عکس پروفایل دانشکده مهندسی هوافضای شریفد

دانشکده مهندسی هوافضای شریف

۶۹۱عضو
عکس پروفایل دانشکده مهندسی هوافضای شریفد
۶۹۱ عضو

دانشکده مهندسی هوافضای شریف

هدف این کانال اطلاع رسانی رویدادهای دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف به کاربران پیام رسان بله است.

۷ خرداد

thumnail

۶:۳۲

۱۰ خرداد

بازارسال شده از ف.فروتن
دانشجویان محترمبا سلاممطابق با سنوات گذشته، انشالله امسال دانشکده مهندسی هوافضا قصد دارد تعدادی از دانشجویان دانشکده (4 الی 6 نفر) را به مدرسه تابستانی در دانشگاه روسیه اعزام کند. این دانشجویان از کمک هزینه ایاب و ذهاب که توسط معاونت علمی ریاست جمهوری تامین میشود، استفاده خواهند کردند. خواهشمند است در ادامه روند اطلاع رسانی  و به منظور انتخاب دقیق تر فرایند دانشجویان دانشکده مهندسی هوافضا، تا انتهای روز شنبه مورخ 12خردادماه ساعت 24 لینک زیر را ثبت کنید:https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe2c5ZQXGvAkWgGNZt2BUHCWzJbj4A21_F_uF8VNlQzPIjI6Q/viewformبا تشکر دانشکده مهندسی هوافضا

۴:۲۴

بازارسال شده از علیرضا شریفی
thumnail
undefined #اطلاعیهundefined #انتخابات
undefined️ انتخابات دوره ۱۴۰۴-۱۴۰۳ انجمن علمی هوافضا undefined
undefinedاسامی نهایی کاندیداهای انجمن علمی به شرح تصویر می‌باشد.
undefinedاین انتخابات از ساعت ۸ صبح الی ۲۴ روز جمعه ۱۱خرداد ماه در سامانه cw.sharif.edu برگزار خواهد شد.
undefined @ssaAEsharif

۴:۲۴

۱۶ تیر

آزمون استخدام دستگاه های اجرایی:
https://hrtc.ir/exam/74/page/صفحات ۹۷ تا ۱۰۲ در دفترچه راهنمای آزمون مربوط به جذب ۵۰ نفر کارشناس ایستگاه های زمینی و کارشناس فناوری فضایی در سازمان فضایی ایران در شهرهای تهران، کرج (ماهدشت)، قشم (۳ نفر)، سلماس (۱ نفر) و چناران (۱ نفر) است.همچنین اطلاعات کلی و زمانبندی: imna.ir/x8y87
@aesharif

۱۱:۵۶

۱۹ تیر

thumnail
undefined راه یابی تیم سپهر به مرحله نهایی مسابقه طراحی و ساخت ماهواره مکعبی سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه ( APSCO )تیم دانشجویی سپهر به سرپرستی آقایان دکتر محمدعلی ترکمان اسدی و دکتر امیرحسین خدابخش موفق شدند پس از گذراندن دو مرحله ارزیابی و طراحی اولیه پس از یک سال تلاش به مرحله نهایی ساخت مدل مهندسی یک ماهواره مکعبی 3U راه یابند. ضمن عرض تبریک به ایشان و دانشجویان عضو این تیم شامل خانم ها نگار راستین، فرزانه محمدی مجد و آقایان دانیال رضائی، علی مرادی، محمد برزگر، پارسا رحمانی، سینا صفی زاده، موفقیت ایشان در مرحله بعدی را آرزومندیم. undefined @aesharif

۸:۴۳

۲۰ تیر

#انتصابundefined آقای دکتر عباس ابراهیمی با صدور حکمی از سوی ریاست محترم دانشگاه، از تاریخ ۱۶تیرماه ۱۴۰۳ به مدت دو سال به سمت معاون آموزشی دانشکده مهندسی هوافضا منصوب شدند. برای ایشان آرزوی موفقیت داریم.
undefined @aesharif

۱۸:۴۴

۲۳ تیر

#عرض_تسلیت
درگذشت پدر همسر بزرگوار جناب آقای #دکتر_حدادپور، عضو هیئت علمی دانشکده و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه را خدمت ایشان و خانواده محترمشان تسلیت عرض می‌کنیم.
undefined @aesharif

