عکس پروفایل والعصرو

والعصر

۶۹۱عضو
عکس پروفایل والعصرو
۶۹۱ عضو

والعصر

undefined واحد جهادعلمی بسیج‌دانشجویی دانشگاه‌امام‌صادق(ع)undefined مرجعیت علمی، جهاد علمی می‌خواهد...
undefined والعصر | والفجر | دیرند
undefined ارتباط با مدیر کانال: @hoseins8

۱ شهریور

بازارسال شده از حیات خلوت
thumnail
undefined جناب ذکاءالملک و بلوای مهسا امینی!undefined حسام کمالیundefined ۷ دقیقهدی ماه سال 1315 هجری شمسی، دانشگاه تهرانمجری برنامه با ذکر چند کلمه‌ای من باب تعارفات معمول، بالاخره سخنران ویژه برنامه را به جایگاه دعوت می‌کند. جناب ذُکاءُالمُلک، محمدعلی فروغی. صدای تشویق حضار فضای دانشکده‌ی تازه تاسیس حقوق را پر می‌کند. پیرمرد به آرامی و با همان طمأنینه همیشگی از جا بلند می‌شود و با تعظیمی کوتاه رو به حضار، به سمت پله‌های جایگاه حرکت می‌کند. با قرار گرفتن او پشت جایگاه سخنرانی، کم‌کم صدای تشویق حضار و جمعیت ایستاده به احترام، هر دو فرومی‌نشینند.فروغی همزمان با صدای فلاشر دوربین خبرنگار، گلویش را صاف می‌کند و سپس با لحنی آرام شروع می‌کند:وقتی که از من تقاضا شد تا در این‌جا، یعنی در مراسم دومین سالگرد تاسیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی، در خصوص تاریخچه حقوق در ایران چند دقیقه برای دانشجویان این دانشکده صحبت کنم با کمال مسرت پذیرفتم...فروغی از تاریخچه دانشکده می‌گوید و از این که اولین کتاب تاریخ این‌جا را خودش تدوین کرده است. بعد کمی توضیح می‌دهد که در طی سی و خرده‌ای سال گذشته فرهنگ ایران دچار چه وقایع و تغییرات گسترده و عمیقی بوده است. بعد هم شروع می‌کند به مثال زدن:۳۸ سال در عمر يك كشور و یک ملت زیاد نیست وليكن اتفاقاً این ۳۸ سال اگر از حیث کمیت چیزی نیست، از جهت کیفیت و از جهت اموری که در این مدت واقع شده چه در ایران و چه در خارج ایران اهمیت بسیار دارد و در دنیا کمترْ سی چهل سالی است که این همه وقایع داشته باشد و احوال ماقبل و مابعد آن این اندازه متفاوت باشد. وقایع تاریخی این مدت را شما البته می‌دانید و حاجت به تذکار نیست. من فقط در ضمنِ بعضی قصه‌ها و تذکرها، تحولی را که در احوال مردم و ملت و دولت روی داده به مناسبت با موضوع یادآوری می‌کنم.