#سوال undefinedالحمدلله در زمینه های دعاخوانی، مناجات خوانی مشکلی ندارم. دو تا مشکل دارم خواستم راهکارهای مناسب رو دریافت کنم.اول اینکه نوحه ها رو با سبک‌های قدیمی در سینه زنی و زنجیر زنی بدون مشکل اجرا میکنم اما در اجرای سبک‌های جدید مشکل دارم و نمیتونم براحتی اجرا کنم راهکار مناسب چیه؟دوم اینکه تو مدح گویی در مولودیه خوانیها و یا مقدمه شعری روضه اجرای خوبی دارم اما تو مرثیه و روضه خوانی اثربخشی مناسبی ندارم لطفا راهنمایی بفرمایید.بسیار ممنون
#پاسخ undefinedالحمدلله که در دعاخوانی و مناجات‌خوانی تسلط خوبی دارید. حالا برای حل دو مشکل شما، راهکارهای زیر را پیشنهاد می‌کنم:
undefined 1. اجرای سبک‌های جدید در نوحه‌خوانی (سینه‌زنی و زنجیرزنی) چون شما به سبک‌های قدیمی عادت دارید، برای تسلط بر سبک‌های جدید باید مراحل زیر را دنبال کنید:
undefined گوش دادن و آنالیز کردن: - به اجراهای مداحان مطرح در سبک‌های جدید گوش دهید و سعی کنید الگوهای ضربی، کشش‌ها، نحوه اوج و فرود ملودی را درک کنید. - روی اجرای مداحان مطرح مانند حاج محمود کریمی، مهدی رسولی، سید رضا نریمانی و دیگران تمرکز کنید.
undefined تمرین با ریتم و ضرب: - برخی سبک‌های جدید، ضرب‌های متفاوتی دارند. شما می‌توانید با دست زدن یا پا زدن روی ضرب، آن را درک کنید. - یک طبل مجازی یا مترنوم (مثلاً اپلیکیشن‌های موبایل) استفاده کنید و سبک‌ها را روی ضرب اجرا کنید.
undefined از ساده شروع کنید: - اول نوحه‌های جدید با وزن ساده را تمرین کنید و کم‌کم به سراغ سبک‌های پیچیده‌تر بروید. - مثلاً نوحه‌های دارای ریتم سه‌تایی (مثل نوحه‌های جنوب) ساده‌تر از برخی سبک‌های ترکیبی هستند.
undefined همخوانی با مداحان دیگر: - اگر امکانش هست، در یک گروه مداحی یا هیئت تمرین کنید تا از دیگران یاد بگیرید. - یا ویس اجراهای خودتان را بفرستید تا اصلاح شود.
undefined تمرین عملی در مجالس کوچک‌تر: - ابتدا در محافل کوچک‌تر اجرا کنید تا به اجرای سبک‌های جدید مسلط شوید و بعد به مجالس بزرگ‌تر بروید.
undefined2. افزایش تأثیرگذاری در مرثیه و روضه‌خوانی مرثیه و روضه نیاز به تکنیک‌های احساسی و فن بیان قوی دارد. برای تأثیرگذاری بیشتر این نکات را رعایت کنید:
undefined فهمیدن عمق ماجرا: - هر روضه‌ای که می‌خوانید، قبل از اجرا حتماً به منابع مقاتل مراجعه کنید و تصاویر ذهنی از آن ماجرا بسازید. - وقتی خودتان ماجرا را حس کنید، تأثیرگذاری آن چند برابر می‌شود.
undefined کنترل ریتم و اوج و فرود صدا: - برخی مداحان، روضه را یکنواخت می‌خوانند و مستمع ارتباط نمی‌گیرد. - سعی کنید در روضه ابتدا با لحن آرام و دردآلود شروع کنید**، سپس در اوج ماجرا **صدایتان را کمی بلندتر و پرتنش کنید و در پایان با حزن و فرود احساسی تمام کنید.
undefined تمرین با ویس گرفتن و گوش دادن به خودتان: - وقتی روضه‌ای خواندید، ویس بگیرید و گوش کنید که آیا لحن شما یکنواخت است یا تأثیرگذار؟ - اگر یکنواخت است، سعی کنید فراز و فرود بدهید.
undefined مدل خواندن از مداحان تأثیرگذار یاد بگیرید: - به مداحان قوی در روضه‌خوانی (مانند حاج منصور ارضی، سید مجید بنی‌فاطمه و حاج میثم مطیعی) گوش دهید و ببینید چگونه احساسات را منتقل می‌کنند.
undefined مکث‌های مؤثر و تأکید روی واژه‌های کلیدی: - مثلاً در روضه عبارت‌های کلیدی مثل "حسین جان"، "عباس"، "زینب" را با تأکید و مکث اجرا کنید تا مستمع تحت تأثیر قرار بگیرد.
undefined استفاده از حالت‌های چهره و حرکات دست: - در هنگام خواندن روضه، حالت چهره و حرکات دست شما نقش مهمی دارد. - اگر امکانش هست جلوی آینه تمرین کنید یا از خودتان فیلم بگیرید تا ببینید آیا حرکات و میمیک شما با محتوای روضه هماهنگ است یا نه.
undefined دعای قبل از خواندن: - روضه یک خواندن عادی نیست؛ با نیت خالص و توسل به اهل‌بیت(ع) بخوانید.
undefined جمع‌بندی: undefined برای سبک‌های جدید گوش دادن، تحلیل ضرب، تمرین با متد ساده و اجرای عملی در مجالس بسیار مهم است. undefined برای روضه و مرثیه احساس عمیق، اوج و فرود صدا، مکث‌های تأثیرگذار و درک عمیق محتوا تأثیر شما را بیشتر خواهد کرد.#مجمع_حضرت_یاس_کبود #آموزش_مداحی_رایگان undefined @yase135 undefined

