فهم قرآن براساس نظام مفاهیم و ساختار سُوَرطلبهی درس خارجمدرّس حوزه و دانشگاهدکتری انقلاب اسلامی (حکمرانی) و ارشد فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه تهران فارغالتحصیل دانشگاه شریفمدیر مؤسّسهی آیاتمدیرگروه «فقه حکومت و حکمرانی» حوزهی مشکات
قرآن-اعراف(۳۹-۳)-تاتاری-۲۵-۰۶-۰۲-۱۴۰۳.mp3
۰۱:۲۶:۱۹-۲۹.۶۴ مگابایت
#قرآن#صوتدورهی قرآنی #بیان بررسی اجمالی چهل سوره در سیر نزول(علق تا یس) و بررسی تفصیلی سُوَر پس از یس
جلسهی ۲۵ | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱. سورهها:۳۹. #اعراف(بخش سوم) ۲. مفاهیم و اصطلاحات قرآنی:#کتاب(#ذکر #تذکره#تبصره#قرآن)#لباس(#ظاهر #باطن#لباس_تقوا)#سجده(#اطاعت)#سیرهی_اجتماعی(#اکل_طعام #مشی_در_اسواق#نبض_جامعه) ۳. موضوعات:۳-۱. تبیین راهبرد(استراتژی) سورهی اعراف: اقامهی کتاب در ارض توسّط جامعهی توحیدی-ولائیِ «امام-امّت»۳-۲. ارض در سوره با وصف «مستقرّ» بهعنوان قرارگاه اقامهی کتاب معرّفی شده است۳-۳. تبیین قید «الی حین» برای تمام متاعهای دنیایی در اقامهی کتاب در ارض۳-۴. تبیین همانندی خلقت حضرت آدم(ع) با سایر بنیآدم(خلقناکم ثمّ صوَّرناکم ثمّ قلنا للملائکة أسجُدوا لآدم)۳-۵. تبیین همانندی «رفتار شیطان با حضرت آدم(ع) و همسر ایشان» با «رفتار شیطان با بنیآدم»(کما أخرج أبَوَیکم)۳-۶. نسبت قرآن(کتاب الله) با انسان کامل(رسول الله و ائمه علیهمالسلام و بهتبع، شبکهی امامت جبههی حقّ) و تبیین دقیق مفاهیم روایت «ثقلین»۳-۷. لباس ظاهر و لباس تقوا بهعنوان زیرساخت جامعهی توحیدیِ «امام-امّت»(زیرساخت عفاف)۳-۸. تبیین مفاهیم اکل طعام و مشی در اسواق که در قرآن به حضرت رسول(ص) و سایر پیامبران بهعنوان سیرهی اجتماعی نسبت داده شده است (ناظر به آیهی فرقان-۲۰: وَ مَآ أَرسَلنَا قَبلَكَ مِنَ المُرسَلِينَ إِلَّآ إِنَّهُم لَيَأكُلُونَ الطَّعَامَ وَ يَمشُونَ فِي الأَسوَاقِ ...) مدرّس: رضا تاتاری لینک تجمیعی صوت جلسات مؤسّسهی تخصّصی #آیات #قرآن،#حکمرانی و #علوم_راهبردی @tadabortanzili صفحات مجازی: ایتا