۲۷ تیر
بازارسال شده از انتظاری مادرانه
۹:۲۹
بازارسال شده از انتظاری مادرانه
۹:۲۹
بازارسال شده از انتظاری مادرانه
۹:۲۹
بازارسال شده از انتظاری مادرانه
۹:۲۹
بازارسال شده از انتظاری مادرانه
۹:۲۹
بازارسال شده از انتظاری مادرانه
۹:۲۹
بازارسال شده از انتظاری مادرانه
۹:۲۹
بازارسال شده از انتظاری مادرانه
۹:۲۹
۱۲ مرداد
۲۱:۲۶
۲۱:۲۶
۲۱:۲۶
۱۶ مرداد
سرنوشت انقلاب را برایتان بگویم ... | در آینده ایران و اسرائیل، تقابل مستقیم خواهند داشت.#ظهور
(سخنرانی آیت الله حائری شیرازی در جمع سپاه استان اصفهان - سال ١٣۶۵)
امروز در عالم دو ولایت مطرح است: «#ولایت_اهلبیت(ع) نسبت به مسلمانان خالص» و «#ولایت_یهود برای مسلمانان ناخالص». هر دوی این ولایتها #در_حال_رشد هستند و باید هم رشد کنند. ببینید چه میخواهم بگویم! در اینطرف، ولایت امام دارد سر بلند میکند. در آنطرف هم ولایت اسرائیل دارد سر بلند میکند. در این وسط، کسانی هستند که باید یا جذب این بشوند یا جذب آن بشوند. اگر هنوز جذب نشدهاند، بهخاطر این است که این دو ولایت هنوز بهاندازۀ کافی به #رشد_نهایی خودشان نرسیدهاند. اسرائیل هنوز به رشد نهایی خودش نرسیده است. نهضت امام هم هنوز به رشد نهایی خودش نرسیده است.
کسانی که با امام مخالفت میکنند، اینها میمانند تا اینکه بالاخره از زیر پرچم اسرائیل سر دربیاورند! چون در عالم، دو ولایت بیشتر نخواهد بود. منتها این دو ولایت، هنوز به حد کافی بزرگ نشدهاند. در آینده، وقتی این دو کاملاً رشد بکنند، با یکدیگر #رودررو خواهند شد؛ یعنی دیگر هیچ مملکتی، بین [نهضت] امام و اسرائیل واسطه و فاصله نخواهد بود. الان سوریه و لبنان واسطه هستند. در آینده، حکومت اسلامی و اسرائیل [ #مستقیماً ] با هم اصطکاک پیدا خواهند کرد؛ یعنی ولایت اهلبیت(ع) یک طرف، یهود هم یک طرف! تمام کسانی که نمیتوانند زیر بار یهود بروند، میبینند که چارهای جز قبول ولایت اهلبیت(ع) ندارند. آنوقت، اهلبیت(ع) رشد میکنند. در این وضعیت است که تمام جوامع، جز یهودیصفتان، سراغ امام زمان(ع) میآیند و این مقدمۀ ظهور امام زمان(ع) خواهد شد.
شما میپرسید: «چرا یهود، قطب مقابل ولایت اهلبیت(ع) است؟» در روایت داریم کسانی که با اهلبیت(ع) مخالفت کنند و بغض ایشان را داشته باشند، #یهود_این_امتاند. زینب کبری(ع) در همین ایام محرم و صفر، در کوفه صحبت کرد. حضرت به اهل کوفه گفت: «ضربت علیکم الذلة و المسکنة»! یعنی همانچیزی را که قرآن به یهود نسبت داده، حضرت خطاب به کوفیان میگوید! اینجا مقصود از کوفیان، تنها اهل کوفه نیست. کوفه در آن روز، نمونهای بوده برای تمام کسانی که امام حسین(ع) را ترک کردند. قرآن به یهود گفت: (ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَ الْمَسْكَنَةُ وَ باؤُ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ) و زینب کبری هم خطاب به کسانی که امام حسین(ع) را تنها گذاشتند، چنین گفت. امروزه هم، #ولایت_فقیه، همان تجلّی ولایت اهلبیت(ع) است؛ آنهایی که ولایت فقیه را نپذیرفتند، ولایتشان به #ولایت_یهود منتهی خواهد شد!
