thumbnail
undefined مدل سه‌بعدی بساز، فقط با نوشتن!
undefined توصیف کن، Zoo.dev برات مدل ۳D و CAD می‌سازه!
مثلاً بگو: "یه مکعب ۱۰ سانتی با سوراخ ۲ سانتی وسطش" … و تمام! undefined
undefined سریع، ساده، بدون نیاز به نرم‌افزارهای پیچیدهundefined امتحان کن: Zoo.dev#ZooDev #مدل_سه‌بعدی #طراحی_ساده #هوش_مصنوعیگ
@ut_internet_tv| شبکه دانشگاه تهران

۱۴:۲۵

thumbnail
undefinedدکتر امین زاده معاون بین الملل دانشگاه تهران می گوید در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه تهران مشغول تحصیل هستند که بیشتر این دانشجویان از کشور‌های همسایه و بیشتر در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند
undefinedبا توجه به برنامه هفتم توسعه که جذب بیش از ۳۰۰ هزار دانشجوی خارجی را پیش‌بینی کرده است، ما در تلاش هستیم تا تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه تهران را افزایش دهیم
undefinedدر خصوص مشکلات مربوط به مدارک دانشجویان عراقی، باید گفت که با حضوری شدن کلاس‌ها، آموزش زبان فارسی و جذب دانشجویان عراقی از میان رتبه‌های بالا (یعنی افرادی با معدل‌های بالا)، سبب شده دانشجویان خوبی جذب شوند و برنامه‌های آموزشی مناسبی برای آنها برگزار شود تا ان‌شاءالله با دست پر به کشور خود بازگردند.

@ut_internet_tv| شبکه دانشگاه تهران

۹:۲۶

thumbnail
undefined مستند امیر خلاق
undefined داستانی از زندگی امیرمحمد خالقی (دانشجوی نخبه دانشگاه تهران) از کودکی تا پایان مظلومانه‌اش
undefined به همراه تصاویر و ویدئوهایی که برای اولین بار منتشر می‌شوند
undefined در شب چهلم امیر محمد و در سومین شب لیالی قدر به یاد او هستیم
undefined کاری از گروه مستند تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران
#امیر_خلاق#امیرمحمد_خالقی
@ut_internet_tv| شبکه دانشگاه تهران

۱۰:۰۶

thumbnail
undefined مانی و مینو سرحال در سال جدید دنبال حل مشکلات دانشجویی در برنامه صدای دانشجو
undefinedارسال مشکلات به ادمین کانال پیگیری از ما
#صدای_دانشجو
@ut_internet_tv| شبکه دانشگاه تهران

۱۸:۱۱

thumbnail
undefinedدکتر کمره‌ای معاون آموزشی دانشگاه تهران می گوید با کاهش ظرفیت پذیرش دانشجوی دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۴ افزایش کیفیت علمی و آموزشی خواهیم داشت
@ut_internet_tv| شبکه دانشگاه تهران

۱۳:۳۷

thumbnail
undefined گروه موسیقی فانوس در استودیوی utv
undefinedتقدیم به روح امیر محمد خالقی
@ut_internet_tv| شبکه دانشگاه تهران

۱۹:۳۰

undefined در آستانه روز جهانی قدس تحلیل شما از دستگیری و اخراج دانشجویان و اساتید معترض به جنایات و مظلوم کشی رژیم خونخوار صهیونیستی در آمریکا چیست؟
undefined آیا استدلال واشنگتن که با هدف حفاظت از امنیت ملی آمریکا آزادی بیان مخالفان صهیون باید سرکوب شود منطقی است؟!
undefinedدر بخش کامنت منتظر دیدگاههای شما هستیم ...
@ut_internet_tv| شبکه دانشگاه تهران

۶:۵۶

thumbnail
undefined انا علی العهد ...
undefinedجمعه حکایت نفرت از باطل ...
#روز_قدس

@ut_internet_tv| شبکه دانشگاه تهران

۶:۵۸

thumbnail
undefined دکتر خرازی هیات علمی دانشگاه تهران می گوید آنچه امروز در رفتار هیأت حاکمه آمریکا مشاهده می‌شود، یک جنگ روانی با القای سیاست «یا جنگ یا مذاکره» از طریق ارسال پیام های متضاد از سوی مسئولین آمریکایی است.
undefinedجمهوری اسلامی ایران همه راه‌ها را نبسته است، بلکه آماده مذاکره غیرمستقیم جهت ارزیابی طرف مقابل، اعلام شرایط خود و اتخاذ تصمیم مقتضی است.
undefinedاگر ترامپ روحیه جوانمردی و عیاری ایرانیان را می شناخت، میدانست این روحیه به آنها اجازه نمی‌دهد تحکم و زورگویی دیگران را برتابند، ولی وقتی در طرف مقابل فروتنی و صداقت ببینند، متناسب با آن رفتار می‌کنند.
@ut_internet_tv| شبکه دانشگاه تهران

