۱۰:۰۴
۱۰:۰۴
۱۰:۰۴
۱۰:۰۵
۱۰:۰۵
بازارسال شده از ن.پارسا
باسلام وبه نام سلام
دوازدهمین بسته محتوایی پیشنهادی طرح ارتقا کلام
گام به گام با کتاب طیب سخنمادر یا مربی میتواند بنابر نیاز کودک ومتربی وطرح درس خود یک بسته را چند هفته کار کند یا یک موضوع را در همه قالبها (بسته ها)ضرب کند و ارائه دهدجزبعد کلام جهت وشرط باورمندکردن کودک از طریق جهت وشرط اتفاق می افتدضرورت هدایت این توان با آموزش لاله الا الله واذنجهت: فهم همزمان دو گزاره مثبت ومنفیشرط:درنظرگرفتن قیودی برای بودن چیزی
انواع فعالیتها مکمل هم میتوانند باشندهدف فعالیت مشترک مادران وکودکان است.
محتوا مفهومی۱_چی هست چی نیست: من اینجا هستم پس خونه ؟من بیدارم پس چی نیستم؟آفرین خوابشما مریض نیستید پس ...میشه آدم هم مریض باشه هم سالم؟هم خواب هم بیدار؟۲_من هرچی میگم برعکسشو بگیدبالا و....آفرین پایینسردو...دخترو...زشت و....کوچک و....و.....۳_من هرچی گفتم جوابش بله بود بلند ومحکم بگید بلللللهاگر نه بود بلند ومحکم بگیدددد ننننهمثلا من میگم با دوستت دیگه حرف نزننهههههههحواست به دندونت باشه هابلههههههمراقب بچه کوچکترها نباشقبل غذا دستت وبشوراجازه بگیر وقتی وارد اتاق کسی میشی ...
۴_بچه ها چند سوال بلدید هرجارو که اسم میارم اونجا قانونش چیه و باید چکارکنیدمثلا مسجد/سرسفره/مهمانی/خیابون و....۵_ میگم اگر خوب غذا نخوریم چی میشهاگر به موقع بخوابیم چیو.اگر .....
بازی حرکتی۱_کلاغ پر بچه حلقه بشن، بشینن انگشت اشاره وسطمثل بازی کلاغ پر، هرکاری وگفتم درست بود دست بره بالا وبگید لااله الا الله نبود پایین باشهشروع:من هروقت لازمه اجازه میگیرمماهی بیرون اب زندگی میکنهمثلا ما الان در مسجدیم ما الان در خیابونیمو.....میشه درمورد خوردنی وغیرخوردنی موجود زنده وغیرزنده و...انجام داد۲_مثل بازی کلاغ پر این بار بچه ها جفت پا میپرن جلو یا بی حرکتمثلا جوراب جاش تو یخچالهموقع غذا خوردن نبایدحرف بزنیم۳_بچه ها اگر یه پا داشتیم چی میشد حالا لیله برید اون توپ بیاریداگر انگشت نداشتیم حالا دستاتونو مشت کنین برید توپها رو بیاریدو....۴_ایست حرکتبچه ها به صفچند مادر می ایستند در مسیر دستشون دراز راه ومیبندهبچه ها باید برای باز شدن موانع ذکر لااله الا الله بگنوبعداز عبور دوباره بسته میشه وسرعت بالا میرهمیشه دنبال هربچه یک مادر باشه با کمی فاصله که میخواد اونا روبگیرهکاردستی۱_ساخت ترازو (بچه ها اگر هردوطرف هم وزن نباشه ترار درست نمیشه بالا پایین میشه)۲_ساخت فرفره و بادبادک اگر باد نباشه کار نمیکنه۳_سایه بازی بازی با سایه خودمون وایجاد سایه اگر نورنباشه سایه نمیشهو....
