عکس پروفایل کانون فرهنگی بصائرک

کانون فرهنگی بصائر

۵۹۱عضو
عکس پروفایل کانون فرهنگی بصائرک
۵۹۱ عضو

کانون فرهنگی بصائر

undefinedکانال اطلاع رسانی کانون بصائر
در بصائر دوره‌های آموزشی جهت ارتقای معلمان دینی، قرآن و پرورشی، طلاب، اساتید قرآنی و مدرسین کلاس‌های مذهبی طراحی شده است.
ارتباط با کانون بصائر:توسعه و ارتباطات: 09100047220رسانه: 09198286807آموزش: 09122686209

۱۲ فروردین

thumnail
undefinedundefinedنسیمی غم‌افزا در بحبوحه‌ی شب‌های قدر در کوچه‌های کوفه می‌وزید و در گوش قدرنشناسان زمزمه می‌کرد:
اینک شما و وحشت دنیای بی علی undefined
چه سخت است داغ یتیمی و چه تلخ است محروم شدن از رؤیت جمال پدری مهربان چون امیرالمؤمنین علیه السلام undefined
ای پدر مهربان ما، یا صاحب الزمان! فدای اشک چشمتان، شما حتماً در این شب‌ها به درگاه خداوند استغفار می‌کنید، ما نیز همچون فرزندان خطاکار یعقوب،  شرمسار از خطاها و تقصیراتمان رو به آستان شما آورده‌ایم و عرض می‌کنیم:
یا أبانا استغفر لنا ذنوبنا انا کنا خاطئین undefined
مولا جان! تو برای ما استغفار کن، تا دوره‌ی یتیمی ما با ظهور مقدست پایان یابد.
#شهادت #اميرالمؤمنین #شب_قدر#ماه_رمضان
@basaaer_com

۱۶:۱۰

۱۳ فروردین

KalameKhoda-21-64kbps.mp3

۰۲:۵۷-۱.۴۸ مگابایت
undefinedکلام خدا
undefined توضیح آیه منتخب جزء ۲۱سوره عنکبوت، آیه ۴۹(صفحه ۴۰۲)
undefinedشناخت و بهره‌مندی از قرآن کریم
#قرآن#ماه_رمضان
@basaaer_com

۸:۳۰

۱۴ فروردین

KalameKhoda-22-64kbps.mp3

۰۲:۵۵-۱.۴۷ مگابایت
undefinedکلام خدا
undefined توضیح آیه منتخب جزء ۲۲سوره یس، آیات ۱تا۴(صفحه ۴۴۰)
undefinedشناخت و بهره‌مندی از قرآن کریم
#قرآن#ماه_رمضان
@basaaer_com

۶:۱۸

۱۵ فروردین

KalameKhoda-23-64kbps.mp3

۰۳:۰۰-۱.۵۱ مگابایت
undefinedکلام خدا
undefined توضیح آیه منتخب جزء ۲۳سوره یس، آیه ۶۹(صفحه ۴۴۴)
undefinedشناخت و بهره‌مندی از قرآن کریم
#قرآن #ماه_رمضان
@basaaer_com

۶:۳۱

۱۶ فروردین

KalameKhoda-24-64kbps.mp3

۰۲:۵۸-۱.۴۹ مگابایت
undefinedکلام خدا
undefined توضیح آیه منتخب جزء ۲۴سوره فصلت، آیه ۴۴(صفحه ۴۸۱)
undefinedشناخت و بهره‌مندی از قرآن کریم
#قرآن#ماه_رمضان
@basaaer_com

۷:۵۴

thumnail
#دعوت_به_همکاری
ما در تیم رسانۀ کانون فرهنگی بصائر، به دنبال یک همکار منظم و اهل کار گروهی هستیم که علاقه‌مند به فعالیت‌های رسانه‌ای (اعم از تولید محتوا، مدیریت رسانه های اجتماعی و وبسایت و ...) باشند. این همکاری از نوع پاره قت و همراه با آموزش خواهد بود.
undefined شرایط و توانایی‌های لازم: + امکان حداقل سه روز همکاری حضوری در هفته+ آشنایی با نرم‌افزارهای Word و Excel+ آشنایی با رسانه‌های اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام، ایتا)
undefinedاز علاقه‌مندان دعوت می‌شود تا جهت همکاری، سوابق تحصیلی و کاری خود را در تلگرام یا ایتا به شمارۀ 09198286807 ارسال نمایند.
@basaaer_com

