۱۲ مرداد
۱۰:۴۶
۱۷:۳۷
۱۶ مرداد
به وقت نقد گفتمان علم و فناوری با چاشنی یولتاپ
🖌 نویسنده: سرکار خانم حقی،دانشجوی حقوق دانشگاه تبریز
♨️در این آشفته بازاری که چه به جهت جوسازی خارجی و چه وضعیت نامساعد داخلی ایجاد شده و نسل جوان با انگیزهای کشور را به سردرگمی انداخته،رویداد یول تاپ شاید یک کورسوی امیدی برای دانشجویانی باشد که از نقش موثر خود در بهبود اوضاع جامعه قطعنظر کرده و چشم آرزویشان به خارج از این مرزهاست.
در نگاه نخست به عناوین برنامه سه واژه فرد، پیشرفت و توسعه در ذهن تداعی میشود. این کلمات با اینکه در معنای عام خود ناظر به تجمیع ایده و عمل در راستای رشد و حرکت رو به جلوی فردی و اجتماعی هست، اما زمینههای فکری و فلسفی دارد که در بسیاری موارد ماهیتی صرفاً کارکردی و تهی از اخلاق به متعلق خود میدهد.
این قالب فکری عمدتاً نتیجه تحولات ۴۰۰ سال اخیر در غرب است.
نسبت این موضوع با یولتاپ آنجا آشکار میشود که چنین رویدادی بهترین بستر برای باز تعریف دوباره این مفاهیم و اصلاح آن در ناخودآگاه ذهن دانشجو است.
در واقع این نکته باید مورد تاکید قرار بگیرد که با نادیده گرفتن جایگاه اخلاق و تاکید بر علم کارکردی در طول چند قرن، هیمنه تکنولوژیک و فکری غرب متزلزل میشود و ما در این مورد بایستی آگاهانه عمل کنیم و اولین قدم میتواند بازتعریف درست مفاهیم پیشرفت و توسعه باشد.
به نظر میرسد سرفصلی با عنوان اخلاق فناوری و توسعه میتوانست نقطه عطفی در رویداد یولتاپ باشد تا دانشجو مسیر حرکت خود را با خوداگاهی بیشتری ترسیم کند.
🌐 یولتاپ را در شبکههای اجتماعی زیر دنبال کنید.👇
بله | تلگرام | اینستاگرام | سایت
🖌 نویسنده: سرکار خانم حقی،دانشجوی حقوق دانشگاه تبریز
♨️در این آشفته بازاری که چه به جهت جوسازی خارجی و چه وضعیت نامساعد داخلی ایجاد شده و نسل جوان با انگیزهای کشور را به سردرگمی انداخته،رویداد یول تاپ شاید یک کورسوی امیدی برای دانشجویانی باشد که از نقش موثر خود در بهبود اوضاع جامعه قطعنظر کرده و چشم آرزویشان به خارج از این مرزهاست.
در نگاه نخست به عناوین برنامه سه واژه فرد، پیشرفت و توسعه در ذهن تداعی میشود. این کلمات با اینکه در معنای عام خود ناظر به تجمیع ایده و عمل در راستای رشد و حرکت رو به جلوی فردی و اجتماعی هست، اما زمینههای فکری و فلسفی دارد که در بسیاری موارد ماهیتی صرفاً کارکردی و تهی از اخلاق به متعلق خود میدهد.
این قالب فکری عمدتاً نتیجه تحولات ۴۰۰ سال اخیر در غرب است.
نسبت این موضوع با یولتاپ آنجا آشکار میشود که چنین رویدادی بهترین بستر برای باز تعریف دوباره این مفاهیم و اصلاح آن در ناخودآگاه ذهن دانشجو است.
در واقع این نکته باید مورد تاکید قرار بگیرد که با نادیده گرفتن جایگاه اخلاق و تاکید بر علم کارکردی در طول چند قرن، هیمنه تکنولوژیک و فکری غرب متزلزل میشود و ما در این مورد بایستی آگاهانه عمل کنیم و اولین قدم میتواند بازتعریف درست مفاهیم پیشرفت و توسعه باشد.
