۷:۳۶
#شماره حساب سهمین
باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی
به اطلاع میرساند شماره کارتهای ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات میباشد.
نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات
لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید.
سهم امام و رد مظالم
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی)5022-2910-2552-5724
سپرده:213.8000.10294814.1
شبا: IR290570021380010294814001
سهم سادات:
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی)5022-2913-1039-0453
سپرده: 213.8000.10294814.5
شبا: IR340570021380010294814105
خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید.
نام کامل مرجع عالیقدر خود
مورد پرداخت
تصویر رسید پرداختی
نام و نام خانوادگی خویش
این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیامهای شما میباشد.
زمان پاسخگویی به پیامهای شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲
در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید.
لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنهای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیةالله مکارم شیرازی را دریافت میکند.
*مسئولیت شرعی اشتباه در محاسبه مبالغ برعهده پرداخت کننده است*،
باتشکر
موسسه علمیه السطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام
باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی
به اطلاع میرساند شماره کارتهای ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات میباشد.
نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات
لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید.
سهم امام و رد مظالم
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی)5022-2910-2552-5724
سپرده:213.8000.10294814.1
شبا: IR290570021380010294814001
سهم سادات:
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی)5022-2913-1039-0453
سپرده: 213.8000.10294814.5
شبا: IR340570021380010294814105
خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید.
نام کامل مرجع عالیقدر خود
مورد پرداخت
تصویر رسید پرداختی
نام و نام خانوادگی خویش
این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیامهای شما میباشد.
زمان پاسخگویی به پیامهای شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲
در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید.
لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنهای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیةالله مکارم شیرازی را دریافت میکند.
*مسئولیت شرعی اشتباه در محاسبه مبالغ برعهده پرداخت کننده است*،
باتشکر
موسسه علمیه السطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام
۱۱:۱۷
۱۲:۳۴
#بشارتهای_قرآنی۱۳
«سرعت در اعطای پاداش»
«مَّن ذَا الَّذِى یقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَیضَاعِفَهُ لَهُ أَضْعَافًا كَثِیرَةً وَ اللَّهُ یقْبِضُ وَ یبْسُطُ وَ إِلَیهِ تُرْجَعُون»
«كیست كه به خداوند وامى نیكو دهد تا خداوند آن را براى او چندین برابر بیافزاید و خداوند (روزى بندگان را) محدود و گسترده مىسازد و به سوى او بازگردانده مىشوید.»
سوره بقره، آیه۲۴۵
" /> بشارت در این آیه با توجه به فعل «فَیُضاعِفُه» بهدست میآید. حرف «فاء» در این فعل بیانگر آن است که خداوند پاداش عمل خالصانه را فوراً پرداخت میکند و مضارع بودن آن نشان میدهد که اعطای پاداش، تنها در یک مرحله و یک زمان نیست؛ بلکه جریان خواهد داشت.
با آن که بنده، با انجام کار خیر هرگز طالب چنین پاداشی نیست، لکن کرامت الهی اقتضا میکند که موجودی او را چند برابر کند. بشارت بعدی در این آیه عبارت «اللَّهُ یقْبِضُ وَ یبْسُطُ» است؛ به این معنا که خداوند کار خیر را میپذیرد و آن را در عالم پخش میکند.
قبولی عمل خیر توسط خداوند بشارت عظیمی است. زمانی که بنده به این باور برسد که هر عمل خیر او در قبضۀ خداوند قرار میگیرد؛ با انجام یک خیر، سرور بسیاری در وجود او شکل میگیرد. اگر بنده امیدی به قبولی عمل خود نداشته باشد؛ انگیزۀ خود را برای انجام آن از دست میدهد.
با توجه به این مفهوم که عمل از عامل خود جدا نیست نکتۀ لطیفی در این جا به دست میآید و آن اینکه با قرار گرفتن عمل در قبضۀ الهی، بنده نیز در قبضۀ مهر الهی قرار خواهد گرفت و این امر خود بشارت دیگریست که موجب خوشی دوچندان فرد خواهد شد.