بسته های طیب سخنی به ترتیب بایگانی درhttps://ble.ir/tayeb_sokhan_activities_archiveبایگانی بسته های مناسبتیble.ir/join/OWY2ZGJhZWبایگانی فعالیتها وبازیهاhttps://ble.ir/mahdetayeb_dar_khaneh
دوازدهمین بسته محتوایی پیشنهادی طرح ارتقا کلام
گام به گام با کتاب طیب سخنمادر یا مربی میتواند بنابر نیاز کودک ومتربی وطرح درس خود یک بسته را چند هفته کار کند یا یک موضوع را در همه قالبها (بسته ها)ضرب کند و ارائه دهدجزبعد کلام جهت وشرط باورمندکردن کودک از طریق جهت وشرط اتفاق می افتدضرورت هدایت این توان با آموزش لاله الا الله واذنجهت: فهم همزمان دو گزاره مثبت ومنفیشرط:درنظرگرفتن قیودی برای بودن چیزی
انواع فعالیتها مکمل هم میتوانند باشندهدف فعالیت مشترک مادران وکودکان است.
محتوا مفهومی۱_چی هست چی نیست: من اینجا هستم پس خونه ؟من بیدارم پس چی نیستم؟آفرین خوابشما مریض نیستید پس ...میشه آدم هم مریض باشه هم سالم؟هم خواب هم بیدار؟۲_من هرچی میگم برعکسشو بگیدبالا و....آفرین پایینسردو...دخترو...زشت و....کوچک و....و.....۳_من هرچی گفتم جوابش بله بود بلند ومحکم بگید بلللللهاگر نه بود بلند ومحکم بگیدددد ننننهمثلا من میگم با دوستت دیگه حرف نزننهههههههحواست به دندونت باشه هابلههههههمراقب بچه کوچکترها نباشقبل غذا دستت وبشوراجازه بگیر وقتی وارد اتاق کسی میشی ...
۴_بچه ها چند سوال بلدید هرجارو که اسم میارم اونجا قانونش چیه و باید چکارکنیدمثلا مسجد/سرسفره/مهمانی/خیابون و....۵_ میگم اگر خوب غذا نخوریم چی میشهاگر به موقع بخوابیم چیو.اگر .....
بازی حرکتی۱_کلاغ پر بچه حلقه بشن، بشینن انگشت اشاره وسطمثل بازی کلاغ پر، هرکاری وگفتم درست بود دست بره بالا وبگید لااله الا الله نبود پایین باشهشروع:من هروقت لازمه اجازه میگیرمماهی بیرون اب زندگی میکنهمثلا ما الان در مسجدیم ما الان در خیابونیمو.....میشه درمورد خوردنی وغیرخوردنی موجود زنده وغیرزنده و...انجام داد۲_مثل بازی کلاغ پر این بار بچه ها جفت پا میپرن جلو یا بی حرکتمثلا جوراب جاش تو یخچالهموقع غذا خوردن نبایدحرف بزنیم۳_بچه ها اگر یه پا داشتیم چی میشد حالا لیله برید اون توپ بیاریداگر انگشت نداشتیم حالا دستاتونو مشت کنین برید توپها رو بیاریدو....۴_ایست حرکتبچه ها به صفچند مادر می ایستند در مسیر دستشون دراز راه ومیبندهبچه ها باید برای باز شدن موانع ذکر لااله الا الله بگنوبعداز عبور دوباره بسته میشه وسرعت بالا میرهمیشه دنبال هربچه یک مادر باشه با کمی فاصله که میخواد اونا روبگیرهکاردستی۱_ساخت ترازو (بچه ها اگر هردوطرف هم وزن نباشه ترار درست نمیشه بالا پایین میشه)۲_ساخت فرفره و بادبادک اگر باد نباشه کار نمیکنه۳_سایه بازی بازی با سایه خودمون وایجاد سایه اگر نورنباشه سایه نمیشهو....