به نظر میرسد سرفصلی با عنوان اخلاق فناوری و توسعه میتوانست نقطه عطفی در رویداد یولتاپ باشد تا دانشجو مسیر حرکت خود را با خوداگاهی بیشتری ترسیم کند.
🌐 یولتاپ را در شبکههای اجتماعی زیر دنبال کنید.👇
بله | تلگرام | اینستاگرام | سایت
۱۶:۴۲
۱۸ مرداد
به وقت نقد گفتمان علم و فناوری با چاشنی یولتاپ(۲)
🖌نویسنده:خانم فلاحی مطلق،دانشجوی جامعه شناسی دانشگاه تبریز
♨️با توجه به روند آموزشی دانشجویان در کشور و عدم توانمندسازی عمده آنان برای ورود مستقیم به بازار کار از طریق مهارتی که در رشته خود میآموزند، رویدادهایی همچون رویداد یولتاپ که هدف انگیزه دهی و توانمندسازی دانشجویان برای استفاده از آنچه که آموختهاند و ترکیب آن با خلاقیتها و استعدادها در جهت ایجاد کسب و کاری را دنبال میکنند (که از طرفی به پیشرفت کشور در حوزههای مختلف کمک کرده و از طرفی سبب ایجاد انگیزه و تلاش در نیروی جوان دانشجو میشود)، میتواند بسیار مفید واقع شود.
اما مسئله اصلی اینجاست که رویداد یولتاپ تا چه اندازه توانسته این هدف مهم را محقق سازد و تا چه اندازه از آن دور شده است.از مواردی که جای خالی آن در رویداد یولتاپ دیده میشود، پرداختن به بحث نقد نظریه افول علم در ایران است.
شاهدیم که امروزه نظریه پردازانی بر این ادعا اصرار میورزند که ایران هیچگاه نخواهد توانست در زمینههای علمی به پیشرفتهای جهانی برسد و اگر فردی خواستار موفقیت در علمی خاص است، باید راه مهاجرت را در پیش بگیرد. برای حل این مسئله در ذهن جوان دانشجو تنها بیان مزایا و معایب مهاجرت کافی نیست. اگر حقیقتاً باور و ایده اصلی یولتاپ بر این است که علم امکان پیشرفت در ایران را نیز دارد، باید به مبانی نظری آن نیز پرداخته و این قضیه را برای دانشجویان به خوبی تبیین کند که پیشرفت و توسعه امری جغرافیایی نیست متعلق به جغرافیایی خاص باشد و اگر مردمانی توانستهاند به توسعه و پیشرفت دست یابند، تنها و تنها تلاش و پشتکارشان یاری کنندهی آنها بوده است.
از دیگر کمبودهای این رویداد میتوان به عدم پرداختن به کار گروهی اشاره کرد. امروزه دیگر ما با فردی که خودش تمامی فرآیند یک کار و ایده را بر عهده بگیرد، روبرو نیستیم.
افراد هر چقدر هم که توانمند باشند برای حداکثرسازی ایدهها و توانمندیهای خود، ناگزیر از شکل دادن گروهی برای تقسیم کار هستند. اولین و مهمترین عامل در شکل گیری چنین گروههایی، نحوهٔ تعامل و ارتباط میان افراد بخشهای مختلف یک مجموعه است.
اگر افراد، فاقد توانمندی لازم برای همکاری و تعامل با یکدیگر باشند، توانمندی تخصصی آنها کاری از پیش نخواهد برد.
انتظار میرود رویدادهایی این چنین که با هدف گسترش فضای کسب و کار، راهکارهایی را پیش روی نخبگان و اندیشه ورزان قرار میدهند، از ضرورت پرداختن به این امر مهم غافل نشوند.
