۲۲ آبان
۶:۱۰
۱۲:۲۷
۱۷:۳۱
۲۳ آبان
رویکرد تاریخی قرآن برای تعلیم و تربیت دینی/ج ۱۱ - قسمت اول
امام؛ هماهنگکنندۀ جامعه تصور غلط و رایج دربارۀ رابطۀ امام و جامعه درک زندگی اجتماعی، لازمۀ درک امامت و سیاست
استاد #علیرضا_پناهیان در حسینیۀ امابیها(س)
براساس سخن امام باقر(ع) که فرمود: «وَ لَمْ يُنَادَ بِشَيْءٍ كَمَا نُودِيَ بِالْوَلَايَة» (اصول کافی، ج۲، ص۱۸)؛ هیچ امری در دین به اندازۀ امامت و ولایت مهم نیست، امامت میبایست با رویکرد اجتماعی آموزش داده شود، اما با رویکرد اعتقادی آموزش داده میشود. بر این اساس تو باید معتقد باشی که امام از جانب خدا منصوب است، فضایل خاصی را از جانب خدا دریافت کرده، خودش هم شایستگیهایی دارد و واجبالاتباع است.
در رویکرد اجتماعی آموزش امامت ابتدا باید در انسان احساس نیاز به امام ایجاد شود. این احساس از اینجا شروع میشود که ما یک جامعه انسانی میخواهیم و زندگی انسانها را کنار همدیگر تعریف میکنیم، بعد کمکم از طریق حیات اجتماعی به امر امامت میرسیم. طبق روایت «كُلُّكُمْ رَاعٍ وَ كُلُّكُمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِيَّتِه» (جامع الاخبار، ص۱۱۹)؛ همۀ مردم مسئولاند و اینهمه مسئول، یک عنصر هماهنگکننده نیاز دارند که همان امام است.
ادامۀ متن: @panahian_text صوت: @Panahian_mp3
حسینیۀ امابیها(س) - ۱۴۰۳.۰۴.۲۶
@Panahian_ir
امام؛ هماهنگکنندۀ جامعه تصور غلط و رایج دربارۀ رابطۀ امام و جامعه درک زندگی اجتماعی، لازمۀ درک امامت و سیاست
استاد #علیرضا_پناهیان در حسینیۀ امابیها(س)
براساس سخن امام باقر(ع) که فرمود: «وَ لَمْ يُنَادَ بِشَيْءٍ كَمَا نُودِيَ بِالْوَلَايَة» (اصول کافی، ج۲، ص۱۸)؛ هیچ امری در دین به اندازۀ امامت و ولایت مهم نیست، امامت میبایست با رویکرد اجتماعی آموزش داده شود، اما با رویکرد اعتقادی آموزش داده میشود. بر این اساس تو باید معتقد باشی که امام از جانب خدا منصوب است، فضایل خاصی را از جانب خدا دریافت کرده، خودش هم شایستگیهایی دارد و واجبالاتباع است.
در رویکرد اجتماعی آموزش امامت ابتدا باید در انسان احساس نیاز به امام ایجاد شود. این احساس از اینجا شروع میشود که ما یک جامعه انسانی میخواهیم و زندگی انسانها را کنار همدیگر تعریف میکنیم، بعد کمکم از طریق حیات اجتماعی به امر امامت میرسیم. طبق روایت «كُلُّكُمْ رَاعٍ وَ كُلُّكُمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِيَّتِه» (جامع الاخبار، ص۱۱۹)؛ همۀ مردم مسئولاند و اینهمه مسئول، یک عنصر هماهنگکننده نیاز دارند که همان امام است.
