عکس پروفایل «تربیت توحیدی محامین»«

«تربیت توحیدی محامین»

۵۵عضو
عکس پروفایل «تربیت توحیدی محامین»«
۵۵ عضو

«تربیت توحیدی محامین»

موسسه تربیت توحیدی محامین، موسسه ای فرهنگی-پژوهشی است که وظیفه اصلی خود را بازتولید اصول و روش‌های حکمت‌محور، و امتداد و گسترش آن در خانواده و با تمرکز بر نقش مادری، می‌داند.
ارتباط با ادمین:@mohaamin

۱۰ اسفند ۱۴۰۲

thumnail
#انتخاب_من#انتخاب_قوی#ایران_قوی#مجلس_قوی#بلوغ_سیاسی#محامین
https://ble.ir/tarbiatetohidi_mohaamin

۱۸:۰۲

۱۱ اسفند ۱۴۰۲

thumnail
undefined#رای_میدهیم ، تا با حضور پر شور، #انتخاب کنیم:برداشته شدن مشکلات کشور را؛
چرا که شرکت در انتخابات کاری آسان، اما با نتایج بزرگ است.


#حکیم_دوران#رهبر_انقلاب#انتخابات_قوی#ایران_قوی#مجلس_قوی
https://ble.ir/tarbiatetohidi_mohaamin

۴:۰۲

۲۱ اسفند ۱۴۰۲

thumnail
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمودند:
خداوند سبحان، ایمان و اعتقاد را برای طهارت از شرک قرار داد.و نماز را برای خضوع و فروتنی و پاکی از هر نوع تکّبر، مقرّر نمود.و زکات (و خمس) را برای تزکیه نفس و توسعه روزی تعیین نمود.و روزه را برای استقامت و اخلاص در اراده، لازم دانست.و حجّ را برای استحکام أساس شریعت و بناء دین اسلام واجب نمود.
undefinedحلول ماه مبارک رمضان بر شیفتگان این ماه مبارک.
#رمضان#اخلاص#حضرت_مادر#شب_قدر

 https://ble.ir/tarbiatetohidi_mohaamin

۲۰:۲۵

۱ فروردین

thumnail
undefinedعلامه طباطبائی در ذیل آیه ۱۱۴ سوره انعام، [درخواست حواریون از حضرت عیسی برای مائده آسمانی تا این روز را عید قرار دهند] در تفسیر المیزان می فرمایند:«خصوصیت عید این است که زمینه وحدت کلمه و تجدید حیات اجتماعی و نشاط وسرزندگی می آفریند و هر بار که فرا می رسد عظمت دین را تجدید می کند.»undefinedهم چنین علامه ذیل آیه ۵ سوره ابراهیم می فرمایند:«گرچه همه روزها به خدا منسوب است اما این آیه اشاره به روزهای ویژه ای دارد که در آن روزها آیات و علائم سلطنت و قدرت الهی ظهور یافته و حادثه خاصی در تاریخ آن امت اتفاق افتاده و یا نعمتهای ویژه الهی تجلی یافته است.»
undefinedاللهم عجل لولیک الفرجundefined
#عید#یوم_الله#استقرار_کلمه_توحید_در_زمین#ظهور_ولایت_حق#حول_حالنا_بظهور_الحجه#حول_حالنا_الی_احسن_الحال
https://ble.ir/tarbiatetohidi_mohaamin

