۱۸:۲۵
۱۸:۲۵
سخنان آقای حامد کاشانی در مورد حواشی اخیر.mp3
۰۷:۴۰-۵.۲۷ مگابایت
۵:۲۵
۵:۴۶
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/CCHv6HTKAgh7m5uENnWecg
بله
ایتا
تلگرام
سایت موسسه
۵:۴۶
۶:۲۸
#حدیث_روز
«مباحث اخلاقی»
🟥 «اقسام تکبر»
۱. تکبر گاهی در مقابل خداوند است،
مانند تکبر ورزیدن شیطان در مقابل فرمان خداوند که فرمود بر آدم علیهالسلام سجده کنید! و شیطان گفت: «لَمْ أَکُنْ لِأَسْجُدَ لِبَشَرٍ خَلَقْتَهُ مِنْ صَلْصالٍ مِنْ حَمَإٍ مَسْنُونٍ»؛ «من هرگز برای بشری که از گل خشکیدهای که از گل بدبویی گرفته شده است، آفریدهای، سجده نخواهم کرد.» و گفت: «أَنَا خَیْرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنِی مِنْ نارٍ وَ خَلَقْتَهُ مِنْ طِین»؛ «من از او بهترم؛ مرا از آتش آفریده ای و او را از گل.»
و یا مانند تکبر فرعون که گفت: «أَنَا رَبُّکُمُ الْأَعْلی»؛ «من پروردگار برتر شما هستم.» و نیز گفت: «ما عَلِمْتُ لَکُمْ مِنْ إِلهٍ غَیْرِی»؛ «من خدایی جز خودم برای شما سراغ ندارم.»
٢. گاه تکبر در مقابل انبیا و پیامبران است،
مانند آنچه فرعونیان می گفتند: «أَ نُوءْمِنُ لِبَشَرَیْنِ مِثْلِنا»؛ «آیا ما به دو انسان (موسی و هارون) که همانند خودمان هستند، ایمان بیاوریم!» و یا قوم نوح علیه السلام که به یکدیگر میگفتند: «وَ لَئِنْ أَطَعْتُمْ بَشَراً مِثْلَکُمْ إِنَّکُمْ إِذاً لَخاسِرُون»؛ «و اگر از بشری همانند خودتان (نوح علیهالسلام ) اطاعت کنید، به یقین زیانکارید.»
۳. و گاه تکبر در برابر بندگان دیگر خداست که مثالهای فراوانی برای آن متصور است.
«حوزه.نت»
موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام
🟥 «اقسام تکبر»
۶:۲۸
۶:۳۴
#امام_زمان_شناسی۲۶۷
«خطرات دورۀ غیبت»۷
🟥 «شک و تردید»
«وَلَا تَسْلُبْنا ذٰلِک فِی حَیاتِنا وَلَا عِنْدَ وَفاتِنا، حَتَّىٰ تَتَوَفَّانا وَنَحْنُ عَلَىٰ ذٰلِک»
«خدایا، آنچه که به ما عطا کردی) در طول زندگی و در زمان احتضار از ما سلب نکن، به گونهای که تا هنگام مرگ از آن بهرهمند باشیم.»
مصباحالمتهجد، ص ۴۱۱
خطر بزرگ این است که هنگام مرگ شیطان به سراغمان بیاید و با ایجاد شکوتردید، موجب شود معترض و ناراضی از دنیا برویم.
شاید همۀ عمرمان را در پرتو ارتباط با امام زمان عجلاللهتعالیفرجه سپری کنیم؛ ولی به این دلیل که بعضی امور برای ما یقینی نشده و در قلب و دلمان رسوخ نکرده است، در زمان احتضار از ما گرفته شود.
️ خطر زمان مرگ، بسیار جدی است. هنگام احتضار، شیطان به سراغ انسان میآید و میگوید:
«این همه ثناگو و دعاگوی امامات بودی، برای تو چه کرد؟! زندگیات به پایان رسید و این همه حاجت بر آورده نشده داری! عمرت تمام شد و فرزندانت با مشکلات فراوان، تنها ماندند! زمان مرگت رسید و هنوز چشم انتظار گشایش در گرفتاریهایت هستی؟!»
