۱۳:۰۹
۶:۵۹
۱۸:۵۰
۱۵:۴۴
۱۸:۵۲
۷:۱۳
۱۷:۱۳
۹:۱۷
۱۵:۰۷
۲۱:۰۷
۱۱:۳۵
۱۶:۰۸
۱۰:۴۹
۱۶:۵۷
۵:۲۷
۱۷:۱۸
۶:۳۷
دکتر فریدون عباسی دوانی
در مصاحبه دیده بان با دکتر فریدون عباسی ، رییس اسبق کمیسیون انرژی مجلس مطرح شد: امکان قاچاق سوخت یا تولید رمزارز توسط نیروگاهها به وجود دارد/برجامیان اجازه ندادند طرح سازمان انرژی اتمی برای کاهش ناترازی گاز اجرایی شود/بخشی از مشکل ناترازی انرژی به خاطر وجود مدیران ترسو در وزارت نفت است/ ماجرای میدان نفتی کنارتخته استان فارس که ۱۶ سال به علت سوء مدیریت خوابیده بود شرح مصاحبه را در متن زیر بخوانید: #نفت #کازرون #مصاحبه #دکتر_فریدون_عباسی_دوانی راه های ارتباطی و اطلاع رسانی دکتر فریدون عباسی دوانی: سایت رسمی: Abbasidavani.ir عضویت در کانال اطلاع رسانی ایتا: eitaa.com/abbasi_davani عضویت در کانال اطلاع رسانی (بله) : https://ble.ir/abbasi_davani
در گفتوگو با دیدهبان ایران مطرح شد؛فریدون عباسی دوانی، رییس اسبق سازمان انرژی اتمی و کمیسیون انرژی مجلس یازدهم شرح داد:
جناحهای سیاسی ایران، مشکل ناترازی انرژی را به یک مساله سیاسی تبدیل کردهاند: سالهای متمادی هر کس که میخواست از مردم رای بگیرد، موضوعات مربوط به رفاهیات جامعه را تبلیغ کرده و گفته است که مردم باید بهراحتی از برق و سوخت استفاده کنند. البته در ایام بعد از انتخابات، مسئولان همیشه بر لزوم صرفهجویی در مصرف انرژی تاکید کردهاند، از جمله این که این روزها دکتر پزشکیان از مردم خواسته است که دمای هوای منازل خود را دو درجه کاهش دهند. البته خود من نیز همیشه بخصوص وقتی نماینده مجلس بودم، بر لزوم صرفهجویی تاکید کردهام، ولی آیا جناحهای سیاسی کشورمان وقتی که جناح رقیب آنها بر سر کار است، در این زمینه تبلیغ میکنند یا سعی میکنند مشکل ناترازی انرژی را به چماقی تبدیل کنند و آن را بر سر دولت مستقر بزنند؟
کاهش سرمایه اجتماعی باعث کم شدن همراهی مردم در امر صرفهجویی شده است عباسی به ارزانی انرژی در کشورمان نیز اشاره و عنوان کرد: همیشه گفته میشود که اگر مردم مجبور باشند قیمت واقعی حاملهای انرژی را بپردازند، بهناچار صرفهجویی خواهند کرد. ولی جای طرح این سوال وجود دارد که آیا تا قبل از این که نظام حقوق و دستمزد در ایران اصلاح شود، میتوانیم از مردم توقع داشته باشیم که قیمت واقعی حاملهای انرژی را پرداخت کنند؟ رئیس پیشین کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر این که هیچکدام از دولتهای قبلی جرات نداشتهاند که درباره لزوم اصلاح نظام حقوق و دستمزد صحبت کنند، اظهار داشت: در ۱۰ سال گذشته شاهد تورم افسارگسیختهای بودهایم که سال به سال روی هم انباشته شده و قیمتها را به صورت تصاعدی بالا برده است. این در حالی است که حقوق، دستمزد و مستمری شاغلان یا بازنشستگان بخشهای دولتی و خصوصی به هیچ وجه متناسب با نرخ تورم بالا نرفته و همین مساله به کاهش سرمایه اجتماعی دامن زده است.وی همچنین خاطرنشان کرد: کاهش سرمایه اجتماعی باعث میشود که دیگر مردم در مواردی مثل صرفهجویی در مصرف انرژی با دولت همراهی نخواهند کرد. زیرا وقتی مردم میبینند که نمیتوانند زندگی خود را اداره کنند، اهمیت درخواستهای مسئولان دولتی در زمینههایی مختلف از جمله صرفهجویی در مصرف انرژی برایشان کم میشود.