آن زمان هنوز کفشِ طاق‌دار پوشیدن قبيح بود و روی صندلی نشستن معمول نشده بود. بدون لباس بلند از قبیل عبا یا لباده، به حضور بزرگان رفتن بی‌ادبی بود و اصلا بی‌لباسِ بلند بودن، جلف و سبك بود. لباس و کلاه همان بود که شما در اول عمر داشتید، اگر فراموش نکرده باشید. اما یقه و دستمال گردن زدن خیلی نادر بود و تقریباً منحصر بود به کسانی که مدتی در اروپا اقامت کرده بودند. آن هم نه همه کس و غالباً اسباب زحمت هم بود! یعنی بسا بود که در بعضی کوچه‌ها و محله‌ها متعرض فوکلی‌ها می‌شدند و اگر فحش وكتك در کار نمی‌آمد، مضمون و استهزا فراوان بود و البته از داستان‌هایی که در باب فوکل و کشمکش فوکلی‌ها و متجددین با قدیمی‌ها و متقدمین که مدت چندین سال در کار بوده مطلع هستید.من خودم آن اوقات فوکلی نبودم مع هذا بعضی حکایتهای بامزه دارم. فی المثل عينك زدن جوان‌ها آن زمان خیلی به نظر غریب می‌آمد و حمل برخودنمائی و فرنگی‌مآبی می‌شد. اتفاقا من از جوانی چشمم نزديك بین بود و از این بابت در کوچه و بازار به زحمت بودم. دوستی نیز داشتم که پزشک بود و به من اصرار كرد عينك بزنم و می‌گفت هر چه تأخیر کنی چشمت ضعیف می‌شود. ناچار عینکی شدم. يك سرشب در کوچه می‌رفتم و کوچه، هم تاريك بود هم ناهموار و من در حرکت به زحمت بودم و مکرر خم میشدم. یکی از بچه های کوچه که عجز مرا دید، گفت: آقا عينك را بردارید تا چشمتان ببیند! یا وقتی یکی از کسان من كه او هم عينك مي‌زد روز نهم محرم در کوچه بود، شنید که یکی به دیگری می‌گوید: این کافر را ببین که روز تاسوعا هم عينك مي‌زند.تصور نفرمائید این قصه‌ها خارج از موضوع است. این‌ها تاریخ است و تاریخ مفید همین است و البته می‌دانید که امروز در تعلیم تاریخ بیشتر نظر دارند به چگونگی احوال واخلاق و آداب و رسوم مردم و نه رجال سیاسی. حالا می‌خواهم از این‌جا به اصل موضوع بپردازم. فروغی بعد از این مثال‌ها می‌پردازد به آن که حقوق نیز در کشور و تاریخ ما در ابتدا مفهوم نبود و ما آن را از غرب (به طور خاص فرانسه) گرفتیم و ترجمه کردیم. بعد هم از این می‌گوید که حقوق یعنی علمِ قوانین و قانون چیست و الی آخر...ادامه سخنرانی محمدعلی فروغی در این مراسم چیزی حدود 15 صفحه است که شرحش در اینترنت موجود است. اما من با باقی‌ش کاری ندارم. من می‌خواهم یک چیز عجیب را فرض کنم. بیائید فرض کنیم که آقای فروغی از پله‌های دانشکده حقوقِ دانشگاه تهران، در دی ماه 1315 بالا رفت. در باب تحول فرهنگ عامه و روند تعامل ما با جهان متجدد چند مثال زد و به ناگاه در مهر ماه 1401 از همان پله‌ها آمد پایین! (عصر جهان‌های موازی و مولتی‌ورس است دیگر!)درست همان جایی که من خودم را قاطی بقیه دانشجوها، از ورودی خیابان 16 آذر هل می‌دهم درون دانشگاه و... برای خواندن ادامه متن کلیک کنید
undefined راوی | مدرسه روایت undefined والعصر، عصری نوundefined حیاتی که برای شما خلوت شده است....