بسته های طیب سخنی به ترتیب بایگانی درhttps://ble.ir/tayeb_sokhan_activities_archiveبایگانی بسته های مناسبتیble.ir/join/OWY2ZGJhZWبایگانی فعالیتها وبازیهاhttps://ble.ir/mahdetayeb_dar_khaneh
۱۰:۰۶
۱۰:۰۶
آخرین فصل: تاکید وبرانگیختن وانتقال توجه
۳:۱۰
۳:۱۲
۳:۱۳
۳:۱۳
۳:۱۶
۳:۱۷
۳:۱۷
۳:۱۷
۳:۱۷
باسلام وبه نام سلام
دوازدهمین بسته محتوایی پیشنهادی طرح ارتقا کلام
گام به گام با کتاب طیب سخنمادر یا مربی میتواند بنابر نیاز کودک ومتربی وطرح درس خود یک بسته را چند هفته کار کند یا یک موضوع را در همه قالبها (بسته ها)ضرب کند و ارائه دهدجزبعد کلام تاکید وتوجه
قابل ضرب شدن در تمام اجزا کلام توجه انسان در ساختار وجودی اش درحکم رهبر وفرمانده حاکم بر کل قوا
استفاده درست از عوامل تقویت کننده توجه = استقلال، خودشناسی وخود شکوفایی
انواع فعالیتها مکمل هم میتوانند باشندهدف فعالیت مشترک مادران وکودکان است.
محتوا مفهومی۱_سلام بچه ها کیا حواسشون جمع ؟حواسها جمع من میگم ۱ و۲ و۳همه ساکت.....با مقدمه سازی یا خطاب یا پرسش برانگیختن توجه به موضوعی ....مثلا کی حواسش به کارهاشه؟ یعنی دقت میکنه؟کی زرنگه؟ کی شجاعه؟ میخوام ببینم چقدر حواستون جمع؟اسم هرکس وصدا زدم زود بگه یاعلی
_گفتم یازهرا دخترا پاشن یاعلی پسرا
_اون چیه ؟؟
درمورد ویژگی یکی از نعمتهایی که خدا داده ودر بدنمونه میگم زود اسمشو بگین
مثلا اون چیه که سفیده مثل قندمحکمه مثل سنگ نباشه نمیتونیم غذا بخوریم
و....
فعالیت حرکتی
۱_دست هر بچه یک برش کاغذ رنگی
هر رنگ وصدا زد هرکس آن رنگ وداره بالا بیاره یا بایسته میشه همراهش ذکر گفته بشه
۲_من در مورد لباس یکی از شما توضیح میدم مثلا میگم پسر بادقتی که لباس راه راه زرد داره
همه زوودد برید کنارش بایستید
۳_اسم هر عضو آوردم دست بگذارید روش باسرعت میشه همراهش ذکر الحمدالله گفته بشه
شانه/سر/دندان/مو/زانو و....
۴ چند تصویر میوه یا منظره یا شغل یا ... به چند نقطه با فاصله چسبانده بشه در مورد یکی توضیح داده بشه واطلاعات مربوط به هرکدام بود باسرعت بدوند کنارش۵_بچه ها به گروههای دوسه نفره تقسیم بشوند وهرکدام مسئول پیدا کردن توپ یا کاغذ رنگیهای پنهان شده در جاهای مختلف باشند هرگروه یک رنگ و خودشان دوباره پنهان کنند وگروهها برای پیدا کردن رنگ دیگر جابجا شوند
ساخت وسازمیتونیندبا هردو دست نقاشی بکشید؟یکبار چپ یکبار راست مهم نیست چقدر قشنگ بشه اصلاهمزمان میتونید خط بکشید؟به دور وبرتون با دقت نگاه کنید چه چیزهایی وفکر میکنید میتونید خودتون بسازید ودرست کنید؟به چی نیاز دارید؟مثلا جانماز؟ تاحالا چیزی دوختید؟ امتحان کنیدو....
بسته های طیب سخنی به ترتیب بایگانی درhttps://ble.ir/tayeb_sokhan_activities_archiveبایگانی بسته های مناسبتیble.ir/join/OWY2ZGJhZWبایگانی فعالیتها وبازیهاhttps://ble.ir/mahdetayeb_dar_khaneh
دوازدهمین بسته محتوایی پیشنهادی طرح ارتقا کلام
گام به گام با کتاب طیب سخنمادر یا مربی میتواند بنابر نیاز کودک ومتربی وطرح درس خود یک بسته را چند هفته کار کند یا یک موضوع را در همه قالبها (بسته ها)ضرب کند و ارائه دهدجزبعد کلام تاکید وتوجه
قابل ضرب شدن در تمام اجزا کلام توجه انسان در ساختار وجودی اش درحکم رهبر وفرمانده حاکم بر کل قوا
استفاده درست از عوامل تقویت کننده توجه = استقلال، خودشناسی وخود شکوفایی
انواع فعالیتها مکمل هم میتوانند باشندهدف فعالیت مشترک مادران وکودکان است.