۱۷:۲۴

undefined #سوال undefinedسلام استاد وقت بخیر سال نوتون مبارکundefinedاستاد از کجا بفهمیم صدامون بم یا زیر؟و اینکه اگر بم یا زیر چجوری میتونیم تقویتش کنیمundefined #پاسخ undefinedسلام علیکم، وقت شما هم بخیر و سال نو مبارک undefined ان‌شاءالله سالی پر از برکت و موفقیت داشته باشید.
برای تشخیص اینکه صدای شما بم است یا زیر**، چند راهکار وجود دارد:
undefined **محدوده صوتی خود را تست کنید - سعی کنید یک نت را از بم‌ترین حالت ممکن اجرا کنید و سپس به تدریج نت‌های بالاتر را بخوانید. - اگر نت‌های پایین را راحت‌تر اجرا می‌کنید و در نت‌های بالا دچار مشکل می‌شوید، صدای شما متمایل به بم است. - اگر نت‌های بالا را راحت‌تر اجرا می‌کنید و در بم مشکل دارید، صدای شما متمایل به زیر است.
undefined مقایسه با دیگران - به صدای مداحان یا خوانندگان مختلف گوش دهید و ببینید صدای شما به کدام نزدیک‌تر است.
undefined استفاده از اپلیکیشن - می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی مثل Vocal Range Test برای بررسی محدوده صوتی‌تان استفاده کنید.
undefined چطور صدای بم یا زیر را تقویت کنیم؟
undefined اگر صدای شما بم است و می‌خواهید تقویت شود: - تمرین‌های صدا سازی در گام پایین انجام دهید. - صدای خود را روی حروف م، ن، آ، اُ نگه دارید تا تارهای صوتی قوی‌تر شوند. - سعی کنید آهسته و با دیافراگم نفس بکشید و صدای خود را کنترل کنید.
undefined اگر صدای شما زیر است و می‌خواهید تقویت شود: - تمرین‌های افزایش حجم صدا در گام بالا انجام دهید. - خواندن با سینه و دیافراگم را تمرین کنید تا قدرت صدایتان بیشتر شود. - روی تحریرهای نرم و کنترل‌شده کار کنید تا صدای زیر شما شفاف‌تر و دل‌نشین‌تر شود.
undefined بهترین راه برای تقویت صدا، تمرینات منظم و تکنیک‌های صحیح نفس‌گیری و تحریر است.
یا علی undefined#مجمع_حضرت_یاس_کبود #آموزش_مداحی_رایگان undefined @yase135 undefined

۱۲:۵۹

thumbnail
undefinedدرچه مقطع زمانی شما بودید undefinedکه شما بهترین فرصت‌ها رو داشتید...
حاج آقا مجتبی تهرانی ره
#ماه_رمضان#مجمع_حضرت_یاس_کبود @yase135