۱۷:۱۹

۲۸ مهر

thumnail
undefined #اطلاعیه
undefined سلسله جلسات رویای مرجعیتundefined بررسی نسبت پژوهش و علوم انسانی-اسلامی
undefined حجت‌الاسلام حسین #زمانیان مدیر واحدهای پژوهشی پژوهشگاه دانشگاه امام صادق (ع)
undefined زمان: دوشنبه ۱ آبان؛ ساعت ۲۰undefined مکان: دانشگاه امام صادق (ع)، قرارگاه امام روح‌الله
#️⃣ دفتر #والفجر واحد جهاد علمی
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @valasr_info

۸:۴۱

۲ آبان

thumnail
undefined #گزارش_تصویری
undefined سلسله جلسات رویای مرجعیتundefined جلسه اول: بررسی نسبت پژوهش و علوم انسانی-اسلامی
undefined حجت‌الاسلام حسین #زمانیان
undefined زمان: دوشنبه ۱ آبان؛ ساعت ۲۰undefined مکان: دانشگاه امام صادق (ع)، قرارگاه امام روح‌الله
#️⃣ دفتر #والفجر واحد جهاد علمی
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @valasr_info

۱۴:۵۰

۷ آبان

والعصر
undefined undefined #گزارش_تصویری undefined سلسله جلسات رویای مرجعیت undefined جلسه اول: بررسی نسبت پژوهش و علوم انسانی-اسلامی undefined حجت‌الاسلام حسین #زمانیان undefined زمان: دوشنبه ۱ آبان؛ ساعت ۲۰ undefined مکان: دانشگاه امام صادق (ع)، قرارگاه امام روح‌الله undefined دفتر #والفجر واحد جهاد علمی undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined undefined @valasr_info
undefined #گزارش_متنی
undefined سلسله جلسات رویای مرجعیتundefined نشست اول
undefined در این جلسه حجت‌الاسلام #زمانیان با توجه به راهبردهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب به دانشگاه امام صادق (ع) نسبت پژوهش با تولید علم را تبیین و به نقد و بررسی مشکلات دانشگاه در این زمینه پرداختند.
undefined استاد مسئله‌مند کم داریم
undefined نباید صرفا مصرف‌کننده باشیم.کار محقق صرفا مطالعه نیست بلکه نوآوری هم باید داشته باشد.تولید علم بدون تحقیق و نوآوری معنا ندارد.
undefined ملاک اصلی تولید علم از منظر مقام معظم رهبری حل مسئله است در حالی که در حال حاضر میزان مقاله نوشته شده ملاک است.
undefined با وجود الزام معاونت پژوهشی به نوشتن برنامه پژوهشی در کنار برنامه آموزشی اما برخی اساتید هنوز از این کار سر باز می‌زنند.
undefined کمبود اتاق برای اساتید یکی از مشکلات است در حالی که برخی اتاق‌ها بدون استفاده مانده‌اند.
undefined در شرایط کنونی، تشکیل واحد‌های پژوهشی نباید منوط به حضور هیات علمی باشد بلکه فارغ‌التحصیلان هم باید بتوانند اندیشکده تاسیس کنند تا در بحث پژوهش تحولات بزرگی رقم بخورد و این از مطالبات رهبری نیز هست.
undefined متاسفانه پژوهشگاه سعی می‌کند خود را اندیشکده معرفی می‌کند اما این کار، فعالیت‌ها را بسیار سطحی می‌کند.شرط داشتن پروژۀ فعال اندیشکده را می‌توان یکی از دلایل این اتفاق دانست.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @valasr_info

۱۵:۳۱

۱۴ آبان

thumnail
undefined #اطلاعیه
undefined دفتر والعصر واحد جهاد علمی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌کند:
undefined سلسله جلسات گعده‌های متن‌خوانیundefined با محوریت کتاب آسیا در برابر غربundefined اثر: دکتر داریوش شایگان
undefined جلسه مقدماتی و آشنایی با طرح:undefined زمان: دوشنبه، ۱۵ آبان
undefined ساعت ۱۰ صبح
undefined مکان: قرارگاه امام روح الله (ره)، دفتر واحد جهاد علمی
undefined ویژه شرکت‌کنندگان سطح یک والعصر و سایر علاقه‌مندان
undefined کسب اطلاعات بیشتر از طریق @aliramtin
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined#والعصر؛ عصری نوundefined @valasr_info

۱۹:۰۴

۲۱ آبان

thumnail
undefined #اطلاعیه
undefined واحد جهاد علمی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌کند:
undefined کارگاه یهودشناسی
undefined سرفصل‌ها:undefined یهود در بستر تاریخundefined یهود در بستر تمدنundefined ساختار جمعیتی رژیم صهیونیستیundefined نقش یهود در حکمرانی جهانی
undefined اساتید:undefined دکتر محمدهادی #همایون
undefined دکتر عطاءالله #بیگدلی

undefined تاریخ: پنجشنبه ۲۵ آبان ماه | به مدت یک‌روزundefined ساعت شروع: ۸:۳۰‌ صبح
undefined مهلت ثبت‌نام تا ۲۴ آبان‌ماهundefined هزینه ثبت‌نام: ۵۰هزار تومان
undefined ثبت‌نام از طریق پیام به @saeed_nji در بله
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @valasr_info