محتوا مفهومی۱_سلام بچه ها کیا حواسشون جمع ؟حواسها جمع من میگم ۱ و۲ و۳همه ساکت.....با مقدمه سازی یا خطاب یا پرسش برانگیختن توجه به موضوعی ....مثلا کی حواسش به کارهاشه؟ یعنی دقت میکنه؟کی زرنگه؟ کی شجاعه؟ میخوام ببینم چقدر حواستون جمع؟اسم هرکس وصدا زدم زود بگه یاعلی
_گفتم یازهرا دخترا پاشن یاعلی پسرا
_اون چیه ؟؟
درمورد ویژگی یکی از نعمتهایی که خدا داده ودر بدنمونه میگم زود اسمشو بگین
مثلا اون چیه که سفیده مثل قندمحکمه مثل سنگ نباشه نمیتونیم غذا بخوریم
و....
فعالیت حرکتی
۱_دست هر بچه یک برش کاغذ رنگی
هر رنگ وصدا زد هرکس آن رنگ وداره بالا بیاره یا بایسته میشه همراهش ذکر گفته بشه
۲_من در مورد لباس یکی از شما توضیح میدم مثلا میگم پسر بادقتی که لباس راه راه زرد داره
همه زوودد برید کنارش بایستید
۳_اسم هر عضو آوردم دست بگذارید روش باسرعت میشه همراهش ذکر الحمدالله گفته بشه
شانه/سر/دندان/مو/زانو و....
۴ چند تصویر میوه یا منظره یا شغل یا ... به چند نقطه با فاصله چسبانده بشه در مورد یکی توضیح داده بشه واطلاعات مربوط به هرکدام بود باسرعت بدوند کنارش۵_بچه ها به گروههای دوسه نفره تقسیم بشوند وهرکدام مسئول پیدا کردن توپ یا کاغذ رنگیهای پنهان شده در جاهای مختلف باشند هرگروه یک رنگ و خودشان دوباره پنهان کنند وگروهها برای پیدا کردن رنگ دیگر جابجا شوند
ساخت وسازمیتونیندبا هردو دست نقاشی بکشید؟یکبار چپ یکبار راست مهم نیست چقدر قشنگ بشه اصلاهمزمان میتونید خط بکشید؟به دور وبرتون با دقت نگاه کنید چه چیزهایی وفکر میکنید میتونید خودتون بسازید ودرست کنید؟به چی نیاز دارید؟مثلا جانماز؟ تاحالا چیزی دوختید؟ امتحان کنیدو....
بسته های طیب سخنی به ترتیب بایگانی درhttps://ble.ir/tayeb_sokhan_activities_archiveبایگانی بسته های مناسبتیble.ir/join/OWY2ZGJhZWبایگانی فعالیتها وبازیهاhttps://ble.ir/mahdetayeb_dar_khaneh
۳:۴۸
۳:۵۰
بازارسال شده از در پناه مساجد
بسته اهالی دارالفرح
بسته ها به صورت کلی و پیشنهادی است لازم هست در اجرا به نیاز حقیقی، جنسیت ،اقلیم و امکانات مورد نیاز توجه شود
محور : شناخت خود با صفات ومقاصد زیبا:۱-۱ شناخت نیازهای جسمانی 1-1-2 ورزش،تحرک،پویایی
فعالیت کلامی : موضوعات قابل پرداخت براساس رویکرد کلام طیب
اهل تحرک، ورزش و پویا بودن والدین ومربی (بخشی از روز را به ورزش اختصاص دادن )
سوالات و مباحث قابل طرح:-من ورزش کردن و دوست دارم چون میخوام بدنم سالمتر بمونه -هروقت یه کاری می کنم مثل ورزش کردنه سرحال میشم شما چطور؟-من با وسایله های مختلف میتونم ورزش کنم مثلا توپ،بادکنک و...شما چطور؟-من میتونم یاد بگیرم چطوری ورزش برای اعضای بدنم کنم مثلا دست،پا،گردن،مچ پا ،انگشت ها و...-یه وقت هوایی فعالیت و بدو بدو ورزش خوب نیست مثلا بعد غذا اگر اون موقع ورزش کنم ممکنه حالم بد بشه یا دل درد بگیرم-موقع ورزش باید مراقب وسایل اطرافم و بچه های دوروبرم هم باشم-ورزش باعث میشه دقت من بیشتر بشه-برای ورزش کردن باید غذای خوب هم بخورم نمیشه که چیزهای بدردنخور بخورم-من میدونم کسی که ورزش وفعالیت داره با کسی که ورزش نمی کنه باهم فرق می کنند شما می دونی چه فرقی؟
