کار ما در این جلسه:
۱.توضیح۲.نقد و بررسی مدیریت متعارف۳.بررسی دیدگاه اسلام
در سه لایه مبانی و مفاهیم و نتایج نظریه..
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
@valasr_info
۱.توضیح۲.نقد و بررسی مدیریت متعارف۳.بررسی دیدگاه اسلام
در سه لایه مبانی و مفاهیم و نتایج نظریه..
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
۱۸:۱۸
۱ .مبانی نظریه
+توضیح:
۶مبنا دارد
۱.هستی شناسی۲.معرفت شناسی۳.انسان شناسی۴.خانواده شناسی۵.جامعه شناسی۶.روش شناسی
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
@valasr_info
+توضیح:
۶مبنا دارد
۱.هستی شناسی۲.معرفت شناسی۳.انسان شناسی۴.خانواده شناسی۵.جامعه شناسی۶.روش شناسی
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
۱۸:۲۰
۱ .هستی شناسی(آنتلوژی):موجودیت هایی که بهش اشاره میشهمثل سازمان و مدیر و کارمند و...
این موجودیت ها عینی هستند یا ذهنی هستند؟!(سوال محوری مدیریت متعارف)
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
@valasr_info
این موجودیت ها عینی هستند یا ذهنی هستند؟!(سوال محوری مدیریت متعارف)
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
۱۸:۲۱
مثلا طبیعت هست جاذبه هست ...
حالا آیا سازمان ها هم عینی هستند یا موجودیت دیگری دارند؟ این است سوال محوری شون..
پس مبنای آنتلوژی به این سوال پاسخ میدهد که موجودیت هوایی که همه هستند از سنخ عینی هستند یا ذهنی و وابسته به دید افراد و کنش آنان دارد
یعنی من فیزیکدان چه باشم چه نباشم جاذبه برقراره
اما برای سازمان باید افراد باشندو اورگانیزیشن به معنای سازمان از ابتدا مثل یک ساختمون نبود که..آجر آجر روی هم چیده شدن تا ساختمونه معنا پیدا میکنه
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
@valasr_info
حالا آیا سازمان ها هم عینی هستند یا موجودیت دیگری دارند؟ این است سوال محوری شون..
پس مبنای آنتلوژی به این سوال پاسخ میدهد که موجودیت هوایی که همه هستند از سنخ عینی هستند یا ذهنی و وابسته به دید افراد و کنش آنان دارد
یعنی من فیزیکدان چه باشم چه نباشم جاذبه برقراره
اما برای سازمان باید افراد باشندو اورگانیزیشن به معنای سازمان از ابتدا مثل یک ساختمون نبود که..آجر آجر روی هم چیده شدن تا ساختمونه معنا پیدا میکنه
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
۱۸:۲۴
۲ .مبنای معرفت شناسی:
فارغ از اینکه عینی هستند یا ذهنی هستنآیا من پژوهشگر میتونم به این موجودیت ها شناخت پیدا کنم یا نه
مثلا من میتوانم سازمان را همانطور که هست بشناسم یا نه؟تدریجی ست یا دفعتا است
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
@valasr_info
فارغ از اینکه عینی هستند یا ذهنی هستنآیا من پژوهشگر میتونم به این موجودیت ها شناخت پیدا کنم یا نه
مثلا من میتوانم سازمان را همانطور که هست بشناسم یا نه؟تدریجی ست یا دفعتا است
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
۱۸:۲۶
۳.مبنای انسان شناسی:
چند مسئه مهم:+این انسان در پیمودن مسیرش اختیار دارد یا جبر بر او حاکم استاهمیت عاملیت خود فرد یا اهمیت محیط بیرون؟
موضع اشاعره: حاکم بودن جبر الهیساختار عاملیت جامعه: حاکم بودن جبر از طرف جامعهاسیر نفس: حاکم بودن جبر از طریق نفس
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
@valasr_info
چند مسئه مهم:+این انسان در پیمودن مسیرش اختیار دارد یا جبر بر او حاکم استاهمیت عاملیت خود فرد یا اهمیت محیط بیرون؟
موضع اشاعره: حاکم بودن جبر الهیساختار عاملیت جامعه: حاکم بودن جبر از طرف جامعهاسیر نفس: حاکم بودن جبر از طریق نفس
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
۱۸:۲۹
