دولتهای نفتی به جای اینکه وحدتاجتماعی ، انسجام اداری ، مفاهیم سبملیک «دولتمندی» و قابلیتهای مدیریتی را تکامل بخشند که زیر بنای تصمیمگیری مولد است، غولهای ناتوانی شدند که با صدها لیلیپوتِ رانتجو ؛ به شکل کاملاً بی اثری درآمدند. اگر سیر تکامل اکثر دولتهای در حال توسعه را با دولتهای اروپایی مقایسه کنیم، این ادعا را بهتر میتوان درک کرد.
۹:۰۱
مغز فرزندتان به #محدودیت نیاز دارد. مقرراتو محدودیتها حسِّ ایمنی ایجاد میکنند. تحقیقات نشان میدهد که مقرراتو محدودیتها به #رشد طبیعیِ محورِ هیپوتالاموس _هیپوفیزآدرنال مغز کمک میکند که بیشتر به عنوان سیستم پاسخ به استرس شناخته میشود. فعالیت طبیعی در این محور، سطح هورمون استرس کورتیزول را در مغز کاهش میدهد و در نتیجه؛ عملکرد کلی مغز را بهبود میبخشد. عملکرد طبیعی مغز، قدرت روانی را تقویت میکند. دههها تحقیق نشان میدهد که فرزند پروریِ مقتدرانه، نهمستبدانه، که شامل تعیین محدودیت های قاطعو محبتآمیز است، به رشد کودکان کمک میکند:
#کودک #تربیت #کتاب #مطالعه #تُراپی #مدیریت #شخصیت
۸:۱۳
هر گاه برادر مسلمانِ کسی نیاز یابد که از او وام بگیرد ؛ اگر بتواند و نپردازد ؛ خداوند نسیم بهشت را بر او حرام گرداند. ( محمد ابن عبدالله)
#نیاز #فقر #پول #قرض #اسلام #کتاب #تُراپی
کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
#نیاز #فقر #پول #قرض #اسلام #کتاب #تُراپی
۱۵:۱۵
یکی از مهمترین آفات اخلاقی در انسان ها ، خشم و عصبانیته که باب بسیاری از مشکلات و بدی ها و دردسرها و قهر و غمهاست . به همین خاطر جلوگیری از این خوی زشت حائز اهمیته و دور کردن این آفت از محیط جامعه به دور شدن بسیاری از مشکلات منجر میشه. ولی متأسفانه خیلی از بزرگا و کوچیکا گرفتار خشم و عصبانیت هستن. آقای غلامرضا حیدری ابهری در کتاب «عصبانی شدن ممنوع» بهترین راه برای دور کردن کودکان از خشم و عصبانیت رو آشنا ساختن اونها با این حالتِ روحی و هیجانِدرونی میدونه و معتقده هر چقدر تفکر کودکان در این زمینه بیشتر رُشد کنه برای مقابله با خشم و کنترل اون تواناتر میشن . این کتاب دارای صد تصویر جذاب و قابل تأمله که خیلی زیباو خودمونی کودکان رو در مبارزه با خشمو کنترلش یاری میکنه. ناشر این اثر ارزشمند نشر #کتابک هست و تصویر گری کتاب رو خانوم مهشید رجایی انجام داده...
یه نکته دیگه اینکه این کتاب برای بچه های ۵ تا ۱۳ سال عالیه، به خصوص اگر با همراهی پدر یا مادر موقع خوندن کتاب صورت بگیره که مطمئناً تأثیر گذاری مطالب رو بیشتر میکنه.
#نشر_کتابک #کودک #کتاب #مطالعه #تربیت #تُراپی #خشم
۷:۳۸
با تقواترین مردمان کسی است که #حق بگوید ؛ به #سود او باشد یا به #زیان او. «محمد ابن عبدالله »
#تُراپی #تربیت #مطالعه #انسان
کانال برشی از یک کتاب ؛https://ble.ir/ahlebasar
#تُراپی #تربیت #مطالعه #انسان
۳:۱۲
اتدری ما الاستغفار؟
حکمت ۴۱۷ نهجالبلاغه معنای #استغفار
حکمت ۴۱۷ نهجالبلاغه معنای #استغفار
۸:۱۹
شگفتی توسط #نشرافق منتشر شده ؛کتابی که به دلت میشینه و تا مدتها بعد از تموم شدنش، نگاهت به آدمها و مهربونی عوض میشه.
