بازارسال شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
۱:۵۹
بازارسال شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
#دعای_صبحگاهی
دعای صبحگاهی روز پنج شنبه را میتوانید در لینک زیر قرائت فرمایید:
https://emamraoof.com/?p=34997
دعای صبحگاهی روز پنج شنبه را میتوانید در لینک زیر قرائت فرمایید:
https://emamraoof.com/?p=34997
۱:۵۹
۴:۵۵
#حدیث_روز
«سیره سیاسی حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها»۶
هرچند، دستهای پیدا شدند و در «سقیفه» دستی به هم زدند و داستان «خلافت» را نوشتند؛ اما هنوز مدعیان پُرزور قدرت، آرام ندارند. پس برای اینکه داستان «امامت» از ذهن عرب زدوده شود و بار دیگر در خاطرهها نقش نبندد، میبایست زور و توان قهرمان قصه را گرفت و او را به کُنج خانه نشاند.
هرگونه بضاعتی در دستان او که در چشمان اهل مدینه بزرگ آید و آنان را بهسوی او بکشاند، باید از کفَاش ربوده شود. اینگونه است که «فدک» از مایملک همسر او منفک میشود.
مگر فدک چه بود؟فدک، آن قریۀ آباد و حاصلخیز سرزمین حجاز و نزدیک به «خیبر» و با چشمهای جوشان و نخلهای فراوان بود که به سال هفتم هجری، نیمی از آن در صلح میان ساکنان یهودیاش با پیامبر به وِی بخشیده شد و چون آیۀ «وَ آتِ ذَا الْقُرْبَی حَقَّهُ» از آسمان فرود آمد و نبی را گفت که «حق خویشاوندان نزدیک را بپرداز»، به فاطمه بخشید.
او نیز درآمد آن باغ را به مستمندان مدینه میداد و بهرۀ ناچیزی از آن را برای خانوادهاش هزینه میکرد. ترس حکومت از این خانواده نیز برای همین «داد و دهش» است که به گمان حاکمان، می تواند یارانی را گِرد این خاندان فراهم آورد.
خبرِ بیرون کردن وکیلان فاطمه از فدک به گوش او میرسد. برمیآشوبد و بیتابانه از خانه بیرون میآید. کسی را توان بازداشتنش نیست. گویی قطعۀ سنگی است که از کوه پایین میآید. اینک اوست و خلیفهای که به جایگاه پدرش، رسول خدا در مدینه نشسته است. فاطمه به مسجد میآید. ملازمان خلیفه بر گِرد او در آنجا نشستهاند.
دیدن دختر پیامبر هراس به دل هایشان میافکند. میدانند او برای چه آمده است و چه میخواهد. سکوت، صحن مسجد را میگیرد. فاطمه سخن آغاز میکند. آنگاه بهسوی مهاجران و انصار رو میکند و آنان را به اینکه که هستند و برای دین خدا و کتابش (قرآن) چه باید کنند، گوشزد میکند و در این میان، بر «طاعت» و «ولایتی» که پاسش نداشتند، دست میگذارد!
«حوزه نت»
موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام
«سیره سیاسی حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها»۶
هرچند، دستهای پیدا شدند و در «سقیفه» دستی به هم زدند و داستان «خلافت» را نوشتند؛ اما هنوز مدعیان پُرزور قدرت، آرام ندارند. پس برای اینکه داستان «امامت» از ذهن عرب زدوده شود و بار دیگر در خاطرهها نقش نبندد، میبایست زور و توان قهرمان قصه را گرفت و او را به کُنج خانه نشاند.
هرگونه بضاعتی در دستان او که در چشمان اهل مدینه بزرگ آید و آنان را بهسوی او بکشاند، باید از کفَاش ربوده شود. اینگونه است که «فدک» از مایملک همسر او منفک میشود.
