عکس پروفایل 🔸️تا ابد زندگی🔸️

🔸️تا ابد زندگی🔸️

۹۸۲عضو
عکس پروفایل 🔸️تا ابد زندگی🔸️
۹۸۲ عضو

🔸️تا ابد زندگی🔸️

undefinedمعارف کاربردی با نگاه عمیق به مرگ و حیات برزخی و عالم قیامت
undefined ارتباط با ادمین@admin_ravaasiundefinedآدرس دیگر صفحات ما https://zil.ink/ravasii
undefined مباحث حجت‌الاسلام عابدینی؛ شرح احادیث کتاب الموت بحارالانوار undefined مؤسسه مطالعات اسلامی رواسی

۱۶ اردیبهشت

معرفی اجمالی جلد چهارم از مجموعه تا ابد زندگی با عنوان حیات برزخی ۱ undefinedundefined

۱۷:۳۶

thumnail
undefined حیات برزخی ۱
undefinedدر #جلد_۴ به مباحث مربوط به #برزخ پرداخته‌ایم. این جلد و جلد بعدی مربوط به باب ۸ از کتاب الموت بحارالانواره که مفصل ترین باب هست.
undefinedدر این جلد می‌خونیم که عظمت عالم برزخ نشان دهنده‌ی عظمت وجود انسانه. هر قدر برزخ رو بهتر بشناسیم می‌تونیم با ابعاد وجودی خودمون بیشتر آشنا بشیم.
undefinedبا وجود این همه عظمت، اما باز هم عالم برزخ محدوده. اما چرا؟ معنای محدودیت چیست؟undefinedتمرکز این جلد بر معرفی عالم برزخ هست. برای شناخت عالم برزخ باید بدونیم کهخواب‌هایی که می‌بینیم چه نسبتی با عالم برزخ دارند.
undefined با وجود قیامت، چه نیازی به عالم برزخ هست؟undefined کسی هست که در برزخ هیچ عذابی نبینه؟undefined آیا اهل برزخ از حال هم خبر دارند؟
جواب این سوالات و مباحثی مانند :undefinedجنس ثواب و عقاب برزخی و نسبتش با قیامتundefinedجایگاه ارواح مؤمن در برزخundefinedجایگاه ارواح کفار در برزخundefinedکیفیت زمان در برزخundefinedنسبت عالم قبر و عالم برزخundefinedکیفیت گشایش قبردر این جلد آمده است.undefined @ta_abad_zendegi

۱۷:۳۷

۱۷ اردیبهشت

undefined تنها مؤثر در آفرینش
undefined خیلی لذت دارد که انسان فقط با خداوند محشور باشد، یعنی مؤثر را تنها او ببیند و بِس. أَرْبَابٌ مُتَفَرِّقُونَ خَيْرٌ أم اللَّهُ الْواحِدُ الْقَهَارالآن ارباب ما متفرق است، در و دیوار برای ما حافظ و مانع هستند، اما «امِ اللَّهُ الْواحِدُ الْقَهَّارُ» برای کسی است که فقط با خداوند حشر دارد.چنین کسی دیوار را که می‌بیند، آثار را از دیوار نمی‌بیند، بلکه از خداوند می‌بیند که آن را ایجاد کرده است و هرگاه هم خداوند آثار را نخواهد، آن از بین می رود. این طور نیست که اگر خداوند چیزی را نخواهد باشد، آن شیء همچنان باقی باشد؛ بلکه هر چه را که خداوند نخواهد، نیست می‌شود. همچنان که در مورد عصای موسی ع، آن عصا بودن را خداوند برای او ایجاد کرده بود و هرگاه هم نمیخواست که عصا، عصا باشد، با اراده الهی تبدیل به اژدها شد.
undefinedشرح احادیث کتاب المعاد بحارالانوار؛ استاد عابدینی undefined  جلد هفتم ؛ شرح محشر ١
undefined@ta_abad_zendegi

۱۱:۲۹

معرفی اجمالی جلد پنجم از مجموعه تا ابد زندگی با عنوان حیات برزخی ٢undefinedundefined

