بله | کانال Battery News
عکس پروفایل Battery NewsB

Battery News

۱۰۳عضو
thumbnail
undefined کاهش ظرفیت تولید باتری لیتیومی کره جنوبی
undefined سه غول باتری‌سازی کره جنوبی ــ ال‌جی انرژی سولوشن LGES، شرکت SK On و سامسونگ SDI ــ در نیمه نخست سال ۲۰۲۵ تنها با حدود ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت کردند، زیرا رقبای چینی با سرعت زیادی در حال گسترش محصولات خود در بازار جهانی خودروهای برقی هستند.
undefined شرکت‌های CATL و BYD که به‌ترتیب رتبه‌های اول و ششم جهانی در تولید باتری های خودرویی را دارند، افزایش استفاده از باتری به میزان ۳۳٫۲ درصد و ۱۵۳ درصد را ثبت کردند. سه شرکت چینی دیگر در میان ۱۰ شرکت برتر جهانی نیز رشد سالانه بالای ۳۰ درصد داشتند.
undefined برای مقابله با این چالش‌ها، شرکت‌های کره‌ای سرمایه‌گذاری در تحقیقات و توسعه (R&D) را افزایش داده‌اند. سامسونگ SDI در نیمه نخست سال در صدر هزینه‌کرد تحقیق و توسعه قرار گرفت و ۷۰۴ میلیارد وون معادل ۱۱٫۱ درصد از فروش کل را به تحقیقات اختصاص داده است.
undefined برای مطالعه متن کامل خبر، به وبسایت شبکه باتری نانو ایران مراجعه نمایید:https://batterynetwork.ir/کاهش-ظرفیت-تولید-باتری-لیتیومی/
undefined شبکه باتری نانو ایران در پیام رسان تلگرام:t.me/iranbatterynetwork

۱۵:۰۷

thumbnail
undefined پاناسونیک باتری جدیدی توسعه می دهد.
undefined پاناسونیک در حال تلاش برای حذف آند در مرحله تولید باتری‌هاست تا از این طریق چگالی انرژی را افزایش دهد. پاناسونیک اذعان داشته است که این فناوری می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۷ ظرفیتی فراتر از محصولات سایر رقبای جهانی فراهم کند.
undefined پاناسونیک همچنین اعلام کرد که قصد دارد میزان استفاده از نیکل را که نسبتاً گران‌تر است، کاهش دهد.
undefined برای مطالعه متن کامل خبر، به وبسایت شبکه باتری نانو ایران مراجعه نمایید:https://batterynetwork.ir/پاناسونیک-باتری-جدیدی-توسعه-می-دهد/
undefined شبکه باتری نانو ایران در پیام رسان تلگرام:t.me/iranbatterynetwork

۱۷:۲۱

thumbnail
undefinedمنیزیم، فناوری کلیدی برای آینده‌ای پایدار در حوزه انرژی
undefined پروژه تحقیقاتی های‌مگ که با حمایت مالی اتحادیه اروپا و به رهبری مؤسسه فناوری اتریش (AIT Austrian Institute of Technology) آغاز شده است، یک ابتکار اروپایی در مقیاس وسیع را برای توسعه نسل جدیدی از باتری‌های مبتنی بر منیزیم کلید زده است. هدف این پروژه، خلق جایگزین‌هایی قدرتمند، پایدار و مقرون‌به‌صرفه برای باتری‌های لیتیوم-یونی در حوزه‌های حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی انرژی است.
undefined الکتریکی‌سازی سیستم‌های حمل‌ونقل و انرژی با سرعت بالایی پیش می‌رود. افزایش استفاده جهانی از انرژی‌های تجدیدپذیر، نیاز به راهکارهای ذخیره‌سازی قدرتمند را بیشتر کرده است. هرچند باتری‌های لیتیوم-یونی (LIBs) در حال حاضر استاندارد صنعتی هستند، محدودیت‌های جدی دارند:
🟠 محدودیت در دسترسی به مواد اولیه‌ای چون لیتیوم، کبالت و نیکل🟠 افزایش هزینه‌ها و وابستگی‌های ژئوپلیتیکی🟠 ریسک‌های ایمنی مانند فرار حرارتی (Thermal Runaway)🟠 اثرات زیست‌محیطی ناشی از استخراج مواد اولیه
undefined برای مطالعه متن کامل خبر، به وبسایت شبکه باتری نانو ایران مراجعه نمایید:https://batterynetwork.ir/magnesium_batteries/
undefined شبکه باتری نانو ایران در پیام رسان تلگرام:t.me/iranbatterynetwork

