۷:۴۵
۷:۴۵
۷:۴۵
۷:۴۵
نمیدونم خبر زبلبازیِ بچه زرنگ رو شنیدید یا نه، اگر نشنیدید همینقدر بگم که انیمیشن بچه زرنگ در سرزمینهای اشغالی پخش شده، خانوادههای اسرائیلی برای تماشاش بلیط خریدن، رفتن سینما، از تماشاش لذت بردن، به همدیگه معرفیش کردن، یک هفته که گذشته، تازه فهمیدن که ای دل غافل این انیمیشن تولید ایرانه و یک درصد فروشش برای کمک به مردم غزه اختصاص داده شده!حالا تصور بکنید که چقدر عصبانیان از اینکه ناخواسته پولشون رو صرف کمک به مردم غزه کردن. یعنی دقیقا گرفتار همون ترفندی شدن که سالهاست دارن با محصولاتشون سر مردم دنیا درمیارن.
ممکنه شما هم با شنیدن این خبر، یه عالمه علامت سوال تو ذهنتون ایجاد شده باشه که آیا این خبر راسته یا نه؟ این انیمیشن که پر از مولفههای اسلامیه به خصوص در پایانبندیش، چه طوری کسی نفهمیده مال ایرانه؟ اصلا چه طوری این انیمیشن به سرزمینهای اشغالی رسیده؟ و..
اولا اینو بگم که من به جاتون تحقیق کردم و بهتون اطمینان میدم که این خبر حقیقت داره،
ثانیا نسخهی بینالمللی فیلم با نسخهای که در کشور پخش شده، متفاوته و با اسم "ببر سخنگو" در کشورای دیگه اکران شده پس طبیعتا مولفههای برجستهی دینی رو نداره ولی درونمایهی ایثار رو به طور غیرمستقیم داره.
ثالثا فیلم با دو واسطه به سرزمینهای اشغالی رسیده و یک شرکت فرانسوی اونو پخش کرده و همه فکر میکردن که این فیلم تولید مالزیه.
ظاهرا این خبر، خبر بدی باید باشه چون بعد از لو رفتن ماجرا، اکران بچه زرنگ در خیلی از کشورا متوقف شده ولی از یه جهتی خبر خیلی خوبیه. اگه این اتفاق نمیافتاد، ما هیچوقت نمیفهمیدیم که میتونیم در زمینهی فرهنگی در جهان اثرگذار باشیم و محصولاتی تولید کنیم که با تولیدات کمپانیهای کارکشته و پیشکسوت دنیا قابل رقابت باشن و تا عمق زمین دشمن نفوذ کنن.
اون روزایی که تازه وارد حوزهی داستاننویسی کودک شده بودم، بعضی از دوستانِ خیرخواه مرتب میگفتن: "مگه میتونین چیزی بسازین که بچهها رو جذب کنه؟ کار شماها کجا، کار انیمیشنای غربی کجا؟ هیچ بچهای نمیاد پای محصولات شما بشینه..."امروز که فهمیدم بچه زرنگ، بیشتر از ۱۵ میلیون دلار در دنیا فروش داشته و نه تنها در ایران بسیار پرفروش بوده بلکه پای بچههای دنیا رو هم به سینما کشونده، چشمام پر از اشک شوق و قلبم پر از امیده و این جملهی رهبر عزیزمون در ذهنم تکرار میشه: "به قله نزدیک شدهایم، امروز، روز خسته شدن و ناامیدی نیست."
اگر میخواید در مورد این خبر بیشتر بخونید،روزنامهی وطن امروز یه مقاله منتشر کرده،البته منابع دیگه هم هست، فکر میکنم همین کافیه:https://vatanemrooz.ir/?nid=4119&pid=8&type=0
پ.ن: عکسهایی که گذاشتم، اطلاعیهی فروش بلیط در سایتهای عبری زبانه. حتی یکیشون شمارنده داره برای تعداد سگیونیستهای ربوده شده.