۰:۵۰

thumbnail
و چقدر سخت است که این عید عزیز رابدون آن عزیزترین غایب از نظر بگذرانیم…
اللهم عجل لولیک الفرج
undefined عید سعید فطر بر شما مبارک undefined
undefined @yase135

۱۵:۳۸

thumbnail
کسانی که مبتدی هستند و یا حتی مبتدی نیستند ولی مستمع عام دارندundefined#دکتر_محمد_فراهانی‌#سینه_زنیundefinedدروس یکشنبه ها#اجتماع_عمومی_شعبات#مجمع_حضرت_یاس_کبود#آموزش_مداحی_رایگانبلهhttps://ble.ir/yase135روبیکاhttps://rubika.ir/yase135نشر مطالب undefined صدقه جاریه undefinedhttps://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b

۶:۳۵

undefined #سوال undefinedسلام استاد وقت بخیر صدای من گاهی باز هست گاهی حالت خش داره و خلط پشت گلو برام پیش اومد می تونید کمک کنید راهکار چیه#پاسخ undefinedسلام علیکم، وقت شما هم بخیر.
اینکه صدای شما گاهی باز است و گاهی دچار خش می‌شود، همراه با خلط پشت گلو، می‌تواند چند علت داشته باشد:
undefined ۱. خش صدا و خلط پشت گلو – علل و راهکارها
undefined خش صدا: - کم‌آبی بدن: حتماً آب ولرم و مایعات کافی مصرف کنید، مخصوصاً قبل و بعد از اجرا. - استفاده بیش‌ازحد از حنجره: استراحت صوتی داشته باشید، یعنی در طول روز زیاد صحبت نکنید و از فریاد زدن پرهیز کنید. - هوای خشک و آلوده: اگر در محیط آلوده یا خشک هستید، از بخور گرم یا دستگاه رطوبت‌ساز استفاده کنید. - تکنیک اشتباه در خواندن: اگر فشار زیادی روی حنجره می‌آورید، تکنیک خواندن خود را اصلاح کنید. سعی کنید از دیافراگم بخوانید نه از گلو.
undefined خلط پشت گلو: - ریفلاکس معده: اگر خلط زیاد است، ممکن است به دلیل رفلاکس معده باشد. غذای سنگین قبل از خواب نخورید و سر خود را هنگام خواب کمی بالاتر بگذارید. - حساسیت فصلی یا عفونت: اگر همراه با آبریزش بینی یا عطسه است، ممکن است آلرژی یا سرماخوردگی باشد. دمنوش زنجبیل و عسل، همچنین بخور اوکالیپتوس مفید است. - تجمع خلط: بعد از خواندن، از آب ولرم و عسل یا آب نمک برای قرقره استفاده کنید. از لبنیات قبل از اجرا پرهیز کنید چون خلط را بیشتر می‌کند.
undefined۲. تمرینات بهبود کیفیت صدا - تمرین هامینگ (زمزمه ملایم با لب‌های بسته) برای باز شدن صدا و کاهش خش مؤثر است. - نفس‌گیری عمیق دیافراگمی قبل از خواندن، کمک می‌کند فشار از روی حنجره کم شود. - آهسته و نرم خواندن بعد از خواب (نه با شدت) برای کاهش گرفتگی و باز شدن صدا مؤثر است.
undefined اگر مشکل ادامه‌دار شد، به پزشک مراجعه کنید تا عامل دقیق مشخص شود.
مواظب حنجرتون باشید، ان‌شاءالله همیشه صداتون گرم و دلنشین باشه. undefined#مجمع_حضرت_یاس_کبود #آموزش_مداحی_رایگان https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
@yase135

۱۱:۴۷

thumbnail
اطلاع رسانی #مراسم_سالروز_تخریب_قبور_بقیع
سخنران استاد محترم: #شیخ_محمود_ریاضت


آموزش اصول و مبانی مداحی : #دکتر_محمد_فراهانی
اخبار مداحی:برادر حمید فراهانی

(شروع جلسه از ساعت ۱۸:۰۰)


undefined آدرس در گوگل : https://nshn.ir/rbve74exRp4m
undefined پخش زنده : https://yase135.ir/پخش-زنده
undefined پخش زنده در ایتا undefinedhttps://yase135.ir/llive?eitaafly