۱۰:۱۸

۱۷ فروردین

thumnail
undefined روز جهانی قدس گرامی باد
امیرالمؤمنین علیه‌السلام: ظُلامَةُ المَظلومينَ يُمهِلُها اللّه ُ سبحانَهُ و لا يُهمِلُها .خداوند سبحان ستمِ ستمديدگان را مهلت مى‌دهد، اما ناديده نمى‌گيرد.(غرر الحكم : ۶۰۷۸ )
undefined اللهم عجل لولیک الفرج
#ماه_رمضان#روز_قدس
@basaaer_com

۸:۰۳

KalameKhoda-25-64kbps.mp3

۰۲:۵۴-۱.۴۶ مگابایت
undefinedکلام خدا
undefined توضیح آیه منتخب جزء ۲۵سوره دخان، آیات ۱ تا ۴(صفحه ۴۹۶)
undefinedشناخت و بهره‌مندی از قرآن کریم
#قرآن #ماه_رمضان
@basaaer_com

۸:۰۹

۱۸ فروردین

KalameKhoda-26-64kbps.mp3

۰۲:۵۵-۱.۴۷ مگابایت
undefinedکلام خدا
undefined توضیح آیه منتخب جزء ۲۶سوره محمّد صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله، آیه ۲۴(صفحه ۵۰۹)
undefinedشناخت و بهره‌مندی از قرآن کریم
#قرآن#ماه_رمضان
@basaaer_com

۷:۱۹

۱۹ فروردین

KalameKhoda-27-64kbps.mp3

۰۳:۰۰-۱.۵ مگابایت
undefinedکلام خدا
undefined توضیح آیه منتخب جزء ۲۷سوره قمر، آیات ۱۷و۲۲و۳۲و۴۰(صفحات ۵۲۹و۵۳۰)
undefinedشناخت و بهره‌مندی از قرآن کریم
#قرآن#ماه_رمضان
@basaaer_com

۹:۵۵

thumnail
undefined طعمۀ تدریس...
undefinedبرای همراه‌شدن دانش‌آموز و آزادشدن ذهن او از موضوعات خارج از کلاس، لازم است که معلم، یک شروع ویژه برای درس خود داشته باشد، همان‌طور که دقایق آغازین یک فیلم می‌تواند یک بیننده را طوری به خود جذب کند که او با اشتیاق ادامه‌ی آن را دنبال کند. مربی آگاه به خوبی می‌داند که برای آغاز تدریس مؤثر نیاز به «طعمه‌ی یادگیری» یا همان «شروع خوب» دارد تا بتواند همه‌ی ذهن شاگردانش را در اختیار بگیرد. undefined یک شروع خوب می‎بایست دارای ۴ ویژگی باشد:undefined ذهن را متمرکز کندundefined ناظر به هدف معلم باشد undefined کوتاه باشدundefined خلاقانه و جذاب باشد
undefined در سیره‌ی پیامبر اکرم و ائمه‌ی معصومین علیهم‌السلام که بزرگ‌ترین معلم‌های تاریخ بشریتند، نمونه‌های فراوانی از این نوع تعلیم وجود دارد. به عنوان نمونه مرحوم کلینی در صفحه ۲۸۸ مجلد ۴ کتاب شریف کافی آورده است:
undefined روزی پیامبر صلی الله علیه و آله در بیابانی در خلال سفر به اصحاب فرمود: بروید هیزم بیاورید! اصحاب گفتند: یا رسول الله! در این بیابان هیزم پیدا نمى‌شود! پیامبر فرمود: هر کس به اندازه‌اى که مى‌تواند هیزم بیاورد، هر چند اندک.اصحاب در بیابان به دنبال هیزم گشتند و هر کس مقداری هیزم آورد و هیزم‌ها کم کم زیاد شد. پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: گناهان نیز این گونه جمع مى‌شوند؛ از گناهان کوچک بپرهیزید. برای هر نفر ماموری هست که گناهان او را مى‌نويسد و این گناهان رفته رفته، مانند این هيزم‌ها، زیاد می‌شوند.
#آداب_معلمی #تربیت #روش_تدریس @basaaer_com