@tarbiatmandegar
۷:۴۳
۷:۴۳
۷:۴۳
۷:۴۳
سلام علی آلیس
رُمَيله يكى از اصحاب خاص اميرالمؤمنين علی علیهالسلام بود، از او روايت شده كه گفت:"در زمان اميرالمؤمنين (ع) سخت بيمار شدم، كم كم حالم بهبودى يافت و روز جمعهاى احساس كردم كمى سبك شدهام. با خود گفتم: "بهترين كار اين است كه امروز غسلى كنم و به مسجد بروم و پشت سر امام علیهالسلام نماز بخوانم، و اين كار را كردم.
وقتى كه امام علیهالسلام در مسجد جامع كوفه، بر فراز منبر نشست، همان بيمارى من عود كرد، پس از اينكه امام علیهالسلام از مسجد بيرون رفت، پشت سرش راه افتادم،نگاهى به من كرد، و فرمود: "تو را افسرده مىبينم. دريافتم كه بيمارى و با خود گفتى: كارى بهتر از اين نيست كه غسلى كنى و براى نماز جمعه در مسجد حاضر شوى و با ما نماز بخوانى و كمى احساس سبكى كنی و وقتى كه نماز خواندى و من به منبر رفتم، بيماريات عود كرد."
به امام علیهالسلام عرض كردم: "به خدا سوگند، از داستان من يك حرف كم و زياد نكردى!" امام علیه السلام فرمود:"يَا رُمَيْلَةُ مَا مِنْ مُؤْمِنٍ وَ لَا مُؤْمِنَةٍ يَمْرَضُ مَرَضاً إِلَّا مَرِضْنَا لِمَرَضِهِ وَ لَا يَحْزَنُ حَزَناً إِلَّا حَزَنَّا لِحُزْنِهِ وَ لَا دَعَا إِلَّا أَمَّنَّا عَلَى دُعَائِهِ وَ لَا يَسْكُتُ إِلَّا دَعَوْنَا لَه...""اى رميله هيچ مؤمنى بيمار نمىشود، مگر اين كه ما هم به خاطر او بيمار مىشويم و اندوهى به او نمىرسد، جز اين كه ما هم اندوهگين مىشويم و هيچ دعايى نمىكند، مگر اين كه برايش آمين مىگوييم و هر گاه ساكت باشد، برايش دعا مىكنيم."
عرض كردم: "اين مسأله نسبت به كسانى است كه در اين شهر با شما ساكن هستند. كسانى كه در اطراف جاهاى دور، سكونت دارند، چطور؟"
قَالَ : "يَا رُمَيْلَةُ لَيْسَ يَغِيبُ عَنَّا مُؤْمِنٌ وَ لَا مُؤْمِنَةٌ فِي مَشَارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبِهَا إِلَّا وَ هُوَ مَعَنَا وَ نَحْنُ مَعَهُ كَذَا."
فرمود: "اى رميله هيچ مؤمنى در شرق و غرب عالم از نظر ما پنهان نيست، مگر اين كه او با ماست و ما با اوييم."*رابطهی ولایی، رابطهی میان امام و امت، صرفا یک رابطهی اعتباری نيست بلکه رابطهای وجودی است که نیاز به رودررو شدن یا رد و بدل کردن کلام ندارد. جان و روح امام و ماموم ماورای چهارچوب ماده و مکان با هم ارتباط میگیرد، یک ارتباط دو طرفه،و به میزانی که ماموم آداب اين رابطه را حفظ کند و پا جای پای امام بگذارد، ارتباط محکمتر میشود.
آنوقت است که امام امت میفرماید: "ما در این روزها عزاداریم؛ بخصوص بنده، به جِدّ عزادار هستم."و غم عالم بر دل ماموم مینشیند،و در مقابل، امام که پریشانحالی امت را دریافت کرده و میداند حوادث ناگوار بخشی از جامعه را به سمت یاس و رکود سوق داده، میفرماید:
"ما گرچه در عزا هستیم، امّا عزای ما به معنی ماتم گرفتن و افسرده شدن و یک گوشه نشستن نیست؛ جنس عزای ما از جنس عزای سیّدالشّهدا (علیه السّلام) است؛ زنده و زندهکننده است.عزاداریم امّا این عزا ما را به حرکت و پیشرفت و شوق بیشتر به کار وادار میکند."