۱۰:۲۸

undefinedگوگل برگزار میکند: دوره ۵ روزه هوش مصنوعی مولد؛ پخش مستقیم از شبکه دانشگاه تهران
undefinedبه گزارش تحریریه هوش مصنوعی تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران سال گذشته، گوگل برای اولین بار یک دوره فشرده ۵ روزه در زمینه هوش مصنوعی مولد (Gen AI) برگزار کرد که بیش از ۱۴۰,۰۰۰ توسعه‌دهنده در آن شرکت کردند. حالا با توجه به درخواست زیاد کاربران، این دوره مجددا برگزار خواهد شد، ولی با محتوای به‌روز شده، اساتید جدید و همراه با یک پروژه عملی در Kaggle، و اما نکته مهم اینه که شرکت در این دوره برای همه شرکت‌کنندگان کاملاً رایگانه.
معرفی دوره:این دوره آنلاین از ۱۱ فروردین تا ۱۵ فروردین برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان در این دوره با اصول و تکنیک‌های هوش مصنوعی مولد آشنا خواهند شد. این برنامه توسط تیمی از پژوهشگران و مهندسان یادگیری ماشین گوگل طراحی و برگزارخواهد شد.
نحوه برگزاری دورهشرکت‌کنندگان محتوای زیر را بصورت روزانه دریافت خواهند کرد:undefined تکالیف روزانه undefined بحث‌ گروهی در پلتفرم دیسکوردundefined سمینارهای زنده و جلسات پرسش‌وپاسخ روزانهundefined پروژه پایانی کاربردی
برنامه درسی دورهundefinedروز اول: مدل‌های پایهundefinedروز دوم: بردارهاundefinedروز سوم: ایجنت‌ها undefinedروز چهارم: مدل‌های زبانی مانند SecLM و Med-PaLMundefinedروز پنجم:  MLOps 

ثبت‌نام در دوره
undefined گروه فنی شبکه دانشگاه تهران در تلاش است تا این دوره را بطور زنده از شبکه دانشگاه به نشانی: tv.ut.ac.ir/live پخش نماید

@ut_internet_tv| شبکه دانشگاه تهران

۱۳:۰۷

thumbnail
undefined صندلی داغ استادی با دکتر رکسانا نیکنامی هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران
undefinedاز شایسته سالاری تا پخمه سالاری ...
undefined دیدن مشروح برنامه: tv.ut.ac.ir
#صندلی_داغ

@ut_internet_tv| شبکه دانشگاه تهران

۱۳:۱۰

thumbnail
undefined دقایقی با اساتید بازنشسته در تاریخ شفاهی دانشگاه تهران (قسمت اول)

#تاریخ_شفاهی
@ut_internet_tv| شبکه دانشگاه تهران

۱۸:۱۲

thumbnail
undefined استاد دانشگاه شریف به تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران می گوید دانشگاهها نسبت به اول انقلاب بیست برابر فقیر تر شده اند!
undefinedدکتر آراستی: دانشگاهها را به حال خود بگذارید ببینید زیان ده می شوند؟!
undefined دیدن مشروح کامل: tv.ut.ac.ir
@ut_internet_tv| شبکه دانشگاه تهران

۸:۱۹

undefined لپ تابم را با من دفن کنید!