کمیسیون انرژی مجلس به فکر حل مشکلات تخصصی این حوزه نیست
عباسی با بیان این که مشکلات متعددی نیز در بخشهای مدیریتی در حوزه انرژی کشور وجود دارد، توضیح داد: در همین کمیسیون انرژی مجلس که بنده هم چهار سال در آن عضویت داشتم، آیا واقعا افراد متخصص در این حوزه حضور دارند؟ یعنی آیا افرادی که به عضویت این کمیسیون درمیآیند، واقعا تحصیلکردههای رشتههای مرتبط با انرژی هستند یا اینها نمایندههای حوزههای انرژی کشور مثل ایلام، خوزستان، بوشهر و هرمزگان هستند؟ حداقل در دورهای که من عضو کمیسیون انرژی بودیم، بیشتر اعضای این کمیسیون یا حقوق خوانده بودند یا در حوزه بازرگانی تخصص داشتند و البته برخی هم متخصص رشتههای فنی و مهندسی بودند.رئیس پیشین کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: جلسات کمیسیون چه در دورهای که بنده عضو آن بودم و چه در دورههای قبل یا بعد از آن، اساسا به بررسی چه مواردی میگذرد؟ آیا اینطور هست که جلسات کمیتههای تخصصی بهموقع تشکیل شوند و متخصصان وزارتخانهها، بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و ... را دعوت کنند و از دل این جلسات به ارائه طرحهای مناسب برسند؟ آیا نمایندگان مجلس در این کمیسیون، به انجام وظایف نظارتی خودشان توجه دارند یا فقط به دنبال رتق و فتق امور حوزه انتخابیه خود هستند؟ یعنی بیشتر برای مسائل مربوط به حوزه انتخابیه خود با وزیران نفت و نیرو ارتباط میگیرند؟ مثلا به دنبال آن هستند که پولهای مربوط به مسئولیتهای اجتماعی را از شرکتهای زیرمجموعه این دو وزارتخانه بگیرند و در امور حوزه انتخابیه خود هزینه کنند.
رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: در چهار سالی که نماینده مجلس بودم، هر وقت از یک مدیر در وزارت نفت میپرسیدم که چرا فلان پروژه اجرا نمیشود، دائم میگفتند که سازمان بازرسی یا دیوان محاسبات یا وزارت اطلاعات یا اطلاعات سپاه جلوی اجرای پروژه را گرفتهاند. یعنی بهانه میآورند که این نهادها نمیگذارند کار کنیم، چون میگویند بیتالمال را به باد میدهی. البته همه این صحبتها بهانه بود و بنده به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی، هیچگاه در دوره مدیریتی خودم مشاهده نکردم که نهادهای نظارتی مذکور جلوی کاری را بگیرند. البته گاهی ما را میخواستند و سوالاتی میپرسیدند، ولی چوب لای چرخ ما نمیگذاشتند.عباسی در ادامه گفت: وقتی نماینده مجلس بودم، یکی از مدیران شرکت نفت مناطق مرکزی خیلی دوستانه به من گفت که در این مملکت بهتر است آدم کار نکند، چون
جناحهای سیاسی ایران، مشکل ناترازی انرژی را به یک مساله سیاسی تبدیل کردهاند: سالهای متمادی هر کس که میخواست از مردم رای بگیرد، موضوعات مربوط به رفاهیات جامعه را تبلیغ کرده و گفته است که مردم باید بهراحتی از برق و سوخت استفاده کنند. البته در ایام بعد از انتخابات، مسئولان همیشه بر لزوم صرفهجویی در مصرف انرژی تاکید کردهاند، از جمله این که این روزها دکتر پزشکیان از مردم خواسته است که دمای هوای منازل خود را دو درجه کاهش دهند. البته خود من نیز همیشه بخصوص وقتی نماینده مجلس بودم، بر لزوم صرفهجویی تاکید کردهام، ولی آیا جناحهای سیاسی کشورمان وقتی که جناح رقیب آنها بر سر کار است، در این زمینه تبلیغ میکنند یا سعی میکنند مشکل ناترازی انرژی را به چماقی تبدیل کنند و آن را بر سر دولت مستقر بزنند؟
