ارتش رژیم صهیونیستی ساختمان یک مدرسه را در جنوب لبنان منهدم کرد
ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز یک ساختمان وابسته به مدرسه معلولان و افراد دارای نیازهای خاص را در جنوب لبنان منهدم کرد./ میدل ایست نیوز
امَّت را در بله دنبال کنید: @ummah_tta
۶:۲۹
آیلپ؛ پروژه آمریکایی سازی و تربیت رهبران آینده عراق
طرح (ILEP (Iraqi Young Leaders Exchange Program نخستینبار در سال ۲۰۰۷ آغاز شد اما پس از مدتی متوقف و بار دیگر طرح مزبور از ۲۸ اکتبر ۲۰۱۳ (۶ آبان ۹۲) از سرگرفته شده اما در برهه اخیر با روی کار آمدن دولت «دونالد ترامپ» فعالیت گستردهای درباره آن صورت گرفته است.
جزئیات طرح:
۱- مشارکت در این طرح، با ثبتنام از طریق اینترنت آغاز میشود و نوجوانان و جوانان دوره راهنمایی و دبیرستان براساس استعدادهای ویژهای که دارند در طرح مزبور که وزارت امور خارجه آمریکا تدارک دیده و همه هزینههای آن را دولت آمریکا پرداخت میکند، ثبتنام میکنند.
۲- در هر دوره فقط ۵۲ جوان و نوجوان عراقی انتخاب میشوند و پس از انتقال به آمریکا، دور از چشم والدین و خانواده و حتی نظارت و مراقبت دولت بغداد، تحت آموزشهای ویژه پیرامون فعالیتهای اجتماعی قرار میگیرند.
۳- آموزش زبان انگلیسی به دانشآموزان در حال تحصیل؛ ترجیحا نخبگان و استعدادهای درخشان۴- اجرای دورههایی در آمریکا برای توسعه و آموزش فنون رهبری، مسئولیتهای حقوق بشری، احترام به تنوع جنسیتی و مشارکت عمومی تشکلهای مدنی
۵- پس از آموزش در بخش بینالملل دانشگاه The University of Texas آمریکا، دانشآموزان به عراق بر میگردند.
۶- این پروژه تبادل (Exchange) توسط سفارت آمریکا در بغداد پایهگذاری شد و World Learning, a non-profit empowering people and strengthening institutions دانشگاه تگزاس مسئول اجرای پروژه ۲۰۱۹ شد.
۷- بر عهده گرفتن همه هزینههای رفت و برگشت سفر به خارج عراق، جلسات، هزینهها روادید و سفرهای میدانی، جلسات درس، اقامت و غذا، فعالیتهای فرهنگی، مواد آموزشی، بیمه درمانی و حوادث و مقادیر قابل قبولی هزینه توجیبی متقاضیان توسط ایالات متحده.
️ اهداف طرح:۱- بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی و دیدار با برخی از شخصیتهای آمریکایی
۲- ایجاد محافل جشن و رقص مبتذل به بهانه فراهم کردن فضای نشاط و شادابی در طول دوره
۳- آموزش حقوق زنان و همچنین تفاوتهای جنسیتی (حقوق دگرجنسیها و همجنسگراها)
۴- اضمحلال فرهنگ اصیل شرقی و اسلامی در جامعه عراق و جایگزین کردن فرهنگ ابتذال آمریکایی و درهم شکستن ارزشها به بهانه آزادی
۵- فاصله گرفتن این جوانان نخبه عراقی از دین و مذهب و تقبل باورهای الحادی و بیدینی
۶- حضور این جوانان عراقی در نهادهای مدنی و اجتماعی بعد از بازگشت به وطن و نیز در مشارکت فعالیتهای سیاسی
۷- غربی شدن این جوانان به عنوان رهبران آینده عراق و دور شدن از اصول حماسی و انقلابی تشیع
۸- مقابله کردن و مخالفت با گروههای مقاومت مثل حشدالشعبی و سپاه بدر و به عبارتی دور شدن از ایران و محور مقاومت
۹- اجرای این طرح برای جوانان و نوجوانان فلسطینی و الجزایری و شاید دیگر ممالک اسلامی
️ جمعبندی:به نظر میرسد پس از ناکامی سیاستهای ایالات متحده در نفوذ بین رهبران فعلی عراق که نزدیک به جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت هستند، پروژه تربیت جوانان نخبه عراقی و صد البته دیگر کشورهای اسلامی به ویژه ایران در دستور کار آمریکا قرار گرفته است. ایجاد جذابیتهای جنسی، نشان دادن پیشرفت غرب و عقبماندگی کشورهای جهان اسلام مثل عراق، استحاله فرهنگ ملی و دینی عراق و در یک کلام ایجاد نگاه سکولاری و لیبرالی در بین جوانان مستعد عراقی و در آینده جوانان فلسطینی و الجزایری از اهداف عمده این پروژه امریکایی به حساب میآید.