۳:۳۱

۲ فروردین

thumnail
undefinedقرآن درباره‌ى کسانى که قبل از فتح و بعد از فتح انفاق میکنند [میگوید] «یستَوى مِنکُم مَن اَنفَقَ مِن قَبلِ الفَتحِ وَ قاتَل»؛(۳) این «قَبلِ الفَتح»، قبل از فتح مدینه است؛ یعنى قبل از آنکه مدینه‌اى در اختیارِ پیغمبر قرار بگیرد و زندگى‌اى، راحتى، حکومتى، تسلّطى، قدرتى در اختیار آن بزرگوار باشد؛ در حال نهایت شدّت، ایشان انفاق کردند؛ هم مالشان را، هم جانشان را، هم راحتشان را. خب اینها واقعاً فضایل مهمّى است؛ اینها مغفولٌ‌عنه مانده؛ حضرت (خدیجه کبری(س))، مظلومه است؛ این بزرگوار واقعاً مظلومه است. تعبیر کردند .... گفتند غریب؛ واقعاً همین‌جور است؛ جناب خدیجه (سلام‌الله‌علیها) غریب است. حالا شما میگویید مادر یازده امام، [امّا] در واقع مادر دوازده امام؛ چون ایشان مادر امیرالمؤمنین هم هست. ایشان امیرالمؤمنین را در آغوش خودش، در دامان خودش، در زندگى خودش پرورش داده تا چند سالگى.
undefinedبیانات رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۵/۲/۲۰

#اُمّ_المومنین#مُحامی_رسول_الله_ص#مادرـائمه_معصومین_ع#الگوی_اُمت#اُمّیّت_در_ابعاد_اجتماعی_و_تاریخی

https://ble.ir/tarbiatetohidi_mohaamin

۱:۴۷

۶ فروردین

thumnail
امام مجتبی (علیه السلام) فرموده است:پرهیزكارى در بازگشت « به ‏سوى خدا» و سر رشته هر حكمت، و شرافت هر كار است، وهر كس از پرهیزكاران به كامیابى رسید به وسیله تقوا بوده ‏است.

#تقوا#تقوا_و_حکمت#کریم_اهل_بیت#امام_حسنی_ام
https://ble.ir/tarbiatetohidi_mohaamin

۲۲:۴۷

۷ فروردین

thumnail
سلام بر اهالی حکمتundefinedطاعاتتون قبول درگاه الهیundefined چند کتاب خوب پیرامون زندگی امام حسن مجتبی (ع) خدمتتون معرفی میکنیم، تا به بهانه ی میلاد با سعادتشون بیشتر با سیره ی ایشون آشنا بشیم undefined

undefinedکتاب صلح امام حسن نوشته ی مرتضی مطهریundefinedکتاب خرد شکیبا نوشته ی محمدعلی انصاریundefinedکتاب شـخصیت امام حسن مجتبی(ع) نوشته ی سید علی اکبر قرشی
undefinedبیشتر بدانیم،بهتر زندگی کنیم
#حکمت#امام_حسنی_ام#کتابشناسی
https://ble.ir/tarbiatetohidi_mohaamin

۲:۴۹

۱۰ فروردین

thumnail
#شب_قدر#شب_تفکر#حضرت_فاطمه_الزهرا_سرّ_شب_قدر#فرج_صاحب_الزمان_و_استقرار_حکومت_توحید#دعا_برای_امت_اسلام_و_فلسطین_خصوصا_غزه#نزول_قرآن#تقدیر_امور#نزول_ملائکه_و_روح#سلام_و_امنیت
https://ble.ir/tarbiatetohidi_mohaamin

