عکس پروفایل برشی از یک کتابب

برشی از یک کتاب

۴,۸۹۹عضو
undefined برشی از یک کتاب ولایت حق
ولایت حق ، اولین اثر ایمان است : « اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ » اگر ایمان آمد ، الله ولی و سرپرست ما می شود و ما را درون نور می آورد تا بفهمیم چقدر هستیم و بیراه نرویم. شیطان وقتی می خواهد ما را ببلعد ، ما را در تاریکی فرو می برد: « إِنَّهُ عَدُوٌّ مُّضِلٌّ مُّبِينٌ ». شیطان ما را گم می کند . وقتی گم شدم و نفهمیدم چقدر سرمایه دارم ، نمی دانم سود کرده ام یا ضرر داده ام . این گونه سرمایه هایم را از دست می دهم . اما خداوند ما را در نور می آورد . وقتی می خواهند تجارتی کنند ، در روز و در نور تجارت می کنند . خدا ولی کسانی است که ایمان آورده اند و آنها را در نور می آورد تا قدر خود را بفهمند و به کم قانع نشوند . با این دید دیگر نمی بازند ، گم نمی شوند و ضال نخواهند بود . ضالّ به معنای گمراه نیست ، به معنای گمشده است . اگر کسی فهمید چقدر است ، به کم قانع نمی شود و کلاه سرش نمی رود .
undefined عوامل رشد ، رکود ، انحطاط ، علی صفایی حائری ، ص ۵۱
undefined کانال برشی از یک کتاب :http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
https://ble.ir/ahlebasar

۲۱:۳۶

۱۶:۳۶

undefined برشی از یک کتابمهم ، « تغییر ماهیت اوضاع» است ، نه تنها « تغییر هیئت اشخاص» . و از مهمترین اوضاعی که توده ها در آن بسر می برند ، اوضاع معیشتی و اقتصادی و قضائی است . و به همین جهت پیامبران از آغاز کار بدان اهتمام ورزیده اند و فریاد « أَوْفُوا الْكَيْلَ وَالْمِيزَانَ بِالْقِسْطِ » سر داده اند ، و به حرکتی تغییری دست یازیده اند و فراخوانده اند . از آنچه گفته شد ، معلوم می شود که در انقلابها ، تبدیل اشخاص و مسئولان ، به تنهایی ، به نتیجه مطلوب نخواهد رسید . حتی اگر فاسدان را بر دارند و صالحان را به جای ایشان بنشانند ، مگر اینکه ذات زندگی دگرگون شود و ماهیت روابط زیر و رو گردد ؛ بقای روابط و تغییر عوامل ، جز بدبختی برای جامعه ها و توده ها نتیجه ای ندارد ...
undefined الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، جلد ۶ ، ص ۵۵۰ undefined کانال برشی از یک کتاب:http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
https://ble.ir/ahlebasar

۱۶:۳۶

undefined برشی از یک کتاب جنگی پر مخاطره یا اقتصادی فلج تا اوایل ژوئیه ۱۹۴۱ ، ژاپن در موقعیت راهبردی وخیم و تاریکی قرار گرفته بود . نه تنها در چین گیر افتاده بود ، بلکه آمریکا نیز بیخ گلویش را در دست داشت . قانون کنترل صادرات در ۲ ژوئیه ۱۹۴۰ باعث قطع واردات کالاهای مختلف و مواد خام ، به ویژه آهن و فولاد ، به ژاپن شده بود و به این ترتیب اقتصاد ژاپن در بخش نظامی و غیر نظامی با مشکل مواجه شد . سپس در ۲۵ ژوئیه ۱۹۴۱ ، واشنگتن اموال و دارایی های ژاپن در آمریکا را مسدود و تحریم نفتی علیه توکیو اعمال کرد ، حرکتی که نوید ویرانی اقتصاد ژاپن بود . ژاپن در واکنش به دنبال راه حلی دیپلماتیک بود ، بحث و گفت و گوها با مقامات آمریکایی از ۱۷ اوت تا ۴ سپتامبر جریان داشت و حاضر بود در قبال برداشتن محدودیت های اعمال شده حق امتیازات زیادی به آمریکا بدهد ، منتها شکست خورد . رهبران ژاپن در این شرایط اسفبار با اکراه و آگاهی از شانس کم پیروزی شان قبول کردند تا به آمریکا حمله کنند ، اما استدلالشان این بود که جنگی پر مخاطره بهتر از اقتصادی فلج و حذف شدن به عنوان قدرتی بزرگ است .
undefined دولت ها چگونه فکر می کنند ، جان مرشایمر ، ص ۱۷۹undefined کانال برشی از یک کتاب :http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
https://ble.ir/ahlebasar