مگر فدک چه بود؟فدک، آن قریۀ آباد و حاصلخیز سرزمین حجاز و نزدیک به «خیبر» و با چشمهای جوشان و نخلهای فراوان بود که به سال هفتم هجری، نیمی از آن در صلح میان ساکنان یهودیاش با پیامبر به وِی بخشیده شد و چون آیۀ «وَ آتِ ذَا الْقُرْبَی حَقَّهُ» از آسمان فرود آمد و نبی را گفت که «حق خویشاوندان نزدیک را بپرداز»، به فاطمه بخشید.
او نیز درآمد آن باغ را به مستمندان مدینه میداد و بهرۀ ناچیزی از آن را برای خانوادهاش هزینه میکرد. ترس حکومت از این خانواده نیز برای همین «داد و دهش» است که به گمان حاکمان، می تواند یارانی را گِرد این خاندان فراهم آورد.
خبرِ بیرون کردن وکیلان فاطمه از فدک به گوش او میرسد. برمیآشوبد و بیتابانه از خانه بیرون میآید. کسی را توان بازداشتنش نیست. گویی قطعۀ سنگی است که از کوه پایین میآید. اینک اوست و خلیفهای که به جایگاه پدرش، رسول خدا در مدینه نشسته است. فاطمه به مسجد میآید. ملازمان خلیفه بر گِرد او در آنجا نشستهاند.
دیدن دختر پیامبر هراس به دل هایشان میافکند. میدانند او برای چه آمده است و چه میخواهد. سکوت، صحن مسجد را میگیرد. فاطمه سخن آغاز میکند. آنگاه بهسوی مهاجران و انصار رو میکند و آنان را به اینکه که هستند و برای دین خدا و کتابش (قرآن) چه باید کنند، گوشزد میکند و در این میان، بر «طاعت» و «ولایتی» که پاسش نداشتند، دست میگذارد!
«حوزه نت»
موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام
۴:۵۵
۴:۵۶
#محبوبترینها۸
«...فَقَرَّبَ عَلَى نَفْسِهِ الْبَعِيدَ وَ هَوَّنَ الشَّدِيدَ…»
«بنده بر خود نزدیک میکند آن امر دور را و آسان میکند آن امور سخت را...»
" /> در این خطبه از کلمۀ «الشدید» نیز میتوان تعابیر مختلفی را برداشت کرد که به برخی از آنها اشاره میکنیم:
امر سخت چیست؟ یکی از اسامی خداوند سبحان در دعای جوشن «مُهَوّن« است، یعنی ای آسان کننده.
۱. این فرد مظهر نام خداوند میشود و امور سخت بر او آسان است؛ زیرا میداند همه چیز با حول و قوۀ الهی انجام میپذیرد و برای خداوند نیز سختی و آسانی تفاوتی ندارد.
️ در واقع او خود را فاعل نمیداند تا از سختی کار هراسان باشد. نزد خداوند ساختن یک کوه بزرگ با ساختن یک سنگریزه تفاوتی ندارد. پس همۀ امور سخت از نگاه او آسان است.
️ او نیک میداند هیچ کاری به تنهایی از او ساخته نیست. همچنین میداند دنیا محل گرفتاری و سختی است؛ ولی با این نگاه ابتلائات بر او آسان است.
۲. جدایی از تعلقات بر او سهل است؛ چون اساساً تعلقی به عالم ماده نداشت. مرگ، سکرات موت و زمان احتضار که برای عموم افراد سخت است بر او آسان است؛ چون اسیر اینها نبود.
️ دل او در واقع متعلق به حضرت حق بود نه دنیا. پس دل کندن از دنیا هم بر او آسان است.
«از بیانات استاد زهره بروجردی»
موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام
«...فَقَرَّبَ عَلَى نَفْسِهِ الْبَعِيدَ وَ هَوَّنَ الشَّدِيدَ…»
«بنده بر خود نزدیک میکند آن امر دور را و آسان میکند آن امور سخت را...»
" /> در این خطبه از کلمۀ «الشدید» نیز میتوان تعابیر مختلفی را برداشت کرد که به برخی از آنها اشاره میکنیم:
امر سخت چیست؟ یکی از اسامی خداوند سبحان در دعای جوشن «مُهَوّن« است، یعنی ای آسان کننده.