۱۶:۲۱

thumbnail
undefined مواد طبیعی می‌توانند جایگزین باتری‌های لیتیوم-یونی شوند.
undefined پژوهشگران دانشگاه تگزاس A&M باتری زیست‌تخریب‌پذیری با استفاده از مواد موجود در بدن انسان توسعه دادند که می‌تواند به‌عنوان غذا مصرف شود.
undefined این مادهٔ جدید از دو جزء کلیدی موجود در طبیعت ساخته شده است: ریبوفلاوین (ویتامین B2) و اسید L-گلوتامیک، یک اسیدآمینه که در ساخت پروتئین‌های بدن نقش دارد. ویژگی خاص این ماده، فعالیت اکسایش و کاهش آن است؛ یعنی می‌تواند الکترون دریافت و آزاد کند. این همان فرایندی است که باتری‌ها از طریق آن انرژی ذخیره و آزاد می‌کنند. در اینجا، ریبوفلاوین مسئول ذخیرهٔ انرژی است و پلی‌پپتید ساختار را فراهم کرده و به تجزیهٔ طبیعی ماده کمک می‌کند.
undefined برای مطالعه متن کامل خبر، به وبسایت شبکه باتری نانو ایران مراجعه نمایید:https://batterynetwork.ir/bio_inspired_batteries/
undefined شبکه باتری نانو ایران در پیام رسان تلگرام:t.me/iranbatterynetwork

۱۵:۴۷

thumbnail
undefined فرآیند تولید سلول باتری لیتیومی؛ چالشها
undefined آشنایی با فرآیند ساخت سلول باتری لیتیوم-یون برای پژوهشگران، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران حوزه انرژی حیاتی است. این دانش نه‌تنها به درک بهتر از انتخاب مواد فعال، طراحی الکترودها و نقش الکترولیت‌ها کمک می‌کند، بلکه امکان بهینه‌سازی عملکرد، افزایش طول عمر و بهبود ایمنی باتری را فراهم می‌سازد. شناخت دقیق مراحل تولید از آماده‌سازی دوغاب الکترود تا مونتاژ و فرایند formation به نوآوری و کاهش هزینه‌ها منجر می‌شود.
undefined در این مقاله به فرآیند تولید سلول باتریهای لیتیومی پرداخته می شود. سه بخش ساخت الکترود، مونتاژ سلول و پردازش سلول با نظر به چالشهای هر بخش براساس ترتیب مراحل شرح داده می شود.
undefined برای مطالعه متن کامل مقاله، به وبسایت شبکه باتری نانو ایران مراجعه نمایید:https://batterynetwork.ir/articles/battery_manufacturing/
undefined شبکه باتری نانو ایران در پیام رسان تلگرام:t.me/iranbatterynetwork

۱۵:۱۹

thumbnail
undefined قرقیزستان به‌دنبال بومی سازی باتری لیتیومی
undefined وزارت اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان یادداشت تفاهمی را با شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه روس‌اتم، شرکت Energy Solutions Kyrgyzstan LLC و شرکت عمرانی Elbrus Construction Company LLC برای بررسی توسعه تولید باتری لیتیومی و سامانه‌های ذخیره‌سازی انرژی در قرقیزستان امضا کرد.
undefined به‌گفته وزارتخانه، این توافق بر همکاری مشترک برای تحلیل بازار داخلی باتری لیتیومی، تهیه پیشنهادهایی برای بومی‌سازی تولید و اجرای پروژه‌هایی با محوریت راهکارهای ذخیره‌سازی انرژی در داخل کشور تمرکز دارد.
undefined برای مطالعه متن کامل خبر، به وبسایت شبکه باتری نانو ایران مراجعه نمایید:https://batterynetwork.ir/kyrgyzstan_lithium_ion_battery/undefined شبکه باتری نانو ایران در پیام رسان تلگرام:t.me/iranbatterynetwork

