بله | کانال بدون توقف
عکس پروفایل بدون توقفب

بدون توقف

۳,۰۳۹عضو

GH 3.mp3

۲۹:۵۶-۴۱.۱۲ مگابایت
undefined#بدون_توقف✋
undefined #فایل_صوتی قسمت سوم از برنامه بدون توقف با موضوع امید و چالش های آن
undefinedحجت الاسلام والمسلمین رضائیان undefined

undefinedشنبه تا چهارشنبه از شبکه سه سیما
undefined عضویتundefinedundefined @tavaghof_tv3

۱۲:۳۹

thumbnail
undefined️ «بدون توقف» میزبان دکتر ابوالفضل اقبالی
undefined دکتر ابوالفضل اقبالی مهمان این شب های بدون توقف به بررسی موضوع حجاب و چالش‌ های آن می‌پردازد.

undefined برنامه «بدون توقف» با رویکرد چالشی و ترکیبی با مشارکت مهمانان برنامه به سوالات و دغدغه‌ها پاسخ می‌دهد.
undefined جمعه 21 آذر ماه ساعت 15:30
از شبکه سه سیما مهمان خانه‌هایتان هستیم.

undefinedعضویتundefinedundefined @TAVAGHOF_TV3

۹:۳۵

thumbnail
undefined#بدون_توقف ...!undefined
undefinedحضور دکتر ابوالفضل اقبالی در برنامه «بدون توقف» با موضوع حجاب و مسائل پیرامون آن و با رویکردی چالشی و ترکیبی جمعه 21 آذرماه ساعت 15:30 از شبکه سه سیما.

undefined #تیزر_جدیدundefined عضویتundefinedundefined @tavaghof_tv3

۹:۳۶

thumbnail
undefined#بدون_توقف ...!undefined
undefined در شرایط سخت اقتصادی و مشکلات معیشتی، چه لزومی دارد الان از حجاب صحبت کنیم؟
undefined دکتر ابوالفضل اقبالی پاسخ می‌دهد:
undefined هر حوزه در کشور متولی خودش را دارد؛ متولی فرهنگ جای اقتصاد نیست، همان‌طور که مسئول امنیت، مسئول سلامت نیست. هر موضوع جای خودش را دارد و هیچ‌کدام مانع دیگری نیست.
undefined طرح «اولویت» فقط وقتی معنا دارد که دو موضوع متزاحم باشند؛ درحالی‌که حجاب هیچ منافاتی با حل مشکلاتی مثل دلار، انرژی یا گرانی ندارد. همان‌طور که مشکلات اقتصادی باعث نمی‌شود مردم وظایف اجتماعی‌شان را کنار بگذارند.
undefined عضویتundefinedundefined @tavaghof_tv3

۱۲:۵۰

thumbnail
undefined#بدون_توقف ...!undefined
undefined چه کسانی حجاب را سیاسی کردند و چرا؟
undefined دکتر ابوالفضل اقبالی پاسخ می‌دهد:
دو جریان این کار را کردند: undefined برخی جریان‌های داخلی که برای پوشاندن ناکارآمدی اقتصادی و نداشتن برنامه، حجاب را تبدیل به سوژه انتخاباتی کردند؛ به‌جای ارائه راه‌حل برای معیشت، وعده «جمع کردن حجاب و گشت ارشاد» می‌دهند تا رأی بگیرند.
undefined جریان‌های بیرونی و اپوزیسیون که بی‌حجابی را به یک کنش سیاسی تبدیل کردند و آن را نماد مخالفت با نظام جلوه می‌دهند.
undefined نتیجه این است که حجاب عمداً به سیاست گره خورده؛ توسط کسانی که از سیاسی شدن آن سود می‌برند.
undefined عضویتundefinedundefined @tavaghof_tv3

۱۳:۰۵

thumbnail
undefined#بدون_توقف ...!undefined
undefinedمسئله فقط تار مو خانم‌هاست؟!
undefined دکتر ابوالفضل اقبالی پاسخ می‌دهد:
undefined مسئله فقط «لباس یا تار مو» نیست؛ یک دغدغه جدی اجتماعی است. همان خانواده‌ای که زیر فشار معیشتی زندگی می‌کند، بیش از همه نگران وضعیت فرهنگی و امنیت اخلاقی فرزندش در شهر است. بنابراین معیشت و هنجارهای اجتماعی دو نگرانی هم‌زمان مردم‌اند، نه جایگزین هم.
undefined در همه کشورهای غربی هم برای پوشش «چارچوب و قانون» وجود دارد. امروز وضعیت برهنگی و بی‌قاعدگی پوشش در جامعه ما حتی از بسیاری از همان کشورها جلو زده است.
undefined عضویتundefinedundefined @tavaghof_tv3