امَّت را در بله دنبال کنید: @ummah_tta
طرح (ILEP (Iraqi Young Leaders Exchange Program نخستینبار در سال ۲۰۰۷ آغاز شد اما پس از مدتی متوقف و بار دیگر طرح مزبور از ۲۸ اکتبر ۲۰۱۳ (۶ آبان ۹۲) از سرگرفته شده اما در برهه اخیر با روی کار آمدن دولت «دونالد ترامپ» فعالیت گستردهای درباره آن صورت گرفته است.
جزئیات طرح:
۱- مشارکت در این طرح، با ثبتنام از طریق اینترنت آغاز میشود و نوجوانان و جوانان دوره راهنمایی و دبیرستان براساس استعدادهای ویژهای که دارند در طرح مزبور که وزارت امور خارجه آمریکا تدارک دیده و همه هزینههای آن را دولت آمریکا پرداخت میکند، ثبتنام میکنند.
۲- در هر دوره فقط ۵۲ جوان و نوجوان عراقی انتخاب میشوند و پس از انتقال به آمریکا، دور از چشم والدین و خانواده و حتی نظارت و مراقبت دولت بغداد، تحت آموزشهای ویژه پیرامون فعالیتهای اجتماعی قرار میگیرند.
۳- آموزش زبان انگلیسی به دانشآموزان در حال تحصیل؛ ترجیحا نخبگان و استعدادهای درخشان۴- اجرای دورههایی در آمریکا برای توسعه و آموزش فنون رهبری، مسئولیتهای حقوق بشری، احترام به تنوع جنسیتی و مشارکت عمومی تشکلهای مدنی
۵- پس از آموزش در بخش بینالملل دانشگاه The University of Texas آمریکا، دانشآموزان به عراق بر میگردند.
۶- این پروژه تبادل (Exchange) توسط سفارت آمریکا در بغداد پایهگذاری شد و World Learning, a non-profit empowering people and strengthening institutions دانشگاه تگزاس مسئول اجرای پروژه ۲۰۱۹ شد.
۷- بر عهده گرفتن همه هزینههای رفت و برگشت سفر به خارج عراق، جلسات، هزینهها روادید و سفرهای میدانی، جلسات درس، اقامت و غذا، فعالیتهای فرهنگی، مواد آموزشی، بیمه درمانی و حوادث و مقادیر قابل قبولی هزینه توجیبی متقاضیان توسط ایالات متحده.
۲- ایجاد محافل جشن و رقص مبتذل به بهانه فراهم کردن فضای نشاط و شادابی در طول دوره
۳- آموزش حقوق زنان و همچنین تفاوتهای جنسیتی (حقوق دگرجنسیها و همجنسگراها)
۴- اضمحلال فرهنگ اصیل شرقی و اسلامی در جامعه عراق و جایگزین کردن فرهنگ ابتذال آمریکایی و درهم شکستن ارزشها به بهانه آزادی
۵- فاصله گرفتن این جوانان نخبه عراقی از دین و مذهب و تقبل باورهای الحادی و بیدینی
۶- حضور این جوانان عراقی در نهادهای مدنی و اجتماعی بعد از بازگشت به وطن و نیز در مشارکت فعالیتهای سیاسی
۷- غربی شدن این جوانان به عنوان رهبران آینده عراق و دور شدن از اصول حماسی و انقلابی تشیع
۸- مقابله کردن و مخالفت با گروههای مقاومت مثل حشدالشعبی و سپاه بدر و به عبارتی دور شدن از ایران و محور مقاومت
۹- اجرای این طرح برای جوانان و نوجوانان فلسطینی و الجزایری و شاید دیگر ممالک اسلامی
۱۵:۴۳
۱۵:۴۳
۱۶:۰۷
تعطیلی مدارس سریانی در شمال سوریه؛ هشدار کلیساها از «پاکسازی فرهنگی» زیر سایه نیروهای مورد حمایت آمریکا
نیروهای «قسد» (نیروهای دموکراتیک سوریه) که از حمایت مستقیم ایالات متحده برخوردارند، چندین مدرسه سریانی و آشوری را در شهرهای حسکه و قامشلی تعطیل کردند. دلیل این اقدام، امتناع مدارس از پذیرش برنامه درسی جدیدی عنوان شده که تمرکز آن بر فرهنگ و زبان کردی است.