۱۵:۲۲

thumbnail
undefined تولید انبوه مواد کاتد باتری‌های تمام‌جامد
undefined دو غول صنعتی ژاپن، تویوتا موتور و Sumitomo Metal Mining، همکاری تازه‌ای را برای توسعه و تولید انبوه مواد کاتد مورد استفاده در باتری‌های تمام‌جامد (All-Solid-State Batteries) آغاز کرده‌اند؛ باتری‌هایی که قرار است نسل بعدی خودروهای برقی را متحول کنند.
undefined تویوتا قصد دارد نخستین خودروهای مجهز به این فناوری را تا سال‌های ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ وارد بازار کند.
undefined مواد کاتدی مناسب باتری حالت جامد چه ویژگی هایی دارند؟
undefined برای مطالعه متن کامل خبر، به وبسایت شبکه باتری نانو ایران مراجعه نمایید:https://batterynetwork.ir/solid_state_battery_manufacturing/
undefined شبکه باتری نانو ایران در پیام رسان تلگرام:t.me/iranbatterynetwork

۱۵:۳۳

thumbnail
undefined پاسپورت باتری
undefined شرکت کره ای کیا (KIA Motors) در حال آزمایش نوعی «پاسپورت باتری» در سطح سلول است که داده‌های لحظه‌ای درباره سلامت و عملکرد تک‌تک سلول‌های باتری خودروهای برقی (EV) را ارائه می‌دهد.
undefined این سرویس نه‌تنها الزامات قانونی اتحادیه اروپا را برآورده می‌کند، بلکه شامل داده‌های پیشرفته‌تری درباره ایمنی و عملکرد نیز خواهد بود. کیا قصد دارد این ویژگی را تا فوریه ۲۰۲۷، یعنی پیش از اجرای رسمی قانون جدید اتحادیه اروپا درباره پاسپورت باتری، برای تمام مدل‌های برقی و هیبرید خود در بازار اروپا عرضه کند.
undefined از تاریخ ۱۸ فوریه ۲۰۲۷، باتری‌ها باید دارای سوابق الکترونیکی (پاسپورت دیجیتال) شوند. این پاسپورت شامل اطلاعاتی درباره ترکیب شیمیایی، منشأ مواد، عملکرد، عمر مفید، و ردگیری چرخه عمر باتری است.
undefined برای مطالعه متن کامل خبر، به وبسایت شبکه باتری نانو ایران مراجعه نمایید:https://batterynetwork.ir/battery_passport/
undefined شبکه باتری نانو ایران در پیام رسان تلگرام:t.me/iranbatterynetwork

۱۵:۵۵

thumbnail
undefined کنترل چین بر انتقال فناوری باتری به سایر کشورها
undefined چین کنترل‌های جدیدی بر صادرات مواد فوق‌سخت، عناصر خاکی کمیاب و اقلام مرتبط با باتری اعمال می‌کند.
undefined بر اساس بیانیه وزارت بازرگانی چین، از زمان اجرایی شدن این مقررات، صادرات هرگونه ماده مرتبط با مواد فوق‌سخت، تجهیزات و مواد خام عناصر خاکی کمیاب، باتری‌های لیتیومی و مواد آند گرافیت مصنوعی، بدون دریافت مجوز رسمی، ممنوع خواهد بود.
undefined این کشور بیش از ۹۰ درصد از گرافیت تولیدشده برای باتری‌ها را فرآوری می‌کند. در زمینه تولید سلول باتری‌ها نیز، تقریباً ۸۵ درصد از ظرفیت تولید سلول باتری لیتیوم یون دنیا به چین تعلق دارد.
undefined برای مطالعه متن کامل خبر، به وبسایت شبکه باتری نانو ایران مراجعه نمایید:https://batterynetwork.ir/china_bans_battery_export/
undefined شبکه باتری نانو ایران در پیام رسان تلگرام:t.me/iranbatterynetwork