ادامۀ متن: @panahian_text صوت: @Panahian_mp3
حسینیۀ امابیها(س) - ۱۴۰۳.۰۴.۲۶
@Panahian_ir
۶:۳۱
۹:۳۵
۱۳:۰۵
۱۷:۳۸
۲۴ آبان
۸:۴۳
۱۱:۳۸
۱۷:۳۲
۱۸:۰۷
۲۵ آبان
۷:۰۰
۲۶ آبان
۶:۲۳
سلسله درسهای مهدویت با موضوع «تربیت نسل مهدوی»، جلسۀ ۱ - بخش اول
اعتقاد به رسول خدا(ص)؛ مسئلۀ اصلی در دین حقیقت ایمان به رسول خدا(ص)، همان ایمان به خداست! ضرورت ارتباط با شخص پیامبر اکرم(ص) و تسلیم ایشان بودن
استاد #علیرضا_پناهیان در فاطمیۀ بزرگ تهران
درگیری اصلی در طول تاریخ اسلام در مورد اثبات وجود خدا و ضرورت دینداری و همچنین معاد نمیباشد. معمولاً کسی با دین مشکل نداشته و طبیعتاً دین همیشه بوده است. مسئله اصلی بر سر عظمت وجودی پیامبر خداست.
عظمت و بزرگی رسول خدا مختصّ به زمان خودش و فقط برای مردم زمان پیامبر (ص) نیست، همۀ انبیاء منتظر او بودند و با روح او سخن میگفتند و با توجه به نصّ صریح قرآن، برای ایمان به آخرین پیامبر از مردم تعهد میگرفتند. ما باید با پیامبر(ص) ارتباط قلبی برقرار کنیم. در واقع همۀ محبتی که ما نسبت به فرزندان پیامبر(ص) و امامان خود داریم، به خاطر نور مقدس وجودی ایشان است. همۀ ما میدانیم اولیاء خدا همۀ شعاع نور مقدس پیامبر(ص) هستند. ما میتوانیم محبّت و اعتقاد به پیامبر(ص) را به عنوان یک راز و یک مسئله مهم در دین مطرح کنیم.
ادامۀ متن: @panahian_text صوت: @Panahian_mp3
فاطمیۀ بزرگ تهران - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع)
@Panahian_ir
اعتقاد به رسول خدا(ص)؛ مسئلۀ اصلی در دین حقیقت ایمان به رسول خدا(ص)، همان ایمان به خداست! ضرورت ارتباط با شخص پیامبر اکرم(ص) و تسلیم ایشان بودن
استاد #علیرضا_پناهیان در فاطمیۀ بزرگ تهران
درگیری اصلی در طول تاریخ اسلام در مورد اثبات وجود خدا و ضرورت دینداری و همچنین معاد نمیباشد. معمولاً کسی با دین مشکل نداشته و طبیعتاً دین همیشه بوده است. مسئله اصلی بر سر عظمت وجودی پیامبر خداست.
عظمت و بزرگی رسول خدا مختصّ به زمان خودش و فقط برای مردم زمان پیامبر (ص) نیست، همۀ انبیاء منتظر او بودند و با روح او سخن میگفتند و با توجه به نصّ صریح قرآن، برای ایمان به آخرین پیامبر از مردم تعهد میگرفتند. ما باید با پیامبر(ص) ارتباط قلبی برقرار کنیم. در واقع همۀ محبتی که ما نسبت به فرزندان پیامبر(ص) و امامان خود داریم، به خاطر نور مقدس وجودی ایشان است. همۀ ما میدانیم اولیاء خدا همۀ شعاع نور مقدس پیامبر(ص) هستند. ما میتوانیم محبّت و اعتقاد به پیامبر(ص) را به عنوان یک راز و یک مسئله مهم در دین مطرح کنیم.
