بله | کانال درمحضراستادبروجردي
عکس پروفایل درمحضراستادبروجرديد

درمحضراستادبروجردي

۳,۵۵۵عضو
thumbnail

۱۸:۲۵

thumbnail

۱۸:۲۵

سخنان آقای حامد کاشانی در مورد حواشی اخیر.mp3

۰۷:۴۰-۵.۲۷ مگابایت

۵:۲۵

thumbnail

۵:۴۶

undefinedمتن پرسشundefined(نماهنگ منتشر شده در فضای مجازی) هادی قابل: این اصلا از دین نیستش؛ شما دارید داخل در دین می‌کنید. به عنوان یک مناسک دینی دارید مطرح می‌کنید. مستحباتم بایستی رسیده باشه از معصوم. اگه از معصوم نرسیده اصلا مستحب نیستش ... امیرالمؤمنین ع ۴ سال خورده‌ای حکومت کرد. خب حاکم مسلمینه. شما بیارید که در این ۴ سال ایشون یک بار برای پیغمبر ص اقامه عزا کرده باشه. یا در سالگرد پیغمبر ص ایشون یه صحبتی یه خطبه‌ای داشته باشه به مناسبت سالگرد پیغمبر ص. یا برا حضرت زهرا س ابدا ... (خلاصه) undefinedپاسخ پرسشundefinedundefined️ بسم الله الرّحمن الرّحیم undefined️ در صدر اسلام گرفتن مراسم سالگرد عزاداری و سخنرانی به این مناسبت مرسوم نبوده است و طبیعی است که امیرالمؤمنین علیه‌السلام چنین مراسماتی نگرفته باشند. اما عمومات و اطلاقات و اصول عزاداری و تعظیم و بزرگداشت اهل بیت علیهم السلام در کلام خود آنان وجود دارد و اکنون گرفتن مراسم عزا و سخنرانی به تناسب آن مصداق بزرگداشت جایگاه اهل بیت علیهم السلام و تعظیم شعائر دینی است. اما دقت داشته باشید شکل و نوع عزاداری در هر زمان و مکانی تابع عرف همان زمان و مکان است.
undefined️ رسول خدا صلی الله علیه و آله در منزل خود کنار مسجد دفن شدند و مرقد ایشان نیاز به تعمیر پیدا نکرد. اما طبق مقتضیات زمان و مکان با وجود کثرت زائران حضرت طبیعتا مسلمین برای آسایش زائران باید به آن مکان مقدس رسیدگی کنند و اگر نیاز شد آن را بازسازی کنند. از سویی دیگر ساخت یک بنا بر روی قبر موجب توجه بیشتر مردم به اولیای خدا و رفتن به زیارت آنها می‌شود.همچنین فاطمه بنت اسد مادر امیرالمؤمنین علیه السلام در خانه عقیل دفن شد که بعدها جزئی از قبرستان بقیع شد. پس بنایی بر قبر ایشان بود و نیاز به ساخت بنایی جدید توسط امیرالمومنین علیه السلام نبود.
undefined️‌ امام صادق (علیه السلام) وصیت کردند که در موسم حج، هفت سال برای وی عزاداری شود و برای این کار مبلغی را مشخص و وقف کردند (تهذیب الاحکام، ۹، ۱۴۴).همچنین امام باقر علیه السلام وصیت کردند و مبلغی را وقف کردند تا ده سال در منا برای ایشان عزادری کنند (همان، ۶، ۳۵۸).آیا عمل این دو امام معصوم برای گرفتن مجالس عزای اهل بیت علیهم السلام کافی نیست؟؟؟همچنین ائمه اطهار علیهم السلام گاهی برای سیدالشهدا علیه السلام مجالس عزا برپاکردند. از جمله: مرثیه‌خوانی ابوهارون مکفوف در محضر امام صادق علیه‌السلام و گریستن ایشان و اهل خانه از پشت پرده (ثواب الاعمال، ۲، ۸۳).
undefined️ گرفتن‌ مراسم جشن و عزا برای اهل بیت علیهم السلام شاد بودن در شادی آنان و ناراحت بودن در ناراحتی آنان است که از نشانه‌‌های شیعه به شمار می‌رود. یکی از راه‌های ابراز شادی و غم ما در شادی و غم آنها گرفتن مراسمهای جشن و عزاداری است.از سویی دیگر آنان جانشینان و حجتهای خدا روی زمین هستند و احترام و بزرگداشت آنها بر ما واجب و نشانه تقوای قلوب است؛ اما چگونگی انجام آن، تابع عرف است. یکی از راه‌های این بزرگداشت، برپایی مجلس جشن و عزاست؛ چنانکه در تمام کشورها، برای بزرگداشت افراد بزرگ و روزهای تاریخی، مراسم یادبود می‌گیرند.
undefined️ استفاده از سنت‌های عرفی در بزرگداشت اهل بیت علیهم السلام در موارد دیگری هم دیده می‌شود؛ مانند اینکه وقتی نام یکی از پیامبران و امامان را می‌بریم آنها را با ذکر «علیه السلام» همراه می‌کنیم، هر چند خود اهل بیت علیهم السلام چنین نکرده‌اند. حتی قرآن مجید نیز هرگاه نام پیامبران را می‌برد از لفظ «علیه السلام» برای آنها استفاده نمی‌کند؛ در عین حال، کاربست این الفاظ، مصداق همان احترام و بزرگداشت آنهاست که بر ما واجب است.
undefined️ ما هم قبول داریم دهه‌سازی به نام محسنیه و رقیه و حسنیه و ... به مصلحت جامعه اسلامی و تشیع نیست و به مرور زمان مردم را دچار دلزدگی از دین می‌کند. اکنون به اندازه نیاز ایام عزاداری وجود دارد و نیازی به افزایش آنها وجود ندارد.--------------------------undefinedکانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای‌_
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
واتساپundefined
https://chat.whatsapp.com/CCHv6HTKAgh7m5uENnWecg
بلهundefinedhttps://ble.ir/Boroojerdi
ایتاundefinedhttps://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرامundefinedhttps://t.me/darmahzar
سایت موسسهundefinedemamraoof.com

