عکس پروفایل تأملاتِ حکمرانی I تحکم ؛)ت

تأملاتِ حکمرانی I تحکم ؛)

۹۶عضو
تأملاتِ حکمرانی I تحکم ؛)
جزوه وحدت و تحزب مقام معظم رهبری (1).pdf
undefined فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان؛ کرمانشاه؛ ٢۴ مهر ١٣۹۰:
«این سؤال پیش می‌آید که نگاه ما به تحزّب و حزب چیست. الان وقت کم است و من نمیتوانم تفصیلاً بگویم؛ ان‌شاءالله یک وقتی در این باره به تفصیل صحبت می‌کنم. به طور اجمال بگویم ما با تحزّب مطلقاً مخالف نیستیم. این که خیال کنند ما با حزب و تحزّب مخالفیم، نه، اینطور نیست. قبل از پیروزی انقلاب، پایه‌های یک حزب بزرگ و فعال را خود ما ریختیم؛ اول انقلاب هم این حزب را تشکیل دادیم، امام هم تأیید کردند، چند سال هم با جدیت مشغول بودیم؛ البته بعد به جهاتی تعطیل شد. همان وقت به ما اشکال میکردند که تحزّب با وحدت عمومی جامعه مخالف است. من آن وقت یک سخنرانی مفصلی کردم، که بعد هم پیاده شد و چاپ شد و پخش شد؛ تحت عنوان «وحدت و تحزّب». تحزّب می‌تواند در جامعه انجام بگیرد، در عین حال وحدت هم صدمه‌ای نبیند؛ اینها با هم منافاتی ندارد. منتها آن حزبی که مورد نظر ماست، عبارت است از یک تشکیلاتی که نقش راهنمائی و هدایت آحاد مردم را به سمت یک آرمان‌هایی ایفاء میکند. ما دوجور حزب داریم: یک حزب عبارت است از کانال‌کشی برای هدایت‌های فکری؛ حالا چه فکری به معنای سیاسی، چه فکری به معنای دینی و عقیدتی. اگر چنانچه کسانی این کار را بکنند، خوب است. قصد عبارت از این نیست که قدرت را در دست بگیرند؛ میخواهند جامعه را به یک سطحی از معرفت، به یک سطحی از دانائی سیاسی و عقیدتی برسانند؛ این چیز خوبی است. البته کسانی که یک چنین توانائیای داشته باشند، به طور طبیعی در مسابقات قدرت، در انتخابات قدرت هم آنها صاحب رأی خواهند شد، آنها برنده خواهند شد؛ لیکن این هدفشان نیست. این یک جور حزب است؛ این مورد تأیید است. میدان باز است؛ هر کس می‌خواهد بکند، بکند.یک جور حزب، تقلید از احزاب کنونی غربی است - حالا من گذشته را کاری ندارم - احزاب کنونی غربی به معنای باشگاه‌هائی برای کسب قدرت است؛ اصلاً حزب یعنی مجموعه‌ای برای کسب قدرت. یک گروهی با هم همراه می‌شوند، از سرمایه و پول و امکانات مالىِ خودشان بهره‌مند می‌شوند، یا از دیگران کسب می‌کنند، یا بندوبست‌های سیاسی می‌کنند، برای اینکه به قدرت برسند. یک گروه هم رقیب اینهاست؛ کارهای مشابه این‌ها را انجام می‌دهد تا آن‌ها را از قدرت پائین بکشد، خودش بشود جایگزین. الان احزاب در دنیا غالباً اینگونه‌اند. این دو حزبی که در آمریکا به نوبت در رأس کار قرار میگیرند، از همین قبیلند؛ اینها در واقع باشگاه‌های کسب قدرتند. این نه، هیچ وجهی ندارد.اگر کسانی در داخل کشور ما با این شیوه دنبال تحزّب میروند، ما جلویشان را نمی‌گیریم. اگر کسی ادعا کند که نظام جلوی تشکیل احزاب را گرفته است، یک دروغ واضحی گفته؛ چنین چیزی نیست؛ اما من اینجور حزبی را تأیید نمیکنم. اینجور حزب‌سازی، اینجور حزب‌بازی معنایش عبارت است از کشمکش قدرت؛ این هیچ وجهی ندارد. اما حزب به معنای اول، یعنی یک کانال‌کشی در درون جامعه، برای گسترش فکر درست - چه فکر عقیدتی و اسلامی، چه فکر سیاسی و تربیت کادرهای گوناگون - بسیار خوب است؛ این چیز نامطلوبی نیست. اجمال قضیه این است؛ حالا تفاصیلش را ان‌شاءالله در وقت‌های دیگری عرض می‌کنیم.»
undefined @tahakom