#کتاب #مطالعه
۳:۰۴
با عمل به این شاخصها میشه عقاید رو ترویج کرد...
#شیعه #اسلام #مذهب #مطالعه #تُراپی #امام
کانال برشی از یک کتاب ؛https://ble.ir/ahlebasar
#شیعه #اسلام #مذهب #مطالعه #تُراپی #امام
۱۵:۵۸
عذاب از اقتضای عمل گنهکاران ناشی میشود نه از ناحیهٔ خود خالق، از ناحیهٔ او جز رحمت ناشی نمی شود. همچنانکه فرمود: «مَا يَفْعَلُ اللَّهُ بِعَذَابِكُمْ إِنْ شَكَرْتُمْ وَآمَنْتُمْ» ... اگر خداوند گنهکاران را عذاب می کند، این عذاب کردنش به اقتضای ربوبیتش نیست، و گر نه جا داشت تمامی افراد را عذاب کند؛ و حال آنکه مشیتش به عذاب افراد معینی تعلق می گیرد، و معلوم است که مشیتش تعلق نمی گیرد مگر به عذاب کردن آن افرادی که نعمتش را کفران کردهاند، پس باز عذاب او مستند به گنهکاران است نه مستند به خود او.
#عذاب #قیامت #تربیت #اعتقادات #کلام #فلسفه #تفسیر
تفسیر المیزان ، محمد حسین طباطبایی ، جلد ۸ ، ص ۳۵۶
کانال برشی از یک کتاب ؛https://ble.ir/ahlebasar
#عذاب #قیامت #تربیت #اعتقادات #کلام #فلسفه #تفسیر
۱۶:۰۸
آنچه را ندانستن آن بر شما روا نیست بخوبی بیاموزید ... زیرا که دین خدا را ارکانی است که چون کسی آنها را نداند ( و درست نفهمیده باشد) ، سختکوشی برای درست کردنِ صورت ظاهر عبادت برای او سودی نخواهد داشت ...«امام الصادق ﴿علیهالسلام﴾ »
بحارالانوار
کانال برشی از یک کتاب ؛https://ble.ir/ahlebasar
۱۶:۰۹
تمامى دعا و تمامى آرزوى من، اين است كه تو را فاطمهى رسول و همسر على و مادر زينب، به چشم عنايت بپذيرد.تمام خواستهى من، اين است كه شما همه، نور چشم اولياء خدا و سرور قلب آنها باشيد؛ نه سنگى در راه خدا و خارى بر دامان رسول و استخوانى در گلوى على و ضربهاى بر گونهى فاطمه.عزيزم! منيرهى مهربانم!آنطور زندگى كن كه «مرگ»، مزاحم «زندگى» تو نباشد!و آنگونه #بمير، كه #زندگىساز باشى!شايد بتوانى، در كنار «فاطمه» باشى!
«اِلهى ثَبِّتنا عَلى دينِكَ وَ اسْتَعْمِلْنا بِطاعَتِكَ وَ لَيِّن قُلُوبَنا لِوَلىِّ اَمْرِكَ وَ عافِنا مما اِمْتَحَنْتَ بِهِ خَلْقَكَ».با چشم اشكو دست تمنّا... الهى آمين
نامههای بلوغ، علیصفاییحائرى، صفحه۱۳۵
۷:۳۵
هر دینی از ادیان که دارای کتاب است، در هر عصری که نازل شده باشد متضمن «*طریقه فطرت*» است، چیزی که هست در هر عصری از احکام فطرت آن مقداری را متضمن است که اهل آن عصر «*استعداد پذیرفتن*» آن را دارند ... آنگاه در جای دیگر می فرماید: «دین در نزد خدا اسلام است» و اسلام «*تسلیم*» در برابر خدای سبحان و سُنتِ جاری او در تکوین و تشریعِ مبتنی بر تکوین است... دینِ خدای سبحان همان تطبیق دادن افراد است زندگی خود را با آنچه که «قوانین تکوینی» اقتضای آن را دارد و غرض از این تطبیق این است که این نوع برسد به آن مقامی که حقیقت این نوع ، استحقاق رسیدن به آن را دارد و کارش برسد به جایی که بتوان او را بطور حقیقت؛ انسانی طبیعی و مربی تربیتی نامید که ذاتش و ترکیب طبیعیش اقتضای آن را دارد و آن چیزی که واقعیت «انسانِ طبیعی» اقتصای آن را دارد خضوع در برابر مبداء غیبی است که وجود، بقا، سعادت و توفیق وی در شئون زندگی و قوانین حاکم در عالم ، قائم به اوست و این خضوع همان دینی است که ما آن را اسلام نامیده و قرآن و سایر کتب آسمانی که بر انبیاء و رسولان خدا نازل شده ، بشر را بسوی آن دعوت می کنند .
