عکس پروفایل transportation_commission_urbon_municipal t

transportation_commission_urbon_municipal

۱۸۴عضو
با سلام و احترام

۱۴:۲۲

thumnail

۱۴:۲۲

National workshop 10_abanmah:شورای عالی استان ها با همکاری اندیشکده اقتصاد ایران دفتر اقتصاد حمل و نقل شهری شهرداریهای کشور بر گزار می کند.
اولین کارگاه ملی: برنامه ریزی حمل و نقل شهری، چالش ها و روشهامحور های کارگاه:1. انعطاف پذیری عرضه و تقاضا در حمل و نقل شهری و غلبه بر مشکلات شهری.2. اولویت بندی پروژهای شهری از نظر زمان اتمام و اهداف استراتژیک و پوشش مناطق شهری 3. نگرانی از تصمیمات سیاسی عواملی مانند رشد بی وقفه مصرف انرژی، پایان دوران انرژی فراوان و ارزان در ارتباط با اثرات نامطلوب اقتصاد، زیست محیطی و انرژی4. کاهش وابستگی به سوخت مبتنی بر کاهش آلودگی و گاز های گلخانه ای5. حمل و نقل پایدار شهری با توجه به محیط زیست و حداکثر مسافربری شهری 6. سناریوهای مختلف بودجه پروژه حمل و نقل شهری برای شرکت های وابسته با توجه به سند توسعه حمل نقل شهری 7. تخصیص ترافیک در شبکه انتخابی شهری و ارزیابی نسبت خودرو/ ظرفیت8. باز نگری نرخ مصوب جابجایی معاونت حمل و نقل شهری جهت استفاده مسافران9. دیجیتالی شدن شبکه راه های درون شهری
10. سند برنامه تقاضای سفر تا افق 1412 و شناسایی الزامات سیستم حمل و نقل شهری11. تامین مالی پروژه حمل و نقل شهری12. مدل های بهینه ترکیبی سفر جهت سفر های درون شهری 13. افزایش امنیت وسایل نقلیه جهت بهبود رفاه مسافران14. کاهش هزینه های حمل و نقل شهری و بهره وری بالا15. شهر های هوشمند، فراگیر و پایدار در چار چوب سند توسعه حمل و نقل شهری 16. امکان سنجی و فناوری سوخت های هیدروژنی و خودرو های پیل الکترونیکی حمل ¬و نقل شهری17. افزایش ارزش مالی و بهره وری کاربری زمین های نزدیک ایستگاه های متروی شهری در حمل و نقل شهری
زمان برگزاری: 10 آبان ماه 1402 مکان برگزاری دانشگاه امام صادق سالن آیت اله مهدوی کنی

۱۴:۲۳

با سلام و احترامکارگاه با ریاست محترم شورای عالی کشور همچنین معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی و معاون محترم عمران و توسعه شهری وزارت کشور برگزار میگردد، محور های همایش در رابطه بهینه سازی و بهره وری بیشتر در حوزه حمل و نقل عمومی درون شهری در رابطه با نوع خودرو و بودجه های تخصیص داده شده و موارد دیگر... بحث و گفتگو خواهد شد. تمام عزیزان حضور در کارگاه را داشته باشند، اعلام آمادگی سخنرانی را از طریق همین پیام رسان و تلفن های مربوطه به انجام برسانند. با تشکر

۱۴:۲۳

@Dav456oudراه ارتباطی با برگزار کنندگان

۱۸:۴۹

@Dav456oud09382472457 09121055672راه های ارتباطی با برگزار کنندگان

۶:۲۷

با سلام و احترام با توجه به تغییر در روند بهره وری و افزایش برد فواید کارگاه ملی برنامه ریزی حمل و نقل شهری چالش ها و روش ها شورای سیاست گذاری کارگاه تصمیم به تغییر زمان برگزاری کارگاه 10آبان ماه به 28 آذرماه سه شنبه 1402 واقع در هفته پژوهش می باشد، عزیزانی که آمادگی برحسب محور های کارگاه جهت سخنرانی یا حضور را دارند، لطفآ از طریق راه ارتباطی و شماره تلفن های مذکور ی اعلام آمادگی فرمایند. دکتر مغروری عضو هیئت مدیره شورای عالی کشور

۸:۰۶

با سلام و احترام آخرین ویرایش مربوط به کارگاه ملی برنامه‌ ریزی حمل و نقل شهری، چالش ها و روش ها، جهت استفاده و بهره برداری در دسترس می باشد.با تشکر بسته زاده گروه اقتصاد حمل و نقل شهری