۷:۲۳

تأملاتِ حکمرانی I تحکم ؛)
undefined فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان؛ کرمانشاه؛ ٢۴ مهر ١٣۹۰: «این سؤال پیش می‌آید که نگاه ما به تحزّب و حزب چیست. الان وقت کم است و من نمیتوانم تفصیلاً بگویم؛ ان‌شاءالله یک وقتی در این باره به تفصیل صحبت می‌کنم. به طور اجمال بگویم ما با تحزّب مطلقاً مخالف نیستیم. این که خیال کنند ما با حزب و تحزّب مخالفیم، نه، اینطور نیست. قبل از پیروزی انقلاب، پایه‌های یک حزب بزرگ و فعال را خود ما ریختیم؛ اول انقلاب هم این حزب را تشکیل دادیم، امام هم تأیید کردند، چند سال هم با جدیت مشغول بودیم؛ البته بعد به جهاتی تعطیل شد. همان وقت به ما اشکال میکردند که تحزّب با وحدت عمومی جامعه مخالف است. من آن وقت یک سخنرانی مفصلی کردم، که بعد هم پیاده شد و چاپ شد و پخش شد؛ تحت عنوان «وحدت و تحزّب». تحزّب می‌تواند در جامعه انجام بگیرد، در عین حال وحدت هم صدمه‌ای نبیند؛ اینها با هم منافاتی ندارد. منتها آن حزبی که مورد نظر ماست، عبارت است از یک تشکیلاتی که نقش راهنمائی و هدایت آحاد مردم را به سمت یک آرمان‌هایی ایفاء میکند. ما دوجور حزب داریم: یک حزب عبارت است از کانال‌کشی برای هدایت‌های فکری؛ حالا چه فکری به معنای سیاسی، چه فکری به معنای دینی و عقیدتی. اگر چنانچه کسانی این کار را بکنند، خوب است. قصد عبارت از این نیست که قدرت را در دست بگیرند؛ میخواهند جامعه را به یک سطحی از معرفت، به یک سطحی از دانائی سیاسی و عقیدتی برسانند؛ این چیز خوبی است. البته کسانی که یک چنین توانائیای داشته باشند، به طور طبیعی در مسابقات قدرت، در انتخابات قدرت هم آنها صاحب رأی خواهند شد، آنها برنده خواهند شد؛ لیکن این هدفشان نیست. این یک جور حزب است؛ این مورد تأیید است. میدان باز است؛ هر کس می‌خواهد بکند، بکند. یک جور حزب، تقلید از احزاب کنونی غربی است - حالا من گذشته را کاری ندارم - احزاب کنونی غربی به معنای باشگاه‌هائی برای کسب قدرت است؛ اصلاً حزب یعنی مجموعه‌ای برای کسب قدرت. یک گروهی با هم همراه می‌شوند، از سرمایه و پول و امکانات مالىِ خودشان بهره‌مند می‌شوند، یا از دیگران کسب می‌کنند، یا بندوبست‌های سیاسی می‌کنند، برای اینکه به قدرت برسند. یک گروه هم رقیب اینهاست؛ کارهای مشابه این‌ها را انجام می‌دهد تا آن‌ها را از قدرت پائین بکشد، خودش بشود جایگزین. الان احزاب در دنیا غالباً اینگونه‌اند. این دو حزبی که در آمریکا به نوبت در رأس کار قرار میگیرند، از همین قبیلند؛ اینها در واقع باشگاه‌های کسب قدرتند. این نه، هیچ وجهی ندارد. اگر کسانی در داخل کشور ما با این شیوه دنبال تحزّب میروند، ما جلویشان را نمی‌گیریم. اگر کسی ادعا کند که نظام جلوی تشکیل احزاب را گرفته است، یک دروغ واضحی گفته؛ چنین چیزی نیست؛ اما من اینجور حزبی را تأیید نمیکنم. اینجور حزب‌سازی، اینجور حزب‌بازی معنایش عبارت است از کشمکش قدرت؛ این هیچ وجهی ندارد. اما حزب به معنای اول، یعنی یک کانال‌کشی در درون جامعه، برای گسترش فکر درست - چه فکر عقیدتی و اسلامی، چه فکر سیاسی و تربیت کادرهای گوناگون - بسیار خوب است؛ این چیز نامطلوبی نیست. اجمال قضیه این است؛ حالا تفاصیلش را ان‌شاءالله در وقت‌های دیگری عرض می‌کنیم.» undefined @tahakom
undefined فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان؛ ١ خرداد ١٣۹٨:
ایجاد برنامه کار، پیدا کردن راهکار، ارائه‌ی راهکار، برنامه‌ریزی، به عهده‌ی چه کسی است؟ این به عهده‌ی جریان‌های حلقه‌های میانی است. این، نه به عهده‌ی رهبری است، نه به عهده‌ی دولت است، نه به عهده‌ی دستگاه‌های دیگر است؛ [بلکه] به عهده‌ی مجموعه‌هایی از خود ملّت است که خوشبختانه امروز ما این را کم هم نداریم. ما نخبه‌های فکری در زمینه‌های گوناگونِ مورد نیاز در میان جوانان، در میان مسئولین خودمان داریم. این‌ها می‌توانند بنشینند برنامه‌ریزی کنند و هدایت کنند. تشکّل‌های دانشجویی از این قبیلند، مجموعه‌های باتجربه و فعّال در زمینه‌های فرهنگی و فکری و مانند اینها از این قبیلند و هر که هم در این زمینه‌ها فعّال‌تر باشد، مؤثّرتر است؛ یعنی زمام کار دست کسانی است که فعّالیّت کنند؛ تنبلی و بی‌حالی و کسالت و مانند اینها به درد نمی‌خورد.
undefined @tahakom