خداوند بعد از پذیرش عمل خیر، آن را در عالم منتشر میکند و به همه اعلام میدارد که این بنده فعل خیری انجام داده است. برای مثال شهدای کربلا، با آن که دیگر جسم آنان در این عالم وجود ندارد، لکن نام و کار خیری که انجام دادند برای همیشه در تاریخ ثبت شده و تا ابد آوازهچۀ آنان باقی خواهد ماند.
«از بیانات استاد زهره بروجردی»
موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام
«سرعت در اعطای پاداش»
«مَّن ذَا الَّذِى یقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَیضَاعِفَهُ لَهُ أَضْعَافًا كَثِیرَةً وَ اللَّهُ یقْبِضُ وَ یبْسُطُ وَ إِلَیهِ تُرْجَعُون»
«كیست كه به خداوند وامى نیكو دهد تا خداوند آن را براى او چندین برابر بیافزاید و خداوند (روزى بندگان را) محدود و گسترده مىسازد و به سوى او بازگردانده مىشوید.»
سوره بقره، آیه۲۴۵
" /> بشارت در این آیه با توجه به فعل «فَیُضاعِفُه» بهدست میآید. حرف «فاء» در این فعل بیانگر آن است که خداوند پاداش عمل خالصانه را فوراً پرداخت میکند و مضارع بودن آن نشان میدهد که اعطای پاداش، تنها در یک مرحله و یک زمان نیست؛ بلکه جریان خواهد داشت.
با آن که بنده، با انجام کار خیر هرگز طالب چنین پاداشی نیست، لکن کرامت الهی اقتضا میکند که موجودی او را چند برابر کند. بشارت بعدی در این آیه عبارت «اللَّهُ یقْبِضُ وَ یبْسُطُ» است؛ به این معنا که خداوند کار خیر را میپذیرد و آن را در عالم پخش میکند.
قبولی عمل خیر توسط خداوند بشارت عظیمی است. زمانی که بنده به این باور برسد که هر عمل خیر او در قبضۀ خداوند قرار میگیرد؛ با انجام یک خیر، سرور بسیاری در وجود او شکل میگیرد. اگر بنده امیدی به قبولی عمل خود نداشته باشد؛ انگیزۀ خود را برای انجام آن از دست میدهد.
با توجه به این مفهوم که عمل از عامل خود جدا نیست نکتۀ لطیفی در این جا به دست میآید و آن اینکه با قرار گرفتن عمل در قبضۀ الهی، بنده نیز در قبضۀ مهر الهی قرار خواهد گرفت و این امر خود بشارت دیگریست که موجب خوشی دوچندان فرد خواهد شد.
خداوند بعد از پذیرش عمل خیر، آن را در عالم منتشر میکند و به همه اعلام میدارد که این بنده فعل خیری انجام داده است. برای مثال شهدای کربلا، با آن که دیگر جسم آنان در این عالم وجود ندارد، لکن نام و کار خیری که انجام دادند برای همیشه در تاریخ ثبت شده و تا ابد آوازهچۀ آنان باقی خواهد ماند.
«از بیانات استاد زهره بروجردی»
موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام
۱۲:۳۴
۱۲:۳۷
مراحل ثبت نام کلاس:
کاربر گرامی باسلام واحترام
برای ثبت نام آسان تر لطفا مراحل زیر را ملاحظه فرمایید مرحله اول : برای انتخاب کلاس های مورد نظر خود ، مربع کنار هر کلاس را علامت بزنید. (در صورتی که می خواهید همه کلاس ها را انتخاب کنید ، می توانید از گزینه انتخاب همه استفاده کنید . با این کار همه کلاس های روزهای زوج و کلاس مثنوی انتخاب می شود .)
مرحله دوم : بر روی دکمه افزودن به سبدخرید انگشت بزنید و منتظر بمانید .توجه کنید این مرحله چند ثانیه زمان می برد . لطفا صبور باشید و اقدام دیگری انجام ندهید.