وای به حال کسی که عمری با تزلزل زندگی کرده باشد و هنگام مرگ، با وساوس شیطان، نارضایتیها و تردیدهایش اظهار شود.
«از بیانات استاد زهره بروجردی»
موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام
🟥 «شک و تردید»
۶:۳۴
۶:۳۷
#شماره حساب سهمین
باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی
به اطلاع میرساند شماره کارتهای ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات میباشد.
نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات
لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید.
سهم امام و رد مظالم
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی)5022-2910-2552-5724
سپرده:213.8000.10294814.1
شبا: IR290570021380010294814001
سهم سادات:
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی)5022-2913-1039-0453
سپرده: 213.8000.10294814.5
شبا: IR340570021380010294814105
خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید.
نام کامل مرجع عالیقدر خود
مورد پرداخت
تصویر رسید پرداختی
نام و نام خانوادگی خویش
این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیامهای شما میباشد.
زمان پاسخگویی به پیامهای شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲
در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید.
لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنهای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیةالله مکارم شیرازی را دریافت میکند.
*مسئولیت شرعی اشتباه در محاسبه مبالغ برعهده پرداخت کننده است*،
باتشکر
موسسه علمیه السطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام
باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی)5022-2910-2552-5724
سپرده:213.8000.10294814.1
شبا: IR290570021380010294814001
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی)5022-2913-1039-0453
سپرده: 213.8000.10294814.5
شبا: IR340570021380010294814105
۶:۳۷
#ثبت_نام_ترم_دوم_سال_تحصیلی١٤٠۵-١٤٠٤
ویژه بانوان
با سلام و احترام
مدت زمان ترم دوم سال تحصیلی از ۲۹/دی ماه تا ۳۰/اردیبهشت ماه میباشد.
شنبه
تفسیر قرآن - آياتی از سوره روم
تلههای ذهنی ( صحيفه سجاديه)
دوشنبه
بیست مهارت ارتباط اجتماعی (نهج البلاغه)
راهكارها (از كتاب چهل حديث امام خمینی)
سهشنبه
شرح مثنوی معنوی
چهارشنبه
زندگی همراه با امام زمان (عج)
هویت معنوی سالم (زيارت جامعه كبيره)
کلیه کلاسها توسط استاد زهره بروجردی برگزار میشود.
لینک ثبت نام
https://emamraoof.com/storeباتشکر
«واحدپشتیبانی ثبتنام موسسه علمیه السلطانعلیبنموسیالرضا علیهالسلام»
۶:۴۲
۱۳:۳۱
#تربیت_اجتماعی۳
««سلام» به مثابۀ منش تربیت اجتماعی»
در تربیت اجتماعی، از آنجا که انسان در میان جمع زندگی میکند، نیازمند نوعی بلوغ، روش و منش است که میتوان آن را در یک واژه خلاصه کرد: «سلام».
«سلام»، نه صرفاً واژهای برای آغاز گفتوگو، بلکه نشانهای از روحیۀ صلح، امنیت و سلامت در روابط انسانی است؛ به این معنا که نه آسیبی از انسان به دیگران برسد و نه آسیبی از دیگران به او وارد شود.
انسانِ برخوردار از تربیت اجتماعی، مایل است حقمحور و حقمدار زندگی کند. در این مسیر، فرد باید از اسارت نفسانیات رها شود؛ یعنی تنها به منافع شخصی خود نیندیشد، بلکه منافع جمع را نیز در نظر بگیرد. او باید به همان اندازه که برای خود احترام قائل است، برای دیگران نیز حق و حرمت قائل باشد.
بنابراین، اساس تربیت اجتماعی، اصلاح رفتار بر مبنای حقگرایی است، نه بر اساس سود شخصی. برای مثال، اگر در جمعی هستیم که صدای بلند ذکر گفتن ما موجب آزار اطرافیان میشود، ادب اجتماعی اقتضا میکند آن ذکر را در خلوت و تنهایی خود بگوییم.