۱۵:۴۶

thumnail
حضرت امام (س) در کتاب عرفانی «آداب الصلاه» به ذکر روایات متعددی در باب فضیلت این شب ها و بهترین عبادات در این شب های قدر می پردازند و می فرمایند:
از پیغمبر نقل است که فرمود: «موسی گفت: «الهی من قرب تو را می‏خواهم.» فرمود: «قرب من از برای کسی است که بیدار باشد در شب‏ قدر.» گفت: «الهی رحمت تو را می‏خواهم.» فرمود: «رحمت من برای کسی است که رحم کند فقرا را در شب قدر.» گفت: «خدایا من گذشتن از صراط را می‏خواهم.» فرمود: «این برای کسی است که تصدّق کند به صدقه‏ای در شب قدر.» گفت: «خدایا از درختهای بهشت و میوه‏های آن می‏خواهم.» فرمود: «این برای کسی است که تسبیح کند به تسبیحه‏ای در شب قدر.» گفت: «خدایا نجات می‏خواهم.» فرمود: «نجات از آتش؟» گفت: «آری.» فرمود: «این برای کسی است که استغفار کند در شب قدر.» گفت: «خدایا رضای تو را می‏خواهم.» فرمود: «خشنودی من از برای کسی است که دو رکعت نماز بخواند در شب قدر.» (آداب الصلاه (آداب نماز)، متن، ص ۳۳۳ و ۳۳۴)
#شب_قدر_را_قدر_بدانیم#حضرت_مادر#حکمتhttps://ble.ir/tarbiatetohidi_mohaamin

۲۰:۳۵

۱۲ فروردین

thumnail
قلب انسان مانند آینه صاف و روشن است، و بر اثر توجه فوق العاده به دنیا و کثرت معاصی کدر می‏ شود؛ ولی اگر انسان لا اقل صوم را برای‏ حق تعالی خالص و بی‏ ریا انجام دهد (نمی‏ گویم عبادات دیگر خالص نباشد، همه عبادات لازم است خالص و بی‏ ریا انجام گیرد.) این عبادت را که اعراض از شهوات، اجتناب از لذات، و انقطاع از غیر خداست در این یک ماه بخوبی انجام دهد، شاید تفضل الهی شامل حال او شده آینه قلبش از سیاهی و کدورت زدوده گردد؛
و امید است که او را از عالم طبیعت و لذات دنیوی منحرف و منصرف سازد؛ و آن گاه که می‏ خواهد وارد شب‌قدر شود، نورانیت‌هایی که در آن شب برای اولیا و مؤمنین حاصل می‏ شود به دست آورد. و جزای چنین روزه‏ ای خداست؛ چنانکه فرموده است: الصّوم لی و انا اجزی به چیز دیگر نمی‏ تواند پاداش چنین روزه ‏ای باشد. جنات نعیم در مقابل روزه او بی ‏ارزش بوده نمی ‏تواند پاداش آن به حساب آید. ولی اگر بنا باشد که انسان به اسم روزه دهان را از مطعومات ببندد و به غیبت مردم باز کند و شب های ماه مبارک رمضان، که مجالس شب نشینی گرم و دایر بوده وقت و فرصت بیشتری است، با غیبت، تهمت و اهانت به مسلمانان به سحر انجامد، چیزی عاید او نمی‏ شود و اثری بر آن مترتب نمی‏ گردد.»
جهاد اکبر، امام خمینی (ره)، ص 43 و 44
#شب_قدر#شب_تفکر#حضرت_فاطمه_الزهرا_سرّ_شب_قدر#فرج_صاحب_الزمان_و_استقرار_حکومت_توحید#دعا_برای_امت_اسلام_و_فلسطین_خصوصا_غزه

