۲ آذر ۱۴۰۱
یادداشتهای تربیتی یک دانشجو
《سلام وقت به خیر نیمه شب گذشته در یکی از محلات اصفهان، اغتشاشگران به یکی از نوجوانان بسیجی حمله کرده و تیراندازی کردن. بنده خدا انگشت دستش مورد اصابت قرار گرفت. نتیجه عمل مشخص نیست و اگه جواب نده ممکنه خدای نکرده مجبور بشن قطع عضو کنند. ختم آیت الکرسی به اسمشون برداشتیم(فقط آیه اول) ممنون میشم همراهی کنید خیلی التماس دعا》 ایشان دوست خانوادگیمون هستن..... بنده خدا مادرش این چند ماه چه کشید....هم اضطراب هم زخم زبان....چه شبهای شلوغی که تا نیمه شب همگی نگران او بودیم.... دیشب ما هم صدای تیراندازی را میشنیدیم... نمیدانستیم یکی از همین تیرها خورده به نوجوان علمدار هیئتمان.... شعار نویسی که مسلح باشد آیا از مردم است؟؟؟
یا مؤمِن یا مُهَیمِن
دیروز فارغ از شلوغیهای راهزنان شبانه امنیت، به همراه پسرم راهی مدرسه شدیم. با این که خیلی دور نبود به خاطر کالاسکه مجبور شدم راه دورتر ولی هموارتری را انتخاب کنم.
از خیابان که رد میشدم احساس میکردم رانندهها نگاهم میکنند و یک عده ناسزا میگویند. ماشینها که راه نمیدادن احساس میکردم چون چادری هستم تعمدا قصد آزار دارند. در کوچه نگران بودم هر لحظه اتفاق بدی بیفتد. همیشه در دعواهای خیابانی برای آرام کردن طرفین دعوا میگفتند اینجا زن و بچه هست..اما از وقتی رفتارهای عده قلیلی ایرانی داعش مسلک را دیدهام از اینکه به فرزند نوپایم حمله کنند در هراسم....
تا شب به افکار مسخرهام و اضطرابهای بی دلیلش فکر میکردم. حقیقت این بود که خیلی وقت است مردم احترام منِ زن را نگه نمیدارند، خیلی وقت است در خیابانها به همدیگر راه نمیدهند، چادری و بی حجاب ندارد کلا عابر پیاده حق ندارد. خیلی وقت است مردم با دیدن بچه و کالاسکه سرعتشان را بیشتر میکنند که مبادا ثانیهای ترمز کنند...
هیچ یک از افکارم و احساساتم به مادر بودن و به چادری بودنم ربطی نداشت! به واقع من تحت تاثیر رسانهها خودم را در میان اغتشاشات مجازی رها شده میدیدم.
آن روز پر التهاب و اغتشاش شبانهاش گذشت....دشمن میخواست منِ چادری که همیشه از زبان برنده و نگاه آلوده مصون بودم دیگر احساس امنیت نکنم.فقط احساسش و نه لزوما در واقعیت....