۱۷:۱۱

۲۶ آبان

thumnail
undefined #گزارش_تصویری
undefined کارگاه یهودشناسی
undefined دکتر محمدهادی #همایون؛ با موضوع «یهود در بستر تاریخ»undefined دکتر #تقی‌پور؛ با موضوع «نقش یهود در حکمرانی جهانی»undefined دکتر عطاءالله #بیگدلی؛ با موضوع «یهود در بستر تمدن»
undefined زمان: پنج‌شنبه ۲۵ آبانundefined مکان: دانشگاه امام صادق (ع)، سالن شهید مطهری
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @valasr_info

۱۱:۱۹

thumnail

۱۱:۱۹

thumnail

۱۱:۱۹

thumnail

۱۱:۱۹

thumnail

۱۱:۱۹

thumnail

۱۱:۱۹

thumnail

۱۱:۱۹

۲۹ آبان

thumnail
undefined #اطلاعیه
undefined واحد جهاد علمی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) با همکاری مدرسه عالی روزگار نو برگزار می‌کند:
undefined درسگفتار تاریخ تفکر بصری
undefined استاد: دکتر سید مهدی #ناظمی
undefined در این درسگفتار ضمن طرح بحث از مدعای کلی تفکر بصری، به زمینه‌ها و نشانه‌های پیدایش تفکر بصری در فرهنگ و فلسفه یونان باستان اشاره می‌شود، نشانه‌هایی که در کل تاریخ فلسفه کلاسیک باقی می‌ماند.
undefined سرفصل‌ها:undefined مبدأ و مقصد تفکر بصریundefined تفکر بصری در فرهنگ اسطوره‌ای یونان باستانundefined درام و تفکر بصری undefined سرآغاز تفکر بصری در اندیشه یونانیundefined افلاطون و تفکر بصریundefined ارسطو و تفکر بصریundefined میراث تفکر بصری
undefined پنجشنبه‌ها
undefined ساعت ۱۰ صبح
undefined مکان: دانشگاه امام صادق (ع)
undefined ثبت‌نام از طریق پیام به ۰۹۱۹۶۱۰۰۰۱۵ در بله و تلگرام
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedمرجعیت علمی، جهاد علمی می‌خواهدundefined @valasr_info

۲۰:۲۰

۱۰ آذر

thumnail
undefined #گزارش_تصویری
undefined دوره تاریخ تفکر بصری؛ بخش اول: ظهور تفکر بصری در یونان باستان
undefined دکتر سید مهدی #ناظمیundefined جلسه اول
undefined زمان: پنج‌شنبه ۹ آذرundefined مکان: دانشگاه امام صادق (ع)، سالن شهید مطهری
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedمرجعیت علمی، جهاد علمی می‌خواهدundefined @valasr_info

۵:۵۶

thumnail

۵:۵۶

thumnail

۵:۵۶

thumnail

۵:۵۶

۱۵ آذر

thumnail
undefined #اطلاعیه
undefined «جهاد علمی» نو می‌شود
undefined در جهانی که روز به روز بیشتر به سمت «بصری شدن» پیش می‌رود، رسانه حرف اول را می‌زند. رسانه، قالب می‌سازد و محتوا را در ظرف آن می‌ریزد تا محتوایی که در حالت عادی شاید کسی آنرا نمی‌دید و نمی‌خواند، جذاب شود و بیشتر به چشم بیاید تا دیده و خوانده شود و هدر نرود.
undefined جهاد علمی نیز به این مهم پی برده است و می‌داند که اگر می‌خواهد بماند و تأثیر بگذارد، باید رسانه را به خدمت بگیرد. حال جهاد علمی لباسی نو بر تن کرده است و با هویت بصری جدیدی کار خود را ادامه می‌دهد.
undefined باید تلاش خود را برای رسیدن به قله‌ها بکنیم. در این مسیر، شعار ما این است: مرجعیت علمی، جهاد علمی می‌خواهد.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @valasr_info

۶:۴۵