#اسلام #قرآن #فطرت #ادیان #خدا #کتاب #مطالعه
۵:۵۷
برشی از یک کتاب
برشی از یک کتاب هر دینی از ادیان که دارای کتاب است، در هر عصری که نازل شده باشد متضمن «*طریقه فطرت*» است، چیزی که هست در هر عصری از احکام فطرت آن مقداری را متضمن است که اهل آن عصر «*استعداد پذیرفتن*» آن را دارند ... آنگاه در جای دیگر می فرماید: «دین در نزد خدا اسلام است» و اسلام «*تسلیم*» در برابر خدای سبحان و سُنتِ جاری او در تکوین و تشریعِ مبتنی بر تکوین است... دینِ خدای سبحان همان تطبیق دادن افراد است زندگی خود را با آنچه که «قوانین تکوینی» اقتضای آن را دارد و غرض از این تطبیق این است که این نوع برسد به آن مقامی که حقیقت این نوع ، استحقاق رسیدن به آن را دارد و کارش برسد به جایی که بتوان او را بطور حقیقت؛ انسانی طبیعی و مربی تربیتی نامید که ذاتش و ترکیب طبیعیش اقتضای آن را دارد و آن چیزی که واقعیت «انسانِ طبیعی» اقتصای آن را دارد خضوع در برابر مبداء غیبی است که وجود، بقا، سعادت و توفیق وی در شئون زندگی و قوانین حاکم در عالم ، قائم به اوست و این خضوع همان دینی است که ما آن را اسلام نامیده و قرآن و سایر کتب آسمانی که بر انبیاء و رسولان خدا نازل شده ، بشر را بسوی آن دعوت می کنند . #اسلام #قرآن #فطرت #ادیان #خدا #کتاب #مطالعه
تفسیر المیزان ، محمد حسین طباطبایی ، جلد ۸ ، ص ۳۹۰
کانال برشی از یک کتاب ؛ https://ble.ir/ahlebasar
نکته:این متن #عُمق زیادی داره ؛ سطحی نخونید و عبور نکنید ...فرصت یافتید کمی #تأمل کنید روش.
۶:۳۳
صلابت و سقوط
صدا و سیما سالهاست بهجای ایجاد صحنه گفتوگو ، صحنه حذف ساخته است؛ رسانهای که به جای سنجیدن آدمها با منطق ، آنان را از مدار بحث بیرون میاندازد و سپس از همین سکوت، «*قهرمانان مصنوعی*» میرویاند. این چرخه در تاریخ، سیاست، اقتصاد و دین یکسان عمل کرده است، هر جا گفتوگو تعطیل شد، اسطورهای پر سرو صدا از دل سکوت برآمد.نمونهاش در حوزه تاریخ، ماجرای کتاب ممنوعهای است(رضا شاه) که بهجای نقد، حذف شد و ناگهان نویسندهاش با کتابی ضعیفتر از منابع دانشگاهی ،بدل به قهرمان آزادی قلم گردید. همانگونه که در مناظره #علیرضازادبر و #صادقزیباکلام آشکار شد، استدلالِ منظم زادبر، بساطِ هیاهوی ژست روشنفکری را در چند دقیقه برچید؛ اگر چنین مواجههای در صداوسیما پیشتر رخ میداد، زیباکلام هیچگاه به اسطوره تبدیل نمیشد، بلکه در محک منطق فرو میریخت. در مسئله دینی نیز همان خطا تکرار شد: چهرههایی چون #آقامیری، با برخورد شتابزده و سانسور به مظلوم محبوب بدل شدند، بیآنکه در برابر استدلال علمای جدی به گفتوگو گذاشته شوند. و همانگونه که در گفتوگوی #ابوالفضلبازرگان با #مهدیمطهرنیا دیده شد، مواجههای عقلانی و آرام کافی است تا گرما و هیاهوی شعار فروکش کند. سیاست از این چرخه مصون نمانده است؛ برخورد رسانهای با چهرههای پوپولیست، بهجای نمایش ضعف استدلال آنان، با حذف و تصویرسازی مظلومیت، آنان را «ناجی ملت» جلوه داده است. اقتصاد نیز به همین سرنوشت دچار شده: به جای دعوت اقتصاددانان مستقل برای مناظره با