این روزها تمام میشودخیلی زودولی درِگوشی بگویم...این روزها هوای منِ چادری را بیشتر داشته باشید. من با انتخابم در حال مبارزهام...هر لحظه و هر جا... در خیابان بیشتر هوای مرا داشته باشید...خواهری که در کوچه و خیابان مرا میبینی حتی با لبخندی اضطراب بی جایم را برطرف کن
ن. امامی
پینوشت: مؤمن = امنیت بخش مُهَیمِن= شاهد و نگهبان
https://ble.ir/zistan_ba_tarbiat
۱۹:۰۵
۳ آذر ۱۴۰۱
۵:۳۴
۱۶:۴۸
۱۶:۵۴
یادداشتهای تربیتی یک دانشجو
شش نمونه از آموزش دروس با رویکرد تمام ساحتی نگاهی به درس پیام های آسمانی با رویکرد تربیت تمام ساحتی https://www.aparat.com/v/A0BIg کاربرد ریاضیات در زندگی پایه سوم ابتدایی https://www.aparat.com/v/1QRVe آموزش ریاضی پایه دوم ابتدایی بر اساس سند تحول بنیادین https://www.aparat.com/v/xhW8B آموزش درس علوم پایه چهارم ابتدایی بر اساس سند تحول https://www.aparat.com/v/DWrQs مطالعات پایه ششم ابتدایی درس طلای سیاه با رویکرد تدریس تمام ساحتی https://www.aparat.com/v/0HOLc آموزش درس زیست شناسی 3 بر اساس سند تحول https://www.aparat.com/v/9la3v #مجموعه_دانشمحور_صریر #دوره_تنوع_محیطهای_تربیتی #برنامهریزی_ساحت_محور #سند_تحول_بنیادین #ساحت_اعتقادی #ساحت_سیاسی #ساحت_علمی #ساحت_هنری #ساحت_اقتصادی #ساحت_زیستی #فایل_درسی #فیلم ما صدای دانش را به شما میرسانیم https://ble.ir/zistan_ba_tarbiat
یعنی یک پیامی براتون گذاشتم عالی عالی!!!کمتر جایی این چنین فایل گزینش شدهای پیدا میکنید.
کاربردی برای مربیان عزیزاولیا هم حتما حتما ببینند
در دوره بالا هم به این موارد و کلی مباحث جذاب دیگه میپردازیم.
کاربردی برای مربیان عزیزاولیا هم حتما حتما ببینند
در دوره بالا هم به این موارد و کلی مباحث جذاب دیگه میپردازیم.
۱۷:۰۱
۴ آذر ۱۴۰۱
️️️️️
ماشاءالله به بچههای با غیرت ایرانی
وسط بازی تحت تاثیر انیمیشن سلام فرمانده بودیم....مدام میگفتیم حاج قاسم مدیریت کن
امشب بعد از سه ماه همه مردم به شادی به خیابانها میان🥰🥰🥰
《مَنْ كَانَ يُرِيدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِيعًا》
https://ble.ir/zistan_ba_tarbiat
ماشاءالله به بچههای با غیرت ایرانی
وسط بازی تحت تاثیر انیمیشن سلام فرمانده بودیم....مدام میگفتیم حاج قاسم مدیریت کن
امشب بعد از سه ماه همه مردم به شادی به خیابانها میان🥰🥰🥰
《مَنْ كَانَ يُرِيدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِيعًا》
https://ble.ir/zistan_ba_tarbiat
۱۲:۱۷
۱۲:۳۹
۷ آذر ۱۴۰۱
۱۶:۲۵
یادداشتهای تربیتی یک دانشجو
روزی که تصمیم گرفتم کتابخانهام را به سالن منتقل کنم تردید داشتم...مامانها میگفتند سخت است، کتابهایتان پاره میشود، دردسرش زیاد است... اما هدف من تربیت بود و کتابها ابزار...همه چیز راه حل دارد مثلا اگر جلد کتابی پاره شود چارهاش چسب است...انس گرفتن فرزند نوپایم با کتاب و متوجه شدن اهمیت آن در خانه ارزش بیشتری دارد. مصمم شدم و سختیهای بعدش را پذیرفتیم. این یکی از صحنههای هر روزم و فعالیت روزانهام است همین که کلمه کتاب را زودتر از خیلی لغات دیگر یاد گرفت و کاراییاش را میداند برایم عالی است...شاید آنقدر که با کتابها بازی میکند با اسباببازیهایش سرگرم نمیشود... و این تازه گام اول است و راه بسیار نفیسه السادات امامی #ایده_کتابخوانی #معرفی_کتاب #مجموعه_دانشمحور_صریر ما صدای دانش را به شما میرسانیم https://eitaa.com/joinchat/3205300408Ce98fe4f257
جالبه که کوچولوی ما به گوشی هم میگه کتاب
از پیامدهای منفی مامان شاغل در خانه
پ.ن: شما این طور نباشید
#خاطرات_یک_مامانِ_مدیر
https://ble.ir/zistan_ba_tarbiat
از پیامدهای منفی مامان شاغل در خانه
پ.ن: شما این طور نباشید
#خاطرات_یک_مامانِ_مدیر
https://ble.ir/zistan_ba_tarbiat
۱۶:۲۸
۹ آذر ۱۴۰۱
۱۷:۴۸
۱۴ آذر ۱۴۰۱
۸:۱۴
۸:۱۴
۸:۱۴
یادداشتهای تربیتی یک دانشجو
تصویر
یکی از داستانهای جذاب کتاب
۸:۱۶
سلام و عرض ادباین طرح ویژه مساجد، مدارس و مراکز فرهنگی است
اما درخواست خرید تک جلد زیاد بوده. متاسفانه فروش تک جلد نداریم.