آقای ما،مولای ما،که پردهی غیبت، مانع از برقراری ارتباط شما با جانهای مومنین نمیشود،حال قلبهای ما در این ایام بر شما آشکار است،شما بر میزان ترسها و نگرانیهایی که در دل پنهان میکنیم، واقفید،سرگردانی ما را میبینید،و بر حجم دلتنگیمان برای تنفس در حکومتتان که پایان دردهای مستضعفان عالم است، آگاهید.
مولای ما،محبوب جان و روح ما،هرچند چشمانمان محروم از دیدار روی شما و گوشهایمان محروم از شنیدن صدای ملکوتیتان است ولی میدانیم دستتان برای یاری مومنین بسته نیست،مهلتی دیگر به ما دادید برای نماز پشت سر نایبتان،تا تمام دردها، غصهها،سرگردانیها و ترسهایمان را بر سر دست بگیریم،از بیوت ارضی و انفسیمان به سویتان هجرت کنیم،پای کلام نایبتان بنشینیم که همان کلام شفادهنده و راهگشای شماست.
آقا جان،مقدمهی زیارت بزرگان، غسل است،کدورت گناهان و عوارض آخرالزمان دریچههای قلب ما را بسته و توان ما برای شستوشوی این موانع اندک استو عزممان برای از بین بردن فاصلهها میان خودمان و شما ناچیز،شما بر حال استضعاف ما رحم کنو وجودمان را به آب رحمتت غسل بده تا مبادی فهممان برای دریافت آنچه برایمان تدارک دیدهای باز شود.
@tarbiatmandegar
رُمَيله يكى از اصحاب خاص اميرالمؤمنين علی علیهالسلام بود، از او روايت شده كه گفت:"در زمان اميرالمؤمنين (ع) سخت بيمار شدم، كم كم حالم بهبودى يافت و روز جمعهاى احساس كردم كمى سبك شدهام. با خود گفتم: "بهترين كار اين است كه امروز غسلى كنم و به مسجد بروم و پشت سر امام علیهالسلام نماز بخوانم، و اين كار را كردم.
وقتى كه امام علیهالسلام در مسجد جامع كوفه، بر فراز منبر نشست، همان بيمارى من عود كرد، پس از اينكه امام علیهالسلام از مسجد بيرون رفت، پشت سرش راه افتادم،نگاهى به من كرد، و فرمود: "تو را افسرده مىبينم. دريافتم كه بيمارى و با خود گفتى: كارى بهتر از اين نيست كه غسلى كنى و براى نماز جمعه در مسجد حاضر شوى و با ما نماز بخوانى و كمى احساس سبكى كنی و وقتى كه نماز خواندى و من به منبر رفتم، بيماريات عود كرد."
به امام علیهالسلام عرض كردم: "به خدا سوگند، از داستان من يك حرف كم و زياد نكردى!" امام علیه السلام فرمود:"يَا رُمَيْلَةُ مَا مِنْ مُؤْمِنٍ وَ لَا مُؤْمِنَةٍ يَمْرَضُ مَرَضاً إِلَّا مَرِضْنَا لِمَرَضِهِ وَ لَا يَحْزَنُ حَزَناً إِلَّا حَزَنَّا لِحُزْنِهِ وَ لَا دَعَا إِلَّا أَمَّنَّا عَلَى دُعَائِهِ وَ لَا يَسْكُتُ إِلَّا دَعَوْنَا لَه...""اى رميله هيچ مؤمنى بيمار نمىشود، مگر اين كه ما هم به خاطر او بيمار مىشويم و اندوهى به او نمىرسد، جز اين كه ما هم اندوهگين مىشويم و هيچ دعايى نمىكند، مگر اين كه برايش آمين مىگوييم و هر گاه ساكت باشد، برايش دعا مىكنيم."