#سرنوشت_این_انقلاب را برایتان گفتم تا اگر سختیها و فشارهایی پیش آمد، بدانید کسی که بناست در صف اهلبیت(ع) باشد را تحت فشار قرار میدهند. این شخص اگر به درد اهلبیت(ع) نخورد، به صف دشمنان ایشان ملحق خواهد شد. در مقابل هم، بسیاری افراد از صف دشمنان بیرون میآیند و به صف شما میپیوندند. بدانید که صف انقلاب، این است و این مشکلات را دارد تا زمانی که جلوه پیدا بکند.
برگرفته از کانال آثار آیت الله حائری شیرازی @haerishirazi
(سخنرانی آیت الله حائری شیرازی در جمع سپاه استان اصفهان - سال ١٣۶۵)
امروز در عالم دو ولایت مطرح است: «#ولایت_اهلبیت(ع) نسبت به مسلمانان خالص» و «#ولایت_یهود برای مسلمانان ناخالص». هر دوی این ولایتها #در_حال_رشد هستند و باید هم رشد کنند. ببینید چه میخواهم بگویم! در اینطرف، ولایت امام دارد سر بلند میکند. در آنطرف هم ولایت اسرائیل دارد سر بلند میکند. در این وسط، کسانی هستند که باید یا جذب این بشوند یا جذب آن بشوند. اگر هنوز جذب نشدهاند، بهخاطر این است که این دو ولایت هنوز بهاندازۀ کافی به #رشد_نهایی خودشان نرسیدهاند. اسرائیل هنوز به رشد نهایی خودش نرسیده است. نهضت امام هم هنوز به رشد نهایی خودش نرسیده است.
کسانی که با امام مخالفت میکنند، اینها میمانند تا اینکه بالاخره از زیر پرچم اسرائیل سر دربیاورند! چون در عالم، دو ولایت بیشتر نخواهد بود. منتها این دو ولایت، هنوز به حد کافی بزرگ نشدهاند. در آینده، وقتی این دو کاملاً رشد بکنند، با یکدیگر #رودررو خواهند شد؛ یعنی دیگر هیچ مملکتی، بین [نهضت] امام و اسرائیل واسطه و فاصله نخواهد بود. الان سوریه و لبنان واسطه هستند. در آینده، حکومت اسلامی و اسرائیل [ #مستقیماً ] با هم اصطکاک پیدا خواهند کرد؛ یعنی ولایت اهلبیت(ع) یک طرف، یهود هم یک طرف! تمام کسانی که نمیتوانند زیر بار یهود بروند، میبینند که چارهای جز قبول ولایت اهلبیت(ع) ندارند. آنوقت، اهلبیت(ع) رشد میکنند. در این وضعیت است که تمام جوامع، جز یهودیصفتان، سراغ امام زمان(ع) میآیند و این مقدمۀ ظهور امام زمان(ع) خواهد شد.
شما میپرسید: «چرا یهود، قطب مقابل ولایت اهلبیت(ع) است؟» در روایت داریم کسانی که با اهلبیت(ع) مخالفت کنند و بغض ایشان را داشته باشند، #یهود_این_امتاند. زینب کبری(ع) در همین ایام محرم و صفر، در کوفه صحبت کرد. حضرت به اهل کوفه گفت: «ضربت علیکم الذلة و المسکنة»! یعنی همانچیزی را که قرآن به یهود نسبت داده، حضرت خطاب به کوفیان میگوید! اینجا مقصود از کوفیان، تنها اهل کوفه نیست. کوفه در آن روز، نمونهای بوده برای تمام کسانی که امام حسین(ع) را ترک کردند. قرآن به یهود گفت: (ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَ الْمَسْكَنَةُ وَ باؤُ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ) و زینب کبری هم خطاب به کسانی که امام حسین(ع) را تنها گذاشتند، چنین گفت. امروزه هم، #ولایت_فقیه، همان تجلّی ولایت اهلبیت(ع) است؛ آنهایی که ولایت فقیه را نپذیرفتند، ولایتشان به #ولایت_یهود منتهی خواهد شد!
#سرنوشت_این_انقلاب را برایتان گفتم تا اگر سختیها و فشارهایی پیش آمد، بدانید کسی که بناست در صف اهلبیت(ع) باشد را تحت فشار قرار میدهند. این شخص اگر به درد اهلبیت(ع) نخورد، به صف دشمنان ایشان ملحق خواهد شد. در مقابل هم، بسیاری افراد از صف دشمنان بیرون میآیند و به صف شما میپیوندند. بدانید که صف انقلاب، این است و این مشکلات را دارد تا زمانی که جلوه پیدا بکند.