ادامۀ متن: @panahian_text صوت: @Panahian_mp3
فاطمیۀ بزرگ تهران - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع)
@Panahian_ir
۱۰:۵۴
۱۵:۴۶
۲۷ آبان
۱۲:۰۰
۲۸ آبان
سلسله درسهای مهدویت با موضوع تربیت نسل مهدوی، ج ۱ - قسمت دوم
پدیدۀ نفاق، بعد از زمان رسول خدا(ص) هم باقی ماند انواع نفاق در زمان رسول خدا(ص)
استاد #علیرضا_پناهیان در فاطمیۀ بزرگ تهران
پدیدۀ نفاق، بعد از زمان رسول خدا(ص) هم باقی ماند
پیامبر اکرم(ص) وقتی عَلَم به دست میگیرند و رسالتشان را ابلاغ میکنند، جامعه را تحت تأثیر قرار میدهند و در مقابلش، نیروهایی مقاومت میکنند. تمام قدرتطلبها و تمام ضعفای ملحقشده به آن قدرتطلبها، جلوی پیامبر میایستند.
پیامبر اکرم(ص) در چند سال مشرکین و کافران را تضعیف کرده و از این مرحله عبور کردند، تا شرایط به پدیدهای به نام نفاق رسید. براساس حدیث شریفی از پیامبر(ص) که فرمودند: من براى امّت خود از مؤمن و مشرك نمىترسم؛ زيرا مؤمن را ايمانش مانع [از لطمه زدن به جامعه اسلامى] مىشود و مشرك را نيز همان كفرش سركوب مىكند. اما ترس من براى شما از منافق زبانبازى است كه حرفهايى مىزند كه شما بدان اعتقاد داريد و كارهايى مىكند كه شما به آنها اعتقاد نداريد. " پیامبر میفرمایند از منافق برای امتم میترسم. پدیدۀ نفاق در زمان رسول خدا باقی ماند. بعد از ایشان هم پدیدۀ نفاق بلاهای زیادی بر سر اولیاء خدا و فرزندان حضرت رسول(ص) آورد.
ادامۀ متن: @panahian_text صوت: @panahian_mp3
فاطمیۀ بزرگ تهران - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع)
@Panahian_ir
پدیدۀ نفاق، بعد از زمان رسول خدا(ص) هم باقی ماند انواع نفاق در زمان رسول خدا(ص)
استاد #علیرضا_پناهیان در فاطمیۀ بزرگ تهران
پدیدۀ نفاق، بعد از زمان رسول خدا(ص) هم باقی ماند
پیامبر اکرم(ص) وقتی عَلَم به دست میگیرند و رسالتشان را ابلاغ میکنند، جامعه را تحت تأثیر قرار میدهند و در مقابلش، نیروهایی مقاومت میکنند. تمام قدرتطلبها و تمام ضعفای ملحقشده به آن قدرتطلبها، جلوی پیامبر میایستند.
پیامبر اکرم(ص) در چند سال مشرکین و کافران را تضعیف کرده و از این مرحله عبور کردند، تا شرایط به پدیدهای به نام نفاق رسید. براساس حدیث شریفی از پیامبر(ص) که فرمودند: من براى امّت خود از مؤمن و مشرك نمىترسم؛ زيرا مؤمن را ايمانش مانع [از لطمه زدن به جامعه اسلامى] مىشود و مشرك را نيز همان كفرش سركوب مىكند. اما ترس من براى شما از منافق زبانبازى است كه حرفهايى مىزند كه شما بدان اعتقاد داريد و كارهايى مىكند كه شما به آنها اعتقاد نداريد. " پیامبر میفرمایند از منافق برای امتم میترسم. پدیدۀ نفاق در زمان رسول خدا باقی ماند. بعد از ایشان هم پدیدۀ نفاق بلاهای زیادی بر سر اولیاء خدا و فرزندان حضرت رسول(ص) آورد.
ادامۀ متن: @panahian_text صوت: @panahian_mp3
فاطمیۀ بزرگ تهران - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع)
@Panahian_ir
۶:۳۱
۲۹ آبان
۶:۳۸
۱ آذر
همراهان عزیز، سلام!
از اینکه در کنار ما و همراهمان هستید، خوشحالیم و سپاسگزار.
امیدواریم محتواهایی که تولید میکنیم، مورد پسند، مفید و موجب حال خوب شما شده باشد.