مرحله سوم : صفحه سبد خرید باز می شود و شما می توانید کلاس هایی را که انتخاب کرده اید، مشاهده کنید . در پایین صفحه روی دکمه اقدام به پرداخت انگشت بزنید .
مرحله چهارم : با وارد کردن شماره موبایل به پنل کاربری خود وارد می شوید (چنانچه برای اولین بار می خواهیدکلاس ها را ثبت نام کنیدو در پنل کاربری عضویت ندارید بایدبا وارد کردن شماره موبایل عضو شوید تاپنلی مخصوص شما ایجاد شود.)
مرحله پنجم : اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و تیک پذیرفتن قوانین را بزنید و دکمه پرداخت را فشار دهید.
مرحله ششم : در نهایت وارد درگاه بانک می شود . از کارتی استفاده کنید که رمز دوم (رمز پویا) آن فعال باشد.
توجه داشته باشید اگر برای کاربر دیگری می خواهید ثبت نام کنید ابتدا از پنل کاربری خود خارج شویدو ثبت نام رابا وارد كردن شماره موبایل آن شخص آغاز کنید.
در صورت هر گونه سوال میتوانید از طریق پیامک يا پیام رسان بله ازشنبه تا چهارشنبه ساعت ٨ تا ١٦ به شماره موبايل 09209208205 پیام نوشتاری ارسال نماییدهمجنين در اين زمان مي توان با شماره تلفن موسسه ٢٢٥٥٧٠٩٢ داخلي ١٠٥ تماس حاصل فرماييد.
باتشکر واحد پشتیبانی ثبت نام
کاربر گرامی باسلام واحترام
برای ثبت نام آسان تر لطفا مراحل زیر را ملاحظه فرمایید مرحله اول : برای انتخاب کلاس های مورد نظر خود ، مربع کنار هر کلاس را علامت بزنید. (در صورتی که می خواهید همه کلاس ها را انتخاب کنید ، می توانید از گزینه انتخاب همه استفاده کنید . با این کار همه کلاس های روزهای زوج و کلاس مثنوی انتخاب می شود .)
مرحله دوم : بر روی دکمه افزودن به سبدخرید انگشت بزنید و منتظر بمانید .توجه کنید این مرحله چند ثانیه زمان می برد . لطفا صبور باشید و اقدام دیگری انجام ندهید.
مرحله سوم : صفحه سبد خرید باز می شود و شما می توانید کلاس هایی را که انتخاب کرده اید، مشاهده کنید . در پایین صفحه روی دکمه اقدام به پرداخت انگشت بزنید .
مرحله چهارم : با وارد کردن شماره موبایل به پنل کاربری خود وارد می شوید (چنانچه برای اولین بار می خواهیدکلاس ها را ثبت نام کنیدو در پنل کاربری عضویت ندارید بایدبا وارد کردن شماره موبایل عضو شوید تاپنلی مخصوص شما ایجاد شود.)
مرحله پنجم : اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و تیک پذیرفتن قوانین را بزنید و دکمه پرداخت را فشار دهید.
مرحله ششم : در نهایت وارد درگاه بانک می شود . از کارتی استفاده کنید که رمز دوم (رمز پویا) آن فعال باشد.
توجه داشته باشید اگر برای کاربر دیگری می خواهید ثبت نام کنید ابتدا از پنل کاربری خود خارج شویدو ثبت نام رابا وارد كردن شماره موبایل آن شخص آغاز کنید.
در صورت هر گونه سوال میتوانید از طریق پیامک يا پیام رسان بله ازشنبه تا چهارشنبه ساعت ٨ تا ١٦ به شماره موبايل 09209208205 پیام نوشتاری ارسال نماییدهمجنين در اين زمان مي توان با شماره تلفن موسسه ٢٢٥٥٧٠٩٢ داخلي ١٠٥ تماس حاصل فرماييد.