برگرفته از کانال آثار آیت الله حائری شیرازی @haerishirazi
۱۸:۵۰
۷ مهر
۱۲:۱۹
۱۲:۴۲
۱۰ مهر
۶:۵۴
۱۱ مهر
۷:۵۷
۲ آبان
۱۹:۳۸
۵ آبان
۱۶:۱۴
۱۶:۱۴
۲۷ آبان
درس فاطمیه برای حضورالحاضر در واقعه غدیر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم جانشین خود را مشخص کردند. اما چرا در آن اجتماع عظیم با آن کیفیت مسیر حکومت اسلامی را مشخص کردند، نمی شد مثل ماجرای سقیفه در نهان باشد؟چون همراهی و خواست مردم در اسلام مهم است، مردم باید اگاه باشند و همراه. اما بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم عده ای با دسیسه چینی، حق خلافت را غصب کردند. فاطمه سلام الله علیها جلوی این غصب ایستاد، حتی بین در و دیوار ایستاد، حتی در میان آتش ایستاد ... حضرت زهرا سلام الله علیها در فاصله زمانی آن واقعه شوم و شهادتشان خانه نشین نبودند و برای روشنگری قیام کردند، به خانه انصار رفتند، در مسجد ایستادند و برای عموم سخنرانی کردند و برای زنان انصار نیز خطبه ای دیگر ایراد کردند. اما چرا؟حضرت می دانند مسیر تحقق حکومت اسلامی با خواست و همراهی مردم محقق می شود. تلاش کردند نظرها را به حق (خلافت علی علیه السلام) متوجه و حمایت ها را برای تحقق حکومت حقه جلب کنند. ایشان هزینه حاضر نبودن مردم را دادند و سعی کردند آن ها را در میدان حاضر کنند، اما امان از بی بصیرتی و ترس ....
در مجالس روضه، تاریخ را میخوانیم؛ اما برای چه؟جدای از عزاداری بر مصیبت آل الله، برای اینکه یاد بگیریم و یادمان باشد در بزنگاه ها چه باید بکنیم. اگر خلافت کردن به زور بود که فاتح خیبر اجازه نمی داد حرمت درب خانه اش را حتک کنند. حضرت در خطبه شقشقیه پس از رجوع مردم و بیعت کردن با ایشان بعد از 25 سال خانه نشینی می فرمانید: «اما قسم به خدایی که دانه را شکافت و انسان را به وجود آورد، اگر حضور حاضر و تمام بودن حجت بر من به خاطر وجود یاور نبود و اگر نبود عهدی که خداوند از عالمان گرفته که در برابر شکمبارگی هیچ ستمگر و گرسنگی هیچ مظلومی سکوت ننمایند، دهنه شتر حکومت را بر کوهانش میانداختم و پایان خلافت را با پیمانه خالی اولش سیراب میکردم، آن وقت میدیدید که ارزش دنیای شما نزد من از اخلاط دماغ بز کمتر است! »حضرت زهرا سلام الله علیها در خطبه ای که برای زنان انصار ایراد فرمودند، به من و شمای مسلمان تاکید دارند *تا شما نخواهید به سعادت نمی رسید*، پای حکومت اسلامی بایستید: «اگر دوری نمی کردند از بند ریسمانی که پیامبر به او سپرده بود [خلافت حضرت علی علیه السلام]، آنان را به نرمی می راند [حکومتی ملایم می داشت]، چنان که بینی شترِ حکومت مجروح نمی شد و سوارش به شدّت تکان نمی خورد. [در همه حال در راحتی بودند.] و آنان را به آبشخوری گوارا وارد می کرد که آب از دو سوی آن لبریز بود و درهای برکات زمین و آسمان بر آنان باز می شد. [امّا، حال که چنین نشد] خداوند آنان را به آنچه کرده اند مؤاخذه و عِقاب خواهد کرد. پس، پیش بیا و بشنو. اگر زنده بمانی، روزگار کارهای عجیب به تو نشان می دهد. .... قسم به خدا، این کار شما آبستن فتنه و فساد شد؛ کمی صبر کنید تا نتیجه دهد. در این کاسه شیر، شما خون خواهید دوشید؛ آنجاست که بازماندگان می فهمند که گذشتگان چه کردند. آماده فتنه ها باشید. مژده باد شما را به شمشیر کشیده و هرج و مرجی که همه را فرا گیرد و استبدادی از ستمگران که آنچه را دارید از شما خواهند گرفت. آنچه کشتید، آیندگان درو می کنند. پس، حسرت و اندوه بر شما باد.» « به کدامین سو هستید؟ راه حقّ و رحمت خدا بر شما گم شده است. آیا ما شما را وادار کنیم به رحمت خدا، حال آن که خود از آن کراهت دارید؟».