۱۵:۱۱

thumbnail
undefined لغو حمایت های دولتی آمریکا از صنعت باتری
undefined وزارت انرژی آمریکا ترامپ بیش از ۷۰۰ میلیون دلار کمک مالی تولیدی – شرکت‌های فعال در مواد باتری شامل Ascend Elements و Anovion را لغو کرد.
undefined سه استارتاپ در فهرست شرکت‌های مشمول لغو قرار دارند و هر سه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ برای دریافت این کمک‌ها انتخاب شده بودند.
undefined شرکت Ascend Elements فناوری بازیافتی را توسعه داده است که می‌تواند ضایعات فرآیند تولید و باتری‌های مستعمل را به مواد اولیه لازم برای تولید باتری‌های لیتیوم-یونی در داخل آمریکا تبدیل کند.
undefined شرکت Anovion نیز مبلغ ۱۱۷ میلیون دلار برای راه‌اندازی فناوری تولید گرافیت مصنوعی جهت استفاده در آندهای باتری لیتیوم-یونی دریافت کرده بود.
undefined برای مطالعه متن کامل خبر، به وبسایت شبکه باتری نانو ایران مراجعه نمایید:https://batterynetwork.ir/لغو-حمایت-های-دولتی-آمریکا-از-صنعت/undefined شبکه باتری نانو ایران در پیام رسان تلگرام:t.me/iranbatterynetwork

۱۵:۲۷

thumbnail
undefined رونمایی از باتری های حالت جامد جدید
undefined شرکت Sunwoda از نسل جدید باتری حالت‌جامد با چگالی انرژی ۴۰۰ وات‌ساعت بر کیلوگرم رونمایی کرد.
undefined این باتری به چگالی انرژی ۴۰۰ وات‌ساعت بر کیلوگرم دست یافته و در شرایط فشار خارجی بسیار پایین‌تر از ۱ مگاپاسکال، طول عمر چرخه‌ای ۱۲۰۰ بار را حفظ می‌کند.سون‌وودا پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال جاری، خط تولید آزمایشی سلول‌های حالت‌جامد پلیمری خود را با ظرفیت ۰٫۲ گیگاوات‌ساعت (GWh) تکمیل کند.
undefined شرکت چری اتومبیل Chery در یک رویداد فناوری از ماژول باتری حالت‌جامد خود رونمایی کرد که دارای چگالی انرژی سلولی تا ۶۰۰ وات‌ساعت بر کیلوگرم است و ادعا می‌شود می‌تواند برد ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ کیلومتری را برای خودروهای برقی فراهم کند. چری برنامه دارد آزمایش‌های یکپارچه‌سازی این باتری‌ها در خودروها را از سال ۲۰۲۷ آغاز کند.
undefined برای مطالعه متن کامل خبر، به وبسایت شبکه باتری نانو ایران مراجعه نمایید:https://batterynetwork.ir/رونمایی-از-باتری-های-حالتجامد-جدید/undefined شبکه باتری نانو ایران در پیام رسان تلگرام:t.me/iranbatterynetwork

۱۵:۰۶

thumbnail
undefined چین یارانه صنعت خودرو برقی را حذف می کند.
undefined چین اعلام کرده است که قصد دارد یارانه های صنعت خودروهای برقی را حذف کند؛ تصمیمی که پس از سال‌ها حمایت مالی گسترده و ایجاد رونقی بزرگ در این بخش اتخاذ شده است. رونقی که اکنون باعث مازاد عظیم تولید در دومین اقتصاد بزرگ جهان شده و پکن را به سمت تمرکز بر بازارهای جهانی سوق داده است.
undefined این کشور برنامه‌ی یارانه خرید خودرو برقی را از پایان ۲۰۲۲ پایان داد و قصد دارد معافیت‌های مالیاتی را تا ۲۰۲۷ حذف کند، هرچند برخی گروه‌های صنعتی خواستار اجرای تدریجی‌تر این سیاست هستند.
undefined در نیمه اول امسال، ۱۱ شرکت از ۱۷ خودروساز بورسی چین سودده بودند. انتظار می‌رود دولت چین به‌جای حمایت گسترده، اقدام‌های هدفمندتری برای هدایت صنعت انجام دهد و خودروسازان را به تمرکز بر نوآوری و کاهش تولید خودروهای کم‌کیفیت سوق دهد.
undefined برای مطالعه متن کامل خبر، به وبسایت شبکه باتری نانو ایران مراجعه نمایید:https://batterynetwork.ir/چین-یارانه-های-صنعت-خودروهای-برقی-را-حذ/undefined شبکه باتری نانو ایران در پیام رسان تلگرام:t.me/iranbatterynetwork