۷:۲۶

undefined حال وضعیت امروز را بگذاریم کنار وضعیت ایده‌آلی که مقام معظم رهبری ترسیم فرمودند:undefined چیزی که امروز می‌بینیم نفی تحزب به بهانه مذمت قدرت‌طلبی و در ادامه قدرت‌طلبی و سهم‌خواهی با جبهه‌بازی است.

۷:۲۹

تأملاتِ حکمرانی I تحکم ؛)
undefined یک سؤالی هم در خلال صحبت بود، من این را گاهی بیرون هم شنفته‌ام. میگویند آیا ما هم باید مثل رهبری موضع بگیریم یا نه؟ خوب، رهبری یک تکلیفی دارد، ما یک تکلیف دیگر داریم. ببینید، نبادا کسی تصور کند که رهبری یک نظری دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمی مطرح می‌شود، در خفا به بعضی از خواص و خلّصین، آن نظر را منتقل می‌کند که اجراء کنند؛ مطلقاً چنین چیزی نیست. اگر کسی چنین تصور کند، تصور خطائی است؛ اگر نسبت بدهد، گناه کبیره‌ای انجام داده. نظرات و مواضع رهبری همینی است که صریحاً اعلام می‌شود؛ همینی است که من صریحاً اعلام می‌کنم. چند سال قبل که یک قتلی اتفاق افتاده بود و دشمنان جنجال کردند، تبلیغات کردند و گفتند اینها فتوا داشتند، دستور داشتند، و میخواستند یک جوری پای رهبری را میان بکشند، توی نماز جمعه گفتم: اگر من یک وقتی اعتقاد پیدا کنم که یک نفری واجب‌القتل است، این را توی نماز جمعه علنی خواهم گفت. نه جایز است، نه شایسته است که مواضع دیگری غیر از آنچه که رهبری به صورت علنی و صریح به عنوان مواضع خودش اعلام میکند، وجود داشته باشد؛ نه، همینی است که دارم می‌گویم. undefined بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان؛ ٣١ مرداد ١٣٨٩ undefined @tahakom
undefined بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی ۱۳۹۲/۱/۱:
«در نهایت، رأی مردم تعیین کننده است. آنچه که اهمیت دارد، تشخیص شما و رأی شما است. باید خودتان تحقیق کنید، ملاحظه کنید، دقت کنید، از انسان‌های مورد اعتمادتان بپرسید، تا به اصلح برسید و اصلح را انتخاب کنید. رهبری، یک رأی بیشتر ندارد. بنده‌ی حقیر مثل بقیه‌ی مردم، یک رأی دارم؛ این رأی هم تا وقتی که در صندوق انداخته نشود، هیچ کس از آن مطّلع نخواهد بود. حالا ممکن است آن کسانی که صندوق دست آنها است، بعد باز کنند، خط این حقیر را بشناسند، بفهمند بنده به چه کسی رأی دادم؛ اما تا قبل از رأی دادن، کسی مطّلع نخواهد شد. اینجور نیست که کسی بیاید نسبت بدهد که رهبری نظرش به فلان است، به بهمان نیست. اگر چنین نسبتی داده شد، این نسبت درست نیست.»
undefined @tahakom

۱۲:۴۶

بازارسال شده از خبرگزاری فارس
thumnail
undefined سردار نقدی: اگر با زبان وعدۀ صادق با دشمن متجاوز می‌خواهید صحبت کنید، باید پای صندوق رای بیایید.
@Farsna

۱۲:۵۶

تأملاتِ حکمرانی I تحکم ؛)
undefined undefined سردار نقدی: اگر با زبان وعدۀ صادق با دشمن متجاوز می‌خواهید صحبت کنید، باید پای صندوق رای بیایید. @Farsna
سؤال ١. شما از این مصاحبه (همچنین فرمایشات دیروز حضرت آقا) دعوت به کاندیدای خاصی را متوجه می‌شوید؟ خیرسؤال ٢. از مصاحبه‌های چند فرمانده نظامی دیگر که خیلی هم ضریب خورد، تأکید بر کاندیدای خاصی را متوجه می‌شوید؟ بلهسؤال ٣ و نتیجه. امکان اعلام نظر بدون دعوت به کاندیدایی خاص و جانبداری از فرد خاص هست؟ بله!
undefined @tahakom

