بله | کانال درمحضراستادبروجردي
عکس پروفایل درمحضراستادبروجرديد

درمحضراستادبروجردي

۳,۲۱۶عضو
thumnail

۹:۳۴

undefinedرهبر انقلاب: شهید رئیسی در اولین مصاحبه با صراحت گفت با آمریکا مذاکره مستقیم نمی‌کنیم/ البته در دوره شهید رئیسی مذاکرات غیر مستقیم بود ولی بدون نتیجه/ حالا هم گمان نمی‌کنیم به نتیجه برسد و نمی‌دانیم چه خواهد شد
رهبر انقلاب هم‌اکنون در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی و شهدای پرواز اردیبهشت:undefinedدر اولین مصاحبه در ریاست‌جمهوری، اولین مصاحبه را کرد، خبرنگار از شهید رئیسی پرسید که شما آیا با آمریکا مذاکره می‌کنید؟ صریح گفت: «خیر»، گفت: «نه»، بدون هیچ ابهامی؛ و نکرد. اجازه نداد که دشمن بتواند بگوید که من با تهدید، با تطمیع، توانستم یا با حیله توانستم ایران را به پای میز مذاکره بکشانم؛ نگذاشت.
undefinedاینکه اصرار بر مذاکره مستقیم می‌کنند طرف‌ها، به خاطر این است. یک بخش عمده‌اش این است؛ ایشان اجازه نداد. البته مذاکراتِ غیرمستقیم بود، زمان ایشان هم بود، مثل حالا که هست، البته بدون نتیجه. حالا هم گمان نمی‌کنیم به نتیجه برسد. نمی‌دانیم چه خواهد شد.

۹:۳۴

undefinedپاسخ قاطع رهبر انقلاب به یاوه‌گویی‌ آمریکایی‌ها در مذاکرات: اینکه بگویند به ایران اجازه غنی‌سازی نمی‌دهیم، غلط زیادی است؛ جمهوری اسلامی منتظر اجازه این و آن نیست/ به مردم خواهم گفت دلیل تکیه این‌ها روی غنی‌سازی چیست
رهبر انقلاب هم‌اکنون در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی و شهدای پرواز اردیبهشت:undefinedصحبت مذاکرات شد، من یک تذکری به طرف مقابل بدهم. طرف آمریکایی که در این مذاکراتِ غیرمستقیم وارد صحبت می‌شوند، گفتگو می‌کنند، سعی کنند یاوه‌گویی نکنند.
undefinedاینکه بگویند ما به ایران اجازه‌ی غنی‌سازی نمی‌دهیم، این غلط زیادی است. کسی منتظر اجازه‌ی این و آن نیست. جمهوری اسلامی سیاستی دارد، روشی دارد، سیاست خودش را تعقیب می‌کند.
undefinedالبته در یک مناسبت دیگری به ملت ایران توضیح خواهم داد که علت اینکه اینها روی غنی‌سازی تکیه می‌کنند چیست، چرا اینقدر طرف‌های غربی و آمریکایی و دیگران اصرار دارند که باید در ایران غنی‌سازی نباشد. اینها را ان‌شاءالله در یک مناسبت دیگری باز می‌کنم برای ملت ایران که بدانند طرف، نیتش چیست.

۹:۳۵

undefined رهبر انقلاب: در رفتار شهید رئیسی و بسیاری از همکاران جوان او، همان روحیه، انگیزه، احساس مسئولیت و نورانیتی مشاهده می‌شد که در همکاران شهید رجایی بود/ این همان قدرت انقلاب و فتح‌الفتوح امام بزرگوار ماست
رهبر انقلاب در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی و شهدای پرواز اردیبهشت:undefinedدر نوع رفتار شهید رئیسی و بسیاری از همکاران جوان او، انسان همان روحیه و نورانیتی را مشاهده می‌کرد که در همکاران شهید رجایی، مثل کلانتری، مثل عباس‌پور، مثل قندی، مثل نیلی و امثال این‌ها، انسان می‌دید.
undefinedهمان نورانیت، همان روحیه، همان انگیزه، همان احساس مسئولیت، بعد از ۴۰ سال. این خیلی باارزش است. این همان قدرت انقلاب است. این نشان‌دهنده این است که این انقلاب، انقلابی قدرتمندی است.
undefinedاین همان فتح‌الفتوح امام بزرگوار است. امام، فتح‌الفتوح را تربیت و تولید مردان ازخودگذشته و کارآمد به‌وسیله انقلاب، معرفی کردند. این اتفاق افتاد.