نهادهای کلیسایی و انجمنهای فرهنگی سریانی با محکومکردن این تصمیم، آن را اقدامی «سرکوبگرانه و تبعیضآمیز» خواندهاند. آنان هشدار دادهاند که چنین سیاستهایی در عمل به «پاکسازی فرهنگی» و حذف تدریجی هویت سریانیها در شمال سوریه منجر خواهد شد.
امَّت را دنبال کنید: @ummah_tta
۴:۲۰
نبرد تمدنی ما.pdf
۵.۷۳ مگابایت
تبیینی پیرامون جنگ دوازده روزه ایران و رژیم صهیونیستی
۱۶:۳۰
این رویداد عظیم، نه فقط یادآور انسجام و همبستگی نسل جوان لبنان است، بلکه تجلی عهدی الهی با راه شهید امت، مروارید درخشان لبنان، رهبر شهید سید حسن نصرالله است — با شعار درخشان:
هدف این گردهمایی، پرورش نسلی استوار و متحد است؛ نسلی که پرچم مقاومت را از سینهچاکان جبههها تحویل گرفته و آینده لبنان و امت را روشن میسازد.
#سیدالشهدای_مقاومت#امت_واحده#پیشاهنگان_مهدی
۴:۱۴
گفتوگو پیرامون آینده مقاومت در نظم جهانی
#مقاومت #غزه #فلسطین #آینده_مقاومت #امت #معلمان_تحولخواه
۱۶:۲۲
دکتر رائول رودریگز
مدیر مرکز مطالعات قارهای و ایالات متحده – دانشگاه هاوانا
دکتر رائول رودریگز، یکی از برجستهترین چهرههای مطالعات روابط بینالملل و سیاست خارجی کوباست. او استاد تمام دانشگاه هاوانا و مدیر مرکز مطالعات قارهای و ایالات متحده است؛ مرکزی که سالهاست بهعنوان یکی از مهمترین نهادهای تحقیقاتی در آمریکای لاتین، به تحلیل روندهای قدرت جهانی، سیاست خارجی ایالات متحده و تأثیر تحریمهای اقتصادی بر جنوب جهانی میپردازد.
دکتر رودریگز با بیش از سه دهه تجربه پژوهشی، مدیر «برنامه ملی علوم اجتماعی و انسانی کوبا» و عضو فعال «گروه مطالعات ایالات متحده» در شورای علوم اجتماعی آمریکای لاتین (CLACSO) است. او در دانشگاههای مختلف اروپا، آمریکا، کانادا و آمریکای لاتین بهعنوان استاد مدعو و سخنران حضور یافته و آثارش در نشریات و انتشارات معتبر بینالمللی منتشر شده است.
از تازهترین آثار او میتوان به فصلهایی در انتشارات دانشگاههای کمبریج، روتلج و بریل و نیز مقالاتی در حوزه تحریمهای اقتصادی، سیاست خارجی ایالات متحده، و پویایی سهجانبه کوبا–کانادا–ایالات متحده اشاره کرد. پژوهشهای او، تحلیلهایی انتقادی و عمیق از جایگاه کشورهای آمریکای لاتین در نظم جهانی و مقاومت در برابر هژمونی اقتصادی و سیاسی غرب ارائه میدهند.
۱۸:۵۴
در تازهترین گفتوگوی KHANA Dialogues، دکتر رائول رودریگز، استاد دانشگاه هاوانا و مدیر مرکز مطالعات نیمکره غربی، درباره ابعاد مقاومت در آمریکای لاتین و ارتباط آن با تحولات خاورمیانه سخن گفت.
او بر همسویی راهبردی ایران و کشورهای آمریکای لاتین مانند کوبا و ونزوئلا تأکید کرد و گفت: این کشورها، با وجود فشارها و تحریمهای شدید ایالات متحده، مسیر مقاومت را ادامه دادهاند. رودریگز افزود که مردم آمریکای لاتین امروز آگاهی بیشتری نسبت به مفهوم «مقاومت در برابر امپریالیسم» یافتهاند و حتی اقشار غیرسیاسی نیز خود را بخشی از این روند میدانند.
وی همچنین به جنگ رسانهای غرب اشاره کرد و گفت: رسانههای جریان اصلی میکوشند چهره ایران را منفی جلوه دهند، در حالی که عامل اصلی بیثباتی منطقه، رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا است.
در پایان، رودریگز بر اهمیت همکاریهای علمی، فرهنگی و فناورانه میان کشورهای جبهه مقاومت تأکید کرد و آن را گامی مؤثر برای تقویت پیوندهای ملتهای جنوب جهانی دانست.