ولی یک پیشنهاد براتون داریم، شما هم میتوانید برای #حجاب #نذر_فرهنگی کنید و به چند نفر در مسجد محلهتان یا دوستانتان کتاب را معرفی کرده و درخواست فروش جمعی دهید
برای #ترویج_حجاب قدمی ساده برداریم
اما درخواست خرید تک جلد زیاد بوده. متاسفانه فروش تک جلد نداریم.
ولی یک پیشنهاد براتون داریم، شما هم میتوانید برای #حجاب #نذر_فرهنگی کنید و به چند نفر در مسجد محلهتان یا دوستانتان کتاب را معرفی کرده و درخواست فروش جمعی دهید
برای #ترویج_حجاب قدمی ساده برداریم
۸:۱۸
۶ بهمن ۱۴۰۱
سلاموقت به خیرطاعات و عباداتتان قبول حق
برای بسته فرهنگی اعتکاف دانشآموزی و بزرگسال در یکی از شهرکهای کم بر خوردار از حمایتهای فرهنگی قصد تهیه کتاب مناسب و هدفمند داریم.
اگر خیرین بزرگوار مایل به مشارکت در این نذر فرهنگی هستند برای دریافت شماره کارت و اطلاعات بیشتر به این آی دی پیام دهید
@ne_sadat
برای بسته فرهنگی اعتکاف دانشآموزی و بزرگسال در یکی از شهرکهای کم بر خوردار از حمایتهای فرهنگی قصد تهیه کتاب مناسب و هدفمند داریم.
اگر خیرین بزرگوار مایل به مشارکت در این نذر فرهنگی هستند برای دریافت شماره کارت و اطلاعات بیشتر به این آی دی پیام دهید
@ne_sadat
۵:۰۰
۷ بهمن ۱۴۰۱
یادداشتهای تربیتی یک دانشجو
سلام وقت به خیر طاعات و عباداتتان قبول حق برای بسته فرهنگی اعتکاف دانشآموزی و بزرگسال در یکی از شهرکهای کم بر خوردار از حمایتهای فرهنگی قصد تهیه کتاب مناسب و هدفمند داریم. اگر خیرین بزرگوار مایل به مشارکت در این نذر فرهنگی هستند برای دریافت شماره کارت و اطلاعات بیشتر به این آی دی پیام دهید @ne_sadat
هیچ کس از کانال پیام نداده تا حالالطفا نیت کنید نذر فرهنگی را دریابید
۱۵:۱۹
۱۲ بهمن ۱۴۰۱
#یادداشتهای_تربیتی#اعتکاف
برای برگزار کنندگان
اعتکاف فرصت خودشناسی و چشیدن رابطه خالص عبد و معبوده.
هیچ مسالهای در اعتکاف از هویتبخشی ، خودشناسی و خداشناسی مهمتر نیست.