۱۵:۰۴

thumbnail
undefined بکار گیری باتری حالت جامد توسط BMW
undefined شرکت BMW، پس از آغاز آزمایش‌های خود بر روی یک نمونه‌ی اولیه از BMW i7 در ماه مه گذشته با استفاده از باتری‌های تمام‌حالت‌جامد (ASSB) شرکت آمریکایی Solid Power، اکنون با باتری ساز کره‌ای Samsung SDI همکاری جدیدی را آغاز کرده است تا در ساخت سلول‌های حالت‌جامد خود از توانایی های این شرکت استفاده کند.
undefined به گفته‌ی شرکت Solid Power، سلول‌های این شرکت دارای چگالی‌های انرژی متفاوتی هستند. باتری با آند سیلیکونی، الکترولیت سولفیدی و کاتد نیکل-منگنز-کبالت (NMC) دارای چگالی ۳۹۰ وات‌ساعت بر کیلوگرم است
undefined باتری‌های حالت‌جامد به‌جای الکترولیت مایع در باتری‌های لیتیوم-یونی معمولی، از الکترولیت جامد استفاده می‌کنند. این الکترولیت می‌تواند از مواد مختلفی مانند پلیمرها، سولفیدها، اکسیدها یا سرامیک‌ها ساخته شود. مزایای بالقوه‌ی آن شامل چگالی انرژی بالاتر، شارژ سریع‌تر، طول عمر بیشتر، و ایمنی حرارتی بهتر (در نتیجه خطر کمتر آتش‌سوزی) است.
undefined برای مطالعه متن کامل خبر، به وبسایت شبکه باتری نانو ایران مراجعه نمایید:https://batterynetwork.ir/بکار-گیری-باتری-حالت-جامد-توسط-bmw/
undefined شبکه باتری نانو ایران در پیام رسان تلگرام:t.me/iranbatterynetwork

۱۵:۴۸

thumbnail
undefined تولید انبوه باتری‌های فسفات آهن لیتیوم نسل پنجم شرکت CATL
undefined شرکت CATL به‌تازگی تولید انبوه باتری‌های فسفات آهن لیتیوم (LFP) نسل پنجم خود را آغاز کرده است. طبق گفته‌ی بنیان‌گذار شرکت، این غول چینی تولید باتری، این نسل جدید پیشرفت‌های چشمگیری در چگالی انرژی و طول عمر چرخه‌ای به‌دست آورده است.
undefined در سال 2025، CATL با سهم ۳۶.۶ درصدی، رتبه‌ی نخست جهانی را در اختیار دارد. در چین نیز CATL در ماه اکتبر با ظرفیت نصب‌شده‌ی ۳۶.۱۴ گیگاوات‌ساعت، ۴۳ درصد از کل بازار باتری خودروهای برقی را به خود اختصاص داد.
undefined در دهه‌ی گذشته، این شرکت بیش از ۸۰ میلیارد یوان در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده و تنها در سه‌ماهه‌های نخست امسال بیش از ۱۵ میلیارد یوان به این بخش اختصاص داده است.
undefined برای مطالعه متن کامل خبر، به وبسایت شبکه باتری نانو ایران مراجعه نمایید:https://batterynetwork.ir/تولید-انبوه-باتری-فسفات-آهن-لیتیو/
undefined شبکه باتری نانو ایران در پیام رسان تلگرام:t.me/iranbatterynetwork

۱۶:۱۰

thumbnail
undefined خودروهای مجهز به باتری حالت‌جامد دانگ فنگ تا ۲۰۲۶ به بازار می رسند.
undefined این شرکت تازه‌ترین خودروساز چینی است که اعلام می‌کند زمان عرضه باتری‌های حالت‌جامد بسیار نزدیک‌تر از پیش‌بینی‌ها است. دانگ فنگ ادعا دارد نخستین خودروی تولیدی این شرکت که از نسل جدید باتری‌های حالت‌جامد استفاده می‌کند، سپتامبر سال آینده وارد جاده خواهد شد.
undefined باتری جدید دانگ فنگ دارای چگالی انرژی اعلام‌شده برابر با ۳۵۰ وات‌ساعت بر کیلوگرم است
undefined دانگ فنگ برای این باتری از ساختاری چندجزئی شامل یک کاتد سه‌تایی (شامل نیکل، کبالت و منگنز) با ظرفیت بالا، یک آند سیلیکون-کربن و یک الکترولیت جامد پلیمری-اکسیدی هیبریدی استفاده کرده است.