#دیپلماسی_مقاومت#سیاست_خارجی#بینالملل#مقاومت #غزه #فلسطین #آینده_مقاومت #امت #معلمان_تحولخواه
۵:۳۷
video_2025-11-06_09-32-27.mp3
۳۹:۱۳-۵۳.۸۷ مگابایت
در این گفتوگو با آقای رائول رودریگوز
برای:
#دیپلماسی_مقاومت#سیاست_خارجی#مقاومت #غزه #فلسطین #آینده_مقاومت #امت #معلمان_تحولخواه
۶:۴۲
#رویدادهای_بین_المللی #رویداد #گس #معلمان_تحول_خواه
۱۴:۳۳
#رویدادهای_بین_المللی #رویداد #گس #معلمان_تحول_خواه
۱۴:۳۴
از نوآوریهای جهانی تا تجربههای بومی، با امت همراه شوید تا روایت تازهای از تحول در آموزش را از قلب یکی از بزرگترین رویدادهای آموزشی جهان ببینید
#رویدادهای_بین_المللی #رویداد #گس #معلمان_تحول_خواه #پخش_زنده
۲۱:۲۹
روایت تازهای از تغییر نظم جهان
قسمت اول – آغاز یک دگرگونی خاموش
دنیا مثل موجودی عظیم است که تازه از خواب پریده؛ همهچیز تکان خورده.
دلار، قدرت، مرزها… مفاهیمی که سالها ثابت بهنظر میرسیدند، حالا زیر و رو شدهاند.
اما این لرزش بزرگ از کجا شروع شد؟ چه چیزی موتور این تغییر را روشن کرد؟
بیا وارد پرده اول این روایت بشیم؛ جایی که ماجرا تازه جان میگیرد.
🧩 ادامه دارد…#نظم_نوین_جهانی
تهیه شده در اندیشکده اقتصاد مقاومتی
امَّت را دنبال کنید: @ummah_tta
🧩 ادامه دارد…#نظم_نوین_جهانی
۹:۲۶
روایتی روشنتر از تغییر نظم جهان
قسمت دوم – دهکدهای که از هم پاشید
دهکده جهانی… رؤیایی که نوید مرزهای برداشتهشده را میداد، حالا خودش به پرسش تبدیل شده.
دنیای بدون مرز؟ یا صحنهای تازه برای رقابت منافع قدرتها؟
چه شد که مفهوم «جهانیسازی» از یک آرمان مشترک، به میدان کشمکشهای ژئوپلیتیک تبدیل شد؟
بیا وارد پرده دوم این روایت بشیم؛ جایی که شکافها آشکار میشن و مسیر تازه جهان خودش را نشان میدهد.🧩 ادامه دارد…#نظم_نوین_جهانی
تهیه شده در اندیشکده اقتصاد مقاومتی
امَّت را دنبال کنید: @ummah_tta
۷:۱۶
گزارش سیاستی چالشها و فرصتهای نظام آموزشی در شرایط جنگ.pdf
۶۸۶.۲۲ کیلوبایت
یافتههای این گزارش در پنج بخش ارائه شده است:
#جنگ_و_تربیت #گزارش_سیاستی
۴:۰۶
۱۱:۱۲
روایتی روشنتر از تغییر نظم جهان
* قسمت سوم – تقابل یا تفاهم تمدنها؟*
از «جنگ تمدنها» تا «گفتوگوی تمدنها»؛ دو قرائت متفاوت از آینده جهان پیش روی ماست.
هانتینگتون میگفت آینده در میدان تقابل تمدنها رقم میخورد.
اما نگاه دیگری باور دارد که مسیر فردا از دل گفتوگو، همزیستی و تکثر میگذرد.
کدام روایت با واقعیت امروز جهان سازگارتر است؟ و چه چیزی مسیر آینده را تعیین میکند؟
بیا وارد پرده سوم این روایت بشیم؛ جایی که دو نگاه رقیب، آینده جهان را به چالش میکشند.🧩 ادامه دارد…#نظم_نوین_جهانی
تهیه شده در اندیشکده اقتصاد مقاومتی
امَّت را دنبال کنید: @ummah_tta
۱۰:۰۸
روایتی روشنتر از تغییر نظم جهان
قسمت چهارم – ایران در میدان چندقطبی
در جهانی که قدرت دیگر تکقطبی نیست، ایران کجای این نقشه تازه ایستاده است؟
در میانه اینهمه پیچیدگی، راه درست بازی ما چیست؟
چگونه میشود از دل آشوبهای جهانی، مسیر پیشرفت ملی را ساخت؟
بیا وارد پرده چهارم این روایت بشیم؛جایی که نقش ایران، از پرسش به راهبرد تبدیل میشود.
🧩 ادامه دارد…#نظم_نوین_جهانی
تهیه شده در اندیشکده اقتصاد مقاومتی
امَّت را دنبال کنید: @ummah_tta
🧩 ادامه دارد…#نظم_نوین_جهانی
۱۷:۳۹