undefinedسایمون کوپر ژورنالیست در فایننشال تایمز می نویسد: دستگاه‌های دیجیتال باعث شده‌اند ما یعنی انسان‌های امروزی، «بیشتر» از هر دورۀ دیگری در تاریخ بشریت بخوانیم. اما دیگر مثل قبل نمی‌خوانیم.خواندنِ دیجیتال، به تجربه‌ای تکه‌تکه، سرسری و سطحی تبدیل شده.بنابراین شاید تعداد کلمات خیلی زیادی در روز بخوانیم، ولی همۀ آن‌ها در قالب متن‌های چند کلمه‌ای یا نهایتاً چند خطی است. حال اگر بخواهیم همان تعداد کلمه را در قالبِ یک متن واحد بخوانیم، با دشواری بسیاری مواجه می‌شویم. زیرا درک متنی طولانی نیازمند مهارت‌«خواندن عمیق» است.
undefinedاین روزها هیچ کس متن های طولانی را نمی خواند. بیش از نیمی از افراد همین متن را تا انتها نمی خوانند.انسان‌ها در خواندن متن‌های طولانی به مشکل خورده‌اند. مجموعه‌ای بیش از دوهزار ناشر، محقق، کتابدار و نویسنده و دانشگاهی سراسر جهان، چندی پیش در  مانیفستی اعلام کردند:«خواندنِ دیجیتال» در حال تخریب عادتِ «خواندن عمیق» در میان ماست.
undefinedخواندن عمیق نقشی حیاتی در تمدن بشری داشته.استیون پینگر، روان‌شناس آمریکایی می گوید از اواخر قرن هفدهم با رواج خواندنِ متن‌های طولانی در بین مردم، توانایی همدردی با دیگران افزایش یافت.مردم با خواندنِ متن‌های طولانی دربارۀ زندگیِ دیگر انسان‌ها، توانستند دنیا را از چشم آن‌ها ببینند و تأثیر بسیار مهمی در تغییر نگرش آن‌ها دربارۀ موضوعاتی مثل برده‌داری،شکنجه و استبداد گذاشت. خواندنِ عمیق باعث رویدادهای دوران‌سازی مثل انقلاب آمریکا و انقلاب فرانسه شد.
undefinedماریان وولف، محقق آمریکایی، می‌نویسد: ما در دنیای آنلاین دائماً در حال اسکرول‌کردن، نصفه‌نیمه خواندن یا ذخیره‌کردن متن‌هاییم تا در آینده‌ای نامعلوم آن‌ها را بخوانیم،چون این رسانه ها برای خواندنِ عمیق طراحی نشده اند یکی از دوستانم به شوخی می گفت می خواهم وصیت کنم لپ تاپم را با من دفن کنند چون کلی فایل ذخیره کرده ام که بعدا بخوانم و احتمالا تا زمان مرگ فرصت نمی کنم که بخوانم
undefined تحلیل و تجویز راهبردی:
ما در دام سه گانهSkimming, Scanning, Scrolling(3S) افتاده ایم. ترجمه شان می شود نگاه گذرا، جستجوی سریع،رد کردن یا رد شدن از مطالب برای دیدن مطلب بعدی. خب این چه مشکلی ایجاد می کند؟ چهار مشکل ایجاد می شود:
undefined۱) خواندن عمیق باعث می شود که جهان را از دیدگاه دیگران ببینم(از دیدگاه یک آواره بعد از جنگ یا یک دزد حرفه ای یا یک مستاجر)، ولی خواندن سطحی چنین توانایی در ما ایجاد نمی کند. همین باعث می شود که توان همدلی و همدردی در ما بمیرد.
undefined۲)خواندن عمیق باعث می شود که یک مساله را از زوایای مختلف نگاه کنیم.پیچیدگی و چند بعدی بودن مساله را درک کنیم اما وقتی همه چیزهایی که می خوانیم کوتاه است  کلا می رویم سراغ تحلیل های ساده، سرراست، یک خطی و اینگونه است که توانایی تفکر سیستمی و چند بعدی را از دست می دهیم.
undefined۳) توهم دانایی نیز نتیجه بعدی است.چون ما راجع به همه چیز از 3S استفاده می کنیم راجع به همه چیز فکر می کنیم که بلدیم و جالب اینکه اظهار نظر هم می کنیم از رژیم غذایی فستینگ، تا سیاست های ارزی و تا نتایج مذاکرات ترامپ و پوتین.از سیاست تا اقتصاد! از زیست شناسی مولکولی تا فیزیک کیهانی!
undefined۴) در نتیجه کسانی که دیگر نمی‌خوانند(عمیق نمی خوانند)، توان اندیشیدن را هم از دست می‌دهند.شما وقتی توانایی درک و تحلیل عمیق را از دست می دهید به مرور توان اندیشیدن را هم از دست می دهید.
undefinedاین چهار باعث می شود که ما با پدیده ای روبرو باشیم به نام تحصیل‌کردگان بی سواد. بخش بزرگی از جامعه یک دیپلمی، لیسانسی،فوق لیسانسی و یا دکترایی داریم! اما در طول زمان به خاطر عدم خواندن عمیق عملا تبدیل شده ایم به «همه چیزان دان مدعی متوهم» یا همان مدرک داران بی ادراک!

