۲۰۲۳۰۲۲۰_۱۳۴۸۵۹.mp4

۲۹.۴۴ مگابایت

بعد از تعمیر وسرویس

۴:۴۹

thumbnail
گیف
۰۰:۳۲
کمک عقب سمند قبل از تعمیر

۱:۵۷

thumbnail
گیف
۰۰:۲۵
کمک عقب سمند بعد از تعمیر و تبدیل روغنی به گازی روغنی

۱:۵۹

thumbnail
گیف
۰۰:۳۴
کمک جلو سمند قبل از تعمیر

۱۹:۳۱

thumbnail
گیف
۰۰:۳۴
کمک جلو سمند بعد از تعمیر و تبدیل به گازی روغنی

۱۹:۳۴

سال نو مبارک باشه امیدوارم سال جدید سال پربرکت باشه برای همه ی ایرانی ها آمین

۲۱:۴۱

بازارسال شده از گاز ازادگان
thumbnail

۱:۲۹

thumbnail
سلام دوستان کمک فنر ال ۹۰ که خراب بود بازکردم برای تعمیر تمام قطعات داخلی نابود شده باید تعویض شود

۲۱:۱۷

thumbnail
سلام دوستان قطعات سالم جایگزین قطعات خراب میشود و با روغن و گاز نیتروژن جمع بندی و پلمپ میشود و شش ماه هم ضمانت میشود.

۲۱:۲۶

بازارسال شده از Maryam
امشب شب اجابت دعاست؛ ارسال کن به هرکسی که مهربونه وبخوانید ( ۱ حمد – ۱ قدر –  ۱ آیت الکرسی –  ۳ توحید و ۷ تا صلوات)روایت است از حضرت محمد (ص) هرکس شب ۲۷ رمضان را به هفت مومن تبریک بگوید حاجتش برآورده می‌شودundefinedundefinedundefinedالتماس دعا undefined

۱۴:۴۷

با سلام جهت هماهنگی برای بازدید خودرو و عیب یابی با شماره های زیر تماس بگیرید۰۹۱۱۴۹۶۶۳۸۸۰۹۱۹۰۲۱۹۱۰۲۰۹۱۹۸۹۳۵۳۳۱

۹:۰۲

thumbnail

۱۵:۲۵

thumbnail

۱۵:۲۶


اصول چک کردن کمک فنرهای خودرو از صفر تا صد
در مقالات /

کمک فنرهای خودرو حاوی سوپاپ‌های فنری و روزنه‌هایی برای کنترل جریان روغن از طریق پیستون‌های داخلی هستند یکی از ملاحظات طراحی هنگام طراحی یا انتخاب کمک فنر این است که این انرژی کجا می‌رود.ما در این نوشته اصول چک کردن کمک فنرهای خودرو را بررسی می‌کنیم.بیشتر ضربه گیرها انرژی را در یک سیال چسبناک به گرما تبدیل می‌کنند.سیلندرهای هیدرولیک سیال هیدرولیک را گرم می‌کنند، در حالی که سیلندرهای هوا معمولاً هوای گرم را به جو خارج می‌کنند.انواع ضربه گیر مانند الکترومغناطیسی می‌توانند انرژی تلف شده را ذخیره کرده و بعداً از آن استفاده کنند. به طور کلی، کمک فنرها به کاهش ضربه یک وسیله نقلیه در جاده‌های ناهموار کمک می‌کنند.
اصول چک کردن کمک فنرهای خودرو
ساده‌ترین راه برای تست کمک فنرهای ماشین شما، انجام تست دستی است. هر گوشه ماشین را بپرید.
اگر خودرو بیش از دو بار پس از اعمال نیروی اولیه پرش کند، ممکن است به این معنی باشد که کمک فنرها مشکل دارند و ارزش دارد که به واحد مربوطه نگاهی دقیق بیندازید.
ماشین را با جک بلند کنید و به لاستیک نگاه کنید. آج ناهموار به این معنی است که کمک فنر ممکن است لاستیک‌ها را به اندازه کافی در جاده نگه ندارد. کمک فنر را بگیرید و محکم تکان دهید.این هر گونه آسیب به پایه‌های نگهدارنده شوک روی خودرو را آشکار می‌کند.در نهایت بدنه کمک فنر را بررسی کنید. هر نوع نشانه‌ای مبنی بر نشتی مایع، نشانه‌ای مطمئن از خرابی دستگاه است زیرا مایع قابل تعویض نیست و شوک‌ها بدون سیال بی‌اثر هستند.
تعلیق وسیله نقلیه
در وسایل نقلیه، کمک فنرها اثرات دویدن در زمین ناهموار را کاهش می‌دهند که منجر به بهبود راحتی سواری و هندلینگ خودرو می‌شود. اگرچه کمک فنرها برای محدود کردن حرکت بیش از حد تعلیق طراحی شده‌اند، اما هدف اصلی آن‌ها کاهش ارتعاشات فنر است. کمک فنرها از کنترل شیر روغن و گاز برای جذب انرژی اضافی از فنرها استفاده می‌کنند.نرخ فنر توسط سازنده بر اساس وزن وسیله نقلیه در هنگام بارگیری و بارگیری انتخاب می‌شود.برخی افراد برای تغییر نرخ فنر از شوک استفاده می‌کنند، اما این استفاده صحیح نیست.
علاوه بر هیسترزیس خود لاستیک، انرژی ذخیره شده در حرکت بالا و پایین وزن فنر نشده را کاهش می‌دهد. ممکن است لازم باشد شوک‌ها برای مقاومت بهینه تنظیم شوند تا به طور موثر جهش چرخ را کاهش دهند.کمک فنرهای مبتنی بر فنر معمولاً از فنرهای سیم پیچ یا فنرهای برگ استفاده می‌کنند، اما میله‌های پیچشی نیز برای ضربه‌های پیچشی استفاده می‌شوند.
با این حال، یک فنر ایده آل به تنهایی یک ضربه گیر نیست.فنرها فقط انرژی را ذخیره می‌کنند، آن‌ها انرژی را هدر نمی‌دهند یا جذب نمی‌کنند.وسایل نقلیه معمولاً از کمک فنرهای هیدرولیک و فنرها یا میله‌های پیچشی استفاده می‌کنند.در این ترکیب، ضربه گیر به طور خاص به پیستون هیدرولیکی اطلاق می‌شود که ارتعاشات را جذب و دفع می‌کند. در حال حاضر سیستم‌های تعلیق کامپوزیتی عمدتاً در موتورسیکلت‌ها استفاده می‌شود و فنرهای برگ در خودروها نیز از مواد کامپوزیتی ساخته می‌شوند که این موارد در دوره‌های آموزش تعمیر کمک فنر آموزش داده می‌شود.