۱۹:۲۳

thumbnail
عزیزانی که تازه دارن مداحی یاد می گیرن باید حتماً و حتماً و حتماً گروههای کوچیک تشکیل بدنundefined#دکتر_محمد_فراهانی‌#سینه_زنیundefinedدروس یکشنبه ها#اجتماع_عمومی_شعبات#مجمع_حضرت_یاس_کبود#آموزش_مداحی_رایگانبلهhttps://ble.ir/yase135روبیکاhttps://rubika.ir/yase135نشر مطالب undefined صدقه جاریه undefinedhttps://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b

۱۲:۵۱

#حادثه_تخریب_بقیعدکتر محمد فراهانیundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedحادثه‎ی تخریب بقیعپیشینه‎ی تاریخی بقیع به دوران قبل از اسلام می رسد، ولی در کتب تاریخی به روشنی قدمت تاریخی آن مشخص نشده است. بعد از هجرت مسلمانان به مدینه، بقیع تنها قبرستان مسلمانان گردید. مردم مدینه قبل از آمدن مسلمانان به آن‎جا اجساد مردگان خود را در دو گورستان «بنی‎حرام» و «بنی‎سالم» و گاهی نیز در منازل و خانه های‎شان دفن می کردند و در واقع بقیع اولین مدفن و مزاری است که به دستور پیامبر اسلام توسط مسلمین صدر اسلام به وجود آمده است.حرم ائمه‎ی بقیع به سال 495 هـ .ق یعنی اواخر قرن پنجم دارای گنبد و بارگاه شده است. در طول تاریخ سه بار بقیع تعمیر شده است.
undefinedنخستین تخریب(ویرانی)نیروهای وهابی به سرکردگی عبدالعزیز بن سعود در سال 1221 هـ .ق بعد از محاصره‎ی طولانی مدینه، ساکنان شهر را در تنگنا قرار دادند و مردم بی گناه بی شماری را قتل عام کردند. سپس خادمان آستان پیامبر را یک‎جا جمع کردند و برای آن که محل جمع‎آوری و نگه‎داری هدایا را نشان دهند، آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. بعد از غارت کردن حرم نبوی، هنگام بازگشت به نجد که محل استقرار وهابیون بود، از بقیع گذشتند و عبدالعزیز دستور تخریب تمامی بارگاه‎ها را صادر کرد. در این زمان، خلافت عثمانی به والی خود محمدعلی پاشا دستور داد که حجاز را از سلطه‎ی وهابی ها رهایی دهد و کنترل حجاز را به دست گیرد. پس از جنگی خونین به سال 1227 ق وهابی ها شکست سختی خوردند و مردم به بازسازی اماکن متبرکه همت گماشتند.
undefinedویرانی دومهشتم شوال سال 1334 ق پس از سلطه‎ی دوباره‎ی ابن‎سعود، وهابی ها مردم را با زور اسلحه جمع کرده و به سوی بقیع حرکت دادند و آن‎چه گنبد و ضریح در شهر مدینه و بیرون از شهر بود، ویران کردند. از جمله‎ی آن‎ها گنبد و بارگاه ائمه‎ی بقیع علیهم‎السلام. گنبدهای متعلق به عبدالله و آمنه، والدین رسول‎الله و حرم دختران و همسران پیامبر و حرم جناب ابراهیم فرزند رسول‎الله و گنبد مالک ابن انس و عثمان نیز تخریب گردید. وهابیون از ترس عواقب کار خود، از تخریب حرم نبوی خودداری کردند.
—---------------------#مجمع_حضرت_یاس_کبود #آموزش_مداحی_رایگان @yase135

۷:۴۴

1_17965858029.MP3

۰۷:۴۰-۵.۴۳ مگابایت
undefined #مجمع_حضرت_یاس_کبود #دکتر_محمد_فراهانیپیرامون#حادثه_تخریب_بقیع
@yase135