۱۷:۱۰

thumnail
undefined #جلد_۵ ام ادامه مباحث جلد ۴ هست و اسمش هم : حیات برزخی ۲undefinedمطالب این جلد در راستای مطالب جلد ۴ و تکمیل اون هست.این جلد، آخرین جلد از مباحث شرح احادیث کتاب الموت بحارالانواره .undefined البته باید بدونید که بعد از این وارد مباحث مربوط به قیامت (کتاب المعاد) می‌شیم که با عنوان "نفخ صور" شروع خواهد شد.
undefined @ta_abad_zendegi

۱۷:۱۱

۱۸ اردیبهشت

undefined چرایی عذاب دائمی
undefinedاگر نیت فرد در ارتکاب گناه، دائمی باشد به این معنا که هرگاه برای او امکان ارتکاب گناه پیش بیاید، آن کار را انجام دهد، در این صورت عذاب چنین گناهی هم بقا پیدا می‌کند و ابدی می‌شود. - یا اگر به گونه ای شود که معصیت، از مرتبهٔ اعتقادی انسان نشئت بگیرد - که ثبات و دوام دارد- باز عذاب، دائمی می شود؛ چنانچه فعل شیطان در تمرد از سجده بر حضرت آدم ع یا قتل هابیل توسط قابیل از نمونه هایی است که چون معصیت از عمق اعتقاد نشئت گرفته،  عذاب دائمی را در پی دارد.
undefinedشرح احادیث کتاب المعاد بحارالانوار؛ استاد عابدینی undefined  جلد هفتم ؛ شرح محشر ١
undefined@ta_abad_zendegi

۱۴:۱۲

۱۹ اردیبهشت

undefined شکایت از خداوند متعال
undefinedشکایت به خدا خوب است؛ «أَشْكُو إِلَى اللَّهِ »، اما «أشكو عَنِ اللهِ»؛ شـکایت از خدا بد است.حضرت یعقوب ع از دوری یوسف ع به خدای سبحان شکایت کرد؛ زیرا شکایت به خداوند با صبر و رضایت از او سازگار است.با این حال ملاحظه می‌کنید که حضرت یعقوب ع در صدد پیدا کردن حضرت یوسف ع نیز بود؛ لذا فرمود: «يَا بَنِيَّ اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ يُوسُفَ وَأَخِيهِ وَلا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِنَّهُ لا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ؛ ای پسرانم! بروید از یوسف و برادرش جستجو کنید و از رحمت خدا مأیوس نباشید؛ زیرا جز مردم کافر از رحمت خدا مأیوس نمی شوند». در عین حال که به خداوند شکایت می‌کند، از تلاش دست برنمی‌دارد.
undefinedشرح احادیث کتاب المعاد بحارالانوار؛ استاد عابدینی undefined  جلد هفتم ؛ شرح محشر ١
undefined@ta_abad_zendegi

۱۴:۲۰

۲۰ اردیبهشت

undefined با توجه به آغاز کار نمایشگاه کتاب تهران، طلاب گرامی و دانشجویان عزیز می‌توانند برای خرید کتاب از بن تخفیف و ارسال رایگان استفاده کنند.
undefined‌خرید کتاب های مجموعه "تا ابد زندگی" مجموعه مباحث مرگ و معاد اثر استاد عابدینی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب
پیوند خرید جلد اول  "تولدی دیگر" undefined B2n.ir/s79324undefined
پیوند خرید جلد دوم "تطهیر جان" undefinedB2n.ir/s89352undefined پیوند خرید جلد سوم  "لحظه دیدار" : undefinedB2n.ir/q07569undefined
پیوند خرید جلد چهارم "حیات برزخی ١"undefinedB2n.ir/b62825undefined
پیوند خرید جلد پنجم "حیات برزخی ٢"undefinedB2n.ir/b62825undefined
پیوند خرید جلد ششم "نفخ صور"undefinedB2n.ir/z98231undefined
undefinedمتاسفانه امکان خرید جلد هفتم (شرح محشر 1) در سایت، فعلاً فراهم نشده است.
undefined اگر سؤال یا ابهامی بود با @admin_ravaasi undefined مطرح کنید