ساخت و ساز
کمک فنرها بخش مهمی از سیستم تعلیق ماشین هستند که برای بهبود راحتی، پایداری و ایمنی کلی طراحی شده‌اند.ضربه گیر ایجاد شده با فناوری دقیق و قابلیت‌های فنی دارای عملکردهای مهم بسیاری است. رایج‌ترین نوع کمک فنر هیدرولیک است که معمولاً از یک پیستون، سیلندر و محفظه پر از روغن تشکیل شده است.پیستون به یک میله پیستون متصل است که به داخل سیلندر کشیده شده و آن را به دو قسمت تقسیم می‌کند.یک محفظه با روغن هیدرولیک و دیگری با روغن فشرده یا هوای فشرده پر شده است.
هنگامی که یک وسیله نقلیه تصادف یا لرزش را تجربه می‌کند، پیستون به داخل سیلندر حرکت می‌کند و سیال هیدرولیک را از سوراخ کوچکی عبور می‌دهد و مقاومت ایجاد می‌کند و انرژی را به شکل گرما تلف می‌کند.
این ارتعاشات را کاهش می‌دهد و جهش و لرزش بیشتر خودرو را کاهش می‌دهد.ساخت شوک به تعادلی از ویژگی‌هایی مانند طراحی پیستون، ویسکوزیته سیال و اندازه کلی واحد برای اطمینان از عملکرد نیاز دارد.
با پیشرفت تکنولوژی انواع دیگری از کمک فنرها مانند ضربه گیر گازی و ضربه گیر برقی با افزایش کنترل و انعطاف ظاهر شده‌اند. طراحی و ساخت کمک فنر دائماً در حال پیشرفت است زیرا پویایی خودرو و راحتی سرنشینان به طور مداوم بهبود می‌یابد.
علائم مشکل
اولین نشانه‌ای که نشان می‌دهد کمک فنرهای شما دیگر کار نمی‌کنند، کاهش کیفیت تجربه سواری ماشین شما است.اگر متوجه شدید که هنگام رانندگی بر روی سطوح ناهموار جاده به طور فزاینده‌ای احساس ضربه می‌کنید، احتمالاً از نشانه‌های خراب بودن سیستم تعلیق است.خرابی کمک فنرها همچنین می

۱۰:۰۶

‌تواند به صورت لرزش در فرمان خودرو و نوعی شیرجه به جلو هنگام ترمزگیری ظاهر شود.
اگر با مشکلاتی از این قبیل مواجه هستید، ارزش دارد کمک فنرهای خود را بررسی کنید، زیرا حتی می‌توانند باعث دست زدن به طور چشمگیری غیرقابل پیش بینی در پیچ‌ها شوند که می‌تواند منجر به تصادف خطرناک شود.

تعمیر کمک فنر
کمک فنرها باید همیشه به صورت جفت تعویض یا تعمیر شوند تا اطمینان حاصل شود که بین هر دو طرف ماشین شما تعادل وجود دارد.اگر یکی از کمک فنرها از یک طرف محکم و نو باشد، اما در طرف دیگر کمک فنر کمی قدیمی‌تر و کمتر پاسخگو باشد، باعث ایجاد یک سواری ناهموار در وسیله نقلیه شما می‌شود.به همین دلیل، تعمییر هر چهار شوک به طور همزمان می‌تواند مقرون به صرفه باشد.

۱۰:۰۶

با سلام جهت هماهنگی برای بازدید خودرو و عیب یابی و تعمیر کمک فنر با شماره های زیر تماس بگیرید۰۹۱۱۴۹۶۶۳۸۸۰۹۱۲۴۲۲۴۵۳۱۰۹۱۹۸۹۳۵۳۳۱

۱۱:۲۳

آدرس : جاده قدیم کرج شیر پاستوریزه ، خیابان ۴۵متری زرند نرسیده به خیابان عزیزی (سه راهی شادآباد)روبروی بانک سپه تعمیر کمک فنر یوسفی

۹:۱۹