۱۴:۵۸

۲۰ مرداد

#عرض_تشکر
با انتصاب دکتر حسین افشین به سمت «معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور»، دوره مسئولیت استاد عزیز دانشکده، جناب آقای دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در این مسئولیت خطیر به پایان رسید. از زحمات آقای دکتر فیروزآبادی در این مسئولیت تشکر می کنیم.
undefined @aesharif

۱۷:۰۸

۲۴ مرداد

thumnail
#اطلاع‌رسانیجلسه دفاع از رساله دکتری:"استفاده از شبکه‌های عصبی کانولوشن برای کنترل پرواز پهپادهای بال‌ثابت"
• دانشجو: یوسف صیفوری‌پور• استاد راهنما: دکتر هادی نوبهاریundefined زمان: شنبه 27 مرداد، ساعت 14:30 الی 17:30undefined مکان: دانشکده مهندسی هوافضا، طبقه دوم، اتاق آسمان
undefined چکیده: هدف این پژوهش استفاده از شبکه‌های عصبی کانولوشن به‌منظور توسعه یک کنتر‌ل‌کننده پرواز برای پهپادهای بال‌ثابت است. این کنترل‌کننده باید قادر باشد بدون نیاز به شناسایی یا آموزش برخط، طیف متنوعی از پهپادهای بال‌ثابت را در شرایط پروازی مختلف کنترل کند. عدم نیاز به شناسایی یا آموزش برخط، حجم پردازش را کاهش و سرعت صدور فرامین (متناسب با شرایط و دینامیک حاکم) را افزایش می‌دهد. در این پژوهش، استخراج رفتارهای مختلف دینامیکی به‌کمک داده‌های ورودی به شبکه و سپس اعمال دستورات کنترلی مناسب مدنظر است. داده‌های ورودی شبکه کانولوشن، شامل تاریخچه خروجی حسگرهای سیستم تحت کنترل (در اینجا، پهپاد بال‌ثابت) و نیز ورودی‌های مرجع کنترل‌کننده است. به‌منظور توسعه کنترل‌کننده کانولوشن، ابتدا یک پایگاه داده آموزشی ایجاد می‌شود. برای این کار، نیازی به شبیه‌سازی یا داده‌برداری از پرواز طیف متنوعی از پهپادهای بال‌ثابت نیست؛ بلکه آموزش شبکه‌ها مستقل از داده‌های پروازی واقعی انجام می‌شود. در مرحله اول، با آموزش نظارتی کنترل پرنده‌ها به‌صورت مستقیم انجام می‌شود که در آن، دستورات کنترلی همان خروجی شبکه‌های کانولوشن است. در مرحله بعد، با آموزش نظارتی کنترل پرنده‌ها به‌صورت غیرمستقیم انجام می‌شود. در این حالت، یک ساختار کنترلی عمومی برای همه پرنده‌های بال‌ثابت ارائه و پارامترهای این ساختار کنترلی با استفاده از شبکه‌های عصبی کانولوشن به‌صورت برخط محاسبه می‌شود. در نهایت نیز، از آموزش تقویتی برای ارتقای عملکرد کنترل‌کننده مبتنی بر شبکه‌های کانولوشن در ساختار غیرمستقیم استفاده می‌شود.
undefined@aesharif

۶:۵۶

۱ شهریور

thumnail
undefined دکتر کاظم هجران‌فر و دکتر علیرضا شریفی معرفی شدند
در آیین دانش‌آموختگی سال تحصیلی 1402-1401 که اخیرا برگزار شد، دکتر کاظم هجران‌فر و دکتر علیرضا شریفی به ترتیب به‌عنوان استاد برتر آموزشی دانشکده و استاد برتر آموزشی جوان دانشگاه در سال تحصیلی گذشته معرفی شدند.
ضمن تبریک، برای این دو استاد عزیزمان آرزوی توفیق همیشگی داریم.
undefined @aesharif

۶:۱۵

۶ شهریور

بازارسال شده از دانشگاه صنعتی شریف
thumnail
#گزارش روزنامه همشهری از موفقیت دانشجویان صنعتی‌شریف در رقابت‌های ساخت ماهواره اپسکو
متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.
undefined️@shariifuniversity

