۶:۵۶
۶:۱۵
بازارسال شده از دانشگاه صنعتی شریف
۹:۲۵
۱۲:۴۰
۱۴:۵۵
۱۳:۰۱
#اطلاعرسانیجلسه دفاع از رساله دکتری:"مطالعه تجربی عملکرد آيرودينامیکی ناپايای چیدمان ايرفويلهای پشت هم در جريان کم سرعت"
• دانشجو: کامران غمخوار• استاد راهنما: دکتر ابراهیمی زمان: سه شنبه 3 مهرماه 1403، ساعت 9:00 مکان: دانشکده مهندسی هوافضا، طبقه دوم، اتاق آسمان
چکیده: هدف اصلی پژوهش حاضر، مطالعه رفتار جریان در مجاورت ایرفویل در حرکت نوسانی پیچشی در چیدمانهای تکی و پشت هم است. پارامترهای مهم این مساله سرعت جریان، زاویه حمله، فاصله عرضی و طولی، اختلاف فاز، فرکانس و دامنه نوسان پیچشی و عرضی ایرفویلها هستند. علیرغم بسیاری از مطالعات تجربی و عددی بر روی ساختار جریان در عدد رینولدز کم، توجه کمتر ی به تحلیل فرکانس ساختارهای جریان در ایرفویل پیچشی شده است. علاوه بر این، اثر کاهش فرکانس بر رفتار ضریب برآ، فشار سطح، و فشار دنباله برای یک ایرفویل نوسانی پیچشی در اعداد رینولدز پایین به خوبی درک نشده است. به طور خاص، آیرودینامیک ناپایای ایرفویلهای پیچشی پشت هم با فرکانسهای کاهشی یافته مستقل کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است. در رساله حاضر، سکوی آزمونی برای مطالعه عملکرد آیرودینامیکی ایرفویلها با حرکت نوسانی در چیدمان پشت هم طراحی و ساخته شده است. همچنین، فیزیک جریان ایرفویل های نوسانی پشت هم که به طور مستقل با فرکانسهای کاهش یافته متفاوت نوسان میکنند، بررسی شده است. برای بررسی عملکرد ناپایای ایرفویلهای پشت هم در جریان کم سرعت، ابتدا میدان جریان اطراف یک ایرفویل ناکا 0012 با نوسان پیچشی به صورت تجربی ارزیابی شده است. سپس، سناریو آزمون برای بررسی اثرات فرکانسهای کاهش یافته مختلف بر روی4 عملکرد دو ایرفویل نوسانی در یک آرایش خطی طراحی و اجرا شده است. همچنین، آنالیز فرکانسی موجک در دنباله نشان میدهد که با افزایش فرکانس کاهش یافته، پهنای موج مؤثر کوچکتر میشود. علاوه بر این، گردابه های لبه فرار برای چیدمان تک ایرفویل با افزایش فرکانس کاهش یافته ضعیفتر میشوند. برای ایرفویلها در چیدمان پشت هم یافته ها نشان میدهد که وجود ایرفویل عقبی در دنباله ایرفویل جلویی از تشکیل حباب جدایش جریان آرام جلوگیری میکند. زمانی که نسبت فرکانس کاهش یافته ایرفویلها کمتر از یک باشد، نیروی عمودی روی ایرفویل عقبی اغلب کمتر از نیرویی است که یک ایرفویل در چیدمان تکی تجربه میکند.
