۳ اسفند ۱۴۰۱
بازارسال شده از 🔊 اطلاعرسانی
۴:۱۹
بازارسال شده از 🔊 اطلاعرسانی
۴:۲۰
۲۱ اسفند ۱۴۰۱
بازارسال شده از Abidel
۱۹:۵۲
۲۲ اسفند ۱۴۰۱
بازارسال شده از فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
۲۰:۲۷
بصیر
#یادداشت | #اختصاصی آغاز قانونمداری و نظم اجتماعی مریم اسماعیلی پرزان، دکتری فقه و مبانی حقوق اسلامی انسان در جایگاه موجود اجتماعی، به این حقیقت اذعان دارد که برای نگاهداری خود و اجتماع پیرامونش، لازم است قواعدی بر روابط شخصی او حکومت کند تا از طریق آن، نظم اجتماعی تحقق پیدا کند. نداشتن تعاملات اجتماعی صحیح با دیگران، مقاومت در برابر هنجارهای اجتماعی، داشتن جامعه گرایی مشروط و استفاده ابزاری از انسانها، بیتفاوتی نسبت به واقعیتها و پدیدههای اجتماعی، ویژگی خانوادههای جامعهگریز به شمار میرود. یکی از اولین و مهمترین نهاد اجتماعی، نهاد خانواده است که بدون تردید، نقش بسیار مؤثری در قانونمداری، حمایت از قانون و هنجارهای اجتماعی افراد جامعه دارد. مطالعه یادداشت در سایت فکرت (fekrat.net/?p=14146) فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
یادداشت خانم اسماعیلی پژوهشگر دوره هفتم گروه جامعه اسلامی
۲۰:۲۸
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
بازارسال شده از رضوی راد
یادداشت چاپ شده خانم دکتر اسماعیلی پژوهشگر دوره هفتم گروه جامعه اسلامی صفحه 2 و یادداشت چاپ شده خانم دکتر نبی زاده پژوهشگر دوره هفتم گروه جامعه اسلامی صفحه 5
۶:۰۲
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
بازارسال شده از Abidel
۵:۲۰
بصیر
یادداشت: 🟢 نقش آفرینیِ سفیرانِ گامِ دوّم در مهار تورّم و رشد تولید مجید بیشه (مدرّس دانشگاه و پژوهش گر؛ دکتری تخصصی مدیریت منابع انسانی دانشگاه علّامه طباطبائی ره) روزنامه فرهیختگان؛ روز سه شنبه مورّخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ https://farhikhtegandaily.com/news/79353/نقشآفرینی-سفیران-گام-دوم-در-مهار-تورم-و-رشد-تولید/
پژوهشگر دوره هفتم
۵:۲۱
۱۱ خرداد ۱۴۰۲
بازارسال شده از برادران دوره هفتم تربیت پژوهشگر معارف انقلاب اسلامی
۱۶:۰۵
بصیر
یادداشت: منظومه سازی هندسه جدید قدرت (حکمرانی آرمان محور و وحدت تمدّن ساز در پرتو امید به جوانان) مجید بیشه (مدرّس دانشگاه و پژوهش گر؛ دکتری تخصصی مدیریت منابع انسانی دانشگاه علّامه طباطبائی ره) ماهنامه بصیرت دفاع
پژوهشگر دوره هفتم گروه حکمرانی ولایی
۱۶:۰۶
۶ تیر ۱۴۰۲
بازارسال شده از Abidel
۷:۰۳
بصیر
یادداشت: سرآمد تاریخ در پرتو ایمان و امید (روایت تحوّل امامِ راحل در افقِ تمدّن امامِ حاضر) مجید بیشه (پژوهش گر و مدرّس دانشگاه؛ دکتری تخصصی مدیریت منابع انسانی دانشگاه علّامه طباطبائی ره) خبرگزاری دانشجو https://snn.ir/004XgU
پژوهشگر محترم دوره هفتم گروه حکمرانی ولایی
۷:۰۳
۸ تیر ۱۴۰۲
۱:۱۱
بصیر
تصویر
یادداشت با عنوان "تحول درونی مقدمه تحول جهان" از دکتر سپهر سیدسجادی پژوهشگر محترم دوره هفتم(گروه حکمرانی ولایی)
۱:۱۳
۱۳ تیر ۱۴۰۲
بازارسال شده از قدراندیشه - برادران پژوهشگر
پاندمی نسل NEET در فرانسه
#مجتبی_قنبردوست
اعتراضات و ناآرامیهای فرانسه در روزهای اخیر به خوبی نشان میدهد همانطور که در پاییز ۱۴۰۱ در اغتشاشات ایران گفته میشد؛ پدیده ای در کنش اجتماعی نسل جوان و نوجوان با عنوان NEET وجود دارد؛ ( Not Education, Employment, Training ) افرادی که نه سواد کاملی دارند، نه شرایط سنی داشتن شغل و نه مهارت لازم برای ایجاد شغل؛ لذا به واسطه ورود فضای مجازی در همه جوانب زندگی آنان، نه تنها در ایران بلکه این پدیده شگرف مبتلابه همه جوامع غربی و شرقی در عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات و البته در بستر مشترک آموزشی و پرورشی ایدئولوژی لیبرالیسم و محصول مهم و بدیع فضای مجازی هستند.