۹:۲۵

۱۵ شهریور

thumnail
undefined ویدئو معرفی رشته مهندسی هوافضا undefined دکتر افشین بنازاده
undefined️@aesharif

۱۲:۴۰

۲۸ شهریور

thumnail
undefined دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌کند:همایش ملی فرماندهی و کنترل در جنگ شناختی
undefined تاریخ برگزاری همایش: ۲۶ آذر ۱۴۰۳undefinedاطلاعات بیشتر: https://cccw1403.ir/
undefined@aesharif

۱۴:۵۵

۲ مهر

thumnail
#اطلاع‌رسانیجلسه دفاع از رساله دکتری:"توسعه روش شبکه بولتزمن در چهارچوب لاگرانژی-اویلری دلخواه جهت شبیه‌سازی جریان‌های تراکم‌پذیر روی اجسام متحرک"
• دانشجو: حسین هاشمی نسب • استاد راهنما: دکتر هجران‌فرundefined زمان: یکشنبه 8 مهرماه 1403، ساعت 14:00undefined مکان: دانشکده مهندسی هوافضا، طبقه دوم، اتاق آسمان
undefined چکیده: روش مرسوم در بررسی جریان حول اجسام متحرک که در بسیاری از مسائل مهندسی کاربرد دارد شبیه‌سازی عددی جریان به کمک حل معادلات اویلر/ناویر-استوکس است که به شکل گسترده مورد استفاده قرار گرفته‌ است. یکی از روش‌هایی که اخیرا برای تحلیل جریان‌ مورد توجه قرار گرفته، روش شبکه بولتزمن است. از جمله مزیت‌های این روش نسبت به حل معادلات اویلر/ناویر-استوکس می‌توان به سادگی اعمال و خطی بودن معادلات آن اشاره کرد. هدف مطالعه حاضر، توسعه و اعمال روش شبکه بولتزمن در چهارچوب لاگرانژی-اویلری دلخواه برای حل مسائل جریان تراکم‌پذیر در اطراف اجسام متحرک است. برای این منظور، گسسته‌سازی مکانی معادله حاصل با روش حجم محدود سلول‌مبنای مرتبه دوم روی شبکه‌های چهاروجهی دلخواه انجام شده و برای محاسبه شارهای عددی از میانگین‌گیری خطی بین سلول‌های مجاور استفاده شده است. انتگرال‌گیری زمانی معادله حاصل به کمک روش گام‌برداری دوزمانه ضمنی انجام شده و برای پایداری حل، عبارات میرایی عددی مناسب به معادله حاصل اضافه شده است. برای بهبود کارآیی حل‌گر حاضر در شبیه‌سازی جریان تراکم‌پذیر، پیش‌شرطی‌سازی معادله شبکه بولتزمن تراکم‌پذیر با استفاده از مدل چندسرعته واتاری از طریق اصلاح تابع توزیع تعادلی این مدل، فرمول‌بندی شده و معادلات حاکم ماکروسکوپیک هم‌ارز با اعمال روند چپمن-انسکوگ به این فرمول‌بندی در حالات جریان غیرلزج و لزج به‌دست آمده است. در نهایت، دقت و انعطاف‌پذیری روش حاضر با حل مسائل مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

