عکس پروفایل قرآن | رضا تاتاری 🇵🇸ق

قرآن | رضا تاتاری 🇵🇸

۶۳۸عضو
عکس پروفایل قرآن | رضا تاتاری 🇵🇸ق
۶۳۸ عضو

قرآن | رضا تاتاری 🇵🇸

undefinedفهم قرآن براساس نظام مفاهیم و ساختار سُوَرundefinedطلبه‌ی درس خارجundefinedمدرّس حوزه و دانشگاهundefinedدکتری انقلاب اسلامی (حکمرانی) و ارشد فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه تهرانundefined فارغ‌التحصیل دانشگاه شریفundefinedمدیر مؤسّسه‌ی آیاتundefinedمدیرگروه «فقه حکومت و حکمرانی» حوزه‌ی مشکات

1403-06-15-33-قرآن-اعراف(39-بخش 11).mp3

۰۱:۲۹:۰۹-۳۰.۶۱ مگابایت
بسم‌ الله الرحمن الرحیم
undefined مؤسّسه‌ی تخصّصی #آیات ☫ آموزش: تخصّص «فقه حکومت و حکمرانی»undefined پژوهش و میدان: قرآن، حکمرانی و علوم راهبردی----------------------------------------------------------undefined #قرآن | #صوت | #اعراف (بخش ۱۲)undefined دوره‌ی تحلیل‌محتوا و تفسیر قرآن #بیانundefined جلسه‌ی ۳۳ | ۱۵ شهریور ۱۴۰۳----------------------------------------------------------
undefined بررسی اجمالی چهل سوره در سیر نزول (علق تا یس) و بررسی تفصیلی سُوَر پس از یس
undefined ۱. سوره‌ها:۳۹. #اعراف (بخش دوازدهم: آیات ۱۳۶-۱۴۷)
undefinedundefined ادامه‌ی جلسه‌ی ویژه (بخش ۳): بررسی روند درگیری جبهه‌ی حقّ و باطل با محوریّت حوادث امروز #فلسطین، اقدامات جبهه‌ی مقاومت و آینده‌ی دنیا باتوجّه به قواعد الهی
undefined۲. مفاهیم و اصطلاحات قرآنی:#مستضعف (#مستکبر)#اقامه‌ی_کتاب (#قرائت_کتاب) #عُکوف (#عبادت #عبودیّت)#أصنام#إله (#آلهه)#جهل (#عقل)#خلیفه (#مستخلفین #خلفاء)
undefined۳. موضوعات:۳-۱. تبیین تفصیلی قاعده‌ی «مستضعف-مستکبر»:الف. تبیین مفاهیمب. فرایند: ناس و عموم مردم اوّلا موظّف به همراهی ولی خدا (خلیفة الله) برای «اقامه‌ی کتاب الهی» هستند، که اگر سر باز بزنند طیف‌های مختلفی پدید خواهد آمد (مشرک، کافر، منافق) یا اگر نتوانند اقامه‌ی کتاب کنند، «مستضعف» نامیده می‌شوند و درحدّ توانایی همچنان باید برای اقامه‌ی کتاب الهی تلاش کنند (مانند دوران مکّه و حضور حضرت رسول(ص) یا دوران ائمه‌ی معصومین علیهم‌السلام (انسان ۲۵۰ ساله)) و این وظیفه تا اقامه‌ی تامّ و تمام کتاب که همان تشکیل حکومت الهی و اسلامی‌ست (مانند دوران هجرت به مدینه و تشکیل حکومت الهی) پیش خواهد رفت.۳-۲. نسبت سطوح متفاوت تعامل با کتاب: اقامه‌ی کتاب و قرائت کتاب۳-۳. مصادیق عُکوف و پرستش بت‌ها و معنا و مصداق دقیق اصنام و نسبت معادلات مُلکی و معادلات ملکوتی و نسبت خلق و امر در عالَم۳-۴. تبیین معنای درخواست بنی‌اسرائیل از حضرت موسی(ع) ناظر به جعل اله، مصادیق آلهه و اله و معنای تعجّب مشرکین از ربوبیّت «اله واحد» در عالَم که همان «الله» است.۳-۵. معنای دقیق جهل که در مقابل عقل قرار دارد نه در مقابل علم و تبیین مراتب عقل در قرآن (حجر، لُبّ، نُهیَة)۳-۶. معنای دقیق صبر در بستر کارکرد اسماء الهی در عالَم که با تلاش کامل و نهایت جُهد انسان (اجتهاد) همراه است.۳-۷. عواقب و معادلات دست‌کشیدن از مسیر انقلاب‌های الهی و دست‌کشیدن از مسیر اقامه‌ی کتاب و چگونگی دچارشدن به غضب الهی۳-۸. مرور اوصاف یهودیِ واقعی و نصارایِ واقعی و تفاوت با یهودی و نصارای شناسنامه‌ای۳-۹. تحلیل تاریخ بشریّت برمبنای حقّ و باطل و در بستر خلافت الهی که هر نسل خلفاء نسل قبلی هستند.۳-۱۰. رکن رکین و اصلی شکست فَراعِنه، وجود «رهبر الهی» است که تحت ربوبیّت الهی تربیت شده است.۳-۱۱. تبیین این‌که فعل هر امامِ الهی، ادامه و تکمیل‌کننده‌ی فعل امام قبلی است.۳-۱۲. بخش سوم جلسه‌ی ویژه: تطبیق معادلات درگیری جبهه‌ی حقّ و باطل با محوریّت حوادث امروز #فلسطین با این بخش از آیات سوره‌ی اعراف
undefinedمدرّس: رضا تاتاری

undefined لینک تجمیعی صوت جلسات ۱ تا ۲۲
undefined لینک تجمیعی صوت جلسات ۲۳ به بعد

--------------------------------------
undefined مؤسّسه‌ی تخصّصی آیات | دفتر مرکزی | دفتر شماره‌ی دو
undefined @aayaat_irundefined @tadabortanziliundefined صفحات مجازی: ایتا

۵:۳۸