عوامگرایان اقتصادی ، برنامهسازیهای جهتدار، چهرههای سادهگو را در ذهن جامعه «*واقعنگر*» جلوه داده است. در همهی این حوزهها، فقدان مناظرهی آزاد و مواجههی علمی، از جامعهای که مستحق بلوغ عقلانی بود، تصویری احساسی ساخت؛ رسانهای که قرار بود معیار گفتوگو باشد، خود به کارگاه اسطورهسازی بدل شد. اگر صلابت استدلال به میدان میآمد، همهی این «*قهرمانان از حذف*» فرو میریختند. صدا و سیما هنوز میتواند از این سقوط بازگردد: با احیای گفتوگو، نه با تکرار سکوت. زیرا آنچه قهرمان ساخت، نقد نبود ؛ «*سکوت*» بود
#مناظره #تبلیغ #ترویج #ایمان #اسلام #انقلاب #رسانه #تلویزیون #کتاب #مطالعه
کانال برشی از یک کتاب ؛https://ble.ir/ahlebasar
صدا و سیما سالهاست بهجای ایجاد صحنه گفتوگو ، صحنه حذف ساخته است؛ رسانهای که به جای سنجیدن آدمها با منطق ، آنان را از مدار بحث بیرون میاندازد و سپس از همین سکوت، «*قهرمانان مصنوعی*» میرویاند. این چرخه در تاریخ، سیاست، اقتصاد و دین یکسان عمل کرده است، هر جا گفتوگو تعطیل شد، اسطورهای پر سرو صدا از دل سکوت برآمد.نمونهاش در حوزه تاریخ، ماجرای کتاب ممنوعهای است(رضا شاه) که بهجای نقد، حذف شد و ناگهان نویسندهاش با کتابی ضعیفتر از منابع دانشگاهی ،بدل به قهرمان آزادی قلم گردید. همانگونه که در مناظره #علیرضازادبر و #صادقزیباکلام آشکار شد، استدلالِ منظم زادبر، بساطِ هیاهوی ژست روشنفکری را در چند دقیقه برچید؛ اگر چنین مواجههای در صداوسیما پیشتر رخ میداد، زیباکلام هیچگاه به اسطوره تبدیل نمیشد، بلکه در محک منطق فرو میریخت. در مسئله دینی نیز همان خطا تکرار شد: چهرههایی چون #آقامیری، با برخورد شتابزده و سانسور به مظلوم محبوب بدل شدند، بیآنکه در برابر استدلال علمای جدی به گفتوگو گذاشته شوند. و همانگونه که در گفتوگوی #ابوالفضلبازرگان با #مهدیمطهرنیا دیده شد، مواجههای عقلانی و آرام کافی است تا گرما و هیاهوی شعار فروکش کند. سیاست از این چرخه مصون نمانده است؛ برخورد رسانهای با چهرههای پوپولیست، بهجای نمایش ضعف استدلال آنان، با حذف و تصویرسازی مظلومیت، آنان را «ناجی ملت» جلوه داده است. اقتصاد نیز به همین سرنوشت دچار شده: به جای دعوت اقتصاددانان مستقل برای مناظره با عوامگرایان اقتصادی ، برنامهسازیهای جهتدار، چهرههای سادهگو را در ذهن جامعه «*واقعنگر*» جلوه داده است. در همهی این حوزهها، فقدان مناظرهی آزاد و مواجههی علمی، از جامعهای که مستحق بلوغ عقلانی بود، تصویری احساسی ساخت؛ رسانهای که قرار بود معیار گفتوگو باشد، خود به کارگاه اسطورهسازی بدل شد. اگر صلابت استدلال به میدان میآمد، همهی این «*قهرمانان از حذف*» فرو میریختند. صدا و سیما هنوز میتواند از این سقوط بازگردد: با احیای گفتوگو، نه با تکرار سکوت. زیرا آنچه قهرمان ساخت، نقد نبود ؛ «*سکوت*» بود
#مناظره #تبلیغ #ترویج #ایمان #اسلام #انقلاب #رسانه #تلویزیون #کتاب #مطالعه
۱۷:۳۴
وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَىٰ بِـَٔايَٰتِنَا وَسُلْطَٰنࣲ مُّبِينٍ ؛ إِلَىٰ فِرْعَوْنَ وَهَٰمَٰنَ وَقَٰرُونَ ...