۱۵:۰۷

جستجوگری در مسیر شدن:undefined برشی از یک کتابرساله یا رسالت ؟!
شاید مسئولیت فقیهان و مراجعی که خود را «نایب امامِ میزان» و امام پدید آورنده «توازنِ» اخلاقی و اقتصادی و معیشتی می دانند ، بسی بزرگ و مهمتر باشد . آری ، جای خالی توازن را در زندگی توده های مردم هیچ اقدامی دیگر پر نمی کند ، هر چند هم اقدامی گسترده و نمایان باشد . پس فقیه شدن و جمعی از مردم را به تقلید خویش درآوردن شاید آسان باشد به نسبت به نایب « امامِ میزان» شدن ، که برای این مقام «رساله» نوشتن ، بویژه در این روزگاران هرگز کافی نیست ، یعنی «رساله» بدون «رسالت» ؛ پس رسالت و اقدام پیامبرانه نیز باید باشد ، و اخلاق و زیست و زهدِ علی وار در خویش و نزدیکان، تا سپس سرایت کند به دیگران ... و گرنه « حرف» است و «حرف» ...
توضیح : واژه المیزان که در قرآن کریم وارد شده است ، در احادیث به «امام» و به «میزان عدل» تفسیر شده است
undefined الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، جلد ۶ ص ۵۶۵undefined کانال برشی از یک کتاب :http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
https://ble.ir/ahlebasar

۱۵:۰۸

undefined برشی از یک کتابامنیت والاترین هدف
با توجه به اینکه دولت ها اهداف متفاوت و مختلفی دارند ، ممکن است این اهداف با یکدیگر متناقض باشند ، برخورد کنند و تنش زا شوند . این سئوال پیش می آید : راه عقلانی برای تمایز میانشان چیست ؟ تنها یک قانون همیشگی وجود دارد . «بقا» اصلی ترین هدف است و اهداف دیگر باید زیر مجموعه آن باشند . منطق و شواهد می گویند اگر دولتی نتواند اول بقا داشته باشد ، به هیچ کدام از اهدافش هم نخواهد رسید . همان طور که کنت والتز اشاره می کند ، « در آنارشی ، امنیت والاترین هدف است . تنها وقتی بقا تضمین شود ، دولت ها خواهند توانست به دنبال اهداف دیگر مانند آرامش ، قدرت ، سود و توسعه باشند » دولت های عقلانی البته می توانند در کنار بقا هر نوع اهداف فرعی دیگری داشته باشند و آن ها را هر طور که می خواهند رتبه بندی کنند ؛ اما هیچ هدفی بالاتر از بقا قرار نخواهد گرفت . به این ترتیب ، بازیگران که نمی خواهند بقا داشته باشند ، یا بقا را پایین تر از هدفی دیگر قرار می دهند غیر عقلانی اند .
undefined دولت ها چگونه فکر می کنند ، جان مرشایمر ، ص ۲۳۹
undefined کانال برشی از یک کتاب :http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed

https://ble.ir/ahlebasar

۲۰:۱۰

undefined برشی از یک کتاب
تربیت بذری است که جز در زمین مستعد و شایسته نمی روید ، و آیا امکان آن هست که «تکاثر» یا «فقر» ، استعداد و آمادگی فهمی درست برای انسان و نشاط و فعالیتی سالم برای او بر جای گذارند ، تا بوسیله آنها به اوج تربیت درست و بسنده و پیشرفته بالا رود ؟ و آیا تربیتی انسانی و اجتماعی که بنا بر طبع خود باید آکنده از عناصر فضیلت و احساس انسانی باشد ، می تواند راهی برای وجود پیدا کردن در محیطی متکاثر و خالی از احساسات انسانی ، که در آن شخص هیچ توجهی به سازندگی نفس خود و جلا دادن به انسانیت خویش و دیگر انسانها ندارد ، یا در محیط فقری که قدرت بر ساختن نفس خویش نمی یابد و اندیشیدن دربارهٔ چیزی جز به دست آوردن قوتی لایموت به خاطر نمی رسد ، وجود پیدا کند ؟ تکاثر انسان را به شادخواری و لهو و لعب می کشاند و او را از توجه به تعهد و رسالتداری منحرف می کند ، و فقر و ناداری انسان را از رسیدن به ترازی که شایسته او است باز می دارد ؛ پس تربیتی که با غل و زنجیر های تکاثرِ لهو انگیز یا فقرِ مایهٔ خواری ،بسته شده است چگونه می تواند راهی برای رسیدن به آثار مثبت در جانهای مردم باشد ؟ این است که نه متکاثران از قوام تربیتی مطلوب و انسانی برخوردارند ، و نه فقیران !
undefined الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، جلد ۶ ، ص ۵۷۷undefined کانال برشی از یک کتاب :http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
https://ble.ir/ahlebasar

