۷ خرداد
۶:۳۲
۱۰ خرداد
بازارسال شده از ف.فروتن
دانشجویان محترمبا سلاممطابق با سنوات گذشته، انشالله امسال دانشکده مهندسی هوافضا قصد دارد تعدادی از دانشجویان دانشکده (4 الی 6 نفر) را به مدرسه تابستانی در دانشگاه روسیه اعزام کند. این دانشجویان از کمک هزینه ایاب و ذهاب که توسط معاونت علمی ریاست جمهوری تامین میشود، استفاده خواهند کردند. خواهشمند است در ادامه روند اطلاع رسانی و به منظور انتخاب دقیق تر فرایند دانشجویان دانشکده مهندسی هوافضا، تا انتهای روز شنبه مورخ 12خردادماه ساعت 24 لینک زیر را ثبت کنید:https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe2c5ZQXGvAkWgGNZt2BUHCWzJbj4A21_F_uF8VNlQzPIjI6Q/viewformبا تشکر دانشکده مهندسی هوافضا
۴:۲۴
بازارسال شده از علیرضا شریفی
۴:۲۴
۱۶ تیر
آزمون استخدام دستگاه های اجرایی:
https://hrtc.ir/exam/74/page/صفحات ۹۷ تا ۱۰۲ در دفترچه راهنمای آزمون مربوط به جذب ۵۰ نفر کارشناس ایستگاه های زمینی و کارشناس فناوری فضایی در سازمان فضایی ایران در شهرهای تهران، کرج (ماهدشت)، قشم (۳ نفر)، سلماس (۱ نفر) و چناران (۱ نفر) است.همچنین اطلاعات کلی و زمانبندی: imna.ir/x8y87
@aesharif
https://hrtc.ir/exam/74/page/صفحات ۹۷ تا ۱۰۲ در دفترچه راهنمای آزمون مربوط به جذب ۵۰ نفر کارشناس ایستگاه های زمینی و کارشناس فناوری فضایی در سازمان فضایی ایران در شهرهای تهران، کرج (ماهدشت)، قشم (۳ نفر)، سلماس (۱ نفر) و چناران (۱ نفر) است.همچنین اطلاعات کلی و زمانبندی: imna.ir/x8y87
@aesharif
۱۱:۵۶
۱۹ تیر
۸:۴۳
۲۰ تیر
#انتصاب آقای دکتر عباس ابراهیمی با صدور حکمی از سوی ریاست محترم دانشگاه، از تاریخ ۱۶تیرماه ۱۴۰۳ به مدت دو سال به سمت معاون آموزشی دانشکده مهندسی هوافضا منصوب شدند. برای ایشان آرزوی موفقیت داریم.
@aesharif
@aesharif
۱۸:۴۴
۲۳ تیر
#عرض_تسلیت
درگذشت پدر همسر بزرگوار جناب آقای #دکتر_حدادپور، عضو هیئت علمی دانشکده و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه را خدمت ایشان و خانواده محترمشان تسلیت عرض میکنیم.
@aesharif
درگذشت پدر همسر بزرگوار جناب آقای #دکتر_حدادپور، عضو هیئت علمی دانشکده و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه را خدمت ایشان و خانواده محترمشان تسلیت عرض میکنیم.
@aesharif
۱۴:۵۸
۲۰ مرداد
#عرض_تشکر
با انتصاب دکتر حسین افشین به سمت «معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیس جمهور»، دوره مسئولیت استاد عزیز دانشکده، جناب آقای دکتر روحالله دهقانی فیروزآبادی در این مسئولیت خطیر به پایان رسید. از زحمات آقای دکتر فیروزآبادی در این مسئولیت تشکر می کنیم.
@aesharif
با انتصاب دکتر حسین افشین به سمت «معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیس جمهور»، دوره مسئولیت استاد عزیز دانشکده، جناب آقای دکتر روحالله دهقانی فیروزآبادی در این مسئولیت خطیر به پایان رسید. از زحمات آقای دکتر فیروزآبادی در این مسئولیت تشکر می کنیم.