۱. این فرد مظهر نام خداوند میشود و امور سخت بر او آسان است؛ زیرا میداند همه چیز با حول و قوۀ الهی انجام میپذیرد و برای خداوند نیز سختی و آسانی تفاوتی ندارد.
️ در واقع او خود را فاعل نمیداند تا از سختی کار هراسان باشد. نزد خداوند ساختن یک کوه بزرگ با ساختن یک سنگریزه تفاوتی ندارد. پس همۀ امور سخت از نگاه او آسان است.
️ او نیک میداند هیچ کاری به تنهایی از او ساخته نیست. همچنین میداند دنیا محل گرفتاری و سختی است؛ ولی با این نگاه ابتلائات بر او آسان است.
۲. جدایی از تعلقات بر او سهل است؛ چون اساساً تعلقی به عالم ماده نداشت. مرگ، سکرات موت و زمان احتضار که برای عموم افراد سخت است بر او آسان است؛ چون اسیر اینها نبود.
️ دل او در واقع متعلق به حضرت حق بود نه دنیا. پس دل کندن از دنیا هم بر او آسان است.
«از بیانات استاد زهره بروجردی»
موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام
۴:۵۶
بازارسال شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
۴:۵۸
بازارسال شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
۴:۵۸
بازارسال شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
۴:۵۹
۱۱:۵۳
فاطمیه#از_وهم_تا_حقیقت۱۶
«وَ إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَنْ سَبيلِ اللَّهِ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَ إِنْ هُمْ إِلاَّ يَخْرُصُون»
«و اگر از بيشتر افراد روى زمين اطاعت كنى، تو را از راه خداوند، منحرف و گمراه مىكنند. زيرا آنان جز از گمان پيروى نمىكنند وآنان، جز به حدس و گمان نمىپردازند.»
سوره انعام، آیه ۱۱۶
چرا تبعیت از اکثریت باعث گمراهی میشود؟
برای این که اکثریت با توهماتشان زندگی میکنند! اکثریت با عقیدۀ درست زندگی نمیکنند! اکثریت دروغ میگویند! اکثریت اهل گمانهزنی هستند! با گمانها، روزگار میگذرانند!
گمان میکنم که محب و مؤمنام! شیعه بودن قاعده و قانون دارد. اهل نماز و روزه هستیم؛ اما نمیدانیم که معرفت و ولایت مهم است.
توهم میکنیم که همین مقداری که علم داریم، کافی است!
آیا کسی که واقعاً معرفت دارد، درب خانهاش را به روی فاطمه سلاماللهعلیها میبندد؟
آنان توهم معرفت داشتند، گمان میکردند ایمانشان در حد نصاب است، در حالیکه از معرفت حقیقی بیبهره بودند. اگر معرفت داشتند به گریههای فاطمه بر سوگ پیامبر اکرم، معترض نبودند.
«از بیانات استاد زهره بروجردی»
موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام
«وَ إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَنْ سَبيلِ اللَّهِ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَ إِنْ هُمْ إِلاَّ يَخْرُصُون»
«و اگر از بيشتر افراد روى زمين اطاعت كنى، تو را از راه خداوند، منحرف و گمراه مىكنند. زيرا آنان جز از گمان پيروى نمىكنند وآنان، جز به حدس و گمان نمىپردازند.»
سوره انعام، آیه ۱۱۶
چرا تبعیت از اکثریت باعث گمراهی میشود؟
برای این که اکثریت با توهماتشان زندگی میکنند! اکثریت با عقیدۀ درست زندگی نمیکنند! اکثریت دروغ میگویند! اکثریت اهل گمانهزنی هستند! با گمانها، روزگار میگذرانند!
گمان میکنم که محب و مؤمنام! شیعه بودن قاعده و قانون دارد. اهل نماز و روزه هستیم؛ اما نمیدانیم که معرفت و ولایت مهم است.
توهم میکنیم که همین مقداری که علم داریم، کافی است!
