ع

علیرضا پناهیان

۱۱۴,۷۵۳عضو
ع
۱۱۴.۸هزار عضو

علیرضا پناهیان

undefinedکانال رسمی نشر آثار علیرضا پناهیان
undefinedصوتی (آرشیو سخنرانی‌ها) @Panahian_mp3undefinedسایتPanahian.irپیامگیر:@panahian_admin

۲۴ تیر

thumnail
undefined جمع‌آوری نذورات جهت برگزاری مراسم در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)
شمارۀ کارت:6104338800371888شمارۀ حساب:9865825641شمارۀ شبا:070120000000009865825641بانک ملت
undefined هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع)
#عزاداری_در_صحرا@Panahian_ir

۱۷:۳۱

undefinedبرنامۀ سخنرانی استاد علیرضا پناهیان در «تاسوعا و عاشورا» محرم ۱۴۰۳
undefined️حوالی ۶ صبح | هیئت محبین اهل‌بیت(ع) | شهرک غرب، فاز ۷، توحید ۱، پلاک ۱۰۲
undefined️حوالی ۹:۳۰ صبح | دانشگاه تهران
undefined️بعد از نماز ظهر | حسینیه فاطمه الزهرا(س) | میدان سپاه، به سمت بالای شریعتی
undefined️حوالی ۱۵ (شروع مراسم) | ویژه برنامۀ روضه در صحرا | گلزار شهدای بهشت زهرا(س)، میدان قطعۀ ۴۰
undefined️حوالی ۱۸ | حسینیۀ ام‌ابیها(س) | خ وحدت اسلامی، خ فرهنگ، کوچه ۱۸ام، مجتمع آموزشی نرگس
undefined️حوالی ۲۰:۳۰ | هیئت میثاق با شهدا | دانشگاه امام صادق(ع)، بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت
#برنامه_سخنرانی @Panahian_ir

۲۰:۴۲

۲۵ تیر

undefinedانحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه/ ج هفتم - قسمت دوم
undefinedدر این انتخابات، ادبیات دینی ارتقاء پیدا کرد
undefined آشنایی با تحجر در جریان فکری اصلاح‌طلبی
استاد #علیرضا_پناهیان در هیئت میثاق با شهدا
بحث من این نیست که اگر کسی به ایشان رأی داد، کاری درستی کرده و اگر به ایشان رأی نداده، کار درستی نکرده است. نه! من غصۀ ادبیات دینی را می‌خورم. باید این تلقی از دین ایجاد شود که اگر مردم یک چهرۀ انقلابی را دیدند، بگویند او آبادکنندۀ دنیای من است و ایشان به این برداشتِ درست، کمک کرد. نیروی انقلابی یعنی همین که یک کلمه ارزشی صحبت نکرد. در این انتخابات، ادبیات دینی ارتقاء پیدا کرد و تلقی از یک نیروی دینی و انقلابی اصلاح شد. مردم باید بگویند حزب‌اللهی یعنی کسی که طرح و برنامه برای اداره دنیا دارد. ولی متأسفانه این امر تئوریزه نشده و اکثر جامعه چنین برداشت‌هایی ندارند.
undefined ادامۀ متن: @panahian_textundefined صوت: @Panahian_mp3
undefined هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع) - ۱۴۰۳.۰۴.۲۲
@Panahian_ir

۸:۲۵

thumnail
undefined روضه در صحرا
undefined امام باقر(ع): کسی که‌ نمی‌تواند روز عاشورا کربلا برود، به صحرا یا پشت‌بام برود و عزاداری کند.
undefinedمکان: بهشت زهرا، گلزار شهدا، میدان قطعۀ ۴۰
undefined زمان: عصر تاسوعا و عاشورا از ساعت ۱۵
undefined با سخنرانی: استاد علیرضا پناهیان
با نوای روضه: حاج امیر عباسی، حاج محمد کریمی
undefined هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع)
undefined پخش زنده از شبکۀ قرآن:telewebion.com/live/quran
@Panahian_ir#عزاداری_در_صحرا #تصویری @Panahian_ir

۸:۲۸

۲۶ تیر

thumnail
undefinedگزارش تصویری روضه در صحرا
undefined️تاسوعای حسینی ۱۴۰۳
undefinedبهشت زهرا، گلزار شهدا، میدان قطعۀ ۴۰
undefined هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع)
#روضه_در_صحرا @Panahian_ir