۵:۴۰

undefined رابطه حشر و روح
بدنی که در قیامت محشور می‌شود، مانند بدن دنیایی ماست و احیای آن امکان پذیر است. حقیقت شخصیت انسان، روح اوست نه بدنش. روح با مرگ معدوم نمی‌شود.پس از اینکه اجزای بدن، دوباره جمع می‌شوند و روح به آن تعلق می‌گیرد، این انسان، عین همان انسانی است که در دنیا بود؛ چنانچه انسانی که پیر می‌شود، همان انسانی است که جوان بوده است. روح واحد با تغییرات بدن، لحظه به لحظه در کار است و تغییر نمی‌کند.
undefinedشرح احادیث کتاب المعاد بحارالانوار؛ استاد عابدینی undefined  جلد هفتم ؛ شرح محشر ١
undefined @ta_abad_zendegi

۱۵:۰۷

۲۱ اردیبهشت

undefined حقيقت حشر جمعی
undefinedآیه شریفه می‌فرماید : ذلِكَ يَوْمُ مَجْمُوعٌ لَهُ النَّاسُ(هود، ١٠٣)، این جمع‌ شدن، اعتباری نیست. کسی که هزاران سال پیش بوده است، با کسی که هزاران سال بعد آن بوده، در یک مکان و زمان واحد، کنار هم جمع می‌شوند. این امر اعتباری نیست، بلکه یک امر حقیقی است؛ فلذا الآن هم هر کسی مرتبط به قبل و بعد و مرتبط به همۀ افراد است و در آن روز حقیقت وجودی خود را نشان می‌دهد. باید هم اینگونه باشد؛ زیرا هر فردی با تمام هدایت‌ها و ضلالتهای اولین فرد عالم تا آخرین فرد عالم مرتبط است
undefinedشرح احادیث کتاب المعاد بحارالانوار؛ استاد عابدینی undefined جلد هفتم ؛ شرح محشر ١
undefined @ta_abad_zendegi

۱۵:۵۲

۲۳ اردیبهشت

undefined محبت اهل‌بیت ع، وسیله نجات
undefined در روایتی داشتیم کسی خدمت امام صادق ع عرض می‌کند اگر کسی اظهار محبت شما را بکند، این نجات پیدا می‌کند؟ ولو فلان کار و فلان گناه را کرده باشد و اسم دو سه تا گناه را می برد. حضرت ع می فرماید: بله! نجات پیدا می‌کند. برای آن شخص خیلی تعجب آور میشود. حضرت ع بعد می‌فرماید: اگر امر اینها دائر بشود که دست از ما بردارند یا کشته بشوند و بمانند، کدامیک را انتخاب میکنند؟ آن شخص گفت : اینها حاضر هستند کشته بشوند ولی دست از شما برنمی دارند. حضرت فرمود: به خاطر همین نکته است که محبت ما(ائمه ع) نجات دهنده است؛ چون اصل وجود و ذات را تشکیل می‌دهد؛ نه اینکه صرف یک ادعای پوچ باشد.
undefinedشرح احادیث کتاب المعاد بحارالانوار؛ استاد عابدینی undefined جلد هفتم ؛ شرح محشر ١
undefined@ta_abad_zendegi

۱۵:۰۶

۲۴ اردیبهشت

undefinedگناه اجتماعی
undefined اگر گناهی تبعیت دیگران را در پی داشت، اجتماعی محسوب می‌شود. حال اگر این گناه، تبعیت دیگران را در فرازمان در پی داشت، اجتماعیِ غیر زمانی می‌شود که خیلی عظیم است. پس تمام انواع گناهان - اعم از شخصی و اجتماعی زمانی و فرازمانی - مرتبط با قبل و بعد و کل عالم است و هر چقدر گناهی بیشتر تبعیت دیگران را به دنبال داشته داشت، تأثیر آن با توان بیشتر در کل هستی محقق می‌شود.
undefinedشرح احادیث کتاب المعاد بحارالانوار؛ استاد عابدینی undefined جلد هفتم ؛ شرح محشر ١
undefined@ta_abad_zendegi

۹:۵۳

undefinedرهبر معظم انقلاب در بازدید امروز خود از نمایشگاه کتاب تهران ::
undefinedفعالان فضای مجازی کتاب‌های خوبی را که در زمینه‌های مختلف علمی، ادبیات، تاریخ، هنر، مسائل دینی و اعتقادی و در یک کلام «کتاب‌های مفید» را معرفی و ترویج کنند
#تا_ابد_زندگی #کتاب_مفید
undefined @ta_abad_zendegi