۷:۴۵

undefined #سوال undefinedسلام استاد وقتتون بخیر
سوال داشتممن وقتی آروم میخونم صدام بم هستولی وقتی اوج میخونم صدام تغییر میکنهوقتی هم که تمرین نی در آب انجام میدمکلا صدام با دوحالت قبلی متفاوت میشهاین برای چی هست؟صدای اصلی من کدوم حالت است؟صدای من صدای سینه هست#پاسخ undefinedسلام علیکم
اینکه صدای شما در شرایط مختلف تغییر می‌کند، طبیعی است و به تکنیک‌های استفاده‌شده در هر حالت بستگی دارد. بیایید این موضوع را بررسی کنیم:
undefined ۱. صدای بم در حالت آرام وقتی آرام می‌خوانید، احتمالاً از حنجره پایین‌تر و صدای قفسه سینه (Chest Voice) استفاده می‌کنید. این صدا معمولاً گرم، بم و پرحجم است و بیشتر در نت‌های پایین و متوسط اجرا می‌شود.
undefined ۲. تغییر صدا در اوج وقتی اوج می‌خوانید، ممکن است به صدای سر (Head Voice) یا محدوده ترکیبی (Mix Voice) بروید. در این حالت، طنین و رنگ صدا ممکن است کمی نازک‌تر شود و حجم بم کمتری داشته باشد. اگر این تغییر خیلی محسوس است، شاید هنوز در کنترل انتقال بین این دو محدوده مشکل دارید.
undefined ۳. تأثیر تمرین نی در آب تمرین نی در آب معمولاً فشار هوای خروجی و طنین صدا را تغییر می‌دهد. ممکن است بعد از انجام این تمرین، صدای شما کمی سبک‌تر یا شفاف‌تر شود، چون حنجره در وضعیت متفاوتی قرار می‌گیرد. این تمرین عضلات صوتی را تقویت می‌کند، اما موقتی باعث تغییر رنگ صدا می‌شود.
undefined ۴. صدای اصلی شما کدام است؟ صدای اصلی شما همان صدایی است که در حالت طبیعی، بدون فشار زیاد و بدون تغییر عمدی، به راحتی از حنجره خارج می‌شود. برای فهمیدن این صدا: - سعی کنید یک جمله معمولی با صدای عادی خود بگویید و توجه کنید که به کدام حالت نزدیک‌تر است. - روی تمرینات تقویت انتقال بین محدوده‌ها کار کنید تا تغییر صدا در اوج کمتر شود.
undefined۵. آیا صدای شما صدای سینه است؟ اگر صدای شما در حالت بم، پر و قوی است، احتمالاً بخش اصلی صدای شما Chest Voice (صدای سینه‌ای) است. اما اگر در اوج تغییر زیادی ایجاد می‌شود، باید روی کنترل و ترکیب صدای سینه، سر و میکس بیشتر تمرکز کنید تا یکدستی در اجرا ایجاد شود.
undefined تمرین پیشنهادی: - تمرین سرسره‌ای (Glissando) روی آواهای "آ" و "او" از بم تا اوج و برعکس، تا کنترل بیشتری روی محدوده‌های صوتی داشته باشید. - ادامه دادن تمرین نی در آب، اما دقت کنید که پس از تمرین، صدای طبیعی خود را پیدا کنید و در همان محدوده تمرین کنید.#مجمع_حضرت_یاس_کبود #آموزش_مداحی_رایگان undefined @yase135

۱۶:۳۷

undefined #سوال و درد دل یکی از همراهان کانال #مجمع_حضرت_یاس_کبود
سلام اقای فراهانی وقت شما بخیرتدریس شما بسیار عالیه و من همیشه کلیپهاتون رو میبینم و با اجازه تون تو دفترم یادداشت میکنم
دوساله کلاس مداحی میرم، پارسال صدام خیلی خوب بود استادم ازمن بسیار راضی بوداما یه مداح خوب که بهش اعتماد داشتم بهم گفت نفست باید از طریق سینه باشه
یکساله، تنفسم سینه ای شده وچون تمریناتم روزانه و زیاده
متاسفانه تو این یکسال دچار مشکلات تنفسی و التهاب ریه شدم که حتی تو حرف زدن هم نفس کم میارمundefinedچون راننده اسنپ هم هستم، همیشه گوش و گلوم عفونت داره
چند روز پیش یکی از دوستانم بهم گفت قلیون بخر روی زغال عنبر نسا بزار بکشبزار عفونت های گلو و ریه ت خوب بشه
دوروزه، دارم شبها به مدت نیم ساعت قلیون عنبر نسا میکشم
سوالم از شما اینه ایا این قلیون کشیدن با عنبرنسا به ریه و تارهای صوتیم اسیب میزنه؟؟
ایا فتق و پارگی ناف توی خوندنم تاثیر داره
(هرچند تنفس دیافراگمی رو برام خیلی سخت کرده) undefined