کاهش سرمایه اجتماعی باعث کم شدن همراهی مردم در امر صرفهجویی شده است عباسی به ارزانی انرژی در کشورمان نیز اشاره و عنوان کرد: همیشه گفته میشود که اگر مردم مجبور باشند قیمت واقعی حاملهای انرژی را بپردازند، بهناچار صرفهجویی خواهند کرد. ولی جای طرح این سوال وجود دارد که آیا تا قبل از این که نظام حقوق و دستمزد در ایران اصلاح شود، میتوانیم از مردم توقع داشته باشیم که قیمت واقعی حاملهای انرژی را پرداخت کنند؟ رئیس پیشین کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر این که هیچکدام از دولتهای قبلی جرات نداشتهاند که درباره لزوم اصلاح نظام حقوق و دستمزد صحبت کنند، اظهار داشت: در ۱۰ سال گذشته شاهد تورم افسارگسیختهای بودهایم که سال به سال روی هم انباشته شده و قیمتها را به صورت تصاعدی بالا برده است. این در حالی است که حقوق، دستمزد و مستمری شاغلان یا بازنشستگان بخشهای دولتی و خصوصی به هیچ وجه متناسب با نرخ تورم بالا نرفته و همین مساله به کاهش سرمایه اجتماعی دامن زده است.وی همچنین خاطرنشان کرد: کاهش سرمایه اجتماعی باعث میشود که دیگر مردم در مواردی مثل صرفهجویی در مصرف انرژی با دولت همراهی نخواهند کرد. زیرا وقتی مردم میبینند که نمیتوانند زندگی خود را اداره کنند، اهمیت درخواستهای مسئولان دولتی در زمینههایی مختلف از جمله صرفهجویی در مصرف انرژی برایشان کم میشود.
کمیسیون انرژی مجلس به فکر حل مشکلات تخصصی این حوزه نیست
عباسی با بیان این که مشکلات متعددی نیز در بخشهای مدیریتی در حوزه انرژی کشور وجود دارد، توضیح داد: در همین کمیسیون انرژی مجلس که بنده هم چهار سال در آن عضویت داشتم، آیا واقعا افراد متخصص در این حوزه حضور دارند؟ یعنی آیا افرادی که به عضویت این کمیسیون درمیآیند، واقعا تحصیلکردههای رشتههای مرتبط با انرژی هستند یا اینها نمایندههای حوزههای انرژی کشور مثل ایلام، خوزستان، بوشهر و هرمزگان هستند؟ حداقل در دورهای که من عضو کمیسیون انرژی بودیم، بیشتر اعضای این کمیسیون یا حقوق خوانده بودند یا در حوزه بازرگانی تخصص داشتند و البته برخی هم متخصص رشتههای فنی و مهندسی بودند.رئیس پیشین کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: جلسات کمیسیون چه در دورهای که بنده عضو آن بودم و چه در دورههای قبل یا بعد از آن، اساسا به بررسی چه مواردی میگذرد؟ آیا اینطور هست که جلسات کمیتههای تخصصی بهموقع تشکیل شوند و متخصصان وزارتخانهها، بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و ... را دعوت کنند و از دل این جلسات به ارائه طرحهای مناسب برسند؟ آیا نمایندگان مجلس در این کمیسیون، به انجام وظایف نظارتی خودشان توجه دارند یا فقط به دنبال رتق و فتق امور حوزه انتخابیه خود هستند؟ یعنی بیشتر برای مسائل مربوط به حوزه انتخابیه خود با وزیران نفت و نیرو ارتباط میگیرند؟ مثلا به دنبال آن هستند که پولهای مربوط به مسئولیتهای اجتماعی را از شرکتهای زیرمجموعه این دو وزارتخانه بگیرند و در امور حوزه انتخابیه خود هزینه کنند.
رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: در چهار سالی که نماینده مجلس بودم، هر وقت از یک مدیر در وزارت نفت میپرسیدم که چرا فلان پروژه اجرا نمیشود، دائم میگفتند که سازمان بازرسی یا دیوان محاسبات یا وزارت اطلاعات یا اطلاعات سپاه جلوی اجرای پروژه را گرفتهاند. یعنی بهانه میآورند که این نهادها نمیگذارند کار کنیم، چون میگویند بیتالمال را به باد میدهی. البته همه این صحبتها بهانه بود و بنده به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی، هیچگاه در دوره مدیریتی خودم مشاهده نکردم که نهادهای نظارتی مذکور جلوی کاری را بگیرند. البته گاهی ما را میخواستند و سوالاتی میپرسیدند، ولی چوب لای چرخ ما نمیگذاشتند.عباسی در ادامه گفت: وقتی نماینده مجلس بودم، یکی از مدیران شرکت نفت مناطق مرکزی خیلی دوستانه به من گفت که در این مملکت بهتر است آدم کار نکند، چون
۶:۴۰
دکتر فریدون عباسی دوانی
در مصاحبه دیده بان با دکتر فریدون عباسی ، رییس اسبق کمیسیون انرژی مجلس مطرح شد: امکان قاچاق سوخت یا تولید رمزارز توسط نیروگاهها به وجود دارد/برجامیان اجازه ندادند طرح سازمان انرژی اتمی برای کاهش ناترازی گاز اجرایی شود/بخشی از مشکل ناترازی انرژی به خاطر وجود مدیران ترسو در وزارت نفت است/ ماجرای میدان نفتی کنارتخته استان فارس که ۱۶ سال به علت سوء مدیریت خوابیده بود شرح مصاحبه را در متن زیر بخوانید: #نفت #کازرون #مصاحبه #دکتر_فریدون_عباسی_دوانی راه های ارتباطی و اطلاع رسانی دکتر فریدون عباسی دوانی: سایت رسمی: Abbasidavani.ir عضویت در کانال اطلاع رسانی ایتا: eitaa.com/abbasi_davani عضویت در کانال اطلاع رسانی (بله) : https://ble.ir/abbasi_davani
اگر کار کنیم، به ما گیر میدهند، ولی اگر بپرسند چرا کار نکردی، میگوییم تحریم و مشکلات دیگر وجود داشت. البته چنین صحبتهایی به هیچ وجه صحیح نیست، ولی متاسفانه هنوز هم چنین افرادی در بدنه مدیریتی وزارت نفت حضور دارند. جالب این که خود مدیری که این حرف را به من زد، جلوی افزایش تولید را میگرفت، چون دیگران قولهایی به او داده بودند.
تغییرات مدیریتی وزارت نفت در دولت جدید، به مشکل کمبود سوخت در کشور دامن زده استعباسی در پاسخ به این سوال که چرا در شروع به کار دولت جدید، مشکل ناترازی انرژی، خود را به شکل بیسابقهای خود را نشان داده است، گفت: دولتهای جدیدی که در ایران روی کار میآیند، همگی مثل انسانهای اولیه رفتار میکنند، یعنی میخواهند همه کارها را از صفر شروع کنند و از بخشهای مدیریت میانی و مدیریت ارشد قبل از خود استفاده نمیکنند. در همین دولت چهاردهم نیز به محض تحویل کار به وزیر جدید نفت، بسیاری از معاونان و مدیران ارشد تغییر کردند. متاسفانه تغییرات مدیریتی وزارت نفت در شروع دولت جدید، به مشکلات مربوط به کمبود سوخت در کشور دامن زده است.رئیس اسبق سازمان سازمان انرژی اتمی در ادامه بیان کرد: اکنون در وزارت نفت برخی افرادی که تا دیروز معاون وزیر یا مدیر ارشد بودهاند، حتی یک اتاق برای نشستن ندارند، چون مثلا اصولگرا بودهاند یا به دولت شهید رئیسی وصل بودند. این نشان میدهد که مدیران کنونی وزارت نفت، به این موضوعات به دید ملی نگاه نمیکنند. البته این مشکل را در دولت قبل هم داشتیم و در دولت سیزدهم نیز عدهای به دنبال آن بودند که هر کسی در دولت روحانی سمت مدیریتی گرفته بود را کنار بگذارند؛ به این بهانه که این افراد مسئول وضع موجود هستند، قبول، ولی نباید مملکت را با تغییرات مدیریتی شدید و ناگهانی به هم بریزیم.