عرض كردم: "اين مسأله نسبت به كسانى است كه در اين شهر با شما ساكن هستند. كسانى كه در اطراف جاهاى دور، سكونت دارند، چطور؟"
قَالَ : "يَا رُمَيْلَةُ لَيْسَ يَغِيبُ عَنَّا مُؤْمِنٌ وَ لَا مُؤْمِنَةٌ فِي مَشَارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبِهَا إِلَّا وَ هُوَ مَعَنَا وَ نَحْنُ مَعَهُ كَذَا."
فرمود: "اى رميله هيچ مؤمنى در شرق و غرب عالم از نظر ما پنهان نيست، مگر اين كه او با ماست و ما با اوييم."*رابطهی ولایی، رابطهی میان امام و امت، صرفا یک رابطهی اعتباری نيست بلکه رابطهای وجودی است که نیاز به رودررو شدن یا رد و بدل کردن کلام ندارد. جان و روح امام و ماموم ماورای چهارچوب ماده و مکان با هم ارتباط میگیرد، یک ارتباط دو طرفه،و به میزانی که ماموم آداب اين رابطه را حفظ کند و پا جای پای امام بگذارد، ارتباط محکمتر میشود.
آنوقت است که امام امت میفرماید: "ما در این روزها عزاداریم؛ بخصوص بنده، به جِدّ عزادار هستم."و غم عالم بر دل ماموم مینشیند،و در مقابل، امام که پریشانحالی امت را دریافت کرده و میداند حوادث ناگوار بخشی از جامعه را به سمت یاس و رکود سوق داده، میفرماید:
"ما گرچه در عزا هستیم، امّا عزای ما به معنی ماتم گرفتن و افسرده شدن و یک گوشه نشستن نیست؛ جنس عزای ما از جنس عزای سیّدالشّهدا (علیه السّلام) است؛ زنده و زندهکننده است.عزاداریم امّا این عزا ما را به حرکت و پیشرفت و شوق بیشتر به کار وادار میکند."
آقای ما،مولای ما،که پردهی غیبت، مانع از برقراری ارتباط شما با جانهای مومنین نمیشود،حال قلبهای ما در این ایام بر شما آشکار است،شما بر میزان ترسها و نگرانیهایی که در دل پنهان میکنیم، واقفید،سرگردانی ما را میبینید،و بر حجم دلتنگیمان برای تنفس در حکومتتان که پایان دردهای مستضعفان عالم است، آگاهید.
مولای ما،محبوب جان و روح ما،هرچند چشمانمان محروم از دیدار روی شما و گوشهایمان محروم از شنیدن صدای ملکوتیتان است ولی میدانیم دستتان برای یاری مومنین بسته نیست،مهلتی دیگر به ما دادید برای نماز پشت سر نایبتان،تا تمام دردها، غصهها،سرگردانیها و ترسهایمان را بر سر دست بگیریم،از بیوت ارضی و انفسیمان به سویتان هجرت کنیم،پای کلام نایبتان بنشینیم که همان کلام شفادهنده و راهگشای شماست.
آقا جان،مقدمهی زیارت بزرگان، غسل است،کدورت گناهان و عوارض آخرالزمان دریچههای قلب ما را بسته و توان ما برای شستوشوی این موانع اندک استو عزممان برای از بین بردن فاصلهها میان خودمان و شما ناچیز،شما بر حال استضعاف ما رحم کنو وجودمان را به آب رحمتت غسل بده تا مبادی فهممان برای دریافت آنچه برایمان تدارک دیدهای باز شود.
@tarbiatmandegar
۱۲:۲۶
1_14796152637.mp3
۰۳:۴۹-۱.۵۶ مگابایت
•---✾ نهالستان حکمت | نهضت تربیت ماندگار
@tarbiatmandegar
۵:۲۱
🧨۲ ویژگی الگوی فمینیستیدر داستانها و انیمیشنها
🧫سمّیکه سایر پیامهای مثبت را خنثی میکند.
بخش اول
حجتالاسلام زینلیپژوهشگر قرآن
•---✾ نهالستان حکمت | نهضت تربیت ماندگار
@tarbiatmandegar
🧫سمّیکه سایر پیامهای مثبت را خنثی میکند.