۵:۴۶

thumbnail

۶:۲۸

#حدیث_روز
undefined «مباحث اخلاقی»
🟥 «اقسام تکبر»
undefined ۱. تکبر گاهی در مقابل خداوند است،
undefinedمانند تکبر ورزیدن شیطان در مقابل فرمان خداوند که فرمود بر آدم علیه‌السلام سجده کنید! و شیطان گفت: «لَمْ أَکُنْ لِأَسْجُدَ لِبَشَرٍ خَلَقْتَهُ مِنْ صَلْصالٍ مِنْ حَمَإٍ مَسْنُونٍ»؛ «من هرگز برای بشری که از گل خشکیده‌ای که از گل بدبویی گرفته شده است، آفریده‌ای، سجده نخواهم کرد.» و گفت: «أَنَا خَیْرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنِی مِنْ نارٍ وَ خَلَقْتَهُ مِنْ طِین»؛ «من از او بهترم؛ مرا از آتش آفریده ای و او را از گل.»
undefined و یا مانند تکبر فرعون که گفت: «أَنَا رَبُّکُمُ الْأَعْلی»؛ «من پروردگار برتر شما هستم.» و نیز گفت: «ما عَلِمْتُ لَکُمْ مِنْ إِلهٍ غَیْرِی»؛ «من خدایی جز خودم برای شما سراغ ندارم.»
undefined ٢. گاه تکبر در مقابل انبیا و پیامبران است،
undefined مانند آنچه فرعونیان می گفتند: «أَ نُوءْمِنُ لِبَشَرَیْنِ مِثْلِنا»؛ «آیا ما به دو انسان (موسی و هارون) که همانند خودمان هستند، ایمان بیاوریم!» و یا قوم نوح علیه السلام که به یکدیگر می‌گفتند: «وَ لَئِنْ أَطَعْتُمْ بَشَراً مِثْلَکُمْ إِنَّکُمْ إِذاً لَخاسِرُون»؛ «و اگر از بشری همانند خودتان (نوح علیه‌السلام ) اطاعت کنید، به یقین زیانکارید.»
undefined ۳. و گاه تکبر در برابر بندگان دیگر خداست که مثالهای فراوانی برای آن متصور است.
undefined «حوزه.نت»
undefined موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام

۶:۲۸

thumbnail

۶:۳۴

#امام_زمان_شناسی۲۶۷
undefined «خطرات دورۀ غیبت»۷
🟥 «شک و تردید»
undefined «وَلَا تَسْلُبْنا ذٰلِک فِی حَیاتِنا وَلَا عِنْدَ وَفاتِنا، حَتَّىٰ تَتَوَفَّانا وَنَحْنُ عَلَىٰ ذٰلِک»
undefined «خدایا، آنچه که به ما عطا کردی) در طول زندگی و در زمان احتضار از ما سلب نکن، به گونه‌ای که تا هنگام مرگ از آن بهره‌مند باشیم.»
undefined مصباح‌المتهجد، ص ۴۱۱
undefined خطر بزرگ این است که هنگام مرگ شیطان به سراغ‌مان بیاید و با ایجاد شک‌و‌تردید، موجب شود معترض و ناراضی از دنیا برویم.
undefined شاید همۀ عمرمان را در پرتو ارتباط با امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه سپری کنیم؛ ولی به این دلیل که بعضی امور برای‌ ما یقینی نشده و در قلب و دل‌مان رسوخ نکرده است، در زمان احتضار از ما گرفته شود.
undefinedخطر زمان مرگ، بسیار جدی است. هنگام احتضار، شیطان به سراغ انسان می‌آید و می‌گوید:
undefined «این همه ثناگو و دعاگوی امام‌ات بودی، برای تو چه کرد؟! زندگی‌ات به پایان رسید و این همه حاجت بر آورده نشده داری! عمرت تمام شد و فرزندانت با مشکلات فراوان، تنها ماندند! زمان مرگت رسید و هنوز چشم انتظار گشایش در گرفتاری‌هایت هستی؟!»
undefined وای به حال کسی که عمری با تزلزل زندگی کرده باشد و هنگام مرگ، با وساوس شیطان، نارضایتی‌ها و تردید‌هایش اظهار شود.
undefined «از بیانات استاد زهره بروجردی»
undefined موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام

۶:۳۴

thumbnail

۶:۳۷

#شماره حساب سهمین
باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی
undefined به اطلاع می‌رساند شماره کارت‌های ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات می‌باشد.
undefined نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات
undefined لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید.
undefined سهم امام و رد مظالم
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی)5022-2910-2552-5724
سپرده:213.8000.10294814.1
شبا: IR290570021380010294814001
undefined سهم سادات:
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی)5022-2913-1039-0453
سپرده: 213.8000.10294814.5
شبا: IR340570021380010294814105
undefined خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید.
undefined نام کامل مرجع عالیقدر خود
undefined مورد پرداخت
undefined تصویر رسید پرداختی
undefined نام و نام خانوادگی خویش

undefined این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیام‌های شما می‌باشد.
undefined زمان پاسخگویی به پیام‌های شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲
undefined در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید.
undefined لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنه‌ای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیة‌الله مکارم شیرازی را دریافت می‌کند.
undefined *مسئولیت شرعی اشتباه در محاسبه مبالغ برعهده پرداخت کننده است*،
undefined باتشکر
undefined موسسه علمیه السطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام

۶:۳۷

thumbnail
#ثبت_نام_ترم_دوم_سال_تحصیلی١٤٠۵-١٤٠٤undefined ویژه بانوانundefined با سلام و احترامundefined مدت زمان ترم دوم سال تحصیلی از ۲۹/دی ماه تا ۳۰/اردیبهشت ماه می‌باشد.undefined شنبهundefined تفسیر قرآن - آياتی از سوره رومundefined تله‌های ذهنی ( صحيفه سجاديه)undefined دوشنبهundefined بیست مهارت ارتباط اجتماعی (نهج البلاغه)undefined راهكارها (از كتاب چهل حديث امام خمینی)undefined سه‌شنبهundefined شرح مثنوی معنویundefined چهارشنبهundefined زندگی همراه با امام زمان (عج)undefinedهویت معنوی سالم (زيارت جامعه كبيره)undefined کلیه کلاس‌ها توسط استاد زهره بروجردی برگزار می‌شود.undefined لینک ثبت نامundefinedhttps://emamraoof.com/storeباتشکر‌‌undefined «واحدپشتیبانی ثبت‌نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌‌السلام»

۶:۴۲

thumbnail

۱۳:۳۱

#تربیت_اجتماعی۳
undefined ««سلام» به مثابۀ منش تربیت اجتماعی»
undefined در تربیت اجتماعی، از آن‌جا که انسان در میان جمع زندگی می‌کند، نیازمند نوعی بلوغ، روش و منش است که می‌توان آن را در یک واژه خلاصه کرد: «سلام».
undefined «سلام»، نه صرفاً واژه‌ای برای آغاز گفت‌وگو، بلکه نشانه‌ای از روحیۀ صلح، امنیت و سلامت در روابط انسانی است؛ به این معنا که نه آسیبی از انسان به دیگران برسد و نه آسیبی از دیگران به او وارد شود.
undefined انسانِ برخوردار از تربیت اجتماعی، مایل است حق‌محور و حق‌مدار زندگی کند. در این مسیر، فرد باید از اسارت نفسانیات رها شود؛ یعنی تنها به منافع شخصی خود نیندیشد، بلکه منافع جمع را نیز در نظر بگیرد. او باید به همان اندازه که برای خود احترام قائل است، برای دیگران نیز حق و حرمت قائل باشد.
undefined بنابراین، اساس تربیت اجتماعی، اصلاح رفتار بر مبنای حق‌گرایی است، نه بر اساس سود شخصی. برای مثال، اگر در جمعی هستیم که صدای بلند ذکر گفتن ما موجب آزار اطرافیان می‌شود، ادب اجتماعی اقتضا می‌کند آن ذکر را در خلوت و تنهایی خود بگوییم.
undefined تربیت اجتماعی یعنی پیوسته در مسیر اصلاح خویش بودن؛ یعنی هر زمان که متوجه رفتار نادرست شدیم، به اندازۀ توان و شرایط خود، آن را اصلاح کنیم. یقین داشته باشیم که هرگاه تصمیم به تغییر بگیریم، خدای سبحان یاری‌گر ما خواهد بود تا این تغییر ممکن شود. آن‌گاه در آینده، نه از رفتار گذشته‌مان شرمنده خواهیم بود و نه حسرتِ فرصت‌های از دست‌رفته را خواهیم خورد.
undefined «از بیانات استاد زهره بروجردی»
undefined موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام

۱۳:۳۱

بازارسال شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
thumbnail
#صلوات_ضراب_اصفهانی#عصر_جمعه
undefined یادآوری صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی در عصر روز جمعه
undefined در اعمال عصر روز جمعه گفته شده اگر ترک کردی تعقیب عصر روز جمعه را به جهت عذری اما ترک مکن صلوات ضراب اصفهانی را.
undefined متن صلوات را در مفاتیح قرائت بفرمایید.
undefined emamraoof.com