۱۲:۵۹

تأملاتِ حکمرانی I تحکم ؛)
undefinedمردم، تعیین‌کننده سرنوشت انتخابات‌ «امروز که کشور دست خود شما افتاده است و دیگر یک آقا بالا سر ندارید که بیاید بگوید این کار را بکن، آن کار را بکن. از خارج ما هیچ کس را الحمد للَّه نداریم دیگر. هیچ قدرتی الآن در ایران نمی‌تواند یک کاری را تحمیل کند به ما. امروز باید خود شما بنشینید کارتان را انجام بدهید. انتخابات مثل سابق نباشد که از مرکز دستور داده می‌شد که این باید وکیل بشود، دیگر کسی هم حقّ ندارد حرفی بزند. انتخابات دست مردم است، رئیس جمهور و نخست وزیر با آن رعیتی که در کشاورزی کار می‌کند و آن بازاری‌ای که در بازار کار می‌کند، راجع به انتخابات یک جور هستند، علی السواء هستند. یعنی رئیس جمهور یک رای دارد، نخست وزیر هم یک رای دارد و آن کشاورزی که در دوردست افتاده ترین این کشور است، آن هم یک رای دارد. رأی‌شان فرقی با هم ندارد و همه هم مسئول هستند. در تشخیص خوب و بد، اتکال به قول غیر نکنید مگر اشخاصی باشند که مورد اعتماد خودتان باشد صد در صد. این را به مردم دارم می‌گویم و به شما آقایانی که در آتیه متصدی اجرای انتخابات هستید توجه می‌دهم که اگر یک انحرافی در یکی از شما پیدا بشود، و این بعد موجب این بشود که در این جمهوری یک لطمه‌ای وارد باشد به گردن شماست. به اسلام لطمه‌ای وارد بشود به گردن شماست. و اگر در اینجا هم کشف بشود معذور نیستید و مورد تعقیب وارد می‌شوید. .... اینکه من عرض می‌کنم برای این است که بعدها کسانی که در ایران بعدها و نسل‌های بعد می‌آیند بدانند که باید این طور باشند و الّا امروز ما کسی را نداریم که دستور بدهد، پیشنهاد می‌کند و مردم مختارند. فرض بکنید که اگر همه کسانی که در راس [هستند] بروند پیشنهاد بکنند که فلان آدم را شما وکیل کنید لکن شما به نظرتان درست نباشد جایز نیست بر شما تبعیت کنید. باید خودتان تشخیص بدهید که آدم صحیحی است تا اینکه بتوانید رای بدهید. .... بازار باید خودش تشخیص بدهد. کارخانه‌ها باید خودشان تشخیص بدهند، هیچ کس تحت تأثیر دیگری نیست. بله اگر چنانچه اشخاص مطمئنی باشند که آن‌ها تشخیص بدهند، شهادت بدهند که فلان آدم جهات مختلفش همه خوب است، آن وقت مانعی ندارد که کسی به واسطه تشخیص آن‌ها و اطمینان به اینکه این صحیح است رای هم به آنها بدهد. امّا این طور نیست که کورکورانه انسان دنبال این باشد که ببیند کِیَک چه گفته، این صحیح نیست، این در اسلام نیست و در جمهوری اسلامی هم نباید باشد. .... آن مقدسی که خیال می‌کند کنار نشسته و دخالت در امور اسلامی نمی‌کند، او بر خلاف اسلام دارد رفتار می‌کند، اگر خدای نخواسته یک همچو آدمی باشد. آن آدمی که به واسطه اینکه مثلًا یک چیز اعوجاجی از یک نفر می‌بیند یا از یک گروهی می‌بیند کنار برود، این بر خلاف مصالح اسلام عمل می‌کند. این معانی در صدر اسلام هم بوده است، در زمان ائمه ما هم بوده است. خوب، همه اینها بوده لکن آن‌ها کنار گرفتند، آنها مشغول فعالیت خودشان بودند. به مردم عرض می‌کنم شرکت کنید در این انتخابات و تمیز بدهید اشخاصی را که لایق‌اند برای این مقام. مقدّرات کشورتان را به دست کسانی بدهید که برای کشور شما مفیدند از حیث سیاست، از حیث اقتصاد، از حیث همه چیز. اگر مسامحه بکنید و امروز هم کسی نفهمد، خدا هست، خدا می‌داند و می‌بیند. شما در محضر خدا هستید هر جا هستید. همه خلق الله در محضر خدا هستند هر جا هستند. ...» undefined امام خمینی (ره)؛ ١٣ دی ١٣۶٢ undefined http://emam.com/posts/sahifehbydate/62/10/13/1 undefined @tahakom
undefined مرور مجدد این فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) خالی از لطف نیست:
undefined «اینکه من عرض می‌کنم برای این است که بعدها کسانی که در ایران بعدها و نسل‌های بعد می‌آیند بدانند که باید این طور باشند... undefined»