تربیت اجتماعی یعنی پیوسته در مسیر اصلاح خویش بودن؛ یعنی هر زمان که متوجه رفتار نادرست شدیم، به اندازۀ توان و شرایط خود، آن را اصلاح کنیم. یقین داشته باشیم که هرگاه تصمیم به تغییر بگیریم، خدای سبحان یاریگر ما خواهد بود تا این تغییر ممکن شود. آنگاه در آینده، نه از رفتار گذشتهمان شرمنده خواهیم بود و نه حسرتِ فرصتهای از دسترفته را خواهیم خورد.
«از بیانات استاد زهره بروجردی»
موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام
۱۳:۳۱
بازارسال شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
#صلوات_ضراب_اصفهانی#عصر_جمعه
یادآوری صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی در عصر روز جمعه
در اعمال عصر روز جمعه گفته شده اگر ترک کردی تعقیب عصر روز جمعه را به جهت عذری اما ترک مکن صلوات ضراب اصفهانی را.
متن صلوات را در مفاتیح قرائت بفرمایید.
emamraoof.com
۱۳:۳۲
۱۷:۰۳
#شرح_دعای_کمیل۲۰۰
«از شناخت خدا تا فنا در ولایت»
«وَ عَلا مَکانُک»
«و مقامت والاست.»
در نگاه عرفانی، نخستین و کاملترین تجلی ذات خداوند در وجود امیرالمؤمنین نمایان شده است. این دیدگاه در چارچوب ولایت معنا مییابد؛ زیرا دستیابی به شناخت اسم «اعلی» مشروط به رسیدن به مقام فنا دانسته شده است.
این مقام در سجده که اوج خضوع و نیستی در برابر معبود است، تحقق میپذیرد و در پرتو آن، عبادت معنای حقیقی خود را مییابد.
بندهای که خدای «اعلی» را میشناسد، نمیتواند دل به پستیهای ماده ببندد. از این رو، شناخت این صفت الهی، ضرورتاً همت والا و اخلاق متعالی را به همراه میآورد. این نگرش، عرصه عمل و تربیت اخلاقی را برای انسان میگشاید.
«وَ خَفِیَ مَکرُک»
«و تدبیرت پنهان است.»
میان «مکر» مخلوق (نیرنگ) و «مکر» خالق، تفاوتی بنیادین وجود دارد. مکر الهی نه به معنای خیانت یا نیرنگورزی از سوی خداوند، بلکه بازتاب و مکافات عمل خود بنده است. خداوند نقشههای پنهان انسان را که علیه خود یا دیگران میچیند، به خود او بازمیگرداند. «وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ». این فرآیند، در قالب «استدراج» و مجازات تدریجی نمایان میشود.
بنابراین، دعای «اَمْکُرْ لَنَا وَ لَا تَمْکُرْ بِنَا» درخواستی است برای اینکه این قانون تکوینی (جزای عمل) به سود انسان جاری شود، نه به زیان او.
این تفسیر با صفات رحمانی و رحیمی خداوند و نیز با اصل آفرینش بر محور هدایت هماهنگی کامل دارد. خداوند دشمن بنده نیست، بلکه بندگان را دوست دارد و نظام عالم را بر پایه رحمت و هدایت استوار کرده است.
شناخت اسم «اعلی»، وصول انسان به مقام فنا، تلاش برای کسب همت عالی و اخلاق متعالی، و درک قوانین حاکم بر جزای اعمال، همگی در یک منظومه فکری منسجم جای میگیرند. محور این منظومه، خدای رحمان و رحیمی است که هم «اعلی» است و هم «أحسن الخالقین»، و نظام آفرینش و هدایت او سراسر خیر و رحمت است.
«از بیانات استاد زهره بروجردی»
موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:سایت| بله | ایتا | تلگرام
۱۷:۰۳
روز دویست و شصت و هشتم
۱۷:۰۶
۱۷:۱۸
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/CCHv6HTKAgh7m5uENnWecg
بله
ایتا
تلگرام
سایت موسسه
۱۷:۱۸