۱۳:۰۱

#اطلاع‌رسانیجلسه دفاع از رساله دکتری:"مطالعه تجربی عملکرد آيرودينامیکی ناپايای چیدمان ايرفويلهای پشت هم در جريان کم سرعت"
• دانشجو: کامران غمخوار• استاد راهنما: دکتر ابراهیمیundefined زمان: سه شنبه 3 مهرماه 1403، ساعت 9:00undefined مکان: دانشکده مهندسی هوافضا، طبقه دوم، اتاق آسمان
undefined چکیده: هدف اصلی پژوهش حاضر، مطالعه رفتار جریان در مجاورت ایرفویل در حرکت نوسانی پیچشی در چیدمانهای تکی و پشت هم است. پارامترهای مهم این مساله سرعت جریان، زاویه حمله، فاصله عرضی و طولی، اختلاف فاز، فرکانس و دامنه نوسان پیچشی و عرضی ایرفویلها هستند. علیرغم بسیاری از مطالعات تجربی و عددی بر روی ساختار جریان در عدد رینولدز کم، توجه کمتر ی به تحلیل فرکانس ساختارهای جریان در ایرفویل پیچشی شده است. علاوه بر این، اثر کاهش فرکانس بر رفتار ضریب برآ، فشار سطح، و فشار دنباله برای یک ایرفویل نوسانی پیچشی در اعداد رینولدز پایین به خوبی درک نشده است. به طور خاص، آیرودینامیک ناپایای ایرفویلهای پیچشی پشت هم با فرکانسهای کاهشی یافته مستقل کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است. در رساله حاضر، سکوی آزمونی برای مطالعه عملکرد آیرودینامیکی ایرفویلها با حرکت نوسانی در چیدمان پشت هم طراحی و ساخته شده است. همچنین، فیزیک جریان ایرفویل های نوسانی پشت هم که به طور مستقل با فرکانسهای کاهش یافته متفاوت نوسان میکنند، بررسی شده است. برای بررسی عملکرد ناپایای ایرفویلهای پشت هم در جریان کم سرعت، ابتدا میدان جریان اطراف یک ایرفویل ناکا 0012 با نوسان پیچشی به صورت تجربی ارزیابی شده است. سپس، سناریو آزمون برای بررسی اثرات فرکانسهای کاهش یافته مختلف بر روی4 عملکرد دو ایرفویل نوسانی در یک آرایش خطی طراحی و اجرا شده است. همچنین، آنالیز فرکانسی موجک در دنباله نشان میدهد که با افزایش فرکانس کاهش یافته، پهنای موج مؤثر کوچکتر میشود. علاوه بر این، گردابه های لبه فرار برای چیدمان تک ایرفویل با افزایش فرکانس کاهش یافته ضعیفتر میشوند. برای ایرفویلها در چیدمان پشت هم یافته ها نشان میدهد که وجود ایرفویل عقبی در دنباله ایرفویل جلویی از تشکیل حباب جدایش جریان آرام جلوگیری میکند. زمانی که نسبت فرکانس کاهش یافته ایرفویلها کمتر از یک باشد، نیروی عمودی روی ایرفویل عقبی اغلب کمتر از نیرویی است که یک ایرفویل در چیدمان تکی تجربه میکند.

۱۳:۲۲

۱۱ مهر

thumnail
undefined انجمن علمی دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی شریف با همکاری سازمان فضایی کشور و سازمان هواشناسی و علوم جو برگزار می‌کند:
undefined رویداد هفته جهانی فضا
با شعار :فضا و تغییرات اقلیمی
undefinedبا حضور افراد مسئولین و افراد متخصص در این حوزه
undefined سمینار شماره یک : نشست هفته جهانی فضا با حضور:
undefined دکتر حسن سالاریه (رییس سازمان فضایی کشور) undefinedموضوع: راهبرد‌های سازمان فضایی
undefined دکتر غیاثوند (رییس گروه فضایی صاایران)undefinedموضوع: سیر پروژه‌های فضایی صاایران
undefined دکتر وفا صدقی (مدیر پروژه ماهواره پیام)undefinedموضوع: طراحی تا پرتاب ماهواره
undefined دکتر مهدی رهنما (دانشیار و رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو)undefinedموضوع: فناوری های نوین ماهواره
undefined دکتر ساویز صحت (دانشیار و سرپرست گروه پژوهشی آلودگی هوا و گردوخاک)undefinedموضوع: فناوری های نوین ماهواره
(با ثبت‌نام، حضور در این سمینار برای عموم آزاد است)
undefined سمینار شماره دو:undefinedنشست با دو تن از متخصصین و فعالین حوزه فضایی کشور(مخصوص دانشجویان دانشکده هوافضا شریف)undefinedموضوع: ماهواره در یک نگاه
undefined بازدید از پایگاه فضایی ماهدشت: undefinedرصد انواع اجرام آسمانی undefinedبرقراری ارتباط، انتقال و دریافت داده‌ها از ماهواره
undefined️ افراد حاضر در سمینار شماره یک در اولویت بازدید از پایگاه فضایی ماهدشت قرار خواهند گرفت.