۱۹:۵۵

undefined #پاسخ undefinedسلام و رحمت خدا بر شما خیلی خوشحالم که پیگیر یادگیری هستید و این‌همه باعلاقه تمرین می‌کنید. انرژی و پشتکارتون واقعاً ستودنیه. ممنونم از لطفی که به بنده دارید.
اجازه بدید نکته‌به‌نکته پاسخ بدم:undefined
undefined 1. تنفس سینه‌ای vs. دیافراگمیمداحی، مثل آواز، نیاز به تنفس دیافراگمی (از طریق شکم) داره، چون:- حجم هوای بیشتری وارد ریه میشه- فشار روی تارهای صوتی کمتره- کنترل روی خروجی صدا بیشتره
undefinedتنفس سینه‌ای باعث میشه:undefinedهوا کمتر وارد بشهundefinedسریع نفس کم بیاریدundefinedتارهای صوتی زودتر خسته بشنundefinedو متأسفانه در بلندمدت باعث التهاب میشه
اینکه بخاطر توصیه نادرست، مدت طولانی تنفس سینه‌ای تمرین کردید، احتمالاً دلیل مشکلات فعلیه. ولی نگران نباشید، بدن شما با تمرین درست، دوباره به حالت طبیعی برمی‌گرده.
undefined 2. قلیون با عنبر نساحتی اگر «عنبر نسا» خاصیت ضدعفونی‌کننده داشته باشه، استفاده از قلیان (حتی طبی!) به ریه و تارهای صوتی آسیب می‌زنه چون:undefined حرارت بالا دمای مجاری تنفسی رو بالا می‌برهundefined رطوبت بیش از حد داخل لوله باعث التهاب میشهundefined کشیدن مداوم، فشار مضاعفی به ریه وارد می‌کنه
و چون شما التهاب ریه و کم‌نفسی دارید، کشیدن قلیان (حتی با عنبرنسا) فقط وضعیت رو بدتر می‌کنه، مخصوصاً برای یه مداح که باید صداش مثل طلا مراقبت بشه.
undefinedپیشنهاد من:undefined اگه دنبال بخور یا درمان طبیعی هستید، از بخور آویشن + اکالیپتوس + عنبرنسا در محیط بسته استفاده کنید (بدون کشیدن).undefined بخور با دهان بسته و از راه بینی انجام بشهundefined قلیان رو کلاً بذار کنار، چون فقط ظاهرش طبیه، ولی عملکردش خطرناکه
undefined 3. تأثیر فتق و پارگی نافبله، قطعاً فتق شکم یا پارگی ناف روی تنفس دیافراگمی و قدرت صدا تأثیر داره، چون:undefined عضلات شکم نقش مهمی در پشتیبانی از تنفس دارنundefined وقتی فشار به شکم بیاد، فتق باعث درد یا محدودیت حرکت میشه
اگه فشار شکم موقع نفس کشیدن یا خوندن زیاد میشه، بهتره توسط پزشک جراح عمومی معاینه بشید. گاهی نیاز به جراحی کوچیک داره تا مشکلی برای آواز و سلامت عمومی پیش نیاد.
undefinedجمع‌بندی پیشنهادی برای شما:undefined قلیان عنبرنسا رو کلاً کنار بذاریدundefined شروع به تمرین‌های ملایم تنفس دیافراگمی کنید undefined هر شب بخور آرام با گیاهان ضدالتهاب انجام بدیدundefined حتماً به پزشک برای بررسی ریه و وضعیت ناف مراجعه کنیدundefined در فصل‌هایی که زیاد در ماشین هستید (اسنپ)، حتماً ماسک فیلتر‌دار استفاده کنید و تهویه رو تنظیم کنید

صداتون، سرمایه‌ی شماست… پس با دقت ازش محافظت کنید.#مجمع_حضرت_یاس_کبود #آموزش_مداحی_رایگان undefined @yase135