https://ble.ir/tarbiatetohidi_mohaamin

۱۲:۳۲

thumnail
#امیرالمومنین_علی_ع#ولایت#کعبه_مَثَل_امام#تهدمت_والله_ارکان_الهدی

https://ble.ir/tarbiatetohidi_mohaamin

۱۶:۲۶

۱۴ فروردین

undefined«احیاء، زنده نگه داشتن خود ماست نه زنده نگه داشتن قطعه ای از زمان»
undefinedاحياء يعني زنده کردن، نقطه مقابل «اماته» که به معني ميراندن است. اين کلمه چنين مي‌‌‌‌‌رساند که شب- که قسمتي از وقت انسان است- دو حالت دارد: ممکن است شبِ کسي زنده باشد و ممکن است شبِ او مرده باشد. شبِ زنده آن شبي است که انسان تمام يا لااقل پاسي از آن شب را با ياد خدا و با مناجات و راز و نياز با ذات پروردگار به سر ببرد، و شب مُرده آن شبي است که انسان تمام آن شب را با غفلت و فراموشي ذات مقدس پروردگار بسر ببرد.
undefinedممکن است کسي خيال کند که اين تعبير يک تعبير مجازي است، يک نوع تعارف است: شب که زنده و مرده ندارد، شب بالاخره شب است، زمان است. مقداري از زمان که اين نيمکره زمين که ما در روي آن زندگي مي‌‌‌‌‌کنيم مواجه با خورشيد نيست و نور خورشيد نمي‌‌‌‌‌تابد، به آن مي‌‌‌‌‌گويند «شب». شب به هر حال شب است؛ شب نه زندگي دارد و نه مردگي.
undefinedاين سخن راست است ولي آن کسي که مي‌‌‌‌‌گويد احياء، شب را زنده نگه داشتن، مقصودش اين نيست که اين قطعه زمان را شما زنده نگه داريد؛ مقصود زنده نگه داشتن خود شماست در اين قطعه از زمان.
undefinedبه عبارت دقيق‌‌‌‌‌تر، برخلاف آنچه که ابتدائاً تصور مي‌‌‌‌‌شود، ما خيال مي‌‌‌‌‌کنيم زمان يک چيز است که همه ما در داخل آن قرار گرفته‌‌‌‌‌ايم؛ درصورتي که اين‌‌‌‌‌جور نيست. آن زماني که فکر مي‌‌‌‌‌کنيم همه در داخل آن قرار گرفته‌‌‌‌‌ايم آن زمانِ ما نيست.
undefinedزماني که ما روي آن حساب مي‌‌‌‌‌کنيم، ساعات و دقايق و هفته‌‌‌‌‌ها و ماهها و سالها را حساب مي‌‌‌‌‌کنيم، آن، زمان ما نيست، زمان اين زمين است. زمان ما يک حقيقتي است متحد با وجود خود ما، جزء وجود ماست. زمانِ ما، زمان وجود ما از خود ما منفک و جدا نيست؛ چيزي که هست ما اين زمان را که مقدار و اندازه دارد با زمان زمين حساب مي‌‌‌‌‌کنيم، با آن تطبيق مي‌‌‌‌‌کنيم، بعد خيال مي‌‌‌‌‌کنيم زمان يک چيز است و همه ما در آن قرار گرفته‌‌‌‌‌ايم. نه، زمان من يک چيز است، زمان شما يک چيز ديگر است يعني مخصوص خودتان است؛ همين‌‌‌‌‌طور که قد شما که مثلًا صد و شصت سانتيمتر است، اين کمّيت و مقدار مال شماست و قد من که صد و هشتاد سانتيمتر است، کمّيت و مقداري است مخصوصِ من. شما يک قد و يک اندازه داريد، من هم يک قد و يک اندازه مخصوص به خود. (حالا اينها برابر با يکديگر باشند یا نباشند مطلب جداگانه‌‌‌‌‌اي است.)
undefinedشما چون وجودتان يک وجود متحرک و سيال و متغير است، يک زمان در درون خودتان داريد، من هم يک زمان در درون خودم دارم، آن گل هم يک زمان در درون خودش دارد، آن درخت هم يک زمان در درون خودش دارد، اين سنگ هم يک زمان در درون خودش دارد؛ و زماني که در درون هر چيزي هست عين وجود آن چيز است.
undefinedحال که اين مطلب را دانستيم معني احياء شب قدر را مي‌‌‌‌‌دانيم. زمان را زنده نگه داريم يعني زمان خودمان را زنده نگه داريم، هر کداممان آن زماني را که در درون ماست زنده نگه داريم. آن زماني که در درون ماست چيست؟ آن همان خود ما هستيم، از حقيقتِ ما جدا نيست. پس زمان خودمان را، شب خودمان را زنده نگه داريم يعني خودمان يک شب واقعاً زنده باشيم، واقعاً زنده زندگي کنيم نه اينکه مرده زندگي کنيم.
آزادی معنوی، شهید مطهری.
#شب_قدر#شب_تفکر#حضرت_فاطمه_الزهرا_سرّ_شب_قدر#فرج_صاحب_الزمان_و_استقرار_حکومت_توحید#دعا_برای_امت_اسلام_و_فلسطین_خصوصا_غزه