باتشکر واحد پشتیبانی ثبت نام
۱۲:۳۷
#مرحله_اول_ثبتنام_ترم_ دوم_سال_تحصیلی
١٤٠٣-١٤٠٤
ویژه بانوان
با سلام و احترام به اطلاع میرساند: ثبتنام ترم دوم سال تحصیلی ١٤٠٣-١٤٠٤ از تاريخ شنبه ۲۴/آذر تا پایان روز جمعه ١٤ دی ماه میباشد.
تخفیف ثبتنام:چنانچه شما شش کلاس روزهای زوج را در یک مرحله ثبتنام کنید، هزینۀ یک کلاس محاسبه نمیشود.
*تخفيف ویژه ثبتنام از تاریخ شنبه ۲۴/آذر تا جمعه ۷/دی ماه فعال است
مدت زمان ترم دوم سال تحصیلی از شنبه ۶/بهمن ماه تا چهارشنبه ۷/ خرداد میباشد.
شنبه تفسير بخشي از آيات سوره حشر تربیت اجتماعی (صحيفه سجاديه)
دوشنبه دستاوردهای ماندگار (نهج البلاغه) برخی از راهكارهاي امام خميني (كتاب چهل حديث)
سهشنبه شرح مثنوی معنوی
چهارشنبه امام زمان شناسی (وظايف منتظر) شرح برخي از فرازهاي جوشن كبير
کلیه کلاسها توسط استاد زهره بروجردی برگزار میشود.
لینک ثبت نام
https://emamraoof.com/store
باتشکر «واحدپشتیبانی ثبتنام موسسه علمیه السلطانعلیبنموسیالرضا علیهالسلام»
١٤٠٣-١٤٠٤
ویژه بانوان
با سلام و احترام به اطلاع میرساند: ثبتنام ترم دوم سال تحصیلی ١٤٠٣-١٤٠٤ از تاريخ شنبه ۲۴/آذر تا پایان روز جمعه ١٤ دی ماه میباشد.
تخفیف ثبتنام:چنانچه شما شش کلاس روزهای زوج را در یک مرحله ثبتنام کنید، هزینۀ یک کلاس محاسبه نمیشود.
*تخفيف ویژه ثبتنام از تاریخ شنبه ۲۴/آذر تا جمعه ۷/دی ماه فعال است
مدت زمان ترم دوم سال تحصیلی از شنبه ۶/بهمن ماه تا چهارشنبه ۷/ خرداد میباشد.
شنبه تفسير بخشي از آيات سوره حشر تربیت اجتماعی (صحيفه سجاديه)
دوشنبه دستاوردهای ماندگار (نهج البلاغه) برخی از راهكارهاي امام خميني (كتاب چهل حديث)
سهشنبه شرح مثنوی معنوی
چهارشنبه امام زمان شناسی (وظايف منتظر) شرح برخي از فرازهاي جوشن كبير
کلیه کلاسها توسط استاد زهره بروجردی برگزار میشود.
لینک ثبت نام
https://emamraoof.com/store
باتشکر «واحدپشتیبانی ثبتنام موسسه علمیه السلطانعلیبنموسیالرضا علیهالسلام»
۱۲:۳۹
۱۵:۴۶
#گلبرگ_احکام
مناسبت: «ایام ولادت امام راحل (ره)»
موضوع: #احکام_ولایت_فقیه
آیا اعتقاد به اصل ولایت فقیه از جهت مفهوم و مصداق یک امر عقلی است یا شرعی؟
ولايت فقيه که عبارت است از حکومت فقيه عادل و دينشناس حکم شرعى تعبدى است که مورد تأييد عقل نيز مىباشد، و در تعيين مصداق آن روش عقلايى وجود دارد که در قانون اساسى جمهورى اسلامى ايران بيان شده است.