توجه داشته باشید مخاطب را بمباران اطلاعاتی نکنید. چند کلید مهم بصیریتی در اختیارش گذاشته و از مباحث دیگر ولو مهم عبور کنید.
این نسل،نسل غرق شده در انواع داده است. اجازه بدید سه روز مغزشان نفس بکشه. خدا را بشناسه و مزه گفتگو و انس با خالقش را بچشه.
با مخاطب دوست بشید و سعی کنید بسیاری از مفاهیم تربیتی را به ارتباطات بعدی با او اختصاص بدید.
حفظ خلوت نوجوان معتکف و پرهیز از محرکهای مادی( مثل پرهیز از تعریف جایزه برای شرکت در برنامهها) خیلی مهمه.
تمرکز را بر خداشناسی و خودشناسی و آزادی خیال از قید و بند دنیا بذارید.
از زیباییشناسی بصری و فلسفه هنر نهایت استفاده را ببرید. کاشیکاری مساجد پر از نکات خداشناسی و انسانشناسی است. نهایت بهره را ازش ببرید.
نفیسه السادات امامی
https://ble.ir/zistan_ba_tarbiat
برای برگزار کنندگان
اعتکاف فرصت خودشناسی و چشیدن رابطه خالص عبد و معبوده.
هیچ مسالهای در اعتکاف از هویتبخشی ، خودشناسی و خداشناسی مهمتر نیست.
توجه داشته باشید مخاطب را بمباران اطلاعاتی نکنید. چند کلید مهم بصیریتی در اختیارش گذاشته و از مباحث دیگر ولو مهم عبور کنید.
این نسل،نسل غرق شده در انواع داده است. اجازه بدید سه روز مغزشان نفس بکشه. خدا را بشناسه و مزه گفتگو و انس با خالقش را بچشه.
با مخاطب دوست بشید و سعی کنید بسیاری از مفاهیم تربیتی را به ارتباطات بعدی با او اختصاص بدید.
حفظ خلوت نوجوان معتکف و پرهیز از محرکهای مادی( مثل پرهیز از تعریف جایزه برای شرکت در برنامهها) خیلی مهمه.
تمرکز را بر خداشناسی و خودشناسی و آزادی خیال از قید و بند دنیا بذارید.
از زیباییشناسی بصری و فلسفه هنر نهایت استفاده را ببرید. کاشیکاری مساجد پر از نکات خداشناسی و انسانشناسی است. نهایت بهره را ازش ببرید.
نفیسه السادات امامی
https://ble.ir/zistan_ba_tarbiat
۵:۰۷
#یادداشتهای_تربیتی#اعتکاف
برای برگزار کنندگان
دو اصل سادگی و پرهیز از وابستگیهای مادی که خداوند عالم در اعتکاف قرار داده ، در حقیقت همان سکوی پرش خودسازی و تربیت نفس است.
و واقعا برای نوجوانِ همه چیز دیده و خیلیها چشیدهی امروزه، سادگی و رهایی و آزادی ذهن همان گمشدهی خوشمزه است.
این که ما بیاییم از افراد مشهور دعوت کنیم تا بچهها جذب شوند، پیامد تربیتی خوبی ندارد. میخواهیم بگوییم چند روزی دنیا را بی خیال. بعد بیاییم ذهن نوجوان را در دام شهرت و دیده شدن بیاندازیم؟
این که اجازه دهیم گوشی بیاورند، فارغ از ایجاد مانعی برای تربیت، آثار نامناسبی بر عملکرد و مدیریت خود ما دارد. بعد به خاطر قلّت جمعیت قانون گوشی را زیر پا بگذاریم؟
این که دیده میشود به دلیل مشکل با امام جماعتِ مربی، نوجوانان پا به رکاب و آماده یک مسجد را رها کنیم و بعد مدرسه به مدرسه با برنامههای عجیب دنبال مخاطبِ صفر کیلومتر بگردیم و نهایتا گزارش کنیم اعتکاف در این شهر جواب نداد آیا با دستورات اسلام تناسبی دارد؟
آیا گزارش لحظهای به اولیا دادن با اصل کاهش وابستگی تناسب دارد؟
درمورد روشهای کسب درآمد چطور؟ آیا این با محرمات همخوانی دارد؟
پخش فیلمها که عمدتا یکی به در میزند یکی به دیوار تا یک مفهوم را منتقل کند یا حتی مطالعه برخی رمانها چطور، تناسب دارد؟
بالاخره تکلیف خودمان را مشخص کنیم اگر ما میخواهیم با اعتکاف که یک برنامه خودسازی است به تربیت دیگران کمک کنیم، این تربیت درد دارد.