undefined برای مطالعه متن کامل خبر، به وبسایت شبکه باتری نانو ایران مراجعه نمایید:https://batterynetwork.ir/باتری-حالت-جامد-در-خودروهای-دانگ-فنگ/
undefined شبکه باتری نانو ایران در پیام رسان تلگرام:t.me/iranbatterynetwork

۱۷:۱۴

thumbnail
undefined سقوط فروش خودروهای برقی در بازار آمریکا آغاز شد.
undefined تنها یک ماه پس از پایان اعتبار مالیاتی فدرال برای خودروهای پاک، سهم بازار خودروهای برقی در ماه اکتبر با افتی چشمگیر به حدود ۵ درصد کاهش یافت؛ در حالی که این رقم در سپتامبر بیش از ۱۲ درصد بود. این کاهش، خودروهای برقی را به سطح اوایل سال ۲۰۲۲ بازگردانده است.
undefined به گفته کارشناسان، حذف یارانه ۷۵۰۰ دلاری خودروهای برقی تنها دلیل این کاهش نیست. رشد بی‌سابقه فروش طی سه ماه قبل از پایان اعتبار مالیاتی، باعث انتقال بخش زیادی از تقاضا به ماه‌های گذشته شده است. با این حال، تخفیف‌های گسترده خودروسازان مانع از سقوط شدیدتر بازار شده است.
undefined برای مطالعه متن کامل خبر، به وبسایت شبکه باتری نانو ایران مراجعه نمایید:https://batterynetwork.ir/سقوط-فروش-خودروهای-برقی-در-بازار-آمریک/
undefined شبکه باتری نانو ایران در پیام رسان تلگرام:t.me/iranbatterynetwork

۱۶:۲۸

thumbnail
undefined بزرگ ترین پروژه ذخیره‌سازی انرژی در انگلستان
undefined بریتانیا در سال ۲۰۲۵ به پیشرفت چشمگیری در بخش ذخیره‌سازی انرژی باتری دست یافته است؛ به‌طوری‌که ۷.۸۶ گیگاوات / ۱۱.۸ گیگاوات ساعت ذخیره‌سازی در مقیاس بزرگ هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است. تنها در ده ماه نخست سال 2025، نزدیک به ۲ گیگاوات / ۳.۵ گیگاوات ساعت به ظرفیت موجود افزوده شده که نشان‌دهندهٔ افزایش ۳۶ درصدی سالانه است.
undefined این پروژه حدود ۷۵۰ میلیون پوند سرمایه جذب از موسساتی نظیر صندوق ثروت ملی بریتانیا دریافت کرده است.
undefined این پروژه برای تأمین برق سالانهٔ بیش از ۷۸۵ هزار خانه کافی بوده و قادر است سالانه بیش از ۲,۰۰۰ گیگاوات ساعت انرژی را به شبکه ارائه کند که حجمی معادل بیش از ۲۰ درصد از ناوگان فعلی باتری بریتانیا را تشکیل می دهد.

undefined برای مطالعه متن کامل خبر، به وبسایت شبکه باتری نانو ایران مراجعه نمایید:https://batterynetwork.ir/بزرگ-ترین-پروژه-ذخیرهسازی-در-انگلستا/
undefined شبکه باتری نانو ایران در پیام رسان تلگرام:t.me/iranbatterynetwork