از این آیهٔ مبارکه بهروشنی استفاده میشود که یک انقلابِ کامل، انقلابی است که سه طاغوت را ساقط کند:
#طاغوتان_اقتصادی #کتاب #مطالعه #اسلام #آگاهی
۱۵:۵۳
بازارسال شده از شهید بهشتی | بهشتیُم
﷽| گله حضرت زهرا از امام علی...
در سوگ زهرا (سلاماللهعلیها) (۱)
در اینروزها به نام نامی بضعهالرسول، فاطمهزهرا (سلاماللهعلیها) در میان ما مجالس سوگواری، یادبود و تذکر تشکیل میشود. در این مجالس باید قبل از هرچیز به دوستداران زهرا (سلاماللهعلیها) این نکته یادآوری شود که مگر نه این است که این بانوی بزرگوار از روش، شیوه و رفتار عدهای از صحابه پیغمبر دلی افسرده و پرخون داشت؟ مگر نه این است که دخت بزرگوار پیغمبر از آن مقدمان صحابه پدر بزرگوارش ناراضی بود و ناراضی از دنیا رفت؟
وقتی که به شوهر بزرگوارش علی (علیهالسلام) گله کرد و گفت: «اینچنین بر من ستم میرود و تو اقدام نمیکنی؟» در همان هنگام صدای اذان بلال بلند شد که میگفت: «اللَّهاکبر، اشهد ان لاالهالّااللَّه و اشهد انّ محمد رسولاللَّه.» در این حال شوی بزرگوارش به او فرمود: «فاطمهجان! کدامیک را مقدم میداری؟ جلوگیری از ستم بر خود یا حفظ این اذان؟» گفت: «حفظ این اذان را مقدم میدارم.» گفت: «پس اعلام میکنم اگر قرار است این اذان حفظ شود، باید شکیبا و بردبار باشی.»
منظور حضرت علی(علیهالسلام) چه بود؟ یعنی فقط اذان بر سر منارهها بگویند؟ یعنی آیا نظر مولاعلی (علیهالسلام) و همسر بزرگوارش اینقدر پایین بود که مسلمانها فقط اذان بگویند، هیچ چیزشان با پیروی از رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله) هماهنگ نباشد، اما دلخوش باشند که اذان گفته میشود؟ یعنی علی (علیهالسلام) و فاطمه (سلاماللهعلیها) دلشان میخواست فقط نام محمد رسولاللَّه (صلّیاللَّهعلیهوآلهوسلّم) بر سر منارهها باشد؟ هرگز! اگر از همهچیز فقط اسمش بماند، از اسم بیمسما کاری ساخته نیست. این همان است که قرآن با آن مبارزه کرد.
سید محمد حسینی بهشتی، در مکتب قرآن، ج۲، ص ۱۳-۱۵
@beheshtium_ir
در اینروزها به نام نامی بضعهالرسول، فاطمهزهرا (سلاماللهعلیها) در میان ما مجالس سوگواری، یادبود و تذکر تشکیل میشود. در این مجالس باید قبل از هرچیز به دوستداران زهرا (سلاماللهعلیها) این نکته یادآوری شود که مگر نه این است که این بانوی بزرگوار از روش، شیوه و رفتار عدهای از صحابه پیغمبر دلی افسرده و پرخون داشت؟ مگر نه این است که دخت بزرگوار پیغمبر از آن مقدمان صحابه پدر بزرگوارش ناراضی بود و ناراضی از دنیا رفت؟
وقتی که به شوهر بزرگوارش علی (علیهالسلام) گله کرد و گفت: «اینچنین بر من ستم میرود و تو اقدام نمیکنی؟» در همان هنگام صدای اذان بلال بلند شد که میگفت: «اللَّهاکبر، اشهد ان لاالهالّااللَّه و اشهد انّ محمد رسولاللَّه.» در این حال شوی بزرگوارش به او فرمود: «فاطمهجان! کدامیک را مقدم میداری؟ جلوگیری از ستم بر خود یا حفظ این اذان؟» گفت: «حفظ این اذان را مقدم میدارم.» گفت: «پس اعلام میکنم اگر قرار است این اذان حفظ شود، باید شکیبا و بردبار باشی.»