۱۰:۰۵

thumnail

۱۶:۱۵

نفر دیگر کانال هم بدلایلی مفصل تر قصد دارد به قالیباف رای دهد با ابراز علاقه ویژه به جلیلی
امید است خداوند متعال قلبها را بسمت آنچه بهترین خیر و صلاح است هدایت فرماید و با عدلش رفتار نفرماید که در آنصورت شاید ما لایق رئیسی عزیز نبوده ایم فضل اوبود که عزیز دلمان ،شهید مظلوم مدتی برایمان دوید و افتخار آفرید شاید لیاقت ما نبود فضل خدا بود
و بفضل الله و رحمته فلیفرحوا

۲۳:۰۵

thumnail
سلام علیکم و رحمه‌الله اگر در مورد مشارکت در انتخابات و رای به آقای جلیلی تردید دارید ، شماره خودتون رو بزارید ، با شما تماس میگیرم ...
ارسال شماره undefined 09117980030

۱۲:۰۵

بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
thumnail
undefined* اعلام حمایت آیت‌الله حسینی طهرانی از دکتر سعید جلیلی *
*undefined*حضرت آیت‌الله حاج سید محمد صادق حسینی طهرانی حمایت خود را از دکتر سعید جلیلی اعلام فرمودند و تاکید کردند دوستان و رفقای محترم ضمن رای حتمی به ایشان ؛ افراد دیگر را هم به این امر دعوت کنند.
#جلیلی #سعید_جلیلی#انتخاباتundefined پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی@saeedjalily

۱۶:۴۴

بازارسال شده از گفت و گوی حلقه وصل
thumnail
undefinedوقتی میکروفون مشاور آقای پزشکیان میوفته در زندگی مردم
undefinedقدیما میگفتن میخای یکی رو بشناسی از اطرافیانش بشناسundefinedفرق میکند چه کسی رییس جمهور باشد

۲۱:۱۶

undefined برشی از یک کتاب
هر کس چنان گمان کند که مردمان را چیزی بدون اهتمام کامل به اجرای عدالت اجتماعی و قضایی و اقتصادی و معیشتی اصلاح می کند ، گرفتار وهم شده است . این علی بن ابیطالب ، امام انسان و انسانیت در اعصار ، و پیشوای حکیم اجتماع ، و پزشک ماهر و بینای دردهای جامعه است که با کمال قاطعیت و صراحت می فرماید : « مردم را چیزی جز عدالت اصلاح نمی کند » ... و شما ای خوانندگان ! آیا انسانی را می شناسید که با پرهیزگاری و تقوی مأنوستر و به آن فراخوان تر از علی بن ابیطالب باشد ؟ پس چرا این امام نمیble.ir/ فرماید : « مردم را چیزی جز تأکید بر ظواهر شرعی اصلاح نمی‌کند ؟ » برای آنکه آن امام از حقایق زندگی و امور عینی اجتماعی و خواص آدمی از لحاظ تن و روح آگاه بوده ، و خود در عالم فقر زندگی کرده ، و آثار منفی آن را بساویده ، و با ناکامان نشست و برخاست داشته ، و در نتیجه دریافته است که چه چیز به اصلاح آنان مدد می رساند و چه چیز مایه فساد ایشان است ... و ما به پیروی از علی بن ابیطالب و مکتب اجتماعی و اقتصادی او می گوییم : « جامعه را جز اجرای عدالت ، چیزی دیگر اصلاح نمی کند و سامان نمی دهد » و از آن جهت چنین می گوییم که عدالت اگر در میان مردمان اجرا شود ، بی نیاز خواهند شد ... و اگر عدل در میان ایشان جریان نداشته باشد ، نیازمند و فقیر خواهند شد . و فقر بنا بر آنچه در تعالیم و احادیث دین آمده است در اغلب احوال دین را ویران می سازد ، و عقل را می برد ، و بر تقوی و فضیلت خط بطلان می کشد ، و مردمان را به فجور و گناه می کشاند . آیا با این همه نتایج بد ، مجالی برای پرهیزگاری و نیکی و نیکوکاری باقی می ماند ؟
undefined الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، ج ۶ ، ص ۶۰۱
undefined کانال برشی از یک کتاب :http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed

Http://ahlebasar

۷:۵۵

undefined برشی از یک کتاب
هر کس چنان گمان کند که مردمان را چیزی بدون اهتمام کامل به اجرای عدالت اجتماعی و قضایی و اقتصادی و معیشتی اصلاح می کند ، گرفتار وهم شده است . این علی بن ابیطالب ، امام انسان و انسانیت در اعصار ، و پیشوای حکیم اجتماع ، و پزشک ماهر و بینای دردهای جامعه است که با کمال قاطعیت و صراحت می فرماید : « مردم را چیزی جز عدالت اصلاح نمی کند » ... و شما ای خوانندگان ! آیا انسانی را می شناسید که با پرهیزگاری و تقوی مأنوستر و به آن فراخوان تر از علی بن ابیطالب باشد ؟ پس چرا این امام نمی فرماید : « مردم را چیزی جز تأکید بر ظواهر شرعی اصلاح نمی‌کند ؟ » برای آنکه آن امام از حقایق زندگی و امور عینی اجتماعی و خواص آدمی از لحاظ تن و روح آگاه بوده ، و خود در عالم فقر زندگی کرده ، و آثار منفی آن را بساویده ، و با ناکامان نشست و برخاست داشته ، و در نتیجه دریافته است که چه چیز به اصلاح آنان مدد می رساند و چه چیز مایه فساد ایشان است ... و ما به پیروی از علی بن ابیطالب و مکتب اجتماعی و اقتصادی او می گوییم : « جامعه را جز اجرای عدالت ، چیزی دیگر اصلاح نمی کند و سامان نمی دهد » و از آن جهت چنین می گوییم که عدالت اگر در میان مردمان اجرا شود ، بی نیاز خواهند شد ... و اگر عدل در میان ایشان جریان نداشته باشد ، نیازمند و فقیر خواهند شد . و فقر بنا بر آنچه در تعالیم و احادیث دین آمده است در اغلب احوال دین را ویران می سازد ، و عقل را می برد ، و بر تقوی و فضیلت خط بطلان می کشد ، و مردمان را به فجور و گناه می کشاند . آیا با این همه نتایج بد ، مجالی برای پرهیزگاری و نیکی و نیکوکاری باقی می ماند ؟
undefined الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، ج ۶ ، ص ۶۰۱
undefined کانال برشی از یک کتاب :http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed

Http://ahlebasar

۹:۴۲

undefined برشی از یک کتاب
از نیمه دوم قرن بیستم و مشخصاً از دهه های شصت و هفتاد میلادی تحولات بسیاری در حوزه دین به وجود آمده است و این دوره نقطه عطفی در کار جامعه شناسی دین است . تا این زمان ، تئوری مسلط سکولاریزاسیون ، عقب نشینی روز افزون دین از صحنه اجتماع بود و همه شواهد این فرضیه را اثبات می کرد . «مرگ خدا» در جامعهٔ مدرن ، مرگی حتمی و قطعی به نظر می رسید . جامعه مدرن به تعبیر مارسل گوشه ، جامعهٔ «خروج از دین» بود . مدرنیزاسیون ، توسعه و پیشرفت شگرفی کرده بود ، رسانه ها قدرت روزافزونی یافتند ، موقعیت اجتماعی زنان کاملاً دگرگون شده بود ، رفاه نسبی جامعه و کاهش ساعات کار به پیدایش آنچه «جامعهٔ مصرف» و «جامعهٔ فراغت» می نامیدند ، منجر شده بود . در میان این تحولات سریع اجتماعی ، دین سنتی دیروز ، به کنج کلیساها و انزوای معابد خزیده بود و ناقوس کلیساها دیگر زمان زندگی اجتماعی مردم را تعیین نمی کرد . مسیحیت به واتیکان تبعید شده بود و یهودیت در جوامع میزبان خود به استحاله می رفت و اسلام در سایهٔ ناسیونالیسم عرب ، ترک و ایرانی رنگ می باخت . همه شواهد گواه آن بود که دین روز به روز عقب نشینی می کند و جامعهٔ مدرن از قیومیت نهاد دین و آیین و احکام و اعتقادات دینی رها می شود . این طرح کلی موقعیت دین در جوامع مدرن تا نیمه دوم قرن بیستم بود . اما از دهه های شصت و هفتاد میلادی اتفاقات دیگری رخ داد ، هم در زمینه اجتماعی و هم در زمینه فکری ...
undefinedگذر از دفاعیه گرایی ؛ به سوی پدیدار شناسی متن ، فرامرز معتمد ، ص ۱۵۸ ( مصاحبه با سارا شریعتی )
undefined کانال برشی از یک کتاب:http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed

۸:۰۶

undefined برشی از یک کتاب
اگر کسی از شما بپرسد محمد باقر صدر چطور محمد باقر صدر شد ، چه پاسخی می دهید ؟ جواب داد : « محمد باقر صدر ده درصد مطالعه میکند و نود درصد می اندیشد »- در شبانه روز چند ساعت مطالعه می کنید ؟ جور دیگر این را بپرس ؛ اینکه در شبانه روز چقدر با کتاب هستی ؟ - چه فرقی بین این دو سوال هست ؟ _اگر بپرسی چند ساعت مطالعه می کنی ، می گویم بین هشت تا ده ساعت . اما اگر بپرسی چند ساعت با کتاب هستی ، جوابم این است که تا وقتی بیدارم و خوابم نرفته باشد با کتاب همنشینم . وقتی در خیابان قدم می زنم ، به موضوعی فکر می کنم تا حل شود . زمانی که با قصاب حرف می زنم ، در ذهنم مسئله ای است که قصد دارم حلش کنم . کنار سفره که می نشینم تا غذایی بخورم ، سؤالی برای حل شدن در ذهنم می چرخد . بنابراین من مدام با کتاب هستم ؛ کتاب با من زندگی می کند و من با کتاب زندگی می کنم . اگر شاگردانش را می دید که بین راه سرشان به اینور و آن ور می چرخد ، تشر می زد که از فرصت بین راه برای فکر کردن استفاده کنند . می گفت : «بیشتر از آنچه می خوانید ، فکر کنید . اگر به صرف خواندن عادت کنید ، در بین متن ها و سطرها محدود می شوید . آن وقت نوآور نمی شوید »
undefined نا ، مریم برادران ، ص ۹۲
undefined کانال برشی از یک کتاب:http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed

۲۱:۲۱

undefinedبرشی از یک کتاب
برای من در این مرحله از زندگی و رشد فکری ، اثبات عقاید دینی ام برای دیگران معنایی ندارد؛ یعنی ارزش اعتقادات به نحو قابل توجهی نزد من نزول کرده است؛ خواه دینی و خواه غیر دینی . بنابراین ، در مرحله ای از دینداری ام به سر می برم که جا انداختن عقیده ای از عقاید دینی برای دیگران در نزد من اهمیت خود را از دست داده است... اما به نقطه ای در دینداری ام رسیده ام که اعتقادات دینی در آن امری فرعی اند . من اکنون دلبسته صلح در جهان همراه با رشد عقلانی ، تعهد اخلاقی ، بهبود کیفیت زندگی انسان ها در زمین و تعالی معنوی هستم . امروز دریافته ام که اعتقادات و تصلب و تعصب بر آنها عامل جنگ ها و نزاع های بسیاری در سطوح و ابعاد مختلف بوده اند . عقیده پرستی اکنون در نظر من از آفات بزرگ ادیان و مذاهب بوده است . برای کسی که به کثرت گرایی دینی معتقد است و نیز معتقد است در نهایت ( چه دنیوی و چه اُخروی ) ، اعمال تعیین کننده اند نه اعتقادات و عبادات ، تأیید و تثبیت اعتقادات دینی امری فرعی محسوب می شود . برای من اکنون اسلامی سازی جهانی معنایی عام پیدا کرده است : اسلامی سازی اکنون برای من یعنی اینکه مردمان جهان را از طریق رفتار و گفتار ( عمل در اسلامی سازی مقدم است) به دعوت کنیم ؛ نه اینکه صرفاً باورهای اسلامی را تبلیغ کنیم .
undefined گذر از دفاعیه گرایی به ؛ به سوی پدیدار شناسی متن ، فرامرز معتمد ، ص ۲۸۰ ( مصاحبه با حسن محدثی گیلوایی )undefined کانال برشی از یک کتاب:https://ble.ir/ahlebasar