۱۳:۴۵

thumbnail
undefined باتری‌های دریایی: نیروی محرک آینده کشتیرانی پایدار
undefined باتری‌های دریایی با کاهش آلایندگی، بهبود بهره‌وری و پشتیبانی از کشتیرانی پایدار، به حل چالش‌های کربن‌زدایی و رشد صنعت دریانوردی کمک می‌کنند.بیش از ۸۰٪ تجارت جهانی از طریق دریا انجام می‌شود؛ امری که کشتیرانی را ستون فقرات تجارت بین‌المللی و در عین حال یکی از تولیدکنندگان اصلی آلایندگی — تقریباً ۳٪ از کل انتشار جهانی گازهای گلخانه‌ای — قرار می‌دهد.
undefined مواد مورد استفاده باتری‌های دریایی در سه نوع اصلی باتری‌ها، شامل سرب-اسید، لیتیوم-یون و نیکل-کادمیم بکار می‌روند. با این حال، بیش از ۸۵٪ باتری‌های دریایی از سرب-اسید ساخته می‌شوند، به‌ویژه نوع VRLA-AGM که به دلیل قابلیت اطمینان، مقرون‌به‌صرفه بودن و توانایی تحمل جریان‌های راه‌اندازی بالا برای خدمات کمکی روی عرشه و روشن‌کردن موتورهای دیزلی بسیار مناسب هستند.
undefined بازار جهانی باتری دریایی در مسیر رشد قرار دارد و انتظار می‌رود از حجمی معادل ۵۰۵ میلیون دلار در سال ۲۰۲۴ به ۶۱۵ میلیون دلار تا سال 2030 برسد.

undefined برای مطالعه متن کامل مقاله، به وبسایت شبکه باتری نانو ایران مراجعه نمایید:https://batterynetwork.ir/articles/باتریهای-دریایی-نیروی-محرک-آینده-کش/
undefined شبکه باتری نانو ایران در پیام رسان تلگرام:t.me/iranbatterynetwork

۱۵:۲۱

thumbnail
undefined سهمیه بندی صادرات کبالت توسط کنگو
undefined نزدیک به ۱۰ ماه است که جمهوری دموکراتیک کنگو، بزرگ‌ترین تأمین‌کننده کبالت در جهان، صادرات این فلز حیاتی برای باتری‌ها را متوقف کرده است. ممنوعیت صادرات که از فوریه آغاز شده است، در اکتبر با یک سیستم سهمیه بندی جایگزین شد
undefined خروج عرضه از کشوری که در سال گذشته ۷۰ درصد تولید معدنی این فلز در جهان را در اختیار داشت، باعث افزایش چشمگیر قیمت کبالت شده است. قیمت نقدی کبالت در بورس CME از ۱۰ دلار در هر پوند در ماه فوریه به ۲۶ دلار رسیده است و قیمت هیدروکسید کبالت – شکل عمده صادراتی کنگو – نیز در همین مدت از ۶ دلار به ۲۳ دلار در هر پوند افزایش یافته است.
undefined در سالیان اخیر همواره یکی از تلاش های شرکت های بزرگ باتری ساز، طراحی مواد کاتدی با حداقل نیاز به مصرف کبالت بوده است تا بتوان اثر نوسانات قیمت آن بر صنعت باتری و خودروهای برقی را کاهش داد.
undefined برای مطالعه متن کامل خبر، به وبسایت شبکه باتری نانو ایران مراجعه نمایید:https://batterynetwork.ir/سهمیه-بندی-صادرات-کبالت-کنگو/
undefined شبکه باتری نانو ایران در پیام رسان تلگرام:t.me/iranbatterynetwork

۱۶:۵۳

thumbnail
undefined گارانتی باتری های لیتیومی تا هشت سال
undefined شرکت BYD گارانتی باتری خودروهای خود را ارتقا داده است و اکنون این گارانتی ۸ سال یا ۲۵۰ هزار کیلومتر با حداقل ۷۰ درصد ظرفیت باتری را پوشش می‌دهد.
undefined در سال‌های اخیر رایج‌ترین استانداردی که خودروسازان اروپایی و آمریکایی برای باتری‌های خودروهای برقی اعلام کرده‌اند، گارانتی حدود ۸ سال یا ~۱۶۰,۰۰۰ کیلومتر (یا معادلِ حدود ۱۰۰,۰۰۰ مایل) با تضمین حفظ حداقلی ~۷۰٪ از ظرفیت اولیه است. هدف این سطح از پوشش، کاهش نگرانی خریداران دربارهٔ افت ظرفیت باتری و هزینه‌های جایگزینی است و به‌طور فزاینده‌ای به «استاندارد بازار» تبدیل شده است.

undefined برای مطالعه متن کامل خبر، به وبسایت شبکه باتری نانو ایران مراجعه نمایید:https://batterynetwork.ir/گارانتی-باتری-های-لیتیومی/
undefined شبکه باتری نانو ایران در پیام رسان تلگرام:t.me/iranbatterynetwork

۱۵:۵۱