•---✾ نهالستان حکمت | نهضت تربیت ماندگار
۵:۲۸
🧨۲ ویژگی الگوی فمینیستیدر داستانها و انیمیشنها
🧫سمّیکه سایر پیامهای مثبت را خنثی میکند.
بخش دوم
حجتالاسلام زینلیپژوهشگر قرآن
•---✾ نهالستان حکمت | نهضت تربیت ماندگار
@tarbiatmandegar
🧫سمّیکه سایر پیامهای مثبت را خنثی میکند.
•---✾ نهالستان حکمت | نهضت تربیت ماندگار
۵:۴۰
•---✾ نهالستان حکمت | نهضت تربیت ماندگار
۸:۴۵
Kianush.ogg
۲۹۸.۱۲ کیلوبایت
•---✾ نهالستان حکمت | نهضت تربیت ماندگار
۱۸:۴۲
نهالستان حکمت
🧨۲ ویژگی الگوی فمینیستی در داستانها و انیمیشنها 🧫سمّی که سایر پیامهای مثبت را خنثی میکند.
بخش دوم
حجتالاسلام زینلی پژوهشگر قرآن •---✾ نهالستان حکمت | نهضت تربیت ماندگار
@tarbiatmandegar
•---✾ نهالستان حکمت | نهضت تربیت ماندگار
۲:۰۶
ما اکنون گرفتار نظرات سلیقهای در خصوص آثار کودک هستیم و این مساله باعث سردرگمی والدین و مربیان شده است.راه رهایی از این سردرگمی، شناخت ملاکهای نقد است.وقتی شاقول و مبنا داشته باشیم، محتوا را بر اساس آن میسنجیم و تشخیص میدهیم که مناسب است یا نیست و گرفتار نظرات متناقض افراد نمیشویم.
علاوه بر شناخت ملاکها، ضریب اهمیت آنها را هم باید بدانیم. یک ویژگی منفی ممکن است آنقدر مضر باشد که تمام پیامهای مثبت داستان را تحت الشعاع قرار بدهد.
یکی از این ملاکهای سمّی همین رویکرد فمینیستی است.
🧨۲ ویژگی الگوی فمینیستی را در اینجا بخوانید.https://ble.ir/tarbiatmandegar/-4458559521279114397/1732166915783
•---✾ نهالستان حکمت | نهضت تربیت ماندگار
۱۳:۴۸
تا به حال کلمهی "باگ" را شنیدید؟باگ در لغت به معنی حشره است و امروزه اصطلاحا برای اشکالات جزئی نرمافزارها به کار میرود.
ولی باگها فقط مخصوص نرمافزار نیستند، آنها میتوانند در بسیاری از بخشهای زندگی ما به وجود بیایند،#حشرات_اندیشه از موذیترین، پنهانترین و سختجانترین حشرات هستند و قدرت تخریبگریشان از همهی انواع حشرات دیگر بیشتر است و حتی ممکن است باعث شوند، فردی که اعمال و اخلاقش مطابق دین و بدون باگ است،توسط ملائکهی اطلاعاتی عرش الهی به عنوان ویروس تخریبگر شناخته شود و با فشرده شدن دو تا دکمهی شیفت و دیلیت، راهی جهنم مشرکین و کافرین شود.
یکی از این باگهای خطرناک اندیشه، به فرمایش قرآن، سوءظن به خداست.
وَيُعَذِّبَ ٱلمُنَٰفِقِينَ وَٱلمُنَٰفِقَٰتِ وَٱلمُشرِكِينَ وَٱلمُشرِكَٰتِ ٱلظَّآنِّينَ بِٱللَّهِ ظَنَّ ٱلسَّوءِۚ (فتح، ۶)
و تا مردان و زنان منافق و مردان و زنان مشرك را كه به خدا گمان بد مىبردند، عذاب كند.
باگِ سوءظن باعث میشود نام انسان وارد فهرست سیاهِ منافقین و مشرکین شود.