نسیه مهم بعدی:بعد از عاملیت این مطرح میشودکه این انسان یک لوح سفیده یا نه یک برنامه ای داره؟نظریه فطرت را ما قبول داریم که میگوید ذات بالقوه داردو نه افلاطون و نه جان لاک رو قبول داره
و این دیدگاه فلسفی ما که قوه و فعل مطرح شد خیلی از مسائل رو حل کرد
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
@valasr_info
و این دیدگاه فلسفی ما که قوه و فعل مطرح شد خیلی از مسائل رو حل کرد
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
۱۸:۳۱
۴.مبنای خانواده شناسی:
غرب خانواده رو دورچین میبیندمثل دادن تسهیلات و..و میگه اگر شما به خانواده برسی انرژی میگیره و در سازمان بهره وری بالا میرهو نگاهش بهره وری تبعی استو البته ما این رو رد نمیکنیم اما همه ماجرا این نیستچرا که امیرالمومنین نیز به مالک گفت اینهایی که میان جنگ باید خیالشون از خانواده راحت باشه
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
@valasr_info
غرب خانواده رو دورچین میبیندمثل دادن تسهیلات و..و میگه اگر شما به خانواده برسی انرژی میگیره و در سازمان بهره وری بالا میرهو نگاهش بهره وری تبعی استو البته ما این رو رد نمیکنیم اما همه ماجرا این نیستچرا که امیرالمومنین نیز به مالک گفت اینهایی که میان جنگ باید خیالشون از خانواده راحت باشه
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
۱۸:۳۳
۵.مبنای جامعه شناسی:
به این معناست که روح جمعی وجود داره که روی افراد تاثیر میگذارد
از این طرف ما نیابد این روحیه جمعی در دانشگاه بگذاریم کم بشه و مشی ایت الله مهدوی نیز همین بود
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
@valasr_info
به این معناست که روح جمعی وجود داره که روی افراد تاثیر میگذارد
از این طرف ما نیابد این روحیه جمعی در دانشگاه بگذاریم کم بشه و مشی ایت الله مهدوی نیز همین بود
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
۱۸:۳۶
۶.مبنای روش شناسی
غربی ها قائل به روش حسی و تجربی هستند
منتهی ما میگیم در کنارش مراجعه به قرآن و عقل و شهود... نیز نیاز است
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
@valasr_info
غربی ها قائل به روش حسی و تجربی هستند
منتهی ما میگیم در کنارش مراجعه به قرآن و عقل و شهود... نیز نیاز است
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
۱۸:۳۷
هستی شناسی:۱.متعارف۲.اسلامخود متعارف دو مکتب شدنیکیش عینیت گرا ها هستن( کتاب مرگان جامعه شناسی سازمان کتاب بسیار عالی است و این دیدگاه هارو بطور مفصل توضیح داده )مکتب بعدی ذهنیت گرا ها هستن که مکتب تفصیلی هستند(خانم هچ)میگه ما در عالم اورگانیزیشن نداریم اورگانایزینگ داریمیعنی افراد با ذهنیت شون هستن که سازمان رو روح میبخشن و اگر یک لحظه این اعتبارها در ذهن افراد فرو بریزد دیگر سازمان وجود نداردنه به معنای سازه و ساختمان فیزیکیبلکه به معنای چارت سازمانی و روح سازمان که اعتباریست
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
@valasr_info
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
۱۸:۴۱
حکمت نظری میگوید انسان نباشد همچنان موجودیت ها هستند
ولی نیچه (حکمت عملی)میگه از مدرنیته به اینور خدا مردهیعنی انسان ها اعتبار خدا نمیکنن و در جهان اعتباری انسان ها خدا رو تعریف نمیکنند
فلذا ما مقید به حکمت نظری هستیم
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
@valasr_info
ولی نیچه (حکمت عملی)میگه از مدرنیته به اینور خدا مردهیعنی انسان ها اعتبار خدا نمیکنن و در جهان اعتباری انسان ها خدا رو تعریف نمیکنند
فلذا ما مقید به حکمت نظری هستیم
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
۱۸:۴۴
اصل توحید در حکمت نظری است..