منظور حضرت علی(علیهالسلام) چه بود؟ یعنی فقط اذان بر سر منارهها بگویند؟ یعنی آیا نظر مولاعلی (علیهالسلام) و همسر بزرگوارش اینقدر پایین بود که مسلمانها فقط اذان بگویند، هیچ چیزشان با پیروی از رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله) هماهنگ نباشد، اما دلخوش باشند که اذان گفته میشود؟ یعنی علی (علیهالسلام) و فاطمه (سلاماللهعلیها) دلشان میخواست فقط نام محمد رسولاللَّه (صلّیاللَّهعلیهوآلهوسلّم) بر سر منارهها باشد؟ هرگز! اگر از همهچیز فقط اسمش بماند، از اسم بیمسما کاری ساخته نیست. این همان است که قرآن با آن مبارزه کرد.
@beheshtium_ir
۸:۲۷
بازارسال شده از شهید بهشتی | بهشتیُم
﷽| به کدام زهرا ارادت داریم؟
در سوگ زهرا (سلاماللهعلیها) (۲)
وقتی امروز ما به یاد زهرا (سلاماللَّهعلیها) جلسه تذکر تشکیل میدهیم تا به آستان مقدس حضرتش ادای احترام و ارادت و اخلاص کنیم، به کدام زهراست؟ زهرایی که در زمان زندگیاش همهچیز را تحمل میکرد تا مبادا بههمپیوستگی اجتماعی، عملی، سیاسی و وحدت تضامنی و سرنوشت امت اسلامی آسیب ببیند.
آیا امروز جایز است که بهعنوان اظهار اخلاص به چنین بانویی، از وحدت سرنوشت اسلامی چشم بپوشیم و بگوییم و بکنیم آنچه به این وحدت آسیب میرساند؟ هرگز. همینجاست که بینش اسلامی و تشیع ما و دوستان ما از بینش دیگران جدا میشود و ما بر این جدایی سخت پافشاری میکنیم. ما میگوییم شیعه علی (علیهالسلام) کسی است که دنبالهرو علی باشد، نه کسی که علی علی بگوید اما عملش متخلف از عمل علی (علیهالسلام) باشد.
ما میگوییم شیعه زهرا (سلاماللَّهعلیها) (با اینکه زهرا (سلاماللَّهعلیها) امام نیست، کسی است که پیرو مخلِص امام است و وقتی انسان دنبالهروی او باشد، باز هم دنبالهروی امام است) و دوستداران و محبان فاطمه (سلاماللَّهعلیها) کسانی هستند که آنچه به خاطر آن فاطمه خون دل خورد تا از دنیا رفت را فدای زهرا زهرا گفتن نکنند.
زهرا زهرا گفتنی که فقط برای این باشد که بنشینیم در غمِ زهرا بگرییم و سوگوار باشیم اما با عملمان قلب زهرا (سلاماللَّهعلیها) را جریحهدار کنیم، گمان نمیکنم در هیچ قاموسی و در هیچ جامعهای بتواند دوستی زهرا باشد، مگر اینکه زهرا (سلاماللَّهعلیها) را بد شناخته باشیم.
سید محمد حسینی بهشتی، در مکتب قرآن، ج۲، ص ۱۳-۱۵
@beheshtium_ir
وقتی امروز ما به یاد زهرا (سلاماللَّهعلیها) جلسه تذکر تشکیل میدهیم تا به آستان مقدس حضرتش ادای احترام و ارادت و اخلاص کنیم، به کدام زهراست؟ زهرایی که در زمان زندگیاش همهچیز را تحمل میکرد تا مبادا بههمپیوستگی اجتماعی، عملی، سیاسی و وحدت تضامنی و سرنوشت امت اسلامی آسیب ببیند.
آیا امروز جایز است که بهعنوان اظهار اخلاص به چنین بانویی، از وحدت سرنوشت اسلامی چشم بپوشیم و بگوییم و بکنیم آنچه به این وحدت آسیب میرساند؟ هرگز. همینجاست که بینش اسلامی و تشیع ما و دوستان ما از بینش دیگران جدا میشود و ما بر این جدایی سخت پافشاری میکنیم. ما میگوییم شیعه علی (علیهالسلام) کسی است که دنبالهرو علی باشد، نه کسی که علی علی بگوید اما عملش متخلف از عمل علی (علیهالسلام) باشد.