فعالیت حرکتی
صدا،حرکتبا کمک کودک خود چند وسیله متفاوت بیاورید مثلا: یک عدد قوطی یا شیشه پلاستیکی وکارتن و... بردارید واز هر وسیله دم دار مثل قاشق استفاده کنید هر کدوم از تیکه ها با یک صدا یک جنس خاصی را معرفی می کنند که کودک باید بشناسدو همه ی صدا ها یکی نباشند مثل قوطی کمپود، مقوای وسط دستمال کاغذی رولی، لوله پلیکا، شیشه مربا، پلاستیکی ،بطری آب)بازی اول :به کودک 🦲بگویید برای هر جنس یک حرکتی انتخاب کند مثلا قطعه مقوا:خرچنگی برو قطعه پلاستیکی :لی لی برو وهنگامیکه شما صدای هر قطعه را درآوردیدوحرکت مربوط به آن صدا را دریک مسیر برود
بازی دوم : برای هر قطعه یک نوع راه رفتن داشته باشید و باهم شروع به حرکت کنید واز کودک🦲 بخواهید هرمسیر که حرکت میکند باتوجه به نوع حرکت وسایل هم جنس آن را بردارد
شکار توپکهای رنگیبه این صورت هست که رنگ توپ مورد نظر به کودک اعلام میشه و توپهای رنگی به سمتش فرستاده میشه 🥎🥎️کودم باید سعی کنه رنگ خواسته شده رو جمع کنه سریع و داخل سطل بیندازدیا اینکه بچه ها به صف بایستند و توپها رو به سمتشون هل بدیم و بچه باید سریع از روی توپ بپرن
بازی غلت زدندر این بازی از کودک بخواهید که تصور کنه یک چوب درخته و ازش بخواهیم که دستانش رو دور سرش حلقه کنه و غلت بخوره که باعث تقویت عضلات گردن و دست و شانه هم میشود.
کاردستی
میشه کاردستی هایی و ساخت که باتوجه به اون فعالیت کرد مثلالبه روی لیوان شیشه ای،قوطی پلاستیکی یا مقوایی با بادکنک وکش بست و صدا تولید کردو بازی اول را انجام دادساخت قاب علامت گذاری حرکات بدن برای ورزشساخت مکعبی که هر طرف یه علامت باشه وبا انداختن اون حرکتهای مختلف بشهنقاشی آبرنگ بادهان
همه این فعالیتها رو میشه با عنوان ورزش و سلامتی انجام داد #اهالی.دارالفرح#بسته.بازی.کاردستی. در پناه مساجد@darpanahemasajed
بسته ها به صورت کلی و پیشنهادی است لازم هست در اجرا به نیاز حقیقی، جنسیت ،اقلیم و امکانات مورد نیاز توجه شود
محور : شناخت خود با صفات ومقاصد زیبا:۱-۱ شناخت نیازهای جسمانی 1-1-2 ورزش،تحرک،پویایی
فعالیت کلامی : موضوعات قابل پرداخت براساس رویکرد کلام طیب
اهل تحرک، ورزش و پویا بودن والدین ومربی (بخشی از روز را به ورزش اختصاص دادن )