۲۰:۱۱

بازارسال شده از KHAMENEI.IR
thumnail
undefined قوام و عزت جمهوری اسلامی متوقف به حضور مردم در انتخابات است
undefinedرهبر انقلاب: کلمه‌ی جمهوری در «جمهوری اسلامی» حاکی از این است که در ذات این نظام، حضور مردم لحاظ شده؛ بنابراین دوام جمهوری اسلامی و قوام جمهوری اسلامی و عزّت جمهوری اسلامی و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقّف به حضور مردم است؛ برای همین است که ما توصیه میکنیم مردم عزیزمان مسئله‌ی رأی دادن را، حضور در این آزمون مهمّ سیاسی را جدّی بگیرند و شرکت کنند.
undefinedبخشی از بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم. ۱۴۰۳/۴/۸
undefined #انتخابات_ریاست_جمهوری | پویش #بعلاوه_یک
undefined️ مطالعه متن کامل بیانات:undefined khl.ink/f/56829

۸:۱۰

بازارسال شده از آیت الله باقری کنی
thumnail
الهی شدن یک انتخاب است
undefined@bagherikani undefined

۱۰:۵۲

undefinedآیا رأی مخفی در ماده ذیل به معنای تکلیف بر شهروندان در عدم انتشار عمومی آراءشان است؟
undefined ماده ۱۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران: «انتخابات به‌صورت مستقیم و عمومی و با رأی مخفی خواهد بود.»undefined مطابق اصل ۳۶ قانون اساسی، جرم و یا تخلف انگاشتن هر رفتار منوط به تصریح قانون است و در این مورد قانون رفتار انتشار عمومی رأی خود را جرم یا تخلف ندانسته است.undefined اساساً مخاطب حکم مذکور در این ماده، کیست؟ با توجه به سیاق ماده و سایر احکام باقی مواد، مخاطب و مکلف این حکم، مجریان انتخاباتند که مکلف به صیانت از آرای شهروندان و مخفی نگه داشتن آن‌ها هستند.undefined مراد از حکم این ماده تدارک بستر مشارکت در انتخابات با حفظ حریم خصوصی شهروندان است؛ چه اینکه در آیین‌نامۀ اجرایی انتخابات ریاست جمهوری نیز آمده «نمایندۀ فرماندار و اعضای شعبۀ ثبت‌نام و اخذ رأی باید ترتیبی اتخاذ نمایند که رأی‌نویسی، مخفی و به‌صورت کاملاً آزاد و بدون اعمال نفوذ شخص دیگری انجام گیرد»؛ لذا منظور از رأی مخفی در ماده ۱۰ قانون، برگزاری آن بوده و این حق شهروندان در مقابل مجریان و ناظران انتخابات است نه تکلیف آن‌ها.
undefined @tahakom

۱۳:۱۶

thumnail
undefined قاتل سلیمانی و آمر به قتل سلیمانی باید انتقامشان را پس بدهند؛ آن به جای خودش محفوظ است. اگر چه به گفته‌ی یک عزیزی، کفش پای سلیمانی هم بر سرِ قاتل او شرف دارد و سرِ قاتل او هم برود، فدیه کفش سلیمانی هم نمی‌شود؛ این هست امّا بالاخره غلطی کردند، بایستی انتقام پس بدهند؛ هم آمر، هم قاتل بدانند که در هر زمان ممکن، هر وقت ممکن شد -ما دنبال وقت ممکن هستیم- باید انتقامشان را پس بدهند.مقام معظم رهبری (۱۳۹۹/۰۹/۲۶)
undefined @tahakom

۲۰:۰۴

thumnail
undefined دولت: آمار ارائه‌شدۀ یک کاندیدا دربارۀ رشد نقدینگی درست نیست برخلاف اظهارات مطرح‌شده از زبان یک کاندیدای انتخابات جمهوری مبنی بر افزایش رشد نقدینگی در دولت سیزدهم، آمارهای رسمی نشان می‌دهد رشد نقدینگی و پایۀ پولی در دولت سیزدهم به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.
undefinedسخنگوی دولت (بهادری جهرمی):نرخ رشد نقدینگی در دولت شهید رئیسی از ۴۲.۸ درصد در مهر ۱۴۰۰ به ۲۴.۱ درصد در فروردین ۱۴۰۳ کاهش پیدا کرد. مقابل دوربین گرفتن نموداری که انبوه نقدینگی دولت سابق را به اضافه نقدینگی جدید، مجموعا باهم نشان می‌دهد بی‌اخلاقی سیاسی است.
undefinedمقام معظم رهبری (۱۴۰۳/۰۳/۱۴): « دلم سوخت؛ دلم برای رئیسی سوخت؛ [بعضی از] اینها در زمان حیات او حاضر نبودند یک کلمه از این حرف‌ها را بگویند؛ در زمان حیات او این برجستگی‌ها را میدیدند امّا کتمان میکردند، بلکه عکس آن را می‌گفتند و او را می‌آزردند. البتّه او غالباً جواب نمیداد امّا گاهی پیش من می‌آمد و مقداری شکایت میکرد. ... در رقابت‌های پیش روی انتخاباتی بین نامزدها، اخلاق حاکم باشد؛ بدگویی کردن، تهمت زدن، لجن‌پراکنی کردن، کمکی به پیشرفت کارها نمیکند، به آبروی ملّی هم لطمه میزند.»
undefined کمیسیون بررسی تبلیغات چه تصمیمی خواهد گرفت؟ (شایسته ذکر است که در خرداد ۱۴۰۰، کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ۸ دقیقه به دولت وقت زمان دفاع داد)
undefined @tahakom