۱۴:۵۰

۲۰ فروردین

KalameKhoda-28-64kbps.mp3

۰۲:۴۹-۱.۴۳ مگابایت
undefinedکلام خدا
undefined توضیح آیه منتخب جزء ۲۸سوره حشر، آیه ۲۱(صفحه ۵۴۸)
undefinedشناخت و بهره‌مندی از قرآن کریم
#قرآن #ماه_رمضان
@basaaer_com

۱۴:۰۷

۲۱ فروردین

KalameKhoda-29-64kbps.mp3

۰۲:۴۴-۱.۳۹ مگابایت
undefinedکلام خدا
undefined توضیح آیه منتخب جزء ۲۹سوره قیامت، آیات ۱۷و۱۸(صفحه ۵۷۷)
undefinedشناخت و بهره‌مندی از قرآن کریم
#قرآن #ماه_رمضان
@basaaer_com

۷:۱۷

KalameKhoda-30-64kbps.mp3

۰۳:۰۶-۱.۵۶ مگابایت
undefinedکلام خدا
undefined توضیح آیه منتخب جزء ۳۰سوره قدر(صفحه ۵۹۸)
undefinedشناخت و بهره‌مندی از قرآن کریم
#قرآن #ماه_رمضان
@basaaer_com

۷:۱۹

۲۲ فروردین

thumnail
undefined عید فطر شبیه‌ترین روز است به روز قیامت
undefinedامیرالمؤمنین علیه‌السلام در خطبه‌ای در روز عید فطر فرمودند:امروز، روزی است که نیکوکاران در آن پاداش می‌گیرند و خطاکاران در آن زیان می‌بینند.این روز، شبیه‌ترین روز به روز قیامت است. ای مردم! هنگامی که از منزل برای خواندن نماز عید، خارج می‌شوید، خروجتان از قبر و رفتن به محضر پروردگار را به یاد آورید و هنگام ایستادن به نماز، ایستادن در برابر پروردگارتان را یاد کنید و با بازگشت‏ به منازل خود، بازگشتتان به سوی منازلتان در بهشت‏ برین را متذکر شوید. ای بندگان خدا! بدانید که کمترین چیزی که به روزه‏‌دار داده می‏‌شود، این است که در آخرین روز ماه رمضان، فرشته‌‏ای ندا می‌‏دهد:هان! ای بندگان خدا بشارتتان باد که همه‌ی گناهان گذشته‌‏تان آمرزیده شد! اکنون به فکر آینده خویش باشید که چگونه بقیه ایام را بگذرانید.( الأمالي‏ ، شیخ صدوق ص ۱۰۱)
undefined و باز هم روزها گذشت و سفرۀ مهمانی ویژه‌ خدا برچیده شد و زمان گرفتن پاداش و جایزه‌ برای روزه‌داران فرا رسید.
undefined خداوندا! بسیاری از مردمان در پایان رمضان در جستجوی هلال ماه شوالند تا روزه‌ی رمضان خویش را افطار کنند و جشن بندگی بگیرند و ما، قرن‌هاست که در افق تاریک غیبت، در جستجوی رؤیت هلال ابروی خورشید پرده‌نشینیم تا با آمدن او بندگی را زندگی کنیم. بارپروردگارا! جایزه و پاداش عبادات و روزه‌های ناقابل ما را تعجیل در امر فرج او قرار بده.undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedگفتی دلمان در آرزویت باشدچشمان امیدمان به سویت باشدعید رمضان هم آمد اما ای ماهعید دل ما رؤیتِ رویت باشد
#ماه_رمضان #عید_فطر #امام_زمان @basaaer_com