۱۳:۰۵

thumbnail
undefined#بدون_توقف ...!undefined
undefined نظر مردم درباره وضعیت حجاب در جامعه
undefined دکتر ابوالفضل اقبالی پاسخ می‌دهد:
undefined طبق نظرسنجی‌ها حدود ۶۰ درصد مردم می‌گویند وضعیت امروز نگران‌کننده است؛ چون مرز عرصه خصوصی و عمومی در حال قاطی شدن است.
undefined خانواده‌ای که با سختی فرزندش را راهی دانشگاه کرده، نگران صحنه‌هایی است که او در فضای عمومی می‌بیند. پس مسئله فقط «یک تار مو» نیست؛ اگر بود، این سطح از نگرانی عمومی شکل نمی‌گرفت.
undefined عضویتundefinedundefined @tavaghof_tv3

۱۳:۰۵

thumbnail
undefined#بدون_توقف ...!undefined
undefined چه کسانی نگرانِ
فرهنگ و اقتصاد مردم هستند؟

undefined دکتر ابوالفضل اقبالی پاسخ می‌دهد:
undefined جریان‌هایی که سال‌ها برای حقوق کارگر و تولید مطالبه کرده‌اند، همان‌هایی‌اند که درباره حجاب و ارزش‌ها هم حساس‌اند.
undefined در مقابل، سرمایه‌دارانی که با فساد اقتصادی و رانت به مردم آسیب زده‌اند، امروز شعارهای ظاهری مثل «زن، زندگی، آزادی» می‌دهند تا آدرس غلط بدهند.
undefined بنابراین مخربِ معیشت، مخربِ فرهنگ هم هست ؛ و حامیِ معیشت، حامیِ هنجارهای اجتماعی نیز هست. تضادی وجود ندارد؛ هرکس باید وظیفه خودش را انجام دهد.

undefined عضویتundefined
undefined @tavaghof_tv3

۱۳:۱۹

thumbnail
undefined#بدون_توقف ...!undefined
undefined آیا «جمهوری اسلامی»
در مسئله حجاب شکست خورده است؟!

undefined دکتر ابوالفضل اقبالی پاسخ می‌دهد:
undefined خیر. اجرا نشدن مقطعی قانون، به معنای شکست سیاست حجاب نیست. امروز برعکس، یک لحظه مهمِ وفاق مردم و حاکمیت شکل گرفته است.
undefined نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۸۵ درصد مردم پوشش‌های بی‌قاعده را «نامناسب اجتماعی» می‌دانند و بیش از ۵۵ درصد خواهان «مداخله» در حوزه حجاب‌اند؛ و درباره برهنگی حتی حمایت بسیار بالاتری وجود دارد.
undefined این شرایط نه تنها نشانه شکست نیست، بلکه یک فرصت برای بازطراحی و تقویت سیاست حجاب در کشور است.
undefined عضویتundefinedundefined @tavaghof_tv3

۱۳:۱۹

thumbnail
undefined#بدون_توقف ...!undefined
undefined مسئله حجاب باید فرهنگی و تبیینی باشه یا سلبی و قضایی؟
undefined دکتر ابوالفضل اقبالی پاسخ می‌دهد:
undefined حجاب امروز یک مسئله چندضلعی است و پاسخ آن هم باید چندبعدی باشد.
undefined هم رویکرد ایجابی و فرهنگی مثل آموزش، مدرسه، رسانه و تولید محتوا؛
undefined و هم رویکرد قانونی در جای خودش. نهاد فرهنگی باید زبان فرهنگ را به‌کار ببرد و نهاد قضایی زبان قانون را.
undefined هر دو ضروری‌اند، اما برای اکثریت جامعه حدود ۸۵ درصد راه مؤثرتر همان کار فرهنگی و رسانه‌ای است.
undefined عضویتundefinedundefined @tavaghof_tv3

۱۳:۱۹

thumbnail
undefined#بدون_توقف ...!undefined
undefined چرا برای کشورهای غربی
یک تار موی زن ایرانی مهم است؟

undefined دکتر ابوالفضل اقبالی پاسخ می‌دهد:
undefined دلیل واقعی این است که برای برخی جریان‌های خارجی، حجاب یک ابزار سیاسی–فرهنگی است.
undefined آن‌ها می‌دانند مردم پشتوانه حاکمیت‌اند، پس با هدف تضعیف جامعه و تغییر نظام، حجاب و ارزش‌های فرهنگی را استعاره‌ای برای نفوذ و فشار سیاسی قرار داده‌اند.
undefined هدف‌شان خدمت به مردم نیست، بلکه استفاده از فرهنگ برای پیشبرد اهداف سیاسی است.
undefined عضویتundefinedundefined @tavaghof_tv3