۲۱:۲۹

اصل ۶۱ قانون اساسی: اِعمال قوه قضائیه به وسیله دادگاه‏های دادگستری است كه باید طبق موازین اسلامی تشكیل شود و به حل و فصل دعاوی و حفظ حقوق عمومی و گسترش و اجرای عدالت و اقامه حدود الهی بپردازد.
اصل ۱۵۶ قانون اساسی: قوه‌قضائیه قوه‌‏ای است مستقل كه پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت و عهده‌‏دار وظایف زیر است:۱- رسیدگی و صدور حكم در مورد تظلّمات، تعدّیات، شكایات، حل و فصل دعاوی و رفع خصومات و اخذ تصمیم و اقدام لازم در آن قسمت از امور حسبیه كه قانون معین می‌‏كند. ...
undefined این ها اصولی مربوط به قوه قضائیه است و حوزه وظایف رهبری نیز در اصل 110 ذکر شده است. آنوقت از قانون اساسی و حقوق بشر و حقوق شهروندان و عدالت امیر المؤمنین (علیه الصلاه و السلام) صحبت می‌کنند امّا در کمال ناباوری خواهان اعدام کسانی که در اجرای برنامه توسعه غفلت داشتند، توسط رهبری هستند! واعجبا، مقام غیرصالح بر اساس سلیقه (نه قانون)، حکم بر مجازاتی غیرتعیین شده در قانون کند! چه چیزی از حقوق بشر و حقوق شهروندی و قانون اساسی باقی مانده است؟! لطفاً ما را با او آشنا کنید... لوفرض ایشان چنین می‌کرد، اعتراض و وا اسلاما و وا حقوق بشرای این جماعت به فلک خواهد بود. مگر حکم اعدام غیر انسانی نبود؟!بگذریم که مطابق اصل 36 و 71 قانون اساسی وطیفه جرم انگاری ترک فعل و انجام ندادن وظایف محوله قانونی هم بر عهده مجلس شورای اسلامی است و مقام معظم رهبری مکرر از مجلس و قوه قضائیه جرم انگاری حوزه حقوق عامه را خواستار شدند.
undefined @tahakom

۲۱:۴۳

-1382539520_-592554370.pdf

۵.۳۲ مگابایت

undefined️ متن نهایی قانون پنج‌ساله برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.
undefined @tahakom

۱۷:۴۵

undefined «آن وقتی که‏‎ ‎‏قلم به دست می گیرید بدانید که در محضر خدا، قلم دست گرفته اید. آن وقتی که‏‎ ‎‏می خواهید تکلم کنید بدانید که زبان شما، قلب شما، چشم شما، گوش شما در محضر‏‎ ‎‏خداست. عالم محضر خداست. در محضر خدا معصیت خدا نکنید. در محضر خدا با هم‏‎ ‎‏دعوا نکنید سرِ امور باطل و فانی. برای خدا کار بکنید و برای خدا به پیش بروید. اگر ملت‏‎ ‎‏ما برای خدا و برای رضای پیغمبر اکرم (ص) به پیش برود، تمام مقاصدش حاصل خواهد شد.»
undefined صحیفه امام،ج ۱۳، ص:۴۶۱
undefined @tahakom