اما اگر میخواهیم فقط مخاطب را با اعتکاف آشنا کنیم به هر قیمتی و ایده جذابی، مشخص کنیم واقعا چقدر در مسیر اعتکاف هستیم؟
نفیسه السادات امامی
https://ble.ir/zistan_ba_tarbiat
برای برگزار کنندگان
دو اصل سادگی و پرهیز از وابستگیهای مادی که خداوند عالم در اعتکاف قرار داده ، در حقیقت همان سکوی پرش خودسازی و تربیت نفس است.
و واقعا برای نوجوانِ همه چیز دیده و خیلیها چشیدهی امروزه، سادگی و رهایی و آزادی ذهن همان گمشدهی خوشمزه است.
این که ما بیاییم از افراد مشهور دعوت کنیم تا بچهها جذب شوند، پیامد تربیتی خوبی ندارد. میخواهیم بگوییم چند روزی دنیا را بی خیال. بعد بیاییم ذهن نوجوان را در دام شهرت و دیده شدن بیاندازیم؟
این که اجازه دهیم گوشی بیاورند، فارغ از ایجاد مانعی برای تربیت، آثار نامناسبی بر عملکرد و مدیریت خود ما دارد. بعد به خاطر قلّت جمعیت قانون گوشی را زیر پا بگذاریم؟
این که دیده میشود به دلیل مشکل با امام جماعتِ مربی، نوجوانان پا به رکاب و آماده یک مسجد را رها کنیم و بعد مدرسه به مدرسه با برنامههای عجیب دنبال مخاطبِ صفر کیلومتر بگردیم و نهایتا گزارش کنیم اعتکاف در این شهر جواب نداد آیا با دستورات اسلام تناسبی دارد؟
آیا گزارش لحظهای به اولیا دادن با اصل کاهش وابستگی تناسب دارد؟
درمورد روشهای کسب درآمد چطور؟ آیا این با محرمات همخوانی دارد؟
پخش فیلمها که عمدتا یکی به در میزند یکی به دیوار تا یک مفهوم را منتقل کند یا حتی مطالعه برخی رمانها چطور، تناسب دارد؟
بالاخره تکلیف خودمان را مشخص کنیم اگر ما میخواهیم با اعتکاف که یک برنامه خودسازی است به تربیت دیگران کمک کنیم، این تربیت درد دارد.
اما اگر میخواهیم فقط مخاطب را با اعتکاف آشنا کنیم به هر قیمتی و ایده جذابی، مشخص کنیم واقعا چقدر در مسیر اعتکاف هستیم؟
نفیسه السادات امامی
https://ble.ir/zistan_ba_tarbiat
۵:۰۷
۲۸ تیر ۱۴۰۲
یا ربّ
️دو کلمه حرف عملیاتی برای حضور کودک در هیئت:️
در مواجهه با این چالش که کودکمان را مهد هیئت ببریم یا نه باید گفت ، در دنیای واقع نمیشود برای همه یک نسخه پیچید.اصل اول انس با مراسم است.اصل دوم آسیب نزدن به تربیت کودک.اصل سوم حفظ حقوق دیگران.
کلید طلایی: اولیا بنا به حوصله و صبوری خود، ویژکیهای کودک و موقعیت مراسم از کلید 《ده دقیقهها 》استفاده کنند.