۸:۳۱

thumnail
undefined روضه در صحرا
undefined امام باقر(ع): کسی که‌ نمی‌تواند روز عاشورا کربلا برود، به صحرا یا پشت‌بام برود و عزاداری کند.
undefinedمکان: بهشت زهرا، گلزار شهدا، میدان قطعۀ ۴۰
undefined زمان: عصر عاشورا از ساعت ۱۵
undefined با سخنرانی: استاد علیرضا پناهیان
با نوای روضه: حاج امیر عباسی، حاج محمد کریمی
undefined هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع)
#عزاداری_در_صحرا #تصویری @Panahian_ir

۸:۳۸

undefinedانحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه/ ج هشتم - قسمت اول
undefinedآشنایی با امت وسط با توجه به تفسیر المیزان undefinedتطبیق امت وسط با مسیر انقلاب اسلامی undefinedنفی دو تحجر در دو طرف انقلاب اسلامیundefinedچرا الآن باید از تحجر سخن گفت؟
استاد #علیرضا_پناهیان در هیئت میثاق با شهدا
خداوند متعال می‌فرماید: «وَكَذَلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطًا (بقره، 143)» ما امت را شما را یک امت وسط قرار دادیم. بنا داریم این آیه را بر اساس تفسیر المیزان تحلیل و فهم کنیم. با توجه به نظر علامۀ طباطبایی امت وسط، وسطِ دو جریان است که هیچ یک از این دو جریان که در دو طرف او هستند، وجه اشتراکی با این وسط ندارند. ایشان می‌فرماید وسط یعنی اینکه بین دو دسته از مردم. یک طرف کسانی هستند که مثل مشرکین جانب مادیت را گرفته، جز زندگی دنیا و استکمال جنبۀ مادیت خود و به کمال رساندن لذت‌ها و زخارف و زینت دنیا چیز دیگری نمی‌خواهند. این دسته کمترین اعتنایی به فضائل معنوی و روحی ندارند.
در طرف دیگر گروهی هستند که تنها جانب روح را تقویت نموده و جز به ترک دنیا و رهبانیت دعوت نمی‌کنند، آنها تنها دعوت‌شان این است که بشر کمالات جسمی و مادی را که خدا در مظاهر این دنیای مادی ظهورش داده، ترک بگوید تا این ترک گفتن وسیله بشود برای رسیدن به آن هدف عالی انسانی.
undefined ادامۀ متن: @panahian_textundefined صوت: @Panahian_mp3
undefined هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع) - ۱۴۰۳.۰۴.۲۳
@Panahian_ir

۱۵:۱۶

۲۷ تیر

thumnail
undefined تحجری به نام اصلاحات و اصول‌گرایی
undefinedمردم از این دعوای شوم خسته‌اندبس کنید!
از مبحث "انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه"در هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع)
#تصویری@Panahian_ir

۷:۰۳

undefinedانحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه/ ج هشتم - قسمت دوم
undefinedدوقطبی اصول‌گرا - اصلاح‌طلب
undefined آسیب‌های دوقطبی اصول‌گرا - اصلاح‌طلب؛ در این دوقطبی هیچ‌گاه پیشرفت نخواهیم کرد
undefined اگر انگیزۀ مشارکت با دوقطبی رایج در کشور ایجاد شود، چه مشکلی پیش می‌آید؟
استاد #علیرضا_پناهیان در هیئت میثاق با شهدا
در مقطعی که جنگ علیه انقلاب اسلامی به نتیجه مورد نظر دشمن نرسیده بود، دوقطبی کاذبی به نام اصلاح‌طلب - اصول‌گرا در کشور ایجاد شد. اصول‌گرا یعنی چی؟ فاندامنتالیسم یعنی مسیحی‌هایی که در اروپا و آمریکا می‌گفتند ما فقط به فونداسیون عقائد و اصول عقائدمان چسبیده‌ایم و واقعیت را نمی‌خواهیم ببینیم. یک جریان در کشور ما افراد سیاسی‌ای که از دین دم می‌زنند را اصول‌گرا معرفی کرد. این افراد معتقد بودند ما می‌خواهیم از ارزش‌هایمان دفاع کنیم. اصول‌گراها مظهر دین‌مدارانی شدند که به دنیا کاری ندارند. بعد گروه مقابل اینها را به عنوان اصلاح‌طلب تعریف کردند. اصلاح‌طلب‌ها گفتند ما باید دنیا را آباد کنیم و جامعه را باید اداره کرد. اینها خود را واقع‌بین می‌دانستند. من به افراد داخل این دو جریان کاری ندارم. در هر دو گروه افراد فهمیده‌ای هستند اما این دوقطبی را از بین نبردند. با این اختلاف دیدگاه در مورد دین و دنیا، در انتخابات‌ها به خصوص در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۷۶، تحریک ایدئولوژیک ایجاد ‌کردند؛ نه دعوای منطقی و عقلانی. این انتخابات، بذر شقاق اجتماعی را در جامعه ایجاد کرد. چنین دعوایی که به دروغ آن را در موضوع دین و دنیا تعریف کرده بودند، هیچ‌گاه تمام نمی‌شود؛ مگر اینکه تعریف صحیحی از دین برای اداره دنیا مورد پذیرش مردم قرار بگیرد.
undefined ادامۀ متن: @panahian_textundefined صوت: @Panahian_mp3
undefined هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع) - ۱۴۰۳.۰۴.۲۳
@Panahian_ir