۱۹:۴۱

تأملاتِ حکمرانی I تحکم ؛)
undefined undefined دولت: آمار ارائه‌شدۀ یک کاندیدا دربارۀ رشد نقدینگی درست نیست برخلاف اظهارات مطرح‌شده از زبان یک کاندیدای انتخابات جمهوری مبنی بر افزایش رشد نقدینگی در دولت سیزدهم، آمارهای رسمی نشان می‌دهد رشد نقدینگی و پایۀ پولی در دولت سیزدهم به شکل قابل توجهی کاهش یافته است. undefinedسخنگوی دولت (بهادری جهرمی): نرخ رشد نقدینگی در دولت شهید رئیسی از ۴۲.۸ درصد در مهر ۱۴۰۰ به ۲۴.۱ درصد در فروردین ۱۴۰۳ کاهش پیدا کرد. مقابل دوربین گرفتن نموداری که انبوه نقدینگی دولت سابق را به اضافه نقدینگی جدید، مجموعا باهم نشان می‌دهد بی‌اخلاقی سیاسی است. undefinedمقام معظم رهبری (۱۴۰۳/۰۳/۱۴): « دلم سوخت؛ دلم برای رئیسی سوخت؛ [بعضی از] اینها در زمان حیات او حاضر نبودند یک کلمه از این حرف‌ها را بگویند؛ در زمان حیات او این برجستگی‌ها را میدیدند امّا کتمان میکردند، بلکه عکس آن را می‌گفتند و او را می‌آزردند. البتّه او غالباً جواب نمیداد امّا گاهی پیش من می‌آمد و مقداری شکایت میکرد. ... در رقابت‌های پیش روی انتخاباتی بین نامزدها، اخلاق حاکم باشد؛ بدگویی کردن، تهمت زدن، لجن‌پراکنی کردن، کمکی به پیشرفت کارها نمیکند، به آبروی ملّی هم لطمه میزند.» undefined کمیسیون بررسی تبلیغات چه تصمیمی خواهد گرفت؟ (شایسته ذکر است که در خرداد ۱۴۰۰، کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ۸ دقیقه به دولت وقت زمان دفاع داد) undefined @tahakom
thumnail
undefined️ موضع کمیسیون نظارت تبلیغات نسبت به اظهارات خلاف واقع نسبت به دولت مستقر، در انتخابات ١۴٠٠ و ١۴٠٣

۳:۴۳

تأملاتِ حکمرانی I تحکم ؛)
undefined undefined دولت: آمار ارائه‌شدۀ یک کاندیدا دربارۀ رشد نقدینگی درست نیست برخلاف اظهارات مطرح‌شده از زبان یک کاندیدای انتخابات جمهوری مبنی بر افزایش رشد نقدینگی در دولت سیزدهم، آمارهای رسمی نشان می‌دهد رشد نقدینگی و پایۀ پولی در دولت سیزدهم به شکل قابل توجهی کاهش یافته است. undefinedسخنگوی دولت (بهادری جهرمی): نرخ رشد نقدینگی در دولت شهید رئیسی از ۴۲.۸ درصد در مهر ۱۴۰۰ به ۲۴.۱ درصد در فروردین ۱۴۰۳ کاهش پیدا کرد. مقابل دوربین گرفتن نموداری که انبوه نقدینگی دولت سابق را به اضافه نقدینگی جدید، مجموعا باهم نشان می‌دهد بی‌اخلاقی سیاسی است. undefinedمقام معظم رهبری (۱۴۰۳/۰۳/۱۴): « دلم سوخت؛ دلم برای رئیسی سوخت؛ [بعضی از] اینها در زمان حیات او حاضر نبودند یک کلمه از این حرف‌ها را بگویند؛ در زمان حیات او این برجستگی‌ها را میدیدند امّا کتمان میکردند، بلکه عکس آن را می‌گفتند و او را می‌آزردند. البتّه او غالباً جواب نمیداد امّا گاهی پیش من می‌آمد و مقداری شکایت میکرد. ... در رقابت‌های پیش روی انتخاباتی بین نامزدها، اخلاق حاکم باشد؛ بدگویی کردن، تهمت زدن، لجن‌پراکنی کردن، کمکی به پیشرفت کارها نمیکند، به آبروی ملّی هم لطمه میزند.» undefined کمیسیون بررسی تبلیغات چه تصمیمی خواهد گرفت؟ (شایسته ذکر است که در خرداد ۱۴۰۰، کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ۸ دقیقه به دولت وقت زمان دفاع داد) undefined @tahakom
thumnail

۳:۴۳

اذانی که انگلیس با آن مشکل نداشت
«اگر کسى خیال کند که اسم اسلام موجب می‌شود که با جمهورى اسلامى مخالف باشند، نه، اسم اسلام و ظواهر اسلامى و تشریفات اسلامى هیچ کس را به مخالفت وادار نمی‌کند. امام یک وقتى در یکى از صحبت‌های‌شان می‌فرمودند: وقتى که انگلیس‌ها در دهه‌ى دوّم قرن بیستم - هزار و نهصد و خرده‌اى - آمدند وارد عراق شدند و مسلّط شدند، بعد آن فرمانده نظامى انگلیسى دید یک نفرى فریادى بلند کرده، دارد صدایى می‌زند، دستپاچه شد - روى مناره یک کسى اذان می‌گفت - پرسید این سرو صدایى که هست چیست؟ گفتند اذان می‌گوید. گفت علیه ما است؟ یکى گفت نه؛ گفت خب، هرچه می‌خواهد بگوید. اذانى که علیه او نباشد، «الله‌اکبر»ى که او را کوچک نکند، خب هرچه می‌خواهد بگوید، بگوید. مسئله مسئله‌ى اسم اسلام و تشریفات اسلامى نیست. امروز کشورهایى اسم اسلام را دارند، تشریفات اسلامى را هم کم‌وبیش دارند، امّا نفت‌شان در اختیار استکبار است، امکانات‌شان در اختیار استکبار است، منابع حیاتى‌شان در اختیار آن‌ها است؛ هیچ مخالفتى با آن‌ها نیست، خیلى هم دوستند.
undefined بیانات مقام معظم رهبری؛ در دیدار کارگزاران نظام؛ ۱۳۹۳/۴/۱۶
undefined @tahakom