راهکار چیست؟ریاضت مطالعاتی؛ ریاضت، گوشه گیری موقتی برای انجام تمرین‌های سخت و خودخواسته‌ای است که فرد برای تعالی نفس و دستیابی به کمال روحی انجام می‌دهد.این مفهوم در ادیان مختلف،گرایشهای معنوی و سنت‌های عرفانی وجود داشته و شامل خودداری خودخواسته از برخی امور، سکوت، خلوت نشینی و انجام کارهای سخت بوده است.به همین سیاق ریاضت مطالعاتی یعنی اینکه نمی توانیم برای همیشه خود را از دنیای دیجیتال جدا کنیم اما می توان گهگاهی این امور را انجام دهیم:
•  ایجاد زمان-مکانی برای مطالعه عمیق: خواندن متون طولانی بدون انقطاع و حواس پرتی•  تفکر انتقادی: تحلیل، بررسی و مقایسه نظریات مختلف.•  نوشتن و خلاصه‌برداری: تبدیل دانش به محتوای ساختاریافته برای درک بهتر.ما به خواندن محتواهای سطحی، ساده، سرراست و یک خطی معتاد شده ایم باید با ریاضت‌مطالعاتی آن را تعدیل و مهار کنیم.

۸:۱۹

undefinedundefined السَّلَامُ عَلَيْكَ مِنْ مُجَاوِرٍ رَقَّتْ فِيهِ الْقُلُوبُ ، وَ قَلَّتْ فِيهِ الذُّنُوبُ .خداحافظ همسایه‌ای که دل‌ها در آن نرم و گناهان در او کم شد undefinedundefined

undefinedundefinedالسَّلَامُ عَلَيْكَ مَا كَانَ أَطْوَلَكَ عَلَى الُْمجْرِمِينَ ، وَ أَهْيَبَكَ فِي صُدُورِ الْمُؤْمِنِينَخداحافظ؛ که چه طولانی بودی بر گناهکاران و چه با هیبت بودی در قلوب اهل ایمان undefinedundefined

@ut_internet_tv| شبکه دانشگاه تهران

۱۵:۳۸

thumbnail
undefined یک نوای نوروزی ... عید در عید
undefinedبا اجرای پژمان قربانیان
@ut_internet_tv| شبکه دانشگاه تهران

۱۹:۰۹

undefinedامتحان جامع برای دانشجویان ممتاز دکتری حذف نشده است
undefinedیک منبع مطلع در معاونت آموزشی به خبرنگار تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران گفت : در ایین نامه ابلاغی وزارت عتف برای دانشجویان ورودی 1402 به بعد مواردی به عنوان جایگزین آزمون جامع پیشنهاد شده است و  اختیار استفاده از آن را به دانشگاه ها محول کرده است.
وی افزود: شورای آموزشی دانشگاه تهران (متشکل از مدیران ستادی آموزش و  معاونان آموزشی واحدهای دانشگاه تهران) طی جلسات خویش در این خصوص مفصل بحث نموده است و به دلیل ماهیت متفاوت بندهای جایگزین پیشنهادی وزارت عتف با ماهیت و فلسفه  آزمون جامع(که قرار است توانمندی و تمحض دانشجو را نسبت به مباحث علمی رشته تحصیلی خویش بسنجد)، حذف آزمون جامع تایید نشده است .
این مقام مسئول تصریح کرد: لیکن در این خصوص و در جهت حمایت از دانشجويان ممتاز، شورای آموزشی دانشگاه تهران مصوبه ای با این مضمون دارد که آزمون جامع دانشجویانی که دارای  معدل کل  بالای 18 باشند با نظر گروه می تواند  صرفا به صورت " شفاهی" برگزار شود.
@ut_internet_tv| شبکه دانشگاه تهران

۶:۲۶

thumbnail
undefined جمعی از دانشجویان دانشگاه کلمبیا بعد از تهدیدهای ترامپ و سرکوب‌شدن توسط دانشگاه، مدرک‌هایشان را آتش زدند و شعار فلسطین آزاد سر دادند.
@ut_internet_tv| شبکه دانشگاه تهران

۱۱:۵۴

thumbnail
undefined عید در عید
undefinedاجرای سپهر سراجی در استودیوی utv
@ut_internet_tv| شبکه دانشگاه تهران

۱۱:۵۷

thumbnail
undefined برنامه شما برای سال جدید چیه؟
undefined گفتگوی utv با دانشجویان پردیس مرکزی دانشگاه تهران
@ut_internet_tv| شبکه دانشگاه تهران

۱۲:۰۰