سوالات و مباحث قابل طرح:-من ورزش کردن و دوست دارم چون میخوام بدنم سالمتر بمونه -هروقت یه کاری می کنم مثل ورزش کردنه سرحال میشم شما چطور؟-من با وسایله های مختلف میتونم ورزش کنم مثلا توپ،بادکنک و...شما چطور؟-من میتونم یاد بگیرم چطوری ورزش برای اعضای بدنم کنم مثلا دست،پا،گردن،مچ پا ،انگشت ها و...-یه وقت هوایی فعالیت و بدو بدو ورزش خوب نیست مثلا بعد غذا اگر اون موقع ورزش کنم ممکنه حالم بد بشه یا دل درد بگیرم-موقع ورزش باید مراقب وسایل اطرافم و بچه های دوروبرم هم باشم-ورزش باعث میشه دقت من بیشتر بشه-برای ورزش کردن باید غذای خوب هم بخورم نمیشه که چیزهای بدردنخور بخورم-من میدونم کسی که ورزش وفعالیت داره با کسی که ورزش نمی کنه باهم فرق می کنند شما می دونی چه فرقی؟
فعالیت حرکتی
صدا،حرکتبا کمک کودک خود چند وسیله متفاوت بیاورید مثلا: یک عدد قوطی یا شیشه پلاستیکی وکارتن و... بردارید واز هر وسیله دم دار مثل قاشق استفاده کنید هر کدوم از تیکه ها با یک صدا یک جنس خاصی را معرفی می کنند که کودک باید بشناسدو همه ی صدا ها یکی نباشند مثل قوطی کمپود، مقوای وسط دستمال کاغذی رولی، لوله پلیکا، شیشه مربا، پلاستیکی ،بطری آب)بازی اول :به کودک 🦲بگویید برای هر جنس یک حرکتی انتخاب کند مثلا قطعه مقوا:خرچنگی برو قطعه پلاستیکی :لی لی برو وهنگامیکه شما صدای هر قطعه را درآوردیدوحرکت مربوط به آن صدا را دریک مسیر برود
بازی دوم : برای هر قطعه یک نوع راه رفتن داشته باشید و باهم شروع به حرکت کنید واز کودک🦲 بخواهید هرمسیر که حرکت میکند باتوجه به نوع حرکت وسایل هم جنس آن را بردارد
شکار توپکهای رنگیبه این صورت هست که رنگ توپ مورد نظر به کودک اعلام میشه و توپهای رنگی به سمتش فرستاده میشه 🥎🥎️کودم باید سعی کنه رنگ خواسته شده رو جمع کنه سریع و داخل سطل بیندازدیا اینکه بچه ها به صف بایستند و توپها رو به سمتشون هل بدیم و بچه باید سریع از روی توپ بپرن
بازی غلت زدندر این بازی از کودک بخواهید که تصور کنه یک چوب درخته و ازش بخواهیم که دستانش رو دور سرش حلقه کنه و غلت بخوره که باعث تقویت عضلات گردن و دست و شانه هم میشود.
کاردستی
میشه کاردستی هایی و ساخت که باتوجه به اون فعالیت کرد مثلالبه روی لیوان شیشه ای،قوطی پلاستیکی یا مقوایی با بادکنک وکش بست و صدا تولید کردو بازی اول را انجام دادساخت قاب علامت گذاری حرکات بدن برای ورزشساخت مکعبی که هر طرف یه علامت باشه وبا انداختن اون حرکتهای مختلف بشهنقاشی آبرنگ بادهان
همه این فعالیتها رو میشه با عنوان ورزش و سلامتی انجام داد #اهالی.دارالفرح#بسته.بازی.کاردستی. در پناه مساجد@darpanahemasajed
۵:۱۵
بازارسال شده از در پناه مساجد
بسته اهالی دارالفرح بسته های تفصیلی محورهای آموزشی
بسته ها به صورت کلی و پیشنهادی است لازم هست در اجرا به نیاز حقیقی، جنسیت ،اقلیم و امکانات مورد نیاز توجه شود
محور : شناخت خود با صفات ومقاصد زیبا:۱-۱ شناخت نیازهای جسمانی1-1-3 شناخت نشانه های،تشنگی،گرسنگی،دستشویی رفتن وبیماری
فعالیت کلامی : موضوعات قابل پرداخت