۱۶:۱۴

undefined برشی از یک کتاب
تجربه دینی و زیست دینی یک امکان از میان امکان های مختلفی است که انسانها می توانند در جهان مدرن داشته باشند . به همین معناست که من از دین داری و زیست دینی به عنوان یک امکان سخن می گویم . نوع خاصی از دینداری( دین سبز ) را یک امکان بسیار مطلوب برای انسان در عصر جدید می دانم . بنابراین ، برای من دفاع تهاجمی از باورهای دینی بنیادی( سخن گفتن از باورهای دینی برای زیر سوال بردن هر گونه باورهای غیر دینی و ضد دینی) دیگر موضوعیت ندارد ، بلکه من امروزه از تفکر دینی و زیست دینی در کلیت اش به عنوان یک شیوه زیست ممکنِ مطلوب سخن می گویم و این شیوهه تفکر و زیست را در مقابل دیگر شیوه های تفکر و زیست ، مثل شیوه تفکر و زیست عرفانی ، اسطوره ای یا سکولاریستی قرار می دهم . به علاوه ، با توجه به اهمیت ناچیزی که باورها ( چه دینی و چه غیر دینی) در مقایسه با عمل در نزد من دارند ، تبلیغ و ترویج باورهای دینی برای من به کلی کم اهمیت می شوند . برعکس ، ترویج و تبلیغ زیستِ دینیِ مطلوب ( نه هر زیست دینی) یا شیوه های زیست غیر دینی ای که بیشترین نزدیکی را به شیوه زیست دینی دارند ، بیشترین اهمیت را برای من دارند .
undefined گذر از دفاعیه گرایی ؛ به سوی پدیدار شناسی متن ، فرامرز معتمد ، ص ۲۹۰ ( مصاحبه با حسن محدثی گیلوایی )undefined کانال برشی از یک کتاب:https://ble.ir/ahlebasar

۱۶:۱۷

undefined برشی از یک کتاب
یکی از شاگردان ایرانی سابق محمد باقر به تازگی به نجف آمده بود و به خاطر آمدنش مهمانی گرفت و استاد و و چند نفر از شاگردانش را به خانه دعوت کرد . پس از ناهار ، باب سئوال دربارهٔ دکتر شریعتی و سایر علما را باز کرد . دوست داشت از او بیشتر بداند . مهمان با شور ، در حالی که عصبانی شده بود ، از او می گفت و اشکال می کرد . محمد باقر آهسته میان حرفش آمد : « با آرامش بحث کنیم . نیازی به این همه هیجان نیست » او آرام شد و از دکتر مثال هایی آورد . اما حرف محمد باقر این بود : « قدرت بیان دکتر شریعتی عالی است . به خاطر ارتباطش با مردم و به خصوص جوان ها ، آنها را درک می کند و واقعیت جامعه را خوب می فهمد . زبان خوشی هم دارد و واژگان مدرن را به جا استفاده می کند . در حالی که علمای ما حرفشان ، اگر هم درست باشد ، برای جوان امروزی جذاب نیست ، چون هنوز زبان چند صد سال پیش را دارد که از درک و جذب جوانان دور است . اما دکتر شریعتی هم زبان خوشی دارد ، هم قدرت فکری خوبی . شما نمی توانید با او این طور مقابله کنید . »بعد از رفتن مهمان ها ، سید محمد حیدری از محمد باقر درباره درک دکتر از اسلام پرسید . محمد باقر تأملی کرد و گفت : « با او باید بحث علمی و منطقی کرد . این روزها با ابزارهای دوران علامه مجلسی نمی شود حرف زد » معتقد بود او مرد فهمیده ای است ولی اشکالات اساسی هم دارد .
undefined نا ، مریم برادران ، ص ۱۷۰undefined کانال برشی از یک کتاب:https://ble.ir/ahlebasar

۱۶:۱۷

بازارسال شده از ازنو
thumnail
کاربران عرب این کلیپ معنادار را درباره ایران، سوریه و رژیم صهیونیستی منتشر کرده اند

۲۰:۱۲