undefined کارگاه آموزشی پکیج SPICE در MATLAB:undefinedمدرس:جناب آقای مهندس امیرحسین کرمانی (فارغ التحصیل مهندسی فضایی پلی‌تکنیک میلان )undefinedارائه گواهی اتمام دوره از طرف سازمان فضایی کشورundefined️ به افراد حاضر در سمینار اول بن تخفیف 33 درصدی دوره تعلق می‎گیرد.


undefinedزمان سمینار شماره یک (ویژه): ۱۴ مهرماه ۱۴۰۳undefinedساعت: ۱۵ تا ۱۷undefinedمکان: دانشگاه شریف، سالن جابر‌ بن‌ حیان
undefined لینک ثبت‌نام سمینار
undefined @aesharif

۱۶:۵۴

۲۷ مهر

بازارسال شده از دفتر كاشف دانشگاه صنعتى شريف
thumnail
#كاريابى_دانشگاه_صنعتى_شريف #مسير_آينده‌ی_تو
undefined استخدام ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده‌ هوافضا دانشگاه صنعتی شریف
undefinedاطلاعات بیشتر و ارسال رزومه: https://job.sharif.edu/job/id/1171

۱۹:۴۷

۲۹ مهر

بازارسال شده از روزنامه شریف Sharifdaily l
thumnail
«این ایستادن‌های آشنا»
undefined مسابقات طراحی هواپیمای سبک ۲۰۲۳-۲۰۲۴ انجمن سلطنتی هوانوردی انگلستان که هدف اصلی‌اش، طراحی هواپیمایی آتش‌نشانی بود تا توانایی حمل و رهاسازی حداقل ۲۰۰۰ کیلوگرم آب یا مواد شیمیایی ضد آتش را داشته باشد برگزار شد. در نتیجه‌ی آن هم دو تیم ShadX-Tishtrya و ShadX-The Sky Vanguards به سرپرستی دکتر #محمدباقر_ملائک، به ترتیب رتبه اول و سوم را بدست آوردند.
undefined تیم تریشتریا که اسمشان برگرفته از اسب افسانه‌ای سپیدی است و برای مردم ایران باستان مژده‌ باران و پایان خشکی‌ زمین بوده، برای مقابله با آتش‌سوزی‌های گسترده جنگل‌ها، پرونده تریشتریا را طراحی کرده که با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته مانند واقعیت افزوده، امکان نمایش میدان دید ۳۶۰ درجه برای خلبان را فراهم می‌کند.
undefined اعضای تیم: علیرضا مقدم، پیمان آبشتن، پوریا حیدری، علیرضا صداقت‌پی، محمد بهمنی، حسن شهیدی، مهران چراغی، سعید رضا رزمی، مهدی طرقی، هانیه آقاخانی، پارسا رحمانی
undefined تیم ونگاردز هم هواپیمای ARA با بدنه‌ای متغیر طراحی کرده که با نصب ماژول‌های نوین، هنگام عملیات امکان برداشت آب از منابع طبیعی را می‌دهد. قابلیت حمل چتربازهای آتش‌نشان، بار و مسافر را هم دارد و با بهره‌گیری از موتورهای کم‌مصرف و هوش مصنوعی، به بهینه‌سازی عملکرد و کاهش هزینه‌های عملیاتی کمک می‌کند.
undefined اعضای تیم: پارسا اینانلو، محمدحسین قاطعی، علی عظیمی، سوده آسیابانی، عماد انصاری، محمد باقری، دانیال اصغری، نیایش خرمدل، علیرضا مصطفایی، نگار فاطمی، شایان نیک خلق، کیمیا حیدرزاده
undefined @sharifdaily

۱۹:۴۵

بازارسال شده از روزنامه شریف Sharifdaily l
thumnail

۱۹:۴۵

۸ آبان

بازارسال شده از دانشگاه صنعتی شریف
undefined #گزارش_تصویری گفتگوی شبکه آموزش با دانشجویان هوافضای دانشگاه صنعتی شریف (دانشجویان برگزیده مسابقات بین‌المللی طراحی هواپیمای سبک انجمن هوانوردی بریتانیا(RAeS))
لینک مشاهده کلیپ
undefined@shariifuniversity

۱۴:۰۵