هر کس بنا به موقعیت خودش و مجلس هر تعداد 《ده دقیقهای》که بدون داد و فریاد و تذکر و آسیب به تربیت کودک(چه رفتاری چه در معرض مفاهیم نامتناسب با سن قرار گرفتن) میتواند کودک را همراهی کند او را کنار خود در مجلس نگه دارد.
و سعی کند در این دقیقهها کودکش را تربیت کند! مسئولیت بدهد، آداب اجتماعی و رعایت حقوق دیگران بیاموزد، داستان بگوید، مفاهیم دینی موجود در مسجد و مراسم را به او نشان دهد و....
و در نهایت اولیا سعی کنند با کمک و تعامل یکدیگر خودشان هم در این زمینه رشد کنند! نه اینکه به بهانه بی حوصلگی و تضییع حقوق دیگران یا سنگین بودن مراسم از تربیت دینی کودک و حضور او در کنار خود طفره بروند. در یک دهه میتوان یک شب هم که شده یک هیئت کودک_دوست و خانواده_دوست(که بیشتر مناسب کودک و شرایط خانواده من باشد) شرکت کرد!
نفیسه السادات امامیاللَّهُمَّ وَفِّرْ بِلُطْفِكَ نِيَّتِى ، وَ صَحِّحْ بِمَا عِنْدَكَ يَقِينِى ، وَ اسْتَصْلِحْ بِقُدْرَتِكَ مَا فَسَدَ مِنِّى.التماس دعا
#محرم#هیئت#چالش_تربیتی#ساحت_عبادیاعتقادیاخلاقی
https://ble.ir/zistan_ba_tarbiat
️دو کلمه حرف عملیاتی برای حضور کودک در هیئت:️
در مواجهه با این چالش که کودکمان را مهد هیئت ببریم یا نه باید گفت ، در دنیای واقع نمیشود برای همه یک نسخه پیچید.اصل اول انس با مراسم است.اصل دوم آسیب نزدن به تربیت کودک.اصل سوم حفظ حقوق دیگران.
کلید طلایی: اولیا بنا به حوصله و صبوری خود، ویژکیهای کودک و موقعیت مراسم از کلید 《ده دقیقهها 》استفاده کنند.
هر کس بنا به موقعیت خودش و مجلس هر تعداد 《ده دقیقهای》که بدون داد و فریاد و تذکر و آسیب به تربیت کودک(چه رفتاری چه در معرض مفاهیم نامتناسب با سن قرار گرفتن) میتواند کودک را همراهی کند او را کنار خود در مجلس نگه دارد.
و سعی کند در این دقیقهها کودکش را تربیت کند! مسئولیت بدهد، آداب اجتماعی و رعایت حقوق دیگران بیاموزد، داستان بگوید، مفاهیم دینی موجود در مسجد و مراسم را به او نشان دهد و....
و در نهایت اولیا سعی کنند با کمک و تعامل یکدیگر خودشان هم در این زمینه رشد کنند! نه اینکه به بهانه بی حوصلگی و تضییع حقوق دیگران یا سنگین بودن مراسم از تربیت دینی کودک و حضور او در کنار خود طفره بروند. در یک دهه میتوان یک شب هم که شده یک هیئت کودک_دوست و خانواده_دوست(که بیشتر مناسب کودک و شرایط خانواده من باشد) شرکت کرد!
نفیسه السادات امامیاللَّهُمَّ وَفِّرْ بِلُطْفِكَ نِيَّتِى ، وَ صَحِّحْ بِمَا عِنْدَكَ يَقِينِى ، وَ اسْتَصْلِحْ بِقُدْرَتِكَ مَا فَسَدَ مِنِّى.التماس دعا
#محرم#هیئت#چالش_تربیتی#ساحت_عبادیاعتقادیاخلاقی
https://ble.ir/zistan_ba_tarbiat
۳:۰۳