همچنین به نظر میرسد استفاده از اساتیدی که از نبوغ و استعدادی منحصر به فرد برخوردارند، نه تنها الگوی مناسبی نباشد، بلکه دانشجویان را به این باور برساند که به علت فقدان آن نبوغ درونی نمیتوانند به موفقیت دست پیدا کنند. جای امیدواری است که این امر در ادامهی دوره، با حضور اساتید حوزهی استعدادیابی جبران شده و دانشجو به این درک و باور میرسد که گوهری گرانبها در وجود هر انسانی قرار دارد. گوهری که همچون اثر انگشت انسان منحصر به فرد بوده و با کشف آن میتواند به بلندترین قلههای موفقیت صعود کند.
🌐 یولتاپ را در شبکههای اجتماعی زیر دنبال کنید.👇بله | تلگرام | اینستاگرام | سایت
🖌نویسنده:خانم فلاحی مطلق،دانشجوی جامعه شناسی دانشگاه تبریز
♨️با توجه به روند آموزشی دانشجویان در کشور و عدم توانمندسازی عمده آنان برای ورود مستقیم به بازار کار از طریق مهارتی که در رشته خود میآموزند، رویدادهایی همچون رویداد یولتاپ که هدف انگیزه دهی و توانمندسازی دانشجویان برای استفاده از آنچه که آموختهاند و ترکیب آن با خلاقیتها و استعدادها در جهت ایجاد کسب و کاری را دنبال میکنند (که از طرفی به پیشرفت کشور در حوزههای مختلف کمک کرده و از طرفی سبب ایجاد انگیزه و تلاش در نیروی جوان دانشجو میشود)، میتواند بسیار مفید واقع شود.
اما مسئله اصلی اینجاست که رویداد یولتاپ تا چه اندازه توانسته این هدف مهم را محقق سازد و تا چه اندازه از آن دور شده است.از مواردی که جای خالی آن در رویداد یولتاپ دیده میشود، پرداختن به بحث نقد نظریه افول علم در ایران است.
شاهدیم که امروزه نظریه پردازانی بر این ادعا اصرار میورزند که ایران هیچگاه نخواهد توانست در زمینههای علمی به پیشرفتهای جهانی برسد و اگر فردی خواستار موفقیت در علمی خاص است، باید راه مهاجرت را در پیش بگیرد. برای حل این مسئله در ذهن جوان دانشجو تنها بیان مزایا و معایب مهاجرت کافی نیست. اگر حقیقتاً باور و ایده اصلی یولتاپ بر این است که علم امکان پیشرفت در ایران را نیز دارد، باید به مبانی نظری آن نیز پرداخته و این قضیه را برای دانشجویان به خوبی تبیین کند که پیشرفت و توسعه امری جغرافیایی نیست متعلق به جغرافیایی خاص باشد و اگر مردمانی توانستهاند به توسعه و پیشرفت دست یابند، تنها و تنها تلاش و پشتکارشان یاری کنندهی آنها بوده است.
از دیگر کمبودهای این رویداد میتوان به عدم پرداختن به کار گروهی اشاره کرد. امروزه دیگر ما با فردی که خودش تمامی فرآیند یک کار و ایده را بر عهده بگیرد، روبرو نیستیم.
افراد هر چقدر هم که توانمند باشند برای حداکثرسازی ایدهها و توانمندیهای خود، ناگزیر از شکل دادن گروهی برای تقسیم کار هستند. اولین و مهمترین عامل در شکل گیری چنین گروههایی، نحوهٔ تعامل و ارتباط میان افراد بخشهای مختلف یک مجموعه است.
اگر افراد، فاقد توانمندی لازم برای همکاری و تعامل با یکدیگر باشند، توانمندی تخصصی آنها کاری از پیش نخواهد برد.
انتظار میرود رویدادهایی این چنین که با هدف گسترش فضای کسب و کار، راهکارهایی را پیش روی نخبگان و اندیشه ورزان قرار میدهند، از ضرورت پرداختن به این امر مهم غافل نشوند.