۸:۳۰

۲۴ فروردین

thumnail
اثر عجیب نوع نگاه معلم نسبت به شاگردان و کار معلمی
undefined افکار و ذهنیت‌ هر کس در هر شرایطی با اوست؛ مثل دوقلوی به هم چسبیده. اصلا تفاوت زندگی افراد به تفاوت نوع نگاه و ذهنيت آن‌ها بستگی دارد. همین موضوع در امر معلمی هم بسیار موثر است.undefined نوع نگاه معلم به شاگردان خویش، در ضمیر ناخودآگاه و ذهن او شکل می‌گیرد و بی‌تردید این ذهنیت، در گفتار و همچنین شیوه‌ی برخوردش با شاگردانش بروز پیدا خواهد کرد. اگر این ذهنیت مثبت باشد؛ باعث رشد شاگردان و اگر منفی باشد، موجب عدم پیشرفت شاگردان خواهد ‌شد.
undefined امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت 26 نهج البلاغة شریف می‌فرماید:ما أضمَرَ أحَدٌ شیئا إلاّ ظَهَرَ في فَلَتاتِ لِسانِهِ و صَفَحاتِ وَجهِهِهيچ‌كس چیزی را در دل پنهان نکرد، مگر این که آن چیز، خود را در لغزش‌هاى زبان و حرکات چهره‌اش نمودار ساخت.
undefined البته قبل از طرز نگاه معلم به شاگرد، طرز نگرش معلم به خودش و ذهنیت او از کار معلمی هم بسیار مهم است. این که او کار معلمی را چگونه می‌بیند و آیا تصورش در مورد جایگاه خود نزد شاگردانش مثبت است یا منفی.
undefined تصور کنید که رفتار و گفتار یک معلم، که کار معلمی را صرفاً یک شغل و وسیله‌ی گذران معاش و شاگردان را افرادی که در حیطه‌ی شغلی با آن‌ها سر و کار دارد می‌داند؛ با رفتار و گفتار مربی دیگری که در ذهن خویش، خود را بنده‌ی خدا و شغل معلمی را عبادت خداوند و خدمتگزاری به آستان امام زمان علیه‌السلام می‌داند و شاگردان خویش را فرزندان امام زمان علیه‌السلام و ایتام آل محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله می‌بیند چه قدر تفاوت خواهد داشت؟
#آداب_معلمی #تربیت #بایدها_و_نبایدها @basaaer_com

۱۶:۱۴

۲۸ فروردین

thumnail
undefined پشه در مرداب فضای مجازی
undefined حتما شنیده‌اید به انسان‌هایی که پاسخ محبت را با بی‌مهری می‌دهند، «گربه صفت» می‌گویند. undefined همچنین به آن دسته از افراد حلیه‌گر که برای رسیدن به منافع خود اقدام به هر عمل فریبکارانه‌ای می‌کنند، «روباه صفت» می‌گویند.
undefined امیرمومنان علیه‌السلام در سخنی دقیق و ژرف از انسان‌هایی که به دسته‌ای دیگر از حیوانات شباهت دارند، پرده‌برداری کرده است: مردم سه گروهند: دانشمند خداشناس، دانش‌جوی در راه رستگاری، و فرومايگانی بی‌اراده و سرگردان (پشه صفتانی) كه هر دعوتی را اجابت می‌كنند و به هر طرف كه باد بيايد به همان طرف می‌روند، از نور دانش روشنايی نمی‌گيرند و به پايگاه محكمی پناه نمی‌برند.اَلنّاسُ ثَلاثَةٌ: فَعالِمٌ رَبّاني وَ مُتَعَلِّمٌ عَلي سَبيلِ نَجاةٍ وَ هَمَجٌ رَعاعٌ اَتْباعُ كُلِّ ناعِقٍ يَميلونَ مَعَ كُلِّ ريحٍ لَمْ يَسْتَضيئوا بِنورِ الْعِلْمِ وَ لَمْ يَلْجَؤُوا اِلي رُكْنٍ وَثيقٍ. (نهج البلاغه، قصار ۱۴۷)آری! پشه صفتی هم یک ویژگی مذموم است که در کلام مولا علی علیه‌السلام توصیف شده است.
undefined شاید بتوان این تقسیم بندی امیرالمؤمنین علیه‌السلام را به فضای مجازی هم تعمیم داد. چه بسیارند افرادی که از فرط سبُکی (از لحاظ معرفتی) مانند پشه هر لحظه از این صفحه به آن صفحه در حرکتند و هر نسیمی می‌تواند آن‌ها را جا به جا کند. و گردانندگان صفحات مجازی با تکنیک‌های ساده قادرند آن‌ها را به دنبال خود بکشانند.🦟 یا بعضی دیگر در فضای بی‌ در و پیکر مجازی، مانند پشه فقط روی آلودگی‌های موجود می‌نشینند و با تأثیرپذیری از شبهاتی که به ذهن آن‌ها القا می‌شود، خودشان منشأ آلودگی می‌شوند و گاه با نیش کلمات خود موجب شیوع بیماری‌های فکری در دیگران می‌شوند.
undefinedچه خوب است که در فضای مجازی پشه صفت نباشیم.
#مهارت_جرأت_مندی #سواد_رسانه‌ای#ترس_زشت_ترس_زیبا@basaaer_com