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
@valasr_info
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
۱۸:۴۴
نظریه متعارف خلاصه:
(هستی شناسی):
متعارف:عینیت گرا ها همه چی رو مثل طبیعت میدونمذهنیت گرا ها همه چی رو از سنخ اعتباریات میدونن
اسلامی:ریشه واقعیستبرگ یا همان نتایج نیز واقعیستاون چیزی که اعتباریست ساقه هستیعنی اینکه به سازمان اعتبار میدیم این اتفاقا ذهنی است
اما ثمرات آن و ریشه آن حقیقی هست
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
@valasr_info
(هستی شناسی):
متعارف:عینیت گرا ها همه چی رو مثل طبیعت میدونمذهنیت گرا ها همه چی رو از سنخ اعتباریات میدونن
اسلامی:ریشه واقعیستبرگ یا همان نتایج نیز واقعیستاون چیزی که اعتباریست ساقه هستیعنی اینکه به سازمان اعتبار میدیم این اتفاقا ذهنی است
اما ثمرات آن و ریشه آن حقیقی هست
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
۱۸:۴۷
(معرفت شناسی):
متعارف :اثبات گرا میگه همه چیز را میتوان شناختفرا اثبات گرا میگه نمیتوان شناخت چرا که خیلی سخت است
اسلامی:رئالیسم یعنی امکان شناخت هست منتهی تدریجا و البته در بعضی مفاهیم همانجا میتوان فهم کرد
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
@valasr_info
متعارف :اثبات گرا میگه همه چیز را میتوان شناختفرا اثبات گرا میگه نمیتوان شناخت چرا که خیلی سخت است
اسلامی:رئالیسم یعنی امکان شناخت هست منتهی تدریجا و البته در بعضی مفاهیم همانجا میتوان فهم کرد
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
۱۸:۵۲
(انسان شناسی):
متعارف:۱.جبرگرا۲.اختیارگرا
روانشناسی زرد قائل به اخیارگراشمارا به خودکشی ممکنه برسونهچون همه ی کمبود های زندگی رو میگه تقصیر منهفلذا آدم مایوس میشه و خودکشی میکنه
اسلامی:*ذاتگرا* بالقوه و بالفعل و نظریه رشد در بالقوه مطرح میشودو در نظریه فطرت نیز میگه من کنش میکنم..
موانع:درونی و بیرونیو بیرونی میشد موانع انسانی و ساختاریو درونی میشد ادراکی و گرایشی
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
@valasr_info
متعارف:۱.جبرگرا۲.اختیارگرا
روانشناسی زرد قائل به اخیارگراشمارا به خودکشی ممکنه برسونهچون همه ی کمبود های زندگی رو میگه تقصیر منهفلذا آدم مایوس میشه و خودکشی میکنه
اسلامی:*ذاتگرا* بالقوه و بالفعل و نظریه رشد در بالقوه مطرح میشودو در نظریه فطرت نیز میگه من کنش میکنم..
موانع:درونی و بیرونیو بیرونی میشد موانع انسانی و ساختاریو درونی میشد ادراکی و گرایشی
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
۱۹:۰۴
در تاثیر اگزیستانسیالیستیافراط در بحث های درونی دارنفلذا این افراط اشتباه هستو نباید با خودت بجنگیم و خودت رو ملامت کنیچرا که عوامل بیرونی نیز وجود دارد.و این رویکرد چون میگه همه کار از سمت تو هست دست انسان رو برای هرگونه فسادی باز میکنهو برای رسیدن به هدف از هر وسیله ای استفاده میکنه
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
@valasr_info
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
۱۹:۰۶
در تقسیم بندی رابینزسازمان میشود فرد گروه و سازمانفلذا همسر رو نیز یک گروه دو نفره با شما مینامدنه خانوادهفلذا از نظر اجتماعی همه گروه ها و یکی میگیرد. با اینکه درونی میفهمد جنس تعلق ما به گروه ها متفاوت است..اما در نگاه اسلام میگوید در گروه سازمانی باید جنسیت زدایی شود...
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
@valasr_info
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
۱۹:۰۷
(خانواده شناسی):
در تقسیم بندی اسلامی
میشود فرد خانواده جامعه...
در تزاحمات اولویت با خانواده است ...
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
@valasr_info
در تقسیم بندی اسلامی
میشود فرد خانواده جامعه...
در تزاحمات اولویت با خانواده است ...
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
۱۹:۱۲
توسعه من:اصبروا و صابروا و رابطوا
اسلام اصالت توسعه ی من هست به نوعیکه شهید مطهری نیز تفصیلا توضیح دادند
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)
@valasr_info
اسلام اصالت توسعه ی من هست به نوعیکه شهید مطهری نیز تفصیلا توضیح دادند
#لحظه_نگار#دفتر_تدبیر#جلسه_ره_نما__
۱۹:۲۷