۱۷:۲۶

۲۵ اردیبهشت

thumnail
undefined ویرایش جدید کتاب الموت، شرح احادیث بحارالانوار، استاد عابدینی 
undefinedاین کتاب به عنوان کتاب درسی در برخی مدارس علمیه تدریس می‌شود. 
undefined کتاب از دو بخش تشکیل شده :
- تعليقات : گزینشی از شرح استاد عابدینی بر روایات کتاب الموت
- مقالات: مشتمل بر ١٩ مقاله تألیفی توسط طلاب حوزه علمیه مشکات در موضوعات مرتبط که از مباحث استاد عابدینی استخراج شده است .
undefined ٧٠٨ صفحه، جلد سخت (گالینگور) undefined قیمت : ٢۵٠ هزار تومان undefinedتعداد محدود
برای تهیه کتاب به@admin_ravaasi undefined پیام بدهید.

۱۱:۴۷

undefinedنسبت این کتابundefined با کتاب‌های "تا ابد زندگی" :undefined این کتاب به منظور کتاب درسی طلاب نگاشته شده و مخاطب خاص دارد.البته محققان علوم دینی، مبلغین محترم و دانشجویان رشته های مرتبط با قرآن و حدیث نیز می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.
undefinedاین کتاب در واقع مشتمل بر روایات گزینش شده ای از ۵ جلد اول مجموعه تا ابد زندگی است که به صورت مختصر شرح شده است.
undefinedمقالات تألیفی در این کتاب، در کتاب‌های "تا ابد زندگی" نیست؛ چرا که جمع بندی مباحثی است که در کل ۵ جلد به صورت پراکنده بیان شده است.
در ادامه، نمونه ای از صفحات این کتاب، برای اطلاع بیشتر علاقمندان ارائه می‌شود. undefinedundefined

۱۲:۴۱

thumnail
نمونه ای از بخش تعلیقات کتاب undefinedundefined

۱۲:۴۱

thumnail
نمونه ای از بخش مقالات کتاب undefinedundefined

۱۲:۴۲

۲۶ اردیبهشت

undefinedحقيقت هم جواری با امامان معصوم ع
undefined همه مؤمنین، در بهشت همسایه معصومین ع هستند؛ چون وجود ائمه ع یک وجود ممتد است که هر کسی در هر مرتبه ای که باشد، با آنها محشور است.البته این بدان معنا نیست که این انسان با انسان کامل در مرتبهٔ او محشور باشد؛ یعنی حضرات ع در مرتبۀ حقیقی و کُنه خود با او محشور نیستند، بلکه متناسب با مرتبهٔ هر کسی، تجلی می‌کنند و آن شخص با این مرتبه از تجلی ایشان محشور است.
undefinedشرح احادیث کتاب المعاد بحارالانوار؛ استاد عابدینی undefined جلد هفتم ؛ شرح محشر ١
undefined@ta_abad_zendegi

۱۵:۴۹

برشی از جلسه ۶٠ شرح توحید صدوق_۲۰۲۴_۰۵_۱۵_۲۲_۰۱_۴۹_۴۸۴.mp3

۰۱:۵۷-۶۸۶.۷ کیلوبایت
undefinedتاثیر حضور در قبرستان در زدودن شک و شبهات اعتقادی
undefined آیت الله مفیدی یزدی

۱۸:۳۸

۲۸ اردیبهشت

undefinedدرد ما کم است
undefined بیان اجمالی معارف اگر بر درد و سوز ما نسبت به معارف بیفزاید میارزد؛ چرا که هر قدر درد بیشتر باشد، انسانیت هم بیشتر است هر قدر فقدان بیشتر باشد، سرعت حرکت هم بیشتر است، سرعت حرکت دائر مدار درد است.درد ما کم است.اگر یکی پیدا می‌شد، یک مقدار درد و سوز ما را زیاد می‌کرد، حرکت دنبال آن می آمد. به بزرگی گفته بودند تو از قُدما چه داری؟ آنها این همه فضائل داشتند! او در پاسخ گفته بود: من سوزِ نداریِ آنچه را که آنها داشتند، دارم. او فهمیده بود که آنها چه داشتند. ما نمی فهمیم که آنها چه داشتند. کسی که بفهمد آنها چه داشتند، سوز نداری پیدا می‌کند.
undefinedشرح احادیث کتاب المعاد بحارالانوار؛ استاد عابدینی undefined جلد ششم؛ نفخ صور
undefined@ta_abad_zendegi

۷:۱۵