۱۵:۵۰

۳۰ فروردین

undefined داشجویان یا فارغ‌التحصیلان بصائر که هر یک از مباحث ذیل را تدریس می‌کنند یا به این عناوین علاقمندند، جهت هم‌افزایی (درج یا استفاده از مطالب مرتبط)، می‌توانند در گروه‌های تلگرامی زیر عضو شوند:

undefined لینک گروه‌های مدرسین:

undefined مهندسی من:t.me/+lkP1e9FG1s4zNGVk
undefined سواد رسانه‌ای:t.me/+OvPR254414U2NmI8
undefined تاریخ اسلام:t.me/+v1RwK_w_uOgwZTA0
undefined محور مقدس:t.me/+xQCPsmz0vlY3NTBk
undefined جرأت‌مندی:t.me/+7P3Au5ScokZhMTVk
‌@basaaer

۱۴:۵۰

undefined دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان بصائر که هر یک از مباحث ذیل را تدریس می‌کنند یا به این عناوین علاقمندند، جهت هم‌افزایی (درج یا استفاده از مطالب مرتبط)، می‌توانند در گروه‌های تلگرامی زیر عضو شوند:

undefined لینک گروه‌های مدرسین:

undefined مهندسی من:t.me/+lkP1e9FG1s4zNGVk
undefined سواد رسانه‌ای:t.me/+OvPR254414U2NmI8
undefined تاریخ اسلام:t.me/+v1RwK_w_uOgwZTA0
undefined محور مقدس:t.me/+xQCPsmz0vlY3NTBk
undefined جرأت‌مندی:t.me/+7P3Au5ScokZhMTVk
‌@basaaer_com

۱۴:۵۰

۲ اردیبهشت

thumnail
زنده باد مرگ!!
undefined #استاد_صنایع‌پسندundefined زمان: "۴۵:'۱@basaaer_comundefined هیچ چیزی به‌ اندازه‌ی نوع نگاه به مرگ، به زندگی انسان‌ها جهت و معنی نمی‌دهد. یکی از مهم ترین عوامل تربیتی که اعتقاد به آن موجب استوارسازی نگرش و رفتار انسان و رهایی از پوچ‌گرایی است، باور به معاد است. در سایه‌ی باور به معاد است که عمل به تکالیف الهی آسان می‌شود.
undefined ایجاد و تقویت چنین اعتقادی در متربیان، عامل ایجاد انگیزه برای یادگیری مفاهیم دینی و ضامن اجرای تمام قوانین الهی و انگیزه‌ی اصلی تهذیب نفس در میان آنان است.
در طول این حیات که دیدم زیاد مرگدانسته‎ام نبُرده کسی را زِ یاد مرگوقتی ز هر چه غیر توام می کند جداپس حق بده که جار کشم «زنده باد مرگ!»
#کلیپ#تربیت #آداب_معلمی #معاد #توحید
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedمشاهده در آپارات: https://aparat.com/v/O3ctSundefinedمشاهده در یوتیوب:https://youtu.be/2NriXZXfl7I?si=Q3gSHMzy1z5Sbihw

۱۶:۴۴