۱۹:۵۵

undefinedگزارش صوتی جلساتundefined
undefinedمراسم هفتگی (اولین جلسه سال 1404)
undefined#تخریب_بقیع
undefined یکشنبه 17 فروردین 1404

undefined سخنرانی(شیخ محمود ریاضت) undefined مداحی (استاد دکتر محمد فراهانی)undefined مداحی ذاکرین اهل بیت (ع)__
undefinedundefined مداحی های  استاد حاج محمد فراهانی در کانال ایشان بارگزاری می شوند undefinedundefined #بله undefined#ایتا undefined#روبیکا undefined#تلگرام undefined° @farahani_info °


undefined کانال های #مجمع_حضرت_یاس_کبود در پیام رسان ها
undefined #کانال_حسینیه_یاس_کبود@Yase135_netundefined #بله https://ble.ir/yase135undefined #روبیکا https://rubika.ir/yase135undefined #ایتا[ https://eitaa.com/yase133 ]
undefined#تلگرام[ @YASE135 ]

۶:۲۴

1_18008449878.mp3

۰۸:۰۱-۷.۴۵ مگابایت
undefined بشنوید| نکته:
undefined استاد دکتر محمد فراهانیundefined مجمع یاس کبودundefined یکشنبه 1404/01/17undefined #تخریب_بقیعundefined #مجمع_حضرت_یاس_کبود undefined
@Yase135

۶:۳۴

1_18034387845.mp3

۱۶:۰۸-۱۴.۸۹ مگابایت
undefined بشنوید| اخبار مداحی:
undefined برادر حمید فراهانیundefined مجمع یاس کبودundefined یکشنبه 1404/01/17undefined #تخریب_بقیعundefined #مجمع_حضرت_یاس_کبود undefined
@Yase133

۶:۳۹

1_18020043042.mp3

۳۲:۳۵-۲۹.۹۴ مگابایت
undefined بشنوید| سخنرانی:
undefined شیخ محمود ریاضتundefined مجمع یاس کبودundefined یکشنبه 1404/01/17undefined #تخریب_بقیعundefined #مجمع_حضرت_یاس_کبود undefined
@Yase133

۶:۴۶

thumbnail
اطلاع رسانی #مراسم_شهادت_حضرت_عبدالعظیم_و_حضرت_حمزه_علیهما_السلام
سخنران استاد محترم: #حجت_الاسلام_دکتر_معصومی


آموزش اصول و مبانی مداحی : #دکتر_محمد_فراهانی



(شروع جلسه از ساعت ۱۸:۰۰)


undefined آدرس در گوگل : https://nshn.ir/rbve74exRp4m
undefined پخش زنده : https://yase135.ir/پخش-زنده

۶:۵۱

undefined #سوال undefinedسلام استاد...
وقت بخیر...
ببخشید یک مطلب مهم،،،
ما چون در دوران تقلید از حاج مجتبی رمضانی تقلید داشتیم ، چهره مان در در حین مداحی شده است مثل ایشون...
یعنی حالت گریه و حزن ما شده مثل ایشان در حین اجراها...
چه کنیم که حالت گریه و حزن خودمان را داشته باشیم و خودِ واقعی‌مان را به نمایش بگذاریم،تا مستمع حس نکند که ما شبیه کسی مداحی میکنیم؟!

و اینکه چگونه تیپ ظاهری مان را تغییر دهیم و مداحان چند نمونه تیپ ظاهری هیأتی دارند؟!
چون مثلاً آقای رمضانی ، شال مشکی به سر می‌بستند و می‌بندند و ما هم تا همین الان شال مشکی به سر می‌بندیم؛اگر امکان دارد در این زمینه ی تغییر تیپ ظاهری و چهره ، به ما کمک کرده و راهنمایی نمائید.با تشکر فراوان از شما استاد بزرگوار...#پاسخ را ببینید undefinedundefined