۱۳:۳۲

thumbnail

۱۷:۰۳

#شرح_دعای_کمیل۲۰۰
undefined «از شناخت خدا تا فنا در ولایت»
undefined «وَ عَلا مَکانُک»
undefined «و مقامت والاست.»
undefined در نگاه عرفانی، نخستین و کاملترین تجلی ذات خداوند در وجود امیرالمؤمنین نمایان شده است. این دیدگاه در چارچوب ولایت معنا می‌یابد؛ زیرا دستیابی به شناخت اسم «اعلی» مشروط به رسیدن به مقام فنا دانسته شده است.
undefined این مقام در سجده که اوج خضوع و نیستی در برابر معبود است، تحقق می‌پذیرد و در پرتو آن، عبادت معنای حقیقی خود را می‌یابد.
undefined بنده‌ای که خدای «اعلی» را می‌شناسد، نمی‌تواند دل به پستی‌های ماده ببندد. از این رو، شناخت این صفت الهی، ضرورتاً همت والا و اخلاق متعالی را به همراه می‌آورد. این نگرش، عرصه عمل و تربیت اخلاقی را برای انسان می‌گشاید.
undefined «وَ خَفِیَ مَکرُک»
undefined «و تدبیرت پنهان است.»
undefined میان «مکر» مخلوق (نیرنگ) و «مکر» خالق، تفاوتی بنیادین وجود دارد. مکر الهی نه به معنای خیانت یا نیرنگ‌ورزی از سوی خداوند، بلکه بازتاب و مکافات عمل خود بنده است. خداوند نقشه‌های پنهان انسان را که علیه خود یا دیگران می‌چیند، به خود او بازمی‌گرداند. «وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ». این فرآیند، در قالب «استدراج» و مجازات تدریجی نمایان می‌شود.
undefined بنابراین، دعای «اَمْکُرْ لَنَا وَ لَا تَمْکُرْ بِنَا» درخواستی است برای اینکه این قانون تکوینی (جزای عمل) به سود انسان جاری شود، نه به زیان او.
undefined این تفسیر با صفات رحمانی و رحیمی خداوند و نیز با اصل آفرینش بر محور هدایت هماهنگی کامل دارد. خداوند دشمن بنده نیست، بلکه بندگان را دوست دارد و نظام عالم را بر پایه رحمت و هدایت استوار کرده است.
undefined شناخت اسم «اعلی»، وصول انسان به مقام فنا، تلاش برای کسب همت عالی و اخلاق متعالی، و درک قوانین حاکم بر جزای اعمال، همگی در یک منظومه فکری منسجم جای می‌گیرند. محور این منظومه، خدای رحمان و رحیمی است که هم «اعلی» است و هم «أحسن الخالقین»، و نظام آفرینش و هدایت او سراسر خیر و رحمت است.

undefined «از بیانات استاد زهره بروجردی»
undefined موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام

۱۷:۰۳

thumbnail
روز دویست و شصت و هشتم

۱۷:۰۶

thumbnail

۱۷:۱۸

undefinedگزارش دادن و بیان خیانت مسئولین ادارات به مراکز مسئول جهت پیگیری چه حکمی دارد؟
undefined فتوای آیات عظام (خامنه‌ای، سیستانی و مکارم): گزارش‌دادن و بیان ظلم یا خیانت بعضی از مسئولین ادارات به مراکز و مراجع مسئول برای پیگیری و تعقیب بعد از تحقیق و اطمینان نسبت به آن اشکال ندارد و حتّی اگر از مقدمات نهی از منکر محسوب شود، واجب می‌گردد؛ ولی بیان آن در برابر مردم، وجهی ندارد، بلکه اگر موجب فتنه و فساد و تضعیف دولت اسلامی شود، حرام است.

كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
واتساپundefined
https://chat.whatsapp.com/CCHv6HTKAgh7m5uENnWecg
بلهundefinedhttps://ble.ir/Boroojerdi
ایتاundefinedhttps://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرامundefinedhttps://t.me/darmahzar
سایت موسسهundefinedemamraoof.com

۱۷:۱۸