ماجرای میدان نفتی کنارتخته کازرون استان فارس که ۱۶ سال به علت سوء مدیریت خوابیده بودعباسی با تاکید بر این که مشکلات مدیریتی مربوط به حوزه انرژی هم در دستگاه قانونگذاری و هم در دستگاه اجرایی کشور ریشه دارد، اظهار داشت: در اسفندماه ۹۸ انتخابات مجلس در شهرستان کازرون به عنوان نماینده منتخب برگزیده شدم، تلاش کردم که مقدمات لازم را برای راهاندازی میدانی نفتی خشت و کنارتخته در استان فارس را که سالها خوابیده بود و نتوانسته بود هیچ اشتغالی در منطقه ایجاد کند، فراهم کنم. همان موقع آقای رامین حاتمی، مدیرعامل شرکت مناطق مرکزی ایران به من گفتند که سازمان بازرسی کل کشور کار را قفل کرده است. وقتی موضوع را از سازمان بازرسی بررسی کردم، متوجه شدم که این صحبتها یک بهانه است، بعد هم افراد سازمان بازرسی به این واحد نفتی آمدند و متوجه شدند که در خود وزارت نفت سوء مدیریت وجود دارد که به گردن این سازمان انداختهاند. رئیس پیشین کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: من دو سال روی این موضوع کار کردم. اصل مطلب این بود که شرکت ملی نفت برای راهاندازی میدان نفتی کنارتخته پول نداشت و وقتی هم که این شرکت بودجه کافی نداشته باشد، راهاندازی چنین واحدی برایش در اولویت نیست. البته در کنار اولویت قائل نشدن، سوء مدیریت هم وجود داشت و پیمانکار بدی هم برای این پروژه انتخاب کرده بودند. وقتی موضوع را برای آقای زنگنه، وزیر وقت نفت توضیح دادم، متوجه شدم که کافی بود یک نماینده مجلس این موضوع را برای ایشان بهدرستی توضیح دهد، نه این که ایشان، مساله را فقط از قول مدیران زیردست خود بشنود، وگرنه اینطور نیست که مثلا آقای زنگنه به دنبال قفل کردن کار بود. همان موقع با دستور وزیر نفت ۲۰ میلیارد تومان از طریق یکی از شرکتهای نفتی تامین شد و پروژه راهاندازی میدان نفتی خشت و کنارتخته آغاز شد، اما بعد مشخص شد که در این مجموعه اشکال فنی وجود دارد، در حالی که مدیران این سایت نفتی، این مشکل را کتمان کرده بودند و معلوم نیست در سالهای قبل از آن هم چه کار کرده بودند که این پروژه ۱۶ سال خوابیده بود. وی افزود: هر طور که بود، آقای حاتمی با ما راه آمد و خود آقای زنگنه هم پیگیری کرد تا در همان دولت روحانی، شعله تاسیسات نفتی خشت و کنارتخته روشن شد. ولی مدیران نفتی آنقدر کُند و آهسته عمل میکردند که سرعت اقداماتشان اصلا متناسب با شرایط تحریمی کشور نبود. البته این فقط مربوط به دولت روحانی نبود و در دولتهای بعدی نیز همین رویه در بخش مدیریتی حوزه نفت ادامه دارد، زیرا به نظر میرسد که مدیران نفتی کشور فکر میکنند که خیلی بچه پولدار هستند.