اسلام دین فردی نیست، اسلام راه و رسم زندگی اجتماعی خداپسندانه است. برای آن *باید حرکت کرد، نه فقط در کلام بلکه در عمل*. خداوند متعال در آیه 11 سوره رعد می فرمایند: إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ / خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند.
ble.ir/hozor_alhazer
در مجالس روضه، تاریخ را میخوانیم؛ اما برای چه؟جدای از عزاداری بر مصیبت آل الله، برای اینکه یاد بگیریم و یادمان باشد در بزنگاه ها چه باید بکنیم. اگر خلافت کردن به زور بود که فاتح خیبر اجازه نمی داد حرمت درب خانه اش را حتک کنند. حضرت در خطبه شقشقیه پس از رجوع مردم و بیعت کردن با ایشان بعد از 25 سال خانه نشینی می فرمانید: «اما قسم به خدایی که دانه را شکافت و انسان را به وجود آورد، اگر حضور حاضر و تمام بودن حجت بر من به خاطر وجود یاور نبود و اگر نبود عهدی که خداوند از عالمان گرفته که در برابر شکمبارگی هیچ ستمگر و گرسنگی هیچ مظلومی سکوت ننمایند، دهنه شتر حکومت را بر کوهانش میانداختم و پایان خلافت را با پیمانه خالی اولش سیراب میکردم، آن وقت میدیدید که ارزش دنیای شما نزد من از اخلاط دماغ بز کمتر است! »حضرت زهرا سلام الله علیها در خطبه ای که برای زنان انصار ایراد فرمودند، به من و شمای مسلمان تاکید دارند *تا شما نخواهید به سعادت نمی رسید*، پای حکومت اسلامی بایستید: «اگر دوری نمی کردند از بند ریسمانی که پیامبر به او سپرده بود [خلافت حضرت علی علیه السلام]، آنان را به نرمی می راند [حکومتی ملایم می داشت]، چنان که بینی شترِ حکومت مجروح نمی شد و سوارش به شدّت تکان نمی خورد. [در همه حال در راحتی بودند.] و آنان را به آبشخوری گوارا وارد می کرد که آب از دو سوی آن لبریز بود و درهای برکات زمین و آسمان بر آنان باز می شد. [امّا، حال که چنین نشد] خداوند آنان را به آنچه کرده اند مؤاخذه و عِقاب خواهد کرد. پس، پیش بیا و بشنو. اگر زنده بمانی، روزگار کارهای عجیب به تو نشان می دهد. .... قسم به خدا، این کار شما آبستن فتنه و فساد شد؛ کمی صبر کنید تا نتیجه دهد. در این کاسه شیر، شما خون خواهید دوشید؛ آنجاست که بازماندگان می فهمند که گذشتگان چه کردند. آماده فتنه ها باشید. مژده باد شما را به شمشیر کشیده و هرج و مرجی که همه را فرا گیرد و استبدادی از ستمگران که آنچه را دارید از شما خواهند گرفت. آنچه کشتید، آیندگان درو می کنند. پس، حسرت و اندوه بر شما باد.» « به کدامین سو هستید؟ راه حقّ و رحمت خدا بر شما گم شده است. آیا ما شما را وادار کنیم به رحمت خدا، حال آن که خود از آن کراهت دارید؟».
اسلام دین فردی نیست، اسلام راه و رسم زندگی اجتماعی خداپسندانه است. برای آن *باید حرکت کرد، نه فقط در کلام بلکه در عمل*. خداوند متعال در آیه 11 سوره رعد می فرمایند: إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ / خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند.
ble.ir/hozor_alhazer
۶:۱۳