بازارسال شده از بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
#دفتر_سراج#واحد_جهادعلمی
__
۱۳:۲۷
بازارسال شده از بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
۱۳:۲۷
بازارسال شده از بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
۱۳:۲۷
بازارسال شده از بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
۱۳:۲۷
بازارسال شده از بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
۱۳:۲۷
بازارسال شده از بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
۱۳:۲۷
بازارسال شده از بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
۱۳:۲۷
بازارسال شده از بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
۱۳:۲۷
بازارسال شده از بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
۱۳:۲۷
بازارسال شده از بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
۱۳:۲۷
بازارسال شده از بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
با حضور و راهبری:
#واحد_جهادعلمی#دفتر_دیرند__
۱۵:۱۴
۱۲:۲۹
والعصر
بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیهالسلام برگزار میکند:
هیاهـــو
گفتگویی پیرامون بحران هویت ایرانی در جهان معاصر با حضور و راهبری:
دکتر حمید هوشنگی
زمان: دوشنبه ساعت ۱۹
مکان: دانشگاه امام صادق (ع)، سالن شهید مطهری #واحد_جهادعلمی #دفتر_دیرند __
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع) سایت | بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | ایکس
@BasijISU_ir
بازارسال شده از بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
🪞دوره مِرآة ۲سلسله دوره های تخصصی_معرفتی
#مرآة_۲ #دفتر_تدبیر#واحد_جهاد_علمی__
۱۲:۲۵
بازارسال شده از بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
#دفتر_سراج#واحد_جهادعلمی__
۱۲:۲۶
والعصر
بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می کند: 🪞دوره مِرآة ۲ سلسله دوره های تخصصی_معرفتی
دوره دوم: معرفت و روش شناسی در آینه مدیریت اسلامی
️ زمان: سه شنبه شب الی چهارشنبه شب دوم و سوم دی ماه
مکان: دانشگاه امام صادق علیهالسلام
لینک ثبت نام: https://formafzar.com/form/oat0k
جهت اطلاعات بیشتر به آیدی @alireza2183 در پیامرسان بله پیام دهید. #مرآة_۲ #دفتر_تدبیر #واحد_جهاد_علمی __
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع) سایت | بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | ایکس
@BasijISU_ir
@valasr_info
بسم الله الرحمن الرحیمهمهچیز ساده مینماید، تا زمانی که در باب آن نیندیشیده باشیم. این گزاره، جملهای است بس تأملبرانگیز و تلنگری جدی به ما؛ زیرا بسیاری از اموری که برایمان بدیهی جلوه میکنند، تا وقتی موضوع تفکر قرار نگرفتهاند، آسان و بیمسئله به نظر میرسند. اما به محض آنکه اندکی در آنها تأمل میکنیم، درمییابیم که چهبسا با دشواریهایی بنیادین روبهرو هستیم. این دشواری، غالباً از بیپاسخماندن پرسشی سرچشمه میگیرد که انسان را شب و روز درگیر خود میسازد، خواب را از چشمانش میرباید و در عوض، اندوهی عمیق و رنجی پایدار، زادهی همین بیپاسخی، به او عطا میکند.«خود» از همین سنخ امور است؛ امری که در ظاهر بدیهی و آسان مینماید، اما هنگامی که به تفکر در باب آن میپردازیم، درمییابیم که شاید مهمترین چیزی که همواره از آن غفلت کردهایم، همین «خود» است. آیا چنانکه ارسطو میگوید، انسان «حیوان ناطق» است؟ یا آنگونه که در قرآن و سنت فکری ـ ادبی اسلامی آمده، انسان «خلیفةالله» است؟ بهراستی این انسان چیست؟ به نظر میرسد تفکر در باب «خود» دشوارترین پرسشی باشد که آدمی با آن مواجه میشود؛ پرسشی که انسان را به غربتی عمیق فرو میبرد، غربتی که هرچه پیشتر میرود، سایهاش سنگینتر بر دوش انسان میافتد. بااینهمه، شاید انسان درست در دل همین غربت است که امکان قربت را مییابد.آزادی، متعلق آگاهی است؛ این آگاهی است که انسان را رها میسازد و به آزادی میرساند. آگاهی است که میتواند انسان را به آزادی و قربت برساند. اما این پرسش بنیادین پیش میآید که آگاهی به چه چیزی منشأ چنین آزادیای است؟ پاسخ آن است که آگاهی به «خود» چنین امکانی را فراهم میکند؛ به تعبیر دقیقتر، این خودآگاهی است که انسان را به آزادی و قربت رهنمون میشود. البته این آزادی، آزادی ظاهری و بیرونی نیست، بلکه آزادی روح است. چنانکه افلاطون در محاورهی فایدون تصریح میکند، تعقل و تفکر راه راستین وصول به حقیقتاند و این امر جز با تجرد روح امکانپذیر نیست. مؤید این معنا، حدیث شریف «مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَدْ عَرَفَ رَبَّهُ» است که پیوند میان خودشناسی و خداشناسی را بهروشنی بیان میکند.«من» و «مایی» که از آن سخن میگوییم، سراسر در غرب فرورفته است؛ غربی که از نوک انگشتان پا تا پیشانی ما را دربر گرفته است. جهانی که اکنون در آن میزییم، جهان غرب است؛ اما نه به معنای جغرافیایی آن. غرب، به تعبیر استاد رضا داوری اردکانی، مایهی وحدتی است که «بینالجنبین» ما را فراگرفته است. اکنون این پرسش مطرح میشود که این غرب چیست؟ پرسش از غرب، در حقیقت پرسش از خود است؛ و همانگونه که پیشتر گفته شد، پرسش از خود، پرسشی است بیپاسخ. شاید همین رنج و سنگینی بیپاسخی است که انسان را به امکان قربت نزدیک میکند.ازاینرو، باید به غرب پرداخت، در باب آن اندیشید و تفکری عمیق در ذات آن سامان داد؛ چراکه غرب، چیزی بیرون از ما نیست. غرب، خود ما هستیم و ما، خود غرب هستیم.