اگر از همراهان قدیمی ما باشید، میدانید که ما یک تیم مستقل و غیر دولتی هستیم و حمایتهای مالی شما عزیزان نقش بسزایی در ادامۀ فعالیتهای ما دارد.
اگر از تولیدات و فعالیتهای ما رضایت دارید و آن را برای خود و جامعه مفید میدانید، و دوست دارید با حمایت خود ما را در این مسیر همراهی کنید؛میتوانید از روشهای زیر اقدام کنید:
شمارۀ کارت، شبا بانک ملت، به نام مؤسسۀ راهبردی تنهامسیر
️ کارت6104338800576825️ شبا750120000000009108477517
از همراهی شما عزیزان بسیار ممنونیم.
@Panahian_ir
از اینکه در کنار ما و همراهمان هستید، خوشحالیم و سپاسگزار.
امیدواریم محتواهایی که تولید میکنیم، مورد پسند، مفید و موجب حال خوب شما شده باشد.
اگر از همراهان قدیمی ما باشید، میدانید که ما یک تیم مستقل و غیر دولتی هستیم و حمایتهای مالی شما عزیزان نقش بسزایی در ادامۀ فعالیتهای ما دارد.
اگر از تولیدات و فعالیتهای ما رضایت دارید و آن را برای خود و جامعه مفید میدانید، و دوست دارید با حمایت خود ما را در این مسیر همراهی کنید؛میتوانید از روشهای زیر اقدام کنید:
شمارۀ کارت، شبا بانک ملت، به نام مؤسسۀ راهبردی تنهامسیر
️ کارت6104338800576825️ شبا750120000000009108477517
از همراهی شما عزیزان بسیار ممنونیم.
@Panahian_ir
۷:۴۶
سلسله درسهای مهدویت با موضوع تربیت نسل مهدوی، ج ۱ - قسمت سوم
نفاقشناسی؛ از ضروریات زمینهسازی ظهور اهمیت شناخت سادهلوحی و نفاق
استاد #علیرضا_پناهیان در فاطمیۀ بزرگ تهران
چرا امیرالمؤمنین علی(ع) سربسته باید بگوید، همانگونه که رسول خدا(ص) پای رکاب خودش منافق داشت، من هم پای رکاب خودم منافق دارم؟ نفاق در زمان امام زمان (عج) ذلیل میشود، یعنی چی؟ یعنی ما باید نفاق را بشناسیم!
سه نوع نفاقی که در زمان رسول خدا(ص) نام بردیم الان هم در جامعه خودمان هم هست و هر سه را برای مقدمهسازی ظهور باید بشناسیم، چون ظهور یعنی ذلت منافق و نفاق. ما باید از انواع این نفاقها تبری بجوییم و آنها را بشناسیم، آنوقت لایق ظهور شویم.
ادامۀ متن: @panahian_text صوت: @panahian_mp3
فاطمیۀ بزرگ تهران - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع)
@Panahian_ir
نفاقشناسی؛ از ضروریات زمینهسازی ظهور اهمیت شناخت سادهلوحی و نفاق
استاد #علیرضا_پناهیان در فاطمیۀ بزرگ تهران
چرا امیرالمؤمنین علی(ع) سربسته باید بگوید، همانگونه که رسول خدا(ص) پای رکاب خودش منافق داشت، من هم پای رکاب خودم منافق دارم؟ نفاق در زمان امام زمان (عج) ذلیل میشود، یعنی چی؟ یعنی ما باید نفاق را بشناسیم!
سه نوع نفاقی که در زمان رسول خدا(ص) نام بردیم الان هم در جامعه خودمان هم هست و هر سه را برای مقدمهسازی ظهور باید بشناسیم، چون ظهور یعنی ذلت منافق و نفاق. ما باید از انواع این نفاقها تبری بجوییم و آنها را بشناسیم، آنوقت لایق ظهور شویم.
ادامۀ متن: @panahian_text صوت: @panahian_mp3
فاطمیۀ بزرگ تهران - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع)
@Panahian_ir
۸:۲۸