۱۹:۴۴

#پاسخ undefinedسلام و ارادتماشاءالله به دقت و احساس مسئولیتی که نسبت به اصالت خودتون در مداحی دارید. این خودش یکی از نشونه‌های رشد و بلوغ فکری و هنری شماست. خیلی‌ها تا سال‌ها در تقلید می‌مونن و حواسشون نیست که مستمع دنبال صدای خودِ خواننده‌ست، نه صدای یک کپی از یک بزرگوار دیگه.
بیایید موضوع رو دو بخش کنیم:
undefined undefined ۱. خروج از سایه‌ی تقلید و رسیدن به "خودِ واقعی":
اول از همه باید بدونید که تقلید، یک مرحله‌ی طبیعی از رشد هنریه. مثل کسی که نقاشی رو با کپی‌کردن از آثار استادان شروع می‌کنه، اما کم‌کم باید برسه به سبک خودش.
undefined راهکارها برای رسیدن به حزن و حالت چهره‌ی خاص خودتون:
undefined1. تمرین مداحی جلوی آینه: ببینید چهره‌تون چطور موقع خوندن تغییر می‌کنه. سعی نکنید ادای کسی رو دربیارید. فقط با خودتون خلوت کنید. غرق بشید در اون روضه یا مضمون. وقتی حس واقعی شما بیاد، چهره‌تون هم خودش میشه همونی که باید.
undefined2. مداحی با چشم بسته: گاهی چشم‌هاتون رو ببندید و بخونید. وقتی حواستون به حالات چهره نباشه، حالت طبیعی و ناخودآگاهتون میاد بالا.
undefined3. صدا ضبط کن، ولی ویدیو نگیر: برای یه مدت فیلم نگیر از خودت، فقط صدا ضبط کن. حس‌ها در صدا آشکارتر از قیافه است. وقتی حس در صدا بیاد، بعدش راحت‌تر منتقل میشه به صورت.
undefined4. مراقبه‌ی روضه‌ای: قبل از خوندن، چند دقیقه بشین روضه رو تو ذهن مرور کن. خودت رو در اون فضا تصور کن. این تمرین "حس‌آفرینی درونی" خیلی موثره.
undefined5. کم‌کم از سبک حاج مجتبی فاصله بگیر: سعی کن از ایشون، بیشتر "منطق اجرا" رو یاد بگیری نه "ظاهر اجرا". یعنی بفهمی چرا اون‌جور می‌خونه، نه اینکه مثل اون بخونی.
undefined ۲. درباره‌ی تیپ ظاهری هیأتی:
تیپ ظاهری، همون‌طور که گفتی، بخشی از برند شخصی هر مداحه. اما اگر خیلی شبیه کسی باشه، باعث میشه نتونی خودتو از سایه اون فرد جدا کنی.
undefined انواع تیپ‌های رایج هیأتی:
undefined1. تیپ سنتی: عبا عرقچین یا شال سفید/مشکی، گاهی انگشترهای عقیق یا فیروزه.
undefined2. تیپ امروزی-رسمی: کت‌شلوار تیره با پیراهن گاهی شال ساده مشکی روی دوش.
undefined3. تیپ مینیمال و ساده: لباس مشکی ساده، شلوار پارچه‌ای، بدون شال و تزئینات زیاد. فقط انگشتر و عطر.
undefined4. تیپ "بی‌تکلف": مثل بعضی مداح‌های نسل جدید (مثل حاج مهدی رسولی)، خیلی راحت، یه پیراهن مشکی ساده، یا حتی ، بدون شال.
undefined چطور تیپ شخصی خودتو بسازی؟
- اگر شال مشکی برات نماد نوکریه، نگهش دار ولی جای سر، به دوش ببند یا به شکلی دیگه ببند تا متفاوت بشه.- می‌تونی رنگ شال رو تغییر بدی؛ مثلاً سورمه‌ای، طوسی تیره، یا حتی سبز زیتونی.- اگر همیشه لباس رسمی پوشیدی، یه‌بار با لباس ساده بخون.- حواست به عطر، انگشتر، تسبیح و حتی مدل اصلاح صورت باشه. این‌ها جزئیاتی هستن که تیپ رو می‌سازن.

در کل، تا وقتی حُرمت مجلس رو نگه می‌داری و اصالت رو فدای ظواهر نمی‌کنی، آزادی که خودت باشی.
خلاصه‌ش: undefined حس خودت رو بشناس و بساز، نه فقط تقلید کن undefined ظاهر خودت رو بچین، نه کپی از مداح دیگه undefined روضه و معنا رو زندگی کن، چهره و سبک خودش در میاد
#مجمع_حضرت_یاس_کبود #آموزش_مداحی_رایگان undefined @yase135

۱۹:۴۴