#به_زودی#دفتر_والعصر#واحد_جهاد_علمی_
۱۶:۰۸
بازارسال شده از بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
نشست هیاهوـ دفتر دیرند.m4a
۰۱:۲۹:۰۳-۴۱.۲۱ مگابایت
#گزارشصوتی
هیاهـــو
گفتگویی پیرامون بحران هویت ایرانی در جهان معاصر
با حضور و راهبری:
دکتر حمید هوشنگی
#واحد_جهادعلمی#دفتر_دیرند__
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)سایت | بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | ایکس
@BasijISU_ir
با حضور و راهبری:
#واحد_جهادعلمی#دفتر_دیرند__
۲۰:۳۴
والعصر
#یادداشت
*درفتاد خود...* بسم الله الرحمن الرحیم همهچیز ساده مینماید، تا زمانی که در باب آن نیندیشیده باشیم. این گزاره، جملهای است بس تأملبرانگیز و تلنگری جدی به ما؛ زیرا بسیاری از اموری که برایمان بدیهی جلوه میکنند، تا وقتی موضوع تفکر قرار نگرفتهاند، آسان و بیمسئله به نظر میرسند. اما به محض آنکه اندکی در آنها تأمل میکنیم، درمییابیم که چهبسا با دشواریهایی بنیادین روبهرو هستیم. این دشواری، غالباً از بیپاسخماندن پرسشی سرچشمه میگیرد که انسان را شب و روز درگیر خود میسازد، خواب را از چشمانش میرباید و در عوض، اندوهی عمیق و رنجی پایدار، زادهی همین بیپاسخی، به او عطا میکند. «خود» از همین سنخ امور است؛ امری که در ظاهر بدیهی و آسان مینماید، اما هنگامی که به تفکر در باب آن میپردازیم، درمییابیم که شاید مهمترین چیزی که همواره از آن غفلت کردهایم، همین «خود» است. آیا چنانکه ارسطو میگوید، انسان «حیوان ناطق» است؟ یا آنگونه که در قرآن و سنت فکری ـ ادبی اسلامی آمده، انسان «خلیفةالله» است؟ بهراستی این انسان چیست؟ به نظر میرسد تفکر در باب «خود» دشوارترین پرسشی باشد که آدمی با آن مواجه میشود؛ پرسشی که انسان را به غربتی عمیق فرو میبرد، غربتی که هرچه پیشتر میرود، سایهاش سنگینتر بر دوش انسان میافتد. بااینهمه، شاید انسان درست در دل همین غربت است که امکان قربت را مییابد. آزادی، متعلق آگاهی است؛ این آگاهی است که انسان را رها میسازد و به آزادی میرساند. آگاهی است که میتواند انسان را به آزادی و قربت برساند. اما این پرسش بنیادین پیش میآید که آگاهی به چه چیزی منشأ چنین آزادیای است؟ پاسخ آن است که آگاهی به «خود» چنین امکانی را فراهم میکند؛ به تعبیر دقیقتر، این خودآگاهی است که انسان را به آزادی و قربت رهنمون میشود. البته این آزادی، آزادی ظاهری و بیرونی نیست، بلکه آزادی روح است. چنانکه افلاطون در محاورهی فایدون تصریح میکند، تعقل و تفکر راه راستین وصول به حقیقتاند و این امر جز با تجرد روح امکانپذیر نیست. مؤید این معنا، حدیث شریف «مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَدْ عَرَفَ رَبَّهُ» است که پیوند میان خودشناسی و خداشناسی را بهروشنی بیان میکند. «من» و «مایی» که از آن سخن میگوییم، سراسر در غرب فرورفته است؛ غربی که از نوک انگشتان پا تا پیشانی ما را دربر گرفته است. جهانی که اکنون در آن میزییم، جهان غرب است؛ اما نه به معنای جغرافیایی آن. غرب، به تعبیر استاد رضا داوری اردکانی، مایهی وحدتی است که «بینالجنبین» ما را فراگرفته است. اکنون این پرسش مطرح میشود که این غرب چیست؟ پرسش از غرب، در حقیقت پرسش از خود است؛ و همانگونه که پیشتر گفته شد، پرسش از خود، پرسشی است بیپاسخ. شاید همین رنج و سنگینی بیپاسخی است که انسان را به امکان قربت نزدیک میکند. ازاینرو، باید به غرب پرداخت، در باب آن اندیشید و تفکری عمیق در ذات آن سامان داد؛ چراکه غرب، چیزی بیرون از ما نیست. غرب، خود ما هستیم و ما، خود غرب هستیم.
*آب کم جو تشنگی آور بدست* تا بجوشد آب از بالا و پست #به_زودی #دفتر_والعصر #واحد_جهاد_علمی _
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع) سایت | بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | ایکس
@BasijISU_ir
@valasr_info
#آسیا_در_برابر_غرب#دفتر_والعصر#واحد_جهاد_علمی_
۱۲:۱۲
بازارسال شده از بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع)
مدرس و نویسنده کتاب در زمینه تدبر در قرآن
*
#دهه_علوم_انسانی#دفتر_والفجر#واحد_جهادعلمی*__
۲۲:۰۰