https://ble.ir/tarbiatetohidi_mohaamin

۱۶:۴۰

۱۶ فروردین

thumnail
undefinedروز قدس یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابله ملت‌هایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا بودند، در مقابل ابرقدرت‌هاست. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند.
undefinedروزی است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد. متعهدین این روز را روز قدس می‌دانند، و عمل می‌کنند به آنچه باید بکنند. و منافقین آنهایی که با ابرقدرت‌ها در زیر پرده آشنایی دارند و با اسرائیل دوستی در این روز بی‌تفاوت هستند، یا ملت‌ها را نمی‌گذارند که تظاهر کنند.
undefinedروز قدس روزی است که باید سرنوشت ملت‌های مستضعف معلوم شود، باید ملت‌های مستضعف اعلام وجود بکنند در مقابل مستکبرین.
undefinedصحیفه امام خمینی (ره)، جلد ۹، ص ۲۷۶
#روز_قدس_امسال_یک_خروش_بین‌المللی#هم‌افزایی_مسلمانان_بر_محور_فلسطین#زوال_و_انهدام_رژیم_صهیونیستی_نزدیک_است#روز_قدس#روز_اسلام#روز_حکومت_اسلامی
https://ble.ir/tarbiatetohidi_mohaamin

۱۶:۴۳

۲۱ فروردین

thumnail
undefinedعید در لغت از ماده ی عود، به معنی بازگشت است و لذا به روزهائی که مشکلات از قوم و جمعیتی برطرف می شود و بازگشت به پیروزیها و راحتی های نخستین می کند، عید گفته می شود . در اعیاد اسلامی به مناسبت اینکه در پرتو اطاعت یک ماه مبارک رمضان و یا انجام فریضه ی حج، صفا و پاکی فطری نخستین به روح و جان باز می گردد و آلودگی ها که برخلاف فطرت است، از میان می رود، عید گفته شده است.
undefinedتفسیر نمونه، ج5، ص 131.
#عید_فطر#عید_بازگشت_به_پاکی_فطری_نخستین#عید_مبارک

https://ble.ir/tarbiatetohidi_mohaamin

۲۱:۱۷

۲۶ فروردین

thumnail
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج#سنصلی_فی_القدس#طوفان_الاقصی#طوفان_الاحرار#وعده_صادق
https://ble.ir/tarbiatetohidi_mohaamin

۱:۱۱

thumnail
دلا بسوز،که سوز تو کارها بکند....

أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌکسانی که جنگ بر آنان تحمیل می‌شود، اجازۀ جنگ و جهاد دارند؛ چون به آنان ظلم و تجاوز شده و خدا حتماً می‌تواند کمکشان کند. سوره حج، آیه ۳۹

#سنصلی_فی_القدس#وعده_صادق#الملک_یبقی_مع_الکفر_و_لایبقی_مع_الظلم#اللهم_عجل_لولیک_الفرج#امید_غریبان_تنها_کجایی
https://ble.ir/tarbiatetohidi_mohaamin

۱۱:۲۷

۱۴ اردیبهشت

thumnail
قال مولانا جعفر بن محمد الصادق علیهما السلام:
انَّ حُبَّنا اَهلَ البَيتِ لَيَحُطُّ الذُّنوبَ عَنِ العِبادِ كَما تَحُطُّ الرّيحُ الشَّديدَةُ الوَرَقَ عَنِ الشَّجَرِ .
امام جعفر صادق علیه السلام:
همانا دوستی ما اهل بیت گناهان را از بندگان می ریزد همان طور که باد شدید برگ را از درخت می ریزد.                    undefinedثواب الاعمال (الشیخ صدوق) ص۲۲۳
#شهادت_امام_جعفر_صادق_ع#حب_اهل_بیت_ع
https://ble.ir/tarbiatetohidi_mohaamin