۹:۳۶

undefinedرهبر انقلاب: شهدای خدمت همگی از پرورش‌یافتگان انقلاب اسلامی بودند که از گوشه و کنار کشور سربرآوردند و رشد کردند/ انقلاب توانست صدها هزار جوان را نظیر این شهدا تربیت کند که در میانشان شخصیت‌های ممتاز ملی و بین‌المللی به ملت ایران تقدیم شده است
رهبر انقلاب در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی و شهدای پرواز اردیبهشت:undefinedشهید رئیسی، آن سالی که انقلاب پیروز شد، سال ۵۷، یک جوان ۱۸ ساله بود. شهید آل‌هاشم، یک نوجوان ۱۶ ساله بود. شهید امیرعبداللهیان، یک پسربچه ۱۴ ساله بود. اول انقلاب، شهید مالک رحمتی به دنیا نیامده بود.
undefinedاین‌ها پرورش‌یافته‌های انقلابند، این‌ها پرورش‌یافته‌های انقلابند:شهید رئیسی از مشهدآل‌هاشم از تبریزرحمتی از مراغهامیرعبداللهیان از دامغانموسوی از فریدون‌شهرِ اصفهانمصطفوی از گنبد قابوسدریانوش از نجف‌آبادقدیمی از ابهراز گوشه‌وکنار این کشور، این جوان‌ها سر بلند کردند، رشد کردند.
undefinedانقلاب توانست صدها هزار مثل این جوان‌ها را تربیت کند و تربیت کرده، و در میان این‌ها، شخصیت‌های ممتاز بین‌المللی و شخصیت‌های ممتاز ملی به ملت ایران تقدیم کرده است. این کار انقلاب است، این قدرت انقلاب است.

۹:۳۶

thumnail

۱۵:۳۱

#اشتباهات_زندگی_از_نگاه_نهج‌البلاغه۴۷
undefined «غفلت از قلب»
undefined «إِنَ‏ هَذِهِ‏ الْقُلُوبَ‏ تَمَلُّ كَمَا تَمَلُّ الْأَبْدَانُ فَابْتَغُوا لَهَا طَرَائِفَ الْحِكَم‏»
undefined «اين دلها (از فكر و انديشه در يك موضوع) به‌ستوه آمده خسته مي‌شوند (به‌جهت يكنواخت بودن اجزاء آن با يكديگر) چنانكه بدنها و تنها به‌ستوه آمده خسته مي‌شوند، پس براى (رفع خستگى) آن دلها حكمتها و دانشهاى تازه و شگفت‌آور را بطلبيد.»
undefined نهج البلاغه، حکمت ۸۹
undefined بسیاری از افراد برای حفظ سلامتی جسم خود به ورزش، سفر، و نظافت و... می‌پردازند و حتی ممکن است غسل زیارت را به‌عنوان عاملی برای نشاط و آرامش روحی خود انتخاب کنند؛ اما کمتر کسی به این موضوع توجه دارد که همان‌طور که جسم نیاز به مراقبت و توجه دارد تا از خستگی و ملالت رها بماند، قلب و روح نیز به رسیدگی نیاز دارند تا همیشه پُرنشاط بمانند.
undefined یکی از اشتباهات رایج در زندگی این است که انسان به ملالت قلب خود توجهی نمی‌کند.قلب نباید خسته و پژمرده بماند؛ بلکه باید از خستگی آن پیشگیری شود تا به مرحله‌ای نرسد که نیاز به درمان پیدا کند.
undefined برای مثال، یادگیری یک علم جدید، به‌ویژه در عرصه‌های دینی و معرفتی، می‌تواند به‌عنوان منبعی برای تجدید نشاط روحی و قلبی باشد.
undefined بنابراین، باید مراقب باشیم که قلب خود را از ملال و خستگی دور نگه داریم و برای تجدید نشاط روحی و معنوی خود همواره در پی حکمت و معرفت تازه باشیم.
undefined «از بیانات استاد زهره بروجردی»
undefined موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام

۱۵:۳۱

thumnail

۱۵:۳۳

#جامعه‌شناسی_خانواده۱۵
undefined «خانواده، فضایی احترام‌آمیز»
undefined امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید:
undefined «يُسَلِّمُ الرَّجُلُ إِذَا دَخَلَ عَلَى أَهْلِهِ وَ إِذَا دَخَلَ يَضْرِبُ بِنَعْلَيْهِ‏ وَ يَتَنَحْنَحُ يَصْنَعُ ذَلِكَ حَتَّى يُؤْذِنَهُمْ أَنَّهُ قَدْ جَاءَ حَتَّى لَا يَرَى شَيْئاً يَكْرَهُه»
undefined «هنگامی که مرد به خانه وارد می‌شود، سلام کند و با صدای کفش یا سرفه کردن، خانواده را از آمدن خود آگاه سازد، تا چیزی نبیند که او را ناخوش آید.»
undefined بحارالانوار، ج۷۳، ص۱۱
undefinedundefined نکات تربیتی و اجتماعی این حدیث:
undefined ۱. پیشگامی در سلام؛ نشانۀ تواضع و محبت است. مرد به‌عنوان رئیس خانواده، با سلام کردن فضای خانه را گرم و پُرمحبت می‌کند. این رفتار نشان می‌دهد که مشکلات بیرون را به حریم خانه منتقل نمی‌کند.
undefined ۲. آگاهی‌بخشی پیش از ورود. با ایجاد صدا (مثل سرفه یا صدای کفش)، به خانواده فرصت می‌دهد تا خود را برای استقبال آماده کنند. این کار از مواجهه با صحنه‌های ناخوشایند جلوگیری و حریم خصوصی اعضا را حفظ می‌کند.
undefined ۳. تعامل دوطرفه احترام. مرد با چهره‌ای گشاده و سلام، به همسر و خانواده احترام می‌گذارد. در مقابل، زن نیز با آراستگی و برخورد محبت‌آمیز، این احترام را پاسخ می‌دهد.
undefined ۴. خانواده، محیط امن و دل‌پذیر. هدف نهایی، ایجاد فضایی است که هیچ یک از اعضا از حضور در کنار هم احساس ناراحتی نکنند. رعایت این آداب، زمینه‌ساز صمیمیت و آرامش در خانواده است.
undefined خانوادۀ موفق، نیازمند رعایت حقوق متقابل و حفظ حریم عاطفی است. ساده‌ترین رفتارها مانند سلام کردن یا آگاه‌سازی پیش از ورود، می‌تواند فضای خانه را از تنش دور کند و آن را به محیطی امن و شاد تبدیل سازد.

undefined «از بیانات استاد زهره بروجردی»
undefined موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام

۱۵:۳۳

thumnail
#کتابundefinedدر کتاب والشَّمس چه می‌خوانید؟undefinedجلد سوم، فصل چهارم:فصل چهارم با عنوان «گوش به فرمان یار» به گوشه‌ای از خواسته‌های پیامبر از ما اشاره دارد.undefined️ من تاج نمی‌خواهم؛ من تخت نمی‌خواهمundefined️ در خدمتت افتاده بر روی زمین خواهم!undefinedخوانای نظرات شما و پاسخگویتان هستیمدر بله با نام کاربری:‏@shorbetahoorدر ایتا با نام کاربری:‏@shorbetahoorدر تلگرام با نام کاربری:t.me/shorbetahoorتلفن تماس:undefined۰۹۲۰۲۲۹۵۳۹۲undefined۰۲۱ - ۲۲۵۵۷۰۹۲ - ۲۲۵۴۲۶۹۵undefinedآدرس:تهران، خیابان شهید کلاهدوز(دولت)، بلوار کاوه، خیابان اخلاقی شرقی، خیابان جهانتاب، کوچۀ محبوبه دانش غربی، پلاک۱۲.

۱۵:۳۵

thumnail
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
پرس لاين نظر سنجي
باسلام و احترام*،

*کاربران گرامی

لطفاً با صرف چند دقیقه از وقت ارزشمند خود، در این نظرسنجی شرکت فرماییدزیرا نظرات شما به ما کمک می‌کند تا نقاط قوت تقویت و زمینه‌های بهبود شناسایی شود*.