آیا کسی که واقعاً معرفت دارد، درب خانهاش را به روی فاطمه سلاماللهعلیها میبندد؟
آنان توهم معرفت داشتند، گمان میکردند ایمانشان در حد نصاب است، در حالیکه از معرفت حقیقی بیبهره بودند. اگر معرفت داشتند به گریههای فاطمه بر سوگ پیامبر اکرم، معترض نبودند.
«از بیانات استاد زهره بروجردی»
موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام
۱۱:۵۳
۱۱:۵۵
#شماره حساب سهمین
باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی
به اطلاع میرساند شماره کارتهای ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات میباشد.
نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات
لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید.
سهم امام و رد مظالم
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی)5022-2910-2552-5724
سپرده:213.8000.10294814.1
شبا: IR290570021380010294814001
سهم سادات:
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی)5022-2913-1039-0453
سپرده: 213.8000.10294814.5
شبا: IR340570021380010294814105
خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید.
نام کامل مرجع عالیقدر خود
مورد پرداخت
تصویر رسید پرداختی
نام و نام خانوادگی خویش
این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیامهای شما میباشد.
زمان پاسخگویی به پیامهای شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲
در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید.
لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنهای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیةالله مکارم شیرازی را دریافت میکند.
*مسئولیت شرعی اشتباه در محاسبه مبالغ برعهده پرداخت کننده است*،
باتشکر
موسسه علمیه السطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام
باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی
به اطلاع میرساند شماره کارتهای ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات میباشد.
نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات
لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید.
سهم امام و رد مظالم
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی)5022-2910-2552-5724
سپرده:213.8000.10294814.1
شبا: IR290570021380010294814001
سهم سادات:
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی)5022-2913-1039-0453
سپرده: 213.8000.10294814.5
شبا: IR340570021380010294814105
خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید.
نام کامل مرجع عالیقدر خود
مورد پرداخت
تصویر رسید پرداختی
نام و نام خانوادگی خویش
این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیامهای شما میباشد.
زمان پاسخگویی به پیامهای شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲
در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید.
لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنهای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیةالله مکارم شیرازی را دریافت میکند.
*مسئولیت شرعی اشتباه در محاسبه مبالغ برعهده پرداخت کننده است*،
باتشکر
موسسه علمیه السطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام
۱۱:۵۶
۱۶:۵۰
#در_محضر_امام_حسین_علیهالسلام۲۹
«تو نیکی میکن و در دجله انداز»
امام حسین علیهالسلام فرمود:
«وَ مَنْ أَرَادَ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى بِالصَّنِیعَةِ إِلَى أَخِیهِ كَافَأَهُ بِهَا فِی وَقْتِ حَاجَتِهِ وَ صَرَفَ عَنْهُ مِنْ بَلَاءِ الدُّنْیا مَا هُوَ أَكْثَرُ مِنْهُ»
«و هر کس که در انجام کار خیر برای برادرش ارادۀ (رضایت) خدا را بکند؛ خداوند در وقت نیازش پاداش او را خواهد داد و بیش از آن نیکی، بلای دنیا را از او برمیگرداند.»
بحارالانوار، ج۷۵، ص۱۲۲
حضرت، نیت کار خیر و هدف اصلی از انجام آن را مشخص میکند. باید توجه داشت که کار خیر صرفاً برای خدا و با قصد قربت انجام شود؛ در این صورت خداوند به هنگام نیاز فرد، جبرانِ این کار خیر را کرده و بیش از مقدار کار خیری که انجام داده است از او دفع بلا میکند.
بهعبارت دیگر چندین برابر آن شادی که برای برادر یا خواهر دینیاش ایجاد کرده است، خداوند غمهایش را زائل و او را شادمان میکند.
با این دیدگاه، فرد هیچگاه خود را نیازمند تشکر و احترام طرف مقابل بابت انجام کار خیر نمیداند و هرگز از انجام کار خیر پشیمان نخواهد شد، گرچه طرف مقابل رفتار نادرستی با او داشته باشد.