سوالات و مباحث قابل طرح:-بچه ها بیماری های مختلفی داریم مثلا سرماخوردگی !از کجا بفهمیم سرماخوردیم؟بعضی چیزها تو بدن نشون میده ممکنه مریض شده باشیم. مثل عطسه مثل تب🥵 مثل بیحالی مثل دل درد از نشونه ها میفهمیم تو بدنمون یه اتفاقایی داره میوفته و ما باید به بدنمون کمک کنیم ویه کاری کنیم مثلا دارو بخوریم مثلا دندون درد 🦷بریم پیش دکتر شما وقتی تشنه میشید چه شکلی میشیدیکم تشنه یکم بیشتر تشنه خیلی تشنه🥵دهانتون خشک میشه نه؟وقتی تنشنه اید یه نشانه است بدنتون به آب نیاز دارهوقتی تشنه میشید؟ غذا میخورید؟خب معلومه وقتی احساس تشنگی می کنید یعنی بدنتون آبش کم شده و به کمک شما نیاز داره .آب بهش برسونیدوقتی گرسنه میشید شما هم صدای قاروقور از شکمتون میاد؟ دلتون میخواد همش یه چیزی بخوریدبعد میرید ورزش می کنید؟پس چکار کنیم پس حواسمون به نشانه های بدنمون باشه راستی یکی از کارهایی که باعث میشه ما مریض بشیم اینه که دستشویی خودمون و نگه داریم هروقت احساس می کنید نیاز هست برید دستشویی و نباید به دلتون فشار بیارید و هی اینطرف و آنطرف برید دستشویی نباید طولانی تو دلتون بمونه پس یعنی بدنتون به کمک شما نیاز داره وزودی برید دستشویی- و....
فعالیت حرکتی
مربی نشانه حالات مختلف را اجرا کند مثلا حالت تشنگی حالت بیحالی و بیماری حالت دستشویی داشتن وبچه ها متناسب با حالت های نمایش باید بدوند کنار تصویر مرتبط که به بدن کمک می کند بایستند اجرای پانتومیم بصورت انفرادی یا گروهی حالت و نشانه های هرکدام از بیماری,گرسنگی،تشنگی واحساس دستشویی رفتن را ابراز کنند و دیگران حدس بزنندچشم یکی از بچه ها بسته میشه و بهش قبلش میگیم تو مریض شدی وتب داری باید بری استراحت کنی یا دارو بخوری به هرکدام از بچه ها میگیم یه کلمه را تکرار کنند یکی بگه دارو دارو...یکی بگه غذا...یکی ورزش و...وباید به صدا دقت کنه و آنچه مربوط به حالش و بگیرهبه بچه ها پنهانی حالتهای مختلف ونشانه های مختلف و میگیم اجرا کنن مثلا دست روی دل به نشانه درد بگذارند چندنفر و بعضی حالتهای متفاوت سالم بودن واجرا کنن باید در زمان مشخص، شخصی که ایستاده افرادی که نشانه های آنها شبیه هم هست رو جدا کنه یا چشم بچه ها رو میبندیم با توجه به صداها بی که میشنون باید برن و موضوع مربوط و پیدا کنن مثلا میگیم کسی بین جمع هست که تب داره میره سراغم صدایی که میگه داغم خیلی داغم یا کسی و پیدا کنه که سرماخورده باید بره دنبال صدای عطسه یا کسی و پیدا کنه که گرسنه است باید بره دنبال صدایی که میگه دلم ضعف رفت دلم قاروقور میکنه وغذا میخواد
کاردستی
کلاژ بچه ای که بیمار هست نمونه تصویر در کانال مربوط میفرستیم اجزای تصاویر و بچه ها میتونن با خرده پارچه یا کاغذ رنگی ویا به شکل کاردستی درست کنن مثلا دماسنج و جدا بکشند و ببرن و بچسبوننغذا بکشند روی سفره و...