آیا دستورات ولی فقیه برای همه مسلمانان الزام آور است یا فقط مقلدین او ملزم به اطاعت هستند؟ و آیا بر کسی که مقلد مرجعی است که اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه ندارد، اطاعت از ولی فقیه واجب است یا خیر؟
بر اساس مذهب شيعه همه مسلمانان بايد از اوامر ولايى ولى فقيه اطاعت نموده و تسليم امر و نهى او باشند، و اين حکم شامل فقهاى عظام هم مىشود، چه رسد به مقلدين آنان! به نظر ما التزام به ولايت فقيه، قابل تفکيک از التزام به اسلام و ولايت ائمّه معصومين (ع) نيست.
استفتائات امام خامنهای (مدظلهالعالی)
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o
بلهhttps://ble.ir/Boroojerdi
ایتاhttps://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرامhttps://t.me/darmahzar
سایت موسسهemamraoof.com
ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
مناسبت: «ایام ولادت امام راحل (ره)»
موضوع: #احکام_ولایت_فقیه
آیا اعتقاد به اصل ولایت فقیه از جهت مفهوم و مصداق یک امر عقلی است یا شرعی؟
ولايت فقيه که عبارت است از حکومت فقيه عادل و دينشناس حکم شرعى تعبدى است که مورد تأييد عقل نيز مىباشد، و در تعيين مصداق آن روش عقلايى وجود دارد که در قانون اساسى جمهورى اسلامى ايران بيان شده است.
آیا دستورات ولی فقیه برای همه مسلمانان الزام آور است یا فقط مقلدین او ملزم به اطاعت هستند؟ و آیا بر کسی که مقلد مرجعی است که اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه ندارد، اطاعت از ولی فقیه واجب است یا خیر؟
بر اساس مذهب شيعه همه مسلمانان بايد از اوامر ولايى ولى فقيه اطاعت نموده و تسليم امر و نهى او باشند، و اين حکم شامل فقهاى عظام هم مىشود، چه رسد به مقلدين آنان! به نظر ما التزام به ولايت فقيه، قابل تفکيک از التزام به اسلام و ولايت ائمّه معصومين (ع) نيست.
استفتائات امام خامنهای (مدظلهالعالی)
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o
بلهhttps://ble.ir/Boroojerdi
ایتاhttps://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرامhttps://t.me/darmahzar
سایت موسسهemamraoof.com
ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
۱۵:۴۶
۱۵:۵۵
#شرح_دعای_بستشیر ۸۳
«أَنْتَ الْعَزِيزُ وَأَنَا الذَّلِيلُ»
«خدایا! تو نفوذ ناپذیری و من نفوذپذیر.»
عزیز چند معنی دارد:
۱. بیمانند؛ یعنی «لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ»؛۲. محترم و مکرّم؛۳ . نفوذناپذیر.
این معنای سوم با توجه به معنای مقابلش که دربارۀ ماست، قابل استفادهتر است. خدایا! تو نفوذناپذیری و شیطان بر تو نمیتواند غالب بشود. تو غالب غیر مغلوبی.
عزیز یعنی «یا غالِبٌ غَیْرَ مَغْلُوبٍ» غالبی که هیچ وقت مغلوب نمیشود. اما شیطان میتواند بر من مسلط بشود، نفس اماره میتواند بر من مسلط بشود، هر کس بخواهد میتواند در من نفوذ کند؛ اما خدایا! تو گفتی که عزت را برای مؤمنین قرار میدهی:
«وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ»
«عزت تنها برای خدا و رسولش و مؤمنین است.»
سوره منافقون، آیه ۸
خدای سبحان عزت را برای کسانی قرار میدهد که دلدادۀ او هستند. من نفوذپذیرم؛ اما میخواهم نفوذناپذیر شوم، تحت نفوذ اجنبی قرار نگیرم، فقط تحت نفوذ خدای سبحان قرار بگیرم.
«از بیانات استاد زهره بروجردی»
موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام
«أَنْتَ الْعَزِيزُ وَأَنَا الذَّلِيلُ»
«خدایا! تو نفوذ ناپذیری و من نفوذپذیر.»
عزیز چند معنی دارد:
۱. بیمانند؛ یعنی «لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ»؛۲. محترم و مکرّم؛۳ . نفوذناپذیر.