۸:۱۵

اندیشکده اقتصاد ایران دفتر اقتصاد حمل و نقل شهری با همکاری شورای عالی استان ها و شورا های اسلامی شهر ها بر گزار می کند.
اولین کارگاه ملی: برنامه ریزی حمل و نقل شهری، چالش ها و روشهامحور های کارگاه:
الف) مقرره گذاری مطلوب:1. سناریوهای مختلف بودجه پروژه حمل و نقل شهری برای شرکت های وابسته با توجه به سند توسعه حمل نقل شهری.2. تغییر رویکرد در مدیریت خدمات حمل و نقل شهری.3. تمرکز نهاد های مربوطه به اقتصاد پایدار و درآمد حمل و نقل شهری.4. بازنگری نرخ مصوب جابجایی معاونت حمل و نقل شهری جهت استفاده مسافران.5. تغییر رویکرد مقرره گذاری قوانین نظام سیاست گذاری و عدم نیروی متخصص در سیستم حمل و نقل شهری.6. عدم همکاری نهاد های مربوطه در سیستم حمل و نقل شهری.7. عوارض متناسب با مصرف و حجم خودرو.8. مالیات و خدمات حمل و نقل شهری.9. قیمت گذاری ورود خودرو به فضای ترافیکی مبتنی بر تراکم.10. فعالیا بخش های خصوصی در حمل و نقل شهری.11. تعیین ضوابط و قوانین حمل و نقل شهری توسط سازمان های دولتی.12. عدم واگذاری سیستم حمل و نقل شهری به سرمایه گذار.13. الگوی صحیح مناسب مصرف عوارض و مالیات شهرداری ها در سیستم حمل و نقل.14. اختلاف نظر متخصصان سیستم حمل و نقل شهری.

ب) نگرش مطلوب مالی اقتصادی به برنامه ریزی حمل و نقل شهری: 1. اولویت بندی پروژهای شهری از نظر زمان اتمام و اهداف استراتژیک و پوشش مناطق شهری.2. مدیریت سیستم حمل و نقل شهری توسط نهاد های دولتی وابسته.3. تامین مالی پروژه حمل و نقل شهری و کاهش هزینه های حمل و نقل شهری و بهره وری بالا.4. افزایش ارزش مالی و بهره وری کاربری زمین های نزدیک ایستگاه های مترو و اتوبوس شهری در حمل و نقل شهری.5. قیمت گذاری انرژی و سیستم حمل و نقل.6. بودجه بندی نظام حمل و نقل شهری با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر.7. هزینه تصادفات شهری و تبعات مالی و اقتصادی و اجتماعی ناشی از تصادفات رانندگی در حمل و نقل شهری.8. کاهش تبعات اقتصادی کارگاه های عملیات عمرانی و ساختمانی.
ج) ملاحظات زیست محیطی در برنامه ریزی حمل و نقل شهری:1. نگرانی از تصمیمات سیاسی عواملی مانند رشد بی وقفه مصرف انرژی، پایان دوران انرژی فراوان و ارزان در ارتباط با اثرات نامطلوب اقتصاد، زیست محیطی و انرژی.2. مشکلات و چالش های ارزان فروشی سوخت حمل و نقلی. 3. نرخ گذاری درست بر اساس الگوی مصرف سوخت و مالیات ستانی صرفه اقتصادی حمل و نقل شهری.4. عدم مالکیت شخصی در سیستم حمل و نقل باری و مسافری شهری.5. کاهش وابستگی به سوخت مبتنی بر کاهش آلودگی و گاز های گلخانه ای.6. حمل و نقل پایدار شهری با توجه به محیط زیست و حداکثر مسافری شهری. 7. امکان سنجی و فناوری سوخت های هیدروژنی و خودرو های پیل الکترونیکی حمل ¬و نقل شهری.
د) ترکیب بهینه ناوگان شهری:1. انعطاف پذیری عرضه و تقاضا در حمل و نقل شهری و غلبه بر مشکلات شهری.2. مدیریت تقاضای حمل و نقل.3. تخصیص ترافیک در شبکه انتخابی شهری و ارزیابی نسبت خودرو/ ظرفیت.4. تجهیز شبکه راه های درون شهری به سیستم هوشمند. 5. سند برنامه تقاضای سفر تا افق 1412 و شناسایی الزامات سیستم حمل و نقل شهری.6. مدل های بهینه ترکیبی سفر و افزایش امنیت وسایل نقلیه جهت بهبود رفاه مسافران جهت سفر های درون شهری.7. شهر های هوشمند، فراگیر و پایدار در چار چوب سند توسعه حمل و نقل شهری. 8. انبوه بری و نظام حمل و نقل شهری.9. الگوی حمل و نقل مسافر در کنار الگوی حمل و نقل بار در شهر ها و ملاحظات توسعه پایدار.10. اقتصاد حمل و نقل و نقش آن در توسعه ناوگان.11. فرصت ها در برنامه ریزی حمل و نقل شهری.12. شناسایی و اولویت بندی حل مشکلات چالشی سیستم حمل و نقل شهری.13. مشکلات و چاشهای مدیریتی در بخش حمل و نقل شهری.14. اقدامات راهبردی در بخش حمل و نقل شهری.15. مسؤلیت سازمان های تابعه وابسته به سیستم حمل و نقل شهری. 16. نقش الگوی شهر سازی در حمل و نقل شهری.17. مشکلات اجرایی در توسعه حمل و نقل شهری.18. ارزیابی عملکرد در بخش حمل و نقل شهری. 19. روشهای تجربی نامناسب تخصیص وسایل نقلیه حمل و نقل شهری.20. برنامه حمل و نقل شهری متناسب با الگوی مناسب.21. ارتقاء کیفیت زندگی شهروندی بر اساس عدالت اجتماعی در سیستم حمل و نقل شهری.22. پذیرش مسولیت سازمان ها در مقابل سیستم حمل و نقل شهری.23. نقش عملکرد سازمان ها در حمل و نقل شهری.




زمان برگزاری کارگاه ملی برنامه ریزی حمل و نقل شهری: 28 آذر ماه 1402 مکان برگزاری دانشگاه امام صادق سالن آیت اله مهدوی کنی

۸:۲۰