۱۳:۳۴

thumbnail
undefined#بدون_توقف ...!undefined
undefined آیا «دلم نمی‌خواهد»
می‌تواند معیار رفتار اجتماعی باشد؟

undefined دکتر ابوالفضل اقبالی پاسخ می‌دهد:
undefined «دلم نمی‌خواهم» فقط در حوزه فردی و خصوصی معنا دارد؛ درباره رفتار شخصی و باورهای خودتان آزادید.
undefined در فضای اجتماعی این آزادی محدود است، چون جامعه تابع چارچوب‌ها و هنجارهای جمعی است که نظم و امنیت تولید می‌کنند.
undefined حتی در کشورهای اروپایی هم «دلم نمی‌خواهم» جایگزین قانون و قواعد اجتماعی نیست.
undefined عضویتundefinedundefined @tavaghof_tv3

۱۳:۳۴

thumbnail
undefined#بدون_توقف ...!undefined
undefined آیا کم حجابی به عریانی ختم می‌شود؟
undefined دکتر ابوالفضل اقبالی پاسخ می‌دهد:

undefined بله. شواهد واضحی وجود دارد. از بعد سال ۱۴۰۱، تقریباً هیچ مداخله‌ای در حجاب نشده و روند برهنگی و بدن‌نمایی در جامعه شتاب گرفته است.
undefined حتی یک درصد برهنگی در جامعه‌ای با سابقه فرهنگی و الهیاتی ایران، بحران است و باید جلوگیری شود. کاهش مداخله، به وضوح این گزاره را تأیید می‌کند.
undefined عضویتundefinedundefined @tavaghof_tv3

۱۳:۳۴

thumbnail
undefined#بدون_توقف ...!undefined
undefined آیا حاکمیت در موضوع
عریانی جامعه، مدارا کرده است؟

undefined دکتر ابوالفضل اقبالی پاسخ می‌دهد:
undefined حاکمیت با جامعه مدارا گونه و منعطف برخورد می‌کند و نه تنها برهنگی را به رسمیت نمی‌شناسد، بلکه سال‌هاست با کم‌حجابی و رفتارهای ضعیف فرهنگی بر اساس اصول اسلامی و فرهنگی ایران مقابله می‌کند.
undefined انتظار دارید که نظامی که حاصل اراده ۹۸ درصد مردم است، ارزش‌های فرهنگی و دینی را نادیده بگیرد؟ این اشتباه نیست؛ این حمایت از هنجارها و نظم اجتماعی است.
undefined عضویتundefinedundefined @tavaghof_tv3

۱۳:۴۹

thumbnail
undefined#بدون_توقف ...!undefined
undefined آیا می‌توانیم تشخیص
حدود حجاب را به خود مردم بسپاریم؟

undefined دکتر ابوالفضل اقبالی پاسخ می‌دهد:
undefined موثرترین نظارت اجتماعی درون‌زا و مردمی است؛ یعنی مردم خودشان عرف و فرهنگ‌شان را تنظیم کنند.
undefined اما وقتی ابزارهای ساده‌ای مثل تذکر دادن به دیگران از آن‌ها سلب شده یا با فیلم‌برداری و تهدید مواجه می‌شود، چگونه انتظار دارید جامعه بتواند خودتنظیمی کند؟
undefined بدون سازوکار و حمایت، مردم از اعمال نظارت اجتماعی عاجزند و جامعه از رفتارهای ناهنجار آسیب می‌بیند.
undefined عضویتundefinedundefined @tavaghof_tv3

۱۳:۴۹

thumbnail
undefined#بدون_توقف ...!undefined
undefined چرا حاکمیت اصرار دارد؛
مردم را به بهشت ببرد؟

undefined دکتر ابوالفضل اقبالی پاسخ می‌دهد:

undefined
هیچ‌کس قرار نیست با زور به بهشت برده شود؛ ارزش حجاب وقتی معنا دارد که انتخابی و ایمانی باشد.

undefined در سطح جامعه، فلسفه قانون چیز دیگری است: همنوا کردن رفتار شهروندان با نظم و هنجارهای جمعی.
undefined اگرچه همراهی داوطلبانه بهترین حالت است، اما وقتی بخشی از جامعه با این نظم همدل نمی‌شود، قانون وظیفه دارد حداقلی از هم‌نوایی اجتماعی را تضمین کند.