. مدیران حوزه نفت فکر میکنند که خیلی بچه پولدار هستندنماینده اسبق کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: هم به آقای اوجی (وزیر نفت دولت شهید رئیسی) و هم مدیران کنونی وزارت نفت گفتهام که شما به اشتباه فکر میکنید که خیلی بچه پولدار هستید و گمان میکنید که سرمایهگذار باید پشت در شما بنشیند و التماس کند تا شاید دو یا سه سال دیگر به او جواب بده
تغییرات مدیریتی وزارت نفت در دولت جدید، به مشکل کمبود سوخت در کشور دامن زده استعباسی در پاسخ به این سوال که چرا در شروع به کار دولت جدید، مشکل ناترازی انرژی، خود را به شکل بیسابقهای خود را نشان داده است، گفت: دولتهای جدیدی که در ایران روی کار میآیند، همگی مثل انسانهای اولیه رفتار میکنند، یعنی میخواهند همه کارها را از صفر شروع کنند و از بخشهای مدیریت میانی و مدیریت ارشد قبل از خود استفاده نمیکنند. در همین دولت چهاردهم نیز به محض تحویل کار به وزیر جدید نفت، بسیاری از معاونان و مدیران ارشد تغییر کردند. متاسفانه تغییرات مدیریتی وزارت نفت در شروع دولت جدید، به مشکلات مربوط به کمبود سوخت در کشور دامن زده است.رئیس اسبق سازمان سازمان انرژی اتمی در ادامه بیان کرد: اکنون در وزارت نفت برخی افرادی که تا دیروز معاون وزیر یا مدیر ارشد بودهاند، حتی یک اتاق برای نشستن ندارند، چون مثلا اصولگرا بودهاند یا به دولت شهید رئیسی وصل بودند. این نشان میدهد که مدیران کنونی وزارت نفت، به این موضوعات به دید ملی نگاه نمیکنند. البته این مشکل را در دولت قبل هم داشتیم و در دولت سیزدهم نیز عدهای به دنبال آن بودند که هر کسی در دولت روحانی سمت مدیریتی گرفته بود را کنار بگذارند؛ به این بهانه که این افراد مسئول وضع موجود هستند، قبول، ولی نباید مملکت را با تغییرات مدیریتی شدید و ناگهانی به هم بریزیم.
ماجرای میدان نفتی کنارتخته کازرون استان فارس که ۱۶ سال به علت سوء مدیریت خوابیده بودعباسی با تاکید بر این که مشکلات مدیریتی مربوط به حوزه انرژی هم در دستگاه قانونگذاری و هم در دستگاه اجرایی کشور ریشه دارد، اظهار داشت: در اسفندماه ۹۸ انتخابات مجلس در شهرستان کازرون به عنوان نماینده منتخب برگزیده شدم، تلاش کردم که مقدمات لازم را برای راهاندازی میدانی نفتی خشت و کنارتخته در استان فارس را که سالها خوابیده بود و نتوانسته بود هیچ اشتغالی در منطقه ایجاد کند، فراهم کنم. همان موقع آقای رامین حاتمی، مدیرعامل شرکت مناطق مرکزی ایران به من گفتند که سازمان بازرسی کل کشور کار را قفل کرده است. وقتی موضوع را از سازمان بازرسی بررسی کردم، متوجه شدم که این صحبتها یک بهانه است، بعد هم افراد سازمان بازرسی به این واحد نفتی آمدند و متوجه شدند که در خود وزارت نفت سوء مدیریت وجود دارد که به گردن این سازمان انداختهاند. رئیس پیشین کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: من دو سال روی این موضوع کار کردم. اصل مطلب این بود که شرکت ملی نفت برای راهاندازی میدان نفتی کنارتخته پول نداشت و وقتی هم که این شرکت بودجه کافی نداشته باشد، راهاندازی چنین واحدی برایش در اولویت نیست. البته در کنار اولویت قائل نشدن، سوء مدیریت هم وجود داشت و پیمانکار بدی هم برای این پروژه انتخاب کرده بودند. وقتی موضوع را برای آقای زنگنه، وزیر وقت نفت توضیح دادم، متوجه شدم که کافی بود یک نماینده مجلس این موضوع را برای ایشان بهدرستی توضیح دهد، نه این که ایشان، مساله را فقط از قول مدیران زیردست خود بشنود، وگرنه اینطور نیست که مثلا آقای زنگنه به دنبال قفل کردن کار بود. همان موقع با دستور وزیر نفت ۲۰ میلیارد تومان از طریق یکی از شرکتهای نفتی تامین شد و پروژه راهاندازی میدان نفتی خشت و کنارتخته آغاز شد، اما بعد مشخص شد که در این مجموعه اشکال فنی وجود دارد، در حالی که مدیران این سایت نفتی، این مشکل را کتمان کرده بودند و معلوم نیست در سالهای قبل از آن هم چه کار کرده بودند که این پروژه ۱۶ سال خوابیده بود. وی افزود: هر طور که بود، آقای حاتمی با ما راه آمد و خود آقای زنگنه هم پیگیری کرد تا در همان دولت روحانی، شعله تاسیسات نفتی خشت و کنارتخته روشن شد. ولی مدیران نفتی آنقدر کُند و آهسته عمل میکردند که سرعت اقداماتشان اصلا متناسب با شرایط تحریمی کشور نبود. البته این فقط مربوط به دولت روحانی نبود و در دولتهای بعدی نیز همین رویه در بخش مدیریتی حوزه نفت ادامه دارد، زیرا به نظر میرسد که مدیران نفتی کشور فکر میکنند که خیلی بچه پولدار هستند.
