"با ما اتمام حجت کردهاند که اگر در این زمان(دوران غیبت) تکلیف خود را بدانیم و بدان عمل نماییم باید از خوشحالی کلاهمان را به هوا بیندازیم و در مواردی که اصالت برائت جاری نیست -مثل موارد دماء و اموال خطيره و أعراض و اسلام و ضروریات دین- به احتیاط عمل کنیم."
[مرحوم آیتالله بهجت تأکید میکنند که اعراض و آبروی دیگران همچون خون و جان مومنان از موارد احتیاط است. مراقب قضاوتها و نسبتدادنها به دیگران باشیم.]
۲:۳۳
وقتی که دعا میکنید برای فرج امام زمان ، یک دعای دیگر هم بکنید:"واجعل لنا في ذَلِكَ الخِيرَة"(برای ما در آن خیر قرار بده)چرا که اگر ما قبل از ظهور [از ایمان] برگردیم، دیگر ظهور به درد ما نمیخورد!
به کانال تسبیحات بپیوندید:
۲:۳۵
۲:۱۴
۱. سوره واقعه
۲. سوره ص
۳. سوره جمعه
۴. صد بار سوره اناانزلنا
۱۷:۵۰
آیتالله بهجت(ره):آقایی میگفت محضر حضرت والا مشرف شدم ولی نمیدانستم اصلاً محضر چه کسی هستم کمی صحبت کردیم و با هم حرف زدیم. بعد از این که دیدارمان تمام شد یک دفعه به خود آمدم که ای وای کجا بودم؟! محضر چه کسی بودم؟! این آقا چه کسی بودند؟! اما دیدم دیگر گذشته است. این آقا میگفت که من ضمن صحبت هایم به ایشان عرض کردم: خیلی میل دارم یک کاری انجام دهم؛ یک عملی را انجام دهم که بدانم مورد توجه حضرت(عج) است و بدانم اگر من آن کار را انجام دهم، مورد توجه حضرت میشوم. کار خوبی باشد و مورد پسند حضرت باشد.مدام این ها را تکرار کردم.حضرت فرمود: یکی از آن کارهایی که خیلی مورد توجه واقع میشود، این است که به محض این که صدای اذان بلند شد، دعای «اللَّهُمَّ كُن لِوَلِيَّكَ ...» را بخوانی!این نقل خیلی موافق اعتبار است.
۲:۳۴
4_5818945696916579659.mp3
۰۲:۴۰-۱.۸۵ مگابایت
#سالگرد_ارتحال علامه طباطبایی(ره)
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
۶:۴۵
شیخ عبدالعزیز نسفی: «ای درویش، سالک تا به مقام تمکین نرسد، از بندگی خلاص نیابد، و به آزادی نرسد، و اهل بهشت پادشاهان [حقیقی] باشند، از جهت آنکه تا در مقام تلوین هستند، اسیر شهوت و بنده غضب و عاجز صفات خودند، و چون به تمکین رسند، پادشاه شهوت و خداوند غضب و مالک جمله صفات خودند.»
۸:۱۰
مرحوم میرزا اسماعیل دولابی میفرمود: برادر عزیزم! از ذائقهات استفاده کن. از قلب و جان و روحت استفاده کن. از قرآن و کتاب خدا استفاده کن. بچش و بخر. خدا به تو ذائقهای عطا کرده است که میتوانی بفهمی. می دانم این کار را میکنید ولی بیشتر اهمیت بدهید. این تمام کار است. در دعا میگوییم: «اللهم نَوّر ظاهری بطاعتک و باطنی بمحبتک و قلبی بمعرفتک و روحی بمشاهدتک و سری باستقلال اتصال حضرتک». میدانم که عمل میکنی و مواظب هستی و زبانت عوضی نگوید، حرف بیجا نزنی. میگوییم: خدایا ظاهر مرا به اطاعت خودت و باطنم را به محبت خودت و قلبم را به معرفت و شناخت خودت و روحم را به مشاهده خودت منّور گردان. امیدوارم خدا آخر آن را هم نصیب کند که سرّ من به حضرت تو اتصال داشته باشد.سرّ میتواند هم مربوط به ظاهر باشد و هم مربوط به روح و باطن. ائمه(ع) پنج کلمه دعا فرمودهاند. ببین چقدر قشنگ است! هر کدام دریای علم و حیات و عزّت است. اگر تمام کتابهای روی زمین را بخوانی همین پنج کلمه است. همه همین پنج کلمه را دارند تعریف میکنند. یا عبادت ظاهر را تعریف میکنند، یا باطن و محبت و ولایت را با قلب را به معرفت تحریض میکنند یا روح را به مشاهده یاد خدا و قیامت و معاد و یا این که میگویند: بیایید دسته جمعی رو به خدا برویم. یعنی سِرّ به هستی اتصال پیدا کند. او که با ما هست ما بیاییم. تمام اهل سلوک منطقشان همین پنج کلمه است.میتوان هر کدام را یک نفس برای انسان حساب کرد. بنابر این انسان پنج نفس دارد؛ ظاهر انسان، باطن انسان، قلب انسان، روح انسان و سرّ انسان.
۱۶:۰۰
#آیت_الله_بهجت ره#سید_علی_قاضی_طباطبایی ره
۱۶:۵۷