undefined عضویتundefined
undefined @tavaghof_tv3

۱۹:۱۴

thumbnail
undefined#بدون_توقف ...!undefined
undefined آیا موضوع حجاب، انسجام ملّی را تهدید می‌کند؟!
undefined دکتر ابوالفضل اقبالی پاسخ می‌دهد:
undefined مسئله امروز، بحثِ برخوردهای تنبیهی بر سر حجاب نیست؛ نقطه توافق میان مردم و حاکمیت، مقابله با کشف‌حجاب و بدن‌نمایی است. هم متدین و هم غیرمتدین، نگران این مرز گسیخته‌اند و نظرسنجی‌ها مطالبه‌ی روشن مردم برای مداخله و ضابطه‌مندی پوشش را تأیید می‌کند.
undefined این روند انسجام ملی را مخدوش نمی‌کند؛ برعکس، همان‌طور که ایرانیان در برابر تهدیدهایی چون اسرائیل و تحریم متحد می‌شوند، برهنگی نیز «دیگریِ» فرهنگی جامعه است و زمینه‌ی هم‌گرایی را تقویت می‌کند
undefined مردم ایران با سبک‌زندگی‌های متفاوت خواستار نظم رفتاری، نظارت منطقی و صیانت فرهنگی‌اند.
undefined عضویتundefinedundefined @tavaghof_tv3

۱۹:۱۴

thumbnail
undefined#بدون_توقف ...!undefined
undefined آیا رعایت حجاب برای جلوگیری از
لذت جویی مردان است یا کرامت زنان؟

undefined دکتر ابوالفضل اقبالی پاسخ می‌دهد:
undefined در منظومه عفاف، حجاب تنها یک جزء کوچک است؛ اولویت در قرآن با غضّ بصرِ مردان است. یعنی حتی بی‌حجابیِ دیگری، مجوز نگاه آلوده نمی‌شود. اما در کنار مدیریت نگاه مرد، پوشش زن هم به‌عنوان ضامن دوم امنیت اخلاقی مطرح است؛ چون صرف توصیه، رفتار اجتماعی را کنترل نمی‌کند.
undefined زیست عفیفانه زمانی حاصل می‌شود که هر دو طرف مرد و زن وظیفه خود را انجام دهند. چون کشش جنسیتی، بخشی از طبیعت انسان است و انکارش ممکن نیست. حذف حریم‌های جنسیتی در غرب نیز نشان داده که نادیده‌گرفتن این واقعیت، به افزایش آزارهای جنسی و ناامنی اجتماعی منتهی شده است.
undefined عضویتundefinedundefined @tavaghof_tv3

۱۹:۱۵

thumbnail
undefined#بدون_توقف ...!undefined
undefined هشتگ می‌تو از کجا شروع شد؟!
undefined دکتر ابوالفضل اقبالی پاسخ می‌دهد:
undefined آمارهای بین‌المللی نشان می‌دهد مسئله آزار و تعرض جنسی در غرب امری ساختاری است، نه صرفاً رفتاری از سوی مهاجران.
undefined نیمی از زنان استاد دانشگاه تجربه آزار داشته‌اند و بخشی به‌دلیل تکرار آن شغل خود را ترک کرده‌اند. در کشورهای اروپایی نیز درصدهای بالای آزار جنسی نشان می‌دهد این معضل به فرهنگ عمومی گره خورده است، نه به یک گروه خاص.
undefined عضویتundefinedundefined @tavaghof_tv3

۱۹:۲۸

thumbnail
undefined#بدون_توقف ...!undefined
undefined در کدام موقعیت‌های اجتماعی
آزار و اذیت زنان بیشتر است؟!

undefined دکتر ابوالفضل اقبالی پاسخ می‌دهد:
undefined نتایج آزمایش‌های اجتماعی در ایران و غرب نشان می‌دهد با کاهش پوشش و تضعیف حریم‌های جنسیتی، میزان متلک‌گویی و مزاحمت خیابانی به‌طور محسوس افزایش می‌یابد.
undefined این رفتار غلط هیچ حقی برای مردان ایجاد نمی‌کند، اما واقعیت اجتماعی این است که رعایت نکردن حریم‌ها احتمال مزاحمت را بالا می‌برد؛ پدیده‌ای که آمارهای رو به رشد آزارهای خیابانی نیز آن را تأیید می‌کند.
undefined عضویتundefinedundefined @tavaghof_tv3

۱۹:۲۹