. مدیران حوزه نفت فکر میکنند که خیلی بچه پولدار هستندنماینده اسبق کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: هم به آقای اوجی (وزیر نفت دولت شهید رئیسی) و هم مدیران کنونی وزارت نفت گفتهام که شما به اشتباه فکر میکنید که خیلی بچه پولدار هستید و گمان میکنید که سرمایهگذار باید پشت در شما بنشیند و التماس کند تا شاید دو یا سه سال دیگر به او جواب بده
۶:۴۰
دکتر فریدون عباسی دوانی
در مصاحبه دیده بان با دکتر فریدون عباسی ، رییس اسبق کمیسیون انرژی مجلس مطرح شد: امکان قاچاق سوخت یا تولید رمزارز توسط نیروگاهها به وجود دارد/برجامیان اجازه ندادند طرح سازمان انرژی اتمی برای کاهش ناترازی گاز اجرایی شود/بخشی از مشکل ناترازی انرژی به خاطر وجود مدیران ترسو در وزارت نفت است/ ماجرای میدان نفتی کنارتخته استان فارس که ۱۶ سال به علت سوء مدیریت خوابیده بود شرح مصاحبه را در متن زیر بخوانید: #نفت #کازرون #مصاحبه #دکتر_فریدون_عباسی_دوانی راه های ارتباطی و اطلاع رسانی دکتر فریدون عباسی دوانی: سایت رسمی: Abbasidavani.ir عضویت در کانال اطلاع رسانی ایتا: eitaa.com/abbasi_davani عضویت در کانال اطلاع رسانی (بله) : https://ble.ir/abbasi_davani
ید.
عباسی با بیان این که بخش مهمی از ناترازی انرژی ناشی از سوء مدیریت در بخشهای دولتی و طولانی بودن بروکراسیهای اداری است، عنوان کرد: برای این که یک قرارداد در حوزه نفت و گاز امضا شود که یا میزان استخراج را بیشتر کنیم یا راندمان تولید را بالاتر ببریم یا تعمیرات را زودتر انجام دهیم، حداقل سه سال در دولت زمان میبرد. متاسفانه دستهای ناپاکی هم هست که از تسریع امور در این زمینه جلوگیری میکند.
راه های ارتباطی و اطلاع رسانی دکتر فریدون عباسی دوانی:
سایت رسمی:Abbasidavani.irعضویت در کانال اطلاع رسانی ایتا: eitaa.com/abbasi_davaniعضویت در کانال اطلاع رسانی (بله) :https://ble.ir/abbasi_davani
عباسی با بیان این که بخش مهمی از ناترازی انرژی ناشی از سوء مدیریت در بخشهای دولتی و طولانی بودن بروکراسیهای اداری است، عنوان کرد: برای این که یک قرارداد در حوزه نفت و گاز امضا شود که یا میزان استخراج را بیشتر کنیم یا راندمان تولید را بالاتر ببریم یا تعمیرات را زودتر انجام دهیم، حداقل سه سال در دولت زمان میبرد. متاسفانه دستهای ناپاکی هم هست که از تسریع امور در این زمینه جلوگیری میکند.
راه های ارتباطی و اطلاع رسانی دکتر فریدون عباسی دوانی:
سایت رسمی:Abbasidavani.irعضویت در کانال اطلاع رسانی ایتا: eitaa.com/abbasi_davaniعضویت در کانال اطلاع رسانی (بله) :https://ble.ir/abbasi_davani
۶:۴۰