@aesharif
۱۷:۰۸
۲۴ مرداد
۶:۵۶
۱ شهریور
۶:۱۵
۶ شهریور
بازارسال شده از دانشگاه صنعتی شریف
۹:۲۵
۱۵ شهریور
۱۲:۴۰
۲۸ شهریور
۱۴:۵۵
۲ مهر
۱۳:۰۱
#اطلاعرسانیجلسه دفاع از رساله دکتری:"مطالعه تجربی عملکرد آيرودينامیکی ناپايای چیدمان ايرفويلهای پشت هم در جريان کم سرعت"
• دانشجو: کامران غمخوار• استاد راهنما: دکتر ابراهیمی زمان: سه شنبه 3 مهرماه 1403، ساعت 9:00 مکان: دانشکده مهندسی هوافضا، طبقه دوم، اتاق آسمان
چکیده: هدف اصلی پژوهش حاضر، مطالعه رفتار جریان در مجاورت ایرفویل در حرکت نوسانی پیچشی در چیدمانهای تکی و پشت هم است. پارامترهای مهم این مساله سرعت جریان، زاویه حمله، فاصله عرضی و طولی، اختلاف فاز، فرکانس و دامنه نوسان پیچشی و عرضی ایرفویلها هستند. علیرغم بسیاری از مطالعات تجربی و عددی بر روی ساختار جریان در عدد رینولدز کم، توجه کمتر ی به تحلیل فرکانس ساختارهای جریان در ایرفویل پیچشی شده است. علاوه بر این، اثر کاهش فرکانس بر رفتار ضریب برآ، فشار سطح، و فشار دنباله برای یک ایرفویل نوسانی پیچشی در اعداد رینولدز پایین به خوبی درک نشده است. به طور خاص، آیرودینامیک ناپایای ایرفویلهای پیچشی پشت هم با فرکانسهای کاهشی یافته مستقل کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است. در رساله حاضر، سکوی آزمونی برای مطالعه عملکرد آیرودینامیکی ایرفویلها با حرکت نوسانی در چیدمان پشت هم طراحی و ساخته شده است. همچنین، فیزیک جریان ایرفویل های نوسانی پشت هم که به طور مستقل با فرکانسهای کاهش یافته متفاوت نوسان میکنند، بررسی شده است. برای بررسی عملکرد ناپایای ایرفویلهای پشت هم در جریان کم سرعت، ابتدا میدان جریان اطراف یک ایرفویل ناکا 0012 با نوسان پیچشی به صورت تجربی ارزیابی شده است. سپس، سناریو آزمون برای بررسی اثرات فرکانسهای کاهش یافته مختلف بر روی4 عملکرد دو ایرفویل نوسانی در یک آرایش خطی طراحی و اجرا شده است. همچنین، آنالیز فرکانسی موجک در دنباله نشان میدهد که با افزایش فرکانس کاهش یافته، پهنای موج مؤثر کوچکتر میشود. علاوه بر این، گردابه های لبه فرار برای چیدمان تک ایرفویل با افزایش فرکانس کاهش یافته ضعیفتر میشوند. برای ایرفویلها در چیدمان پشت هم یافته ها نشان میدهد که وجود ایرفویل عقبی در دنباله ایرفویل جلویی از تشکیل حباب جدایش جریان آرام جلوگیری میکند. زمانی که نسبت فرکانس کاهش یافته ایرفویلها کمتر از یک باشد، نیروی عمودی روی ایرفویل عقبی اغلب کمتر از نیرویی است که یک ایرفویل در چیدمان تکی تجربه میکند.
• دانشجو: کامران غمخوار• استاد راهنما: دکتر ابراهیمی زمان: سه شنبه 3 مهرماه 1403، ساعت 9:00 مکان: دانشکده مهندسی هوافضا، طبقه دوم، اتاق آسمان
چکیده: هدف اصلی پژوهش حاضر، مطالعه رفتار جریان در مجاورت ایرفویل در حرکت نوسانی پیچشی در چیدمانهای تکی و پشت هم است. پارامترهای مهم این مساله سرعت جریان، زاویه حمله، فاصله عرضی و طولی، اختلاف فاز، فرکانس و دامنه نوسان پیچشی و عرضی ایرفویلها هستند. علیرغم بسیاری از مطالعات تجربی و عددی بر روی ساختار جریان در عدد رینولدز کم، توجه کمتر ی به تحلیل فرکانس ساختارهای جریان در ایرفویل پیچشی شده است. علاوه بر این، اثر کاهش فرکانس بر رفتار ضریب برآ، فشار سطح، و فشار دنباله برای یک ایرفویل نوسانی پیچشی در اعداد رینولدز پایین به خوبی درک نشده است. به طور خاص، آیرودینامیک ناپایای ایرفویلهای پیچشی پشت هم با فرکانسهای کاهشی یافته مستقل کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است. در رساله حاضر، سکوی آزمونی برای مطالعه عملکرد آیرودینامیکی ایرفویلها با حرکت نوسانی در چیدمان پشت هم طراحی و ساخته شده است. همچنین، فیزیک جریان ایرفویل های نوسانی پشت هم که به طور مستقل با فرکانسهای کاهش یافته متفاوت نوسان میکنند، بررسی شده است. برای بررسی عملکرد ناپایای ایرفویلهای پشت هم در جریان کم سرعت، ابتدا میدان جریان اطراف یک ایرفویل ناکا 0012 با نوسان پیچشی به صورت تجربی ارزیابی شده است. سپس، سناریو آزمون برای بررسی اثرات فرکانسهای کاهش یافته مختلف بر روی4 عملکرد دو ایرفویل نوسانی در یک آرایش خطی طراحی و اجرا شده است. همچنین، آنالیز فرکانسی موجک در دنباله نشان میدهد که با افزایش فرکانس کاهش یافته، پهنای موج مؤثر کوچکتر میشود. علاوه بر این، گردابه های لبه فرار برای چیدمان تک ایرفویل با افزایش فرکانس کاهش یافته ضعیفتر میشوند. برای ایرفویلها در چیدمان پشت هم یافته ها نشان میدهد که وجود ایرفویل عقبی در دنباله ایرفویل جلویی از تشکیل حباب جدایش جریان آرام جلوگیری میکند. زمانی که نسبت فرکانس کاهش یافته ایرفویلها کمتر از یک باشد، نیروی عمودی روی ایرفویل عقبی اغلب کمتر از نیرویی است که یک ایرفویل در چیدمان تکی تجربه میکند.
۱۳:۲۲
۱۱ مهر
۱۶:۵۴
۲۷ مهر
بازارسال شده از دفتر كاشف دانشگاه صنعتى شريف
۱۹:۴۷
۲۹ مهر
بازارسال شده از روزنامه شریف Sharifdaily l
۱۹:۴۵
بازارسال شده از روزنامه شریف Sharifdaily l
۱۹:۴۵
۸ آبان
بازارسال شده از دانشگاه صنعتی شریف
#گزارش_تصویری گفتگوی شبکه آموزش با دانشجویان هوافضای دانشگاه صنعتی شریف (دانشجویان برگزیده مسابقات بینالمللی طراحی هواپیمای سبک انجمن هوانوردی بریتانیا(RAeS))
• لینک مشاهده کلیپ
@shariifuniversity
• لینک مشاهده کلیپ
@shariifuniversity
۱۴:۰۵