رهنمون خواهند شد.
https://eitaa.com/galamranje
۳:۱۱
رییسی عزیز مظهر مردم باوری بود و ما امروز نیازمند چنین رییس جمهوری هستیم .
دو ویژگی در این شهید عزیز بود که او منتخب خدا شد . رییسی تحت فشار های بیرونی اعم از دوست و دشمن و زیر هجمه تهمت ها و دروغ ها دچار چالش نشد و این بواسطه نفس سلیم و آزادی درونی آن مرد بزرگ بود .اگر اینگونه نبود چنین استحکام شخصیتی و عقلانیت را از او شاهد نبودیم .
او همچنین پویایی خود را از ارتباط با ولی خدا و ولایت پذیری دریافت کرد و لحظه ای دچار تردید نشد و این مهم به جهت معنویت و ساخت درونی این مرد آسمانی بود .
این دو ویژگی (عقلانیت و ولایت مداری) باعث شد رییسی عزیز مظهر عدالت و مردم باوری باشد و در قلب ملت بزرگ ایران جاودانه شود .
امروز نیازمند یک چنین رییس جمهوری هستیم که ولایت مدار بوده و در مسیر عقلانیت گام بردارد . برای سنجش این دو مهم نگاه به عملکرد و جهت گیری نامزد ها ما را بر این امر رهنمون می کند . شخصیتی که در زیر هجمه دشمنان و تهمت دوستان از مسیر اخلاق خارج نشود و لب به اعتراض و اختلاف نگشاید و در مقاطع مختلف ولایت مداری خود را به نمایش بگذارد . بی شک مصداق یابی این امر با نگاه سطحی به معیار های ذکر شده قابل تحقق نیست .
https://eitaa.com/galamranje
دو ویژگی در این شهید عزیز بود که او منتخب خدا شد . رییسی تحت فشار های بیرونی اعم از دوست و دشمن و زیر هجمه تهمت ها و دروغ ها دچار چالش نشد و این بواسطه نفس سلیم و آزادی درونی آن مرد بزرگ بود .اگر اینگونه نبود چنین استحکام شخصیتی و عقلانیت را از او شاهد نبودیم .
او همچنین پویایی خود را از ارتباط با ولی خدا و ولایت پذیری دریافت کرد و لحظه ای دچار تردید نشد و این مهم به جهت معنویت و ساخت درونی این مرد آسمانی بود .
این دو ویژگی (عقلانیت و ولایت مداری) باعث شد رییسی عزیز مظهر عدالت و مردم باوری باشد و در قلب ملت بزرگ ایران جاودانه شود .
امروز نیازمند یک چنین رییس جمهوری هستیم که ولایت مدار بوده و در مسیر عقلانیت گام بردارد . برای سنجش این دو مهم نگاه به عملکرد و جهت گیری نامزد ها ما را بر این امر رهنمون می کند . شخصیتی که در زیر هجمه دشمنان و تهمت دوستان از مسیر اخلاق خارج نشود و لب به اعتراض و اختلاف نگشاید و در مقاطع مختلف ولایت مداری خود را به نمایش بگذارد . بی شک مصداق یابی این امر با نگاه سطحی به معیار های ذکر شده قابل تحقق نیست .
https://eitaa.com/galamranje
۷:۱۲
غربزده ها سر در گم تر از همیشه
در حالیکه چندین دوره بود لیدر های غربزده ، دست به تحریم انتخابات می زدند و می خواستند مردم را در مقابل نظام قرار بدهند ، و مدام تکرار می کردند که نظام پایگاه اجتماعی خود را از دست داده ، با شهادت رییسی و حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت تمام رشته هاشون پنبه شد .
از سوی دیگر شورای نگهبان را متهم به مهندسی و جناح گرایی می کردند با تایید دکتر پزشکیان ، سردرگمی در جبهه غربزده بیشتر از پیش شد ، حال مانده اند پایگاه اجتماعی از دست رفته خود را چگونه بازیابی کنند . از شورای نگهبان دفاع کنند ، مردم را به رای دعوت کنند.... حرف های قبلی خود و اتهامات ناروایی را که به نظام زده اند را چه کنند.
از طرف دیگر مطمئن نیستند که پزشکیان رای خواهد آورد یا نه .
خلاصه در بد مخمصه ای گیر افتاده اند.
بهتر است دوستان اصلاح طلب خود را از زیر تناقضات غربزده ها بیرون بکشند .
#قالیباف_مردی_برای_تمام_فصول
در حالیکه چندین دوره بود لیدر های غربزده ، دست به تحریم انتخابات می زدند و می خواستند مردم را در مقابل نظام قرار بدهند ، و مدام تکرار می کردند که نظام پایگاه اجتماعی خود را از دست داده ، با شهادت رییسی و حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت تمام رشته هاشون پنبه شد .
از سوی دیگر شورای نگهبان را متهم به مهندسی و جناح گرایی می کردند با تایید دکتر پزشکیان ، سردرگمی در جبهه غربزده بیشتر از پیش شد ، حال مانده اند پایگاه اجتماعی از دست رفته خود را چگونه بازیابی کنند . از شورای نگهبان دفاع کنند ، مردم را به رای دعوت کنند.... حرف های قبلی خود و اتهامات ناروایی را که به نظام زده اند را چه کنند.
از طرف دیگر مطمئن نیستند که پزشکیان رای خواهد آورد یا نه .
خلاصه در بد مخمصه ای گیر افتاده اند.
بهتر است دوستان اصلاح طلب خود را از زیر تناقضات غربزده ها بیرون بکشند .
#قالیباف_مردی_برای_تمام_فصول
۵:۲۶