کانال بسته های اهالی دارالفرح@bastedarolfarah
#اهالی.دارالفرح#بسته.بازی.کاردستی. در پناه مساجد@darpanahemasajed
بسته ها به صورت کلی و پیشنهادی است لازم هست در اجرا به نیاز حقیقی، جنسیت ،اقلیم و امکانات مورد نیاز توجه شود
محور : شناخت خود با صفات ومقاصد زیبا:۱-۱ شناخت نیازهای جسمانی1-1-3 شناخت نشانه های،تشنگی،گرسنگی،دستشویی رفتن وبیماری
فعالیت کلامی : موضوعات قابل پرداخت
سوالات و مباحث قابل طرح:-بچه ها بیماری های مختلفی داریم مثلا سرماخوردگی !از کجا بفهمیم سرماخوردیم؟بعضی چیزها تو بدن نشون میده ممکنه مریض شده باشیم. مثل عطسه مثل تب🥵 مثل بیحالی مثل دل درد از نشونه ها میفهمیم تو بدنمون یه اتفاقایی داره میوفته و ما باید به بدنمون کمک کنیم ویه کاری کنیم مثلا دارو بخوریم مثلا دندون درد 🦷بریم پیش دکتر شما وقتی تشنه میشید چه شکلی میشیدیکم تشنه یکم بیشتر تشنه خیلی تشنه🥵دهانتون خشک میشه نه؟وقتی تنشنه اید یه نشانه است بدنتون به آب نیاز دارهوقتی تشنه میشید؟ غذا میخورید؟خب معلومه وقتی احساس تشنگی می کنید یعنی بدنتون آبش کم شده و به کمک شما نیاز داره .آب بهش برسونیدوقتی گرسنه میشید شما هم صدای قاروقور از شکمتون میاد؟ دلتون میخواد همش یه چیزی بخوریدبعد میرید ورزش می کنید؟پس چکار کنیم پس حواسمون به نشانه های بدنمون باشه راستی یکی از کارهایی که باعث میشه ما مریض بشیم اینه که دستشویی خودمون و نگه داریم هروقت احساس می کنید نیاز هست برید دستشویی و نباید به دلتون فشار بیارید و هی اینطرف و آنطرف برید دستشویی نباید طولانی تو دلتون بمونه پس یعنی بدنتون به کمک شما نیاز داره وزودی برید دستشویی- و....
فعالیت حرکتی
مربی نشانه حالات مختلف را اجرا کند مثلا حالت تشنگی حالت بیحالی و بیماری حالت دستشویی داشتن وبچه ها متناسب با حالت های نمایش باید بدوند کنار تصویر مرتبط که به بدن کمک می کند بایستند اجرای پانتومیم بصورت انفرادی یا گروهی حالت و نشانه های هرکدام از بیماری,گرسنگی،تشنگی واحساس دستشویی رفتن را ابراز کنند و دیگران حدس بزنندچشم یکی از بچه ها بسته میشه و بهش قبلش میگیم تو مریض شدی وتب داری باید بری استراحت کنی یا دارو بخوری به هرکدام از بچه ها میگیم یه کلمه را تکرار کنند یکی بگه دارو دارو...یکی بگه غذا...یکی ورزش و...وباید به صدا دقت کنه و آنچه مربوط به حالش و بگیرهبه بچه ها پنهانی حالتهای مختلف ونشانه های مختلف و میگیم اجرا کنن مثلا دست روی دل به نشانه درد بگذارند چندنفر و بعضی حالتهای متفاوت سالم بودن واجرا کنن باید در زمان مشخص، شخصی که ایستاده افرادی که نشانه های آنها شبیه هم هست رو جدا کنه یا چشم بچه ها رو میبندیم با توجه به صداها بی که میشنون باید برن و موضوع مربوط و پیدا کنن مثلا میگیم کسی بین جمع هست که تب داره میره سراغم صدایی که میگه داغم خیلی داغم یا کسی و پیدا کنه که سرماخورده باید بره دنبال صدای عطسه یا کسی و پیدا کنه که گرسنه است باید بره دنبال صدایی که میگه دلم ضعف رفت دلم قاروقور میکنه وغذا میخواد
کاردستی
کلاژ بچه ای که بیمار هست نمونه تصویر در کانال مربوط میفرستیم اجزای تصاویر و بچه ها میتونن با خرده پارچه یا کاغذ رنگی ویا به شکل کاردستی درست کنن مثلا دماسنج و جدا بکشند و ببرن و بچسبوننغذا بکشند روی سفره و...
کانال بسته های اهالی دارالفرح@bastedarolfarah
#اهالی.دارالفرح#بسته.بازی.کاردستی. در پناه مساجد@darpanahemasajed
۱۲:۳۲