ما میگوییم شیعه زهرا (سلاماللَّهعلیها) (با اینکه زهرا (سلاماللَّهعلیها) امام نیست، کسی است که پیرو مخلِص امام است و وقتی انسان دنبالهروی او باشد، باز هم دنبالهروی امام است) و دوستداران و محبان فاطمه (سلاماللَّهعلیها) کسانی هستند که آنچه به خاطر آن فاطمه خون دل خورد تا از دنیا رفت را فدای زهرا زهرا گفتن نکنند.
زهرا زهرا گفتنی که فقط برای این باشد که بنشینیم در غمِ زهرا بگرییم و سوگوار باشیم اما با عملمان قلب زهرا (سلاماللَّهعلیها) را جریحهدار کنیم، گمان نمیکنم در هیچ قاموسی و در هیچ جامعهای بتواند دوستی زهرا باشد، مگر اینکه زهرا (سلاماللَّهعلیها) را بد شناخته باشیم.
@beheshtium_ir
۸:۲۷
#معرفی_کتابداستان، از دل آزمایشگاه به دانشمند سایبرنتیک شروع میشه؛ اون رباتی میسازه برای آزمایشهای علمیِ خودش، بدون اینکه که بدونه این ربات چقدر شبیه یک پسر بچهی واقعیه...وقتی پای ربات به شهرو مدرسه باز میشه، ناگهان سرنوشت یک پسر نوجوان عوض میشه؛ چون این دو تا از دو قطرهی آب هم شبیه ترند! پسره وسوسه میشه که ربات رو به جای خودش به مدرسه بفرسته، و تازه از همین جا دردسرها شروع میشه؛ در ظاهر زندگیش سادهتر شده: نمرهها عالی، کارها انجام میشه بدون اینکه کسی شک کنه بهشون. امّا کمکم پسر احساس میکنه چیزی در حال ربوده شدنه؛ شاید «خودِ او»
الکترونیک فقط یک قصهی خندهدار دربارهی رباتها نیست؛ سفریه میونِ #هویت احساس و مرز میان انسانو ماشین. هم سرگرم کننده است هم تأمل برانگیز و برای نوجوانهای ۱۳ تا ۱۷ ساله میتونه جذابو مناسب باشه ؛ به ویژه اگر با یه بزرگتر بخوننش و دربارش حرف بزنن. الکترونیک رو پوگنی ولتيستوف نوشته با ترجمه مهنا سیدآقایی رضایی و انتشارات کتابهای کیمیا وابسته به نشر هرمس هم چاپش کرده
#کتاب_بخوانیم #معرفی_کتاب #نوجوان #آگاهی #نسل_نو #الکترونیک#نشر_هرمس #كيميا
کانال برشی از یک کتاب ؛https://ble.ir/ahlebasar
الکترونیک فقط یک قصهی خندهدار دربارهی رباتها نیست؛ سفریه میونِ #هویت احساس و مرز میان انسانو ماشین. هم سرگرم کننده است هم تأمل برانگیز و برای نوجوانهای ۱۳ تا ۱۷ ساله میتونه جذابو مناسب باشه ؛ به ویژه اگر با یه بزرگتر بخوننش و دربارش حرف بزنن. الکترونیک رو پوگنی ولتيستوف نوشته با ترجمه مهنا سیدآقایی رضایی و انتشارات کتابهای کیمیا وابسته به نشر هرمس هم چاپش کرده
#کتاب_بخوانیم #معرفی_کتاب #نوجوان #آگاهی #نسل_نو #الکترونیک#نشر_هرمس #كيميا
۹:۱۸
محمد ابن عبدالله: هر مسلمانی لازم است در هر روز صدقهای بدهد . پرسیدند چه کسی چنین امکانی دارد؟ فرمود: هر مانعی را از سر راه (مردم) برداری، صدقه است، مردی را که به راهی راهنمایی کنی صدقه است، عیادت مریض صدقه است، امر به معروف صدقه است، نهی از منکر صدقه است و پاسخ دادن به سلام، صدقه است .
«به ابعاد تربیتی و انسانی و اجتماعی عمیق اینگونه تعلیمات توجه کنید، در هیچ دین و مذهب و مکتبی به اینگونه تعالیم بر نمیخوریم »
#اسلام #ایمان #انسان #کتاب #آگاهی
۱۴:۵۰