۱۸:۳۰

۱۵ اردیبهشت

undefinedامام خمینی (ره) درباره مولا امام جعفر صادق (ع) می فرمایند:
«معرف حضرت صادق- سلام اللَّه علیه- بعد از اینکه خود پیغمبر معرف است، خود وجودش معرف است. این فقهى است که با زبان ایشان بسط پیدا کرده است که براى احتیاج بشر از اول تا آخر، هر مسئله ‏اى پیش بیاید، مسائل مستحدثه، مسائلى که بعدها خواهد پیش آمد، که حالا ما نمى‏ دانیم، این فقه از عهده جوابش بر مى‏ آید و هیچ احتیاج ندارد به این که یک تأویل و تفسیر باطلى بکنیم.
خود فقه، خود کتاب و سنت، خود فقهى که اکثرش را حضرت صادق- سلام اللَّه علیه- بیان فرموده است، این فقه همه احتیاجات صورى و معنوى و فلسفى و عرفانى همه بشر را در طول مدت الى یوم القیامه [تأمین کرده،] این محتوایش این طور است. اینها معرفى است که خود اینها معرف این بزرگواران‏ اند و ما نمى‏ توانیم که از آنها تعریفى بکنیم که لایق آنها باشد.»
undefinedصحیفه امام، ج 20، ص 409
#شهادت_امام_جعفر_صادق_ع#بیان_امام_خمینی#فقه_جعفری
https://ble.ir/tarbiatetohidi_mohaamin

۷:۲۰

۲۱ اردیبهشت

thumnail
undefined«قَالَ الصَّادِقُ(ع): إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکةُ وَ لِرَسُولِهِ حَرَماً وَ هوَ الْمدِینَةُ وَ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکوفَةُ وَ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ قُمُّ وَ سَتُدْفَنُ فِیهِ امْرَأَةٌ منْ وُلْدِی تسَمَّی فاطِمَةَ مَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ.»
undefined حضرت صادق(ع) فرمود: برای خداوند حرمی است که مکه باشد و برای رسول خدا(ص) حرمی است که آن مدینه باشد و برای امیرمؤمنان( حرمی است که آن کوفه باشد ،undefinedو برای ما اهل بیت حرمی است که قم باشد. به زودی فرزندم به نام فاطمه در آن دفن می شود. undefinedکسی او را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود.
undefinedبحار الانوار، ج 48، ص 317.

#ولادت_حضرت_فاطمه_معصومه_س#حرم_اهل_بیت_ع#وجوب_بهشت_در_زیارت_فاطمه_معصومه_س

https://ble.ir/tarbiatetohidi_mohaamin

۱۶:۱۳

thumnail
آیت الله العظمی جوادی آملی:
«آنها كه اهل راه‌اند اربعين‌ خود را از اول ذی قعده تا دهم ذی حجه می‌گیرند؛ نه چهل روز دست از كار و زندگی بكشند بلكه چهل روز دست از هوا و هوس می‌کشند، درسشان را می‌خوانند، بحثشان را می‌کنند، تجارتشان را می‌کنند، كشاورزی و دامداری شان را دارند...اما سعی می‌کنند در تمام اين امور طرزی رفتار كنند كه اگر همان لحظه مرگ آمده باشد «علی طاعة الله» باشند،خوشحال هم باشند.اين اربعين‌ گيری آنهاست.»
#چهله_موسویه#و_واعدنا#حکمت#اربعین_گیری
https://ble.ir/tarbiatetohidi_mohaamin

۱۹:۴۵