همچنین آنها به مثابه سیاهی لشکر در نافرمانی و جنبشهای اجتماعی نوین یا بی سر بوده و در آینده خواهند بود. تهی از تحلیلهای سیاسی و امنیتی و دارای آگاهیهای سطحی و کم عمق و البته با رگه هایی از خشونت برآمده از هیجان و زیست مجازی.
اما با همه این اشتراکات، اعتراضات فرانسه تفاوتهای جدی با اعتراضات ایران در سال گذشته دارد. با این تفاوت که قدرتهای دنیا موضع حقوق بشری در قتل عمدی یک نوجوان و برخوردهای سخت پلیس فرانسه با معترضان نمیگیرند.
گروههای مسلح معاند و تجزیه طلب در کنار مرزهای فرانسه با حمایت بین المللی سلاح و نیرو وارد نمیکنند. فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مملو از جهت دهی،تهییج و آموزش خشونت نیست و از آن کودتای رسانهای فتنه انگیز در ایران و رکورددار دروغ در تاریخ فضای مجازی، توییتری واینستاگرام خبری نیست.
سلبریتیها وارد قضاوت و تحلیل مسائل پیچیده سیاسی و امنیتی نمیشوند و یا جرأت نمی کنند و به تحریک و تهییج نوجوانان دست نمیزنند.
#نسل_NEET
#مجتبی_قنبردوست
اعتراضات و ناآرامیهای فرانسه در روزهای اخیر به خوبی نشان میدهد همانطور که در پاییز ۱۴۰۱ در اغتشاشات ایران گفته میشد؛ پدیده ای در کنش اجتماعی نسل جوان و نوجوان با عنوان NEET وجود دارد؛ ( Not Education, Employment, Training ) افرادی که نه سواد کاملی دارند، نه شرایط سنی داشتن شغل و نه مهارت لازم برای ایجاد شغل؛ لذا به واسطه ورود فضای مجازی در همه جوانب زندگی آنان، نه تنها در ایران بلکه این پدیده شگرف مبتلابه همه جوامع غربی و شرقی در عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات و البته در بستر مشترک آموزشی و پرورشی ایدئولوژی لیبرالیسم و محصول مهم و بدیع فضای مجازی هستند.
همچنین آنها به مثابه سیاهی لشکر در نافرمانی و جنبشهای اجتماعی نوین یا بی سر بوده و در آینده خواهند بود. تهی از تحلیلهای سیاسی و امنیتی و دارای آگاهیهای سطحی و کم عمق و البته با رگه هایی از خشونت برآمده از هیجان و زیست مجازی.
اما با همه این اشتراکات، اعتراضات فرانسه تفاوتهای جدی با اعتراضات ایران در سال گذشته دارد. با این تفاوت که قدرتهای دنیا موضع حقوق بشری در قتل عمدی یک نوجوان و برخوردهای سخت پلیس فرانسه با معترضان نمیگیرند.
گروههای مسلح معاند و تجزیه طلب در کنار مرزهای فرانسه با حمایت بین المللی سلاح و نیرو وارد نمیکنند. فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مملو از جهت دهی،تهییج و آموزش خشونت نیست و از آن کودتای رسانهای فتنه انگیز در ایران و رکورددار دروغ در تاریخ فضای مجازی، توییتری واینستاگرام خبری نیست.
سلبریتیها وارد قضاوت و تحلیل مسائل پیچیده سیاسی و امنیتی نمیشوند و یا جرأت نمی کنند و به تحریک و تهییج نوجوانان دست نمیزنند.
#نسل_NEET
۱۹:۲۹
۲۵ تیر ۱۴۰۲
بصیر
1_5751847748.pdf
۱۳:۰۲
بصیر
تصویر
یادداشت پژوهشکر محترم دوره هفتم جناب آقای دکتر سپهر سیدسجادی
۱۳:۰۳