این معنای سوم با توجه به معنای مقابلش که دربارۀ ماست، قابل استفادهتر است. خدایا! تو نفوذناپذیری و شیطان بر تو نمیتواند غالب بشود. تو غالب غیر مغلوبی.
عزیز یعنی «یا غالِبٌ غَیْرَ مَغْلُوبٍ» غالبی که هیچ وقت مغلوب نمیشود. اما شیطان میتواند بر من مسلط بشود، نفس اماره میتواند بر من مسلط بشود، هر کس بخواهد میتواند در من نفوذ کند؛ اما خدایا! تو گفتی که عزت را برای مؤمنین قرار میدهی:
«وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ»
«عزت تنها برای خدا و رسولش و مؤمنین است.»
سوره منافقون، آیه ۸
خدای سبحان عزت را برای کسانی قرار میدهد که دلدادۀ او هستند. من نفوذپذیرم؛ اما میخواهم نفوذناپذیر شوم، تحت نفوذ اجنبی قرار نگیرم، فقط تحت نفوذ خدای سبحان قرار بگیرم.
«از بیانات استاد زهره بروجردی»
موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام
۱۵:۵۶
۱۶:۵۱
۵:۵۲
#حدیث_روز
«اصول پرورش فضائل اخلاقی در فرزندان برمبنای سیره تربیتی حضرت زهرا علیهاالسلام»۱۱
ج) اصول ناظر به عمل تربیتی
۵. تحریک حقطلبی (مسئولیت)
یکی از گرایشهای اصیل فطری در نهاد انسان حقیقتطلبی است. قرآن وجود این گرایش را در انسان تأیید و بر آن به منزلۀ یک اصل تربیتی تأکید کرده است.
تحریک حقطلبی ازآن رو میتواند اصل تربیتی باشد که از یک سو با مبانی انسانشناختی تربیت پیوند دارد و ناظر به گرایش فطری حقیقتطلبی است و ازسوی دیگر، اهداف تربیتی را تحقق میبخشد.
افزون بر این، حقطلبی گزارهای تجویزی و کلی است که میتواند ناظر به روشهایی مانند دعوت به ایمان، ابتلا و... باشد.
تأکید بر حقطلبی در سیرۀ تربیتی حضرت زهرا علیهاالسلام نیز نمود دارد. حضرت، در خطبۀ «فدکیه»، با سرزنش انصار به تحریک حقطلبی آنها پرداخت.
همچنین، در ماجرای غصب فدک، هنگامی که حضرت فاطمه علیهاالسلام و حضرت امیرالمؤمنین به خانههای مهاجرین و انصار میرفتند تا آنها را به یاری بطلبند، حسنین علیهماالسلام را نیز بههمراه خود میبرد. این همراهی، احساس مسئولیت و الزام درونی را در فرزندان برمیانگیزد.
«حوزه.نت»
موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام
«اصول پرورش فضائل اخلاقی در فرزندان برمبنای سیره تربیتی حضرت زهرا علیهاالسلام»۱۱
ج) اصول ناظر به عمل تربیتی
۵. تحریک حقطلبی (مسئولیت)
یکی از گرایشهای اصیل فطری در نهاد انسان حقیقتطلبی است. قرآن وجود این گرایش را در انسان تأیید و بر آن به منزلۀ یک اصل تربیتی تأکید کرده است.
تحریک حقطلبی ازآن رو میتواند اصل تربیتی باشد که از یک سو با مبانی انسانشناختی تربیت پیوند دارد و ناظر به گرایش فطری حقیقتطلبی است و ازسوی دیگر، اهداف تربیتی را تحقق میبخشد.
افزون بر این، حقطلبی گزارهای تجویزی و کلی است که میتواند ناظر به روشهایی مانند دعوت به ایمان، ابتلا و... باشد.
تأکید بر حقطلبی در سیرۀ تربیتی حضرت زهرا علیهاالسلام نیز نمود دارد. حضرت، در خطبۀ «فدکیه»، با سرزنش انصار به تحریک حقطلبی آنها پرداخت.