۳:۱۵

در مدیریّتهای گوناگون، مشاغل گوناگون اجتماعی و دولتی، حضور زنان هیچ محدودیّتی ندارد. حالا مثلاً فرض کنید آمریکایی‌ها به یکی از این کشورهای همسایه‌ی ما الزام کرده بودند که بایستی زن‌ها در محیط اداری مثلاً ۲۵ درصد حضور داشته باشند؛ الزامی، اجباری؛ غلط است. چرا ۲۵ درصد؟ خب ۳۵ درصد، خب ۲۰ درصد. این عدد معیّن کردن، نسبت معیّن کردن، معنی ندارد؛ اینجا ملاک، شایسته‌سالاری است. یک جا هست که یک بانوی باسواد مجرّب کارآمد مثلاً برای وزارت بهتر از این مردی است که در این زمینه نامزد وزارت شده؛ این زن باید وزیر بشود. در مورد نمایندگی مجلس هم همین‌جور است. مثلاً فرض کنید در فلان شهر، یک نفر یا دو نفر نماینده‌ی مجلس لازم است؛ یک نفر یا دو نفر زن، یک نفر یا دو نفر مرد معیّن شده‌اند، [باید دید] کدام شایسته‌ترند، باید شایستگی را نگاه کرد. هیچ ترجیحی اینجا وجود ندارد، هیچ محدودیّتی هم در این زمینه‌ها وجود ندارد؛ یعنی نظر اسلام این است. بحث، بحث شایسته‌سالاری است.البتّه زن در این مشاغل میتواند حضور پیدا کند، امّا بایستی جوری باشد که از آن مشغله‌ی مهمّ اساسی زنانه، یعنی خانه‌داری و فرزندآوری، محروم نشود؛ حتّی در بعضی از مشاغل که برای زنان واجب کفائی است، مثل پزشکی.
مقام معظم رهبری مدظله‌العالی؛ ۶ دی ١۴٠٢
undefined @tahakom

۱۲:۴۸

thumnail
undefined نکتۀ مهمی که همۀ ما باید آن را اصل و اساس سیاست خود با‏‎ ‎‏بیگانگان قرار دهیم این است که دشمنان ما و جهانخواران تا کیْ و تا کجا ما را تحمل‏‎ ‎‏می‌کنند و تا چه مرزی استقلال و آزادی ما را قبول دارند؟ به یقین آنان مرزی جز عدول‏‎ ‎‏از همۀ هویت‌ها و ارزش‌های معنوی و الهی‌مان نمی‌شناسند. به گفتۀ قرآن کریم، هرگز دست‏‎ ‎‏از مقاتله و ستیز با شما بر نمی‌دارند مگر اینکه شما را از دین‌تان برگردانند. ما چه بخواهیم و‏‎ ‎‏چه نخواهیم صهیونیست‌ها و آمریکا و شوروی در تعقیب‌مان خواهند بود تا هویت دینی و‏‎ ‎‏شرافت مکتبی‌مان را لکه‌دار نمایند... من به صراحت اعلام می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود برای احیای‏‎ ‎‏هویت اسلامی مسلمانان در سراسر جهان سرمایه‌گذاری می‌کند. و دلیلی هم ندارد که‏‎ ‎‏مسلمانان جهان را به پیروی از اصول تصاحب قدرت در جهان دعوت نکند و جلوی‏‎ ‎‏جاه طلبی و فزون طلبی صاحبان قدرت و پول و فریب را نگیرد. ما باید برای پیشبرد‏‎ ‎‏اهداف و منافع ملت محروم ایران برنامه ریزی کنیم. ما باید در ارتباط با مردم جهان و‏‎ ‎‏رسیدگی به مشکلات و مسائل مسلمانان و حمایت از مبارزان و گرسنگان و محرومان با‏‎ ‎‏تمام وجود تلاش نماییم.
undefined سالگرد صدور پیام حضرت امام (ره) به مناسبت پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و کشتار خونین حجاج- ۱۳۶۷/۴/۲۹
undefined @tahakom

۱۱:۴۷