۸:۳۶

thumnail
undefinedهنر آزاد اندیشی
undefinedموضوع سخنرانی استاد علیرضا پناهیان
undefined از ۲۷ تیر(امشب) به مدت ۱۰ شب
undefined شروع سخنرانی حوالی ۲۱:۳۰
undefinedخ ولیعصر، روبروی بزرگمهر، دانشکدۀ کاربردی دانشگاه هنر
undefined پخش زنده از روبیکا:Rubika.ir/panahian_ir#برنامه_سخنرانی@Panahian_ir

۱۰:۴۱

thumnail
undefinedحسین(ع) را یک «قوم» کشتند!
undefinedاین راز مصیبت منحصربه‌فرد کربلاست
از مبحث "رویکرد تاریخی قرآن برای تعلیم و تربیت دینی" در حسینیۀ ام ابیها(س)
#تصویری@Panahian_ir

۱۴:۴۴

۲۸ تیر

thumnail
undefined میگه ما کار داریم، نمی‌رسیم بریم اربعین!
undefined️عجب! فکر کردی نیازت به امام حسین(ع) برطرف شد؟!
undefinedچرا دور برداشتی؟
از مبحث "انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه"در هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع)
#تصویری@Panahian_ir

۷:۰۳

thumnail
undefinedآدما اینجوری متحجر میشن!
undefinedگلایۀ استاد پناهیان در مورد کار عجیب و باورنکردنی‌ای که برخی انقلابی‌ها انجام میدن!
از مبحث "انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه"در هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع)
#تصویری@Panahian_ir

۱۰:۳۱

undefinedانحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه/ ج نهم
undefinedنقدی بر ادبیات تحجر undefined ادبیات تحجر، مشتری داردundefined ادبیات تحجر، غلط استundefinedبرخی از ویژگی‌های ادبیات غیرمتحجرانه؛
استاد #علیرضا_پناهیان در هیئت میثاق با شهدا
اگر کسی از ادبیات متحجرانه برای تبلیغ دین استفاده کرد، صد هزار نفر طرفدار هم داشت، موفق نیست؟ نه. اینها ملاک نمی‌شود. چون همین‌هایی که با تأثیر از ادبیات متحجرانه مؤمن می‌شوند، بعداً به دین و ایمان مردم ضربه می‌زنند. این ملاک نیست که با ادبیات متحجرانه کلی طرفدار جمع کنیم. مگر ما دنبال جمعیت بیشتر هستیم؟ حقیقت باید تأمین شود.
باید از تحجر و ادبیات تحجر فاصله گرفت. البته ادبیات تحجر مشتری دارد! به حدی که به خود من هم می‌گویند تو چرا از ادبیات دیگری استفاده می‌کنی؟! بیا از آن ادبیات تحجر که مشتری هم دارد، استفاده کن! اتفاقاً پامنبری‌هایت هم بیشتر می‌شوند! از بس به جای بحث اخلاقی، بحث‌های تاریخی می‌گویی، خیلی‌ها بریدند و رفتند.
undefined ادامۀ متن: @panahian_textundefined صوت: @Panahian_mp3
undefined هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع) - ۱۴۰۳.۰۴.۲۴
@Panahian_ir

۱۲:۴۶

۲۹ تیر

thumnail
undefined طرح طلایی قرآن
undefined ترفند فوق‌العادۀ قرآن برای رشد انسان
از مبحث "انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه"در هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع)
#تصویری@Panahian_ir