*باتشکر
روابط عمومی موسسه---------------------------
undefined تفسير سورهٔ حشرhttps://survey.porsline.ir/s/VsKNdWE
undefined تربیت اجتماعی (صحیفه سجادیه) https://survey.porsline.ir/s/o54Bqt2
undefined دستاوردهای ماندگار (نهج البلاغه)https://survey.porsline.ir/s/6Iyu7IN
undefinedراهکارها (چهل حدیث)https://survey.porsline.ir/s/NaMBHPt
undefined مثنویhttps://survey.porsline.ir/s/6BpIE2s
undefined امام زمان شناسیhttps://survey.porsline.ir/s/2TT5aXH
undefined شرح دعای جوشن کبیرhttps://survey.porsline.ir/s/qFHVtXf

undefined موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام

۱۹:۲۵

thumnail

۱۹:۲۹

#شرح_دعای_کمیل۱۱۶
undefined «يَا نُورُ يَا قُدُّوسُ»
undefined «ای نور، ای پاک»
undefined خداوند همواره در عالم جلوه‌گری می‌کند و هیچ‌گاه پرده‌نشین نیست. تمام آفرینش، از زمین و آسمان تا رنگ‌های گوناگون، «مِنْ آيَاتِهِ» (از نشانه‌های او) هستند.
undefined قرآن می‌فرماید:
undefined «اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ»
undefined «خدا نور آسمان‌ها و زمین است.»
undefined سوره نور، آیه ۳۵
undefined چرا برخی از نور الهی محروم می‌مانند؟ اگر خداوند نور است و همه‌جا حاضر، چرا برخی در کفر و گمراهی می‌مانند؟ -
undefined پاسخ در این عبارت نورانی از ملاهادی سبزواری نهفته است:
undefined «يَا مَنْ هُوَ اخْتَفَى لِفَرْطِ ظُهُورِهِ»
undefined «ای کسی که از شدت ظهور، پنهانی!»
undefined یعنی خداوند آن‌قدر آشکار است که برخی از دیدنش غافل می‌شوند، مانند نور خورشید که به‌خاطر فراوانی، گاه نادیده گرفته می‌شود.
undefined خداوند سرچشمۀ هستی است و هر موجودی به نور وجود او زنده است. او نه‌تنها وجود می‌بخشد، بلکه استعدادهای نهفته را نیز آشکار می‌کند.
undefined انسان با گفتن «يَا نُورُ» از خدا می‌خواهد: کمالات پنهان در وجودش به فعلیت برسد. استعدادهای خفته‌اش از قوه به ظهور برسد و از ظلمت جهل و گناه به نور هدایت رهنمون شود.
undefined «از بیانات استاد زهره بروجردی»
undefined موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام

۱۹:۲۹

thumnail
undefinedبه مناسبت سالگرد شهید خدمت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی

۶:۰۷

thumnail

۱۲:۰۵

#حدیث_روز
undefined «شهادت امام رضا به روایتی»
undefined پیامبر اکرم فرمود:
undefined «سَتُدْفَنُ بَضْعَةٌ مِنِّی بِخُرَاسَانَ لَا یزُورُهَا مـُؤْمِنٌ إِلَّا أَوْجـَبَ اللَّهُ لَهُ الْجَنَّةَ وَ حَرَّمَ جَسَدَهُ عَلَی النَّارِ»
undefined «به‌زودی پاره‌ای از تن من در خراسان دفن می‌شود، مؤمنی او را زیارت نمی‌کند، مگر آنکه بـهشت بـر او واجـب و بدنش بر آتش حرام می‌شود.»
undefined بـحارالانوار، ج ۱۰۲، ص۳۱
undefined و خود حضرت رضا علیه‌السلام فرمود:
undefined «مـَنْ زَارَنِی عَلَی بُعْدِ دَارِی وَ مَزَارِی أَتَیتُهُ یوْمَ الْقِیامَةِ فِی ثَلَاثَةِ مَوَاطِنَ حَتَّی أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا إِذَا تَطَایرَتِ الْکتُبُ یمِیناً وَ شـِمَالًا وَ عـِنْدَ الصـِّرَاطِ وَ الْمِیزَانِ»
undefined «کسی که مرا با وجود دوری منزل و مزارم زیارت کند، در روز قیامت در سه جـا نـزد او می‌آیم تا او را از سختی رهایی بخشم: هنگام تحویل پرونده، وقت گذشتن از پل صراط و کنـار مـیزان.»
undefined بحار الانوارج ۱۰۲، ص۳۴
🟩 بهترین زمان زیارت حضرت رضا علیه‌السلام و به‌اصـطلاح زیارت مـخصوصۀ آن حضرت در روز بیست‌و‌سوم ماه مبارک ذی‌قعده است.
undefined در کتـب بـعضی از علمای شیعه آمده است که زیارت آقایمان حضرت رضا در روز بیست‌و‌سوم ذی‌قعده مستحب است؛ از نزدیک باشد یا دور، زیارت با زیارت معروفه آن حـضرت بـاشد یا (جملاتی) شبیه زیارت؛ چون در این باره روایت داریم.
🟩 مانند همین جملات را مرحوم شیخ عباس قمی(ره) در «مـفاتیح الجـنان» از سـید نقل کرده است که به‌عنوان سند استحباب زیارت حضرت رضا علیه‌السلام در روز 23 ذی‌قعده می‌باشد.
undefined «حوزه.نت»
undefined موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام

۱۲:۰۵

thumnail

۱۲:۰۵

#شهادت_امام_رضا_علیه‌السلام
#زیارت_هفت_حدیث
undefined بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
undefined «اَشْهَدُ اَنْ لااِلهَ اِلااللهُ وَحْدَهُ لا شَریک لَهُ، وَ اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ، وَ اَشْهَدُ اَنَّ عَلِیّاً وَلِیهُ‏ وَ وَصِیُّ رَسُولِهِ.
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَی الْمَلائِکةِ الْمُقَرَّبین، اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی الاَنْبِیاءِ وَالمُرْسَلینَ، اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی الْأَئِمَّةَ الْمَعْصُومِین.
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مَوْلانا وَمُقْتَدَانا اِمامِ الهُدی  وَالعُرْوَةِ الْوُثْقی، وَحُجَّتِک عَلَی اَهْلِ الدُّنْیا، اَلَّذی قَالَ فی حَقِّهِ سَیدُالْوَرَی وَسَنَدُالْبَرَایا: «سَتُدْفَنُ بَضْعَةٌ مِنّی بِاَرْضِ خُراسَانَ، مَازَارَهَا مَکرُوبٌ اِلاّ نَفَّسَ اللهُ کرْبَهُ، وَ لا مُذْنِبٌ اِلاّ غَفَرَاللهُ ذَنْبَهُ
اَللّهُمَّ بِشَفَاعَتِهِ المَقْبولَةِ، وَ دَرَجَتِهِ الرَّفیعةِ، اَنْ تُنَفِّسَ بِهِ کرْبی، وَ تَغْفِرَ بِهِ ذَنْبی، وَ تُسْمِعُهُ کلامی، وَ تُبَلِّغُهُ سَلامی. اَلسَّلامُ عَلَیک یا حُجَّةَ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیک یا نورَاللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیک یاعَیبَةَ عِلْمِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیک یا مَعْدِنَ حِکمَةِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیک یا حَامِلَ کتَابِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیک یا حَافِظَ سِرِّ اللهِ، أَنْتَ الَّذی قَالَ فیک قَاتِلُ الْکفَرَةِ، وَ قَامِعُ الْفَجَرَةِ، عَلی اَمیرُالْمُؤْمِنینِ وَ وَصی رَسُولِ رَبِّ الْعَالَمینِ، صَلَوَاتُ اللهِ وَسَلامُهُ عَلَیهِ: سَیقْتَلُ رَجَلٌ مِنْ وُلْدی بِاَرْضِ خُرَاسَانَ بِالسَّمِّ ظُلْماً، اِسْمُهُ اِسْمی، وَاسْمُ اَبیهِ اِسْمُ ابْنِ عِمْرَانَ مُوسَی عَلَیهِ السَّلامُ، اَلا فَمَنْ زَارَهُ فی غُرْبَتِهِ غَفَرَاللهُ لَهُ ذُنُوبَهُ مَاتَقَدَّمَ مِنْها وَمَاتَاَخَّرَ، وَلَوْ کانَتْ مِثْلَ عَدَدِ النُّجُومِ وَ قَطْرِ الاَمْطَارِ وَ وَرَقِ الاَشْجَارِ، مَوْلای مَوْلای، هَا أَنَا ذَا وَاقِفٌ بَینَ یدَیک، وَذُنُوبی مِثْلُ عَدَدِ النُّجُومِ وَ قَطْرِ الاَمْطَارِ وَ وَرَقِ الاَشْجَارِ، وَ لَیسَ لی وَسیلَةٌ اِلی مَحْوِها اِلاّ رِضاک، مَوْلای