همچنین به نظر میرسد استفاده از اساتیدی که از نبوغ و استعدادی منحصر به فرد برخوردارند، نه تنها الگوی مناسبی نباشد، بلکه دانشجویان را به این باور برساند که به علت فقدان آن نبوغ درونی نمیتوانند به موفقیت دست پیدا کنند. جای امیدواری است که این امر در ادامهی دوره، با حضور اساتید حوزهی استعدادیابی جبران شده و دانشجو به این درک و باور میرسد که گوهری گرانبها در وجود هر انسانی قرار دارد. گوهری که همچون اثر انگشت انسان منحصر به فرد بوده و با کشف آن میتواند به بلندترین قلههای موفقیت صعود کند.
🌐 یولتاپ را در شبکههای اجتماعی زیر دنبال کنید.👇بله | تلگرام | اینستاگرام | سایت
۲۰:۲۳
۱۹ مرداد
۶:۱۵
یول تاپ(راهتو پیدا کن)
🏞️ 🔰بازدید شرکت های آکپا و آلاکس 📍این دو شرکت واقع در شهرک سرمایه گذاری خارجی می باشند. شنبه۲۰مرداد ماه ساعت۸صبح📌 ☑️ ظرفیت محدود می باشد ۲۴ ساعت مهلت ثبت نام اختصاصی برای یولتاپی ۲ خواهد بود. ☑️حداقل شرکت در۳ بازدید شرط لازم برای دریافت گواهی میباشد. لینک ثبت نام👇🏻 https://evnd.co/6PowV #یول_تاپ۲ 🌐 یولتاپ را در شبکههای اجتماعی زیر دنبال کنید.👇 بله | تلگرام | اینستاگرام | سایت
❗️راس ساعت ده صبح ثبت نام شروع خواهد شد❗️
۶:۱۶
۶:۴۵
۲۰ مرداد
بازارسال شده از بنیاد نخبگان استان آذربایجان شرقی
۱۷:۵۹
۲۲ مرداد
۹:۴۴
۳۱ مرداد
بازارسال شده از بنیاد نخبگان استان آذربایجان شرقی
۸:۴۶
بازارسال شده از بنیاد نخبگان استان آذربایجان شرقی
۸:۴۶
بازارسال شده از بنیاد نخبگان استان آذربایجان شرقی
۸:۴۶
بازارسال شده از بنیاد نخبگان استان آذربایجان شرقی
۸:۴۶
بازارسال شده از بنیاد نخبگان استان آذربایجان شرقی
۸:۴۶
۴ شهریور
۷:۱۳
۱۴ شهریور
۱۸:۵۱
۱۶ شهریور
۱۲:۱۹
۱۹ شهریور
یول تاپ(راهتو پیدا کن)
🏞️ "یول تاک"🪑 روایت پیشرفت ---پای صحبت تجربهها--- 🔴این قسمت: 💠روایت زندگی قهرمان پارالمپیک💠 🎤 گفت و گوی صمیمی با محمد صادقی مهریار (قهرمان پارالمپیک) 🗓زمان: یکشنبه ۱۸ شهریور ⏰ساعت: ۱۷ عصر 📍مکان: چهارراه شریعتی مجتمع سینمایی۲۹ بهمن تبریز 🌐 یولتاپ را در شبکههای اجتماعی زیر دنبال کنید.👇 بله | تلگرام | اینستاگرام | سایت
۱۸:۱۳
یول تاپ(راهتو پیدا کن)
🏞️ "یول تاک"🪑 روایت پیشرفت ---پای صحبت تجربهها--- 🔴این قسمت: 💠روایت زندگی قهرمان پارالمپیک💠 🎤 گفت و گوی صمیمی با محمد صادقی مهریار (قهرمان پارالمپیک) 🗓زمان: یکشنبه ۱۸ شهریور ⏰ساعت: ۱۷ عصر 📍مکان: چهارراه شریعتی مجتمع سینمایی۲۹ بهمن تبریز 🌐 یولتاپ را در شبکههای اجتماعی زیر دنبال کنید.👇 بله | تلگرام | اینستاگرام | سایت
۱۸:۱۳
۲۰:۱۱