همچنین، در ماجرای غصب فدک، هنگامی که حضرت فاطمه علیهاالسلام و حضرت امیرالمؤمنین به خانههای مهاجرین و انصار میرفتند تا آنها را به یاری بطلبند، حسنین علیهماالسلام را نیز بههمراه خود میبرد. این همراهی، احساس مسئولیت و الزام درونی را در فرزندان برمیانگیزد.
«حوزه.نت»
موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام
۸:۲۷
۱۱:۲۹
#محبوبترینها۱۰
«فَقَرَّبَ عَلَى نَفْسِهِ الْبَعِيدَ وَ هَوَّنَ الشَّدِيدَ؛ نَظَرَ فَأَبْصَرَ وَ ذَكَرَ فَاسْتَكْثَرَ وَ ارْتَوَى مِنْ عَذْبٍ»
«بنده بر خود نزدیک میکند آن امر دور را و آسان میکند آن امور سخت را...»
" /> در قسمتهای گذشته در محضر حضرت امیرالمؤمنین و در خطبه ۸۶ نهجالبلاغه به بررسی معانی (شدید) پرداختیم و اکنون معنایی دیگر:
۴. حساب پس دادن:
حسابرسی الهی امری بسیار سخت است؛ اما اگر قرار فرد بر محاسبۀ دائم خود باشد و بداند که هر حرف و هر فکر او حساب دارد، این مرحله را برخود سهل میکند.
دنیای او محاسبه دارد و نیک میداند *هرجا که بر خود تکیه کند تمام امور بر او قفل میشود و اگر همۀ امور را از جانب خداوند سبحان بداند بهخوبی پیش خواهدرفت.
اعتماد صادقانه و جدی بر خداوند بالاترین رتبه را نصیب او میکند پس قرار گرفتن در یوم الحساب و عبور از صراط بر او دشوار نخواهد بود.
در مرحلۀ میزان که عیار فرد را میسنجند، باز هم سرافراز است. او میداند ارزش اعمال او به نگاه ولیّ خدا و عنایت پروردگار است و در غیر این صورت هیچ عملی از او پذیرفته نخواهدشد و جایگاهی نخواهد داشت.
فردی با چنین تفکر سختیها را بر خود آسان کرده و در زمره محبوبترینها قرار گرفته است.
«از بیانات استاد زهره بروجردی»
موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام
«فَقَرَّبَ عَلَى نَفْسِهِ الْبَعِيدَ وَ هَوَّنَ الشَّدِيدَ؛ نَظَرَ فَأَبْصَرَ وَ ذَكَرَ فَاسْتَكْثَرَ وَ ارْتَوَى مِنْ عَذْبٍ»
«بنده بر خود نزدیک میکند آن امر دور را و آسان میکند آن امور سخت را...»
" /> در قسمتهای گذشته در محضر حضرت امیرالمؤمنین و در خطبه ۸۶ نهجالبلاغه به بررسی معانی (شدید) پرداختیم و اکنون معنایی دیگر:
۴. حساب پس دادن:
حسابرسی الهی امری بسیار سخت است؛ اما اگر قرار فرد بر محاسبۀ دائم خود باشد و بداند که هر حرف و هر فکر او حساب دارد، این مرحله را برخود سهل میکند.
دنیای او محاسبه دارد و نیک میداند *هرجا که بر خود تکیه کند تمام امور بر او قفل میشود و اگر همۀ امور را از جانب خداوند سبحان بداند بهخوبی پیش خواهدرفت.
اعتماد صادقانه و جدی بر خداوند بالاترین رتبه را نصیب او میکند پس قرار گرفتن در یوم الحساب و عبور از صراط بر او دشوار نخواهد بود.
در مرحلۀ میزان که عیار فرد را میسنجند، باز هم سرافراز است. او میداند ارزش اعمال او به نگاه ولیّ خدا و عنایت پروردگار است و در غیر این صورت هیچ عملی از او پذیرفته نخواهدشد و جایگاهی نخواهد داشت.