مَااَحْسِبُ فی صَحیفَتی عَمَلاً اَرْجَی عِنْدی مِنْ زیارَتِک، کیفَ وَقَدْ قَالَ فی حَقِّها باقِرُ عِلْمِ الاَوَّلینِ وَ الآخِرینِ، صَلَوَاتُ اللهِ عَلَیهِ: «یخْرُجُ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِی، اِسْمُهُ اِسْمُ اَمیرِالْمُؤْمِنین، فَیدْفَنُ بِاَرْضِ خُراسانَ، مَنْ زَارَهُ عَارِفاً بِحَقِّهِ اَعْطَاهُ اللهُ اَجْرَ مَنْ اَنْفَقَ مِنْ قَبْلِ الْفَتْحِ وَ قَاتَلَ، فَاَتَیتُک زَائِراً لَک، عَارِفاً بِحَقِّک، عَالِماً بِاَنَّک اِمَامٌ مُفْتَرَضُ الطَّاعَةِ، غَریبٌ شَهیدٌ، رَاجِیاً بِمَا قَالَهُ الصَّادِقُ، عَلَیهِ الصَّلاةُ وَالسَّلامُ: یقْتَلُ حَفَدَتی بِاَرْضِ خُراسانَ فی مَدینَةٍ یقَالُ لَها طُوسُ، مَنْ زَارَهُ عَارِفاً بِحَقِّهِ اَخَذْتُهُ بِیدی یوْمَ الْقیامَةِ، وَ اَدْخَلْتُهُ الْجَنَّةَ، وَاِنْ کانَ مِنْ اَهْلِ الْکبَائِرِ. قیلَ لَهُ: مَا عِرْفَانُ حَقِّهِ؟ قَالَ: اَلْعِلْمُ بِاَنَّهُ مُفْتَرَضُ الطَّاعَةِ، غَریبٌ شَهیدٌ، مَنْ زَارَهُ عَارِفاً بِحَقِّهِ اَعْطَاهُ اللهُ اَجْرَ سَبْعینَ شَهیداً مِمَّنِ اسْتَشْهَدَ بَینَ یدَی رَسُولُ اللهِ، صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ»، یابْنَ رَسُولِ اللهِ، اَبْتَغی بِزیارَتِک مِنَ اللهِ تَبَارَک وَتَعَالی غُفْرَانَ ذُنُوبی وَذُنُوبِ وَالِدَی وَالْمُؤْمِنینِ وَالْمُؤْمِنَاتِ، وَ اَسْأَلُک الإِتْیانَ الْمَوْعُودَ فی الْمَواطِنِ الثَّلاثِ: «عِنْدَ تَطَایُرِ الْکتُبِ، وَعِنْدَ الصِّرَاطِ، وَ عِنْدَ الْمیزَانِ،
وَ قُلْتَ وَقَوْلُک حَقٌ: «اِنَّ شَرَّ مَا خَلَقَ اللهُ فی زَمَانی یقْتُلُنی بِالسَّمِّ، ثُمَّ یدْفِنُنِی فِی دَارِ مُضِیعَةٍ وَ بِلادِ غُرْبَةٍ، اَلا فَمَنْ زَارَنی فی غُرْبَتی کتَبَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ اَجْرَ مِائَةِ اَلفِ حَاجٍّ وَ مُعْتَمِرٍ، وَ مِائَةِ اَلفِ مُجَاهِدٍ، وَ حُشِرَ فی زُمْرَتِنَا، وَ جُعِلَ فِی الدَّرَجَاتِ الْعُلَی مِنَ الْجَنَّةِ رَفیقَنا
اَلْحَمْدُ للهِ الَّذی وَفَقَّنی لِزیارَتِک فی الْبُقْعَةِ الَّتی قُلْتَ فی حَقِّها: «هِی وَاللهِ رَوْضَةٌ مِنْ رِیاضِ الْجَنَّةِ، مَنْ زَارَنی فی تِلْک الْبُقْعَةِ کانَ کمَنْ زَارَ رَسُولَ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ، وَکتَبَ اللهُ لَهُ ثَوَابَ اَلْفِ حِجَّةٍ مَبْرُورَةٍ، وَ اَلْفِ عُمْرَةٍ مَقْبُولَةٍ، وَ کنْتُ أَنَا وَ آبائی شُفَعَائَهُ یوْمَ الْقِیامَةِ، فَکنْ شَفیعی بِآبائِک الطّاهِرینَ وَ اَوْلادِک الْمُنْتَجَبینَ.»