با وجود تشکر خدا، نیازی به تشکر مخلوقات او نیست؛ بهخصوص که تشکر خدا، در زمانی مناسب و چند برابرِ ارزشِ کار خیر فرد است.
برای دریافت امداد الهی، باید به مخلوقات خدماترسانی کرد؛ این یک قانون است! اگر گاهی مشاهده میکنیم که در مشکلات درمانده شدهایم و امداد خاصی از جانب خداوند نمیرسد و یا اگر غصۀ امور دنیوی (غصههای نابجا) در دل ما مستقر شده و احساس افسردگی میکنیم؛ چه بسا خیررسانی مناسب و بهموقع به دیگران نداشتهایم یا خیررسانیمان با قصد قربت همراه نبوده است و اهداف دیگری مانند کسب محبوبیت و اعتبار و… از انجام آن داشتهایم.
«از بیانات استاد زهره بروجردی»
موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام
«تو نیکی میکن و در دجله انداز»
امام حسین علیهالسلام فرمود:
«وَ مَنْ أَرَادَ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى بِالصَّنِیعَةِ إِلَى أَخِیهِ كَافَأَهُ بِهَا فِی وَقْتِ حَاجَتِهِ وَ صَرَفَ عَنْهُ مِنْ بَلَاءِ الدُّنْیا مَا هُوَ أَكْثَرُ مِنْهُ»
«و هر کس که در انجام کار خیر برای برادرش ارادۀ (رضایت) خدا را بکند؛ خداوند در وقت نیازش پاداش او را خواهد داد و بیش از آن نیکی، بلای دنیا را از او برمیگرداند.»
بحارالانوار، ج۷۵، ص۱۲۲
حضرت، نیت کار خیر و هدف اصلی از انجام آن را مشخص میکند. باید توجه داشت که کار خیر صرفاً برای خدا و با قصد قربت انجام شود؛ در این صورت خداوند به هنگام نیاز فرد، جبرانِ این کار خیر را کرده و بیش از مقدار کار خیری که انجام داده است از او دفع بلا میکند.
بهعبارت دیگر چندین برابر آن شادی که برای برادر یا خواهر دینیاش ایجاد کرده است، خداوند غمهایش را زائل و او را شادمان میکند.
با این دیدگاه، فرد هیچگاه خود را نیازمند تشکر و احترام طرف مقابل بابت انجام کار خیر نمیداند و هرگز از انجام کار خیر پشیمان نخواهد شد، گرچه طرف مقابل رفتار نادرستی با او داشته باشد.
با وجود تشکر خدا، نیازی به تشکر مخلوقات او نیست؛ بهخصوص که تشکر خدا، در زمانی مناسب و چند برابرِ ارزشِ کار خیر فرد است.
برای دریافت امداد الهی، باید به مخلوقات خدماترسانی کرد؛ این یک قانون است! اگر گاهی مشاهده میکنیم که در مشکلات درمانده شدهایم و امداد خاصی از جانب خداوند نمیرسد و یا اگر غصۀ امور دنیوی (غصههای نابجا) در دل ما مستقر شده و احساس افسردگی میکنیم؛ چه بسا خیررسانی مناسب و بهموقع به دیگران نداشتهایم یا خیررسانیمان با قصد قربت همراه نبوده است و اهداف دیگری مانند کسب محبوبیت و اعتبار و… از انجام آن داشتهایم.
«از بیانات استاد زهره بروجردی»
موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام
۱۶:۵۰
-1360781566_361257144.mp3
۰۳:۳۸-۸.۴۹ مگابایت
۱۸:۵۳
بازارسال شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
۲:۲۸
بازارسال شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
۲:۲۸
بازارسال شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
#دعای_صبحگاهی
دعای صبحگاهی روز جمعه را میتوانید در لینک زیر قرائت فرمایید:
https://emamraoof.com/?p=34999
دعای صبحگاهی روز جمعه را میتوانید در لینک زیر قرائت فرمایید:
https://emamraoof.com/?p=34999
۲:۲۸
بازارسال شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
۲:۳۰