پس باید تنظیمات لازم برای آنتیویروسهای روحمان را از کتاب الهی دریافت کنیم و مرتب آن را با حوادث اطرافمان به روزرسانی کنیم.قرآن در آیات مختلف صفات خدا و وعدههایش را به ما معرفی میکند،هر کجا خلاف آنچه خدا دربارهی خودش میگوید، نسبت به او فکر کردیم و سخن گفتیم، یعنی باگ سوءظن فعال شده و در حال تکثیر است.
مثلا خدا بارها در قرآن فرموده است:
إِنَّ وَعدَ ٱللَّهِ حَقّٞوعدهی خدا درست است،
فَٱصبِرصبر کن،
وَلَا يَستَخِفَّنَّكَ ٱلَّذِينَ لَا يُوقِنُونَمبادا كسانى كه به راستى و درستى وعدههاى الهى اطمينان ندارند تو را به ترديد افكنند و باورت را سست كنند.
پس اگر در جایی از اندیشهمان، ذرهای به وعدههای الهی شک و تردیدی داریم، باید سریعا به آن رسیدگی کنیم و باگ را رفع کنیم.
یکی از وعدههای الهی این است:
وَلَيَنصُرَنَّ ٱللَّهُ مَن يَنصُرُهُۥٓۚ إِنَّ ٱللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌو قطعا خدا كسانى را كه او را يارى مىدهند يارى خواهد كرد، چرا كه خدا نيرومند و شكستناپذير است.
پس اگر در مسیر جهاد در راه خدا هستیم، طبق وعدهی خدا باید یقین به پیروزی داشته باشیم.
اینکه در میدان جنگ کار را تمام شده به حساب بیاوریم و امید به پیروزی نداشته باشیم، سوء ظن به خداست:
بَل ظَنَنتُم أَن لَّن يَنقَلِبَ ٱلرَّسُولُ وَٱلمُؤمِنُونَ إِلَىٰٓ أَهلِيهِم أَبَدٗا وَزُيِّنَ ذَٰلِكَ فِي قُلُوبِكُم وَظَنَنتُم ظَنَّ ٱلسَّوءِ وَكُنتُم قَومَۢا بُورٗا (فتح، ۱۲)
بلكه يقين كرديد كه رسول خدا و مؤمنان بهسوى خانوادههايشان هرگز بازنخواهندگشت؛ و اين در دلهاى شما آراسته شده بود و با گمان بدى گمان برديد، و گروهى هلاك شده بوديد.
ترسیدن از دشمن و خود را بازنده جنگ دیدن از نشانههای سوءظن به خداست که انسان را در شمار منافقین قرار میدهد.
از سوي ديگر، باور به وعدههاي خوب خدا و تصديق آنها در زندگي، موجب آسانی و راحتی میشود:
فَأَمَّا مَن أَعطَىٰ وَٱتَّقَىٰ،وَصَدَّقَ بِٱلحُسنَى،فَسَنُيَسِّرُهُۥ لِليُسرَىٰ
امّا آنكس كه براى رضاى خدا از مال یا جان یا عزیران خود بخشيد و تقوا پيشه كرد،و نيكوترين وعدهی خدا را در مورد از خود گذشتگان راست شمرد،پس به زودى راه آسان را براى او فراهم مىكنيم.
برای کسانی که سوءظن به خدا دارند چه اتفاقی میافتد؟
عَلَيهِم دَآئِرَةُ ٱلسَّوءِ
گرفتار چرخهی منحوس ناملایمات میشوند، بدبیاری پشت بدبیاری برایشان پیش میآید،مدام غر میزنند، گِله دارند، آیهی یأس میخوانند،و چرخ روزگار بر پاشنهی بدی برایشان میچرخد،پناه بر خدا!
این روزها که به سفارش رهبر عزیزمان سورهی فتح را برای نصرت جبههی حق تلاوت میکنیم، حشرات اندیشهمان را با آیات قرآن از بین ببریم تا مشمول وعدهی الهی در آسان شدن امور شویم.
#در_محضر_قرآن
•---✾ نهالستان حکمت | نهضت تربیت ماندگار
۱۷:۴۷
@tarbiatmandegar
۸:۰۶
۸:۰۶
۸:۰۶