• دانشجو: کامران غمخوار• استاد راهنما: دکتر ابراهیمی زمان: سه شنبه 3 مهرماه 1403، ساعت 9:00 مکان: دانشکده مهندسی هوافضا، طبقه دوم، اتاق آسمان
چکیده: هدف اصلی پژوهش حاضر، مطالعه رفتار جریان در مجاورت ایرفویل در حرکت نوسانی پیچشی در چیدمانهای تکی و پشت هم است. پارامترهای مهم این مساله سرعت جریان، زاویه حمله، فاصله عرضی و طولی، اختلاف فاز، فرکانس و دامنه نوسان پیچشی و عرضی ایرفویلها هستند. علیرغم بسیاری از مطالعات تجربی و عددی بر روی ساختار جریان در عدد رینولدز کم، توجه کمتر ی به تحلیل فرکانس ساختارهای جریان در ایرفویل پیچشی شده است. علاوه بر این، اثر کاهش فرکانس بر رفتار ضریب برآ، فشار سطح، و فشار دنباله برای یک ایرفویل نوسانی پیچشی در اعداد رینولدز پایین به خوبی درک نشده است. به طور خاص، آیرودینامیک ناپایای ایرفویلهای پیچشی پشت هم با فرکانسهای کاهشی یافته مستقل کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است. در رساله حاضر، سکوی آزمونی برای مطالعه عملکرد آیرودینامیکی ایرفویلها با حرکت نوسانی در چیدمان پشت هم طراحی و ساخته شده است. همچنین، فیزیک جریان ایرفویل های نوسانی پشت هم که به طور مستقل با فرکانسهای کاهش یافته متفاوت نوسان میکنند، بررسی شده است. برای بررسی عملکرد ناپایای ایرفویلهای پشت هم در جریان کم سرعت، ابتدا میدان جریان اطراف یک ایرفویل ناکا 0012 با نوسان پیچشی به صورت تجربی ارزیابی شده است. سپس، سناریو آزمون برای بررسی اثرات فرکانسهای کاهش یافته مختلف بر روی4 عملکرد دو ایرفویل نوسانی در یک آرایش خطی طراحی و اجرا شده است. همچنین، آنالیز فرکانسی موجک در دنباله نشان میدهد که با افزایش فرکانس کاهش یافته، پهنای موج مؤثر کوچکتر میشود. علاوه بر این، گردابه های لبه فرار برای چیدمان تک ایرفویل با افزایش فرکانس کاهش یافته ضعیفتر میشوند. برای ایرفویلها در چیدمان پشت هم یافته ها نشان میدهد که وجود ایرفویل عقبی در دنباله ایرفویل جلویی از تشکیل حباب جدایش جریان آرام جلوگیری میکند. زمانی که نسبت فرکانس کاهش یافته ایرفویلها کمتر از یک باشد، نیروی عمودی روی ایرفویل عقبی اغلب کمتر از نیرویی است که یک ایرفویل در چیدمان تکی تجربه میکند.
۱۳:۲۲
۱۶:۵۴
بازارسال شده از دفتر كاشف دانشگاه صنعتى شريف
۱۹:۴۷
بازارسال شده از روزنامه شریف Sharifdaily l
۱۹:۴۵
بازارسال شده از روزنامه شریف Sharifdaily l
۱۹:۴۵
بازارسال شده از دانشگاه صنعتی شریف
#گزارش_تصویری گفتگوی شبکه آموزش با دانشجویان هوافضای دانشگاه صنعتی شریف (دانشجویان برگزیده مسابقات بینالمللی طراحی هواپیمای سبک انجمن هوانوردی بریتانیا(RAeS))
• لینک مشاهده کلیپ
@shariifuniversity
• لینک مشاهده کلیپ
@shariifuniversity
۱۴:۰۵
۱۳:۴۵
۱۳:۵۶
۱۰:۵۵
۱۵:۴۲
بازارسال شده از حوزه ریاست دانشگاه صنعتی شریف
14030610 آییننامه حمایت مالی از دانشجویان مقطع دکتری-مصوب.pdf
۸۷.۷۸ کیلوبایت
مصوبه هیئت رئیسه
آییننامه حمایت مالی از دانشجویان دکتریتاریخ تصویب: 10 شهریور 1403اجرا از بهمن 1403
حوزه ریاست دانشگاه صنعتی شریف
آییننامه حمایت مالی از دانشجویان دکتریتاریخ تصویب: 10 شهریور 1403اجرا از بهمن 1403
حوزه ریاست دانشگاه صنعتی شریف
۶:۰۱
۷:۱۰
۷:۱۲
۱۶:۲۸