۷:۰۱

undefinedهنرِ آزاد اندیشی/ جلسۀ اول
undefinedدین، مهم‌ترین عامل آزادی‌بخشundefinedنظم را طبیعت ایجاد می‌کند، نه قانونundefinedاگر طبیعت چیزی را حکم کند، آزادی استundefinedدین با طبیعت انسان منطبق است
استاد #علیرضا_پناهیان در دانشگاه هنر
تصور خیلی‌ها از دین این است که انسان در دین و در فضای دینداری به یک موجود مقید تبدیل می‌شود نه یک موجود آزاد. این تصور به خاطر آن هجمه‌ای است که سوءاستفاده‌کنندگان از آزادی علیه مهمترین عامل آزادی‌بخش یعنی دین، سال‌هاست که اعمال کرده‌اند. شعار آزادی و آزاد بودن و مقیدات کم داشتن؛ اصالتاً برای دین است. در فضای جامعۀ دیندار که یکی از عناصر کلیدی‌اش ولایت است، اساساً آزادی بیشتر است.
در زمان امام زمان(عج) قوانین کمتری مورد نیاز است. نظم در چنین جامعه‌ای از عواملی فراتر از قانون استفاده می‌کند. هر چه جامعه به سوی دین قدم بردارد، جامعۀ دینی بیشتر به سمت آزادی قدم برخواهد داشت. در جامعه‍ای که آزاد‌تر است، پیشنهاد دین است که بگذاریم طبیعت، نظم ایجاد کند نه قانون. مانند یک باغ میوه که طبق طبیعت خودش در زمان خاصی، شکوفه می‌دهد و نمی‌توان به باغ دستور داد که الان شکوفه بده! و فلان وقت میوه بده! این کار طبیعت خودش را دارد و با قانون نمی‌شود.
undefined ادامۀ متن: @panahian_textundefined صوت: @Panahian_mp3
undefined دانشگاه هنر - ۱۴۰۳.۰۴.۲۷
@Panahian_ir

۸:۳۲

thumnail
undefinedما از آقای پزشکیان چی می‌خوایم؟!
undefinedحواسمون باشه دعوا رو نبریم سر چیزای دیگه!
از مبحث "انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه"در هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع)
#تصویری@Panahian_ir

۱۰:۴۰

undefined همراهان عزیز، سلام!
از اینکه در کنار ما و همراه‌مان هستید، خوشحالیم و سپاس‌گزار.
امیدواریم محتواهایی که تولید می‌کنیم، مورد پسند، مفید و موجب حال خوب شما شده باشد.
اگر از همراهان قدیمی ما باشید، می‌دانید که ما یک تیم مستقل و غیر دولتی هستیم و حمایت‌های مالی شما عزیزان نقش بسزایی در ادامۀ فعالیت‌های ما دارد.
اگر از تولیدات و فعالیت‌های ما رضایت دارید و آن را برای خود و جامعه مفید می‌دانید، و دوست دارید با حمایت خود ما را در این مسیر همراهی کنید؛می‌توانید از روش‌های زیر اقدام کنید:
undefinedشمارۀ کارت، شبا بانک ملت، به نام مؤسسۀ راهبردی تنهامسیر
undefined️ کارت6104338800576825undefined️ شبا750120000000009108477517
از همراهی شما عزیزان بسیار ممنونیم.undefined
@Panahian_ir

۱۳:۳۱

۳۰ تیر

undefinedانحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه/ ج ۱۰
undefinedعناصر تحجر:
undefinedتصلب و جمود undefinedسطحی‌نگری undefinedدوقطبی‌سازی undefinedخودمحوری
استاد #علیرضا_پناهیان در هیئت میثاق با شهدا
تصلب و جمود فکری، عنصر اول تحجر و در مقابل انعطاف‌پذیری متفکرانه است. یعنی سخت می‌توان فرد متحجر را متقاعد کرد و به سختی می‌توان نظرش را برگرداند. این هنر نیست که حرف مرد یکی باشد. ممکن است حرف مرد چند تا شود؛ چون انسان در موقعیت‌های مختلف، مواضع مختلفی دارد.
عنصر دیگر تحجر، سطحی‌نگری است. فرد متحجر قدرت تحلیل ندارد. قدرت تحلیل داشتن و سطحی‌نگر نبودن در دین، بسیار مهم است. انسان متحجر نمی‌خواهد متفکر باشد و در اعماق مطلب غور کند.
undefined ادامۀ متن: @panahian_textundefined صوت: @Panahian_mp3
undefined هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع) - ۱۴۰۳.۰۴.۲۵
@Panahian_ir

۶:۳۳

undefined هم‌اکنون پخش زنده از روبیکا:
undefined دانشگاه هنر
undefined موضوع: هنر آزاد اندیشی
Rubika.ir/panahian_ir
#پست_موقت@Panahian_ir

۱۸:۱۵