فردی با چنین تفکر سختیها را بر خود آسان کرده و در زمره محبوبترینها قرار گرفته است.
«از بیانات استاد زهره بروجردی»
موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام
۱۱:۲۹
۱۱:۳۱
#ارتباط_سازنده۹
🟩 «اصول ارتباط سازنده»۲
«مثبت اندیشی»
گام دوم در ارتباطات این است که افراد در مواجهه با یکدیگر، هیچ پیشینۀ نامناسبی در نظر نگیرند و در ابتدا، ذهنیتی مثبت نسبت به یکدیگر داشته باشند.
البته اگر در زمانهای زتدگی میکنیم که بدی بر مردم حاکم است، نمیتوانیم به همه خوشبین باشیم. امیرالمومنین میفرماید:
«إِذَا اسْتَوْلَى الْفَسَادُ عَلَى الزَّمَانِ وَ أَهْلِهِ فَأَحْسَنَ رَجُلٌ الظَّنَّ بِرَجُلٍ فَقَدْ غَرَّرَ»
«اگر بدى بر زمانه و مردم آن غالب شود، و كسى به ديگرى خوشگمان باشد، خود را فريب داده است.»
نهج البلاغه، حکمت ۱۱۴
️ اگر فساد بر مردمانی مستولی بود، در آن زمان، حق نداریم هر کسی را با ذهنیت مثبت بپذیریم؛ اما در جمعهای محدود که شناخت افراد از یکدیگر بیشتر است، اساس ارتباط بر مثبتاندیشی است و باید از هرگونه قضاوت شتابزده، ذهنیت منفی و کنکاش و جستجوی امور منفی افراد، اجتناب کرد.
️ روایات، تأکید زیادی دارند که اگر سوءظنی نسبت به طرف مقابل برای مؤمن ایجاد شد، هفتاد مرتبه، حمل بر صحت کند. در حالیکه بسیاری از مردم، حتی سه مرتبه نیز، فرصت به یکدیگر نمیدهند!
«از بیانات استاد زهره بروجردی»
موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام
🟩 «اصول ارتباط سازنده»۲
«مثبت اندیشی»
گام دوم در ارتباطات این است که افراد در مواجهه با یکدیگر، هیچ پیشینۀ نامناسبی در نظر نگیرند و در ابتدا، ذهنیتی مثبت نسبت به یکدیگر داشته باشند.
البته اگر در زمانهای زتدگی میکنیم که بدی بر مردم حاکم است، نمیتوانیم به همه خوشبین باشیم. امیرالمومنین میفرماید:
«إِذَا اسْتَوْلَى الْفَسَادُ عَلَى الزَّمَانِ وَ أَهْلِهِ فَأَحْسَنَ رَجُلٌ الظَّنَّ بِرَجُلٍ فَقَدْ غَرَّرَ»
«اگر بدى بر زمانه و مردم آن غالب شود، و كسى به ديگرى خوشگمان باشد، خود را فريب داده است.»
نهج البلاغه، حکمت ۱۱۴
️ اگر فساد بر مردمانی مستولی بود، در آن زمان، حق نداریم هر کسی را با ذهنیت مثبت بپذیریم؛ اما در جمعهای محدود که شناخت افراد از یکدیگر بیشتر است، اساس ارتباط بر مثبتاندیشی است و باید از هرگونه قضاوت شتابزده، ذهنیت منفی و کنکاش و جستجوی امور منفی افراد، اجتناب کرد.
️ روایات، تأکید زیادی دارند که اگر سوءظنی نسبت به طرف مقابل برای مؤمن ایجاد شد، هفتاد مرتبه، حمل بر صحت کند. در حالیکه بسیاری از مردم، حتی سه مرتبه نیز، فرصت به یکدیگر نمیدهند!
«از بیانات استاد زهره بروجردی»
موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام
۱۱:۳۱
۱۱:۳۳
۱۱:۳۴