تفسیر:
در آیات گذشته، سخن از مجازات دردناک دوزخیان بود، و در تعقیب آن، آیات مورد بحث گوشه اى از گفتگوى پروردگار را با آنها بازگو مى کند.نخست خداوند آنها را با این سخن عتاب آمیز، مخاطب ساخته مى گوید: آیا آیات من بر شما خوانده نمى شد و آن را تکذیب مى کردید؟ (أَ لَمْ تَکُنْ آیاتِی تُتْلى عَلَیْکُمْ فَکُنْتُمْ بِها تُکَذِّبُونَ).آیا به اندازه کافى آیات و دلائل روشن به وسیله پیامبرانم براى شما نفرستادم؟ آیا با شما اتمام حجت نکردم، اما شما پیوسته راه انکار و تکذیب را پیش مى گرفتید؟!.مخصوصاً با توجه به جمله تُتْلى و تُکَذِّبُونَ که هر دو فعل مضارع است و دلیل بر استمرار، روشن مى شود، تلاوت آیات الهى بر آنها تداوم داشته همان گونه که تکذیب آنها در برابر این آیات!
(تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۰۵ سوره مبارکه مؤمنون)
در آیات گذشته، سخن از مجازات دردناک دوزخیان بود، و در تعقیب آن، آیات مورد بحث گوشه اى از گفتگوى پروردگار را با آنها بازگو مى کند.نخست خداوند آنها را با این سخن عتاب آمیز، مخاطب ساخته مى گوید: آیا آیات من بر شما خوانده نمى شد و آن را تکذیب مى کردید؟ (أَ لَمْ تَکُنْ آیاتِی تُتْلى عَلَیْکُمْ فَکُنْتُمْ بِها تُکَذِّبُونَ).آیا به اندازه کافى آیات و دلائل روشن به وسیله پیامبرانم براى شما نفرستادم؟ آیا با شما اتمام حجت نکردم، اما شما پیوسته راه انکار و تکذیب را پیش مى گرفتید؟!.مخصوصاً با توجه به جمله تُتْلى و تُکَذِّبُونَ که هر دو فعل مضارع است و دلیل بر استمرار، روشن مى شود، تلاوت آیات الهى بر آنها تداوم داشته همان گونه که تکذیب آنها در برابر این آیات!
(تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۰۵ سوره مبارکه مؤمنون)
۶:۰۱
۲:۲۹
۲:۴۱
۲:۴۱
بازارسال شده از هر صبح یک آیه
هر صبح یک آیه:
اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
«قَالُوا رَبَّنَا غَلَبَتْ عَلَيْنَا شِقْوَتُنَا وَكُنَّا قَوْمًا ضَالِّينَ»
میگویند: «پروردگارا! بدبختی ما بر ما چیره شد، و ما قوم گمراهی بودیم!
(سوره مبارکه مؤمنون، آیه ۱۰۶)
#هر_صبح_یک_آیه @ayehsobh
اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
«قَالُوا رَبَّنَا غَلَبَتْ عَلَيْنَا شِقْوَتُنَا وَكُنَّا قَوْمًا ضَالِّينَ»
میگویند: «پروردگارا! بدبختی ما بر ما چیره شد، و ما قوم گمراهی بودیم!
(سوره مبارکه مؤمنون، آیه ۱۰۶)
#هر_صبح_یک_آیه @ayehsobh
۱۹:۳۴
بازارسال شده از هر صبح یک آیه
تفسیر:
آنها در پاسخ این سؤال اعتراف مى کنند مى گویند: آرى چنین است اى پروردگار ما! ولى شقاوت و بدبختى ما، بر ما چیره شد، و ما قوم گمراهى بودیم (قالُوا رَبَّنا غَلَبَتْ عَلَیْنا شِقْوَتُنا وَ کُنّا قَوْماً ضالِّینَ). شقوة و شقاوة ضد سعادت است، و به معنى فراهم بودن اسباب گرفتارى، مجازات و بلا است، و به تعبیر دیگر، شرّ و آفتى است که دامان انسان را مى گیرد، در حالى که سعادت، به معنى فراهم بودن اسباب نعمت و نیکى است، و در هر حال هر دو (شقاوت و سعادت) چیزى جز نتیجه اعمال، گفتار و نیات ما نمى باشد. و اعتقاد به این که سعادت و شقاوت یک امر ذاتى است که همراه انسان متولد مى شود، پندارى بیش نیست که بر خلاف دعوت همه انبیاء و تلاش هاى همه راهنمایان و معلمان بشر است، پندارى است که براى فرار از زیر بار مسئولیت ها و توجیه اعمال خلاف و تبهکارى ها درست شده، یا براى تفسیر موارد ناآگاهى ها.بر این اساس، گنهکاران دوزخى صریحاً اعتراف مى کنند که از ناحیه خداوند اتمام حجت شد، اما ما به دست خودمان وسائل بدبختیمان را فراهم ساختیم و معترفیم که قوم گمراهى بودیم.
(تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۰۶ سوره مبارکه مؤمنون)
آنها در پاسخ این سؤال اعتراف مى کنند مى گویند: آرى چنین است اى پروردگار ما! ولى شقاوت و بدبختى ما، بر ما چیره شد، و ما قوم گمراهى بودیم (قالُوا رَبَّنا غَلَبَتْ عَلَیْنا شِقْوَتُنا وَ کُنّا قَوْماً ضالِّینَ). شقوة و شقاوة ضد سعادت است، و به معنى فراهم بودن اسباب گرفتارى، مجازات و بلا است، و به تعبیر دیگر، شرّ و آفتى است که دامان انسان را مى گیرد، در حالى که سعادت، به معنى فراهم بودن اسباب نعمت و نیکى است، و در هر حال هر دو (شقاوت و سعادت) چیزى جز نتیجه اعمال، گفتار و نیات ما نمى باشد. و اعتقاد به این که سعادت و شقاوت یک امر ذاتى است که همراه انسان متولد مى شود، پندارى بیش نیست که بر خلاف دعوت همه انبیاء و تلاش هاى همه راهنمایان و معلمان بشر است، پندارى است که براى فرار از زیر بار مسئولیت ها و توجیه اعمال خلاف و تبهکارى ها درست شده، یا براى تفسیر موارد ناآگاهى ها.بر این اساس، گنهکاران دوزخى صریحاً اعتراف مى کنند که از ناحیه خداوند اتمام حجت شد، اما ما به دست خودمان وسائل بدبختیمان را فراهم ساختیم و معترفیم که قوم گمراهى بودیم.
(تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۰۶ سوره مبارکه مؤمنون)
۱۹:۳۴
۲:۲۹
بازارسال شده از هر صبح یک آیه
هر صبح یک آیه:
اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
«رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْهَا فَإِنْ عُدْنَا فَإِنَّا ظَالِمُونَ»
پروردگارا! ما را از این (دوزخ) بیرون آر، اگر بار دیگر تکرار کردیم قطعاً ستمگریم (و مستحق عذاب)!»
(سوره مبارکه مؤمنون، آیه ۱۰۷)
#هر_صبح_یک_آیه @ayehsobh
اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
«رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْهَا فَإِنْ عُدْنَا فَإِنَّا ظَالِمُونَ»
پروردگارا! ما را از این (دوزخ) بیرون آر، اگر بار دیگر تکرار کردیم قطعاً ستمگریم (و مستحق عذاب)!»
(سوره مبارکه مؤمنون، آیه ۱۰۷)
#هر_صبح_یک_آیه @ayehsobh
۶:۲۵
بازارسال شده از هر صبح یک آیه
تفسیر:
شاید با این اعترافات مى خواهند جلب رحمت پروردگار کنند، لذا بلافاصله اضافه مى کنند: پروردگارا! ما را از این آتش بیرون ببر! و به دنیا باز گردان تا عمل صالح انجام دهیم (رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْها). هر گاه بار دیگر برنامه هاى سابق را تکرار کردیم ما قطعاً ستمگریم و شایسته عفو تو نخواهیم بود (فَإِنْ عُدْنا فَإِنّا ظالِمُونَ).آنها این سخن را در حالى مى گویند که گوئى از این واقعیت بى خبرند، که سراى آخرت دار جزا است نه عمل، و باز گشت به دنیا امکان پذیر نیست..
(تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۰۷ سوره مبارکه مؤمنون)
شاید با این اعترافات مى خواهند جلب رحمت پروردگار کنند، لذا بلافاصله اضافه مى کنند: پروردگارا! ما را از این آتش بیرون ببر! و به دنیا باز گردان تا عمل صالح انجام دهیم (رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْها). هر گاه بار دیگر برنامه هاى سابق را تکرار کردیم ما قطعاً ستمگریم و شایسته عفو تو نخواهیم بود (فَإِنْ عُدْنا فَإِنّا ظالِمُونَ).آنها این سخن را در حالى مى گویند که گوئى از این واقعیت بى خبرند، که سراى آخرت دار جزا است نه عمل، و باز گشت به دنیا امکان پذیر نیست..
(تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۰۷ سوره مبارکه مؤمنون)
۶:۲۵
۶:۲۷
خادمین علی بن موسی الرضا-اعزام زائر اولی ها به مشهد مقدس شماره کارت کانال ۶۰۳۷۹۹۸۲۲۳۷۵۴۳۰۹ محمد علی موسوی IR880170000000228173471004ارسال رسید واریزی و ارتباط با ادمین@zaer_avalihaa
۱۸:۴۶
سلام خدمت دوستانی امام رضایی عزیز اول ماهه از کار خیر جا نمونی به لطف اقا امام رضا این ماه انشالاه زایر بیشتری راه حرم سلطان بشنبسم الله@zaer_avalihaa
۲:۳۲
۲:۳۷
۲:۳۷
۲:۳۷
۴:۵۶
۴:۵۶
۵:۰۰
۵:۰۸
۵:۵۵