undefined متن کامل زیارت شریف هفت حدیث را در لینک زیر می‌توانید قرائت بفرمایید:
https://emamraoof.com/زیارت-هفت-حدیث/
undefined موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مج

۱۲:۰۶

thumnail

۱۲:۰۶

#در_محضر_امام_رضا_علیه‌السلام۱۱
undefined «شکرگزاری از والدین در کنار شکرگزاری خدا»
undefined امام رضا علیه‌السلام می‌فرماید:
undefined «إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَمَرَ بِثَلَاثَةٍ مَقْرُونٍ بِهَا ثَلَاثَةٌ أُخْرَى... وَ أَمَرَ بِالشُّكْرِ لَهُ وَ لِلْوَالِدَینِ فَمَنْ لَمْ یشْكُرْ وَالِدَیهِ لَمْ یشْكُرِ اللَّهَ»
undefined «خداوند به سه چیز دستور داده است كه همراه با سه چیز دیگرند: و به سپاس‌گزارى از خویش و والدین امر فرموده كه‏ هر كس از پدر و مادرش تشكّر و سپاس‌گزارى نكند خداوند را شكر نكرده است.»
undefined عیون اخبارالرضا، ج۱، ص۲۵۸
undefined شکر به‌معنای کامل و بدون نقص دیدن هر چیز است. وقتی خداوند از ما می‌خواهد او را شکر کنیم، به این معناست که در برابر تمام نعمات و برکات او، باید از دل‌و‌جان قدردانی کنیم.
undefined این شکرگزاری، به‌معنای پذیرش این نعمت‌ها و دیدن کامل و بی‌نقص آن‌هاست.
undefined خداوند در قرآن کریم، شکرگزاری از خود را در کنار سپاسگزاری از پدر و مادر قرار داده است.
undefined ممکن است این سؤال مطرح شود که چگونه می‌توان شکر از خداوند را در کنار سپاس از والدین قرار داد، در حالی‌که برخی از والدین ممکن است رفتارهای مناسبی با فرزندان خود نداشته باشند و حتی رفتارهای خشن یا نامناسبی از خود نشان دهند؟
undefined در پاسخ به این سؤال باید گفت که قرآن کریم برای سپاس‌گزاری و احساس قدردانی از والدین هیچ‌گونه قیدی قائل نشده است.
undefined «وَ وَصَّینَا الْإِنْسانَ بِوالِدَیهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْناً عَلى‏ وَهْنٍ وَ فِصالُهُ فی‏ عامَینِ أَنِ اشْكُرْ لِی وَ لِوالِدَیْكَ إِلَی الْمَصِیر»
undefined «و ما به انسان درباره پدر و مادرش سفارش کردیم؛ مادرش او را با ناتوانی روی ناتوانی حمل کرد، و دوران شیرخوارگی او در دو سال پایان می‌یابد؛ (آری به او توصیه کردم) که برای من و برای پدر و مادرت شکر به جا آور که بازگشت همه شما به سوی من است.»
undefined سوره لقمان، آیه ۱۴
undefined خداوند در قرآن برای شکرگزاری از والدین، خوش‌خلقی یا مهربانی خاصی را از جانب آن‌ها شرط نکرده است. در واقع، نعمت وجود و خلقت آن‌ها برای شکرگزاری از آن‌ها کافی است. حتی اگر والدین رفتار مناسبی نداشته باشند، باز هم باید شکرگزار وجود و تربیت ابتدایی که آن‌ها فراهم کرده‌اند، باشیم.
undefined در نهایت، شکر از خداوند و سپاسگزاری از والدین به‌معنای دیدن و قدردانی از نعمت‌ها و فضایل موجود در هر شرایط است. حتی در مواجهه با سختی‌ها و مشکلات، باید به ارزش‌های عمیقی که در وجود پدر و مادر نهفته است، توجه و از این نعمت‌ها قدردانی کنیم
undefined «از بیانات استاد زهره بروجردی»
undefined موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام

۱۲:۰۶